abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 maart 2015 @ 22:18:41 #201
236046 NotYou
tigerblood
pi_150196510
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 22:13 schreef Vivie het volgende:

[..]

Het is ook erg als je niet weet of mensen 'het' zien, ze glimlachen in je gezicht en achter je rug om moeten lachen/janken van schaamte. En dan het zelf in de spiegel kijken en denken "Wat zie ik nou eigenlijk?"

Hoe passabel je bent speelt grote rol maar dit soort gedachten maken het alleen maar lastiger
Lijkt me erg moeilijk inderdaad.
Je suis Charlie Sheen
pi_150196610
Hoe de buitenwereld reageert kan heel erg zijn, maar weegt meestal niet op tegen zelfhaat.
Het is heel erg om alle dagen wakker te worden met onderdelen aan je lichaam die niet bij je horen voor je gevoel.
Het is heel erg om in de spiegel die onderdelen te zien die voor je gevoel niet bij je horen.
Het is heel erg dat je niet jezelf kunt zijn omdat mensen mensen vinden dat je bepaalde dingen als man niet zou moeten doen of als vrouw niet.
Als je een vrouw in een man bent, maar je houdt je mannenlichaam, ben je "nichterig" of een "gore homo" en maken ze daar wel weer grapjes over.
Als je man bent maar je hebt nog een vrouwenlichaam (zoals ik) dan ben je een "kenau" of je zult wel lesbisch zijn. Oordelen doen mensen toch wel.
Nogmaals, je lichaam aanpassen doe je voor jezelf.
Je kunt dan in elk geval wel weer normaal wakker worden en in de spiegel kijken en jezelf zijn in je gedrag.....
  zondag 1 maart 2015 @ 22:31:21 #203
236046 NotYou
tigerblood
pi_150197267
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 22:20 schreef Alentejana het volgende:
Hoe de buitenwereld reageert kan heel erg zijn, maar weegt meestal niet op tegen zelfhaat.
Het is heel erg om alle dagen wakker te worden met onderdelen aan je lichaam die niet bij je horen voor je gevoel.
Het is heel erg om in de spiegel die onderdelen te zien die voor je gevoel niet bij je horen.
Het is heel erg dat je niet jezelf kunt zijn omdat mensen mensen vinden dat je bepaalde dingen als man niet zou moeten doen of als vrouw niet.
Als je een vrouw in een man bent, maar je houdt je mannenlichaam, ben je "nichterig" of een "gore homo" en maken ze daar wel weer grapjes over.
Als je man bent maar je hebt nog een vrouwenlichaam (zoals ik) dan ben je een "kenau" of je zult wel lesbisch zijn. Oordelen doen mensen toch wel.
Je kunt dan in elk geval wel weer normaal wakker worden en in de spiegel kijken en jezelf zijn in je gedrag.....
Met het verschil dat je nichterig dan wel neutraler opstellen een keuze is die je op ieder moment kunt maken. Daarbij komt iedere operatie met een zeker risico en zal datzelfde vast ook voor hormoonbehandelingen gelden. Geen bezwaar als je een gerede kans hebt op een gelukkig bestaan als vrouw maar wat als op voorhand eigenlijk al wel duidelijk is dat, dat er niet echt in zit? Hoe normaal kijk je in de spiegel met een vermaakt lichaam dat door de wereld effectief nog minder wordt geaccepteerd en als je eerlijk bent tegen jezelf - alle moeite ten spijt - ook niet echt vrouwelijk is?
Je suis Charlie Sheen
pi_150197431
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 22:20 schreef Alentejana het volgende:
Klopt, dit is de essentie

Ik kreeg voor begin transitie ook regelmatig looks en opmerkingen in de trant van "freak", "flikker". Nu zeggen mensen vrijwel nooit wat behalve af en toe gefluit en gemompel/geroep ( "Hey lekkerding") van langslopende mannen. Merk soms wel eens dat mensen iets langer naar me kijken dan ik gewend maar kan moeilijk peilen waarom

Dus ja, mensen zien/zeggen altijd wel wat ongeacht uitsratling. Maar wat ik in de spiegel nu zie bevalt me (steeds) meer. Meer rust in de tent.
Hopelijk deze zomer voor het eerst sinds de puberteit weer eens korte broek/rok en korte mouwen aan, ik wou altijd zoveel mogelijk jongens-kenmerken 'wegwerken'.
  zondag 1 maart 2015 @ 22:39:01 #205
236046 NotYou
tigerblood
pi_150197694
Overigens kan ik me niet voorstellen dat ik diep ongelukkig zou zijn als ik als vrouw geboren zou zijn. Evenmin ben ik er diep ongelukkig mee man te zijn, voor alle duidelijkheid. :')

Is het heel raar het allebei wel prima te vinden? :') That is in een land als Nederland, elders zijn er praktische voordelen. :')
Je suis Charlie Sheen
pi_150197982
quote:
14s.gif Op zondag 1 maart 2015 22:39 schreef NotYou het volgende:
lukkig mee man te zijn, voor alle duidelijkheid.

Is het heel raar het allebei wel prima te vinden?
Nee niet raar

Wel heb je dat -vaak stomme- voorbeeld van "Wat zou je doen als je opeens wakker wordt als het andere geslacht?" Meestal hoor je dan "Ja, hele dag in bed met me tiete spelen!!" .
Het is andere koek als je op alle vlakken een andere rol 'krijgt' . En dan heb ik het nog niet eens over menstruatie etc. Sommige transvrouwen zouden dat graag willen (Want echtere vrouw!), nou ik echt niet zeg, allemachtig :')
  zondag 1 maart 2015 @ 22:55:32 #207
236046 NotYou
tigerblood
pi_150198406
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 22:45 schreef Vivie het volgende:

[..]

Nee niet raar

Wel heb je dat -vaak stomme- voorbeeld van "Wat zou je doen als je opeens wakker wordt als het andere geslacht?" Meestal hoor je dan "Ja, hele dag in bed met me tiete spelen!!" .
Het is andere koek als je op alle vlakken een andere rol 'krijgt' . En dan heb ik het nog niet eens over menstruatie etc. Sommige transvrouwen zouden dat graag willen (Want echtere vrouw!), nou ik echt niet zeg, allemachtig :')
Het is wat het is. Leven als vrouw lijkt me niet uitgesproken aangenamer of onaangenamer dan leven als man, wel anders maar beide hebben voor- en nadelen. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen hoe geslacht zoiets groots kan zijn dat je er doodongelukkig van wordt.
Je suis Charlie Sheen
  zondag 1 maart 2015 @ 23:05:33 #208
361899 thom_05
Ondertitel
pi_150198879
quote:
10s.gif Op zondag 1 maart 2015 15:28 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

In je kont homo
Is dat je fantasie ja? In je kont genomen worden?
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_150198913
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2015 22:55 schreef NotYou het volgende:

[..]

Het is wat het is. Leven als vrouw lijkt me niet uitgesproken aangenamer of onaangenamer dan leven als man, wel anders maar beide hebben voor- en nadelen. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen hoe geslacht zoiets groots kan zijn dat je er doodongelukkig van wordt.
Het is ook meer een fysiek iets, althans voor mij. Ik werd niet doodongelukkig van mijn rol als jongen, meer van mn lichaam. Sociale rol komt daarna
  zondag 1 maart 2015 @ 23:09:37 #210
236046 NotYou
tigerblood
pi_150199047
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 23:06 schreef Vivie het volgende:

[..]

Het is ook meer een fysiek iets, althans voor mij. Ik werd niet doodongelukkig van mijn rol als jongen, meer van mn lichaam. Sociale rol komt daarna
Ook lichamelijk, zou het allebei wel best vinden tbh. Maandelijkse ongemakken daargelaten. :')
Je suis Charlie Sheen
pi_150199273
quote:
14s.gif Op zondag 1 maart 2015 23:09 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ook lichamelijk, zou het allebei wel best vinden tbh. Maandelijkse ongemakken daargelaten. :')
Maar zou je bv weer snel terug switchen als je bv merkt dat je meer op mannen ging vallen? Of vind je dat ook wel best ?:p
  zondag 1 maart 2015 @ 23:17:08 #212
236046 NotYou
tigerblood
pi_150199398
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 23:14 schreef Vivie het volgende:

[..]

Maar zou je bv weer snel terug switchen als je bv merkt dat je meer op mannen ging vallen? Of vind je dat ook wel best ?:p
Ik had het meer over in een verkeerd lichaam geboren zijn, wat aangezien ik man ben dus vrouwelijk zou zijn. :P
Je suis Charlie Sheen
pi_150199551
Nvm ^^
pi_150207102
Het is niet erg om man te zijn of vrouw te zijn, het is erg om man te zijn in een vrouwenlichaam of vrouw in een mannenlichaam, omdat er ook bepaalde dingen verwacht worden. Wat ik al eerder zei, als jij jezelf bent als man in vrouw, dan ziet de buitenwereld je als een kenau of pot met alle vooroordelen en rotopmerkingen daarbij en als je jezelf bent als vrouw in man, dan ben je een nicht of een homo, met alle vooroordelen en rotopmerkingen daarbij.
Je moet dus rollen gaan aannemen om in de "echte vrouw" of "echte man" te vallen en dat voelt ook echt als een rol, niet als jezelf. Hoe lang je dat volhoud zonder daar ongelukkig van te worden is de vraag. En dan komt er vaak dus nog de haat naar de lichaamsdelen die niet als van jou voelen bij.

Ik heb, toen ik merkte dat ik vrouwelijke kenmerken niet meer kon tegenhouden, me maar overgegeven aan die rol en in het begin helemaal in het uiterste met veel make-up en glitter en kant , vooral rokken en jurken uiteraard, en opvallende hair-do´s. Ik was, voor mijn gevoel dus feitelijk gewoon een dragqueen. Het was een toneelstukje. Dat is later afgezwakt omdat ik het gewoon niet volhield om vrouwelijk te spelen en toen werd ik dus maar gewoon een manwijf. Een cowboy met tieten. Met de nodige opmerkingen die daar bij horen. Plus de vraag "ben je eigenlijk wel een vrouw?" of ze denken dat ik een "omgebouwde vent" ben. Want ik loop nu eenmaal als een kerel.
Maar dit houd ik wel vol en "vrouw spelen" gewoon niet.

Ik krijg trouwens sterk het idee, vooral door hoe men soms reageert, dat jongens en mannen eerder uit een soort stoerdoenerij transpersonen en met name transvrouwen, afwijzen. Of omdat ze bang zijn dat ze zelf geen "echte man" zijn als ze dat niet doen.
.
Een echte reden om ze niet te accepteren heb ik nog niet voorbij zien komen, vandaar dat het idee overeind blijft.

[ Bericht 1% gewijzigd door Alentejana op 02-03-2015 11:07:48 ]
  maandag 2 maart 2015 @ 10:44:03 #215
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_150207502
Accepteer je transgender mensen? Ja, als je het maar niet kunt zien/als ik er maar niet mee naar bed hoef.

Accepteer je homoseksuele mensen? Ja, als ze zich maar niet als nichten gedragen/als ze maar niet aan me zitten.

Zoek de overeenkomsten.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_150207941
Precies, ik heb in een eerdere post al aangegeven dat het onwijs lijkt op homofobie.
  maandag 2 maart 2015 @ 11:16:46 #217
71919 wonderer
pi_150208235
Het zinnetje "Of omdat ze bang zijn dat ze zelf geen "echte man" zijn als ze dat niet doen." viel me ineens op.

Ik denk dat je daar voor veel gevallen wel een goed punt hebt. Dat er een onbewuste angst is dat als je 'mannen' die zich niet als 'echte mannen' gedragen niet afwijst, dat je zelf ook geen 'echte man' bent. En dat houdt zichzelf in stand, want de mannen die niet bang zijn om niet als echte man gezien te worden, geloven niet zo in dat fictieve 'echte man'. En waarom zou je bang zijn om iets niet te zijn als je niet gelooft dat dat iets bestaat?

Verklaart ook wel waarom in discussies over dit soort onderwerpen de lesbo's en transmannen steevast worden genegeerd.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_150208474
:Y

Dat laatste bleef bij mij op een gegeven moment spoken. Ik heb ook diverse keren gewoon gevraagd wat men dan van transmannen vindt en genoemd dat er helemaal geen vrouwen in het topic komen met problemen met transpersonen en gevraagd wat die dan vinden van transvrouwen in het byzonder. Nul komma nul reactie. En ook zijn de reacties van mannen vaak agressief, en niet rationeel.
Dan ga je daar toch op zitten broeden en de overeenkomst met homofobie is zo duidelijk dat het een juiste conclusie kan zijn.
pi_150208499
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:16 schreef wonderer het volgende:
Het zinnetje "Of omdat ze bang zijn dat ze zelf geen "echte man" zijn als ze dat niet doen." viel me ineens op.
Ja mij ook maar ik weet niet of dat zo is. Mannen (vooral hetero) zijn gewoon vaker lompe horken en zeggen wat ze denken. Vrouwen doen dat wat minder maar genoeg die ook denken "manwijf" of "ziet er niet uit". Beetje etiquette en pc
  maandag 2 maart 2015 @ 11:31:49 #220
71919 wonderer
pi_150208588
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:27 schreef Vivie het volgende:

[..]

Ja mij ook maar ik weet niet of dat zo is. Mannen (vooral hetero) zijn gewoon vaker lompe horken en zeggen wat ze denken. Vrouwen doen dat wat minder maar genoeg die ook denken "manwijf" of "ziet er niet uit". Beetje etiquette en pc
Mannen zijn van nature ook minder empathisch (bewezen). Misschien dat die onbewuste angst daar ook (deels) vandaan komt. Aannemende dat die angst(/aversie) dus echt bestaat.

Jij hebt ook wel een goed punt, maar ik denk niet dat dat alles verklaart.
pi_150208599
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:27 schreef Vivie het volgende:

[..]

Dat is zo, maar dat is wel een rol die past bij "de echte man" die ze zich aangeleerd hebben. Je komt er mee weg, je bent juist stoer als je dat doet.
Als een vrouw hard is zijn de oordelen niet van de lucht. Dan is het een kenau of pot, want het is een manlijke eigenschap. Mannen moeten vooral grof en hard zijn, anders is het een mietje of een nicht. "Be a man" , "grow a pair" komt niet uit de lucht vallen.

Als je niet stoer meedoet krijg je op een forum ook meteen deze :')
pi_150208716
Zal wel een combinatie zijn ja

Ik moet zeggen dat ik nu directer ben dan toen als jongen, frappant want mensen noemen me nu 'lief' Denk gewoon wat zekerder ?
pi_150209097
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:36 schreef Vivie het volgende:
Zal wel een combinatie zijn ja

Ik moet zeggen dat ik nu directer ben dan toen als jongen, frappant want mensen noemen me nu 'lief' Denk gewoon wat zekerder ?
Direct hoeft niet grof te zijn natuurlijk.

Ondertussen bem ik dus even gaan zoeken en in het nederlands gewoon niks te vinden (maar dat komt ook door de portugese voorkeur van mijn computer bij zoeken).

quote:
The transfeminist theorist and author Julia Serano argues in her book Whipping Girl that transphobia is rooted in sexism. She locates the origins of both transphobia and homophobia in what she calls "oppositional sexism", the belief that male and female are "rigid, mutually exclusive categories, each possessing a unique and nonoverlapping set of attributes, aptitudes, abilities, and desires". Serano contrasts oppositional sexism with "traditional sexism", the belief that males and masculinity are superior to females and femininity. Furthermore, she writes that transphobia is fueled by insecurities people have about gender and gender norms.

The transgender author and critic Jody Norton believes that transphobia is an extension of homophobia and misogyny. She argues that transgender people, like gays and lesbians, are hated and feared for challenging and undermining gender norms and the gender binary. Norton writes that the "male-to-female transgender incites transphobia through her implicit challenge to the binary division of gender upon which male cultural and political hegemony depends".
Ik ben nu even een (vreselijk)filmpje in een artikel aan het kijken.(http://tgmentalhealth.com/category/trans-phobia/)
  maandag 2 maart 2015 @ 11:53:55 #224
71919 wonderer
pi_150209219
Kan ook nog zijn dat sommige mensen de transitie zien als het "opgeven" van het geboortegeslacht, en als die mensen hetzelfde geslacht hebben, dat dat impliciet betekent dat wat zij zijn, minder is. Net zoals je je aangevallen voelt als iemand jouw favoriete band stom vindt, omdat het lijkt of dat betekent dat je iets stoms goed vindt. Het is indirecte kritiek op jouw leven en jouw keuzes. Zo kan het overkomen, tenminste.
pi_150209368
Inderdaad.
pi_150209424
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:50 schreef Alentejana het volgende:
Direct hoeft niet grof te zijn natuurlijk.
Nee klopt, ik sta dan ook niet als een vent te blerren :p. Duidelijk en confronterend maar niet "Ik leg je even mijn wil op"
pi_150209476
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:53 schreef wonderer het volgende:
Kan ook nog zijn dat sommige mensen de transitie zien als het "opgeven" van het geboortegeslacht, en als die mensen hetzelfde geslacht hebben, dat dat impliciet betekent dat wat zij zijn, minder is. Net zoals je je aangevallen voelt als iemand jouw favoriete band stom vindt, omdat het lijkt of dat betekent dat je iets stoms goed vindt. Het is indirecte kritiek op jouw leven en jouw keuzes. Zo kan het overkomen, tenminste.
Ik heb er soms gewoon geen woorden meer voor als ik dat soort stukjes lees. "Bord voor je kop, echt waar" mompel ik dan maar in mezelf ^^
  maandag 2 maart 2015 @ 12:08:38 #228
427266 B83
Divine Decadence darling!
pi_150209712
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 15:13 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Gewoon accepteren voor wie ze zijn. Dulden.

Tegenovergestelde van veroordelen.
Er is een torenhoog verschil tussen accepteren en dulden...
pi_150210035
Aanvaarden dan, als dat je meer aanstaat. Heb je ook nog wat te zeggen over het onderwerp?

Het is trouwens schrikbarend hoe weinig er te vinden is over trans fobie.

Over acceptatie vond ik nog dit:
https://answers.yahoo.com(...)0110215084741AAttEWB

[ Bericht 36% gewijzigd door Alentejana op 02-03-2015 12:28:35 ]
  maandag 2 maart 2015 @ 13:00:56 #230
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_150211436
Waarom is het toch zo dat als er over transgenders gesproken wordt er ook vaak een taalprobleem ontstaat. In het dysforie topic over wat nou precies een transgender/sexueel is. En hier welk woordje voor accepteren je nou precies moet gebruiken. Even snel googelen leert ons dit:

accepteren (ww): aannemen, aanvaarden, erkennen, inwilligen, omarmen
accepteren (ww): dulden, nemen, pikken, slikken, verdragen, vreten

accepteren is 10 maal gevonden als synoniem van een ander trefwoord:
goedkeuren (ww) : accepteren, accorderen, akkoord gaan, bekrachtigen, bewilligen, inwilligen, onderschrijven, paraferen, toelaten, valideren
aanvaarden (ww) : aannemen, accepteren, berusten, erkennen, geloven, nemen, pikken, slikken, vreten, zich schikken in
gedogen (ww) : accepteren, dulden, goedkeuren, toelaten, toestaan, tolereren, verdragen, veroorloven
erkennen (ww) : aanvaarden, accepteren, bekennen, inzien, onderkennen, toegeven, uitkomen voor
nemen (ww) : aanpakken, aanvaarden, accepteren, innen, pikken
aanpakken (ww) : aannemen, aanvaarden, accepteren, op zich nemen
aannemen (ww) : aanvaarden, accepteren, goedkeuren, toelaten
velen (ww) : accepteren, dulden, toestaan
pikken (ww) : accepteren, nemen
omarmen (ww) : accepteren
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  maandag 2 maart 2015 @ 13:41:30 #231
427266 B83
Divine Decadence darling!
pi_150212780
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:18 schreef Alentejana het volgende:
Aanvaarden dan, als dat je meer aanstaat. Heb je ook nog wat te zeggen over het onderwerp?

Het is trouwens schrikbarend hoe weinig er te vinden is over trans fobie.

Over acceptatie vond ik nog dit:
https://answers.yahoo.com(...)0110215084741AAttEWB

Hoe je het ook draait of keert, synoniemen hebben allemaal een andere lading, dat is ook de reden dat er synoniemen zijn. Ze verrijken de taal zodat nuenace mogelijk wordt... Er is een groot verschil tussen erkennen en dulden, zelfs al zou je voor beide woorden aanvaarden gebruiken als synoniem.

En uiteraard heb ik ook wat te zeggen over het onderwerp ja :-)

Ik erken transseksualiteit in al zijn vormen, ik kan me niet voorstellen hoe het voelt wanneer je gender niet verenigbaar is met het geslacht dat je hebt maar ik kan enkel respect hebben voor mensen die hun leven willen leiden zoals het voor hen goed voelt, ongeacht wat de heersende moraal daarover zegt.

Het overgrote deel van de mensen zit helemaal niet zo ver, veel mensen beschouwen het nog als iets raars, freaky... En de enige manier om daarvan af te komen is te zorgen dat er goeie rolmodellen zijn, dat mensen gesteund worden in het naar buiten komen met hun transseksualiteit. Net op dezelfde manier als het gegaan is met de acceptatie van holebiseksualiteit...

Veel werk aan de winkel op dat vlak in elk geval
pi_150232047
quote:
5s.gif Op zondag 1 maart 2015 16:23 schreef NotYou het volgende:

[..]

Je zei niet meer dan dat je het ook over anderen had, toch? Wat voor reactie wil je daarop? O+
Ik had dit gewild: Je hebt helemaal gelijk broeder, mijn fout.

Zo sportief ben je dan ook weer niet. slappe hap ben je
Broederliefde.
pi_150232304
Hoe zou een transseksuele zich voelen als hij of zij dit topic las? Wat valt er aan iemands identiteit te accepteren? Laat mensen met rust als je niks met ze maken wilt hebben. :(
pi_150234143
quote:
8s.gif Op maandag 2 maart 2015 21:57 schreef Child het volgende:
Hoe zou een transseksuele zich voelen als hij of zij dit topic las? Wat valt er aan iemands identiteit te accepteren? Laat mensen met rust als je niks met ze maken wilt hebben.
Hopelijk niet geschokt/verbaasd? Beetje realititeitszin helpt wel. En FoK is nog vrij tam hoor, de dingen die je op sommige andere sites kunt vinden zijn echt soms om van te kotsen, met de H van "Hatespeech" :r
pi_150235393
Een man is een man en een vrouw is een vrouw, daar kan je niets aan veranderen. Jammer dat niet iedereen dat kan accepteren. Als je een man bent, maar in een vrouwenlichaam zit, of andersom natuurlijk, dan is het toch niet meer dan logisch dat je daar niet heel gelukkig van wordt? Transgenders zijn niet vies en dan lees ik hier veel posts van mensen die er geen seks mee willen hebben. Dat doet er toch ook niet toe? De kans dat je seks gaat hebben met een transseksueel lijkt me vrij klein.

Het verbaast me dat zoveel mensen 'nee' zeggen. Waarom zou je iemand niet accepteren om iets waar die persoon niets aan kan doen? Als ik als vrouw was geboren, zou ik ook blij zijn dat ik daar iets aan kon doen.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 09:32:26 #236
71919 wonderer
pi_150240424
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 22:46 schreef Vivie het volgende:

[..]

Hopelijk niet geschokt/verbaasd? Beetje realititeitszin helpt wel. En FoK is nog vrij tam hoor, de dingen die je op sommige andere sites kunt vinden zijn echt soms om van te kotsen, met de H van "Hatespeech" :r
Ik hoop eigenlijk wel geschokt/verbaasd. Dat zou betekenen dat ze er in het dagelijks leven weinig last van hebben en da's mooi, toch? En misschien inspireert het nog mensen, trans en cis, om iets te doen om de acceptatie te verbeteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')