Techisch gezien veranderen ze niet van gender, ze passen het geslacht aan aan hun gender.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:02 schreef xzaz het volgende:
[..]
Hun keuze om van gender te veranderen.
Het invullen van je belastingaangifte.quote:
Dit.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:13 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Gewoon accepteren voor wie ze zijn. Dulden.
Tegenovergestelde van veroordelen.
En waarom is dat zo erg?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:16 schreef JagerJanssen het volgende:
als ze maar niet zo nichterig doen.
Niet dus. Dan mogen ze dus niet volledig zijn wie ze zijn?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:16 schreef JagerJanssen het volgende:
Prima als ze zo willen zijn, als ze maar niet zo nichterig doen.
Volgens mij heeft iemand zitten te kutten met een bot. Eerst was het 80% Ja en 20% Nee.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:19 schreef richolio het volgende:
[..]
Niet dus. Dan mogen ze dus niet volledig zijn wie ze zijn?
De meerderheid stemt 'nee' in de opZal wel niet serieus gestemd zijn.
Moesten wij mannen eens gaan zitten aan elk meisje/vrouw die je leuk vindt, geheid dat je een klap krijgt. Maar nee omdat het weer homo's,transgenders (of wat dan ook zijn) mogen zij het wel want anders is het weer discriminatie. Stelletje hypocrieten zijn het.quote:
Waarom zou je een ander niet dulden?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:13 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Gewoon accepteren voor wie ze zijn. Dulden.
Tegenovergestelde van veroordelen.
Zeer zeker.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:12 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Het invullen van je belastingaangifte.
lolwutquote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:28 schreef JagerJanssen het volgende:
[..]
Moesten wij mannen eens gaan zitten aan elk meisje/vrouw die je leuk vindt, geheid dat je een klap krijgt. Maar nee omdat het weer homo's,transgenders (of wat dan ook zijn) mogen zij het wel want anders is het weer discriminatie. Stelletje hypocrieten zijn het.
Goed onderbouwd.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:16 schreef JagerJanssen het volgende:
Prima als ze zo willen zijn, als ze maar niet zo nichterig doen.
Och gut, zijn we zo laag gezonken. Dus als ik denk dat ik een zeeleeuw ben die bang is voor water maar er uitzie als een man pas ik mezelf eigenlijk niet aan. wtf.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:09 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Techisch gezien veranderen ze niet van gender, ze passen het geslacht aan aan hun gender.
Het is een misverstand om te denken dat een man een vrouw wil worden of een vrouw een man. Ze zijn dat al van binnen en willen graag dat hun lichaam daarbij past
Tuurlijk, je bent er natuurlijk zelf zo een. Ik hoef natuurlijk niets te onderbouwen (voor zover dat hier ook maar van toepassing zou zijn) want je weet zelf donders goed wat ik bedoel.quote:
Nee.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:35 schreef JagerJanssen het volgende:
[..]
Tuurlijk, je bent er natuurlijk zelf zo een. Ik hoef natuurlijk niets te onderbouwen (voor zover dat hier ook maar van toepassing zou zijn) want je weet zelf donders goed wat ik bedoel.
Doe niet zo achterlijk. Maar gezien je profielplaatje ben je al zo half gestoord zie ik al.quote:
Ik stel voor dat je eerst inleest voordat je rare dingen uit gaat kramen. Geldt ook voor anderen die alleen lollig komen doen.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:32 schreef xzaz het volgende:
[..]
Och gut, zijn we zo laag gezonken. Dus als ik denk dat ik een zeeleeuw ben die bang is voor water maar er uitzie als een man pas ik mezelf eigenlijk niet aan. wtf.
Volgens mij zijn er vrij weinig mensen voor wie "nichterig doen" gelijk staat aan "aan iemand zitten" maar misschien vergis ik me daarin.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:43 schreef JagerJanssen het volgende:
[..]
Doe niet zo achterlijk. Maar gezien je profielplaatje ben je al zo half gestoord zie ik al.
Daar vergis je je behoorlijk inderdaad.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:45 schreef NotYou het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er vrij weinig mensen voor wie "nichterig doen" gelijk staat aan "aan iemand zitten" maar misschien vergis ik me daarin.![]()
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:32 schreef xzaz het volgende:
[..]
Och gut, zijn we zo laag gezonken. Dus als ik denk dat ik een zeeleeuw ben die bang is voor water maar er uitzie als een man pas ik mezelf eigenlijk niet aan. wtf.
Ik weet precies wat het inhoudt alleen trek ik het door naar het extreme der extreme.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:43 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je eerst inleest voordat je rare dingen uit gaat kramen. Geldt ook voor anderen die alleen lollig komen doen.
Als je niet eens weet wat het inhoudt kun je kwalijk accuraat antwoord geven op de vraag.
Nut ?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:47 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik weet precies wat het inhoudt alleen trek ik het door naar het extreme der extreme.
Ja, het geeft aan dat je je van alles kan voelen van binnen maar het daarmee niet bent. Je kan je man of vrouw voelen maar daarmee ben je het nog niet. Dat zal je naar mijn mening altijd moeten accepteren.quote:
Dus de artsen en psychologen hebben het allemaal mis en jij hebt gelijk?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:52 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ja, het geeft aan dat je je van alles kan voelen van binnen maar het daarmee niet bent. Je kan je man of vrouw voelen maar daarmee ben je het nog niet. Dat zal je naar mijn mening altijd moeten accepteren.
Laat dat maar aan henzelf over.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:52 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ja, het geeft aan dat je je van alles kan voelen van binnen maar het daarmee niet bent. Je kan je man of vrouw voelen maar daarmee ben je het nog niet. Dat zal je naar mijn mening altijd moeten accepteren.
Een dergelijke situatie is inderdaad volstrekt ondenkbaar..quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:54 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Dus de artsen en psychologen hebben het allemaal mis en jij hebt gelijk?
Er zijn onderzoeken gedaan en grote fouten gemaakt waardoor juist duidelijk is geworden dat je gender identiteit volkomen los van je geslacht kan staan.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:58 schreef NotYou het volgende:
[..]
Een dergelijke situatie is inderdaad volstrekt ondenkbaar
Euh nee, dat zou bewijs zijn dat de genderidentiteit niet aangeleerd is, het voorbeeld dat je hier aan had moeten halen is dat van de mislukte (mannelijke) besnijdenis. Maar hoeveel van dergelijke gevallen zijn er uberhaupt geweest?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 16:05 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Er zijn onderzoeken gedaan en grote fouten gemaakt waardoor juist duidelijk is geworden dat je gender identiteit volkomen los van je geslacht kan staan.
Vooral bij intersex kinderen die kort na de geboorte al of het een of het ander geslacht hebben gekregen door keuze van de arts, is gebleken dat die zich niet als vanzelfsprekend naar dat geslacht gaan gedragen,ook niet als de ouders daar actief in mee doen. Reden waarom geslachtscorrectie tegenwoordig later wordt gedaan bij dergelijke kinderen.
Dat lijkt mij redelijk bewijs dat genderidentiteit niet aan geslacht verbonden is.
Ik weet niet waar jij het over hebt , bij mij ging het hier om:quote:Op vrijdag 27 februari 2015 16:09 schreef NotYou het volgende:
[..]
Euh nee, dat zou bewijs zijn dat de genderidentiteit niet aangeleerd is, het voorbeeld dat je hier aan had moeten halen is dat van de mislukte (mannelijke) besnijdenis. Maar hoeveel van dergelijke gevallen zijn er uberhaupt geweest?
Dat doet overigens maar weinig af aan mijn punt: namelijk dat haar argument vrij waardeloos is.
quote:
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:09 schreef Alentejana het volgende:
Techisch gezien veranderen ze niet van gender, ze passen het geslacht aan aan hun gender.
Het is een misverstand om te denken dat een man een vrouw wil worden of een vrouw een man. Ze zijn dat al van binnen en willen graag dat hun lichaam daarbij past
Ik heb het nochtans vrij duidelijk verwoord: het voorbeeld dat je aanhaalt (intersex kinderen bij wie een geslacht gekozen wordt) onderschrijft het punt dat je tracht te maken (genderidentiteit is niet aan geslacht verbonden) niet.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 16:32 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij het over hebt , bij mij ging het hier om:
[..]
[..]
Huh? Hoe kunnen ze het nou met me oneens zijn. Een man of een vrouw zijn (fysiek) is in de meeste gevallen gewoon netjes te achterhalen. Een observatie zegt al veel.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:54 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Dus de artsen en psychologen hebben het allemaal mis en jij hebt gelijk?
Genderidentiteit ligt in de meeste gevallen vast in de hersenen en is aan te tonen op scans, onafhankelijk van het lichaam. Iemands identiteit verandert niet, maar het lichaam wel. Iemand die jij na de transitie als vrouw ziet, is altijd vrouw geweest (qua identiteit), je kon het alleen niet aan de buitenkant zien.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:02 schreef xzaz het volgende:
[..]
Huh? Hoe kunnen ze het nou met me oneens zijn. Een man of een vrouw zijn (fysiek) is in de meeste gevallen gewoon netjes te achterhalen. Een observatie zegt al veel.
Oke.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:25 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
een ander geslachtsdeel hebben dan het originele
Jij moet een keer opkankeren met die emoticons van je. toon godverdomme eens wat meer respect in plaats van werkelijk iedereen te zeiken en uitdagen.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:45 schreef NotYou het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er vrij weinig mensen voor wie "nichterig doen" gelijk staat aan "aan iemand zitten" maar misschien vergis ik me daarin.![]()
leuk voor hen, ik ben er noch voor noch tegen, en jij?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:27 schreef Galgeras het volgende:
[..]
Oke.Als je dat vies vind kan dat natuurlijk gewoon. Maar die mensen zijn er 9 van de 10 x wel erg blij mee als ze de operatie hebben gehad.
Bij mij hetzelfde ongeveer. Ondanks dat ik niks met transgenders te maken heb gehad (in het dagelijks leven) vind ik het leuk voor die mensen als ze zo gelukkig worden na de transitie.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:28 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
leuk voor hen, ik ben er noch voor noch tegen, en jij?
totdat jij met je oogjes eens een vrouw met een harde piemel zietquote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:33 schreef aquawoman het volgende:
Ik snap nog steeds de kwalificatie "vies" niet. Raar kan ik begrijpen, maar ik snap echt niet wat er vied aan is.
Bohh lekker tochquote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:36 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
totdat jij met je oogjes eens een vrouw met een harde piemel ziet
Still: anders, raar misschien, maar nog steeds niet vies.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:36 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
totdat jij met je oogjes eens een vrouw met een harde piemel ziet
en als ze in de trein haar nieuwe gadget tegen je bil schuurt?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:52 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Still: anders, raar misschien, maar nog steeds niet vies.
Dat apprecieer ik niet van welke vreemde met piemel dan ook.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:58 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
en als ze in de trein haar nieuwe gadget tegen je bil schuurt?
Hoe verklaar je dan "toevallig het verkeerde geslacht kiezen"? Als er geen sprake was van genderidentiteit, zou niemand weten dat er een "verkeerd" geslacht gekozen is.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 16:43 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik heb het nochtans vrij duidelijk verwoord: het voorbeeld dat je aanhaalt (intersex kinderen bij wie een geslacht gekozen wordt) onderschrijft het punt dat je tracht te maken (genderidentiteit is niet aan geslacht verbonden) niet.
Bij intersex kinderen vertoont het lichaam zowel mannelijke als vrouwelijke kenmerken, dat het kind zich als één van de twee geslachten zal identificeren lijkt mij geen onredelijke aanname, dat artsen dan toevallig het verkeerde geslacht kiezen, bewijst niet dat geslacht bij alle kinderen (lees: ook bij niet intersex kinderen) losstaat van gender.
Haar nieuwe gadget....Je gaat hier de mist in.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:58 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
en als ze in de trein haar nieuwe gadget tegen je bil schuurt?
Want?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 19:40 schreef MichaelScott het volgende:
Nee, zou voor mij reden zijn alle contact te verbreken als een kennis dat tegen me zegt.
Omdat ik vind dat als je een man bent, je er naar moet gedragenquote:
Omdat die mensen niet helemaal 100 zijn, ik ga ook niet (bewust) om met psychopaten, pedo's en borderliners.quote:
Misschien moet je dat anders even melden in de OP. Dit is nogal vertekenendquote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:20 schreef Fylax het volgende:
[..]
Volgens mij heeft iemand zitten te kutten met een bot. Eerst was het 80% Ja en 20% Nee.
En jij bepaalt of iemand een man is?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 19:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Omdat ik vind dat als je een man bent, je er naar moet gedragen
Je denkt dat een transgender jou belemmert ergens in? Of je zal bedreigen?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 19:53 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Omdat die mensen niet helemaal 100 zijn, ik ga ook niet (bewust) om met psychopaten, pedo's en borderliners.
Nee dat bepaalt de natuur.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 20:28 schreef Alentejana het volgende:
[..]
En jij bepaalt of iemand een man is?
[..]
Je denkt dat een transgender jou belemmert ergens in? Of je zal bedreigen?
Ik neem aan dat je de persoon al langer kent als die in je kennissenkring zit. Je hebt hem dus al eerder "goed" bevonden.Er is heus geen plotselinge persoonsverandering als iemand vertelt dat hij transgender is. Hooguit gaat het uiterlijk veranderen.
Dat doen ze nou juist precies, he.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik ga ook niet lopen janken dat ik een wijf wil zijn. Gewoon accepteren wie je bent.
Ik zeg niet dat trans mensen niet helemaal honderd zijn, maar als je iemand al eerder als "goed" bevonden hebt betekent niet dat je die persoon echt per se goed kent. Ik heb me vaak genoeg flink in mensen vergist.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 20:28 schreef Alentejana het volgende:
[..]
[..]
Je denkt dat een transgender jou belemmert ergens in? Of je zal bedreigen?
Ik neem aan dat je de persoon al langer kent als die in je kennissenkring zit. Je hebt hem dus al eerder "goed" bevonden.Er is heus geen plotselinge persoonsverandering als iemand vertelt dat hij transgender is. Hooguit gaat het uiterlijk veranderen.
Dat is waar, maar om nou te komen met: je bent er nu voor uitgekomen dat je transgender bent en daarom kom je er niet meer in....quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:21 schreef VromeBroeder het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat trans mensen niet helemaal honderd zijn, maar als je iemand al eerder als "goed" bevonden hebt betekent niet dat je die persoon echt per se goed kent. Ik heb me vaak genoeg flink in mensen vergist.
Er is geknoeid met de pol, de uitslag was na +/- 130 votes: 80% ja en 20% nee.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:29 schreef blondetrien het volgende:
Jeetje, ik vind het eigenlijk best schokkend, de voorlopige uitslag van deze poll
Ik weet niet wat ik zou doen als een kennis zich ombouwt. Daar zou ik echt wel moeite mee hebben. Ik denk niet dat ik dan gelijk het contact verbreek enzo maar ik kan er wel inkomen als andere mensen dat wel doen.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:30 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Dat is waar, maar om nou te komen met: je bent er nu voor uitgekomen dat je transgender bent en daarom kom je er niet meer in....
Die persoon was al transgender alleen heeft hij hem nu ingelaten in wat hij meedroeg.
Als het inderdaad gaat om gedrag dat niet te tolereren is, staat dat toch los van het feit of iemand een transpersoon is of niet?
Ah, da's al een beetje minder schokkend inderdaad.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 22:07 schreef Azorius het volgende:
[..]
Er is geknoeid met de pol, de uitslag was na +/- 130 votes: 80% ja en 20% nee.
Respect? Jij denkt dat jij, met de opvattingen die jij hier uit, respect verdient?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:27 schreef VromeBroeder het volgende:
[..]
Jij moet een keer opkankeren met die emoticons van je. toon godverdomme eens wat meer respect in plaats van werkelijk iedereen te zeiken en uitdagen.
Kerel je noemt het letterlijk debiel en idioot..quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:21 schreef VromeBroeder het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat trans mensen niet helemaal honderd zijn, maar als je iemand al eerder als "goed" bevonden hebt betekent niet dat je die persoon echt per se goed kent. Ik heb me vaak genoeg flink in mensen vergist.
quote:Op donderdag 26 februari 2015 15:24 schreef VromeBroeder het volgende:
Het is debiel om je geslacht te veranderen. Sommige (ik weet niet hoeveel) mannen die vrouw worden zijn viezeriken. Er zullen heus wel mensen zijn die zich oprecht vrouw voelen maar dan nog is het idioot om je geslacht te veranderen. Een operatie gaat er niet voor zorgen dat je een poesje krijgt, baarmoeder en eierstokken. Transgenders zijn geen man en geen vrouw; ze zitten er tussenin. En ik persoonlijk vind dat onfris. Daar kan ik niets aan doen.
Als je je een vrouw voelt is het het best om gewoon man te blijven en dan maar gewoon een homo/flikker zijn. Want volgens mij zijn alle homo's in min of meerdere mate vrouw.
Ik had het nu toch niet over mezelf. Volgens mij quote ik daarnet niet een post waarin je op mij reageert .quote:Op vrijdag 27 februari 2015 23:02 schreef NotYou het volgende:
[..]
Respect? Jij denkt dat jij, met de opvattingen die jij hier uit, respect verdient?![]()
Daarbij bepaal ik zelf wel hoe ik op iets/iemand reageer.
Is hij ook. Jíj bent debiel en idioot. Oh ja, en bekrompen.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 23:35 schreef VromeBroeder het volgende:
[..]
Ik had het nu toch niet over mezelf. Volgens mij quote ik daarnet niet een post waarin je op mij reageert .
Ja, jij vind jezelf wel slim he. haha
Niet begrijpen is 1 ding, maar niet accepteren een ander.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 15:07 schreef shydragon het volgende:
jazeker, maar da's ook omdat ik zelf in het schuitje zitwaarom zou ik anderen dan niet accepteren? ik snap wel dat het voor sommige niet te begrijpen is... maar ja dat is helaas zo...
Verkeerde standje gebruikt toen ze verwekt werden of wat?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:40 schreef Aiciu het volgende:
Nee, ik vind ze achterlijKe neukfouten.
En ik voel me altijd al een leeuwquote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:12 schreef wonderer het volgende:
[..]
Genderidentiteit ligt in de meeste gevallen vast in de hersenen en is aan te tonen op scans, onafhankelijk van het lichaam. Iemands identiteit verandert niet, maar het lichaam wel. Iemand die jij na de transitie als vrouw ziet, is altijd vrouw geweest (qua identiteit), je kon het alleen niet aan de buitenkant zien.
Wat een dooddoener ook altijdquote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:51 schreef RadioSlut het volgende:
Transgenders zijn gewoon mensen, net zoals jij en ik.
Hoezo is dat een dooddoener?quote:Op zondag 1 maart 2015 11:39 schreef xzaz het volgende:
[..]
En ik voel me altijd al een leeuw__!!
[..]
Wat een dooddoener ook altijd__!
Hé, niet zo bekrompen. Als hij zich een leeuw voelt is het wellicht niet aan jou om daarover te oordelen!quote:
Hij mag zich prima een leeuw voelen, maar dat heeft niets te maken met transgenders/transseksuelen. Hij kan ook wel roepen dat hij van chocolade houdt, net zo relevant.quote:Op zondag 1 maart 2015 11:59 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hé, niet zo bekrompen. Als hij zich een leeuw voelt is het wellicht niet aan jou om daarover te oordelen!
Boeien het gaat om hoe je je voelt...quote:Op zondag 1 maart 2015 11:43 schreef RadioSlut het volgende:
Daarbij, 'leeuw' is geen gender. Slaat dus nergens op.
Nee, het grote punt is dat mensen gewoon eens moeten accepteren hoe de natuur hun gemaakt heeft in plaats van maar alles te willen veranderen.quote:Op zondag 1 maart 2015 12:15 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Hij mag zich prima een leeuw voelen, maar dat heeft niets te maken met transgenders/transseksuelen. Hij kan ook wel roepen dat hij van chocolade houdt, net zo relevant.
Mensen met bodymodifications worden trouwens over het algemeen ook redelijk geacepteerd irl, al doet men er achter de rug misschien lacherig of oordelend over. Maar men gaat dan niet beginnen over dat ze toch maar gewoon een man moet blijven of dat ze geen echte vrouw is.
Hooguit dat men het lelijk of raar vindt.
Nee daar gaat het niet om, dat is een misverstand. Genderidentiteit is niet hetzelfde als zomaar een gevoel of inbeelding. Het ligt vast in de hersenen.quote:
Iets voelen ligt ook in de hersenen.quote:Op zondag 1 maart 2015 12:17 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Nee daar gaat het niet om, dat is een misverstand. Genderidentiteit is niet hetzelfde als zomaar een gevoel of inbeelding. Het ligt vast in de hersenen.
Punt is dat transpersonen gemaakt zijn met een genderidentiteit die verschilt van hun uiterlijk. De natuur heeft ze dus tweeslachtig gemaakt en waarom zouden ze dan niet moegn kiezen voor datgene waar ze zich het beste bij voelen?quote:Op zondag 1 maart 2015 12:16 schreef xzaz het volgende:
Nee, het grote punt is dat mensen gewoon eens moeten accepteren hoe de natuur hun gemaakt heeft in plaats van maar alles te willen veranderen.
Omdat dan de mogelijkheden eindeloos zijn.quote:Op zondag 1 maart 2015 12:19 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Punt is dat transpersonen gemaakt zijn met een genderidentiteit die verschilt van hun uiterlijk. De natuur heeft ze dus tweeslachtig gemaakt en waarom zouden ze dan niet moegn kiezen voor datgene waar ze zich het beste bij voelen?
quote:Op zondag 1 maart 2015 12:16 schreef xzaz het volgende:
[..]
Boeien het gaat om hoe je je voelt...
[..]
Nee, het grote punt is dat mensen gewoon eens moeten accepteren hoe de natuur hun gemaakt heeft in plaats van maar alles te willen veranderen.
Nee ik heb liever dat hij leert omgaan met het lichaam wat hij of zij heeft.quote:Op zondag 1 maart 2015 12:20 schreef roos94 het volgende:
[..]dus je hebt liever dat iemand zijn hele leven zielsongelukkig is omdat hij zich niet fijn voelt in zijn lichaam i.p.v. dat hij gelukkig is ómdat we gelukkig in een tijd wonen waarin dat kan
Niet aantoonbaar op scans. (Hoewel stemmen horen wel weer zichtbaar is) .quote:
En dan nog; iets wat tussen de hersens zit hoeft niet altijd de ware identiteit te zijn van een persoon. Zie bijvoorbeeld alzheimer patiënten.quote:Op zondag 1 maart 2015 12:20 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Niet aantoonbaar op scans. (Hoewel stemmen horen wel weer zichtbaar is) .
Je begrijpt best wat ik bedoel. er is een verschil tussen "zo zijn" en wanen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |