Hetzelfde.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:59 schreef robin007bond het volgende:
Eigenlijk een hele simpele vraag, maar er is nog geen topic over te vinden.
Wat ga jij morgen voor de Provinciale Staten en Waterschapsverkiezingen stemmen?
Bij mij:
PS:
SP, vanwege de PvdA die me te rechts is geworden en GroenLinks die me iets te hervormingsgezind is.
Waterschapsverkiezingen:
PvdA
Wat gaan jullie stemmen?
Zeker! Wellicht ook een poll in de OP gooien?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 23:00 schreef robin007bond het volgende:
POL / Verkiezingen Provinciale Staten en Eerste Kamer 2015 #2
Zie overigens hier ook al een poll met de keuzes van mensen, maar wellicht dat een exit-poll topic wel leuk blijft.
Ik ben nu van plan om naar bed te gaan.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 23:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zeker! Wellicht ook een poll in de OP gooien?
En dan dat tuig van D66 de kans geven? Ga dan tenminste op de PVV stemmenquote:Op woensdag 18 maart 2015 00:22 schreef DrDentz het volgende:
Ik ben een stay-at-home-voter. Ben het meest eens met Wilders in de debatten, maar er nou op te gaan stemmen.. nee.
Zijn die bij het waterschap dan tegen het vangen van muskusratten?quote:Op woensdag 18 maart 2015 09:20 schreef Verbal het volgende:
Reeds gestemd. Partij voor de Dieren, zowel provinciaal als voor het waterschap.
V.
Ongetwijfeld, maar da's niet de reden dat ik op ze stem.quote:Op woensdag 18 maart 2015 09:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zijn die bij het waterschap dan tegen het vangen van muskusratten?
Dat en wat vistrappen, veel meer doen ze toch niet met fauna?quote:Op woensdag 18 maart 2015 09:22 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar da's niet de reden dat ik op ze stem.
V.
Wat jij wilt.quote:Op woensdag 18 maart 2015 09:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat en wat vistrappen, veel meer doen ze toch niet met fauna?
http://wetten.overheid.nl(...)fdelingII_HoofdstukJquote:Artikel J 10
Iedere werkgever is verplicht te zorgen dat iedere kiezer die bij hem in dienstbetrekking is, de gelegenheid krijgt zijn stem uit te brengen voor zover dit niet kan geschieden buiten de vastgestelde arbeidstijd en mits de kiezer daardoor niet meer dan twee uur verhinderd is zijn arbeid te verrichten.
Er is ook geen serieus rechts gedachtegoed, dus dat treft.quote:Op woensdag 18 maart 2015 10:54 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Best veel links hier
Maar ja, dat krijg je als er (met de fuck ups en nou niet echt sterke beleid van de VVD) niet meer echte serieuze rechtse partijen zijn.
Provinciale thema's wel.quote:Op woensdag 18 maart 2015 00:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:
PVV
Stoppen met de EU, Nederland uit Schengen, stoppen met ontwikkelingshulp, lastenverlaging voor gewone mensen.
Het valt te merken. Het ene na het andere bedrijf wordt genationaliseerdquote:Op woensdag 18 maart 2015 10:54 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Best veel links hier
Maar ja, dat krijg je als er (met de fuck ups en nou niet echt sterke beleid van de VVD) niet meer echte serieuze rechtse partijen zijn.
Beide adviezen naast je neerleggen en SP stemmen misschien een optie?quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:01 schreef LTVDK het volgende:
Volgens de Stemwijzer moet ik op PvdD, StemNL of D66 stemmen. Volgens Kieskompas op VVD, PVV of CU/SGP
Dat zou wel een van de laatste partijen zijn waar ik op zou stemmenquote:Op woensdag 18 maart 2015 16:09 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Beide adviezen naast je neerleggen en SP stemmen misschien een optie?
Och, het was te proberen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:11 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat zou wel een van de laatste partijen zijn waar ik op zou stemmen
Gewoon PvdD stemmen. Niks mis mee.quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:01 schreef LTVDK het volgende:
Volgens de Stemwijzer moet ik op PvdD, StemNL of D66 stemmen. Volgens Kieskompas op VVD, PVV of CU/SGP
Dat gaat het waarschijnlijk ook wordenquote:Op woensdag 18 maart 2015 16:14 schreef Verbal het volgende:
[..]
Gewoon PvdD stemmen. Niks mis mee.
V.
Ook zonne- en waterenergie.quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat gaat het waarschijnlijk ook wordenJammer alleen dat ze zo tegen auto's zijn en voor windmolens (ik zie liever zonnepanelen en kernfusie).
In het stemhokje zat ik nog te twijfelen of ik toch niet voor de SP zou gaanquote:
Moest lachen, bedankt.quote:Op woensdag 18 maart 2015 00:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Stoppen met de EU, Nederland uit Schengen, (..) lastenverlaging voor gewone mensen
We hebben met de waterschappen zowat het beste en goedkoopste systeem ter wereld.quote:Waterschap: Is lastig. Wat mij betreft schaffen we ze af.
Aangezien waterschappen met geld rondstrooien in Afrika kan het systeem nog goedkoper.quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:53 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
We hebben met de waterschappen zowat het beste en goedkoopste systeem ter wereld.
Arie Arie Arie!quote:Op woensdag 18 maart 2015 17:50 schreef Morendo het volgende:
[..]
Christenunie Hooligans, Christenunie Hooligans.
Degenen uit mijn woonplaats.quote:Op woensdag 18 maart 2015 17:53 schreef Hexagon het volgende:
Stemmen er hier nog meer mensen speciaal op bepaalde personen?
Op iemand die ik ken bij de Waterschappen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 17:53 schreef Hexagon het volgende:
Zeker.quote:Op woensdag 18 maart 2015 17:53 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb wel bewust voor een jonge kandidaat gekozen met een open blik, vandaar de nummer 2 in Groningen: Geert Kamminga.quote:Op woensdag 18 maart 2015 17:53 schreef Hexagon het volgende:
Ja, ik stem altijd op mensen die ik persoonlijk ken en wat lager op de lijst staan dus de extra stem goed kunnen gebruiken. Bij de waterschappen ken ik er twee. Helaas was de meest capabele van de verkeerde partijquote:Op woensdag 18 maart 2015 17:53 schreef Hexagon het volgende:
Bij de gemeente meestal wel, nu niet. Kende niemand van de lijst (in ieder geval, niet van een partij waar k op zou stemmen) en verder heb ik me er niet genoeg in verdiept om buiten een partij ook nog een kandidaat te kunnen plaatsen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 17:53 schreef Hexagon het volgende:
quote:
Que?quote:Op woensdag 18 maart 2015 18:28 schreef Fir3fly het volgende:
VVD. Had eigenlijk liever D66 gestemd maar ik wil het kabinet helpen dus ik word gedwongen.
Landelijk is D66 me te links.quote:Op woensdag 18 maart 2015 18:30 schreef Belabor het volgende:
[..]
Que?
Voor zover ik weet is D66 toch nog steeds de voornaamste steun van dit kabinet met het CDA. Dus geen reden om je stem te veranderen, lijkt me.
Als ik ze persoonlijk had gekend wel ja. Was niet het geval dit keer.quote:Op woensdag 18 maart 2015 17:53 schreef Hexagon het volgende:
Weet ik. Maar klonk leuk.quote:Op woensdag 18 maart 2015 18:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kan niet eens
Tenzij je een machtiging hebt natuurlijk
CDA steunt dit kabinet?quote:Op woensdag 18 maart 2015 18:30 schreef Belabor het volgende:
[..]
Que?
Voor zover ik weet is D66 toch nog steeds de voornaamste steun van dit kabinet met het CDA. Dus geen reden om je stem te veranderen, lijkt me.
Ja, maar hoeveel verdient Nederland aan het rondstrooien met geld?quote:Op woensdag 18 maart 2015 17:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Aangezien waterschappen met geld rondstrooien in Afrika kan het systeem nog goedkoper.
quote:Op woensdag 18 maart 2015 18:58 schreef Fir3fly het volgende:
Al die dieren en SP stemmers baren mij flinke zorgen.
quote:Op woensdag 18 maart 2015 18:58 schreef Fir3fly het volgende:
Alles wat op de dierenclub en de SP stemt, stemt niet op een linkse partij die wel wat kan bereiken. Dus dat is voor het land alleen maar goed.quote:Op woensdag 18 maart 2015 18:58 schreef Fir3fly het volgende:
PS: PVVquote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:59 schreef robin007bond het volgende:
Eigenlijk een hele simpele vraag, maar er is nog geen topic over te vinden.
Wat gaan jullie stemmen?
Ik kan natuurlijk nog gaan stemmen...... Wat doen die Waterschappen eigenlijk?quote:
Ontwikkelingshulp, natuurbescherming, drinkwater, enz.quote:Op woensdag 18 maart 2015 19:23 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk nog gaan stemmen...... Wat doen die Waterschappen eigenlijk?
Je rioolwater zuiveren.quote:Op woensdag 18 maart 2015 19:23 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk nog gaan stemmen...... Wat doen die Waterschappen eigenlijk?
Nou, dat moet dan wel gedaan worden door mensen van de juiste politieke kleur.quote:
Nou inderdaad! Bij voorkeur op gereformeerde wijze.quote:Op woensdag 18 maart 2015 19:38 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nou, dat moet dan wel gedaan worden door mensen van de juiste politieke kleur.
Zeker, vorige keer met de gemeenteraad ook, op jongeren die ik ken en waarvan ik vind dat hun instelling en plannen goed zijn.quote:Op woensdag 18 maart 2015 17:53 schreef Hexagon het volgende:
Dubbelhipster.quote:Op woensdag 18 maart 2015 20:07 schreef Aardappeltaart het volgende:
D66 en een weloverwogen blanco stem.
Niet speciaal op een bepaalde persoon gestemd. Bij PS (PvdD) op plaatsgenoot (ken ik niet persoonlijk) en WS (AWP)op streekgenoot (ken ik ook niet persoonlijk).quote:Op woensdag 18 maart 2015 17:53 schreef Hexagon het volgende:
Lekker ding is dat trouwens.quote:Op woensdag 18 maart 2015 18:08 schreef Belabor het volgende:
[..]
Ik heb wel bewust voor een jonge kandidaat gekozen met een open blik, vandaar de nummer 2 in Groningen: Geert Kamminga.
Maar ik heb me verder niet in veel kandidaten verdiept.
Ik ook 2X nogwel, waterschappen blanco.quote:
Je twijfelde tussen D66 en PVV en ging uiteindelijk voor SP? Oke, kan allemaal.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:26 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik ook 2X nogwel, waterschappen blanco.
En ik condoleer de rest!
Ach, qua 'schreeuwerigheid' en simplisme zijn D66, SP, PVV eigenlijk ook één pot nat.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:49 schreef De_Kaas het volgende:
[..]
Je twijfelde tussen D66 en PVV en ging uiteindelijk voor SP? Oke, kan allemaal.
Net zoals jouw schreeuwerigheid en simplisme als het om politieke kennis gaat zeker.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 18:41 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ach, qua 'schreeuwerigheid' en simplisme zijn D66, SP, PVV eigenlijk ook één pot nat.
D66 heb ik helemaal niet overwogen zeg, je weet wel gedoogpartner.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:49 schreef De_Kaas het volgende:
[..]
Je twijfelde tussen D66 en PVV en ging uiteindelijk voor SP? Oke, kan allemaal.
Precies. Want als men aan een schreeuwerige simplistische partij denkt, denkt men meteen aan de banale populisten van D66.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 18:41 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ach, qua 'schreeuwerigheid' en simplisme zijn D66, SP, PVV eigenlijk ook één pot nat.
Verbaast mij ook. Terwijl het gros van het volk de nadelen wel heeft ondervonden.quote:Op zondag 22 maart 2015 15:25 schreef Webschip het volgende:
Het blijft me steeds verbazen dat de markt aanbiddende partijen steeds weer als grootste eindigen.
Precies. Wat heeft de doorgeslagen privatiseringen allemaal ons opgeleverd?quote:Op zondag 22 maart 2015 15:30 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Verbaast mij ook. Terwijl het gros van het volk de nadelen wel heeft ondervonden.
Soms wel. Als je kijkt naar hoe D66 zich profileert t.o.v. de PVV.quote:Op zondag 22 maart 2015 11:53 schreef Ryon het volgende:
[..]
Precies. Want als men aan een schreeuwerige simplistische partij denkt, denkt men meteen aan de banale populisten van D66.
Boeiender zou het tussen Samsom en Roemer zijn geweest. Want daar zijn over en weer wel kiezers over te halen.quote:Op zondag 22 maart 2015 15:49 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Soms wel. Als je kijkt naar hoe D66 zich profileert t.o.v. de PVV.
Sterker nog, dat debat tussen D66 en PVV bij EenVandaag was ook zoiets. Blijkbaar zijn er dus kiezers die overtuigd moeten worden tussen Wilders en Pechtold.
Precies.quote:Op zondag 22 maart 2015 15:57 schreef Webschip het volgende:
[..]
Boeiender zou het tussen Samsom en Roemer zijn geweest. Want daar zijn over en weer wel kiezers over te halen.
Tussen D66 en PVV natuurlijk niet.
Daar zitten doorgaans de figuren die nog enigszins snugger kunnen overkomen.quote:Op zondag 22 maart 2015 15:25 schreef Webschip het volgende:
Het blijft me steeds verbazen dat de markt aanbiddende partijen steeds weer als grootste eindigen.
Ik denk dat het om de kijkcijfers ging inhoudelijk zegt het natuurlijk niks omdat het om de PS ging toch?quote:Op zondag 22 maart 2015 16:29 schreef De_Kaas het volgende:
Wie denkt dat dat Pechtold vs. Wilders debat werd georganiseerd om tussen die twee fractievoorzitters twijfelende stemmers te laten kiezen voor een van beide heeft het spelletje niet helemaal door. Zowel de media als de spindoctors van de politieke partijen zijn op zoek naar een interessante tweestrijd. De media omdat de kijkers ervan smullen, de politieke partijen omdat het erin kan resulteren dat beide partijen groeien. Het debat draait enkel om het uitvergroten van de tegenstellingen. Wie weet stemmen er dan wel wat extra D66-haters op Wilders en wat extra PVV-haters op Pechtold.
Nee??? Echt?!?!quote:Op zondag 22 maart 2015 16:29 schreef De_Kaas het volgende:
Wie denkt dat dat Pechtold vs. Wilders debat werd georganiseerd om tussen die twee fractievoorzitters twijfelende stemmers te laten kiezen voor een van beide heeft het spelletje niet helemaal door. Zowel de media als de spindoctors van de politieke partijen zijn op zoek naar een interessante tweestrijd. De media omdat de kijkers ervan smullen, de politieke partijen omdat het erin kan resulteren dat beide partijen groeien. Het debat draait enkel om het uitvergroten van de tegenstellingen. Wie weet stemmen er dan wel wat extra D66-haters op Wilders en wat extra PVV-haters op Pechtold.
Ik begrijp je reactie, maar kijk maar eens een paar posts boven me. Dat ontgaat een boel mensen dus gewoon.quote:Op zondag 22 maart 2015 16:34 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nee??? Echt?!?!
Gaat een wereld voor mij open.
Natuurlijk gaat het daarover en dat was ook precies het bezwaar ertegen. Ze hebben elkaar nodig en zetten de samenleving weer even op scherp.
Mediacratie toneelstuk.
Misschien doen die ook wel gewoon mee met de show, weet jij immers wie ze zijn?quote:Op zondag 22 maart 2015 16:35 schreef De_Kaas het volgende:
[..]
Ik begrijp je reactie, maar kijk maar eens een paar posts boven me. Dat ontgaat een boel mensen dus gewoon.
Ja oké daar heb je een punt.quote:Op zondag 22 maart 2015 16:35 schreef De_Kaas het volgende:
[..]
Ik begrijp je reactie, maar kijk maar eens een paar posts boven me. Dat ontgaat een boel mensen dus gewoon.
Ach als ze maar snugger zijn op het moment dat het om de worst gaat dan ben ik al tevreden!quote:Op zondag 22 maart 2015 16:13 schreef waht het volgende:
[..]
Daar zitten doorgaans de figuren die nog enigszins snugger kunnen overkomen.
Dat is bij clubs als de SP natuurlijk onmogelijk.
Je wordt al een echte SP'er.quote:Op zondag 22 maart 2015 15:49 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Sterker nog, dat debat tussen D66 en PVV bij EenVandaag was ook zoiets. Blijkbaar zijn er dus kiezers die overtuigd moeten worden tussen Wilders en Pechtold.
Ze zullen welicht inhoud hebben maar voor wie vraag ik me dan af?quote:Op zondag 22 maart 2015 17:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je wordt al een echte SP'er.
Doen alsof D66 geen inhoud heeft, en alleen een beetje kan roeptoeteren tegen Wilders.
Als je nou nog zou moeten stemmen was je wellicht toch al te laat, moet je of mag je weer 2 jr voor wachten dus!quote:
Was sowieso niet in het land die tijd xD en had mijn paspoort nodig dus kan niemand machtigen..quote:Op zondag 22 maart 2015 17:14 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als je nou nog zou moeten stemmen was je wellicht toch al te laat, moet je of mag je weer 2 jr voor wachten dus!
quote:Op zondag 22 maart 2015 16:34 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nee??? Echt?!?!
Gaat een wereld voor mij open.
Natuurlijk gaat het daarover en dat was ook precies het bezwaar ertegen. Ze hebben elkaar nodig en zetten de samenleving weer even op scherp.
Mediacratie toneelstuk.
Teveel markt is gewoon niet goed. Hopelijk dat het een keer bij iedereen doordringt.quote:Op zondag 22 maart 2015 16:13 schreef waht het volgende:
[..]
Daar zitten doorgaans de figuren die nog enigszins snugger kunnen overkomen.
Dat is bij clubs als de SP natuurlijk onmogelijk.
Ze hebben anders wel erg veel baat bij het profileren op die manier. Daarmee zeg ik niet dat ze geen inhoud hebben, maar dat het voor een groot deel hun electorale succes kan verklaren.quote:Op zondag 22 maart 2015 17:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je wordt al een echte SP'er.
Doen alsof D66 geen inhoud heeft, en alleen een beetje kan roeptoeteren tegen Wilders.
Hoe krijg je het verzonnen?quote:Op zondag 22 maart 2015 17:57 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ze hebben anders wel erg veel baat bij het profileren op die manier. Daarmee zeg ik niet dat ze geen inhoud hebben, maar dat het voor een groot deel hun electorale succes kan verklaren.
"Kijk die malloot van een Wilders, wij zijn het verstandige alternatief. Ben je tegen Wilders, stem dan op ons!"
Dat is wel hoe ze zich profileren in de campagnes.
Dit verzin ik niet. Kijk eens naar dat debat tussen Wilders en Pechtold om maar een voorbeeld te noemen.quote:
Vermoedelijk afgekeken van de PVV-aanhang in NWS. Daar heb ik die 'redenering' vaker voorbij zien komen.quote:
Nee. Dit heb ik afgelopen verkiezingen geconstateerd.quote:Op zondag 22 maart 2015 18:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vermoedelijk afgekeken van de PVV-aanhang in NWS. Daar heb ik die 'redenering' vaker voorbij zien komen.
dat ze ogenschijnlijk baat hebben bij dat soort campagnes -en de bijbehorende debatten die serieus genomen worden kennelijk- zegt meer over de gemiddelde stemmer dan over desbetreffende partij, vind ik.quote:Op zondag 22 maart 2015 17:57 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ze hebben anders wel erg veel baat bij het profileren op die manier. Daarmee zeg ik niet dat ze geen inhoud hebben, maar dat het voor een groot deel hun electorale succes kan verklaren.
"Kijk die malloot van een Wilders, wij zijn het verstandige alternatief. Ben je tegen Wilders, stem dan op ons!"
Dat is wel hoe ze zich profileren in de campagnes.
Tsja, van mij mogen ze hoor.quote:Op zondag 22 maart 2015 18:03 schreef perro. het volgende:
[..]
dat ze ogenschijnlijk baat hebben bij dat soort campagnes -en de bijbehorende debatten die serieus genomen worden kennelijk- zegt meer over de gemiddelde stemmer dan over desbetreffende partij, vind ik.
Zozo, dat heb jij helemaal zelf geconstateerd?quote:Op zondag 22 maart 2015 18:03 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nee. Dit heb ik afgelopen verkiezingen geconstateerd.
Kaas- geeft het overigens zelfs toe.![]()
Jup. Elke partij probeert dit hoor (SP-VVD en andersom, D66-PVV, PVV-PvdA etc.). Punt komt duidelijker over in de media als er iemand tegenover staat die iets compleet anders vindt, nuanceverschillen in meningen zijn moeilijker te behappen voor de meeste kijkers.quote:Op zondag 22 maart 2015 18:03 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nee. Dit heb ik afgelopen verkiezingen geconstateerd.
Kaas- geeft het overigens zelfs toe.![]()
uit welke partij wel? ik hoor vrijwel geen verschil in die debatten. ik kan het ook niet meer serieus nemen eigenlijk. vind het een trieste constatering, dat (mijn mening) op de pvdd na er geen enkele partij meer is die een degelijke houdbare lange termijnvisie heeft, en daar ook hun standpunten en principes op bouwen.quote:Op zondag 22 maart 2015 18:06 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Tsja, van mij mogen ze hoor.
Maar zo specifiek Wilders kiezen als tegenstander steeds, daar valt geen eer uit te halen.
Zoals al gezegd: die kiezers zijn er niet tot nauwelijks. De debatten (en hun tegenstanders) waren door loting tot stand gekomen. Het is dus toeval dat Pechtold Wilders trof. Zoals in de nabeschouwing ook al gesteld werd kwam het daardoor niet tot een echt debat. Beide partijen staan zo ver van elkaar af dat ze niet op elkaar hoeven in te gaan om zich te onderscheiden. Het opnoemen van hun eigen standpunt is al voldoende om bij de toehoorder duidelijk te maken wat de verschillen zijn.quote:Op zondag 22 maart 2015 15:49 schreef robin007bond het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |