Echt, wat een verschrikkelijke generatie kutpubers is dit zeg.quote:Studenten vallen Maagdenhuis binnen
AMSTERDAM -
Tientallen demonstranten zijn woensdagavond het Maagdenhuis in Amsterdam binnengevallen. De deur van het pand van de Universiteit van Amsterdam (UvA) werd na een vreedzame protestmars ingetrapt door boze studenten die het aftreden van het bestuur van de UvA eisen.
Onder luid gejuich en gejoel stroomden de studenten het pand binnen. "Aftreden! Aftreden!", scandeerden ze uitgelaten. In de centrale hal van het pand waar het bestuur van de universiteit zetelt, braken de actievoerders een deur open om de hogere etages te bereiken. Vanaf de balustrade werd onder luid gejuich en applaus een spandoek van De Nieuwe Universiteit uitgerold.
,,Als we gehoord willen worden, moeten we nu al onze vrienden en vage kennissen zo snel mogelijk hier krijgen", riep een woordvoerster van actiegroep De Nieuwe Universiteit de toehoorders toe.
De beveiliging van het pand is in opperste staat van paraatheid, maar grijpt vooralsnog niet in.
De inval volgt op een protestmars woensdagavond langs verschillende locaties van de UvA. Honderden studenten, docenten en sympathisanten liepen mee. Ze eisen meer democratie in het hoger onderwijs.
www.at5.nl/live streamlinkquote:1. Democratische verkiezing van het universiteitsbestuur
2. Verandering van het allocatiemodel: financiering op basis van input, niet op basis van rendementen
3. Stopzetting van het huidige Profiel 2016
4. Referenda per instituut en opleiding over de samenwerking tussen de UvA en de VU op de FNWI
5. Vaste contracten in plaats van flexibele aanstellingen
6. Een open debat over huisvestingskosten ten opzichte van bezuinigingen op onderwijs en onderzoek.
In verband daarmee: behoud van het Bungehuis als UvA-locatie.
De algehele onderliggende motivatie bij al deze punten is onvrede met de huidige bestuurswijze. Top-down, op rendement gericht beleid ondermijnt namelijk waar een universiteit om zou moeten draaien: onderwijs en onderzoek.
Bron
Leuke grapquote:Op donderdag 26 februari 2015 00:07 schreef Blistering het volgende:
Wel fijn dat de burgervader van Amsterdam zo laat op de avond nog een oogje in het zeil houdt
Jaja die was net op ned3quote:
100% niet, bezetting en zo vind ik nog steeds een heel erg krachtig middel, maar zoals we vanavond zien misschien wel nodig in dit geval.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:06 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Ik sta 100% achter de studenten (en docenten). Het onderwijs gaat al jarenlang keihard achteruit JUIST omdat studenten zich netjes aan de regels en wetten houden en op die manier hun mond laten snoeren. Men beseft nu eindelijk dat dat niet meer werkt; als je ECHT wil dat mensen gehoord worden, moet je blijkbaar wetten overtreden.
De heersende macht nodigt die wetsovertreding zelf uit.
democratische gatenkaas.quote:
Inderdaadquote:Op donderdag 26 februari 2015 00:08 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
En die van mij over de piratenpartij vind je niet leuk?
Dan is het geen geweld meer? Dan voel je er niks van, als je geslagen (!) wordt?quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:06 schreef Fylax het volgende:
[..]
Met een politieknuppel uiteraard, mag gewoon.
Haha, inderdaad. Hij heeft voor hetere vuren gestaan (de zwartepietendiscussie bijv.).quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:08 schreef Vasilevski het volgende:
Kijk hoe hij de ene helft van de zaal inpakt en de andere helft buiten de orde plaatst.
Op wat voor manier gaat het onderwijs achteruit omdat studenten zich netjes aan regels en wetten houden? Heeft meer te maken met bezuinigingen van bovenaf.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:06 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Ik sta 100% achter de studenten (en docenten). Het onderwijs gaat al jarenlang keihard achteruit JUIST omdat studenten zich netjes aan de regels en wetten houden en op die manier hun mond laten snoeren. Men beseft nu eindelijk dat dat niet meer werkt; als je ECHT wil dat mensen gehoord worden, moet je blijkbaar wetten overtreden.
De heersende macht nodigt die wetsovertreding zelf uit.
Zeik niet zo man. Jij wil zeker dat de politie niets doet?quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan is het geen geweld meer? Dan voel je er niks van, als je geslagen (!) wordt?
Draait de Uva de kachel uit in het Maagdenhuis en kruipen de bezettenden studenten dicht tegen elkaar aan om warm te blijven, en staan de medewerkers morgenochtend buiten omdat ze niet aan het werk kunnenquote:Op donderdag 26 februari 2015 00:08 schreef Faux. het volgende:
Maar. Wat nadat de burgemeester vertrekt?
twitter:LoriannevGelder twitterde op donderdag 26-02-2015 om 00:08:44PvdA, SP en Groenlinks zijn met raadsleden en kamerleden vertegenwoordigd @JaspervanDijkSP @MarjoleinMoor @RutgerGW #maagdenhuis reageer retweet
Die krijgt een promotie naar het NOS.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:09 schreef Prof_Hoax het volgende:
HAHAHAHAHAHAHAHAHAH wat een geweldige gast van AT5
Och ja, jij hoopt hier al 4 delen lang met je slappe pener in je hand op knuppelacties van de ME. Wat zeik ik toch.quote:
Fylax weet alles zo goed, die volgt Louise op als voorzitter van het CvBquote:Op donderdag 26 februari 2015 00:10 schreef SureD1 het volgende:
Fylax kan naar bed, geen ME voorlopig...
Ohja, mochten er mensen zijn die net zoals jij mijn post op die manier hebben opgevat bied ik mijn excuses aan. Zo ben ik dan ook weerquote:Op donderdag 26 februari 2015 00:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan is het geen geweld meer? Dan voel je er niks van, als je geslagen (!) wordt?
Operatie gehad aan zijn oog.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:11 schreef regiliopeace het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom de burgemeester een lap voor zijn oog draagt?
Ik doe nooit iets fouts, dus de politie heeft het niet op mij.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Och ja, jij loopt hier al 4 delen lang met je slappe pener in je hand op knuppelacties van de ME. Wat zeik ik toch.
Ik hoop dat je het eens zelf mee mag maken, geweld, mishandeling, een knuppel in je nek.
Niet omdat ik net zo'n zieke sadist ben als jij, maar omdat het de enige manier lijkt om je zieke ideetjes eens te reflecteren.
Janken.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:11 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Fylax weet alles zo goed, die volgt Louise op als voorzitter van het CvB
Doe nou maar gewoon wat rustiger, normale mensen vechten niet zo snel.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:09 schreef Fylax het volgende:
[..]
Zeik niet zo man. Jij wil zeker dat de politie niets doet?:'_ Dat is pas ziek.
Als het je hier niet bevalt, rot dan toch op!quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:12 schreef Nober het volgende:
AT5 staat aan, die Van der Laan praat Engels... gewoon die studenten terugsturen naar hun lokaal land.
Nou in dat statement alleen al gaat best wat foutquote:Op donderdag 26 februari 2015 00:11 schreef Fylax het volgende:
[..]
Ik doe nooit iets fouts, dus de politie heeft het niet op mij.
Goed technisch punt dit.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:12 schreef trabant het volgende:
Discussieer toch gewoon verder in je moerstaal als het talenonderwijs hier zo belabberd is.
ik gok dat er pas zaterdagochtend ontruimd gaat worden als er vannacht niets gebeurtquote:Op donderdag 26 februari 2015 00:11 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Fylax weet alles zo goed, die volgt Louise op als voorzitter van het CvB
Ach, alsof die hippies dat doorhebbenquote:Op donderdag 26 februari 2015 00:12 schreef Prof_Hoax het volgende:
Hij speelt het spelletje ook gewoon mee, geniaal.
Wat een baas, hij speelt met ze mee, en daarna walst hij ze verbaal en met feiten omver.
Wat een baas.
eensch... dat gehouw is niet om aan te horen..quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:12 schreef trabant het volgende:
Discussieer toch gewoon verder in je moerstaal als het talenonderwijs hier zo belabberd is.
twitter:AT5 twitterde op donderdag 26-02-2015 om 00:10:49Hoofdcommissaris Aalbersberg: 'We zijn hier om in gesprek te gaan, niet om te ontruimen' http://t.co/BhQlmGtz7c reageer retweet
Die verslaggever van at5 moet dan nog tot zaterdagochtend doorquote:Op donderdag 26 februari 2015 00:13 schreef Droopie het volgende:
ik gok dat er pas zaterdagochtend ontruimd gaat worden als er vannacht niets gebeurt
of "racisme"quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:13 schreef MAHL het volgende:
[..]
Ach, alsof die hippies dat doorhebbenDie komen met voorbeelden van Mexico
Wel vermakelijk dit.
En tegen die bezuinigingen in gaan werkt al drie jaar lang niet op de wettelijke manier, want zolang studenten gedwee zich aan de wet houden, en netjes van het Bungehuis en het Maagdenhuis af blijven, zoals de rechter verlangt, kan het management van het UvA het onderwijs verder verneuken (onder andere door de bezuinigingen, inderdaad, maar ook door eigen incompetentie) zonder al te veel weerstand.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:09 schreef MAHL het volgende:
[..]
Op wat voor manier gaat het onderwijs achteruit omdat studenten zich netjes aan regels en wetten houden? Heeft meer te maken met bezuinigingen van bovenaf.
Je bent 15 en totaal niet serieus te nemen. Nadenken over de perverse dingen die je zegt, kan je niet.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:11 schreef Fylax het volgende:
[..]
Ik doe nooit iets fouts, dus de politie heeft het niet op mij.
Bij journalisten kan dat ook zo gênant zijn, dan sturen ze iemand die een vreselijk steenkolenengels spreekt naar Merkel.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:13 schreef Straatverlichting het volgende:
[..]
eensch... dat gehouw is niet om aan te horen..
Ik zie/hoor het morgenochtend welquote:Op donderdag 26 februari 2015 00:12 schreef Droopie het volgende:
[..]
ik gok dat er pas zaterdagochtend ontruimd gaat worden als er vannacht niets gebeurt
kleine toevoegingquote:Op donderdag 26 februari 2015 00:14 schreef spijkerbroek het volgende:
I don't believe in the democracy of Holland which is run by scared bureaucrats.
Ja, emigreer dan, droplul.
Zo ga je met elkaar om.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:13 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:AT5 twitterde op donderdag 26-02-2015 om 00:10:49Hoofdcommissaris Aalbersberg: 'We zijn hier om in gesprek te gaan, niet om te ontruimen' http://t.co/BhQlmGtz7c reageer retweet
Je vergeet de Tquote:
quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:15 schreef Specularium het volgende:
Ik gun Eberhard hierna een gigantisch feest met hoeren en cocaine.
Meestbekeken uitzending ooit.twitter:BartBarnas twitterde op donderdag 26-02-2015 om 00:13:57De vraag in de regie van #AT5: blijven of blijven we niet. Democratisch besloten... We blijven! #maagdenhuis http://t.co/B9fFXe163g
reageer retweet
Ja dus ik was klaar met aftrekken na die Katja interview bij Jinek en gelukkig heb ik digitale tv dus ben ik naar AT5 gezapt... en ik heb mij kostelijk vermaakt. Nee maar echt, Wilfred...quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:13 schreef Mortaxx het volgende:
Ik wil commentaar van gijp bij deze beelden
Muricaaquote:Op donderdag 26 februari 2015 00:16 schreef Voszje het volgende:
Holland een slecht voorbeeld van een democratie... Wat is het beste voorbeeld dan eigenlijk?
Daar waren ze in Athene een paar duizend jaar geleden al achter...quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:16 schreef spijkerbroek het volgende:
Dit is precies waarom directe democratie niet werkt. Iedereen blaat maar door elkaar heen.
Laat ze lekker naar 'Murica gaan dan.quote:
Deze studenten snappen het nog steeds niet.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:16 schreef SureD1 het volgende:
Daar waren ze in Athene een paar duizend jaar geleden al achter...
Tot nog toe de bestequote:Op donderdag 26 februari 2015 00:17 schreef Ajacied422 het volgende:
[ afbeelding ]
In het land der blinden is eenoog koning.
Had je daar ook niet die studentenraadsverkiezingen voor? Hebben ze daar niets mee gedaan?quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:14 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
En tegen die bezuinigingen in gaan werkt al drie jaar lang niet op de wettelijke manier, want zolang studenten gedwee zich aan de wet houden, en netjes van het Bungehuis en het Maagdenhuis af blijven, zoals de rechter verlangt, kan het management van het UvA het onderwijs verder verneuken (onder andere door de bezuinigingen, inderdaad, maar ook door eigen incompetentie) zonder al te veel weerstand.
De studenten hebben nu beseft dat je die achteruitgang van het onderwijs dus niet op de nette, gedweeë, wettelijke manier tegen kan gaan. Door te bezetten, door de rechter te negeren, door het Maagdenhuis in te vallen, krijgen ze opeens het bestuur aan hun deur, krijgen ze opeens Van der Laan aanwezig, krijgen ze opeens media-aandacht voor het falende marktdenken in het onderwijs; dat bedoel ik.
Het is ook weer niet zo dat hem nu het vuur na aan de schenen wordt gelegd hoor imho.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:16 schreef Straatverlichting het volgende:
Ik heb die VDL echt onderschat...
twitter:mattsteinglass twitterde op donderdag 26-02-2015 om 00:15:41Hey world: Full-on Dutch polder model in action right here, live at student occupations in the middle of Amsterdam http://t.co/EbBUA5Wbzs reageer retweet
ken je karbonkel?quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:17 schreef Ajacied422 het volgende:
[ afbeelding ]
Een klap op zijn oog is wel voldoende.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:17 schreef isax het volgende:
gooi die handjes de lucht in!!
ik geniet
meme waardigquote:Op donderdag 26 februari 2015 00:17 schreef Ajacied422 het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, nu begint het pas.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:17 schreef MAHL het volgende:
Wat betreft media aandacht, die hebben ze al genoeg gehad met de Bungehuis bezetting. Nu is het mooi geweest.
Wat een held.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:18 schreef Anoonumos het volgende:
Knipoogt ie met zijn afgeplakte oog
Ik Mik Lorelandquote:
quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:17 schreef Ajacied422 het volgende:
[ afbeelding ]
Mag deze in de opquote:
quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:17 schreef Ajacied422 het volgende:
[ afbeelding ]
Hebben ze niet meerquote:
nachtmerries van gehadquote:Op donderdag 26 februari 2015 00:18 schreef Voszje het volgende:
[..]
Ik Mik LorelandEng ding, die Karbonkel
Lijkt een beetje op Lionel Richiequote:
Er zijn overeenkomsten met eerdere maagdenhuis bezettingen, maar een verschil zie ik wél. Toen kwamen de CvB's nog wel degelijk voort 100% uit de academische wereld. Nu lijkt het meer op een politieke benoemen dan een benoeming vanuit wetenschappelijk/universitair punt.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:16 schreef Symphonic het volgende:
De geschiedenis herhaalt zich...
Alleen jammer dat er zo spastisch op gereageerd wordt...
en dan een paar eikels die weigeren conclusies te trekken
Was dat wat de neger vroeg? Want dat had ik niet verstaanquote:Op donderdag 26 februari 2015 00:19 schreef DJ90 het volgende:
Waarom doen ze zo spastisch met dat de burgemeester toestemming moet vragen om te antwoorden, als hij een vraag krijgt moet hij toch gewoon direct kunnen antwoorden
''YOUR FACE IN THE CROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOWD''quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:20 schreef Voszje het volgende:
[..]
Lijkt een beetje op Lionel Richie
Hello!quote:
Iemand komt die zo gewoon brengen _o-quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:20 schreef H.Kemper het volgende:
[..]
op een gegeven moment moet de voorraad wel op zijn ja
Alleen als het een direct point is heb ik geleerd vanavond... De rules of procedure zijn heel strikt, geen id hoe lang ze erover gedaan hebben om die vast te stellenquote:Op donderdag 26 februari 2015 00:19 schreef DJ90 het volgende:
Waarom doen ze zo spastisch met dat de burgemeester toestemming moet vragen om te antwoorden, als hij een vraag krijgt moet hij toch gewoon direct kunnen antwoorden
Zijn wel hoogleraren allemaal, toch?quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:20 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Er zijn overeenkomsten met eerdere maagdenhuis bezettingen, maar een verschil zie ik wél. Toen kwamen de CvB's nog wel degelijk voort 100% uit de academische wereld. Nu lijkt het meer op een politieke benoemen dan een benoeming vanuit wetenschappelijk/universitair punt.
HELLO, IS IT ME YOU'RE LOOKING FOOOORRRR???quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:20 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
''YOUR FACE IN THE CROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOWD''
rond 2300 kan je ook even bellen naar kantoor of ze nieuwe willen brengenquote:Op donderdag 26 februari 2015 00:20 schreef H.Kemper het volgende:
[..]
op een gegeven moment moet de voorraad wel op zijn ja
I CAN SEE IT IN YOUR EYEquote:Op donderdag 26 februari 2015 00:21 schreef Voszje het volgende:
HELLO, IS IT ME YOU'RE LOOKING FOOOORRRR???
wat voor les geef jijquote:Op donderdag 26 februari 2015 00:20 schreef Mishu het volgende:
Ik ben zo blij dat ik in Nederland niet bang hoef te zijn om te zeggen dat ik achter de Maagdenhuisbezetting sta!
Kom maar op met de criminalisering!
Hoi AIVD.
Nog zo'n figuur.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:21 schreef topdeck het volgende:
In Mexico zou je in die zaal vergast worden
quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:20 schreef Mishu het volgende:
Ik ben zo blij dat ik in Nederland niet bang hoef te zijn om te zeggen dat ik achter de Maagdenhuisbezetting sta!
Kom maar op met de criminalisering!
Hoi AIVD.
Die moet je ook eerst opladenquote:Op donderdag 26 februari 2015 00:21 schreef Droopie het volgende:
[..]
rond 2300 kan je ook even bellen naar kantoor of ze nieuwe willen brengen
Ja, weer dat vervelende deuntjequote:
ja hij wou structuur van discussie behouden waar de burgemeester zn vinger moet opsteken wanneer die iets wil zeggen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:20 schreef megamandy het volgende:
[..]
Was dat wat de neger vroeg? Want dat had ik niet verstaanWat een sukkel
nare vorm van inflatiequote:Op donderdag 26 februari 2015 00:20 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Er zijn overeenkomsten met eerdere maagdenhuis bezettingen, maar een verschil zie ik wél. Toen kwamen de CvB's nog wel degelijk voort 100% uit de academische wereld. Nu lijkt het meer op een politieke benoemen dan een benoeming vanuit wetenschappelijk/universitair punt.
ik overdrijf, maar komop zo'n vergelijking kun je toch niet maken (wat die gast deed)quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nog zo'n figuur.
Is het afvoerputje van ONZ hier neergestreken ofzo?
GeenStijl is het fascistische kwaad en een marionet van de fascistische politiestaat Nederland.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:22 schreef Mishu het volgende:
Dit topic geeft aan waardoor de Nederlandse samenleving is verloederd.
We hebben allemaal de wil en het iq van een doperwt gekregen en we lezen allemaal GeenStijl en dergelijke waardoor we leren om onverdraagzaam en onrespectvol te zijn naar elkaar.
Een VDL zonder staar voor jullie.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:23 schreef Ajacied422 het volgende:
[ afbeelding ]
Een Eberhard voor jullie.
Ik heb tot nu toe vanuit de studenten van de UvA niets onverdraagzaams of onrespectvols gezien hoorquote:Op donderdag 26 februari 2015 00:22 schreef Mishu het volgende:
We hebben allemaal de wil en het iq van een doperwt gekregen en we lezen allemaal GeenStijl en dergelijke waardoor we leren om onverdraagzaam en onrespectvol te zijn naar elkaar.
Dat is het punt.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:24 schreef Faux. het volgende:
Tis een interessant gesprek dit hoor, maar t gaat nooit tot een oplossing leiden
GeenStijl is een van de weinige media die nog kritisch zijn, ik snap niet dat je die durft te noemen als onderbouwing voor juist het gebrek aan kritiek.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:22 schreef Mishu het volgende:
Slaap lekker!quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:25 schreef MAHL het volgende:
Mweh ik ga slapen. Deze discussie gaat nu toch over de 'toon van het debat'.
kom op zeg.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:24 schreef Shreyas het volgende:
Zoals ik al eerder zei, gewoon allemaal van de universiteit kicken, al hun studiepunten ongeldig laten verklaren en met DUO/ministerie van onderwijs afspreken dat ze aan geen enkele Nederlandse universiteit of hogeschool meer mogen studeren voor de komende vijf jaar. Oh ja en daar bovenop kun je nog een boete gooien van 5000 euro ofzo, weten ze meteen waar ze staan als ze hun arbeidscarrière beginnen. Dit stellende verwende tieners mag blij zijn dat ze goed onderwijs genieten in dit land.
20 minuten ofzo, wees blij dat ze het op dit tijdstip nog uitzendenquote:Op donderdag 26 februari 2015 00:24 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Die accu heeft een levensduur van 15 seconden of wat.
Dat is wat veel eerquote:Op donderdag 26 februari 2015 00:24 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
GeenStijl is het fascistische kwaad en een marionet van de fascistische politiestaat Nederland.
Eens.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:24 schreef Shreyas het volgende:
Zoals ik al eerder zei, gewoon allemaal van de universiteit kicken, al hun studiepunten ongeldig laten verklaren en met DUO/ministerie van onderwijs afspreken dat ze aan geen enkele Nederlandse universiteit of hogeschool meer mogen studeren voor de komende vijf jaar. Oh ja en daar bovenop kun je nog een boete gooien van 5000 euro ofzo, weten ze meteen waar ze staan als ze hun arbeidscarrière beginnen. Dit stellende verwende tieners mag blij zijn dat ze goed onderwijs genieten in dit land.
Natuurlijk is dat zo.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:25 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
20 minuten ofzo, wees blij dat ze het op dit tijdstip nog uitzenden
quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
GeenStijl is een van de weinige media die nog kritisch zijn, ik snap niet dat je die durft te noemen als onderbouwing voor juist het gebrek aan kritiek.
Ik bedoel uiteraard de reaguurders in dit topic die graag op klompen lopen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:24 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik heb tot nu toe vanuit de studenten van de UvA niets onverdraagzaams of onrespectvols gezien hoor
quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
GeenStijl is een van de weinige media die nog kritisch zijn, ik snap niet dat je die durft te noemen als onderbouwing voor juist het gebrek aan kritiek.
Als ze inderdaad goed onderwijs genoten, zou je nog iets van een punt hebben, maar juist daar wringt al decennialang de schoen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:24 schreef Shreyas het volgende:
GeenStijl is een en al onberedeneerde onderbuikjournalistiek.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is jouw meningquote:Op donderdag 26 februari 2015 00:25 schreef isax het volgende:
[..]
kom op zeg.
ze hebben een terecht punt.
Neh, Eberhard gaat straks aan de koffie en stuurt de ME naar binnen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:26 schreef Blistering het volgende:
Dit gaat nog de hele nacht duren zo, lijkt me?![]()
quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:24 schreef Shreyas het volgende:
l hun studiepunten ongeldig laten verklaren en met DUO/ministerie van onderwijs afspreken dat ze aan geen enkele Nederlandse universiteit of hogeschool meer mogen studeren voor de komende vijf jaar. Oh ja en daar bovenop kun je nog een boete gooien van 5000 euro ofzo, weten ze meteen waar ze staan als ze hun arbeidscarrière beginnen. Dit stellende verwende tieners mag blij zijn dat ze goed onderwijs genieten in dit land.
Aha... je leest zelf niet zie ik... onderbuikjequote:Op donderdag 26 februari 2015 00:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
GeenStijl is een en al onberedeneerde onderbuikjournalistiek.
Ik denk niet dat de donderdagagenda van Van der Laan in uitslapen voorziet.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:26 schreef Blistering het volgende:
Eindeloze discussie idd, kun je het wel in een bezet pand gaan doen maar m.i. kun je het beter op een andere manier doen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:26 schreef Blistering het volgende:
http://www.timeshighereducation.co.uk/world-university-rankings/2014-15/world-rankingquote:Op donderdag 26 februari 2015 00:26 schreef trabant het volgende:
[..]
Als ze inderdaad goed onderwijs genoten, zou je nog iets van een punt hebben, maar juist daar wringt al decennialang de schoen.
Laat maar, je kunt die kneuzen hier daar niet van doordringen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:26 schreef trabant het volgende:
[..]
Als ze inderdaad goed onderwijs genoten, zou je nog iets van een punt hebben, maar juist daar wringt al decennialang de schoen.
Makkelijk lullen voor je.quote:
Meen jij dit echt?quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En het feit dat 80% van de huidige Nederlandse samenleving dit waardeert geeft aan hoe diep we als beschaving gezonken zijn.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze weten anders naast het gebruikelijke schoppen om het schoppen toch zeer vaak juist een goede onderbouwing te geven inclusief feitenrelaas en bewijsmateriaal.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wrong.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben even benieuwd: Waar haal je die 80% vandaan?quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:28 schreef Mishu het volgende:
[..]
En het feit dat 80% van de huidige Nederlandse samenleving dit waardeert geeft aan hoe diep we als beschaving gezonken zijn.
Geenstijl laat hele bevolkingsgroepen denken dat ze weten wat er gaande is.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:28 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ze weten anders naast het gebruikelijke schoppen om het schoppen toch zeer vaak juist een goede onderbouwing te geven inclusief feitenrelaas en bewijsmateriaal.
Dat je het met hun toon niet ééns bent kan ik mij voorstellen, maar verder doen ze het juist zeer goed.
quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wrong.
EU, MH17, politici, het wordt eindelijk eens over de knie gelegd.
De meeste media praten gewoon de regering na. GeenStijl gaat daar tegenin. En ook nog eens op een creatieve neologistische manier.
[..]
Wrong.
De meeste media praten gewoon de regering na. GeenStijl gaat daar tegenin. En ook nog eens op een creatieve neologistische manier.
Leuk maar ik werd pas 2 maanden later geborenquote:Op donderdag 26 februari 2015 00:29 schreef golfer het volgende:
40+ / Ik waan mij weer terug in 1969: De Maagdenhuisbezetting
Ik lees weer geen enkel argument, alleen maar onderbuik.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Geenstijl laat hele bevolkingsgroepen denken dat ze weten wat er gaande is.
Terwijl ze alleen maar populistische onzin spuien meestal.
Dat is kwalijk ja.
Wat at5 hier doet is bijvoorbeeld al 100x beter
[..]
Wrong.
Ik probeer het zo nu en dan, maar kom elke keer weer terecht bij berichten die aanmanen tot volkswoede op basis van niet geverifieerde of nauwelijks geverifieerde feiten. GeenStijl is het moderne equivalent van het schavot.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:27 schreef Straatverlichting het volgende:
[..]
Aha... je leest zelf niet zie ik... onderbuikje
Laten we niet vergeten dat de eerste universiteitsbezetting in die serie plaats vond in Tilburg.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:29 schreef golfer het volgende:
40+ / Ik waan mij weer terug in 1969: De Maagdenhuisbezetting
Jep!quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:31 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Laten we niet vergeten dat de eerste universiteitsbezetting in die serie plaats vond in Tilburg.
quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:31 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Laten we niet vergeten dat de eerste universiteitsbezetting in die serie plaats vond in Tilburg.
twitter:NPOGeschiedenis twitterde op woensdag 25-02-2015 om 20:30:47De moeder alle universitaire bezettingen was in 1969 in Tilburg - eerder dan het Maagdenhuis http://t.co/Y4i9L0lU94 http://t.co/S2UFVlGP5L reageer retweet
Je hebt er werkelijk niets van begrepen als je dit zegt.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik probeer het zo nu en dan, maar kom elke keer weer terecht bij berichten die aanmanen tot volkswoede op basis van niet geverifieerde of nauwelijks geverifieerde feiten. GeenStijl is het moderne equivalent van het schavot.
quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Geenstijl laat hele bevolkingsgroepen denken dat ze weten wat er gaande is.
Terwijl ze alleen maar populistische onzin spuien meestal.
Dat is kwalijk ja.
Wat at5 hier doet is bijvoorbeeld al 100x beter
Haha het is vrij ironisch dat iemand die Geenstijl als baken van licht in de Nederlandse journalistiek ziet een ander beschuldigt van argumenten op onderbuikgevoel.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik lees weer geen enkel argument, alleen maar onderbuik.
Oh, the irony!
Hogeschool, later -pas onder Deetman- werd 't KUT.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:31 schreef hmmmz het volgende:
[..]
VU ook nog, maar wrs iets later...quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:31 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |