ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 19-03-2015 10:21:38 ]
SJ, de Zweedse evenknie van NS, gooit extra veel tickets in de uitverkoop. Je kunt ze tussen 19 en 23 maart kopen, om tussen 22 juni en 23 augustus te reizen. Gebruik de actiecode SOMMAR (zomer).
Afgelopen periode hebben wij veel meldingen ontvangen over drukte op uw traject Amsterdam - Hilversum. Als frequente reiziger heeft u hier wellicht hinder van ervaren, wat wij erg vervelend vinden. Daarom verlengen wij vanaf 20 maart een aantal treinen op uw traject.
Heujj .
En ter compensatie rijden wij vanaf 27 maart met veeul kortere treinen.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Uit uitvoerig onderzoek is gebleken at uw documentatie niet klopt. Wij verzoeken u dan spoedig de gemaakte fouten in de openingspost te rectificeren.
quote:
De IC Brussel rijdt 12 keer per dag tussen Den Haag HS en Brussel-Zuid. De dienstregeling van deze trein is hier te vinden. Daarnaast rijdt er ook elk uur een stoptrein tussen Roosendaal en Antwerpen Centraal die helaas wel slecht aansluit op de intercity van- en naar de randstad.
Al is de wereld nog zo groot, wij weten uw rekening te vinden tot na uw dood.
Op donderdag 19 maart 2015 10:09 schreef FredvZ het volgende: Kan de DB niet de HSL-Zuid gaan exploiteren? Mooie treinen, snelle treinen en mooie prijzen
Mag niet van meneer Bashir en Zeeuws Meisje.
Al is de wereld nog zo groot, wij weten uw rekening te vinden tot na uw dood.
Op donderdag 19 maart 2015 14:36 schreef dennistd het volgende: Als er zoveel mensen op lopen dan verwacht ik dat de boel gewoon opgesteld is. Weet ik veel dat de hekken gewoon opengezet zijn door iemand..
Absoluut, wel raar ook eigenlijk dat het niet mocht..
A special committee of the French Senate adopted a legislative amendment on March 17 which will pave the way for the introduction of competitive tendering for regional rail services by the end of the decade.
The amendment to the bill for growth and equal economic opportunities – dubbed Macron's Law after the economy minister Mr Emmanuel Macron – allows "the opening of public service obligation agreements governing rail transport organised by the regions to full or partial competition" from January 2019, a move that would effectively end French National Railways' (SNCF) monopoly of TER operations.
The mobility element of Macron's law also seeks to deregulate the bus industry and would extend the remit of rail regulator Araf to cover the liberalised bus market.
The bill will now go back to the National Assembly for a second reading and definitive vote, which is scheduled for May.
CFL zou nog 11 nieuwe KISS-treinstellen willen bestellen, aldus Dit franstalige persbericht van de Luxemburgse overheid. Van deze 11 zouden er 5 voor de Trierer Weststrecke (Trier - Wasserbillig - Luxemburg) en 6 voor de nationale treindiensten zijn.
En ZV SPNV RP Nord meldt dat het eindelijk toegelaten is om een KISS met een Flirt te combineren in de reizigersdienst, en dat daardoor vanaf die datum ook de RE Luxemburg-Trier(-Koblenz) en RE Saarbrücken-Trier-Koblenz als gecombineerde trein gaan rijden tussen Trier en Koblenz. Er zouden al vanaf 14 maart twee treinparen gekoppeld rijden, per 16 maart 4 treinparen, en vanaf 28 maart alle treinparen. Der Takt
Weet iemand of de stoelentest op Rotterdam CS alleen voor de civity's is of ook voor de FLIRTS? Kan me namelijk voorstellen dat, omdat de bestelling van de FLIRTS een noodbestelling is die snel geleverd moet worden, hier gewoon de standaard FLIRT stoelen inzitten
Op donderdag 19 maart 2015 16:49 schreef GlennQuagmire het volgende: Weet iemand of de stoelentest op Rotterdam CS alleen voor de civity's is of ook voor de FLIRTS? Kan me namelijk voorstellen dat, omdat de bestelling van de FLIRTS een noodbestelling is die snel geleverd moet worden, hier gewoon de standaard FLIRT stoelen inzitten
Volgens mij voor allebei
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 19 maart 2015 17:28 schreef Dr_Flash het volgende: Tuurlijk, 6 bakjes icm over de Veluwe. Lekker forenzenokselhaar bijten in het gangpad.
Straks filerijden op de A1 van Amersfoort naar Amsterdam. Ik kreeg gisteren het bericht dat mijn pa in de buurt van Enschede was en of ik toevallig nog een lift naar Heerhugobijlmer wilde. Aangezien ik morgen een barbecue heb leek me dat wel handig. Alleen staat er nu 12 km file richting Amsterdam. Ik dacht mooi 1,5 uur deur-tot-deur te besparen maar dat valt dus vies tegen.
Gemeenteverkiezingen in Harderwijk zouden niet hetzelfde zijn zonder gemiep over intercitystation .
Alhoewel ik ook wel vraagtekens zet over de grote hoeveelheid "gedupeerde" reizigers die Mansveld uit haar hoge hoed trekt. En vooral, sinds wanneer zijn die boeiend?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Op donderdag 19 maart 2015 19:07 schreef Litpho het volgende: Alhoewel ik ook wel vraagtekens zet over de grote hoeveelheid "gedupeerde" reizigers die Mansveld uit haar hoge hoed trekt. En vooral, sinds wanneer zijn die boeiend?
Op donderdag 19 maart 2015 19:12 schreef Ireyon het volgende: Conducteur buiten de trein: "Iedereen voor Breda, Roosendaal of Antwerpen moet in deze trein"
Conducteur in de trein: "Deze trein is te vol en gaat niet rijden voordat er mensen zijn uitgestapt"
Op donderdag 19 maart 2015 19:12 schreef Ireyon het volgende: Conducteur buiten de trein: "Iedereen voor Breda, Roosendaal of Antwerpen moet in deze trein"
Conducteur in de trein: "Deze trein is te vol en gaat niet rijden voordat er mensen zijn uitgestapt"
NS
Opgelost wanneer de poortjes zo ingesteld zijn dat ze net als bij een parkeergarage je alleen maar doorlaten als er plaats is .
Opgelost wanneer de poortjes zo ingesteld zijn dat ze net als bij een parkeergarage je alleen maar doorlaten als er plaats is .
Ja!
Als je medisch dossier ook gekoppeld is en zo, dat ze kunnen zien dat als ik ingecheckt ben, dat er 2 plaatsen voor slanke studenten van de capaciteit af gaan
Gemeenteverkiezingen in Harderwijk zouden niet hetzelfde zijn zonder gemiep over intercitystation .
Alhoewel ik ook wel vraagtekens zet over de grote hoeveelheid "gedupeerde" reizigers die Mansveld uit haar hoge hoed trekt. En vooral, sinds wanneer zijn die boeiend?
Je hele knoop Amersfoort gaat over de kop.. Zoveel gedupeerde reizigers..
Je hele knoop Amersfoort en Zwolle gaat over de kop..
ja die 12 minuten wachten kan niet aan getornd worden natuurlijk. En die knoop in Amersfoort is al profylactisch de nek omgedraaid
En anders doe gewoon wat aan je baansnelheid, geen stop in Harderwijk "omdat knopen Amersfoort en Zwolle" is hetzelfde als "100 % onwil, en als het echt moet, nou, hier heb je er een slap leugenachtig smoesje voor."
ja die 12 minuten wachten kan niet aan getornd worden natuurlijk. En die knoop in Amersfoort is al profylactisch de nek omgedraaid
En anders doe gewoon wat aan je baansnelheid, geen stop in Harderwijk "omdat knopen Amersfoort en Zwolle" is hetzelfde als "100 % onwil, en als het echt moet, nou, hier heb je er een slap leugenachtig smoesje voor."
Je hele knoop Amersfoort gaat over de kop.. Zoveel gedupeerde reizigers..
Laat ik even voorop stellen dat ik best van mening ben dat de reizigersaantallen er gewoon niet zijn. Voor de rest is het een logistieke puzzel waarvan ik er niet van overtuigd ben dat hij niet op te lossen is (mits je dat doet voordat Prorail alle onrendabele varianten weggesaneerd heeft natuurlijk).
absoluut, al leent het traject Zwolle-Utrecht zich ook wel voor een zonetrein.
In de spitsuren een stopper Zwolle-Harderwijk die dan in een keer doorrijdt naar Amersfoort en Utrecht, terwijl er dan vanaf Harderwijk een stopper naar Utrecht komt. In de daluren is er dan een doorgaande stopper
absoluut, al leent het traject Zwolle-Utrecht zich ook wel voor een zonetrein.
In de spitsuren een stopper Zwolle-Harderwijk die dan in een keer doorrijdt naar Amersfoort en Utrecht, terwijl er dan vanaf Harderwijk een stopper naar Utrecht komt. In de daluren is er dan een doorgaande stopper
Volgende stap: lijntje afknippen en Ermelo doortrekken naar Nunspeet dan mag je pas klagen, hoewel?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Laat ik even voorop stellen dat ik best van mening ben dat de reizigersaantallen er gewoon niet zijn. Voor de rest is het een logistieke puzzel waarvan ik er niet van overtuigd ben dat hij niet op te lossen is (mits je dat doet voordat Prorail alle onrendabele varianten weggesaneerd heeft natuurlijk).
Het gaat meer om de gigantische investering die het kost..
Het gaat meer om de gigantische investering die het kost..
Even op terug komen. Investering is de bocht bij Harderwijk afsnijden en nieuw station aanleggen. Maar dat zullen de meeste inwoners mogelijkerwijs niet prettig vinden.
Iets verleggen zou wel kunnen helpen ja. Het is een bocht met stevige verkanting. Als je er met 110 km/h doorheen rijdt merk je dat niet zozeer, maar wel als je er stapvoets gaat.
Heb ik nog een leuke anekdote over. Kwam een keer met wat reismakkers uit Utrecht richting Zwolle toen de trein inderdaad stapvoets door die bocht ging. Ik zei dat het normaal 110 km/h was. Op de stoel naast mij vloog een Somda-tokkie letterlijk zo ongeveer tegen het bagagerek. Bij hoog en laag beweerde hij dat het 80 km/h was en dat hij het zelfs speciaal opgezocht had. Ik en mijn reisgenoten hadden het werkelijk niet meer omdat hij zich zo liet kennen
Eerder meldden wij in deze OV-imagometer al de onbehoorlijke actie van een treinconducteur, die het fotograferen van als eersteklas meubilair vermomde tweedeklas bankjes verbood. We zijn gisteren zelf in het geniep met een fototoestel op pad gegaan.
Dan ben je toch wel de ultieme verliezer Slechter kan gewoon niet Die zou nog niet een sudoku kunnen afmaken al waren er 80 van de 81 vakjes ingevuld
Op donderdag 19 maart 2015 23:10 schreef Viezze het volgende: En dan geen geld terug bij vertraging, want je hebt meet diensten ontvangen voor hetzelfde geld.
En een soort railcatering die condooms en glijmiddel verkoopt. Waarom heeft de NS dit nog niet bedacht?
Bijbetalen bij vertraging dan neem ik aan? Niet elke reiziger is klaar in 1, 2, 3 tenslotte.
Overigens is dat Breukelen - Woerden ongeveer het minst (door mij dan) bereden traject van heel Nederland. Ben er 3 keer geweest: 1 keer in 1994 om de kaart vol te maken, 1 keer in 2006 voor Rondje Nederland, en 1 keer in 2012 op weg naar de onthulling van het Harmelen-monument.
Alleen Zuidbroek - Veendam (1 keer heen, 1 keer terug) heb ik ooit NOG minder bereden.
Op vrijdag 20 maart 2015 10:30 schreef Dr_Flash het volgende: Overigens is dat Breukelen - Woerden ongeveer het minst (door mij dan) bereden traject van heel Nederland. Ben er 3 keer geweest: 1 keer in 1994 om de kaart vol te maken, 1 keer in 2006 voor Rondje Nederland, en 1 keer in 2012 op weg naar de onthulling van het Harmelen-monument.
Alleen Zuidbroek - Veendam (1 keer heen, 1 keer terug) heb ik ooit NOG minder bereden.
's avonds met ondergaande zon is het een fraai stukje om te rijden. Vooral als ze bij de Nedmag aan het lossen zijn. Er rijden daar 3 machinisten op (in een poule). 1 van die gasten is altijd heel enthousiast als je dan langs komt rijden met 100. Die trapt de tyfoon zowat uit zijn bodemplaat
Klinkt bijna als iemand die die baan van de gemeente heeft gekregen
Ja hahahaha. Is wel een aardige kerel. Altijd zwaaien. Vind ik wel lachen op zich. Lekker enthousiast. Dat kan ik af en toe wel goed gebruiken. Bij ons lopen er een hoop gasten die aftellen naar het pensioen. Kan geen grijns vanaf als je elkaar kruist.
ik had net een virm6 met 1 tractieinstallatie buiten dienst van Rotterdam naar Roosendaal... na de stop op Blaak rij je dus aan het eind van de willemstunnel nog maar 80 en de punctualiteit van Roosendaal naar Vlissingen zal helemaal knudde geweest zijn
Op vrijdag 20 maart 2015 11:34 schreef Salatrel het volgende: ik had net een virm6 met 1 tractieinstallatie buiten dienst van Rotterdam naar Roosendaal... na de stop op Blaak rij je dus aan het eind van de willemstunnel nog maar 80 en de punctualiteit van Roosendaal naar Vlissingen zal helemaal knudde geweest zijn
Op vrijdag 20 maart 2015 11:34 schreef Salatrel het volgende: ik had net een virm6 met 1 tractieinstallatie buiten dienst van Rotterdam naar Roosendaal... na de stop op Blaak rij je dus aan het eind van de willemstunnel nog maar 80 en de punctualiteit van Roosendaal naar Vlissingen zal helemaal knudde geweest zijn
Had je die kort geleden ook al niet ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Volgende week zondag (29e) gaat er 13000 man raar lopend volk richting Zandvoort. Als ik het zo goed zag in de planner rijden er alleen vanaf Haarlem > Zandvoort extra (lange) treinen?
Op vrijdag 20 maart 2015 14:15 schreef dennistd het volgende: 's middags zie ik een serie 15400 die samen met de 5400 (normale trein Zandvoort-Amsterdam) ongeveer een kwartiersdienst vormt.
Misschien gaat James wel thuis lunchen. En 's avonds nog even terug naar kantoor voor de schoonmaakster.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Breda - Den Haag, eerst 5x en tegenwoordig 4x per week. dat al 2 jaar. Ik denk dat ik wel over de 2000 retourtjes zit.
En hoe vaak heb je al lijn E gepakt vanaf Rotterdam? Allemaal meetellen hč
Waarschijnlijk bedoel je dus Breda - Rotterdam Centraal. En om preciezer te zijn Rotterdam - Lombardijen omdat je soms IC langs Dordrecht pakt en soms via HSL
Zal mij benieuwen of NS/Mansveld hier nog iets mee gaan doen .
Ik vraag me af waarop die 1000 euro boete gebaseerd wordt op welke wet. Ik vermoed op het bestemmingsplan...
Dan het volgende: Het tracebesluit (waarop Leiden destijds is omgebouwd) is vastgesteld door de minister van I,L&T (de voorgangers). Dat tracebesluit gaat over de bestemmingsplannen heen. En als dat niet inovereenstemming is, gaat zo'n tracebesluit daaroverheen. En dan is het simpel: dan is bestuurrechtelijk de gemeente niet bevoegd om boetes op te leggen.
Breda-Tilburg Message vrijdag 20 maart 2015, 16:58 : Reason: defect aan het spoor
Tussen Breda en Tilburg rijden minder treinen door een defect aan het spoor. Houdt u rekening met een extra reistijd van 0 - 30 min. De verstoring is naar verwachting 21 maart rond 2:00 uur verholpen. Reizigers tussen Eindhoven en Den Haag C./Rotterdam C. reizen via Utrecht C.
De gemeente is daar bezig damwanden in te trillen voor verbreding van een viaduct. Dat lijdt tot verzakkingen, net als eerder deze week. Een spoor is vanmiddag weer buiten dienst gegaan, inderdaad tussen Breda en Gilze-Rijen.
Op vrijdag 20 maart 2015 18:34 schreef DriekOplopers het volgende: De gemeente is daar bezig damwanden in te trillen voor verbreding van een viaduct. Dat lijdt tot verzakkingen, net als eerder deze week. Een spoor is vanmiddag weer buiten dienst gegaan, inderdaad tussen Breda en Gilze-Rijen.
Verzakkingen. Op een kilometer dekzand. Je verwacht het niet
Op vrijdag 20 maart 2015 18:34 schreef DriekOplopers het volgende: De gemeente is daar bezig damwanden in te trillen voor verbreding van een viaduct. Dat lijdt tot verzakkingen, net als eerder deze week. Een spoor is vanmiddag weer buiten dienst gegaan, inderdaad tussen Breda en Gilze-Rijen.
Verdomme, je zou toch verwachten dat er zorgvuldig (grond)onderzoek is gedaan en het type grondkering hier dus op aangepast is.
Op vrijdag 20 maart 2015 16:28 schreef J.B. het volgende: Vandaag reed er ineens DDAR in de sprinter tussen Roermond en Maastricht-Randwyck. Ik was blij eens een keer geen Plan V te zien
Meerdere mensen die raar opkeken vanmiddag inderdaad. Heb die DDAR's nog nooit zo ver in het zuiden gezien.
Op vrijdag 20 maart 2015 16:28 schreef J.B. het volgende: Vandaag reed er ineens DDAR in de sprinter tussen Roermond en Maastricht-Randwyck. Ik was blij eens een keer geen Plan V te zien
Banken in plan V en DDAR zijn toch wel redelijk hetzelfde? Bovendien hebben beide geen airco. Dat geluid vond ik nooit zo hinderlijk eigenlijk
Tussen Breda en Gilze-Rijen is een defect aan het spoor geconstateerd, waardoor er minder treinen rijden. Naar blijkt is dit defect moeilijk te verhelpen. Herstel zal zeker tot en met zaterdag duren maar als de situatie verder verslechtert, kan dat ook later worden.
Op dit moment is de dienstregeling aangepast tot en met zaterdag. Het is nog niet te zeggen of zondag en maandag de treinen weer volgens plan kunnen rijden.
Reist u vanavond of de komende dagen langs Tilburg en Breda, houd dan de actuele informatie in de gaten en plan uw reis met de Reisplanner. Deze is bijgewerkt tot en met zaterdag.
Klopt, maar zal DDAR niet eerder verdwijnen dan Plan V?
Hoe lang zijn ze eigenlijk van plan dat materiaal weer in te zetten?
Plan V gaat er nu langzaam maar zeker uit. Voor het DD-AR is het eind 2016 of anders in 2017 voorbij lijkt me wanneer de FLIRT's in gaan stromen. In de tussentijd heb je wel wat meer materieel nodig omdat hier en daar meer treinen gaan rijden.
Plan V DDR en Flikk nog iets in de post van Peterselie
Wat moet ik dan zeggen? Uit elkaar vallende treinen, verlepte dubbeldekkers met groene bankjes, nog veel meer verlepte dubbeldekkers met rode bankjes en Zwitserse degelijkheid?
Wat moet ik dan zeggen? Uit elkaar vallende treinen, verlepte dubbeldekkers met groene bankjes, nog veel meer verlepte dubbeldekkers met rode bankjes en Zwitserse degelijkheid?
Ja dat snap ik tenminste, maar het is niet zo erg hoor, als het maar niet in elke post is. En zo vaak kom ik hier nou ook weer niet.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Ik ben het echt schijt en schijtzat. Gisteren gestrand in Dordrecht omdat seinstoring. Begin deze week vast tussen Rsd - Breda omdat aanrijding. Vorige week +60 en omgeleid via Hilversum omdat trein in de fik. Twee weken terug Eindhoven - Roosendaal +90 en via Utrecht omdat treinbotsing. En nou kan ik morgen ALWEER niet fucking gewoon normaal met de trein naar huis. Wat de FUCK is er zo moeilijk aan een fucking spoor laten werken. Hoerenprorail. HoerenNS. Hoeren overal.
Morgen komt de verkeersminister van Niedersachen met 'einem modernen Zug' naar alle toekomstige stations op de Bentheimer Eisenbahn. Vertrek om 13u uit Bad Bentheim, meer tijden op https://www.facebook.com/NVBS.Twente/posts/445077108984086
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Deze is ook zoiets, ooit het tiende station van Duitsland, er komen tegenwoordig geen treinen meer.
Hamborn (Duisburg) Je kan er wel met de tram komen btw (bucketlist no 234 )
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik was gister bij familie en las het daar al in de Grafschafter Nachrichten. Ze ging ook behoorlijk investeren in het spoor/het traject, ¤15 miljoen geloof ik. Weet het niet precies had het artikel even vluchtig gescand
Even klagen over werk in uitvoering en bussen. Hoe kan het dat een rit met vervangende bussen tussen den Bosch en Nijmegen dukenburg volgens de NS reisplanner 1:30 uur duurt, normale bussen doen daar met veel meer stops en omrijden volgens ov9292 1:36 over. Dat de NS bussen moet inzetten begrijp ik maar deze tijden niet.
Op zaterdag 21 maart 2015 09:30 schreef Igen het volgende: Soms (niet altijd) zijn de NS-bussen in de praktijk veel sneller dan wat in de reisplanner staat, geloof ik.
ik hoop het, ik ga voor de snelbus naar Nijmegen cs volgens planner 1:15 uur, totaal 60 kilometer volgens een routeplanner met flinke omweg voor de stop in Oss erbij.
Het is wel een echte muts, ze kan niet per trein in Graz aankomen Ik ben wel ook benieuwd naar haar trein die in 5 en een half uur naar München scheurt! vanaf A'dam.
Het is wel een echte muts, ze kan niet per trein in Graz aankomen Ik ben wel ook benieuwd naar haar trein die in 5 en een half uur naar München scheurt! vanaf A'dam.
Moderne versie van dit?
Denk het ja , wel bizar dat wij die met z'n allen hier gemist hebben .
Die 5,5 uur vond ik ook wel een mooie ja
Dusseldorf - München is wel vijf uur, misschien is dat hem wel
Waar het eigenlijk om gaat, maar dat punt heeft het AD gemist, is dat diegene een programmaatje heeft geschreven dat via de Google Maps API automatisch de kortste route kan berekenen die een X aantal punten met elkaar verbindt (en dus ook de efficiëntste volgorde om die punten bijlangs te gaan).
Op zaterdag 21 maart 2015 00:23 schreef Bitlord het volgende: James ik hoopte dat het langer zou duren. Nooit geweten dat daar het tracé verlegd was in de jaren 30.
Jaren '30? Pas met de sluiting van station Rotterdam Maas reden hier geen reizigerstreinen meer.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Station Zwolle wordt klaargestoomd voor de opening van de nieuwe reizigerstunnel op 27 juni en zes vernieuwde perrons eind dit jaar. Reizigers krijgen in 2015 daarom verspreid over verschillende periodes te maken met matige tot grote hinder. Eenmaal, op zondag 26 juli, is er op station Zwolle vrijwel geen treinverkeer mogelijk. Er worden bussen ingezet.
Hinder
De hinder wordt over het algemeen gekenmerkt door het uitvallen van Sprinters en inzet van bussen voor tussenstations. Zo rijden de Intercity's van Zwolle naar Meppel, Amersfoort, Lelystad en Deventer doorgaans wel. Voor de treinen naar Deventer (Olst) geldt wel dat ze vaker in een andere dienstregeling rijden. Dit kan extra reistijd veroorzaken voor overstappers.
Verspreid
Ook is de hinder zo veel mogelijk verdeeld over de verschillende richtingen en geconcentreerd in vakanties en weekeinden. Overleg tussen ProRail, NS, Arriva en de aannemers heeft geresulteerd in het uitsmeren van de hinder over diverse, kortere periodes. Door het werk op deze manier in te delen wordt de impact per moment zo klein mogelijk gehouden. Het enige alternatief was station Zwolle drie weken achtereen geheel buiten dienst te nemen.
Traverse
Op zondag 26 juli wordt de tijdelijke traverse verwijderd die nodig was tijdens de bouw van de nieuwe reizigerstunnel. Dat is alleen mogelijk door het treinverkeer op veel sporen tegelijk stil te leggen. De traverse overbrugt vier perrons en negen sporen.
Roltrappen
Daarnaast wordt er op perrons 1 tot en met 9 gewerkt aan het aansluiten van de roltrappen, het vernieuwen van de perronkappen. Op deze en alle andere perrons (12/13 en 15/16) wordt bovendien gewerkt aan het plaatsen van nieuwe bankjes en wachtruimtes. Op die momenten is er naar die perrons ook geen treinverkeer mogelijk.
Reizigers
Wanneer alle werkzaamheden zijn afgerond dit jaar, beschikken reizigers over een comfortabeler station waar overstappen sneller en eenvoudiger is geworden. De oude, 5 meter brede reizigerstunnel is dan vervangen door een nieuwe, 17 meter brede reizigerstunnel. Perrons zijn voorzien van nieuw perronmeubilair. Perronkappen zijn vernieuwd en voorzien van lichtdoorlatende delen.
Informatie
Reizigers wordt geadviseerd voor meer informatie over de exacte gevolgen voor hun reis te kijken op de website van de vervoerders zoals op www.vechtdallijnen.nl, www.ns.nl, www.ns.nl/treinverkeerzwolle. Hieronder een globaal overzicht van de data en hinder.
ik hoop het, ik ga voor de snelbus naar Nijmegen cs volgens planner 1:15 uur, totaal 60 kilometer volgens een routeplanner met flinke omweg voor de stop in Oss erbij.
helaas klopte het wel. Ik snap niet dat de NS dan geen bussen direct van den Bosch naar Nijmegen erbij zet, 80% van de reizigers doet dit traject en loopt door de stop in Oss in dit bustraject 30 minuten vertraging op.
Waar het eigenlijk om gaat, maar dat punt heeft het AD gemist, is dat diegene een programmaatje heeft geschreven dat via de Google Maps API automatisch de kortste route kan berekenen die een X aantal punten met elkaar verbindt (en dus ook de efficiëntste volgorde om die punten bijlangs te gaan).
Op zaterdag 21 maart 2015 15:51 schreef Bitlord het volgende: Voetgangersbrug bij station Alkmaar in aanbouw. Jammer dat het stationsgebouw wordt gesloopt.
Ook weer zo'n station dat veel te klein was. Ben benieuwd wanneer Deventer eraan gaat.
Op zaterdag 21 maart 2015 16:00 schreef b2py het volgende: Die traverse staat wel lekker verkracht te ver richting Amsterdam, op de huidige plek waar nu de tunnel ligt was beter geweest...
Misschien, maar als je Alkmaar als station voor aan- en afkoppelen gebruikt is het geen gek idee, want dan stappen de mensen richting Amsterdam in het nog lege stel, terwijl er een veel voller stel uit Den Helder/Schagen komt.
Misschien, maar als je Alkmaar als station voor aan- en afkoppelen gebruikt is het geen gek idee, want dan stappen de mensen richting Amsterdam in het nog lege stel, terwijl er een veel voller stel uit Den Helder/Schagen komt.
En vanuit het voorste stel is het 200 meter lopen naar de traverse.. Way to go!
spreiding is het toverwoord, anders krijg je treinen die kort zijn en vijf hoog in het midden moeten zijn omdat iedereen daar in wil stappen
200 meter lopen is ook niet de oplossing, want dat is gewoon te ver. Langere treinen is niet de oplossing voor te grote drukte, omdat naar de voor- of achterkant te ver lopen is waardoor de spreiding kut blijft.
200 meter lopen is ook niet de oplossing, want dat is gewoon te ver. Langere treinen is niet de oplossing voor te grote drukte, omdat naar de voor- of achterkant te ver lopen is waardoor de spreiding kut blijft.
Gelukkig komt ETMET er aan en is Alkmaar een uitloper daarvan. Tot die tijd zul je het met spreiding moeten doen, want in de lengte en hoogte zijn er weinig mogelijkheden meer.
Gelukkig komt ETMET er aan en is Alkmaar een uitloper daarvan. Tot die tijd zul je het met spreiding moeten doen, want in de lengte en hoogte zijn er weinig mogelijkheden meer.
Op zaterdag 21 maart 2015 17:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Bestaat er eigenlijk een site waar je je kennis van het Nederlandse spoorwegnet kan testen/quizzen? Qua lijnen en stations zeg maar.
Deventer hebben ze geprobeerd toch? Maar het seinhuis en station zijn beschermde monumenten meen ik...
In Deventer zou je alleen aan de kant van spoor 4 (spoor 5 dus) nog iets kunnen proberen, je zit dan echter wel heel dichtbij de huizen aan de noord-zijde van het station. Echter zal het waarschijnlijk meer helpen om Snippeling Aansluiting (aan de zuid-oost zijde) te verbouwen, alleen was er in de overbelastverklaring te lezen dat dit laatste veel te duur was om het rendabel te laten zijn...
In Deventer zou je alleen aan de kant van spoor 4 (spoor 5 dus) nog iets kunnen proberen, je zit dan echter wel heel dichtbij de huizen aan de noord-zijde van het station. Echter zal het waarschijnlijk meer helpen om Snippeling Aansluiting (aan de zuid-oost zijde) te verbouwen, alleen was er in de overbelastverklaring te lezen dat dit laatste veel te duur was om het rendabel te laten zijn...
Aan de noordzijde hebben ze juist rangeersporen verwijderd.. Langs het oude postperron richting de snipperling liep nog een extra spoor.. is net een jaar of 3-4 weg..
Vroeger lag er ook nog een zakspoor aan de IJsselse kant.. voor het lijntje naar Raalte.
Aan de noordzijde hebben ze juist rangeersporen verwijderd.. Langs het oude postperron richting de snipperling liep nog een extra spoor.. is net een jaar of 3-4 weg..
Vroeger lag er ook nog een zakspoor aan de IJsselse kant.. voor het lijntje naar Raalte.
Jup, omdat het postperron toch niet meer gebruikt werd en ze daarmee een wissel konden saneren. Echter is op dit moment nog geen enkel tijdstip dat je in Deventer echt een perron mist, het enige tijdstip dat je ze allemaal gebruikt is als de Pimpel of 1500 (naar Enkhuizen) rijdt.
Het probleem zit hem vooral tussen Deventer en Hengelo met de Pimpel, de sprinter naar Enschede en de daar achteraan rijdende goederentrein. Alleen waren alle opties om iets te verbouwen (Rijssen, Hengelo of Snippeling aansluiting) te duur, wat inhoudt dat ze nu alleen de dienstregeling 'gaan optimaliseren'