Techisch gezien veranderen ze niet van gender, ze passen het geslacht aan aan hun gender.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:02 schreef xzaz het volgende:
[..]
Hun keuze om van gender te veranderen.
Het invullen van je belastingaangifte.quote:
Dit.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:13 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Gewoon accepteren voor wie ze zijn. Dulden.
Tegenovergestelde van veroordelen.
En waarom is dat zo erg?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:16 schreef JagerJanssen het volgende:
als ze maar niet zo nichterig doen.
Niet dus. Dan mogen ze dus niet volledig zijn wie ze zijn?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:16 schreef JagerJanssen het volgende:
Prima als ze zo willen zijn, als ze maar niet zo nichterig doen.
Volgens mij heeft iemand zitten te kutten met een bot. Eerst was het 80% Ja en 20% Nee.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:19 schreef richolio het volgende:
[..]
Niet dus. Dan mogen ze dus niet volledig zijn wie ze zijn?
De meerderheid stemt 'nee' in de opZal wel niet serieus gestemd zijn.
Moesten wij mannen eens gaan zitten aan elk meisje/vrouw die je leuk vindt, geheid dat je een klap krijgt. Maar nee omdat het weer homo's,transgenders (of wat dan ook zijn) mogen zij het wel want anders is het weer discriminatie. Stelletje hypocrieten zijn het.quote:
Waarom zou je een ander niet dulden?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:13 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Zeer zeker.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:12 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Het invullen van je belastingaangifte.
lolwutquote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:28 schreef JagerJanssen het volgende:
[..]
Moesten wij mannen eens gaan zitten aan elk meisje/vrouw die je leuk vindt, geheid dat je een klap krijgt. Maar nee omdat het weer homo's,transgenders (of wat dan ook zijn) mogen zij het wel want anders is het weer discriminatie. Stelletje hypocrieten zijn het.
Goed onderbouwd.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:16 schreef JagerJanssen het volgende:
Prima als ze zo willen zijn, als ze maar niet zo nichterig doen.
Och gut, zijn we zo laag gezonken. Dus als ik denk dat ik een zeeleeuw ben die bang is voor water maar er uitzie als een man pas ik mezelf eigenlijk niet aan. wtf.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:09 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Techisch gezien veranderen ze niet van gender, ze passen het geslacht aan aan hun gender.
Het is een misverstand om te denken dat een man een vrouw wil worden of een vrouw een man. Ze zijn dat al van binnen en willen graag dat hun lichaam daarbij past
Tuurlijk, je bent er natuurlijk zelf zo een. Ik hoef natuurlijk niets te onderbouwen (voor zover dat hier ook maar van toepassing zou zijn) want je weet zelf donders goed wat ik bedoel.quote:
Nee.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:35 schreef JagerJanssen het volgende:
[..]
Tuurlijk, je bent er natuurlijk zelf zo een. Ik hoef natuurlijk niets te onderbouwen (voor zover dat hier ook maar van toepassing zou zijn) want je weet zelf donders goed wat ik bedoel.
Doe niet zo achterlijk. Maar gezien je profielplaatje ben je al zo half gestoord zie ik al.quote:
Ik stel voor dat je eerst inleest voordat je rare dingen uit gaat kramen. Geldt ook voor anderen die alleen lollig komen doen.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:32 schreef xzaz het volgende:
[..]
Och gut, zijn we zo laag gezonken. Dus als ik denk dat ik een zeeleeuw ben die bang is voor water maar er uitzie als een man pas ik mezelf eigenlijk niet aan. wtf.
Volgens mij zijn er vrij weinig mensen voor wie "nichterig doen" gelijk staat aan "aan iemand zitten" maar misschien vergis ik me daarin.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:43 schreef JagerJanssen het volgende:
[..]
Doe niet zo achterlijk. Maar gezien je profielplaatje ben je al zo half gestoord zie ik al.
Daar vergis je je behoorlijk inderdaad.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:45 schreef NotYou het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er vrij weinig mensen voor wie "nichterig doen" gelijk staat aan "aan iemand zitten" maar misschien vergis ik me daarin.![]()
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:32 schreef xzaz het volgende:
[..]
Och gut, zijn we zo laag gezonken. Dus als ik denk dat ik een zeeleeuw ben die bang is voor water maar er uitzie als een man pas ik mezelf eigenlijk niet aan. wtf.
Ik weet precies wat het inhoudt alleen trek ik het door naar het extreme der extreme.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:43 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je eerst inleest voordat je rare dingen uit gaat kramen. Geldt ook voor anderen die alleen lollig komen doen.
Als je niet eens weet wat het inhoudt kun je kwalijk accuraat antwoord geven op de vraag.
Nut ?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:47 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik weet precies wat het inhoudt alleen trek ik het door naar het extreme der extreme.
Ja, het geeft aan dat je je van alles kan voelen van binnen maar het daarmee niet bent. Je kan je man of vrouw voelen maar daarmee ben je het nog niet. Dat zal je naar mijn mening altijd moeten accepteren.quote:
Dus de artsen en psychologen hebben het allemaal mis en jij hebt gelijk?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:52 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ja, het geeft aan dat je je van alles kan voelen van binnen maar het daarmee niet bent. Je kan je man of vrouw voelen maar daarmee ben je het nog niet. Dat zal je naar mijn mening altijd moeten accepteren.
Laat dat maar aan henzelf over.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:52 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ja, het geeft aan dat je je van alles kan voelen van binnen maar het daarmee niet bent. Je kan je man of vrouw voelen maar daarmee ben je het nog niet. Dat zal je naar mijn mening altijd moeten accepteren.
Een dergelijke situatie is inderdaad volstrekt ondenkbaar..quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:54 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Dus de artsen en psychologen hebben het allemaal mis en jij hebt gelijk?
Er zijn onderzoeken gedaan en grote fouten gemaakt waardoor juist duidelijk is geworden dat je gender identiteit volkomen los van je geslacht kan staan.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:58 schreef NotYou het volgende:
[..]
Een dergelijke situatie is inderdaad volstrekt ondenkbaar
Euh nee, dat zou bewijs zijn dat de genderidentiteit niet aangeleerd is, het voorbeeld dat je hier aan had moeten halen is dat van de mislukte (mannelijke) besnijdenis. Maar hoeveel van dergelijke gevallen zijn er uberhaupt geweest?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 16:05 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Er zijn onderzoeken gedaan en grote fouten gemaakt waardoor juist duidelijk is geworden dat je gender identiteit volkomen los van je geslacht kan staan.
Vooral bij intersex kinderen die kort na de geboorte al of het een of het ander geslacht hebben gekregen door keuze van de arts, is gebleken dat die zich niet als vanzelfsprekend naar dat geslacht gaan gedragen,ook niet als de ouders daar actief in mee doen. Reden waarom geslachtscorrectie tegenwoordig later wordt gedaan bij dergelijke kinderen.
Dat lijkt mij redelijk bewijs dat genderidentiteit niet aan geslacht verbonden is.
Ik weet niet waar jij het over hebt , bij mij ging het hier om:quote:Op vrijdag 27 februari 2015 16:09 schreef NotYou het volgende:
[..]
Euh nee, dat zou bewijs zijn dat de genderidentiteit niet aangeleerd is, het voorbeeld dat je hier aan had moeten halen is dat van de mislukte (mannelijke) besnijdenis. Maar hoeveel van dergelijke gevallen zijn er uberhaupt geweest?
Dat doet overigens maar weinig af aan mijn punt: namelijk dat haar argument vrij waardeloos is.
quote:
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:09 schreef Alentejana het volgende:
Techisch gezien veranderen ze niet van gender, ze passen het geslacht aan aan hun gender.
Het is een misverstand om te denken dat een man een vrouw wil worden of een vrouw een man. Ze zijn dat al van binnen en willen graag dat hun lichaam daarbij past
Ik heb het nochtans vrij duidelijk verwoord: het voorbeeld dat je aanhaalt (intersex kinderen bij wie een geslacht gekozen wordt) onderschrijft het punt dat je tracht te maken (genderidentiteit is niet aan geslacht verbonden) niet.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 16:32 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij het over hebt , bij mij ging het hier om:
[..]
[..]
Huh? Hoe kunnen ze het nou met me oneens zijn. Een man of een vrouw zijn (fysiek) is in de meeste gevallen gewoon netjes te achterhalen. Een observatie zegt al veel.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:54 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Dus de artsen en psychologen hebben het allemaal mis en jij hebt gelijk?
Genderidentiteit ligt in de meeste gevallen vast in de hersenen en is aan te tonen op scans, onafhankelijk van het lichaam. Iemands identiteit verandert niet, maar het lichaam wel. Iemand die jij na de transitie als vrouw ziet, is altijd vrouw geweest (qua identiteit), je kon het alleen niet aan de buitenkant zien.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:02 schreef xzaz het volgende:
[..]
Huh? Hoe kunnen ze het nou met me oneens zijn. Een man of een vrouw zijn (fysiek) is in de meeste gevallen gewoon netjes te achterhalen. Een observatie zegt al veel.
Oke.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:25 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
een ander geslachtsdeel hebben dan het originele
Jij moet een keer opkankeren met die emoticons van je. toon godverdomme eens wat meer respect in plaats van werkelijk iedereen te zeiken en uitdagen.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:45 schreef NotYou het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er vrij weinig mensen voor wie "nichterig doen" gelijk staat aan "aan iemand zitten" maar misschien vergis ik me daarin.![]()
leuk voor hen, ik ben er noch voor noch tegen, en jij?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:27 schreef Galgeras het volgende:
[..]
Oke.Als je dat vies vind kan dat natuurlijk gewoon. Maar die mensen zijn er 9 van de 10 x wel erg blij mee als ze de operatie hebben gehad.
Bij mij hetzelfde ongeveer. Ondanks dat ik niks met transgenders te maken heb gehad (in het dagelijks leven) vind ik het leuk voor die mensen als ze zo gelukkig worden na de transitie.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:28 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
leuk voor hen, ik ben er noch voor noch tegen, en jij?
totdat jij met je oogjes eens een vrouw met een harde piemel zietquote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:33 schreef aquawoman het volgende:
Ik snap nog steeds de kwalificatie "vies" niet. Raar kan ik begrijpen, maar ik snap echt niet wat er vied aan is.
Bohh lekker tochquote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:36 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
totdat jij met je oogjes eens een vrouw met een harde piemel ziet
Still: anders, raar misschien, maar nog steeds niet vies.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:36 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
totdat jij met je oogjes eens een vrouw met een harde piemel ziet
en als ze in de trein haar nieuwe gadget tegen je bil schuurt?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:52 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Still: anders, raar misschien, maar nog steeds niet vies.
Dat apprecieer ik niet van welke vreemde met piemel dan ook.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:58 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
en als ze in de trein haar nieuwe gadget tegen je bil schuurt?
Hoe verklaar je dan "toevallig het verkeerde geslacht kiezen"? Als er geen sprake was van genderidentiteit, zou niemand weten dat er een "verkeerd" geslacht gekozen is.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 16:43 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik heb het nochtans vrij duidelijk verwoord: het voorbeeld dat je aanhaalt (intersex kinderen bij wie een geslacht gekozen wordt) onderschrijft het punt dat je tracht te maken (genderidentiteit is niet aan geslacht verbonden) niet.
Bij intersex kinderen vertoont het lichaam zowel mannelijke als vrouwelijke kenmerken, dat het kind zich als één van de twee geslachten zal identificeren lijkt mij geen onredelijke aanname, dat artsen dan toevallig het verkeerde geslacht kiezen, bewijst niet dat geslacht bij alle kinderen (lees: ook bij niet intersex kinderen) losstaat van gender.
Haar nieuwe gadget....Je gaat hier de mist in.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:58 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
en als ze in de trein haar nieuwe gadget tegen je bil schuurt?
Want?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 19:40 schreef MichaelScott het volgende:
Nee, zou voor mij reden zijn alle contact te verbreken als een kennis dat tegen me zegt.
Omdat ik vind dat als je een man bent, je er naar moet gedragenquote:
Omdat die mensen niet helemaal 100 zijn, ik ga ook niet (bewust) om met psychopaten, pedo's en borderliners.quote:
Misschien moet je dat anders even melden in de OP. Dit is nogal vertekenendquote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:20 schreef Fylax het volgende:
[..]
Volgens mij heeft iemand zitten te kutten met een bot. Eerst was het 80% Ja en 20% Nee.
En jij bepaalt of iemand een man is?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 19:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Omdat ik vind dat als je een man bent, je er naar moet gedragen
Je denkt dat een transgender jou belemmert ergens in? Of je zal bedreigen?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 19:53 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Omdat die mensen niet helemaal 100 zijn, ik ga ook niet (bewust) om met psychopaten, pedo's en borderliners.
Nee dat bepaalt de natuur.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 20:28 schreef Alentejana het volgende:
[..]
En jij bepaalt of iemand een man is?
[..]
Je denkt dat een transgender jou belemmert ergens in? Of je zal bedreigen?
Ik neem aan dat je de persoon al langer kent als die in je kennissenkring zit. Je hebt hem dus al eerder "goed" bevonden.Er is heus geen plotselinge persoonsverandering als iemand vertelt dat hij transgender is. Hooguit gaat het uiterlijk veranderen.
Dat doen ze nou juist precies, he.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik ga ook niet lopen janken dat ik een wijf wil zijn. Gewoon accepteren wie je bent.
Ik zeg niet dat trans mensen niet helemaal honderd zijn, maar als je iemand al eerder als "goed" bevonden hebt betekent niet dat je die persoon echt per se goed kent. Ik heb me vaak genoeg flink in mensen vergist.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 20:28 schreef Alentejana het volgende:
[..]
[..]
Je denkt dat een transgender jou belemmert ergens in? Of je zal bedreigen?
Ik neem aan dat je de persoon al langer kent als die in je kennissenkring zit. Je hebt hem dus al eerder "goed" bevonden.Er is heus geen plotselinge persoonsverandering als iemand vertelt dat hij transgender is. Hooguit gaat het uiterlijk veranderen.
Dat is waar, maar om nou te komen met: je bent er nu voor uitgekomen dat je transgender bent en daarom kom je er niet meer in....quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:21 schreef VromeBroeder het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat trans mensen niet helemaal honderd zijn, maar als je iemand al eerder als "goed" bevonden hebt betekent niet dat je die persoon echt per se goed kent. Ik heb me vaak genoeg flink in mensen vergist.
Er is geknoeid met de pol, de uitslag was na +/- 130 votes: 80% ja en 20% nee.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:29 schreef blondetrien het volgende:
Jeetje, ik vind het eigenlijk best schokkend, de voorlopige uitslag van deze poll
Ik weet niet wat ik zou doen als een kennis zich ombouwt. Daar zou ik echt wel moeite mee hebben. Ik denk niet dat ik dan gelijk het contact verbreek enzo maar ik kan er wel inkomen als andere mensen dat wel doen.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:30 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Dat is waar, maar om nou te komen met: je bent er nu voor uitgekomen dat je transgender bent en daarom kom je er niet meer in....
Die persoon was al transgender alleen heeft hij hem nu ingelaten in wat hij meedroeg.
Als het inderdaad gaat om gedrag dat niet te tolereren is, staat dat toch los van het feit of iemand een transpersoon is of niet?
Ah, da's al een beetje minder schokkend inderdaad.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 22:07 schreef Azorius het volgende:
[..]
Er is geknoeid met de pol, de uitslag was na +/- 130 votes: 80% ja en 20% nee.
Respect? Jij denkt dat jij, met de opvattingen die jij hier uit, respect verdient?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:27 schreef VromeBroeder het volgende:
[..]
Jij moet een keer opkankeren met die emoticons van je. toon godverdomme eens wat meer respect in plaats van werkelijk iedereen te zeiken en uitdagen.
Kerel je noemt het letterlijk debiel en idioot..quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:21 schreef VromeBroeder het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat trans mensen niet helemaal honderd zijn, maar als je iemand al eerder als "goed" bevonden hebt betekent niet dat je die persoon echt per se goed kent. Ik heb me vaak genoeg flink in mensen vergist.
quote:Op donderdag 26 februari 2015 15:24 schreef VromeBroeder het volgende:
Het is debiel om je geslacht te veranderen. Sommige (ik weet niet hoeveel) mannen die vrouw worden zijn viezeriken. Er zullen heus wel mensen zijn die zich oprecht vrouw voelen maar dan nog is het idioot om je geslacht te veranderen. Een operatie gaat er niet voor zorgen dat je een poesje krijgt, baarmoeder en eierstokken. Transgenders zijn geen man en geen vrouw; ze zitten er tussenin. En ik persoonlijk vind dat onfris. Daar kan ik niets aan doen.
Als je je een vrouw voelt is het het best om gewoon man te blijven en dan maar gewoon een homo/flikker zijn. Want volgens mij zijn alle homo's in min of meerdere mate vrouw.
Ik had het nu toch niet over mezelf. Volgens mij quote ik daarnet niet een post waarin je op mij reageert .quote:Op vrijdag 27 februari 2015 23:02 schreef NotYou het volgende:
[..]
Respect? Jij denkt dat jij, met de opvattingen die jij hier uit, respect verdient?![]()
Daarbij bepaal ik zelf wel hoe ik op iets/iemand reageer.
Is hij ook. Jíj bent debiel en idioot. Oh ja, en bekrompen.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 23:35 schreef VromeBroeder het volgende:
[..]
Ik had het nu toch niet over mezelf. Volgens mij quote ik daarnet niet een post waarin je op mij reageert .
Ja, jij vind jezelf wel slim he. haha
Niet begrijpen is 1 ding, maar niet accepteren een ander.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 15:07 schreef shydragon het volgende:
jazeker, maar da's ook omdat ik zelf in het schuitje zitwaarom zou ik anderen dan niet accepteren? ik snap wel dat het voor sommige niet te begrijpen is... maar ja dat is helaas zo...
Verkeerde standje gebruikt toen ze verwekt werden of wat?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:40 schreef Aiciu het volgende:
Nee, ik vind ze achterlijKe neukfouten.
En ik voel me altijd al een leeuwquote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:12 schreef wonderer het volgende:
[..]
Genderidentiteit ligt in de meeste gevallen vast in de hersenen en is aan te tonen op scans, onafhankelijk van het lichaam. Iemands identiteit verandert niet, maar het lichaam wel. Iemand die jij na de transitie als vrouw ziet, is altijd vrouw geweest (qua identiteit), je kon het alleen niet aan de buitenkant zien.
Wat een dooddoener ook altijdquote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:51 schreef RadioSlut het volgende:
Transgenders zijn gewoon mensen, net zoals jij en ik.
Hoezo is dat een dooddoener?quote:Op zondag 1 maart 2015 11:39 schreef xzaz het volgende:
[..]
En ik voel me altijd al een leeuw__!!
[..]
Wat een dooddoener ook altijd__!
Hé, niet zo bekrompen. Als hij zich een leeuw voelt is het wellicht niet aan jou om daarover te oordelen!quote:
Hij mag zich prima een leeuw voelen, maar dat heeft niets te maken met transgenders/transseksuelen. Hij kan ook wel roepen dat hij van chocolade houdt, net zo relevant.quote:Op zondag 1 maart 2015 11:59 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hé, niet zo bekrompen. Als hij zich een leeuw voelt is het wellicht niet aan jou om daarover te oordelen!
Boeien het gaat om hoe je je voelt...quote:Op zondag 1 maart 2015 11:43 schreef RadioSlut het volgende:
Daarbij, 'leeuw' is geen gender. Slaat dus nergens op.
Nee, het grote punt is dat mensen gewoon eens moeten accepteren hoe de natuur hun gemaakt heeft in plaats van maar alles te willen veranderen.quote:Op zondag 1 maart 2015 12:15 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Hij mag zich prima een leeuw voelen, maar dat heeft niets te maken met transgenders/transseksuelen. Hij kan ook wel roepen dat hij van chocolade houdt, net zo relevant.
Mensen met bodymodifications worden trouwens over het algemeen ook redelijk geacepteerd irl, al doet men er achter de rug misschien lacherig of oordelend over. Maar men gaat dan niet beginnen over dat ze toch maar gewoon een man moet blijven of dat ze geen echte vrouw is.
Hooguit dat men het lelijk of raar vindt.
Nee daar gaat het niet om, dat is een misverstand. Genderidentiteit is niet hetzelfde als zomaar een gevoel of inbeelding. Het ligt vast in de hersenen.quote:
Iets voelen ligt ook in de hersenen.quote:Op zondag 1 maart 2015 12:17 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Nee daar gaat het niet om, dat is een misverstand. Genderidentiteit is niet hetzelfde als zomaar een gevoel of inbeelding. Het ligt vast in de hersenen.
Punt is dat transpersonen gemaakt zijn met een genderidentiteit die verschilt van hun uiterlijk. De natuur heeft ze dus tweeslachtig gemaakt en waarom zouden ze dan niet moegn kiezen voor datgene waar ze zich het beste bij voelen?quote:Op zondag 1 maart 2015 12:16 schreef xzaz het volgende:
Nee, het grote punt is dat mensen gewoon eens moeten accepteren hoe de natuur hun gemaakt heeft in plaats van maar alles te willen veranderen.
Omdat dan de mogelijkheden eindeloos zijn.quote:Op zondag 1 maart 2015 12:19 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Punt is dat transpersonen gemaakt zijn met een genderidentiteit die verschilt van hun uiterlijk. De natuur heeft ze dus tweeslachtig gemaakt en waarom zouden ze dan niet moegn kiezen voor datgene waar ze zich het beste bij voelen?
quote:Op zondag 1 maart 2015 12:16 schreef xzaz het volgende:
[..]
Boeien het gaat om hoe je je voelt...
[..]
Nee, het grote punt is dat mensen gewoon eens moeten accepteren hoe de natuur hun gemaakt heeft in plaats van maar alles te willen veranderen.
Nee ik heb liever dat hij leert omgaan met het lichaam wat hij of zij heeft.quote:Op zondag 1 maart 2015 12:20 schreef roos94 het volgende:
[..]dus je hebt liever dat iemand zijn hele leven zielsongelukkig is omdat hij zich niet fijn voelt in zijn lichaam i.p.v. dat hij gelukkig is ómdat we gelukkig in een tijd wonen waarin dat kan
Niet aantoonbaar op scans. (Hoewel stemmen horen wel weer zichtbaar is) .quote:
En dan nog; iets wat tussen de hersens zit hoeft niet altijd de ware identiteit te zijn van een persoon. Zie bijvoorbeeld alzheimer patiënten.quote:Op zondag 1 maart 2015 12:20 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Niet aantoonbaar op scans. (Hoewel stemmen horen wel weer zichtbaar is) .
Je begrijpt best wat ik bedoel. er is een verschil tussen "zo zijn" en wanen.
met sommige dingen kun je niet leren omgaan. nooit een docu gezien over transgenderkinderen?quote:Op zondag 1 maart 2015 12:20 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nee ik heb liever dat hij leert omgaan met het lichaam wat hij of zij heeft.
Dat is ook een mogelijkheid, dat is mij voor een groot deel gelukt, en er zijn er wel meer, maar bij een heleboel anderen lukt dat gewoon niet. We hebben het dan over serieuze depressies en zelfmoord.quote:Op zondag 1 maart 2015 12:20 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nee ik heb liever dat hij leert omgaan met het lichaam wat hij of zij heeft.
Alzheimer tast de hersenen aan.quote:Op zondag 1 maart 2015 12:22 schreef xzaz het volgende:
[..]
En dan nog; iets wat tussen de hersens zit hoeft niet altijd de ware identiteit te zijn van een persoon. Zie bijvoorbeeld alzheimer patiënten.
lolwutquote:Op zondag 1 maart 2015 12:22 schreef xzaz het volgende:
[..]
En dan nog; iets wat tussen de hersens zit hoeft niet altijd de ware identiteit te zijn van een persoon. Zie bijvoorbeeld alzheimer patiënten.
Euh, hij had natuurlijk ook gewoon als man iets aan zijn morbide obesitas/eetgedrag kunnen doen hè?quote:Op zondag 1 maart 2015 12:22 schreef roos94 het volgende:
[..]
met sommige dingen kun je niet leren omgaan. nooit een docu gezien over transgenderkinderen?
o en:
[ afbeelding ]
hij is nu gelukkig. dus wat is dan precies het probleem? doen ze jou iets aan ? nee toch?
Je kunt niet zien dat zelfdestructief gedrag voortkomt uit ongelukkig zijn?quote:Op zondag 1 maart 2015 12:35 schreef NotYou het volgende:
[..]
Euh, hij had natuurlijk ook gewoon als man iets aan zijn morbide obesitas/eetgedrag kunnen doen hè?![]()
![]()
Het zou me geheel niet verbazen als ook een niet genderdysfoor persoon doodongelukkig zou zijn in/met zo'n morbide obees lichaam.quote:Op zondag 1 maart 2015 12:36 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Je kunt niet zien dat zelfdestructief gedrag voortkomt uit ongelukkig zijn?
Je denkt werkelijk dat ze als vanzelf gelukkig was geworden als ze maar slank ws?
ik vind het vooral triestquote:Op zondag 1 maart 2015 12:40 schreef Alentejana het volgende:
Ik zou trouwens graag een echte reden willen zien voor niet accepteren.
Doen ze iemand wat aan door transpersoon te zijn?
Zijn ze een maatschappelijk probleem?
Dwingen ze andere mensen ergens toe?
WAT is het nou eigenlijk probleem?
Wat is jouw probleem dan?quote:Op zondag 1 maart 2015 12:40 schreef Alentejana het volgende:
Ik zou trouwens graag een echte reden willen zien voor niet accepteren.
Doen ze iemand wat aan door transpersoon te zijn?
Zijn ze een maatschappelijk probleem?
Dwingen ze andere mensen ergens toe?
WAT is het nou eigenlijk probleem?
Jij geeft er zo wel een heel aparte draai aan.quote:Op zondag 1 maart 2015 12:45 schreef roos94 het volgende:
[..]
ik vind het vooral triestdat mensen het niet kunnen/willen accepteren of whatever. kom op zeg. wel fijn als zulke mensen later kinderen krijgen die trans blijken
benieuwd hoe ze dan reageren
als je ze nu niet kan accepteren, wat als je kind zo is dan? leuk voor die kinderen danquote:Op zondag 1 maart 2015 12:48 schreef NotYou het volgende:
[..]
Jij geeft er zo wel een heel aparte draai aan.
Dan gaat zo'n kind een vrij nare jeugd tegemoet he?quote:Op zondag 1 maart 2015 12:48 schreef roos94 het volgende:
[..]
als je ze nu niet kan accepteren, wat als je kind zo is dan?
Het is een degeneratieve ziekte, dat is een andere genderidentiteit hebben dan je geslacht is, niet.quote:
Waarom is een persoon morbid obese geworden is de werkelijke vraag bij deze.quote:Op zondag 1 maart 2015 12:45 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het zou me geheel niet verbazen als ook een niet genderdysfoor persoon doodongelukkig zou zijn in/met zo'n morbide obees lichaam.![]()
Ik heb geen probleem, ik zit hier om proberen een beetje duidelijkheid te scheppen waar onbegrip is, oa.quote:Op zondag 1 maart 2015 12:46 schreef Fopje het volgende:
[..]
Wat is jouw probleem dan?Laat gewoon lekker hangen.
Die vaak eindigt in zelfmoord.quote:Op zondag 1 maart 2015 12:49 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dan gaat zo'n kind een vrij nare jeugd tegemoet he?
Tja, sommige mensen accepteren geen homo's de ander vindt negers weer stom.quote:Op zondag 1 maart 2015 13:21 schreef Alentejana het volgende:
Ik heb geen probleem, ik zit hier om proberen een beetje duidelijkheid te scheppen waar onbegrip is, oa.
ik hoop dat de ouders van Leelah Alcorn voor de rest van hun leven worden achtergevolgd door schuldgevoelens en geen normaal leven meer kunnen leidenquote:Op zondag 1 maart 2015 13:21 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Het is een degeneratieve ziekte, dat is een andere genderidentiteit hebben dan je geslacht is, niet.
[..]
Waarom is een persoon morbid obese geworden is de werkelijke vraag bij deze.
[..]
Ik heb geen probleem, ik zit hier om proberen een beetje duidelijkheid te scheppen waar onbegrip is, oa.
[..]
Die vaak eindigt in zelfmoord.
http://en.wikipedia.org/wiki/Death_of_Leelah_Alcorn
Dat is misschien jouw persoonlijke vraag, zelf zou ik eerder vragen waarom de poster van dat plaatje geen geschikter voorbeeld gekozen heeft.quote:Op zondag 1 maart 2015 13:21 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Waarom is een persoon morbid obese geworden is de werkelijke vraag bij deze.
De helft van die leuke woordjes hebben niks met transgender zijn te makenquote:Op zondag 1 maart 2015 12:22 schreef roos94 het volgende:
[..]
met sommige dingen kun je niet leren omgaan. nooit een docu gezien over transgenderkinderen?
o en:
[ afbeelding ]
hij is nu gelukkig. dus wat is dan precies het probleem? doen ze jou iets aan ? nee toch?
En ook dat komt voort uit onbegrip/onwetendheid en dus blijft het altijd belangrijk om discussies te voeren en zoveel mogelijk voor te lichtenquote:Op zondag 1 maart 2015 13:22 schreef Fopje het volgende:
[..]
Tja, sommige mensen accepteren geen homo's de ander vindt negers weer stom.
Ieder zo z'n ding.
Als de persoon uit dat belabberd gekozen voorbeeld zoveel gelukkiger is, waarom is zij dan van opzij (en omlaag) gefotografeerd in plaats van, van voren, zoals zij is?quote:Op zondag 1 maart 2015 13:30 schreef Alentejana het volgende:
Hebben ze ook niet, met andere woorden DE PERSOON veranderd niet door transitie, dat is juist een punt. Maar ze zijn wel gelukkiger, en dat is de uiteindelijke boodschap.
quote:Op zondag 1 maart 2015 13:44 schreef Alentejana het volgende:
Een jaar later. Andere fotograaf mischien?
Ja waaron staat ze niet naakt op de foto, kom op zeg, boeien waarom een foto is zoals die is. De meesten zijn zeker niet artistiekerig met een camera.quote:Op zondag 1 maart 2015 13:35 schreef NotYou het volgende:
[..]
Als de persoon uit dat belabberd gekozen voorbeeld zoveel gelukkiger is, waarom is zij dan van opzij (en omlaag) gefotografeerd in plaats van voren, zoals zij is?
Oh maar dit zijn zeer waarschijnlijk juist heel bewuste keuzes geweest.quote:Op zondag 1 maart 2015 13:54 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Ja waaron staat ze niet naakt op de foto, kom op zeg, boeien waarom een foto is zoals die is. De meesten zijn zeker niet artistiekerig met een camera.
Lijkt mij dat jij meer waarde aan de foto composotie hangt dan wat de maker ermee bedoelt heeft. Dan waren er wel mooiere foto's gekomen dan vanop een kantoor. Daar zou ik zelf als man dan wel als vrouw ongelukkig van worden.quote:Op zondag 1 maart 2015 13:55 schreef NotYou het volgende:
[..]
Oh maar dit zijn zeer waarschijnlijk juist heel bewuste keuzes geweest.
Je gaat er even aan voorbij dat de persoon in kwestie de geplaatste afbeelding, tekst en al, zelf gemaakt en gepubliceerd heeft om (de eigen) transitie en het levensgeluk dat erop zou volgen te 'verkopen'.quote:Op zondag 1 maart 2015 14:01 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Lijkt mij dat jij meer waarde aan de foto composotie hangt dan wat de maker ermee bedoelt heeft. Dan waren er wel mooiere foto's gekomen dan vanop een kantoor. Daar zou ik zelf als man dan wel als vrouw omgelukkig van worden.
En dus niet de bedoeling had dat mensen dingen uit hun verband zouden gaan trekken/ontleden.quote:Op zondag 1 maart 2015 14:09 schreef NotYou het volgende:
[..]
Je gaat er even aan voorbij dat de persoon in kwestie de geplaatste afbeelding, tekst en al, zelf gemaakt en gepubliceerd heeft om (de eigen) transitie en het levensgeluk dat erop zou volgen te 'verkopen'.
Dat begrijp ik dus niet.quote:Op zondag 1 maart 2015 14:03 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Ik heb altijd een apart gevoel als ik transseksuelen zie. Natuurlijk behandel ik ze als ieder ander, maar het blijft toch knagen dat ze 'anders' zijn.
Hoewel enkele male to female transseksuelen er als een echte vrouw uit zien, zou ik het er toch niet op kunnen als ik erachter zou komen dat hij/zij niet een echte vrouw zou zijn.
Ik heb helemaal geen boodschap maar stel afgaand op wat ik zie een vraag:quote:Op zondag 1 maart 2015 14:28 schreef Alentejana het volgende:
[..]
En dus niet de bedoeling had dat mensen dingen uit hun verband zouden gaan trekken/ontleden.
In jouw ogen is ze dan onhandig geweest maar je boodschap is? Transpersonen kunnen niet geaccepteerd omdat 1 onhandig is met het verkopen van haar levensgeluk?
[..]
quote:Op zondag 1 maart 2015 13:35 schreef NotYou het volgende:
[..]
Als de persoon uit dat belabberd gekozen voorbeeld zoveel gelukkiger is, waarom is zij dan van opzij (en omlaag) gefotografeerd in plaats van, van voren, zoals zij is?
Ik weet het niet. Het voelt ongeveer hetzelfde als dat je op een ongemakkelijke date bent. Misschien is het bang zijn voor het onbekende of het idee dat zulke mensen vaak met psychische problemen lopen (wat ze onaantrekkelijker maakt). Ik moet daarbij wel zeggen dat ik geen transgenders ken en dat dit een rol kan spelen.quote:Op zondag 1 maart 2015 14:28 schreef Alentejana het volgende:
Dat begrijp ik dus niet.
Voel je je bedreigd omdat ze ooit een mannenlichaam heeft gehad? Heb je het idee dat je dan een soort van homo bent dat je dus aan je eigen geaardheid moet twijfelen ofzo?
Probeer daar eens echt over na te denken en onder woorden te brengen?
Ik heb nl het idee dat dit alleen bij heteromannen tegenover transvrouwen is en wil graag weten wat er achter steekt, want het heeft overeenkomsten met homofobie.
We zijn geloof ik nog geen homo mannen of hetero vrouwen in dit tegengekomen die iets hebben gezegd over hun visie op transmannen.
En daarbij verwacht je blijkbaar een specifiek antwoord. Die kun je dan net zo goed zelf uitspreken.quote:Op zondag 1 maart 2015 14:29 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen boodschap maar stel afgaand op wat ik zie een vraag:
[..]
Daarbij verwacht ik dat mijn vraag begrepen wordt. (Waarom past zij optische trucjes toe bij het tonen van haar nieuwe zelf waarmee zij zo blij zou zijn?)quote:Op zondag 1 maart 2015 14:46 schreef Alentejana het volgende:
Dank je voor het uitwijden.
[..]
En daarbij verwacht je blijkbaar een specifiek antwoord. Die kun je dan net zo goed zelf uitspreken.
Wel erg gezocht allemaal dit. En dan in de laatste regel toch nog toegeven.quote:Op zondag 1 maart 2015 15:03 schreef Alentejana het volgende:
Waarom ga je er van uit dat denkt optische trucjes te moeten uithalen? Waarom kan het niet de creativiteit van de fotograaf zijn?
En waarom zou iemand die een optisch trucje gebruikt (voor welk effect exact?) niet gelukkig zijn met zijn aanpassing naar haar genderidentiteit?
Ik denk dat iedereen het liefst fotos laat nemen waar ze op hun voordeligst op staan...
Het is goed, ik heb je lang genoeg gevoerd, zoek nu maar een ander.quote:Op zondag 1 maart 2015 15:16 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wel erg gezocht allemaal dit. En dan in de laatste regel toch nog toegeven.Je zult het vast goed bedoelen.
Ik troll helemaal niet. Dacht dat jij je bewust van de domme hield maar ben zeker niet beroerd het uit te leggen als dat niet zo is: de twee zaken die je met dit perspectief verbloemt:(lichaams)lengte en breedte van de schouders zijn dead giveaways voor man naar vrouw transseksuelen.quote:Op zondag 1 maart 2015 15:19 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Het is goed, ik heb je lang genoeg gevoerd, zoek nu maar een ander.
Lengte kun je niet op een foto kunt waarnemen, ongeacht het perspectief, tenzij er een vergelijkend iemand bij staat. (Zie bv Bruno Mars).quote:Op zondag 1 maart 2015 15:22 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik troll helemaal niet. Dacht dat jij je bewust van de domme hield maar ben zeker niet beroerd het uit te leggen als dat niet zo is: de twee zaken die je met dit perspectief verbloemt:(lichaams)lengte en breedte van de schouders zijn dead giveaways voor man naar vrouw transseksuelen.
Dus je ontkent het toch bewust en gezocht.quote:Op zondag 1 maart 2015 15:31 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Lengte kun je niet op een foto kunt waarnemen, ongeacht het perspectief, tenzij er een vergelijkend iemand bij staat. (Zie bv Bruno Mars).
Daarbij is alles dichter bij de camera groter, dus zouden de schouders nog breder uitkomen...
En wel grappig dat je die eigenschappen aan transvrouwen toe eigent, arme cisvrouwen die dat van nature hebben.
Sommige transgender personen haten hun lichaam zo ontzettend dat ze ontkennen dat het bestaat. Ze voelen soms zelfs geen fysieke pijn, omdat het lichaam niet van hun is. Waarom zou je zorgen voor iets dat toch niet van jou is, door gezond te eten?quote:Op zondag 1 maart 2015 12:45 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het zou me geheel niet verbazen als ook een niet genderdysfoor persoon doodongelukkig zou zijn in/met zo'n morbide obees lichaam.![]()
Daarbij maak je mij niet wijs dat je, je als genderdysfoor persoon niet beter voelt in een gezond slank lichaam van het verkeerde geslacht dan in een ranzig morbide obees lichaam lichaam van het verkeerde geslacht.![]()
Maar je weet toch al dat dit een transvrouw is? Waarom zou je dan een foto nodig hebben waarin het nog even extra duidelijk wordt gemaakt?quote:Op zondag 1 maart 2015 15:22 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik troll helemaal niet. Dacht dat jij je bewust van de domme hield maar ben zeker niet beroerd het uit te leggen als dat niet zo is: de twee zaken die je met dit perspectief verbloemt:(lichaams)lengte en breedte van de schouders zijn dead giveaways voor man naar vrouw transseksuelen.
Hier heb ik nog nooit van gehoord, is dat bekend, onderzocht en bewezen? Fantoompijn lijkt me een geheel losstaand verschijnsel of bepleit je hier dat transseksuelen fantoompijn hebben in hun borsten of penissen die zij dan dus (nog) niet hebben? If so: ook daarvan heb ik nog nooit gehoord.quote:Op zondag 1 maart 2015 16:09 schreef wonderer het volgende:
[..]
Sommige transgender personen haten hun lichaam zo ontzettend dat ze ontkennen dat het bestaat. Ze voelen soms zelfs geen fysieke pijn, omdat het lichaam niet van hun is. Waarom zou je zorgen voor iets dat toch niet van jou is, door gezond te eten?
Het is niet alleen dat andere mensen je op een bepaalde manier behandelen op basis van hoe je eruitziet. Het is ook, vooral, het lichaam dat gewoon letterlijk niet klopt met het beeld dat vaststaat in je hersenen.
Het brein heeft een interne plattegrond van je lichaam. Daardoor weet je ook met je ogen dicht waar je hand is etc. Daardoor ontstaat fantoompijn bij mensen met een geamputeerd lichaamsdeel. De bekabeling is er nog, alleen het lichaamsdeel niet meer. Transgender personen hebben de bekabeling voor het lichaam van de andere sekse.
waarom is iemand met psychische problemen onaantrekkelijk?quote:Op zondag 1 maart 2015 14:37 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Het voelt ongeveer hetzelfde als dat je op een ongemakkelijke date bent. Misschien is het bang zijn voor het onbekende of het idee dat zulke mensen vaak met psychische problemen lopen (wat ze onaantrekkelijker maakt). Ik moet daarbij wel zeggen dat ik geen transgenders ken en dat dit een rol kan spelen.
Ik twijfel niet over mijn eigen geaardheid. Ik weet van mijzelf dat ik alleen op vrouwen val, al kan ik wel begrijpen waarom een vrouw een andere man aantrekkelijk zou kunnen vinden.
Ik zie dat meneer levenloze druiloor heeft besloten mij te negeren. als 24 uur per dag op fok zit had je ook ff nog op mij mogen reageren nadat je mij over respect zit te lullen.quote:Op zondag 1 maart 2015 15:44 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dus je ontkent het toch bewust en gezocht.Jammer.
Aangezien een kritische noot kennelijk niet gewenst is: zij komt echt over als iemand die heel gelukkig is met hoe ze is, helemaal fantastisch hoe ze vanuit die positie transitie actief promoot.(Ook als antwoord op slechte leefstijlkeuzes die er helemaal niets mee te maken hebben.)
Lijkt, jij hebt er nooit van gehoord. Praat eens met transgenders dan, heb nu plenty gelegenheid voor.quote:Op zondag 1 maart 2015 16:18 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hier heb ik nog nooit van gehoord, is dat een bekend, onderzocht en bewezen? Fantoompijn lijkt me een geheel losstaand verschijnsel of bepleit je hier dat transseksuelen fantoompijn hebben in hun borsten of penissen die zij dan dus (nog) niet hebben? If so: ook daarvan heb ik nog nooit gehoord.
Het verschil in perspectief was het eerste dat mij in het oog sprong.quote:Op zondag 1 maart 2015 16:17 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maar je weet toch al dat dit een transvrouw is? Waarom zou je dan een foto nodig hebben waarin het nog even extra duidelijk wordt gemaakt?
Het is gewoon een voor- en een na-foto, in zo veel mogelijk dezelfde houding. Dit soort foto's zijn vrij standaard voor transmensen die hun transitie documenteren, soms zelfs in dezelfde kleren (vooral transmannen) om te laten zien hoe ze veranderd zijn. Ik betwijfel dat die foto's gemaakt zijn om te tekst erbij te zetten, dat is waarschijnlijk een beslissing achteraf geweest.
Je zei niet meer dan dat je het ook over anderen had, toch? Wat voor reactie wil je daarop?quote:Op zondag 1 maart 2015 16:19 schreef VromeBroeder het volgende:
[..]
Ik zie dat meneer levenloze druiloor heeft besloten mij te negeren. als 24 uur per dag op fok zit had je ook ff nog op mij mogen reageren nadat je mij over respect zit te lullen.
Dat is acceptatie.quote:Op zondag 1 maart 2015 16:20 schreef Kandijfijn het volgende:
Wanneer accepteer je trouwens iemand volledig? Ik zou een prima een biertje kunnen drinken met een transgender .
Het is zwaarder in een relatie omdat dan vaak dingen minder vanzelfsprekend zijn. dat kun je niet ontkennen.quote:Op zondag 1 maart 2015 16:19 schreef roos94 het volgende:
[..]
waarom is iemand met psychische problemen onaantrekkelijk?
Ze adverteert voor geluk door eindelijk haarzelf kunnen zijn, het gaat niet om een advert voor schoonheidsoperaties of afslankmiddelen ofzo.quote:Op zondag 1 maart 2015 16:23 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het verschil in perspectief was het eerste dat mij in het oog sprong.Verder is het helemaal niet dezelfde houding en dient die op de tweede foto in combinatie met de kledingkeuze er vrij duidelijk toe de indruk te wekken van een slankere taille.
![]()
False advertising, plain and simple.
jij bent een transman? Sorry als het al gezegd isquote:Op zondag 1 maart 2015 16:21 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Lijkt, jij hebt er nooit van gehoord. Praat eens met transgenders dan, heb nu plenty gelegenheid voor.
En ik kan je alvast vertellen dat mijn baarmoeder als ene kankergezwel voelde en dat ik opgelucht was toen die er uit moest ergens om. De gynaecoloog had nog nooit iemand meegemaakt die blij was na de operatie voor vrouwen is dit normal een drama.
Ze past optische trucjes toe om op die foto vrouwelijker voor de dag te komen. Waarom doet ze dat als ze echt zo gelukkig is met wie ze nu is en hoe gaat dat dan in het dagelijks leven, wanneer die trucjes niet toe te passen zijn?quote:Op zondag 1 maart 2015 16:25 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Ze adverteert voor geluk door eindelijk haarzelf kunnen zijn, het gaat niet om een advert voor schoonheidsoperaties of afslankmiddelen ofzo.
Ja, maar zonder lichamelijke aanpassingen behalve dan dat toevallig mijn baarmoeder er (goddank) uit is.quote:Op zondag 1 maart 2015 16:25 schreef roos94 het volgende:
[..]
jij bent een transman? Sorry als het al gezegd is
Jij bent er van overtuigd dat ze trucjes toepast om er vrouwelijk uit te zien. Gebaseerd op wat precies?quote:Op zondag 1 maart 2015 16:26 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ze past optische trucjes toe om op die foto vrouwelijker voor de dag te komen. Waarom doet ze dat als ze echt zo gelukkig is met wie ze nu is en hoe gaat dat dan in het dagelijks leven, wanneer die trucjes niet toe te passen zijn?
ah okquote:Op zondag 1 maart 2015 16:30 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Ja, maar zonder lichamelijke aanpassingen behalve dan dat toevallig mijn baarmoeder er (goddank) uit is.
Ik ben de uitzondering die heeft leren leven met zijn lichaam en toch, ik ben straks 54, zou ik alsnog in transitie willen als ik de middelen had, denk ik.
Nee, ze promoot transitie. "(Ook als antwoord op slechte leefstijlkeuzes die er helemaal niets mee te maken hebben.) "quote:Op zondag 1 maart 2015 16:25 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Ze adverteert voor geluk door eindelijk haarzelf kunnen zijn, het gaat niet om een advert voor schoonheidsoperaties of afslankmiddelen ofzo.
Natuurlijk is hij/zij afgevallen maar dat heeft hier niet zo gek veel mee te maken.quote:En wil je beweren dat de taile niet geslonken is?
Een man die op latere leeftijd "vrouw wordt", zal doorgaans aan zijn lichaamsbouw als dusdanig te herkennen zijn.quote:Verder:kijk nog eens naar de illustraties van lichaamsbouw aub. want ik denk dat je een beetje een waanbeeld hebt van "vrouw".
Het gaat om het verschil met de before-foto.quote:Als een foto van boven af genomen ook maar iets betekende, wat zeg je dan van al die celebs die op de rode lopers zo op de foto komen? Allemaal transvrouwen? niets met de fotograaf te maken?
Misschien moet jij het dan maar laten om zaken uit te leggen waar je overduidelijk geen verstand van hebt. Dingen als kikker- en vogelperspectief zijn zo enorm bekend dat ik het eigenlijk niet voor mogelijk had gehouden.quote:Op zondag 1 maart 2015 16:32 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Jij bent er van overtuigd dat ze trucjes toepast om er vrouwelijk uit te zien. Gebaseerd op wat precies?
Ik heb al uitgelegd alles dichter bij de camera groter lijkt, en je brede schouders dus moet verdoezelen door van onder af fotos te nemen....
Daarbij lijk je nog steeds te denken dat een vrouw een zandloperfiguur moet hebben en er geen andere figuren bestaan. Zelfs nadat ik voor illustraties heb gezorgd.
Omdat in een relatie, het innerlijk de grootste rol speelt. Psychische problemen kunnen killing zijn voor je relatie. Ik kom toevallig net uit een relatie waarbij mijn ex erg depressief was. Het is erg moeilijk om een gezonde relatie te hebben met iemand die bijvoorbeeld het leven niet meer ziet zitten.quote:Op zondag 1 maart 2015 16:19 schreef roos94 het volgende:
[..]
waarom is iemand met psychische problemen onaantrekkelijk?
Dat is zo, maar nogmaals, het is belangrijker dat je jezelf kunt zijn dan dat je algemeen geaccepteerd vrouwelijk bent ofzo.quote:Op zondag 1 maart 2015 16:35 schreef roos94 het volgende:
[..]
ah okik denk dat het voor mannen die zijn geboren in een vrouwenlichaam wel makkelijker is om er als 'een echte man' uit te zien. Bijna alle transmannen die ik heb gezien , lijken niet meer op een vrouw. Of zeg ik nu iets heel stoms? bij transvrouwen die geen operaties enz hebben gehad zien er toch vaak mannelijk uit, grote handen, stem, postuur etc etc.
Ja zo ken ik er inderdaad ook wel een stuk of vijf...quote:Op zondag 1 maart 2015 16:39 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Dat is zo, maar nogmaals, het is belangrijker dat je jezelf kunt zijn dan dat je algemeen geaccepteerd vrouwelijk bent ofzo.
Daarbij, er zijn plenty cisvrouwen met manlijke kenmerken. Ik had bv een schoolvriendin van bijna 2 meter, schoonmaat 46, recht als een plank en een zware stem. Als die de telefoon op nam zeiden ze meneer tegen haar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je suis Charlie Sheen
Je hebt er gewoon niets van begrepen. Ze zegt dat ze gelukkig is omdat ze in transitie is gegaan (en dus eindelijk haarzelf kan zijn).quote:Op zondag 1 maart 2015 16:35 schreef NotYou het volgende:
[..]
Nee, ze promoot transitie. "(Ook als antwoord op slechte leefstijlkeuzes die er helemaal niets mee te maken hebben.) "
quote:Op zondag 1 maart 2015 16:41 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ja zo ken ik er inderdaad ook wel een stuk of vijf...Ja en omdat jij ze niet kent en waar jij nooit van gehoord hebt en wat jij niet snapt, dat bestaat niet of klopt niet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Want alleen alles in jouw box en wat jij denkt kan waar zijn?
Gedeeltelijk ontken ik dat zeker: Ik denk dat haar leven er evengoed enorm op vooruit was gegaan als hij het als man had opgebracht op een gezonde manier te eten en te bewegen en dus af te vallen. Daarom wat mij betreft sowieso al een belabberd voorbeeld van een geslaagde transitie en de effecten daarvan.quote:Op zondag 1 maart 2015 16:41 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Je hebt er gewoon niets van begrepen. Ze zegt dat ze gelukkig is omdat ze in transitie is gegaan (en dus eindelijk haarzelf kan zijn).
Dat zit jij glashard te ontkennen op basis van een foto.
Volgens mij spring jij gewoon iets te actief op wat ook maar de schijn van intolerantie heeft. Een extreem voorbeeld illustreert helemaal niets en neigt als je 't mij vraagt sterk naar moedwillig wegkijken.quote:Op zondag 1 maart 2015 16:45 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Ja en omdat jij ze niet kent en waar jij nooit van gehoord hebt en wat jij niet snapt, dat bestaat niet of klopt niet?
Want alleen alles in jouw box en wat jij denkt kan waar zijn?
Dus het maakt niet uit of iemand er ook werkelijk als vrouw (of man) uit komt te zien?quote:Op zondag 1 maart 2015 17:23 schreef Alentejana het volgende:
Het is duidelijk dat je een verkeerd idee hebt van transitie. Het doel is niet om er uit te zien als een perfecte modepop ofzo, maar om de uiterlijke kenmerken van een vrouw (of man) te hebben die voor de persoon belangrijk zijn (en dat kan enorm verschillen, maar borsten is er bv vaak wel een van bij transvrouwen).
Een transitie is dus niet geslaagd als de buitenwereld vindt dat je voor vrouw door kan, maar als de persoon zelf van de ongewenste kenmerken (piemel bv bij vrouwen, borsten bij mannen) af is. Dat kan soms zelfs gewoon met tape, maar bij mensen waarbij de haat naar de lichaamsdelen diep is, moet het er echt wel af om gelukkig te kunnen zijn
Wat het allerbelangrijkste is, is dat de persoon zich voor de buitenwereld kan presenteren voor wat hij of zij van binnen is. Daarbij horen bv naamsverandering en je papieren op de nieuwe naam zodat je als zij geen brieven krijgt met hij er boven en dat er op je paspoort en rijbewijs het goede geslacht staat.
Het gaat niet om een cosmetische chirurgie om een mooi lichaam te krijgen.
De vrouw van de foto is dus gelukkig en dat staat er ook duidelijk, omdat ze zich kan presenteren als vrouw naar de buitenwereld.
De boodschap is niet: mensen doen allemaal transitie dan ben je in een klap van je manlijke kenmerken en overgewicht af.
Wat inderdaad wel vervelend is, is dat als er kenmerken zichtbaar blijven waardoor ze gepest kunnen worden. Maar dat heeft alles met de tolerantie te maken en niet met de reden van transitie of de geslaagdheid er van.
Nee, niet echt.quote:Op zondag 1 maart 2015 17:30 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dus het maakt niet uit of iemand er ook werkelijk als vrouw (of man) uit komt te zien?
Mooie post.quote:Op zondag 1 maart 2015 17:23 schreef Alentejana het volgende:
Het is duidelijk dat je een verkeerd idee hebt van transitie. Het doel is niet om er uit te zien als een perfecte modepop ofzo, maar om de uiterlijke kenmerken van een vrouw (of man) te hebben die voor de persoon belangrijk zijn (en dat kan enorm verschillen, maar borsten is er bv vaak wel een van bij transvrouwen).
Een transitie is dus niet geslaagd als de buitenwereld vindt dat je voor vrouw door kan, maar als de persoon zelf van de ongewenste kenmerken (piemel bv bij vrouwen, borsten bij mannen) af is. Dat kan soms zelfs gewoon met tape, maar bij mensen waarbij de haat naar de lichaamsdelen diep is, moet het er echt wel af om gelukkig te kunnen zijn
Wat het allerbelangrijkste is, is dat de persoon zich voor de buitenwereld kan presenteren voor wat hij of zij van binnen is. Daarbij horen bv naamsverandering en je papieren op de nieuwe naam zodat je als zij geen brieven krijgt met hij er boven en dat er op je paspoort en rijbewijs het goede geslacht staat.
Het gaat niet om een cosmetische chirurgie om een mooi lichaam te krijgen.
De vrouw van de foto is dus gelukkig en dat staat er ook duidelijk, omdat ze zich kan presenteren als vrouw naar de buitenwereld.
De boodschap is niet: mensen doen allemaal transitie dan ben je in een klap van je manlijke kenmerken en overgewicht af.
Wat inderdaad wel vervelend is, is dat als er kenmerken zichtbaar blijven waardoor ze gepest kunnen worden. Maar dat heeft alles met de tolerantie te maken en niet met de reden van transitie of de geslaagdheid er van.
Tja, daar valt verder weinig op te zeggen. Geloof er alleen oprecht niets van.quote:
Is dat niet een beetje naief? Ja in een ideale wereld en voor jezelf niet maar denk dat het wel uitmaakt, of het nou sociaal contact is, kans op een bepaalde baan, interesse van evt partner,quote:
Ja, vooral fantoompenissen komen vaak voor bij transmannen. En dat jij er niet van gehoord hebt, lijkt me logisch. Je komt namelijk niet over als iemand die zich in de materie verdiept heeft. En dat is niet erg, als je maar open staat voor nieuwe kennis.quote:Op zondag 1 maart 2015 16:18 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hier heb ik nog nooit van gehoord, is dat een bekend, onderzocht en bewezen? Fantoompijn lijkt me een geheel losstaand verschijnsel of bepleit je hier dat transseksuelen fantoompijn hebben in hun borsten of penissen die zij dan dus (nog) niet hebben? If so: ook daarvan heb ik nog nooit gehoord.
Wellicht omdat jij die gevoelens zelf niet hebt.quote:Op zondag 1 maart 2015 17:36 schreef NotYou het volgende:
[..]
Tja, daar valt verder weinig op te zeggen. Geloof er alleen oprecht niets van.
Ik vind het raar dat het doel van een geslachtsverandering: van geslacht veranderen, hier ontkend wordt omdat ik zelf niet genderdysfoor ben? Juist..quote:Op zondag 1 maart 2015 18:43 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Wellicht omdat jij die gevoelens zelf niet hebt.
Wat bedoel je? Ik snap je berichtje niet helemaal.quote:Op zondag 1 maart 2015 18:49 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat het doel van een geslachtsverandering: van geslacht veranderen, hier ontkend wordt omdat ik zelf niet genderdysfoor ben? Juist..
Dat is niet het doel dat weerlegd werd.quote:Op zondag 1 maart 2015 18:49 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat het doel van een geslachtsverandering: van geslacht veranderen, hier ontkend wordt omdat ik zelf niet genderdysfoor ben? Juist..
Maar wordt het ook werkelijk 80% kloppend en zelfs if so, wat is dat waard wanneer 100% van de mensen die je tegenkomt je niet als vrouw maar als een "omgebouwde" man ziet/herkent, zelfs wanneer men je vervolgens wel als vrouw zou behandelen?quote:Op zondag 1 maart 2015 21:25 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat is niet het doel dat weerlegd werd.
Ja: het doel is het lichaam zo ver aanpassen dat de persoon in kwestie zich meer comfortabel voelt, wat vaak, maar niet altijd, neerkomt op het veranderen van primaire en secundaire geslachtskenmerken.
Nee: het doel is niet een lichaam verkrijgen dat niet "van echt te onderscheiden valt".
Dat jij geen genderdysforische gevoelens hebt, maakt het voor jou lastiger, zo niet onmogelijk, om te begrijpen dat mensen ook tevreden zo niet gelukkig kunnen zijn met een lichaam dat niet 100% perfect is. 80% kloppend is altijd beter dan 100% niet kloppend.
Ik zeg niet dat het niet uitmaakt in de maatschappij.quote:Op zondag 1 maart 2015 17:42 schreef Vivie het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje naief? Ja in een ideale wereld en voor jezelf niet maar denk dat het wel uitmaakt, of het nou sociaal contact is, kans op een bepaalde baan, interesse van evt partner,
Met een lichaam leven dat je haat is erger.quote:Op zondag 1 maart 2015 21:29 schreef NotYou het volgende:
[..]
Maar wordt het ook werkelijk 80% kloppend en zelfs if so, wat is dat waard wanneer 100% van de mensen die je tegenkomt je niet als vrouw maar als een "omgebouwde" man ziet/herkent, zelfs wanneer men je vervolgens wel als vrouw zou behandelen?
(Man naar vrouw want dat valt doorgaans toch meer op dan vrouw naar man.)
Hoezeer ben je, jezelf wanneer je optische trucjes toepast om ook je nieuwe zelf op foto's anders, meer vrouwelijk, te doen voorkomen? En hoe blij ben je dan met wie/hoe je bent?quote:Op zondag 1 maart 2015 21:32 schreef Alentejana het volgende:
Ik ben tussendoor even naar de bios geweest, dus dank je voor het inspringen, wonderer.
[..]
Ik zeg niet dat het niet uitmaakt in de maatschappij.
En het is zeker zo dat het dingen vergemakkelijkt als je goed passable bent. En daar streef je ook meestal wel naar
NotYou wil beweren dat als er nog kenmerken zijn waardoor men ziet of denkt dat je ooit een man bent geweest de hele transitie op zich niet geslaagd is. Oftewel mislukt. Maar je bent geen pop die maar even in een ander vorm gegoten kan worden en daar ben je als transgender best bewust van. De transitie is geslaagd op het moment dat de persoon zelf gelukkig is met zijn of haar nieuwe geslachts kenmerken (en dat kan soms ook zonder operaties voor sommigen, dus wanneer dat is, is heel persoonlijk.) en dus als zichzelf door het leven kan.
Het is niet zo dat iemand of de transitie "mislukt" is als er nog kenmerken zijn van het aangeboren geslacht.
Denk je dat die haat er echt minder op wordt met wat operaties, een naamswijziging? Zo heel erg veel weet ik er ook niet van maar ik mag hopen dat zeker oudere patienten in de 'probeerperiode' aan het begin van het traject goed op het hart wordt gedrukt dat de reacties die ze op straat krijgen, ook na hormoonbehandelingen en operaties niet per se anders/positiever zullen zijn.quote:Op zondag 1 maart 2015 21:34 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Met een lichaam leven dat je haat is erger.
Ja, die haat wordt er minder op. Veel minder. En dat denk ik niet, dat weet ik. Praat eens met wat transseksuelen, of nee, praat niet met ze, luister alleen maar naar wat ze zeggen, in plaats van te vertellen wat jij denkt dat ze voelen, omdat je je niet kunt inleven.quote:Op zondag 1 maart 2015 21:38 schreef NotYou het volgende:
[..]
Denk je dat die haat er echt minder op wordt met wat operaties, een naamswijziging? Zo heel erg veel weet ik er ook niet van maar ik mag hopen dat zeker oudere patienten in de 'probeerperiode' aan het begin van het traject goed op het hart wordt gedrukt dat de reacties die ze op straat krijgen, ook na hormoonbehandelingen en operaties niet per se anders/positiever zullen zijn.
Dat krijg je ongeacht leeftijd te horen, het is meer hoe je er mee omgaat.quote:Op zondag 1 maart 2015 21:38 schreef NotYou het volgende:
Denk je dat die haat er echt minder op wordt met wat operaties, een naamswijziging? Zo heel erg veel weet ik er ook niet van maar ik mag hopen dat zeker oudere patienten in de 'probeerperiode' aan het begin van het traject goed op het hart wordt gedrukt dat de reacties die ze op straat krijgen, ook na hormoonbehandelingen en operaties niet per se anders/positiever zullen zijn.
Als jij een kankergezwel in je gezicht hebt, ben je dan niet blij dat het weg is, ook al houd je een zichtbaar litteken?quote:Op zondag 1 maart 2015 21:38 schreef NotYou het volgende:
[..]
Een kankergezwel brengt, net zoals sociaal/maatschappelijk verstoten worden, in veel gevallen serieuze gezondheidsrisico's met zich mee. Een fysiek gezond exemplaar van het andere geslacht zijn niet.quote:Op zondag 1 maart 2015 21:46 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Als jij een kankergezwel in je gezicht hebt, ben je dan niet blij dat het weg is, ook al houd je een zichtbaar litteken?
Wait wut? Een realistisch genuanceerd geluid? Ik kan mijn ogen haast niet geloven.quote:Op zondag 1 maart 2015 21:46 schreef Vivie het volgende:
[..]
Dat krijg je ongeacht leeftijd te horen, het is meer hoe je er mee omgaat.
"Haat' naar je lichaam wordt wel minder anders je daadwerkelijk dingen doet zoals langere tijd hormonen en een naamsverandering helpt ook. Hangt ook af van individu, sommigen kunnen meer er 'tussen in' leven, anderen willen liefst niets meer van geboortesekse terug zien
Trouwens realistisch om te streven naar een 8 ipv een 10, leven wordt echt geen sprookje opeens
Het gaat niet om het gezondheidrisico, maar of je genoegen neemt met een gezicht dat nog steeds niet 100% je eigen mooie gezicht is.quote:Op zondag 1 maart 2015 21:53 schreef NotYou het volgende:
[..]
Een kankergezwel brengt, net zoals sociaal/maatschappelijk verstoten worden, in veel gevallen serieuze gezondheidsrisico's met zich mee. Een fysiek gezond exemplaar van het andere geslacht zijn niet.
Het zelfmoordcijfer onder transgender personen ligt veel en veel hoger dan het gemiddelde. En dat is niet alleen omdat ze worden uitgekotst door de maatschappij.quote:Op zondag 1 maart 2015 21:53 schreef NotYou het volgende:
[..]
Een kankergezwel brengt, net zoals sociaal/maatschappelijk verstoten worden, in veel gevallen serieuze gezondheidsrisico's met zich mee. Een fysiek gezond exemplaar van het andere geslacht zijn niet.
Genuanceerd is vaak saaiquote:Op zondag 1 maart 2015 21:56 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wait wut? Een realistisch genuanceerd geluid? Ik kan mijn ogen haast niet geloven.
Sorry hoor, maar wanneer ik me verplaats in iemand die een mannelijke postuur en motoriek heeft, maar ook een vagina en borsten, die de hele dag een hoge stem moet forceren en diep van binnen ook wel weet dat iedereen die zij ooit zal ontmoeten 'het' waarschijnlijk direct zal zien.. Dat zelfs veel van de mensen die er positief en accepterend mee omgaan ergens een toneelstukje opvoeren - net iets meer dan sociaal gedrag dat sowieso al is - dan krijg ik daar geen warm, gelukkig gevoel van.quote:Op zondag 1 maart 2015 21:57 schreef wonderer het volgende:
[..]
Het zelfmoordcijfer onder transgender personen ligt veel en veel hoger dan het gemiddelde. En dat is niet alleen omdat ze worden uitgekotst door de maatschappij.
Er is in veel gevallen letterlijk niet mee te leven. Je genderidentiteit gaat zo diep, is zo basaal, dat als dat niet klopt, je uiteindelijk gewoon niet verder kunt.
Ik snap dat het lastig te begrijpen is hoe diep dit kan gaan, maar accepteer in ieder geval de ervaringen van mensen die ermee te maken hebben gehad in plaats van je eigen referentiekader. Dat is pas echte acceptatie.
Het is ook erg als je niet weet of mensen 'het' zien, ze glimlachen in je gezicht en achter je rug om moeten lachen/janken van schaamte. En dan het zelf in de spiegel kijken en denken "Wat zie ik nou eigenlijk?"quote:Op zondag 1 maart 2015 22:05 schreef NotYou het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar wanneer ik me verplaats in iemand die een mannelijke postuur en motoriek heeft, maar ook een vagina en borsten, die de hele dag een hoge stem moet forceren en diep van binnen ook wel weet dat iedereen die zij ooit zal ontmoeten 'het' waarschijnlijk direct zal zien.. Dat zelfs veel van de mensen die er positief en accepterend mee omgaan ergens een toneelstukje opvoeren - net iets meer dan sociaal gedrag dat sowieso al is - dan krijg ik daar geen warm, gelukkig gevoel van.
Sterker nog: er zijn maar weinig situaties waarvan ik persoonlijk ongelukkiger zou worden.
En dan heb ik de spot, het roddelen en de onvermijdelijke grappen over jouw rug eigenlijk nog niet eens in beschouwing genomen.
Het lijkt me, en dit bedoel ik echt niet lullig, een hel.
Lijkt me erg moeilijk inderdaad.quote:Op zondag 1 maart 2015 22:13 schreef Vivie het volgende:
[..]
Het is ook erg als je niet weet of mensen 'het' zien, ze glimlachen in je gezicht en achter je rug om moeten lachen/janken van schaamte. En dan het zelf in de spiegel kijken en denken "Wat zie ik nou eigenlijk?"
Hoe passabel je bent speelt grote rol maar dit soort gedachten maken het alleen maar lastiger
Met het verschil dat je nichterig dan wel neutraler opstellen een keuze is die je op ieder moment kunt maken. Daarbij komt iedere operatie met een zeker risico en zal datzelfde vast ook voor hormoonbehandelingen gelden. Geen bezwaar als je een gerede kans hebt op een gelukkig bestaan als vrouw maar wat als op voorhand eigenlijk al wel duidelijk is dat, dat er niet echt in zit? Hoe normaal kijk je in de spiegel met een vermaakt lichaam dat door de wereld effectief nog minder wordt geaccepteerd en als je eerlijk bent tegen jezelf - alle moeite ten spijt - ook niet echt vrouwelijk is?quote:Op zondag 1 maart 2015 22:20 schreef Alentejana het volgende:
Hoe de buitenwereld reageert kan heel erg zijn, maar weegt meestal niet op tegen zelfhaat.
Het is heel erg om alle dagen wakker te worden met onderdelen aan je lichaam die niet bij je horen voor je gevoel.
Het is heel erg om in de spiegel die onderdelen te zien die voor je gevoel niet bij je horen.
Het is heel erg dat je niet jezelf kunt zijn omdat mensen mensen vinden dat je bepaalde dingen als man niet zou moeten doen of als vrouw niet.
Als je een vrouw in een man bent, maar je houdt je mannenlichaam, ben je "nichterig" of een "gore homo" en maken ze daar wel weer grapjes over.
Als je man bent maar je hebt nog een vrouwenlichaam (zoals ik) dan ben je een "kenau" of je zult wel lesbisch zijn. Oordelen doen mensen toch wel.
Nogmaals, je lichaam aanpassen doe je voor jezelf.
Je kunt dan in elk geval wel weer normaal wakker worden en in de spiegel kijken en jezelf zijn in je gedrag.....
Klopt, dit is de essentiequote:Op zondag 1 maart 2015 22:20 schreef Alentejana het volgende:
Hoe de buitenwereld reageert kan heel erg zijn, maar weegt meestal niet op tegen zelfhaat.
Het is heel erg om alle dagen wakker te worden met onderdelen aan je lichaam die niet bij je horen voor je gevoel.
Het is heel erg om in de spiegel die onderdelen te zien die voor je gevoel niet bij je horen.
Het is heel erg dat je niet jezelf kunt zijn omdat mensen mensen vinden dat je bepaalde dingen als man niet zou moeten doen of als vrouw niet.
Als je een vrouw in een man bent, maar je houdt je mannenlichaam, ben je "nichterig" of een "gore homo" en maken ze daar wel weer grapjes over.
Als je man bent maar je hebt nog een vrouwenlichaam (zoals ik) dan ben je een "kenau" of je zult wel lesbisch zijn. Oordelen doen mensen toch wel.
Nogmaals, je lichaam aanpassen doe je voor jezelf.
Je kunt dan in elk geval wel weer normaal wakker worden en in de spiegel kijken en jezelf zijn in je gedrag.....
Nee niet raarquote:Op zondag 1 maart 2015 22:39 schreef NotYou het volgende:
lukkig mee man te zijn, voor alle duidelijkheid.
Is het heel raar het allebei wel prima te vinden?
Het is wat het is. Leven als vrouw lijkt me niet uitgesproken aangenamer of onaangenamer dan leven als man, wel anders maar beide hebben voor- en nadelen. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen hoe geslacht zoiets groots kan zijn dat je er doodongelukkig van wordt.quote:Op zondag 1 maart 2015 22:45 schreef Vivie het volgende:
[..]
Nee niet raar
Wel heb je dat -vaak stomme- voorbeeld van "Wat zou je doen als je opeens wakker wordt als het andere geslacht?" Meestal hoor je dan "Ja, hele dag in bed met me tiete spelen!!" .
Het is andere koek als je op alle vlakken een andere rol 'krijgt' . En dan heb ik het nog niet eens over menstruatie etc. Sommige transvrouwen zouden dat graag willen (Want echtere vrouw!), nou ik echt niet zeg, allemachtig
Is dat je fantasie ja? In je kont genomen worden?quote:
Het is ook meer een fysiek iets, althans voor mij. Ik werd niet doodongelukkig van mijn rol als jongen, meer van mn lichaam. Sociale rol komt daarnaquote:Op zondag 1 maart 2015 22:55 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het is wat het is. Leven als vrouw lijkt me niet uitgesproken aangenamer of onaangenamer dan leven als man, wel anders maar beide hebben voor- en nadelen. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen hoe geslacht zoiets groots kan zijn dat je er doodongelukkig van wordt.
Ook lichamelijk, zou het allebei wel best vinden tbh. Maandelijkse ongemakken daargelaten.quote:Op zondag 1 maart 2015 23:06 schreef Vivie het volgende:
[..]
Het is ook meer een fysiek iets, althans voor mij. Ik werd niet doodongelukkig van mijn rol als jongen, meer van mn lichaam. Sociale rol komt daarna
Maar zou je bv weer snel terug switchen als je bv merkt dat je meer op mannen ging vallen? Of vind je dat ook wel best ?:pquote:Op zondag 1 maart 2015 23:09 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ook lichamelijk, zou het allebei wel best vinden tbh. Maandelijkse ongemakken daargelaten.
Ik had het meer over in een verkeerd lichaam geboren zijn, wat aangezien ik man ben dus vrouwelijk zou zijn.quote:Op zondag 1 maart 2015 23:14 schreef Vivie het volgende:
[..]
Maar zou je bv weer snel terug switchen als je bv merkt dat je meer op mannen ging vallen? Of vind je dat ook wel best ?:p
Ja mij ook maar ik weet niet of dat zo is. Mannen (vooral hetero) zijn gewoon vaker lompe horken en zeggen wat ze denken. Vrouwen doen dat wat minder maar genoeg die ook denken "manwijf" of "ziet er niet uit". Beetje etiquette en pcquote:Op maandag 2 maart 2015 11:16 schreef wonderer het volgende:
Het zinnetje "Of omdat ze bang zijn dat ze zelf geen "echte man" zijn als ze dat niet doen." viel me ineens op.
Mannen zijn van nature ook minder empathisch (bewezen). Misschien dat die onbewuste angst daar ook (deels) vandaan komt. Aannemende dat die angst(/aversie) dus echt bestaat.quote:Op maandag 2 maart 2015 11:27 schreef Vivie het volgende:
[..]
Ja mij ook maar ik weet niet of dat zo is. Mannen (vooral hetero) zijn gewoon vaker lompe horken en zeggen wat ze denken. Vrouwen doen dat wat minder maar genoeg die ook denken "manwijf" of "ziet er niet uit". Beetje etiquette en pc
Dat is zo, maar dat is wel een rol die past bij "de echte man" die ze zich aangeleerd hebben. Je komt er mee weg, je bent juist stoer als je dat doet.quote:Op maandag 2 maart 2015 11:27 schreef Vivie het volgende:
[..]
Ja mij ook maar ik weet niet of dat zo is. Mannen (vooral hetero) zijn gewoon vaker lompe horken en zeggen wat ze denken. Vrouwen doen dat wat minder maar genoeg die ook denken "manwijf" of "ziet er niet uit". Beetje etiquette en pc
Direct hoeft niet grof te zijn natuurlijk.quote:Op maandag 2 maart 2015 11:36 schreef Vivie het volgende:
Zal wel een combinatie zijn ja
Ik moet zeggen dat ik nu directer ben dan toen als jongen, frappant want mensen noemen me nu 'lief' Denk gewoon wat zekerder ?
Ik ben nu even een (vreselijk)filmpje in een artikel aan het kijken.(http://tgmentalhealth.com/category/trans-phobia/)quote:The transfeminist theorist and author Julia Serano argues in her book Whipping Girl that transphobia is rooted in sexism. She locates the origins of both transphobia and homophobia in what she calls "oppositional sexism", the belief that male and female are "rigid, mutually exclusive categories, each possessing a unique and nonoverlapping set of attributes, aptitudes, abilities, and desires". Serano contrasts oppositional sexism with "traditional sexism", the belief that males and masculinity are superior to females and femininity. Furthermore, she writes that transphobia is fueled by insecurities people have about gender and gender norms.
The transgender author and critic Jody Norton believes that transphobia is an extension of homophobia and misogyny. She argues that transgender people, like gays and lesbians, are hated and feared for challenging and undermining gender norms and the gender binary. Norton writes that the "male-to-female transgender incites transphobia through her implicit challenge to the binary division of gender upon which male cultural and political hegemony depends".
Nee klopt, ik sta dan ook niet als een vent te blerren :p. Duidelijk en confronterend maar niet "Ik leg je even mijn wil op"quote:Op maandag 2 maart 2015 11:50 schreef Alentejana het volgende:
Direct hoeft niet grof te zijn natuurlijk.
Ik heb er soms gewoon geen woorden meer voor als ik dat soort stukjes lees. "Bord voor je kop, echt waar" mompel ik dan maar in mezelf ^^quote:Op maandag 2 maart 2015 11:53 schreef wonderer het volgende:
Kan ook nog zijn dat sommige mensen de transitie zien als het "opgeven" van het geboortegeslacht, en als die mensen hetzelfde geslacht hebben, dat dat impliciet betekent dat wat zij zijn, minder is. Net zoals je je aangevallen voelt als iemand jouw favoriete band stom vindt, omdat het lijkt of dat betekent dat je iets stoms goed vindt. Het is indirecte kritiek op jouw leven en jouw keuzes. Zo kan het overkomen, tenminste.
Er is een torenhoog verschil tussen accepteren en dulden...quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:13 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Hoe je het ook draait of keert, synoniemen hebben allemaal een andere lading, dat is ook de reden dat er synoniemen zijn. Ze verrijken de taal zodat nuenace mogelijk wordt... Er is een groot verschil tussen erkennen en dulden, zelfs al zou je voor beide woorden aanvaarden gebruiken als synoniem.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:18 schreef Alentejana het volgende:
Aanvaarden dan, als dat je meer aanstaat. Heb je ook nog wat te zeggen over het onderwerp?
Het is trouwens schrikbarend hoe weinig er te vinden is over trans fobie.
Over acceptatie vond ik nog dit:
https://answers.yahoo.com(...)0110215084741AAttEWB
Ik had dit gewild: Je hebt helemaal gelijk broeder, mijn fout.quote:Op zondag 1 maart 2015 16:23 schreef NotYou het volgende:
[..]
Je zei niet meer dan dat je het ook over anderen had, toch? Wat voor reactie wil je daarop?
Hopelijk niet geschokt/verbaasd? Beetje realititeitszin helpt wel. En FoK is nog vrij tam hoor, de dingen die je op sommige andere sites kunt vinden zijn echt soms om van te kotsen, met de H van "Hatespeech"quote:Op maandag 2 maart 2015 21:57 schreef Child het volgende:
Hoe zou een transseksuele zich voelen als hij of zij dit topic las? Wat valt er aan iemands identiteit te accepteren? Laat mensen met rust als je niks met ze maken wilt hebben.
Ik hoop eigenlijk wel geschokt/verbaasd. Dat zou betekenen dat ze er in het dagelijks leven weinig last van hebben en da's mooi, toch? En misschien inspireert het nog mensen, trans en cis, om iets te doen om de acceptatie te verbeteren.quote:Op maandag 2 maart 2015 22:46 schreef Vivie het volgende:
[..]
Hopelijk niet geschokt/verbaasd? Beetje realititeitszin helpt wel. En FoK is nog vrij tam hoor, de dingen die je op sommige andere sites kunt vinden zijn echt soms om van te kotsen, met de H van "Hatespeech"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |