abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150244166
quote:
Uitstapje naar Verenigde Staten kost belastingbetaler 33.000 euro

Gelderse politica jokt over uitkomst 'inspiratiereis'
ARNHEM -

Een peperdure, achtdaagse 'inspiratiereis' van een Gelderse politica (D66) naar de Verenigde Staten, heeft niets opgeleverd. Annemieke Traag verdedigde haar uitstapje (kosten: 33.000 euro) juist door te zeggen dat de reis een regionaal bedrijf een grote opdracht opleverde.

De Gelderse gedeputeerde Annemieke Traag (D66) De Gelderse gedeputeerde Annemieke Traag:

(D66) Foto: Provincie Gelderland

,,Het bedrijf Roadled heeft een grote opdracht binnengehaald. Dat was niet het doel, maar is mooi meegenomen", verklaarde gedeputeerde Traag in het provinciehuis van Gelderland.

Aad van de Starre van Roadled zegt een vermoeiende reis achter de rug te hebben. Maar hij heeft er geen mooie, nieuwe order aan overgehouden. ,,Was het maar waar! Ik weet ook niet of we die krijgen", aldus Van de Starre in de Gelderlander. ,,Het gaat om een business case in San José van honderd miljoen. Ons contact met de gemeente is verbeterd door de reis, maar we waren al lang met deze business case bezig."
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)uitkomst_reis__.html

Een nieuw schandaal, nu zoveel vuile was naar buiten komt over politici die gemeenschapsgeld verkwisten naar buiten komt?
  dinsdag 3 maart 2015 @ 12:16:44 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_150244576
Ik kan er geen chocola van maken dit verhaal.
pi_150244793
Het doel was niet het binnenhalen van een opdracht en dat is dus ook niet gebeurd. Om daar dan over te jokken is niet zo handig.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_150244919
Wat was het doel van die reis dan eigenlijk? Nou ja, op papier dan.

Inspiratiereis, van die term gaan mijn tenen krullen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_150245091
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 12:27 schreef erodome het volgende:
De mijne ook.

Op de middelbare school gingen we destijds op 'studiereis' naar Straatsburg, om het Europees Parlement in actie te zien. Lees: we gingen een week op vakantie naar noordoost Frankrijk en Luxemburg, volledig door de EU betaald, op voorwaarde dat we een halve dag naar het EP zouden gaan.
Die halve dag bij het EP hebben we slapend op de publieke tribune doorgebracht. Er waren alleen saaie stemmingen en de avond ervoor had iedereen behoorlijk doorgezakt :P
Tja, je moet iets over hebben voor een vakantie.

Maar goed, dat is eigenlijk ook schandalig. Leuk hoor, even neuzen bij het EP, maar om voor die halve dag een hele week vakantie te betalen voor een 2 schoolklassen + leraren is schromelijk overdreven.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 12:39:59 #6
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_150245284
¤33.000?? Hoeveel volk heeft ze meegenomen????
  dinsdag 3 maart 2015 @ 12:42:42 #7
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_150245364
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 12:39 schreef Twiitch het volgende:
3 weken VIP-suite in het Hilton loopt aardig op hoor....
pi_150245373
Nieuws van 6 november...bijna van gisteren, joh!
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_150245424
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 12:42 schreef penny-wise het volgende:

[..]

3 weken VIP-suite in het Hilton loopt aardig op hoor....
quote:
achtdaagse
Lezen.. blijft lastig.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_150245431
Wel weer typisch D66. Grote plannen maar uiteindelijk slappe poep.
Conscience do cost.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 12:44:53 #11
136343 BasEnAad
pi_150245436
Stel nou dat zo'n reis wel een opdracht oplevert van 100 miljoen. Is dat dan wel normaal om met geld te smijten? 33.000 euro belastinggeld blijft 33.000 euro, als zo'n reis ook voor 10.000 euro had gekund dan wordt er alsnog 23.000 euro verspild.
pi_150245499
Snap geen flikker van dit verhaal.

quote:
Het bedrijf Roadled heeft een grote opdracht binnengehaald. Dat was niet het doel, maar is mooi meegenomen
Dus dat was niet het doel, maar wordt haar nu wel kwalijk genomen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 3 maart 2015 @ 12:48:16 #13
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_150245530
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 12:47 schreef KoosVogels het volgende:
Snap geen flikker van dit verhaal.

[..]

Dus dat was niet het doel, maar wordt haar nu wel kwalijk genomen.
Maar hij heeft er geen mooie, nieuwe order aan overgehouden. ,,Was het maar waar! Ik weet ook niet of we die krijgen", aldus Van de Starre in de Gelderlander. ,,Het gaat om een business case in San José van honderd miljoen. Ons contact met de gemeente is verbeterd door de reis, maar we waren al lang met deze business case bezig."
  dinsdag 3 maart 2015 @ 12:48:51 #14
136343 BasEnAad
pi_150245545
Annemieke Vaag
pi_150245646
Plottwist, de 33.000 euro waren slechts de voorbereidingskosten.
pi_150245697
Al die reisjes altijd :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_150245755
33K, daar ga ik 2 jaar van op reis 8)7

Verder vind ik het maar een vaag verhaal trouwens
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_150245841
Een WOB-onderzoek van de Persdienst, waar ook De Gelderlander en De Stentor deel van uitmaken, meldde maandag nog dat de trip van gedeputeerde Annemieke Traag en drie ambtenaren 33.000 euro had gekost. Maar volgens de provincie waren dat alleen de voorbereidingskosten, berekend door een extern bureau. 'Daar is dan ook verblijf en vlucht al in opgenomen", zegt woordvoerder Marga Nijenhuis. "Economyclass overigens met twee upgrades. In het totaalbedrag van 52.000 euro zitten alle kosten zoals ook honoraria van sprekers, vervoerskosten, maar ook een bijeenkomst van de resultaten achteraf."
pi_150245968
Verklaring van Michiel Scheffer over de commotie met bijbehorende commentaren:

http://michielscheffer.nl/?p=2556

Of dat genoeg is nu er toch scherper gekeken wordt naar declaratiegedrag valt te bezien..
pi_150246010
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 12:48 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Maar hij heeft er geen mooie, nieuwe order aan overgehouden. ,,Was het maar waar! Ik weet ook niet of we die krijgen", aldus Van de Starre in de Gelderlander. ,,Het gaat om een business case in San José van honderd miljoen. Ons contact met de gemeente is verbeterd door de reis, maar we waren al lang met deze business case bezig."
Ja, ik kan lezen. Maar dat was blijkbaar ook niet het doel van de reis.
pi_150246057
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

met welk doel vindt je het correct dat men zoveel uitgeeft aan een achtdaagse trip
Jij bent het zonnetje!!!
  dinsdag 3 maart 2015 @ 13:08:35 #22
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_150246095
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:04 schreef Smack10 het volgende:

Of dat genoeg is nu er toch scherper gekeken wordt naar declaratiegedrag valt te bezien..
Een reis voor 20 personen naar de VS voor 52k valt me nog mee eigenlijk.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_150246167
quote:
'inspiratiereis'

Krijg de schijt.
pi_150246214
Vind het idee dat D66-tuig ver weg op inspiratiereis is toch wel een veilige gedachte. Ook al kost het tienduizenden euro's.
pi_150246247
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:07 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

met welk doel vindt je het correct dat men zoveel uitgeeft aan een achtdaagse trip
Gewoon niet.

Maar er blijven nog veel vragen onbeantwoord. Waarom überhaupt zo'n reis? Wie keurt zoiets goed?
pi_150246272
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gewoon niet.

Maar er blijven nog veel vragen onbeantwoord. Waarom überhaupt zo'n reis? Wie keurt zoiets goed?
Ben ik het met je eens
Jij bent het zonnetje!!!
pi_150246563
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:08 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Een reis voor 20 personen naar de VS voor 52k valt me nog mee eigenlijk.
Een 8-daagse reis van de provincie naar Silicon Valley in Amerika voor inspiratie naar innovatie heeft in totaal 52.000 euro gekost. Dat meldt een woordvoerder. 20 personen reisden in 2013 mee, van wie er 5 de kosten declareerden. De 15 anderen betaalden zelf hun reis.

http://www.omroepgelderla(...)uro.htm#.VPWgPpLGKUk
Voor 5 personen dus..
  dinsdag 3 maart 2015 @ 13:21:49 #28
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_150246564
Is het een taak voor de provincie om handelsreizen te organiseren en te financieren?
pi_150246675
quote:

[..]

Maar mevrouw liegt nog wel even keihard, waarom?
pi_150246693
Ik snap wel waarom zoiets zoveel geld moet kosten. Je moet natuurlijk wel First Class naar de VS kunnen vliegen, verblijven in de meeste luxe 5*-hotels, 24/7 een limo met chauffeur tot je beschikking hebben en eten in (minstens) een 2-sterren restaurant. Daarnaast nog kosten voor een personal trainer en PA. Doe je dat namelijk allemaal niet dan sta je mentaal en lichamelijk ook niet echt open voor inspiratie en heeft zo'n reis erg weinig zin.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 13:32:27 #31
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_150246908
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:25 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Maar mevrouw liegt nog wel even keihard, waarom?
Zoals ik het begrijp was het een inspiratiereis voor de provincie, maar heeft men er tevens een handelsreis voor het Gelderse bedrijfsleven en Gelderse onderwijsinstellingen van gemaakt. Er waren dus meerdere doelen, wel makkelijk natuurlijk als je meerdere bomen hebt om je achter te kunnen verschuilen.
pi_150246919
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 12:27 schreef erodome het volgende:
Wat was het doel van die reis dan eigenlijk? Nou ja, op papier dan.

Ja dat dus, zeker als ie van gemeenschapsgeld betaald wordt, 33.000 euro's sterk :D

Maar goed, het artikel gaat daar verder niet op in, wat dus weer erg slechte journalistiek is....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_150246936
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:25 schreef Nielsch het volgende:
Ik snap wel waarom zoiets zoveel geld moet kosten. Je moet natuurlijk wel First Class naar de VS kunnen vliegen, verblijven in de meeste luxe 5*-hotels, 24/7 een limo met chauffeur tot je beschikking hebben en eten in (minstens) een 2-sterren restaurant. Daarnaast nog kosten voor een personal trainer en PA. Doe je dat namelijk allemaal niet dan sta je mentaal en lichamelijk ook niet echt open voor inspiratie en heeft zo'n reis erg weinig zin.
En dan laat je de voorbereiding van de reis natuurlijk uitvoeren door een bedrijfje van een vriend, kosten: 33.000 euro. :Y)

Mogelijke verband: Mevr Urselmann als ook Annemieke hebben beide gestudeerd aan de Universiteit Twente. Er is een kans dat beide dames elkaar kennen via dit netwerk.

Mogelijk: partner by voyedge Natascha Walenberg heeft ook bij UT gestudeerd...
  dinsdag 3 maart 2015 @ 13:38:42 #34
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_150247108
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:21 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Een 8-daagse reis van de provincie naar Silicon Valley in Amerika voor inspiratie naar innovatie heeft in totaal 52.000 euro gekost. Dat meldt een woordvoerder. 20 personen reisden in 2013 mee, van wie er 5 de kosten declareerden. De 15 anderen betaalden zelf hun reis.

http://www.omroepgelderla(...)uro.htm#.VPWgPpLGKUk
Voor 5 personen dus..

Spreekt over "vervoer voor 20 personen", die 15 betaalden dan niet alles zelf?
pi_150247113
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:04 schreef Smack10 het volgende:

quote:
Een goede reis vraagt om een gedegen voorbereiding, met een programma gericht op de ambitie van elke deelnemer. In Europa kun je daar vaak de gastregio voor vragen maar in de VS is er geen Provincie “Silicon Valley” of een Kamer van Koophandel die dat als kerntaak heeft. Je moet het zelf doen. Gelderland heeft geen ambtenaren met kennis en een netwerk in California. Daarom is er een goed ingevoerd bureau gevraagd een programma voor te bereiden en te begeleiden. Dat is inderdaad 20 dagen voorbereiding en 6 dagen begeleiding en ondersteuning ter plekke. Dat verklaart een groot deel van de kosten, namelijk 26.000 Euro. Daarnaast moet je gedurende 5 dagen vervoer voor 20 mensen verzorgen (dus met chauffeur), zalen voor lezingen en sprekers (Amerikanen doen niets voor niets). De reis zelf was sober: economy class vliegen en een middenklasse model in Palo Alto.
Dat valt dan weer mee zullen we maar denken :') .

Het probleem van dit soort reisjes is dat het voor ons niet te beoordelen is of het een geval van 'de kost gaat voor de baat uit' is of dat het een leuk uitstapje voor de betrokkenen is. Hoe dan ook, 26K dat aan een extern bureau wordt uitgegeven is wel behoorlijk fors...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 3 maart 2015 @ 13:39:54 #36
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_150247155
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

[..]

Dat valt dan weer mee zullen we maar denken :') .

Het probleem van dit soort reisjes is dat het voor ons niet te beoordelen is of het een geval van 'de kost gaat voor de baat uit' is of dat het een leuk uitstapje voor de betrokkenen is. Hoe dan ook, 26K dat aan een extern bureau wordt uitgegeven is wel behoorlijk fors...
Een leuk reisje zal het sowieso wel geweest zijn neem ik aan.
pi_150247195
Ze zijn wel traag daar bij D66.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 13:44:15 #38
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_150247261
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:38 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Spreekt over "vervoer voor 20 personen", die 15 betaalden dan niet alles zelf?
Vraag is ook of de voorbereiding die 33k heeft gekost alleen de voorbereiding voor de provincie betrof of ook voorbereiding voor de meereizende ondernemers. Als de provincie naast het vervoer ook de voorbereidingskosten van de meereizende partijen heeft betaald, dan liegen ze als ze zeggen dat 15 van de 20 man de reis zelf hebben betaald.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 13:48:52 #39
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_150247423
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:44 schreef Terecht het volgende:

[..]

Vraag is ook of de voorbereiding die 33k heeft gekost alleen de voorbereiding voor de provincie betrof of ook voorbereiding voor de meereizende ondernemers. Als de provincie naast het vervoer ook de voorbereidingskosten van de meereizende partijen heeft betaald, dan liegen ze als ze zeggen dat 15 van de 20 man de reis zelf hebben betaald.
Heb je die link doorgelezen? Staat alles toch duidelijk genoemd..
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 3 maart 2015 @ 13:53:36 #40
8369 speknek
Another day another slay
pi_150247600
Jammer dat het niet veel direct opgeleverd heeft (alhoewel een order en contacten al gauw wat terugverdient), maar ik vind niks geks aan dit verhaal. Het lijkt me de taak van de provincie om op zoek te gaan naar investeerders en te kijken hoe andere regio's (silicon valley bij uitstek) bedrijvigheid stimuleren. 52k Is niet bijster veel gezien wat ze gedaan hebben. Zelfs economy class gevlogen (dat vind ik normaal overigens, maar bestuurders zijn gauw wat minder sober).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_150247660
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:53 schreef speknek het volgende:
Jammer dat het niet veel direct opgeleverd heeft (alhoewel een order en contacten al gauw wat terugverdient), maar ik vind niks geks aan dit verhaal. Het lijkt me de taak van de provincie om op zoek te gaan naar investeerders en te kijken hoe andere regio's (silicon valley bij uitstek) bedrijvigheid stimuleren. 52k Is niet bijster veel gezien wat ze gedaan hebben. Zelfs economy class gevlogen (dat vind ik normaal overigens, maar bestuurders zijn gauw wat minder sober).
Niks geks?

Even los van de kosten waar ze meerdere verhalen over vertellen, liegt ze zelfs over wat het heeft opgeleverd.
pi_150247741
Dat stuk van Scheffer is vier maanden oud. Waarom komt de Telegraaf nu met dit 'nieuws'?
  dinsdag 3 maart 2015 @ 14:01:05 #43
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_150247789
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:59 schreef KoosVogels het volgende:
Dat stuk van Scheffer is vier maanden oud. Waarom komt de Telegraaf nu met dit 'nieuws'?
Omdat helemaal niemand in Nederland een fuck geeft om wat er in de provincie gebeurt tenzij het om de Eerste Kamer kan gaan.

Bij de Telegraaf zit er nu waarschijnlijk even een stagiaire de afgelopen vier a vijf jaar door te nemen om te zien wat er ook allemaal weer gebeurd is.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_150247821
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 14:01 schreef Ryon het volgende:

[..]

Omdat helemaal niemand in Nederland een fuck geeft om wat er in de provincie gebeurt tenzij het om de Eerste Kamer kan gaan.

Bij de Telegraaf zit er nu waarschijnlijk even een stagiaire de afgelopen vier a vijf jaar door te nemen om te zien wat er ook allemaal weer gebeurd is.
Nee, heb het even gecheckt en de Telegraaf heeft dit artikel ook in november gepubliceerd. TS haalt gewoon ouwe koeien uit de sloot.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 14:02:46 #45
8369 speknek
Another day another slay
pi_150247838
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:56 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Niks geks?

Even los van de kosten waar ze meerdere verhalen over vertellen, liegt ze zelfs over wat het heeft opgeleverd.
Ja, kan zijn dat ze blufte of dat ze echt niet wist dat de order nog niet binnen was. Je kunt wat mij betreft wel vraagtekens zetten of deze reis echt nodig was. Ik bedoel, de universiteit die een summer school onder de aandacht brengt, daar hoef je niet voor te reizen. Ik vermoed een aantal besturen wel van snoepreisjes in dit geval, of gewoon egostrelen om gevraagd te worden als 'captain of industry'. Maar als je vindt dat dit bij de taken van de provincie hoort, vind ik het bedrag niet exorbitant.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:59 schreef KoosVogels het volgende:
Het stuk van de telegraaf is ook vier maanden oud.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 14:02:46 #46
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_150247839
Maar goed, boel ophef om niets dus. Een reisje naar Silicon Valley voor nog geen 2000 euro de neus. Als een Amerikaan naar Amsterdam komt voor een "inspirationtrip" schudden we hem dat bedrag al in de eerste twee dagen uit zijn zakken. Een ticket voor een symposium of tech convention ligt vaak al rond dat bedrag.
--
  dinsdag 3 maart 2015 @ 14:03:09 #47
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_150247847
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 14:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, heb het even gecheckt en de Telegraaf heeft dit artikel ook in november gepubliceerd. TS haalt gewoon ouwe koeien uit de sloot.
O, dat is eigenlijk ook wel treurig.
--
  dinsdag 3 maart 2015 @ 14:04:01 #48
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_150247872
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:48 schreef Ryon het volgende:

[..]

Heb je die link doorgelezen? Staat alles toch duidelijk genoemd..
Commentaar van Michiel Scheffer:
quote:
Michiel Scheffer

Beste Peter,
Dank voor je reactie. De opgave van reiskosten van 11210,61 Euro voor vier personen gedurende 7 dagen dekt Economy-Class vliegen en een middenklasse hotel (2642 Euro p.p. reiskosten). De overige 35.700 Euro zijn organisatiekosten voor een groep van 20 personen (ca. 1750 Euro p.p.).
Die organisatiekosten zijn voor de provincie begrijp ik hier uit. Immers, de reiskosten die voor rekening van de provincie komen zijn voor 4 man ipv 20. Overigens zijn hier nog 5000 Euro aan kosten niet gespecificeerd, als de totale kosten (voor de provincie) 52.000 Euro waren.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 14:05:48 #49
8369 speknek
Another day another slay
pi_150247936
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 14:04 schreef Terecht het volgende:

[..]

Commentaar van Michiel Scheffer:

[..]

Die organisatiekosten zijn voor de provincie begrijp ik hier uit. Immers, de reiskosten die voor rekening van de provincie komen zijn voor 4 man ipv 20. Overigens zijn hier nog 5000 Euro aan kosten niet gespecificeerd, als de totale kosten (voor de provincie) 52.000 Euro waren.
Eten, drinken?
pi_150247965
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 14:03 schreef Ryon het volgende:

[..]

O, dat is eigenlijk ook wel treurig.
Die arme jongen trok het blijkbaar slecht dat PVV-heks Faber negatief in het nieuws kwam. Dan moet natuurlijk even met de beschuldigende vinger worden gewezen naar een andere partij.
  Moderator dinsdag 3 maart 2015 @ 14:26:26 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_150248618
lijkt mij geen afschuwelijk bedrag al zet ik wel vraagtekens bij iets wazigs als een 'inspiratiereis' in een tijd waarin iedereen zogenaamd de broekriem moet aantrekken

dan verwacht ik toch een wat doelgerichtere aanpak
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_150249804
Ik wil ook wel op inspiratiereis op kosten van de overheid :D

Waar is het inschrijfformulier? *O*
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_150249864
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 14:26 schreef sp3c het volgende:
lijkt mij geen afschuwelijk bedrag al zet ik wel vraagtekens bij iets wazigs als een 'inspiratiereis' in een tijd waarin iedereen zogenaamd de broekriem moet aantrekken

52.000 euro voor 8 dagen geen "afschuwelijk bedrag"?

Jij drinkt elke dag EUchampagne op vakantie? :?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150249870
Daarom per politieke functie gewoon een vast vrij te besteden budget geven waarmee ze zelf mogen beslissen waarvoor ze het gebruiken, dan heb je nooit meer dit soort discussies en fraude gevalletjes.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 3 maart 2015 @ 15:12:38 #55
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_150250034
Ook echt zo'n D'66 term... 'inspiratiereis'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 3 maart 2015 @ 15:18:15 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_150250219
Dat is niet zo netjes van deze mevrouw.
pi_150250611
VVD :r

Oh wacht...
  dinsdag 3 maart 2015 @ 15:41:27 #58
440943 Jibberwism
Hekel aan alles.
pi_150251012
Inspiewreewrohnd.
Walk the streets for moestuin, you don't care if it's wrong or if it's right.
pi_150251048
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:18 schreef Hexagon het volgende:
Dat is niet zo netjes van deze mevrouw.
Zit het dan toch in alle lagen?

Linksom of rechtsom?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2015 15:43:32 ]
  Moderator dinsdag 3 maart 2015 @ 15:44:52 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_150251119
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

52.000 euro voor 8 dagen geen "afschuwelijk bedrag"?

Jij drinkt elke dag EUchampagne op vakantie? :?
waarom nou weer EUchampagne?

nee ik vind het geen afschuwelijk bedrag, dat zei ik net al
  dinsdag 3 maart 2015 @ 15:45:45 #61
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_150251139
Waarom moet de belastingbetaler opdraaien voor de inspiratiereis van dat wijf die waarschijnlijk 50 shades of grey heeft gelezen en zich weer helemaal vrouw voelt en om het af te maken even 8 dagen naar Amerika gaat?
  dinsdag 3 maart 2015 @ 15:47:27 #62
247887 Takaiki
Obladi, oblada life goes on
pi_150251189
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

waarom nou weer EUchampagne?

nee ik vind het geen afschuwelijk bedrag, dat zei ik net al
:')
Het geld groeit jou op je rug ofzo? :')
Sometimes you're the windshield
Sometimes you're the bug
  dinsdag 3 maart 2015 @ 15:53:52 #63
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_150251421
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:42 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zit het dan toch in alle lagen?

Linksom of rechtsom?
We hebben in Nederland tussen de 10.000 en 15.000 politici. Daar zitten gewoon wel eens verkeerde types tussen.

Niet eens zo gek. Nederland kent een hele hoop foute mensen. Dus kennen die ook een vertegenwoordiging in de politiek.
pi_150251564
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

We hebben in Nederland tussen de 10.000 en 15.000 politici. Daar zitten gewoon wel eens verkeerde types tussen.

Niet eens zo gek. Nederland kent een hele hoop foute mensen. Dus kennen die ook een vertegenwoordiging in de politiek.
In voorbeeld functies?
Vergeef me alles of zo goed als alles komt aan het licht, en vooral tijdens verkiezingen denk ik de een probeert volgens mij de ander zwart te maken?
Maar wie is er nou wit?
Wie aast er allemaal op een baan in Brussel vraag ik me dan af?
pi_150251940
Probleem is dat er teveel ambtenaren zijn in Nederland. Een deel zit gewoon thuis, en wordt gewoon doorbetaald. Sterker nog, ambtenaren worden het beste betaald van iedereen. Op school leer je altijd dat je de commercie in moet gaan als je geld wilt verdienen, maar dit is een leugen, het is de overheid waar je je flink kan verrijken. Dit soort tripjes zijn natuurlijk de spreekwoordelijke kersen op een slagroomtaart.
  Moderator dinsdag 3 maart 2015 @ 16:21:48 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_150252424
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:47 schreef Takaiki het volgende:

[..]

:')
Het geld groeit jou op je rug ofzo? :')
nee maar ik organiseer dan ook geen zakenreisjes voor bobs
  dinsdag 3 maart 2015 @ 16:23:51 #67
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_150252493
Nogal dom initiatief als je weet dat de USA de laatste jaren bezig is om zoveel mogelijk, alles wat productie betreft, in eigen huis te houden.
Dus dat was een kostenpost van 33000 en men houd er geen drol van over.
Nou ja geen drol....een gat in de provinviale begroting waarschijnlijk.....en dat mag DenHaag weer ff dichten.....schandalig...
  dinsdag 3 maart 2015 @ 16:26:17 #68
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_150252571
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Precies. Een paar beunhazen en sjacherraars in de volksvertegenwoordiging is wel zo democratisch verantwoord.

--
pi_150252646
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 16:26 schreef Ryon het volgende:

[..]

Precies. Een paar beunhazen en sjacherraars in de volksvertegenwoordiging is wel zo democratisch verantwoord.

[ afbeelding ]
Juist dan of tijdens zou ik gunstig voor de dag willen komen!
  dinsdag 3 maart 2015 @ 16:28:59 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_150252682
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 16:26 schreef Ryon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
In dat opzicht is Henk Krol een uitstekende volksvertegenwoordiger.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 16:29:15 #71
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_150252692
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:30 schreef Inaithnir het volgende:
VVD :r

Oh wacht...
D'66 is VVD Light.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_150252874
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 16:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

D'66 is VVD Light.
Volgens mij is het allemaal niks.
En die uitdruking linksom of rechtsom die zit er bij mij ingebakken!
  dinsdag 3 maart 2015 @ 16:36:56 #73
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_150252941
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 16:34 schreef john2406 het volgende:

[..]

Volgens mij is het allemaal niks.
En die uitdruking linksom of rechtsom die zit er bij mij ingebakken!
Dus omdat er van de 10.000 tot 15.000 politici procentje of wat fout is, zijn ze allemaal niks?

Rare gedachtenkronkels hebben sommigen.
pi_150253065
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 16:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dus omdat er van de 10.000 tot 15.000 politici procentje of wat fout is, zijn ze allemaal niks?

Rare gedachtenkronkels hebben sommigen.
Ja noem het maar raar, mag je ook als het jouw mening is trouwens.
Net zo als ik een mening mag hebben mogen andere die ook hebben.
En of het maar een procentje is betwijfel ik ook,ik zie het als me iemand iets verteld dan neem ik ook maar aan dat er maar een procentje van waar is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2015 16:42:00 ]
  dinsdag 3 maart 2015 @ 16:49:08 #75
247887 Takaiki
pi_150253404
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 16:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee maar ik organiseer dan ook geen zakenreisjes voor bobs
Gelukkig niet, waren ze nog meer kwijt geweest _O-
Sometimes you're the bug
  Moderator dinsdag 3 maart 2015 @ 17:16:20 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_150254338
ja haha superveelmeer haha
pi_150254487
Nieuws van 4 maanden oud dus. Dat maakt het verder niet minder kwalijk of zo, maar toch.... waarom moeten we het hier nu nog over hebben?
pi_150254625
Heeft Pechtold al een reactie gegeven?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 3 maart 2015 @ 17:32:22 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_150254790
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 17:22 schreef Elfletterig het volgende:
Nieuws van 4 maanden oud dus. Dat maakt het verder niet minder kwalijk of zo, maar toch.... waarom moeten we het hier nu nog over hebben?
Omdat de PVV'ers naarstig op zoek waren naar een "hullie doen het ook!"
  dinsdag 3 maart 2015 @ 17:33:17 #80
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_150254826
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 17:27 schreef superniger het volgende:
Nee, want dit soort zaken zijn meer het pakkie an van een partijbestuur.
pi_150254957
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 17:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee, want dit soort zaken zijn meer het pakkie an van een partijbestuur.
Hebben die wel gereageerd?
  dinsdag 3 maart 2015 @ 17:39:37 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_150255009
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 17:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hebben die wel gereageerd?
Geen idee. Misschien zijn ze niet eens benaderd.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 17:50:30 #83
247887 Takaiki
pi_150255353
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 17:16 schreef sp3c het volgende:
ja haha superveelmeer haha
Haha :')
Sometimes you're the bug
pi_150255869
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 17:27 schreef superniger het volgende:
Als het al 4mnd oud is en hij zou dan nog moeten of mogen reageren zou het snel zijn lijkt me?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2015 18:05:43 ]
pi_150256524
quote:

[..]

De politica jokt, zij stelt dat de opdracht wel is binnengehaald en gebruikt dit tevens als een soort rechtvaardiging van de uitgave, anders had zij niets hoeven verklaren hierover.

Probleem voor de politica is dat er helemaal geen opdracht is binnengehaald, aantoonbaar liegen is een redelijke doodzonde voor een politicus.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  Moderator dinsdag 3 maart 2015 @ 18:37:45 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_150256890
jamaar is het liegen of heeft ze gewoon alleen de klok horen luiden?

bovendien was het doel niet om opdrachten binnen te halen, dat is (zoals ik het lees) een mooie bijkomstigheid

wat het doel wel was is me niet helemaal duidelijk, daar mogen best vragen over gesteld worden
pi_150256967
Een inspiratiereis... wat-de-neuk :')

Dit soort ambtenaren zijn echt alle schaamte voorbij.
pi_150256988
Behalve dat het een nogal oud (traag hihaho) bericht is, is de manier waarop bepaalde media er mee omgegaan veel triester dan het bericht zelf. Zo wekt GeenStijl de suggestie dat mevrouw Traag in haar uppie ¤33.000 heeft verbrand, terwijl daar een gezelschap van 20 personen mee is gefinancierd:

quote:
Laten we er niet omheen draaien: het Amerikareisje dat Annemieke Traag in juni 2013 maakte, was onnodig duur. Voor een paar duizend piek kun je best een week aan de warme westkust vertoeven, dat hoeft echt geen 33.000 euro te kosten.
De Telegraaf doet dat nog eens dunnetjes over. Het lijkt geregisseerd, maar ook als dat niet zo is heeft het met journalistiek en waarheidsvinding verdomd weinig te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2015 18:41:15 ]
  dinsdag 3 maart 2015 @ 18:42:02 #89
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_150257036
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 18:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Behalve dat het een nogal oud (traag hihaho) bericht is, is de manier waarop bepaalde media er mee omgegaan veel triester dan het bericht zelf. Zo wekt GeenStijl de suggestie dat mevrouw Traag in haar uppie ¤33.000 heeft verbrand, terwijl daar een gezelschap van 20 personen mee is gefinancierd:

[..]

De Telegraaf doet dat nog eens dunnetjes over. Het lijkt geregisseerd, maar ook als dat niet zo is heeft het met journalistiek en waarheidsvinding verdomd weinig te maken.
Ah, dat maakt het geheel al genuanceerder.
pi_150257193
Maar wat is eigenlijk het praktisch nut van de gedeputeerde staten?

Als ik dat zo lees is het een volkomen overbodige bestuurslaag die zo snel mogelijk wegbezuinigd moet worden.
pi_150257281
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 18:46 schreef Arthur_Spooner het volgende:

Als ik dat zo lees is het een volkomen overbodige bestuurslaag die zo snel mogelijk wegbezuinigd moet worden.
Dat klopt sowieso.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 18:50:03 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_150257317
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 18:46 schreef Arthur_Spooner het volgende:

Beslissen over dingen als varkensstallen, hoogspanningsmasten en provinciale wegen.
pi_150257403
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 18:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Beslissen over dingen als varkensstallen, hoogspanningsmasten en provinciale wegen.
Volstrekt overbodig als aparte bestuurslaag dus. Ze maken zich overigens vooral druk over allerlei leuke projectjes.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 19:06:14 #94
247887 Takaiki
pi_150257898
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 18:37 schreef sp3c het volgende:

bovendien was het doel niet om opdrachten binnen te halen, dat is (zoals ik het lees) een mooie bijkomstigheid

wat het doel wel was is me niet helemaal duidelijk, daar mogen best vragen over gesteld worden
Hoezo wil je dat nou ineens weten?
Het was toch een redelijk bedrag?
Dan zou het je ook geen ruk moeten kunnen schelen waar het aan uitgegeven is :O
Sometimes you're the bug
pi_150258413
Doet me denken aan die keer dat de 10-koppige directie van de basisscholen-stichting waar mijn moeder werkzaam is, besloot om het 5 jarig bestaan van de stichting te vieren met een werkvakantie naar Curaçao.
"Pools are perfect for holding water"
pi_150260455
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 12:39 schreef Twiitch het volgende:
Een peloton toy-boys zo te zien.
pi_150260517
quote:

[..]

Geen Stijl is toch De Telegraaf?
pi_150260617
Hoeveel is het dan nou 33.000 of 52.000 zoals topic titel!
pi_150260680
De term 'inspiratiereis' is wel afkomstig van die mevrouw?

Mensen die dat soort termen durven te gebruiken zouden sowieso nooit in de buurt van belastingopbrengsten mogen komen.
pi_150260746
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 20:22 schreef Jigzoz het volgende:
De term 'inspiratiereis' is wel afkomstig van die mevrouw?

Mensen die dat soort termen durven te gebruiken zouden sowieso nooit in de buurt van belastingopbrengsten mogen komen.
Laat maar.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2015 20:25:38 ]
pi_150263629
quote:

[..]

En dat was anders bij Verheijen/Faber of wie dan ook?

Het gaat om het verkwanselen van gemeenschapsgeld en aangezien iedereen met de vinger wijst is dit wel zeker relevant.
pi_150263732
Voor een topic met "Traag" in de titel loopt dit topic nog best hard, trouwens.
pi_150263976
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 21:51 schreef Smack10 het volgende:

[..]

En dat was anders bij Verheijen/Faber of wie dan ook?
Voor zover ik kan beoordelen is dit wel anders.

quote:
Het gaat om het verkwanselen van gemeenschapsgeld en aangezien iedereen met de vinger wijst is dit wel zeker relevant.
Nee, het gaat hier om het suggereren dat mevrouw Traag in haar eentje voor ¤33.000 euro op reis is gegaan. Iets dat pertinent niet waar is. Als het waar zou zijn had je vast een punt gehad met "het verkwanselen van gemeenschapsgeld". Maar als je dit bedrag hoofdelijk omslaat naar de 20 deelnemers dan is het geen exorbitant bedrag en er is ook geen aanwijzing voor persoonlijke verrijking.
pi_150264469
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 21:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Voor zover ik kan beoordelen is dit wel anders.

[..]

Nee, het gaat hier om het suggereren dat mevrouw Traag in haar eentje voor ¤33.000 euro op reis is gegaan. Iets dat pertinent niet waar is. Als het waar zou zijn had je vast een punt gehad met "het verkwanselen van gemeenschapsgeld". Maar als je dit bedrag hoofdelijk omslaat naar de 20 deelnemers dan is het geen exorbitant bedrag en er is ook geen aanwijzing voor persoonlijke verrijking.
Nee, de TT gaat over een leugen m.b.t. een "inspiratie"reis.

Dus je post slaat nergens op.
pi_150265016
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 22:11 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Nee, de TT gaat over een leugen m.b.t. een "inspiratie"reis.

Dus je post slaat nergens op.
Wat jij wil :)
Maar wie wel bereid is iets verder te lezen dan de TT ziet dat het allemaal een stuk genuanceerder ligt en dat in ieder geval GS maar waarschijnlijk ook de Telegraaf een beeld schetsen dat niet waar is. Misschien kan je me helpen, want ik kan geen enkele andere bron dan de Telegraaf vinden voor de gewraakte uitspraak die mevrouw Traag volgens de Telegraaf zou hebben gedaan. En dat is op zijn minst opmerkelijk.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 22:28:15 #106
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_150265304
Politiek bedrijven op fok :')
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_150266890
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 22:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Wat jij wil :)
Maar wie wel bereid is iets verder te lezen dan de TT ziet dat het allemaal een stuk genuanceerder ligt en dat in ieder geval GS maar waarschijnlijk ook de Telegraaf een beeld schetsen dat niet waar is. Misschien kan je me helpen, want ik kan geen enkele andere bron dan de Telegraaf vinden voor de gewraakte uitspraak die mevrouw Traag volgens de Telegraaf zou hebben gedaan. En dat is op zijn minst opmerkelijk.
Jij stelt dat iets niet waar is, dan kom jij maar met bronnen.

Verder is het wel leuk geprobeerd om het te bagatelliseren, maar nu begint het een beetje sneu/opvallend te worden. :')

Als mensen inderdaad iets verder lezen en zelf zoeken komen ze zelf wel tot een conclusie inderdaad, die misschien niet jouw mening is, dat maakt het niet onjuist.
  Moderator dinsdag 3 maart 2015 @ 23:09:22 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_150267637
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 19:06 schreef Takaiki het volgende:

[..]

Hoezo wil je dat nou ineens weten?
Het was toch een redelijk bedrag?
Dan zou het je ook geen ruk moeten kunnen schelen waar het aan uitgegeven is :O
je bent zelf ineens

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 14:26 schreef sp3c het volgende:

daarnaast is de vraag een kortzichtige, ik vind de prijs van een nieuwe ferrari ook niet absurd hoog maar als de provincie gelderland er een vloot van aanschaft dan heb ik daar ook mijn bedenkingen bij

ik zie geen reden waarom het een het ander uit zou moeten sluiten
pi_150267875
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 22:51 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Jij stelt dat iets niet waar is, dan kom jij maar met bronnen.
Zie hier boven. GS doet alsof mevrouw in haar eentje ¤33.000 aan een reisje heeft besteed, terwijl het om een groep van 20 mensen gaat. De Telegraaf beweert dat mevrouw iets heeft gezegd over een binnengehaalde opdracht, maar een andere bron dan de Telegraaf is niet te vinden. Het is een beetje een herhaling, maar als je de moeite niet neemt om te lezen dan houdt het op.
quote:
Verder is het wel leuk geprobeerd om het te bagatelliseren, maar nu begint het een beetje sneu/opvallend te worden. :')
Wat pas echt sneu en opvallend is, is om een maanden oud en journalistiek twijfelachtig artikel in NWS te plempen vlak voor verkiezingen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2015 23:18:45 ]
pi_150268327
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 23:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:

Wat pas echt sneu en opvallend is, is om een maanden oud en journalistiek twijfelachtig artikel in NWS te plempen vlak voor verkiezingen.
Stel het was iets over de PVV zou je deze reactie dan ook geschreven hebben, niet dat ik voorstander ben voor die partij hoor.
als ik een hond wil trappen vind ik wel een reden om te trappen!
  dinsdag 3 maart 2015 @ 23:33:41 #111
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_150268461
quote:

[..]

Een echte activist!
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_150268586
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 23:30 schreef john2406 het volgende:

[..]

Stel het was iets over de PVV zou je deze reactie dan ook geschreven hebben, niet dat ik voorstander ben voor die partij hoor.
als ik een hond wil trappen vind ik wel een reden om te trappen!
Stel dit, stel dat. Daar kan ik niets mee. De PVV heeft hier niets mee te maken.
pi_150268666
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 23:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Stel dit, stel dat. Daar kan ik niets mee. De PVV heeft hier niets mee te maken.
Laatik het anders stellen welke partij hang je aan of heeft je voorkeur?

Ik heb trouwens geen enkele voorkeur voor wat voor partij dan ook!

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2015 23:44:19 ]
  Moderator dinsdag 3 maart 2015 @ 23:40:25 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_150268731
lekker belangrijk dit
pi_150268840
quote:

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 23:40 schreef sp3c het volgende:
lekker belangrijk dit
Nou dit anders wel he!
pi_150268862
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 23:38 schreef john2406 het volgende:

[..]

Laatik het anders stellen welke partij hang je aan of heeft je voorkeur?
Lijkt me niet relevant voor het topic en het gaat je trouwens ook niks aan.
pi_150270580
Ah, de morse-D66'er komt de boel weer goedpraten. Omdat het hem niet uitkomt, zo vlak voor de verkiezingen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150271114
quote:
10s.gif Op woensdag 4 maart 2015 00:48 schreef El_Matador het volgende:
Ah, de morse-D66'er komt de boel weer goedpraten. Omdat het hem niet uitkomt, zo vlak voor de verkiezingen.
as we maar kenne kankere op de rest

Politici :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_150272725
quote:
10s.gif Op woensdag 4 maart 2015 00:48 schreef El_Matador het volgende:
:O
pi_150272855
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 18:37 schreef sp3c het volgende:

Ik zou op mijn werk eens zo'n uitgave moeten doen zonder doel en onderbouwing :D en dit soort lui gaan gewoon op snoepreis _O-
pi_150272863
quote:
13s.gif Op woensdag 4 maart 2015 08:06 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

:O
Stem jij D66 ja ? :D
pi_150273469
quote:
10s.gif Op woensdag 4 maart 2015 08:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Stem jij D66 ja ? :D
Wat ik stem gaat jou geen donder aan. :)
  woensdag 4 maart 2015 @ 09:03:14 #123
247887 Takaiki
pi_150273503
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 23:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

je bent zelf ineens

Intelligente reactie weer :')
Sometimes you're the bug
  Moderator woensdag 4 maart 2015 @ 10:41:04 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_150275664
lees de rest ook ff, het is geen heel ingewikkeld verhaal dat beloof ik
pi_150276210
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:41 schreef sp3c het volgende:
Wat is er dan voor de rest nog?
Al was het 1 euro of zelfs 50 cent, plus de vakantie vind ik het veel!
  Moderator woensdag 4 maart 2015 @ 11:11:43 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_150276465
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 11:02 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat is er dan voor de rest nog?
Al was het 1 euro of zelfs 50 cent, plus de vakantie vind ik het veel!
als jij voor 50 cent een groep van 20 man in Amerika inspirerende dingen kan laten meemaken dan lijkt mij dat relatief goedkoop

of je het de bedoeling vind dat ze dat van belastinggeld doen is een compleet ander verhaal

wmb geeft de overheid uberhaupt geen geld uit maar ik snap de noodzaak van dat kwaad wel net zoals ik snap dat (regionale) bestuurders in het buitenland gaan kijken hoe de dingen daar geregeld worden en ik zie ook wel waarom een handelsland als Nederland af en toe troepjes mensen op handelsreis gaan

wil niet direct zeggen dat ik het met dit desbetreffende reisje eens ben, dat weet ik simpelweg niet want daar heb ik niet genoeg informatie voor, ik weet alleen dat ze voor 52.000 euro heen en weer zijn gegaan met 20 man waarvan 5 volledig vergoed en 15 deels ... dat lijkt mij geen afschuwelijk bedrag maar ik vraag me wel af of het nodig was om het uit te geven

zo ingewikkeld was dat helemaal niet
pi_150276629
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 11:11 schreef sp3c het volgende:
of je het de bedoeling vind dat ze dat van belastinggeld doen is een compleet ander verhaal
Mwa, bij dit soort dingen is het voor GS en consorten makkelijk bashen natuurlijk, maar openbaar bestuur is natuurlijk meer dan zorgen dat de wegen onderhouden en de prullenbakken geleegd worden. Dus dat er soms dingen ondernomen worden 'om ideeën op te doen' zonder dat dat direct tot concrete resultaten leidt ben ik niet principieel tegen.
pi_150276715
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 11:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

als jij voor 50 cent een groep van 20 man in Amerika inspirerende dingen kan laten meemaken dan lijkt mij dat relatief goedkoop

wmb geeft de overheid uberhaupt geen geld uit maar ik snap de noodzaak van dat kwaad wel net zoals ik snap dat (regionale) bestuurders in het buitenland gaan kijken hoe de dingen daar geregeld worden en ik zie ook wel waarom een handelsland als Nederland af en toe troepjes mensen op handelsreis gaan

wil niet direct zeggen dat ik het met dit desbetreffende reisje eens ben, dat weet ik simpelweg niet want daar heb ik niet genoeg informatie voor, ik weet alleen dat ze voor 52.000 euro heen en weer zijn gegaan met 20 man waarvan 5 volledig vergoed en 15 deels ... dat lijkt mij geen afschuwelijk bedrag maar ik vraag me wel af of het nodig was om het uit te geven

zo ingewikkeld was dat helemaal niet
Okee dan zijn we het daar dus over eens,en die 50cent dan heb ik het over onterecht uitgegeven niet over de hele reis he, daar heb ik ook te weinig info voor.
Wat ik wel sterk vind dat zo een dingen meestal rond verkiezingen komen, waarom niet het hele jaar door!
En of het dan de witte of de zwarte is online met die uitgaves, en hun opbrengsten of het tegenovergestelde.
Ik hang immers geen partij aan meer, vroeger wel, maar tegenwoordig niet meer.
Ik zie meer in een sterke oppositie of zelfs een eerste kamer, de politiek zie ik hoe moet ik het zeggen ik zie me niet meer vertegenwoordigd in geen enkele partij.
pi_150276794
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 11:17 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Mwa, bij dit soort dingen is het voor GS en consorten makkelijk bashen natuurlijk, maar openbaar bestuur is natuurlijk meer dan zorgen dat de wegen onderhouden en de prullenbakken geleegd worden. Dus dat er soms dingen ondernomen worden 'om ideeën op te doen' zonder dat dat direct tot concrete resultaten leidt ben ik niet principieel tegen.
Hier ook okee bij, maar dan vraag ik me af waarvoor met 20 man of hoofden?
pi_150276854
Als je één persoon op reis stuurt gaat dat natuurlijk nooit een hele organisatie veranderen.
  Moderator woensdag 4 maart 2015 @ 11:25:21 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_150276908
ow maar dat boeit me allemaal ook geen fluit

het gaat mij om de vraag of het reisje goed was voor Nederland in zijn geheel en Gelderland in het bijzonder

als het antwoord ja is dan hoeven ze wmb niet zo zuinig te doen, is het antwoord nee dan ben ik net zo verbolgen als jj en iedereen met ons maar dat antwoord vind ik niet terug in de gegeven stukjes
  Moderator woensdag 4 maart 2015 @ 11:26:52 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_150276951
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 11:17 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

agreed
pi_150276981
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 11:25 schreef sp3c het volgende:

het gaat mij om de vraag of het reisje goed was voor Nederland in zijn geheel en Gelderland in het bijzonder

als het antwoord ja is dan hoeven ze wmb niet zo zuinig te doen, is het antwoord nee dan ben ik net zo verbolgen als jj en iedereen met ons maar dat antwoord vind ik niet terug in de gegeven stukjes
Misschien is nu nog helemaal niet te zeggen of het goed is geweest.
pi_150276998
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 11:23 schreef quinoahipster het volgende:
Als je één persoon op reis stuurt gaat dat natuurlijk nooit een hele organisatie veranderen.
Nou goed dan stel ik me voor 5 personen, maar zoals ik het lees lijkt het me een uitstapje efteling te zijn geweest!
  Moderator woensdag 4 maart 2015 @ 11:32:37 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_150277111
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 11:27 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Misschien is nu nog helemaal niet te zeggen of het goed is geweest.
waarschijnlijk niet maar voor het argument maakt dat niet zoveel uit
(8>
  woensdag 4 maart 2015 @ 11:54:01 #136
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_150277769
Slap verhaal, slordig rammelstukkie, maar zelfs dan: weer zo'n omhooggevallen neuzeltut, polderklauterende pipapolitica met een pond boter op het hoofd en een plunjezak vol eigenwaan.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 4 maart 2015 @ 12:03:40 #137
247887 Takaiki
pi_150278065
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:41 schreef sp3c het volgende:
Geen zin, is toch allemaal bagger wat uit jouw hoofd komt :O
Sometimes you're the bug
  Moderator woensdag 4 maart 2015 @ 12:04:38 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_150278079
ja ga anders de kleuter uithangen
  woensdag 4 maart 2015 @ 12:09:26 #139
247887 Takaiki
pi_150278192
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:04 schreef sp3c het volgende:
ja ga anders de kleuter uithangen
Is gewoon een mening.
Doe ermee wat je wil :W
Sometimes you're the bug
  Moderator woensdag 4 maart 2015 @ 12:16:08 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_150278377
ja niks natuurlijk maar dit is een relatief serieus topic en dan doe je er goed aan om toch wel te lezen wat mensen zeggen zodat je daar dan op kunt reageren

ik raad je de slowchat aan, dat lijkt meer je dingetje
pi_150308699
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 11:25 schreef sp3c het volgende:

Het antwoordt is zoals ik zie niet een "ja", anders was dat wel duidelijk gemaakt.

Daarom zie ik er een "nee" in en zou men in deze tijden van crisis (wat je tegenwoordig altijd hoort, zelf weinig last van maar goed) wel iets anders kunnen omspringen met gemeenschapsgeld.
  Moderator donderdag 5 maart 2015 @ 11:31:03 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_150308815
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:26 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Het antwoordt is zoals ik zie niet een "ja", anders was dat wel duidelijk gemaakt.

Daarom zie ik er een "nee" in en zou men in deze tijden van crisis (wat je tegenwoordig altijd hoort, zelf weinig last van maar goed) wel iets anders kunnen omspringen met gemeenschapsgeld.
anders was dat wel duidelijk gemaakt vind ik nogal een aanname

het klopt niet want niemand heeft mij verteld dat het wel klopt ... zo werkt de overheid (helaas) niet

dikke kans dat de bobo's die mee zijn gegaan niet willen dat er meer informatie op straat komt te liggen .... weet jij veel, weet ik veel
  donderdag 5 maart 2015 @ 11:31:13 #143
136343 BasEnAad
pi_150308822
"Inspiratiereis"

pi_150309360
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:31 schreef BasEnAad het volgende:
"Inspiratiereis"

[ afbeelding ]
_O-

Wellicht kan het plaatje declareren en het geld aan je bevriende kunstenaar geven.\

Dan de opbrengst delen, is toch 25k de man. :7
pi_150324470
Een corrupte Nederlandse politicus. Nee toch? Dat zagen we nu nooit aankomen. :s)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_150346304
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 19:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een corrupte Nederlandse politicus. Nee toch? Dat zagen we nu nooit aankomen. :s)
Een aantal users hier heeft er echter geen problemen mee.
  Moderator vrijdag 6 maart 2015 @ 16:23:25 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_150356538
van corruptie lijkt me sowieso niet echt sprake

kan ik uit de artikelen niet echt opmaken iig
  zaterdag 7 maart 2015 @ 01:04:50 #148
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_150376562
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 16:23 schreef sp3c het volgende:
van corruptie lijkt me sowieso niet echt sprake

kan ik uit de artikelen niet echt opmaken iig
Het spijkerharde bewijs ontbreekt maar heeft er alle schijn van dat het zo'n snoepreisje was die uit eigen belang werd gemaakt en niet omdat het de meest logische bestemming was. Binnen het onderwijs waren er ook wat van die schandalen (snoepreisjes naar de USA terwijl wij toch echt weinig van hen kunnen leren op dit vlak).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 7 maart 2015 @ 01:24:58 #149
198365 Morendo
The Real Deal
pi_150377006
Waarom liegt ze over een vermeende order? Maar goed, dat zal intern wel besproken worden tijdens het wensdroomweekje op de Malediven.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_150378840
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 01:24 schreef Morendo het volgende:
Waarom liegt ze over een vermeende order? Maar goed, dat zal intern wel besproken worden tijdens het wensdroomweekje op de Malediven.
:D _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')