Euh, hij had natuurlijk ook gewoon als man iets aan zijn morbide obesitas/eetgedrag kunnen doen hè?quote:Op zondag 1 maart 2015 12:22 schreef roos94 het volgende:
[..]
met sommige dingen kun je niet leren omgaan. nooit een docu gezien over transgenderkinderen?
o en:
[ afbeelding ]
hij is nu gelukkig. dus wat is dan precies het probleem? doen ze jou iets aan ? nee toch?
Je kunt niet zien dat zelfdestructief gedrag voortkomt uit ongelukkig zijn?quote:Op zondag 1 maart 2015 12:35 schreef NotYou het volgende:
[..]
Euh, hij had natuurlijk ook gewoon als man iets aan zijn morbide obesitas/eetgedrag kunnen doen hè?![]()
![]()
Het zou me geheel niet verbazen als ook een niet genderdysfoor persoon doodongelukkig zou zijn in/met zo'n morbide obees lichaam.quote:Op zondag 1 maart 2015 12:36 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Je kunt niet zien dat zelfdestructief gedrag voortkomt uit ongelukkig zijn?
Je denkt werkelijk dat ze als vanzelf gelukkig was geworden als ze maar slank ws?
ik vind het vooral triestquote:Op zondag 1 maart 2015 12:40 schreef Alentejana het volgende:
Ik zou trouwens graag een echte reden willen zien voor niet accepteren.
Doen ze iemand wat aan door transpersoon te zijn?
Zijn ze een maatschappelijk probleem?
Dwingen ze andere mensen ergens toe?
WAT is het nou eigenlijk probleem?
Wat is jouw probleem dan?quote:Op zondag 1 maart 2015 12:40 schreef Alentejana het volgende:
Ik zou trouwens graag een echte reden willen zien voor niet accepteren.
Doen ze iemand wat aan door transpersoon te zijn?
Zijn ze een maatschappelijk probleem?
Dwingen ze andere mensen ergens toe?
WAT is het nou eigenlijk probleem?
Jij geeft er zo wel een heel aparte draai aan.quote:Op zondag 1 maart 2015 12:45 schreef roos94 het volgende:
[..]
ik vind het vooral triestdat mensen het niet kunnen/willen accepteren of whatever. kom op zeg. wel fijn als zulke mensen later kinderen krijgen die trans blijken
benieuwd hoe ze dan reageren
als je ze nu niet kan accepteren, wat als je kind zo is dan? leuk voor die kinderen danquote:Op zondag 1 maart 2015 12:48 schreef NotYou het volgende:
[..]
Jij geeft er zo wel een heel aparte draai aan.
Dan gaat zo'n kind een vrij nare jeugd tegemoet he?quote:Op zondag 1 maart 2015 12:48 schreef roos94 het volgende:
[..]
als je ze nu niet kan accepteren, wat als je kind zo is dan?
Het is een degeneratieve ziekte, dat is een andere genderidentiteit hebben dan je geslacht is, niet.quote:
Waarom is een persoon morbid obese geworden is de werkelijke vraag bij deze.quote:Op zondag 1 maart 2015 12:45 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het zou me geheel niet verbazen als ook een niet genderdysfoor persoon doodongelukkig zou zijn in/met zo'n morbide obees lichaam.![]()
Ik heb geen probleem, ik zit hier om proberen een beetje duidelijkheid te scheppen waar onbegrip is, oa.quote:Op zondag 1 maart 2015 12:46 schreef Fopje het volgende:
[..]
Wat is jouw probleem dan?Laat gewoon lekker hangen.
Die vaak eindigt in zelfmoord.quote:Op zondag 1 maart 2015 12:49 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dan gaat zo'n kind een vrij nare jeugd tegemoet he?
Tja, sommige mensen accepteren geen homo's de ander vindt negers weer stom.quote:Op zondag 1 maart 2015 13:21 schreef Alentejana het volgende:
Ik heb geen probleem, ik zit hier om proberen een beetje duidelijkheid te scheppen waar onbegrip is, oa.
ik hoop dat de ouders van Leelah Alcorn voor de rest van hun leven worden achtergevolgd door schuldgevoelens en geen normaal leven meer kunnen leidenquote:Op zondag 1 maart 2015 13:21 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Het is een degeneratieve ziekte, dat is een andere genderidentiteit hebben dan je geslacht is, niet.
[..]
Waarom is een persoon morbid obese geworden is de werkelijke vraag bij deze.
[..]
Ik heb geen probleem, ik zit hier om proberen een beetje duidelijkheid te scheppen waar onbegrip is, oa.
[..]
Die vaak eindigt in zelfmoord.
http://en.wikipedia.org/wiki/Death_of_Leelah_Alcorn
Dat is misschien jouw persoonlijke vraag, zelf zou ik eerder vragen waarom de poster van dat plaatje geen geschikter voorbeeld gekozen heeft.quote:Op zondag 1 maart 2015 13:21 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Waarom is een persoon morbid obese geworden is de werkelijke vraag bij deze.
De helft van die leuke woordjes hebben niks met transgender zijn te makenquote:Op zondag 1 maart 2015 12:22 schreef roos94 het volgende:
[..]
met sommige dingen kun je niet leren omgaan. nooit een docu gezien over transgenderkinderen?
o en:
[ afbeelding ]
hij is nu gelukkig. dus wat is dan precies het probleem? doen ze jou iets aan ? nee toch?
En ook dat komt voort uit onbegrip/onwetendheid en dus blijft het altijd belangrijk om discussies te voeren en zoveel mogelijk voor te lichtenquote:Op zondag 1 maart 2015 13:22 schreef Fopje het volgende:
[..]
Tja, sommige mensen accepteren geen homo's de ander vindt negers weer stom.
Ieder zo z'n ding.
Als de persoon uit dat belabberd gekozen voorbeeld zoveel gelukkiger is, waarom is zij dan van opzij (en omlaag) gefotografeerd in plaats van, van voren, zoals zij is?quote:Op zondag 1 maart 2015 13:30 schreef Alentejana het volgende:
Hebben ze ook niet, met andere woorden DE PERSOON veranderd niet door transitie, dat is juist een punt. Maar ze zijn wel gelukkiger, en dat is de uiteindelijke boodschap.
quote:Op zondag 1 maart 2015 13:44 schreef Alentejana het volgende:
Een jaar later. Andere fotograaf mischien?
Ja waaron staat ze niet naakt op de foto, kom op zeg, boeien waarom een foto is zoals die is. De meesten zijn zeker niet artistiekerig met een camera.quote:Op zondag 1 maart 2015 13:35 schreef NotYou het volgende:
[..]
Als de persoon uit dat belabberd gekozen voorbeeld zoveel gelukkiger is, waarom is zij dan van opzij (en omlaag) gefotografeerd in plaats van voren, zoals zij is?
Oh maar dit zijn zeer waarschijnlijk juist heel bewuste keuzes geweest.quote:Op zondag 1 maart 2015 13:54 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Ja waaron staat ze niet naakt op de foto, kom op zeg, boeien waarom een foto is zoals die is. De meesten zijn zeker niet artistiekerig met een camera.
Lijkt mij dat jij meer waarde aan de foto composotie hangt dan wat de maker ermee bedoelt heeft. Dan waren er wel mooiere foto's gekomen dan vanop een kantoor. Daar zou ik zelf als man dan wel als vrouw ongelukkig van worden.quote:Op zondag 1 maart 2015 13:55 schreef NotYou het volgende:
[..]
Oh maar dit zijn zeer waarschijnlijk juist heel bewuste keuzes geweest.
Je gaat er even aan voorbij dat de persoon in kwestie de geplaatste afbeelding, tekst en al, zelf gemaakt en gepubliceerd heeft om (de eigen) transitie en het levensgeluk dat erop zou volgen te 'verkopen'.quote:Op zondag 1 maart 2015 14:01 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Lijkt mij dat jij meer waarde aan de foto composotie hangt dan wat de maker ermee bedoelt heeft. Dan waren er wel mooiere foto's gekomen dan vanop een kantoor. Daar zou ik zelf als man dan wel als vrouw omgelukkig van worden.
En dus niet de bedoeling had dat mensen dingen uit hun verband zouden gaan trekken/ontleden.quote:Op zondag 1 maart 2015 14:09 schreef NotYou het volgende:
[..]
Je gaat er even aan voorbij dat de persoon in kwestie de geplaatste afbeelding, tekst en al, zelf gemaakt en gepubliceerd heeft om (de eigen) transitie en het levensgeluk dat erop zou volgen te 'verkopen'.
Dat begrijp ik dus niet.quote:Op zondag 1 maart 2015 14:03 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Ik heb altijd een apart gevoel als ik transseksuelen zie. Natuurlijk behandel ik ze als ieder ander, maar het blijft toch knagen dat ze 'anders' zijn.
Hoewel enkele male to female transseksuelen er als een echte vrouw uit zien, zou ik het er toch niet op kunnen als ik erachter zou komen dat hij/zij niet een echte vrouw zou zijn.
Ik heb helemaal geen boodschap maar stel afgaand op wat ik zie een vraag:quote:Op zondag 1 maart 2015 14:28 schreef Alentejana het volgende:
[..]
En dus niet de bedoeling had dat mensen dingen uit hun verband zouden gaan trekken/ontleden.
In jouw ogen is ze dan onhandig geweest maar je boodschap is? Transpersonen kunnen niet geaccepteerd omdat 1 onhandig is met het verkopen van haar levensgeluk?
[..]
quote:Op zondag 1 maart 2015 13:35 schreef NotYou het volgende:
[..]
Als de persoon uit dat belabberd gekozen voorbeeld zoveel gelukkiger is, waarom is zij dan van opzij (en omlaag) gefotografeerd in plaats van, van voren, zoals zij is?
Ik weet het niet. Het voelt ongeveer hetzelfde als dat je op een ongemakkelijke date bent. Misschien is het bang zijn voor het onbekende of het idee dat zulke mensen vaak met psychische problemen lopen (wat ze onaantrekkelijker maakt). Ik moet daarbij wel zeggen dat ik geen transgenders ken en dat dit een rol kan spelen.quote:Op zondag 1 maart 2015 14:28 schreef Alentejana het volgende:
Dat begrijp ik dus niet.
Voel je je bedreigd omdat ze ooit een mannenlichaam heeft gehad? Heb je het idee dat je dan een soort van homo bent dat je dus aan je eigen geaardheid moet twijfelen ofzo?
Probeer daar eens echt over na te denken en onder woorden te brengen?
Ik heb nl het idee dat dit alleen bij heteromannen tegenover transvrouwen is en wil graag weten wat er achter steekt, want het heeft overeenkomsten met homofobie.
We zijn geloof ik nog geen homo mannen of hetero vrouwen in dit tegengekomen die iets hebben gezegd over hun visie op transmannen.
En daarbij verwacht je blijkbaar een specifiek antwoord. Die kun je dan net zo goed zelf uitspreken.quote:Op zondag 1 maart 2015 14:29 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen boodschap maar stel afgaand op wat ik zie een vraag:
[..]
Daarbij verwacht ik dat mijn vraag begrepen wordt. (Waarom past zij optische trucjes toe bij het tonen van haar nieuwe zelf waarmee zij zo blij zou zijn?)quote:Op zondag 1 maart 2015 14:46 schreef Alentejana het volgende:
Dank je voor het uitwijden.
[..]
En daarbij verwacht je blijkbaar een specifiek antwoord. Die kun je dan net zo goed zelf uitspreken.
Wel erg gezocht allemaal dit. En dan in de laatste regel toch nog toegeven.quote:Op zondag 1 maart 2015 15:03 schreef Alentejana het volgende:
Waarom ga je er van uit dat denkt optische trucjes te moeten uithalen? Waarom kan het niet de creativiteit van de fotograaf zijn?
En waarom zou iemand die een optisch trucje gebruikt (voor welk effect exact?) niet gelukkig zijn met zijn aanpassing naar haar genderidentiteit?
Ik denk dat iedereen het liefst fotos laat nemen waar ze op hun voordeligst op staan...
Het is goed, ik heb je lang genoeg gevoerd, zoek nu maar een ander.quote:Op zondag 1 maart 2015 15:16 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wel erg gezocht allemaal dit. En dan in de laatste regel toch nog toegeven.Je zult het vast goed bedoelen.
Ik troll helemaal niet. Dacht dat jij je bewust van de domme hield maar ben zeker niet beroerd het uit te leggen als dat niet zo is: de twee zaken die je met dit perspectief verbloemt:(lichaams)lengte en breedte van de schouders zijn dead giveaways voor man naar vrouw transseksuelen.quote:Op zondag 1 maart 2015 15:19 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Het is goed, ik heb je lang genoeg gevoerd, zoek nu maar een ander.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |