Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)uitkomst_reis__.htmlquote:Uitstapje naar Verenigde Staten kost belastingbetaler 33.000 euro
Gelderse politica jokt over uitkomst 'inspiratiereis'
ARNHEM -
Een peperdure, achtdaagse 'inspiratiereis' van een Gelderse politica (D66) naar de Verenigde Staten, heeft niets opgeleverd. Annemieke Traag verdedigde haar uitstapje (kosten: 33.000 euro) juist door te zeggen dat de reis een regionaal bedrijf een grote opdracht opleverde.
De Gelderse gedeputeerde Annemieke Traag (D66) De Gelderse gedeputeerde Annemieke Traag:
(D66) Foto: Provincie Gelderland
,,Het bedrijf Roadled heeft een grote opdracht binnengehaald. Dat was niet het doel, maar is mooi meegenomen", verklaarde gedeputeerde Traag in het provinciehuis van Gelderland.
Aad van de Starre van Roadled zegt een vermoeiende reis achter de rug te hebben. Maar hij heeft er geen mooie, nieuwe order aan overgehouden. ,,Was het maar waar! Ik weet ook niet of we die krijgen", aldus Van de Starre in de Gelderlander. ,,Het gaat om een business case in San José van honderd miljoen. Ons contact met de gemeente is verbeterd door de reis, maar we waren al lang met deze business case bezig."
De mijne ook.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:27 schreef erodome het volgende:
Inspiratiereis, van die term gaan mijn tenen krullen.
3 weken VIP-suite in het Hilton loopt aardig op hoor....quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:39 schreef Twiitch het volgende:
¤33.000?? Hoeveel volk heeft ze meegenomen????
quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:42 schreef penny-wise het volgende:
[..]
3 weken VIP-suite in het Hilton loopt aardig op hoor....
Lezen.. blijft lastig.quote:achtdaagse
Dus dat was niet het doel, maar wordt haar nu wel kwalijk genomen.quote:Het bedrijf Roadled heeft een grote opdracht binnengehaald. Dat was niet het doel, maar is mooi meegenomen
Maar hij heeft er geen mooie, nieuwe order aan overgehouden. ,,Was het maar waar! Ik weet ook niet of we die krijgen", aldus Van de Starre in de Gelderlander. ,,Het gaat om een business case in San José van honderd miljoen. Ons contact met de gemeente is verbeterd door de reis, maar we waren al lang met deze business case bezig."quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:47 schreef KoosVogels het volgende:
Snap geen flikker van dit verhaal.
[..]
Dus dat was niet het doel, maar wordt haar nu wel kwalijk genomen.
Ja, ik kan lezen. Maar dat was blijkbaar ook niet het doel van de reis.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:48 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Maar hij heeft er geen mooie, nieuwe order aan overgehouden. ,,Was het maar waar! Ik weet ook niet of we die krijgen", aldus Van de Starre in de Gelderlander. ,,Het gaat om een business case in San José van honderd miljoen. Ons contact met de gemeente is verbeterd door de reis, maar we waren al lang met deze business case bezig."
met welk doel vindt je het correct dat men zoveel uitgeeft aan een achtdaagse tripquote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, ik kan lezen. Maar dat was blijkbaar ook niet het doel van de reis.
Een reis voor 20 personen naar de VS voor 52k valt me nog mee eigenlijk.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:04 schreef Smack10 het volgende:
Verklaring van Michiel Scheffer over de commotie met bijbehorende commentaren:
http://michielscheffer.nl/?p=2556
Of dat genoeg is nu er toch scherper gekeken wordt naar declaratiegedrag valt te bezien..
Gewoon niet.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:07 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
met welk doel vindt je het correct dat men zoveel uitgeeft aan een achtdaagse trip
Ben ik het met je eensquote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gewoon niet.
Maar er blijven nog veel vragen onbeantwoord. Waarom überhaupt zo'n reis? Wie keurt zoiets goed?
Een 8-daagse reis van de provincie naar Silicon Valley in Amerika voor inspiratie naar innovatie heeft in totaal 52.000 euro gekost. Dat meldt een woordvoerder. 20 personen reisden in 2013 mee, van wie er 5 de kosten declareerden. De 15 anderen betaalden zelf hun reis.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:08 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Een reis voor 20 personen naar de VS voor 52k valt me nog mee eigenlijk.
Maar mevrouw liegt nog wel even keihard, waarom?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zoals ik het begrijp was het een inspiratiereis voor de provincie, maar heeft men er tevens een handelsreis voor het Gelderse bedrijfsleven en Gelderse onderwijsinstellingen van gemaakt. Er waren dus meerdere doelen, wel makkelijk natuurlijk als je meerdere bomen hebt om je achter te kunnen verschuilen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:25 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Maar mevrouw liegt nog wel even keihard, waarom?
Ja dat dus, zeker als ie van gemeenschapsgeld betaald wordt, 33.000 euro's sterkquote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:27 schreef erodome het volgende:
Wat was het doel van die reis dan eigenlijk? Nou ja, op papier dan.
Inspiratiereis, van die term gaan mijn tenen krullen.
En dan laat je de voorbereiding van de reis natuurlijk uitvoeren door een bedrijfje van een vriend, kosten: 33.000 euro.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:25 schreef Nielsch het volgende:
Ik snap wel waarom zoiets zoveel geld moet kosten. Je moet natuurlijk wel First Class naar de VS kunnen vliegen, verblijven in de meeste luxe 5*-hotels, 24/7 een limo met chauffeur tot je beschikking hebben en eten in (minstens) een 2-sterren restaurant. Daarnaast nog kosten voor een personal trainer en PA. Doe je dat namelijk allemaal niet dan sta je mentaal en lichamelijk ook niet echt open voor inspiratie en heeft zo'n reis erg weinig zin.
http://michielscheffer.nl/?p=2556quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Een 8-daagse reis van de provincie naar Silicon Valley in Amerika voor inspiratie naar innovatie heeft in totaal 52.000 euro gekost. Dat meldt een woordvoerder. 20 personen reisden in 2013 mee, van wie er 5 de kosten declareerden. De 15 anderen betaalden zelf hun reis.
http://www.omroepgelderla(...)uro.htm#.VPWgPpLGKUk
Voor 5 personen dus..
quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:04 schreef Smack10 het volgende:
Verklaring van Michiel Scheffer over de commotie met bijbehorende commentaren:
Of dat genoeg is nu er toch scherper gekeken wordt naar declaratiegedrag valt te bezien..
Dat valt dan weer mee zullen we maar denkenquote:Een goede reis vraagt om een gedegen voorbereiding, met een programma gericht op de ambitie van elke deelnemer. In Europa kun je daar vaak de gastregio voor vragen maar in de VS is er geen Provincie “Silicon Valley” of een Kamer van Koophandel die dat als kerntaak heeft. Je moet het zelf doen. Gelderland heeft geen ambtenaren met kennis en een netwerk in California. Daarom is er een goed ingevoerd bureau gevraagd een programma voor te bereiden en te begeleiden. Dat is inderdaad 20 dagen voorbereiding en 6 dagen begeleiding en ondersteuning ter plekke. Dat verklaart een groot deel van de kosten, namelijk 26.000 Euro. Daarnaast moet je gedurende 5 dagen vervoer voor 20 mensen verzorgen (dus met chauffeur), zalen voor lezingen en sprekers (Amerikanen doen niets voor niets). De reis zelf was sober: economy class vliegen en een middenklasse model in Palo Alto.
Een leuk reisje zal het sowieso wel geweest zijn neem ik aan.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
[..]
Dat valt dan weer mee zullen we maar denken.
Het probleem van dit soort reisjes is dat het voor ons niet te beoordelen is of het een geval van 'de kost gaat voor de baat uit' is of dat het een leuk uitstapje voor de betrokkenen is. Hoe dan ook, 26K dat aan een extern bureau wordt uitgegeven is wel behoorlijk fors...
Vraag is ook of de voorbereiding die 33k heeft gekost alleen de voorbereiding voor de provincie betrof of ook voorbereiding voor de meereizende ondernemers. Als de provincie naast het vervoer ook de voorbereidingskosten van de meereizende partijen heeft betaald, dan liegen ze als ze zeggen dat 15 van de 20 man de reis zelf hebben betaald.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:38 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Spreekt over "vervoer voor 20 personen", die 15 betaalden dan niet alles zelf?
Heb je die link doorgelezen? Staat alles toch duidelijk genoemd..quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:44 schreef Terecht het volgende:
[..]
Vraag is ook of de voorbereiding die 33k heeft gekost alleen de voorbereiding voor de provincie betrof of ook voorbereiding voor de meereizende ondernemers. Als de provincie naast het vervoer ook de voorbereidingskosten van de meereizende partijen heeft betaald, dan liegen ze als ze zeggen dat 15 van de 20 man de reis zelf hebben betaald.
Niks geks?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:53 schreef speknek het volgende:
Jammer dat het niet veel direct opgeleverd heeft (alhoewel een order en contacten al gauw wat terugverdient), maar ik vind niks geks aan dit verhaal. Het lijkt me de taak van de provincie om op zoek te gaan naar investeerders en te kijken hoe andere regio's (silicon valley bij uitstek) bedrijvigheid stimuleren. 52k Is niet bijster veel gezien wat ze gedaan hebben. Zelfs economy class gevlogen (dat vind ik normaal overigens, maar bestuurders zijn gauw wat minder sober).
Omdat helemaal niemand in Nederland een fuck geeft om wat er in de provincie gebeurt tenzij het om de Eerste Kamer kan gaan.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:59 schreef KoosVogels het volgende:
Dat stuk van Scheffer is vier maanden oud. Waarom komt de Telegraaf nu met dit 'nieuws'?
Nee, heb het even gecheckt en de Telegraaf heeft dit artikel ook in november gepubliceerd. TS haalt gewoon ouwe koeien uit de sloot.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 14:01 schreef Ryon het volgende:
[..]
Omdat helemaal niemand in Nederland een fuck geeft om wat er in de provincie gebeurt tenzij het om de Eerste Kamer kan gaan.
Bij de Telegraaf zit er nu waarschijnlijk even een stagiaire de afgelopen vier a vijf jaar door te nemen om te zien wat er ook allemaal weer gebeurd is.
Ja, kan zijn dat ze blufte of dat ze echt niet wist dat de order nog niet binnen was. Je kunt wat mij betreft wel vraagtekens zetten of deze reis echt nodig was. Ik bedoel, de universiteit die een summer school onder de aandacht brengt, daar hoef je niet voor te reizen. Ik vermoed een aantal besturen wel van snoepreisjes in dit geval, of gewoon egostrelen om gevraagd te worden als 'captain of industry'. Maar als je vindt dat dit bij de taken van de provincie hoort, vind ik het bedrag niet exorbitant.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:56 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Niks geks?
Even los van de kosten waar ze meerdere verhalen over vertellen, liegt ze zelfs over wat het heeft opgeleverd.
Het stuk van de telegraaf is ook vier maanden oud.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:59 schreef KoosVogels het volgende:
Dat stuk van Scheffer is vier maanden oud. Waarom komt de Telegraaf nu met dit 'nieuws'?
O, dat is eigenlijk ook wel treurig.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 14:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, heb het even gecheckt en de Telegraaf heeft dit artikel ook in november gepubliceerd. TS haalt gewoon ouwe koeien uit de sloot.
Commentaar van Michiel Scheffer:quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:48 schreef Ryon het volgende:
[..]
Heb je die link doorgelezen? Staat alles toch duidelijk genoemd..
Die organisatiekosten zijn voor de provincie begrijp ik hier uit. Immers, de reiskosten die voor rekening van de provincie komen zijn voor 4 man ipv 20. Overigens zijn hier nog 5000 Euro aan kosten niet gespecificeerd, als de totale kosten (voor de provincie) 52.000 Euro waren.quote:Michiel Scheffer
Beste Peter,
Dank voor je reactie. De opgave van reiskosten van 11210,61 Euro voor vier personen gedurende 7 dagen dekt Economy-Class vliegen en een middenklasse hotel (2642 Euro p.p. reiskosten). De overige 35.700 Euro zijn organisatiekosten voor een groep van 20 personen (ca. 1750 Euro p.p.).
Eten, drinken?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 14:04 schreef Terecht het volgende:
[..]
Commentaar van Michiel Scheffer:
[..]
Die organisatiekosten zijn voor de provincie begrijp ik hier uit. Immers, de reiskosten die voor rekening van de provincie komen zijn voor 4 man ipv 20. Overigens zijn hier nog 5000 Euro aan kosten niet gespecificeerd, als de totale kosten (voor de provincie) 52.000 Euro waren.
Die arme jongen trok het blijkbaar slecht dat PVV-heks Faber negatief in het nieuws kwam. Dan moet natuurlijk even met de beschuldigende vinger worden gewezen naar een andere partij.quote:
52.000 euro voor 8 dagen geen "afschuwelijk bedrag"?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 14:26 schreef sp3c het volgende:
lijkt mij geen afschuwelijk bedrag al zet ik wel vraagtekens bij iets wazigs als een 'inspiratiereis' in een tijd waarin iedereen zogenaamd de broekriem moet aantrekken
dan verwacht ik toch een wat doelgerichtere aanpak
Zit het dan toch in alle lagen?quote:
waarom nou weer EUchampagne?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
52.000 euro voor 8 dagen geen "afschuwelijk bedrag"?
Jij drinkt elke dag EUchampagne op vakantie?
quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom nou weer EUchampagne?
nee ik vind het geen afschuwelijk bedrag, dat zei ik net al
We hebben in Nederland tussen de 10.000 en 15.000 politici. Daar zitten gewoon wel eens verkeerde types tussen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zit het dan toch in alle lagen?
Linksom of rechtsom?
In voorbeeld functies?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
We hebben in Nederland tussen de 10.000 en 15.000 politici. Daar zitten gewoon wel eens verkeerde types tussen.
Niet eens zo gek. Nederland kent een hele hoop foute mensen. Dus kennen die ook een vertegenwoordiging in de politiek.
nee maar ik organiseer dan ook geen zakenreisjes voor bobsquote:
Precies. Een paar beunhazen en sjacherraars in de volksvertegenwoordiging is wel zo democratisch verantwoord.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
We hebben in Nederland tussen de 10.000 en 15.000 politici. Daar zitten gewoon wel eens verkeerde types tussen.
Niet eens zo gek. Nederland kent een hele hoop foute mensen. Dus kennen die ook een vertegenwoordiging in de politiek.
Juist dan of tijdens zou ik gunstig voor de dag willen komen!quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:26 schreef Ryon het volgende:
[..]
Precies. Een paar beunhazen en sjacherraars in de volksvertegenwoordiging is wel zo democratisch verantwoord.
[ afbeelding ]
In dat opzicht is Henk Krol een uitstekende volksvertegenwoordiger.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:26 schreef Ryon het volgende:
[..]
Precies. Een paar beunhazen en sjacherraars in de volksvertegenwoordiging is wel zo democratisch verantwoord.
[ afbeelding ]
Volgens mij is het allemaal niks.quote:
Dus omdat er van de 10.000 tot 15.000 politici procentje of wat fout is, zijn ze allemaal niks?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:34 schreef john2406 het volgende:
[..]
Volgens mij is het allemaal niks.
En die uitdruking linksom of rechtsom die zit er bij mij ingebakken!
Ja noem het maar raar, mag je ook als het jouw mening is trouwens.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus omdat er van de 10.000 tot 15.000 politici procentje of wat fout is, zijn ze allemaal niks?
Rare gedachtenkronkels hebben sommigen.
Gelukkig niet, waren ze nog meer kwijt geweestquote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee maar ik organiseer dan ook geen zakenreisjes voor bobs
Omdat de PVV'ers naarstig op zoek waren naar een "hullie doen het ook!"quote:Op dinsdag 3 maart 2015 17:22 schreef Elfletterig het volgende:
Nieuws van 4 maanden oud dus. Dat maakt het verder niet minder kwalijk of zo, maar toch.... waarom moeten we het hier nu nog over hebben?
Nee, want dit soort zaken zijn meer het pakkie an van een partijbestuur.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 17:27 schreef superniger het volgende:
Heeft Pechtold al een reactie gegeven?
Hebben die wel gereageerd?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 17:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, want dit soort zaken zijn meer het pakkie an van een partijbestuur.
Als het al 4mnd oud is en hij zou dan nog moeten of mogen reageren zou het snel zijn lijkt me?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 17:27 schreef superniger het volgende:
Heeft Pechtold al een reactie gegeven?
De politica jokt, zij stelt dat de opdracht wel is binnengehaald en gebruikt dit tevens als een soort rechtvaardiging van de uitgave, anders had zij niets hoeven verklaren hierover.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De Telegraaf doet dat nog eens dunnetjes over. Het lijkt geregisseerd, maar ook als dat niet zo is heeft het met journalistiek en waarheidsvinding verdomd weinig te maken.quote:Laten we er niet omheen draaien: het Amerikareisje dat Annemieke Traag in juni 2013 maakte, was onnodig duur. Voor een paar duizend piek kun je best een week aan de warme westkust vertoeven, dat hoeft echt geen 33.000 euro te kosten.
Ah, dat maakt het geheel al genuanceerder.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Behalve dat het een nogal oud (traag hihaho) bericht is, is de manier waarop bepaalde media er mee omgegaan veel triester dan het bericht zelf. Zo wekt GeenStijl de suggestie dat mevrouw Traag in haar uppie ¤33.000 heeft verbrand, terwijl daar een gezelschap van 20 personen mee is gefinancierd:
[..]
De Telegraaf doet dat nog eens dunnetjes over. Het lijkt geregisseerd, maar ook als dat niet zo is heeft het met journalistiek en waarheidsvinding verdomd weinig te maken.
Dat klopt sowieso.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:46 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Maar wat is eigenlijk het praktisch nut van de gedeputeerde staten?
Als ik dat zo lees is het een volkomen overbodige bestuurslaag die zo snel mogelijk wegbezuinigd moet worden.
Beslissen over dingen als varkensstallen, hoogspanningsmasten en provinciale wegen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:46 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Maar wat is eigenlijk het praktisch nut van de gedeputeerde staten?
Als ik dat zo lees is het een volkomen overbodige bestuurslaag die zo snel mogelijk wegbezuinigd moet worden.
Volstrekt overbodig als aparte bestuurslaag dus. Ze maken zich overigens vooral druk over allerlei leuke projectjes.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Beslissen over dingen als varkensstallen, hoogspanningsmasten en provinciale wegen.
Hoezo wil je dat nou ineens weten?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:37 schreef sp3c het volgende:
jamaar is het liegen of heeft ze gewoon alleen de klok horen luiden?
bovendien was het doel niet om opdrachten binnen te halen, dat is (zoals ik het lees) een mooie bijkomstigheid
wat het doel wel was is me niet helemaal duidelijk, daar mogen best vragen over gesteld worden
Een peloton toy-boys zo te zien.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:39 schreef Twiitch het volgende:
¤33.000?? Hoeveel volk heeft ze meegenomen????
Geen Stijl is toch De Telegraaf?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Behalve dat het een nogal oud (traag hihaho) bericht is, is de manier waarop bepaalde media er mee omgegaan veel triester dan het bericht zelf. Zo wekt GeenStijl de suggestie dat mevrouw Traag in haar uppie ¤33.000 heeft verbrand, terwijl daar een gezelschap van 20 personen mee is gefinancierd:
[..]
De Telegraaf doet dat nog eens dunnetjes over. Het lijkt geregisseerd, maar ook als dat niet zo is heeft het met journalistiek en waarheidsvinding verdomd weinig te maken.
Laat maar.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 20:22 schreef Jigzoz het volgende:
De term 'inspiratiereis' is wel afkomstig van die mevrouw?
Mensen die dat soort termen durven te gebruiken zouden sowieso nooit in de buurt van belastingopbrengsten mogen komen.
En dat was anders bij Verheijen/Faber of wie dan ook?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Voor zover ik kan beoordelen is dit wel anders.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:51 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En dat was anders bij Verheijen/Faber of wie dan ook?
Nee, het gaat hier om het suggereren dat mevrouw Traag in haar eentje voor ¤33.000 euro op reis is gegaan. Iets dat pertinent niet waar is. Als het waar zou zijn had je vast een punt gehad met "het verkwanselen van gemeenschapsgeld". Maar als je dit bedrag hoofdelijk omslaat naar de 20 deelnemers dan is het geen exorbitant bedrag en er is ook geen aanwijzing voor persoonlijke verrijking.quote:Het gaat om het verkwanselen van gemeenschapsgeld en aangezien iedereen met de vinger wijst is dit wel zeker relevant.
Nee, de TT gaat over een leugen m.b.t. een "inspiratie"reis.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Voor zover ik kan beoordelen is dit wel anders.
[..]
Nee, het gaat hier om het suggereren dat mevrouw Traag in haar eentje voor ¤33.000 euro op reis is gegaan. Iets dat pertinent niet waar is. Als het waar zou zijn had je vast een punt gehad met "het verkwanselen van gemeenschapsgeld". Maar als je dit bedrag hoofdelijk omslaat naar de 20 deelnemers dan is het geen exorbitant bedrag en er is ook geen aanwijzing voor persoonlijke verrijking.
Wat jij wilquote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:11 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nee, de TT gaat over een leugen m.b.t. een "inspiratie"reis.
Dus je post slaat nergens op.
Jij stelt dat iets niet waar is, dan kom jij maar met bronnen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wat jij wil![]()
Maar wie wel bereid is iets verder te lezen dan de TT ziet dat het allemaal een stuk genuanceerder ligt en dat in ieder geval GS maar waarschijnlijk ook de Telegraaf een beeld schetsen dat niet waar is. Misschien kan je me helpen, want ik kan geen enkele andere bron dan de Telegraaf vinden voor de gewraakte uitspraak die mevrouw Traag volgens de Telegraaf zou hebben gedaan. En dat is op zijn minst opmerkelijk.
je bent zelf ineensquote:Op dinsdag 3 maart 2015 19:06 schreef Takaiki het volgende:
[..]
Hoezo wil je dat nou ineens weten?
Het was toch een redelijk bedrag?
Dan zou het je ook geen ruk moeten kunnen schelen waar het aan uitgegeven is
daarnaast is de vraag een kortzichtige, ik vind de prijs van een nieuwe ferrari ook niet absurd hoog maar als de provincie gelderland er een vloot van aanschaft dan heb ik daar ook mijn bedenkingen bijquote:Op dinsdag 3 maart 2015 14:26 schreef sp3c het volgende:
lijkt mij geen afschuwelijk bedrag al zet ik wel vraagtekens bij iets wazigs als een 'inspiratiereis' in een tijd waarin iedereen zogenaamd de broekriem moet aantrekken
dan verwacht ik toch een wat doelgerichtere aanpak
Zie hier boven. GS doet alsof mevrouw in haar eentje ¤33.000 aan een reisje heeft besteed, terwijl het om een groep van 20 mensen gaat. De Telegraaf beweert dat mevrouw iets heeft gezegd over een binnengehaalde opdracht, maar een andere bron dan de Telegraaf is niet te vinden. Het is een beetje een herhaling, maar als je de moeite niet neemt om te lezen dan houdt het op.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:51 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jij stelt dat iets niet waar is, dan kom jij maar met bronnen.
Wat pas echt sneu en opvallend is, is om een maanden oud en journalistiek twijfelachtig artikel in NWS te plempen vlak voor verkiezingen.quote:Verder is het wel leuk geprobeerd om het te bagatelliseren, maar nu begint het een beetje sneu/opvallend te worden.![]()
Stel het was iets over de PVV zou je deze reactie dan ook geschreven hebben, niet dat ik voorstander ben voor die partij hoor.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Wat pas echt sneu en opvallend is, is om een maanden oud en journalistiek twijfelachtig artikel in NWS te plempen vlak voor verkiezingen.
Een echte activist!quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wat pas echt sneu en opvallend is, is om een maanden oud en journalistiek twijfelachtig artikel in NWS te plempen vlak voor verkiezingen.
Stel dit, stel dat. Daar kan ik niets mee. De PVV heeft hier niets mee te maken.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Stel het was iets over de PVV zou je deze reactie dan ook geschreven hebben, niet dat ik voorstander ben voor die partij hoor.
als ik een hond wil trappen vind ik wel een reden om te trappen!
Laatik het anders stellen welke partij hang je aan of heeft je voorkeur?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Stel dit, stel dat. Daar kan ik niets mee. De PVV heeft hier niets mee te maken.
quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Nou dit anders wel he!quote:
Lijkt me niet relevant voor het topic en het gaat je trouwens ook niks aan.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:38 schreef john2406 het volgende:
[..]
Laatik het anders stellen welke partij hang je aan of heeft je voorkeur?
as we maar kenne kankere op de restquote:Op woensdag 4 maart 2015 00:48 schreef El_Matador het volgende:
Ah, de morse-D66'er komt de boel weer goedpraten. Omdat het hem niet uitkomt, zo vlak voor de verkiezingen.
quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:48 schreef El_Matador het volgende:
Ah, de morse-D66'er komt de boel weer goedpraten. Omdat het hem niet uitkomt, zo vlak voor de verkiezingen.
Ik zou op mijn werk eens zo'n uitgave moeten doen zonder doel en onderbouwingquote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:37 schreef sp3c het volgende:
jamaar is het liegen of heeft ze gewoon alleen de klok horen luiden?
bovendien was het doel niet om opdrachten binnen te halen, dat is (zoals ik het lees) een mooie bijkomstigheid
wat het doel wel was is me niet helemaal duidelijk, daar mogen best vragen over gesteld worden
Wat is er dan voor de rest nog?quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:41 schreef sp3c het volgende:
lees de rest ook ff, het is geen heel ingewikkeld verhaal dat beloof ik
als jij voor 50 cent een groep van 20 man in Amerika inspirerende dingen kan laten meemaken dan lijkt mij dat relatief goedkoopquote:Op woensdag 4 maart 2015 11:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat is er dan voor de rest nog?
Al was het 1 euro of zelfs 50 cent, plus de vakantie vind ik het veel!
Mwa, bij dit soort dingen is het voor GS en consorten makkelijk bashen natuurlijk, maar openbaar bestuur is natuurlijk meer dan zorgen dat de wegen onderhouden en de prullenbakken geleegd worden. Dus dat er soms dingen ondernomen worden 'om ideeën op te doen' zonder dat dat direct tot concrete resultaten leidt ben ik niet principieel tegen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:11 schreef sp3c het volgende:
of je het de bedoeling vind dat ze dat van belastinggeld doen is een compleet ander verhaal
Okee dan zijn we het daar dus over eens,en die 50cent dan heb ik het over onterecht uitgegeven niet over de hele reis he, daar heb ik ook te weinig info voor.quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
als jij voor 50 cent een groep van 20 man in Amerika inspirerende dingen kan laten meemaken dan lijkt mij dat relatief goedkoop
of je het de bedoeling vind dat ze dat van belastinggeld doen is een compleet ander verhaal
wmb geeft de overheid uberhaupt geen geld uit maar ik snap de noodzaak van dat kwaad wel net zoals ik snap dat (regionale) bestuurders in het buitenland gaan kijken hoe de dingen daar geregeld worden en ik zie ook wel waarom een handelsland als Nederland af en toe troepjes mensen op handelsreis gaan
wil niet direct zeggen dat ik het met dit desbetreffende reisje eens ben, dat weet ik simpelweg niet want daar heb ik niet genoeg informatie voor, ik weet alleen dat ze voor 52.000 euro heen en weer zijn gegaan met 20 man waarvan 5 volledig vergoed en 15 deels ... dat lijkt mij geen afschuwelijk bedrag maar ik vraag me wel af of het nodig was om het uit te geven
zo ingewikkeld was dat helemaal niet
Hier ook okee bij, maar dan vraag ik me af waarvoor met 20 man of hoofden?quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:17 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Mwa, bij dit soort dingen is het voor GS en consorten makkelijk bashen natuurlijk, maar openbaar bestuur is natuurlijk meer dan zorgen dat de wegen onderhouden en de prullenbakken geleegd worden. Dus dat er soms dingen ondernomen worden 'om ideeën op te doen' zonder dat dat direct tot concrete resultaten leidt ben ik niet principieel tegen.
agreedquote:Op woensdag 4 maart 2015 11:17 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Mwa, bij dit soort dingen is het voor GS en consorten makkelijk bashen natuurlijk, maar openbaar bestuur is natuurlijk meer dan zorgen dat de wegen onderhouden en de prullenbakken geleegd worden. Dus dat er soms dingen ondernomen worden 'om ideeën op te doen' zonder dat dat direct tot concrete resultaten leidt ben ik niet principieel tegen.
Misschien is nu nog helemaal niet te zeggen of het goed is geweest.quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:25 schreef sp3c het volgende:
ow maar dat boeit me allemaal ook geen fluit
het gaat mij om de vraag of het reisje goed was voor Nederland in zijn geheel en Gelderland in het bijzonder
als het antwoord ja is dan hoeven ze wmb niet zo zuinig te doen, is het antwoord nee dan ben ik net zo verbolgen als jj en iedereen met ons maar dat antwoord vind ik niet terug in de gegeven stukjes
Nou goed dan stel ik me voor 5 personen, maar zoals ik het lees lijkt het me een uitstapje efteling te zijn geweest!quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:23 schreef quinoahipster het volgende:
Als je één persoon op reis stuurt gaat dat natuurlijk nooit een hele organisatie veranderen.
waarschijnlijk niet maar voor het argument maakt dat niet zoveel uitquote:Op woensdag 4 maart 2015 11:27 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Misschien is nu nog helemaal niet te zeggen of het goed is geweest.
Geen zin, is toch allemaal bagger wat uit jouw hoofd komtquote:Op woensdag 4 maart 2015 10:41 schreef sp3c het volgende:
lees de rest ook ff, het is geen heel ingewikkeld verhaal dat beloof ik
Is gewoon een mening.quote:
Het antwoordt is zoals ik zie niet een "ja", anders was dat wel duidelijk gemaakt.quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:25 schreef sp3c het volgende:
ow maar dat boeit me allemaal ook geen fluit
het gaat mij om de vraag of het reisje goed was voor Nederland in zijn geheel en Gelderland in het bijzonder
als het antwoord ja is dan hoeven ze wmb niet zo zuinig te doen, is het antwoord nee dan ben ik net zo verbolgen als jj en iedereen met ons maar dat antwoord vind ik niet terug in de gegeven stukjes
anders was dat wel duidelijk gemaakt vind ik nogal een aannamequote:Op donderdag 5 maart 2015 11:26 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Het antwoordt is zoals ik zie niet een "ja", anders was dat wel duidelijk gemaakt.
Daarom zie ik er een "nee" in en zou men in deze tijden van crisis (wat je tegenwoordig altijd hoort, zelf weinig last van maar goed) wel iets anders kunnen omspringen met gemeenschapsgeld.
quote:
Een aantal users hier heeft er echter geen problemen mee.quote:Op donderdag 5 maart 2015 19:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een corrupte Nederlandse politicus. Nee toch? Dat zagen we nu nooit aankomen.
Het spijkerharde bewijs ontbreekt maar heeft er alle schijn van dat het zo'n snoepreisje was die uit eigen belang werd gemaakt en niet omdat het de meest logische bestemming was. Binnen het onderwijs waren er ook wat van die schandalen (snoepreisjes naar de USA terwijl wij toch echt weinig van hen kunnen leren op dit vlak).quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:23 schreef sp3c het volgende:
van corruptie lijkt me sowieso niet echt sprake
kan ik uit de artikelen niet echt opmaken iig
quote:Op zaterdag 7 maart 2015 01:24 schreef Morendo het volgende:
Waarom liegt ze over een vermeende order? Maar goed, dat zal intern wel besproken worden tijdens het wensdroomweekje op de Malediven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |