abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150180314
quote:
14s.gif Op zondag 1 maart 2015 16:18 schreef NotYou het volgende:

[..]

Hier heb ik nog nooit van gehoord, is dat een bekend, onderzocht en bewezen? Fantoompijn lijkt me een geheel losstaand verschijnsel of bepleit je hier dat transseksuelen fantoompijn hebben in hun borsten of penissen die zij dan dus (nog) niet hebben? If so: ook daarvan heb ik nog nooit gehoord. :)
Lijkt, jij hebt er nooit van gehoord. Praat eens met transgenders dan, heb nu plenty gelegenheid voor.
En ik kan je alvast vertellen dat mijn baarmoeder als ene kankergezwel voelde en dat ik opgelucht was toen die er uit moest ergens om. De gynaecoloog had nog nooit iemand meegemaakt die blij was na de operatie voor vrouwen is dit normal een drama.
  zondag 1 maart 2015 @ 16:23:08 #152
236046 NotYou
tigerblood
pi_150180413
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 16:17 schreef wonderer het volgende:

[..]

Maar je weet toch al dat dit een transvrouw is? Waarom zou je dan een foto nodig hebben waarin het nog even extra duidelijk wordt gemaakt?

Het is gewoon een voor- en een na-foto, in zo veel mogelijk dezelfde houding. Dit soort foto's zijn vrij standaard voor transmensen die hun transitie documenteren, soms zelfs in dezelfde kleren (vooral transmannen) om te laten zien hoe ze veranderd zijn. Ik betwijfel dat die foto's gemaakt zijn om te tekst erbij te zetten, dat is waarschijnlijk een beslissing achteraf geweest.
Het verschil in perspectief was het eerste dat mij in het oog sprong. :') Verder is het helemaal niet dezelfde houding en dient die op de tweede foto in combinatie met de kledingkeuze er vrij duidelijk toe de indruk te wekken van een slankere taille. :')

False advertising, plain and simple. ^O^
Je suis Charlie Sheen
  zondag 1 maart 2015 @ 16:23:53 #153
236046 NotYou
tigerblood
pi_150180456
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 16:19 schreef VromeBroeder het volgende:

[..]

Ik zie dat meneer levenloze druiloor heeft besloten mij te negeren. als 24 uur per dag op fok zit had je ook ff nog op mij mogen reageren nadat je mij over respect zit te lullen.
Je zei niet meer dan dat je het ook over anderen had, toch? Wat voor reactie wil je daarop? O+
Je suis Charlie Sheen
pi_150180463
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 16:20 schreef Kandijfijn het volgende:
Wanneer accepteer je trouwens iemand volledig? Ik zou een prima een biertje kunnen drinken met een transgender .
Dat is acceptatie.
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2015 16:19 schreef roos94 het volgende:

[..]

waarom is iemand met psychische problemen onaantrekkelijk?
Het is zwaarder in een relatie omdat dan vaak dingen minder vanzelfsprekend zijn. dat kun je niet ontkennen.
Maar over het algemeen zitten veel meer transgenders met psychische problemen voordat ze aangepast leven, dan erna.
pi_150180521
quote:
14s.gif Op zondag 1 maart 2015 16:23 schreef NotYou het volgende:

[..]

Het verschil in perspectief was het eerste dat mij in het oog sprong. :') Verder is het helemaal niet dezelfde houding en dient die op de tweede foto in combinatie met de kledingkeuze er vrij duidelijk toe de indruk te wekken van een slankere taille. :')

False advertising, plain and simple. ^O^
Ze adverteert voor geluk door eindelijk haarzelf kunnen zijn, het gaat niet om een advert voor schoonheidsoperaties of afslankmiddelen ofzo.

Ewil je beweren dat de taile niet geslonken is?

Verder:kijk nog eens naar de illustraties van lichaamsbouw aub. want ik denk dat je een beetje een waanbeeld hebt van "vrouw".

Als een foto van boven af genomen ook maar iets betekende, wat zeg je dan van al die celebs die op de rode lopers zo op de foto komen? Allemaal transvrouwen? niets met de fotograaf te maken?
  Miss 200.000.000! zondag 1 maart 2015 @ 16:25:57 #156
367000 roos94
pi_150180550
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 16:21 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Lijkt, jij hebt er nooit van gehoord. Praat eens met transgenders dan, heb nu plenty gelegenheid voor.
En ik kan je alvast vertellen dat mijn baarmoeder als ene kankergezwel voelde en dat ik opgelucht was toen die er uit moest ergens om. De gynaecoloog had nog nooit iemand meegemaakt die blij was na de operatie voor vrouwen is dit normal een drama.
jij bent een transman? Sorry als het al gezegd is
pi_150180562
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 16:24 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Dat is acceptatie.
Mjah, ik ken dus eens trans die dit discriminatie vindt 8)7
  zondag 1 maart 2015 @ 16:26:22 #158
236046 NotYou
tigerblood
pi_150180567
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 16:25 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Ze adverteert voor geluk door eindelijk haarzelf kunnen zijn, het gaat niet om een advert voor schoonheidsoperaties of afslankmiddelen ofzo.
Ze past optische trucjes toe om op die foto vrouwelijker voor de dag te komen. Waarom doet ze dat als ze echt zo gelukkig is met wie ze nu is en hoe gaat dat dan in het dagelijks leven, wanneer die trucjes niet toe te passen zijn?
Je suis Charlie Sheen
pi_150180696
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2015 16:25 schreef roos94 het volgende:

[..]

jij bent een transman? Sorry als het al gezegd is
Ja, maar zonder lichamelijke aanpassingen behalve dan dat toevallig mijn baarmoeder er (goddank) uit is.
Ik ben de uitzondering die heeft leren leven met zijn lichaam en toch, ik ben straks 54, zou ik alsnog in transitie willen als ik de middelen had, denk ik.
pi_150180816
quote:
5s.gif Op zondag 1 maart 2015 16:26 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ze past optische trucjes toe om op die foto vrouwelijker voor de dag te komen. Waarom doet ze dat als ze echt zo gelukkig is met wie ze nu is en hoe gaat dat dan in het dagelijks leven, wanneer die trucjes niet toe te passen zijn?
Jij bent er van overtuigd dat ze trucjes toepast om er vrouwelijk uit te zien. Gebaseerd op wat precies?
Ik heb al uitgelegd alles dichter bij de camera groter lijkt, en je brede schouders dus moet verdoezelen door van onder af fotos te nemen....
Daarbij lijk je nog steeds te denken dat een vrouw een zandloperfiguur moet hebben en er geen andere figuren bestaan. Zelfs nadat ik voor illustraties heb gezorgd.
  Miss 200.000.000! zondag 1 maart 2015 @ 16:35:44 #161
367000 roos94
pi_150180925
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 16:30 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Ja, maar zonder lichamelijke aanpassingen behalve dan dat toevallig mijn baarmoeder er (goddank) uit is.
Ik ben de uitzondering die heeft leren leven met zijn lichaam en toch, ik ben straks 54, zou ik alsnog in transitie willen als ik de middelen had, denk ik.
ah ok :) ik denk dat het voor mannen die zijn geboren in een vrouwenlichaam wel makkelijker is om er als 'een echte man' uit te zien. Bijna alle transmannen die ik heb gezien , lijken niet meer op een vrouw. Of zeg ik nu iets heel stoms? bij transvrouwen die geen operaties enz hebben gehad zien er toch vaak mannelijk uit, grote handen, stem, postuur etc etc.
  zondag 1 maart 2015 @ 16:35:54 #162
236046 NotYou
tigerblood
pi_150180931
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 16:25 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Nee, ze promoot transitie. "(Ook als antwoord op slechte leefstijlkeuzes die er helemaal niets mee te maken hebben.) " ;)

quote:
En wil je beweren dat de taile niet geslonken is?
Natuurlijk is hij/zij afgevallen maar dat heeft hier niet zo gek veel mee te maken.

quote:
Verder:kijk nog eens naar de illustraties van lichaamsbouw aub. want ik denk dat je een beetje een waanbeeld hebt van "vrouw".
Een man die op latere leeftijd "vrouw wordt", zal doorgaans aan zijn lichaamsbouw als dusdanig te herkennen zijn. :W

quote:
Als een foto van boven af genomen ook maar iets betekende, wat zeg je dan van al die celebs die op de rode lopers zo op de foto komen? Allemaal transvrouwen? niets met de fotograaf te maken?
Het gaat om het verschil met de before-foto. :')
Je suis Charlie Sheen
  zondag 1 maart 2015 @ 16:37:13 #163
236046 NotYou
tigerblood
pi_150180984
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 16:32 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Jij bent er van overtuigd dat ze trucjes toepast om er vrouwelijk uit te zien. Gebaseerd op wat precies?
Ik heb al uitgelegd alles dichter bij de camera groter lijkt, en je brede schouders dus moet verdoezelen door van onder af fotos te nemen....
Daarbij lijk je nog steeds te denken dat een vrouw een zandloperfiguur moet hebben en er geen andere figuren bestaan. Zelfs nadat ik voor illustraties heb gezorgd.
Misschien moet jij het dan maar laten om zaken uit te leggen waar je overduidelijk geen verstand van hebt. Dingen als kikker- en vogelperspectief zijn zo enorm bekend dat ik het eigenlijk niet voor mogelijk had gehouden. :')
Je suis Charlie Sheen
  zondag 1 maart 2015 @ 16:39:06 #164
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_150181065
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2015 16:19 schreef roos94 het volgende:

[..]

waarom is iemand met psychische problemen onaantrekkelijk?
Omdat in een relatie, het innerlijk de grootste rol speelt. Psychische problemen kunnen killing zijn voor je relatie. Ik kom toevallig net uit een relatie waarbij mijn ex erg depressief was. Het is erg moeilijk om een gezonde relatie te hebben met iemand die bijvoorbeeld het leven niet meer ziet zitten.
Je moet gewoon op hetzelfde niveau zitten als je partner, wil zoiets goed lukken. :)
pi_150181072
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2015 16:35 schreef roos94 het volgende:

[..]

ah ok :) ik denk dat het voor mannen die zijn geboren in een vrouwenlichaam wel makkelijker is om er als 'een echte man' uit te zien. Bijna alle transmannen die ik heb gezien , lijken niet meer op een vrouw. Of zeg ik nu iets heel stoms? bij transvrouwen die geen operaties enz hebben gehad zien er toch vaak mannelijk uit, grote handen, stem, postuur etc etc.
Dat is zo, maar nogmaals, het is belangrijker dat je jezelf kunt zijn dan dat je algemeen geaccepteerd vrouwelijk bent ofzo.
Daarbij, er zijn plenty cisvrouwen met manlijke kenmerken. Ik had bv een schoolvriendin van bijna 2 meter, schoonmaat 46, recht als een plank en een zware stem. Als die de telefoon op nam zeiden ze meneer tegen haar.
  zondag 1 maart 2015 @ 16:41:32 #166
236046 NotYou
tigerblood
pi_150181155
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 16:39 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Dat is zo, maar nogmaals, het is belangrijker dat je jezelf kunt zijn dan dat je algemeen geaccepteerd vrouwelijk bent ofzo.
Daarbij, er zijn plenty cisvrouwen met manlijke kenmerken. Ik had bv een schoolvriendin van bijna 2 meter, schoonmaat 46, recht als een plank en een zware stem. Als die de telefoon op nam zeiden ze meneer tegen haar.
Ja zo ken ik er inderdaad ook wel een stuk of vijf...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je suis Charlie Sheen
pi_150181173
quote:
14s.gif Op zondag 1 maart 2015 16:35 schreef NotYou het volgende:

[..]

Nee, ze promoot transitie. "(Ook als antwoord op slechte leefstijlkeuzes die er helemaal niets mee te maken hebben.) " ;)
Je hebt er gewoon niets van begrepen. Ze zegt dat ze gelukkig is omdat ze in transitie is gegaan (en dus eindelijk haarzelf kan zijn).
Dat zit jij glashard te ontkennen op basis van een foto.
pi_150181304
quote:
10s.gif Op zondag 1 maart 2015 16:41 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ja zo ken ik er inderdaad ook wel een stuk of vijf...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja en omdat jij ze niet kent en waar jij nooit van gehoord hebt en wat jij niet snapt, dat bestaat niet of klopt niet?
Want alleen alles in jouw box en wat jij denkt kan waar zijn?
  zondag 1 maart 2015 @ 16:46:54 #169
236046 NotYou
tigerblood
pi_150181387
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 16:41 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Je hebt er gewoon niets van begrepen. Ze zegt dat ze gelukkig is omdat ze in transitie is gegaan (en dus eindelijk haarzelf kan zijn).
Dat zit jij glashard te ontkennen op basis van een foto.
Gedeeltelijk ontken ik dat zeker: Ik denk dat haar leven er evengoed enorm op vooruit was gegaan als hij het als man had opgebracht op een gezonde manier te eten en te bewegen en dus af te vallen. Daarom wat mij betreft sowieso al een belabberd voorbeeld van een geslaagde transitie en de effecten daarvan.
Je suis Charlie Sheen
  zondag 1 maart 2015 @ 16:56:45 #170
236046 NotYou
tigerblood
pi_150181804
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 16:45 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Ja en omdat jij ze niet kent en waar jij nooit van gehoord hebt en wat jij niet snapt, dat bestaat niet of klopt niet?
Want alleen alles in jouw box en wat jij denkt kan waar zijn?
Volgens mij spring jij gewoon iets te actief op wat ook maar de schijn van intolerantie heeft. Een extreem voorbeeld illustreert helemaal niets en neigt als je 't mij vraagt sterk naar moedwillig wegkijken.

Het zou fantastisch zijn, zeker voor de betreffenden, als transitie van man naar vrouw op latere leeftijd perfect overtuigende resultaten zou opleveren maar de werkelijkheid is helaas anders.
Je suis Charlie Sheen
pi_150182853
Het is duidelijk dat je een verkeerd idee hebt van transitie. Het doel is niet om er uit te zien als een perfecte modepop ofzo, maar om de uiterlijke kenmerken van een vrouw (of man) te hebben die voor de persoon belangrijk zijn (en dat kan enorm verschillen, maar borsten is er bv vaak wel een van bij transvrouwen).
Een transitie is dus niet geslaagd als de buitenwereld vindt dat je voor vrouw door kan, maar als de persoon zelf van de ongewenste kenmerken (piemel bv bij vrouwen, borsten bij mannen) af is. Dat kan soms zelfs gewoon met tape, maar bij mensen waarbij de haat naar de lichaamsdelen diep is, moet het er echt wel af om gelukkig te kunnen zijn
Wat het allerbelangrijkste is, is dat de persoon zich voor de buitenwereld kan presenteren voor wat hij of zij van binnen is. Daarbij horen bv naamsverandering en je papieren op de nieuwe naam zodat je als zij geen brieven krijgt met hij er boven en dat er op je paspoort en rijbewijs het goede geslacht staat.

Het gaat niet om een cosmetische chirurgie om een mooi lichaam te krijgen.

De vrouw van de foto is dus gelukkig en dat staat er ook duidelijk, omdat ze zich kan presenteren als vrouw naar de buitenwereld.
De boodschap is niet: mensen doen allemaal transitie dan ben je in een klap van je manlijke kenmerken en overgewicht af.

Wat inderdaad wel vervelend is, is dat als er kenmerken zichtbaar blijven waardoor ze gepest kunnen worden. Maar dat heeft alles met de tolerantie te maken en niet met de reden van transitie of de geslaagdheid er van.
  zondag 1 maart 2015 @ 17:24:04 #172
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_150182861
Nee.

Smerig volk.
  zondag 1 maart 2015 @ 17:30:31 #173
236046 NotYou
tigerblood
pi_150183133
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 17:23 schreef Alentejana het volgende:
Het is duidelijk dat je een verkeerd idee hebt van transitie. Het doel is niet om er uit te zien als een perfecte modepop ofzo, maar om de uiterlijke kenmerken van een vrouw (of man) te hebben die voor de persoon belangrijk zijn (en dat kan enorm verschillen, maar borsten is er bv vaak wel een van bij transvrouwen).
Een transitie is dus niet geslaagd als de buitenwereld vindt dat je voor vrouw door kan, maar als de persoon zelf van de ongewenste kenmerken (piemel bv bij vrouwen, borsten bij mannen) af is. Dat kan soms zelfs gewoon met tape, maar bij mensen waarbij de haat naar de lichaamsdelen diep is, moet het er echt wel af om gelukkig te kunnen zijn
Wat het allerbelangrijkste is, is dat de persoon zich voor de buitenwereld kan presenteren voor wat hij of zij van binnen is. Daarbij horen bv naamsverandering en je papieren op de nieuwe naam zodat je als zij geen brieven krijgt met hij er boven en dat er op je paspoort en rijbewijs het goede geslacht staat.

De vrouw van de foto is dus gelukkig en dat staat er ook duidelijk, omdat ze zich kan presenteren als vrouw naar de buitenwereld.
De boodschap is niet: mensen doen allemaal transitie dan ben je in een klap van je manlijke kenmerken en overgewicht af.

Wat inderdaad wel vervelend is, is dat als er kenmerken zichtbaar blijven waardoor ze gepest kunnen worden. Maar dat heeft alles met de tolerantie te maken en niet met de reden van transitie of de geslaagdheid er van.
Dus het maakt niet uit of iemand er ook werkelijk als vrouw (of man) uit komt te zien? 8)7
Je suis Charlie Sheen
pi_150183173
quote:
5s.gif Op zondag 1 maart 2015 17:30 schreef NotYou het volgende:

[..]

Dus het maakt niet uit of iemand er ook werkelijk als vrouw (of man) uit komt te zien? 8)7
Nee, niet echt.
pi_150183196
Het kan altijd een tandje erger dan niet accepteren/tolereren:

pi_150183236
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 17:23 schreef Alentejana het volgende:

Mooie post. :)
  zondag 1 maart 2015 @ 17:36:19 #177
236046 NotYou
tigerblood
pi_150183328
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 17:31 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Nee, niet echt.
Tja, daar valt verder weinig op te zeggen. Geloof er alleen oprecht niets van. :)
Je suis Charlie Sheen
pi_150183505
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 17:31 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Nee, niet echt.
Is dat niet een beetje naief? Ja in een ideale wereld en voor jezelf niet maar denk dat het wel uitmaakt, of het nou sociaal contact is, kans op een bepaalde baan, interesse van evt partner,
  zondag 1 maart 2015 @ 18:23:11 #179
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_150185115
quote:
14s.gif Op zondag 1 maart 2015 16:18 schreef NotYou het volgende:

[..]

Hier heb ik nog nooit van gehoord, is dat een bekend, onderzocht en bewezen? Fantoompijn lijkt me een geheel losstaand verschijnsel of bepleit je hier dat transseksuelen fantoompijn hebben in hun borsten of penissen die zij dan dus (nog) niet hebben? If so: ook daarvan heb ik nog nooit gehoord. :)
Ja, vooral fantoompenissen komen vaak voor bij transmannen. En dat jij er niet van gehoord hebt, lijkt me logisch. Je komt namelijk niet over als iemand die zich in de materie verdiept heeft. En dat is niet erg, als je maar open staat voor nieuwe kennis.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_150185271
De huidige stand zegt genoeg over de tolerantie van een groot aantal users óf het aantal trollen. Sad nonetheless. :D
En toch zijn de dingen die irrelevant zijn voor de een, relevant voor de ander.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')