Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)uitkomst_reis__.htmlquote:Uitstapje naar Verenigde Staten kost belastingbetaler 33.000 euro
Gelderse politica jokt over uitkomst 'inspiratiereis'
ARNHEM -
Een peperdure, achtdaagse 'inspiratiereis' van een Gelderse politica (D66) naar de Verenigde Staten, heeft niets opgeleverd. Annemieke Traag verdedigde haar uitstapje (kosten: 33.000 euro) juist door te zeggen dat de reis een regionaal bedrijf een grote opdracht opleverde.
De Gelderse gedeputeerde Annemieke Traag (D66) De Gelderse gedeputeerde Annemieke Traag:
(D66) Foto: Provincie Gelderland
,,Het bedrijf Roadled heeft een grote opdracht binnengehaald. Dat was niet het doel, maar is mooi meegenomen", verklaarde gedeputeerde Traag in het provinciehuis van Gelderland.
Aad van de Starre van Roadled zegt een vermoeiende reis achter de rug te hebben. Maar hij heeft er geen mooie, nieuwe order aan overgehouden. ,,Was het maar waar! Ik weet ook niet of we die krijgen", aldus Van de Starre in de Gelderlander. ,,Het gaat om een business case in San José van honderd miljoen. Ons contact met de gemeente is verbeterd door de reis, maar we waren al lang met deze business case bezig."
De mijne ook.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:27 schreef erodome het volgende:
Inspiratiereis, van die term gaan mijn tenen krullen.
3 weken VIP-suite in het Hilton loopt aardig op hoor....quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:39 schreef Twiitch het volgende:
¤33.000?? Hoeveel volk heeft ze meegenomen????
quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:42 schreef penny-wise het volgende:
[..]
3 weken VIP-suite in het Hilton loopt aardig op hoor....
Lezen.. blijft lastig.quote:achtdaagse
Dus dat was niet het doel, maar wordt haar nu wel kwalijk genomen.quote:Het bedrijf Roadled heeft een grote opdracht binnengehaald. Dat was niet het doel, maar is mooi meegenomen
Maar hij heeft er geen mooie, nieuwe order aan overgehouden. ,,Was het maar waar! Ik weet ook niet of we die krijgen", aldus Van de Starre in de Gelderlander. ,,Het gaat om een business case in San José van honderd miljoen. Ons contact met de gemeente is verbeterd door de reis, maar we waren al lang met deze business case bezig."quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:47 schreef KoosVogels het volgende:
Snap geen flikker van dit verhaal.
[..]
Dus dat was niet het doel, maar wordt haar nu wel kwalijk genomen.
Ja, ik kan lezen. Maar dat was blijkbaar ook niet het doel van de reis.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:48 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Maar hij heeft er geen mooie, nieuwe order aan overgehouden. ,,Was het maar waar! Ik weet ook niet of we die krijgen", aldus Van de Starre in de Gelderlander. ,,Het gaat om een business case in San José van honderd miljoen. Ons contact met de gemeente is verbeterd door de reis, maar we waren al lang met deze business case bezig."
met welk doel vindt je het correct dat men zoveel uitgeeft aan een achtdaagse tripquote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, ik kan lezen. Maar dat was blijkbaar ook niet het doel van de reis.
Een reis voor 20 personen naar de VS voor 52k valt me nog mee eigenlijk.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:04 schreef Smack10 het volgende:
Verklaring van Michiel Scheffer over de commotie met bijbehorende commentaren:
http://michielscheffer.nl/?p=2556
Of dat genoeg is nu er toch scherper gekeken wordt naar declaratiegedrag valt te bezien..
Gewoon niet.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:07 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
met welk doel vindt je het correct dat men zoveel uitgeeft aan een achtdaagse trip
Ben ik het met je eensquote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gewoon niet.
Maar er blijven nog veel vragen onbeantwoord. Waarom überhaupt zo'n reis? Wie keurt zoiets goed?
Een 8-daagse reis van de provincie naar Silicon Valley in Amerika voor inspiratie naar innovatie heeft in totaal 52.000 euro gekost. Dat meldt een woordvoerder. 20 personen reisden in 2013 mee, van wie er 5 de kosten declareerden. De 15 anderen betaalden zelf hun reis.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:08 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Een reis voor 20 personen naar de VS voor 52k valt me nog mee eigenlijk.
Maar mevrouw liegt nog wel even keihard, waarom?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, ik kan lezen. Maar dat was blijkbaar ook niet het doel van de reis.
Zoals ik het begrijp was het een inspiratiereis voor de provincie, maar heeft men er tevens een handelsreis voor het Gelderse bedrijfsleven en Gelderse onderwijsinstellingen van gemaakt. Er waren dus meerdere doelen, wel makkelijk natuurlijk als je meerdere bomen hebt om je achter te kunnen verschuilen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:25 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Maar mevrouw liegt nog wel even keihard, waarom?
Ja dat dus, zeker als ie van gemeenschapsgeld betaald wordt, 33.000 euro's sterkquote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:27 schreef erodome het volgende:
Wat was het doel van die reis dan eigenlijk? Nou ja, op papier dan.
Inspiratiereis, van die term gaan mijn tenen krullen.
En dan laat je de voorbereiding van de reis natuurlijk uitvoeren door een bedrijfje van een vriend, kosten: 33.000 euro.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:25 schreef Nielsch het volgende:
Ik snap wel waarom zoiets zoveel geld moet kosten. Je moet natuurlijk wel First Class naar de VS kunnen vliegen, verblijven in de meeste luxe 5*-hotels, 24/7 een limo met chauffeur tot je beschikking hebben en eten in (minstens) een 2-sterren restaurant. Daarnaast nog kosten voor een personal trainer en PA. Doe je dat namelijk allemaal niet dan sta je mentaal en lichamelijk ook niet echt open voor inspiratie en heeft zo'n reis erg weinig zin.
http://michielscheffer.nl/?p=2556quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Een 8-daagse reis van de provincie naar Silicon Valley in Amerika voor inspiratie naar innovatie heeft in totaal 52.000 euro gekost. Dat meldt een woordvoerder. 20 personen reisden in 2013 mee, van wie er 5 de kosten declareerden. De 15 anderen betaalden zelf hun reis.
http://www.omroepgelderla(...)uro.htm#.VPWgPpLGKUk
Voor 5 personen dus..
quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:04 schreef Smack10 het volgende:
Verklaring van Michiel Scheffer over de commotie met bijbehorende commentaren:
Of dat genoeg is nu er toch scherper gekeken wordt naar declaratiegedrag valt te bezien..
Dat valt dan weer mee zullen we maar denkenquote:Een goede reis vraagt om een gedegen voorbereiding, met een programma gericht op de ambitie van elke deelnemer. In Europa kun je daar vaak de gastregio voor vragen maar in de VS is er geen Provincie “Silicon Valley” of een Kamer van Koophandel die dat als kerntaak heeft. Je moet het zelf doen. Gelderland heeft geen ambtenaren met kennis en een netwerk in California. Daarom is er een goed ingevoerd bureau gevraagd een programma voor te bereiden en te begeleiden. Dat is inderdaad 20 dagen voorbereiding en 6 dagen begeleiding en ondersteuning ter plekke. Dat verklaart een groot deel van de kosten, namelijk 26.000 Euro. Daarnaast moet je gedurende 5 dagen vervoer voor 20 mensen verzorgen (dus met chauffeur), zalen voor lezingen en sprekers (Amerikanen doen niets voor niets). De reis zelf was sober: economy class vliegen en een middenklasse model in Palo Alto.
Een leuk reisje zal het sowieso wel geweest zijn neem ik aan.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
[..]
Dat valt dan weer mee zullen we maar denken.
Het probleem van dit soort reisjes is dat het voor ons niet te beoordelen is of het een geval van 'de kost gaat voor de baat uit' is of dat het een leuk uitstapje voor de betrokkenen is. Hoe dan ook, 26K dat aan een extern bureau wordt uitgegeven is wel behoorlijk fors...
Vraag is ook of de voorbereiding die 33k heeft gekost alleen de voorbereiding voor de provincie betrof of ook voorbereiding voor de meereizende ondernemers. Als de provincie naast het vervoer ook de voorbereidingskosten van de meereizende partijen heeft betaald, dan liegen ze als ze zeggen dat 15 van de 20 man de reis zelf hebben betaald.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:38 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Spreekt over "vervoer voor 20 personen", die 15 betaalden dan niet alles zelf?
Heb je die link doorgelezen? Staat alles toch duidelijk genoemd..quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:44 schreef Terecht het volgende:
[..]
Vraag is ook of de voorbereiding die 33k heeft gekost alleen de voorbereiding voor de provincie betrof of ook voorbereiding voor de meereizende ondernemers. Als de provincie naast het vervoer ook de voorbereidingskosten van de meereizende partijen heeft betaald, dan liegen ze als ze zeggen dat 15 van de 20 man de reis zelf hebben betaald.
Niks geks?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:53 schreef speknek het volgende:
Jammer dat het niet veel direct opgeleverd heeft (alhoewel een order en contacten al gauw wat terugverdient), maar ik vind niks geks aan dit verhaal. Het lijkt me de taak van de provincie om op zoek te gaan naar investeerders en te kijken hoe andere regio's (silicon valley bij uitstek) bedrijvigheid stimuleren. 52k Is niet bijster veel gezien wat ze gedaan hebben. Zelfs economy class gevlogen (dat vind ik normaal overigens, maar bestuurders zijn gauw wat minder sober).
Omdat helemaal niemand in Nederland een fuck geeft om wat er in de provincie gebeurt tenzij het om de Eerste Kamer kan gaan.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:59 schreef KoosVogels het volgende:
Dat stuk van Scheffer is vier maanden oud. Waarom komt de Telegraaf nu met dit 'nieuws'?
Nee, heb het even gecheckt en de Telegraaf heeft dit artikel ook in november gepubliceerd. TS haalt gewoon ouwe koeien uit de sloot.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 14:01 schreef Ryon het volgende:
[..]
Omdat helemaal niemand in Nederland een fuck geeft om wat er in de provincie gebeurt tenzij het om de Eerste Kamer kan gaan.
Bij de Telegraaf zit er nu waarschijnlijk even een stagiaire de afgelopen vier a vijf jaar door te nemen om te zien wat er ook allemaal weer gebeurd is.
Ja, kan zijn dat ze blufte of dat ze echt niet wist dat de order nog niet binnen was. Je kunt wat mij betreft wel vraagtekens zetten of deze reis echt nodig was. Ik bedoel, de universiteit die een summer school onder de aandacht brengt, daar hoef je niet voor te reizen. Ik vermoed een aantal besturen wel van snoepreisjes in dit geval, of gewoon egostrelen om gevraagd te worden als 'captain of industry'. Maar als je vindt dat dit bij de taken van de provincie hoort, vind ik het bedrag niet exorbitant.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:56 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Niks geks?
Even los van de kosten waar ze meerdere verhalen over vertellen, liegt ze zelfs over wat het heeft opgeleverd.
Het stuk van de telegraaf is ook vier maanden oud.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:59 schreef KoosVogels het volgende:
Dat stuk van Scheffer is vier maanden oud. Waarom komt de Telegraaf nu met dit 'nieuws'?
O, dat is eigenlijk ook wel treurig.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 14:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, heb het even gecheckt en de Telegraaf heeft dit artikel ook in november gepubliceerd. TS haalt gewoon ouwe koeien uit de sloot.
Commentaar van Michiel Scheffer:quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:48 schreef Ryon het volgende:
[..]
Heb je die link doorgelezen? Staat alles toch duidelijk genoemd..
Die organisatiekosten zijn voor de provincie begrijp ik hier uit. Immers, de reiskosten die voor rekening van de provincie komen zijn voor 4 man ipv 20. Overigens zijn hier nog 5000 Euro aan kosten niet gespecificeerd, als de totale kosten (voor de provincie) 52.000 Euro waren.quote:Michiel Scheffer
Beste Peter,
Dank voor je reactie. De opgave van reiskosten van 11210,61 Euro voor vier personen gedurende 7 dagen dekt Economy-Class vliegen en een middenklasse hotel (2642 Euro p.p. reiskosten). De overige 35.700 Euro zijn organisatiekosten voor een groep van 20 personen (ca. 1750 Euro p.p.).
Eten, drinken?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 14:04 schreef Terecht het volgende:
[..]
Commentaar van Michiel Scheffer:
[..]
Die organisatiekosten zijn voor de provincie begrijp ik hier uit. Immers, de reiskosten die voor rekening van de provincie komen zijn voor 4 man ipv 20. Overigens zijn hier nog 5000 Euro aan kosten niet gespecificeerd, als de totale kosten (voor de provincie) 52.000 Euro waren.
Die arme jongen trok het blijkbaar slecht dat PVV-heks Faber negatief in het nieuws kwam. Dan moet natuurlijk even met de beschuldigende vinger worden gewezen naar een andere partij.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |