Echt, wat een verschrikkelijke generatie kutpubers is dit zeg.quote:Studenten vallen Maagdenhuis binnen
AMSTERDAM -
Tientallen demonstranten zijn woensdagavond het Maagdenhuis in Amsterdam binnengevallen. De deur van het pand van de Universiteit van Amsterdam (UvA) werd na een vreedzame protestmars ingetrapt door boze studenten die het aftreden van het bestuur van de UvA eisen.
Onder luid gejuich en gejoel stroomden de studenten het pand binnen. "Aftreden! Aftreden!", scandeerden ze uitgelaten. In de centrale hal van het pand waar het bestuur van de universiteit zetelt, braken de actievoerders een deur open om de hogere etages te bereiken. Vanaf de balustrade werd onder luid gejuich en applaus een spandoek van De Nieuwe Universiteit uitgerold.
,,Als we gehoord willen worden, moeten we nu al onze vrienden en vage kennissen zo snel mogelijk hier krijgen", riep een woordvoerster van actiegroep De Nieuwe Universiteit de toehoorders toe.
De beveiliging van het pand is in opperste staat van paraatheid, maar grijpt vooralsnog niet in.
De inval volgt op een protestmars woensdagavond langs verschillende locaties van de UvA. Honderden studenten, docenten en sympathisanten liepen mee. Ze eisen meer democratie in het hoger onderwijs.
www.at5.nl/live streamlinkquote:1. Democratische verkiezing van het universiteitsbestuur
2. Verandering van het allocatiemodel: financiering op basis van input, niet op basis van rendementen
3. Stopzetting van het huidige Profiel 2016
4. Referenda per instituut en opleiding over de samenwerking tussen de UvA en de VU op de FNWI
5. Vaste contracten in plaats van flexibele aanstellingen
6. Een open debat over huisvestingskosten ten opzichte van bezuinigingen op onderwijs en onderzoek.
In verband daarmee: behoud van het Bungehuis als UvA-locatie.
De algehele onderliggende motivatie bij al deze punten is onvrede met de huidige bestuurswijze. Top-down, op rendement gericht beleid ondermijnt namelijk waar een universiteit om zou moeten draaien: onderwijs en onderzoek.
Bron
Betekent niet dat het meteen van hen isquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:44 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Hun eigen huis bedoel je? Ze studeren daar toch
Ik zag em ook jaquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:43 schreef Karina het volgende: [..] Nou ja protesteren betekent tegenwoordig achter je pc gaan zitten en kwaad typen
Oe lekker appeltaartje.
Klopt, en ik heb stiekem toch bewondering voor hoe de studenten nu weten stand te houden.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:43 schreef Faux. het volgende:
[..]
Weet ik. Maar dan ben je gewoon slecht voorbereid.
Als ik bij een supermarkt iets koop is die supermarkt mijn huis?quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:44 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Hun eigen huis bedoel je? Ze studeren daar toch
Dat ze er mee eens zijnquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:45 schreef Prof_Hoax het volgende:
(I) Even een serieuze vraag wat is dat debiele gebaar wat ze doen met hun handen? (I)
En dan is het opeens geen geweld meer? De ME gebruikt gewoon geweld in jouw droomscenario.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:44 schreef Fylax het volgende:
[..]
Jij noemt het geweld. Ik noem het een terechte politieactie, idioot.
Jazz hands voor ja, downward jazz voor nee.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:45 schreef Prof_Hoax het volgende:
(I) Even een serieuze vraag wat is dat debiele gebaar wat ze doen met hun handen? (I)
Dat is van de Occupy-beweging overgewaaid. Zo kun je peilen hoe mensen zich voelen, want de gevoelens van iedereen zijn altijd belangrijk. Of zoiets.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:43 schreef Prof_Hoax het volgende:
Kan iemand mij die "tieten paar voel" imitatie eens uitleggen die ze doen met hun handen?
johquote:
Quenelle?quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:45 schreef Prof_Hoax het volgende:
"Idealisten" voor zich winnen hè.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:46 schreef Ajacied422 het volgende:
Overigens, wel typisch dat de SP als eerste komt buurten
Was een constatering niet scheldenquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dan is het opeens geen geweld meer? De ME gebruikt gewoon geweld in jouw droomscenario.
Die scheldwoorden mag je bij je houden, nergens voor nodig weer.
Triest van de SP.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:46 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
"Idealisten" voor zich winnen hè.
Bijna verkiezingen
Licht en verwarming afsluiten had de UvA zelf al kunnen doen. Bewakers zijn nog binnenquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:46 schreef Droopie het volgende:
Zou toch lachen zijn als de ME komt, de deur sluit en gas en licht afsluit..kijken hoelang dit geintje daar gaat duren..
Al zijn retweetsquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:47 schreef Karina het volgende:
Die gozer ernaast is alleen maar geinteresseerd in zijn telefoon
Mijn persoonlijke situatie is niet irrelevant, maar ik kan er prima mee leven als er voor mij geen plek in de wetenschap is. Die kans is zelfs heel groot, want ik vraag me af of ik op korte termijn 60 publicaties ga halen die aan de door de universiteit gestelde eisen voldoen en een miljoen euro aan subsidies binnenhaal.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat het wereldbeeld vooral soft benaderd wordt en niet op basis van controleerbare wetenschap (wat softe wetenschap gewoon veel minder is) is exact (pun intended) het probleem!
Jij bent persoonlijk betrokken, dus zie jij je geld liever niet minder worden. Logisch, daarom nog niet waar.
Holy shit, zo vertoon je je toch niet?quote:
quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:49 schreef SuicideErrorist het volgende:
"De politiek komt natuurlijk ook even cashen hier." - AT5
quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:49 schreef SuicideErrorist het volgende:
"De politiek komt natuurlijk ook even cashen hier." - AT5
Dus als de VU studenten solidair zijn.............quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke situatie is niet irrelevant, maar ik kan er prima mee leven als er voor mij geen plek in de wetenschap is. Die kans is zelfs heel groot, want ik vraag me af of ik op korte termijn 60 publicaties ga halen die aan de door de universiteit gestelde eisen voldoen en een miljoen euro aan subsidies binnenhaal.
Ik doe het onderzoek dat ik doe omdat ik ervan overtuigd ben dat het nuttig is. Heel bewust heb ik de overstap van de geesteswetenschappen (filosofie, om precies te zijn de logica) gemaakt naar de sociale wetenschappen. Als je bèta-onderzoek gelijkstelt aan "wetenschappelijk" en de rest "onwetenschappelijk" noemt, dan maak je de "softere" aspecten van de werkelijkheid immuun voor kritisch onderzoek.
En laat ik daar nu uitstekend onderwijs in kunnen geven, waardoor misschien wel de juf van jouw kinderen in staat is weerstand te bieden aan de toetscultuur en een eigen onderbouwde visie leert ontwikkelen op het soort onderwijs is dat het welzijn van het kind bevordert. Eigenlijk zou je me veel meer moeten betalen.
De vrouwelijke Hans Spekmanquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Holy shit, zo vertoon je je toch niet?
Die juf die lesgeeft moet gewoon productie draaien en de kinderen vooral veel toetsjes laten doen en verder niets. Anders is ze haar baan kwijt ook.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke situatie is niet irrelevant, maar ik kan er prima mee leven als er voor mij geen plek in de wetenschap is. Die kans is zelfs heel groot, want ik vraag me af of ik op korte termijn 60 publicaties ga halen die aan de door de universiteit gestelde eisen voldoen en een miljoen euro aan subsidies binnenhaal.
Ik doe het onderzoek dat ik doe omdat ik ervan overtuigd ben dat het nuttig is. Heel bewust heb ik de overstap van de geesteswetenschappen (filosofie, om precies te zijn de logica) gemaakt naar de sociale wetenschappen. Als je bèta-onderzoek gelijkstelt aan "wetenschappelijk" en de rest "onwetenschappelijk" noemt, dan maak je de "softere" aspecten van de werkelijkheid immuun voor kritisch onderzoek.
En laat ik daar nu uitstekend onderwijs in kunnen geven, waardoor misschien wel de juf van jouw kinderen in staat is weerstand te bieden aan de toetscultuur en een eigen onderbouwde visie leert ontwikkelen op het soort onderwijs is dat het welzijn van het kind bevordert. Eigenlijk zou je me veel meer moeten betalen.
Mijn studenten hebben het te druk voor bezettingen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:50 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dus als de VU studenten solidair zijn.............
EINDELIJKquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:50 schreef rene90 het volgende:
Long Johnson @uploadmuhammad 55 sec.55 seconden geleden
@LoriannevGelder Gespot: Polite- 10ME bussen Amsterdam Transformatorweg richting centrum. (code: 591) #maagdenhuis #Maagdenhuisbezetting
Spannondquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:50 schreef rene90 het volgende:
Long Johnson @uploadmuhammad 55 sec.55 seconden geleden
@LoriannevGelder Gespot: Polite- 10ME bussen Amsterdam Transformatorweg richting centrum. (code: 591) #maagdenhuis #Maagdenhuisbezetting
twitter:hakhverdian twitterde op woensdag 25-02-2015 om 23:50:20Gordon is inmiddels ook onderweg, maar niemand weet waarheen. #maagdenhuis reageer retweet
Nee, haten op jouw sensatiezucht.quote:
Neuh... eerder op de debiele 'visie' van 15-jarige rechtse balletjes.quote:
quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:51 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:hakhverdian twitterde op woensdag 25-02-2015 om 23:50:20Gordon is inmiddels ook onderweg, maar niemand weet waarheen. #maagdenhuis reageer retweet
"onwetenschappelijk" heb ik niet gezegd en ik geloof dat jij prima onderwijs geeft, dat is het punt niet.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waaronder valt geologie?quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"onwetenschappelijk" heb ik niet gezegd en ik geloof dat jij prima onderwijs geeft, dat is het punt niet.
We hebben een fundamenteel ander wereldbeeld; jij wil softheid want "zo zit de wereld in elkaar". Nee, de wereld is nu juist niet soft, maar controleerbaar. Juist de groei van die softe wetenschappen vormt het probleem, omdat het niet exact is, het is gebaseerd op enquetes, op te weinig controleerbare feiten.
Algemene taalwetenschappen
Algemene cultuurwetenschappen
Soosjale wetenschappen
etc.
dat zijn pretstudies. Psychologie is geen pretstudie want heeft connecties met exacte wetenschappen (biologie, chemie, etc.).
ME zatquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:53 schreef tralalala het volgende:
ALS ze willen ontruimen dan lijkt het mij logischer dat ze dat vanavond doen ipv morgen ivm Rotterdam.
Of hebben we genoeg ME?
Rechts dan niet in liberale zin en al helemaal niet libertair.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Neuh... eerder op de debiele 'visie' van 15-jarige rechtse balletjes.
Wel een lekker wijf danquote:
Als ik dit spel met je meespeel, komen we erop uit dat er alleen een plek is voor de wiskunde. Laten we de rest maar afschaffen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"onwetenschappelijk" heb ik niet gezegd en ik geloof dat jij prima onderwijs geeft, dat is het punt niet.
We hebben een fundamenteel ander wereldbeeld; jij wil softheid want "zo zit de wereld in elkaar". Nee, de wereld is nu juist niet soft, maar controleerbaar. Juist de groei van die softe wetenschappen vormt het probleem, omdat het niet exact is, het is gebaseerd op enquetes, op te weinig controleerbare feiten.
Algemene taalwetenschappen
Algemene cultuurwetenschappen
Soosjale wetenschappen
etc.
dat zijn pretstudies. Psychologie is geen pretstudie want heeft connecties met exacte wetenschappen (biologie, chemie, etc.).
Ze sturen de AS Roma-fans het gebouw in.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:53 schreef tralalala het volgende:
ALS ze willen ontruimen dan lijkt het mij logischer dat ze dat vanavond doen ipv morgen ivm Rotterdam.
Of hebben we genoeg ME?
Rand's gedachtegoed beschouw ik als het pis van de duivel.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Rechts dan niet in liberale zin en al helemaal niet libertair.
Ayn Rand was trouwens een eindbazin, wat jij ook van haar vindt, Etto.
Mijn studenten zouden nu zeggen: "Mevrouw, dat is een slippery slope."quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als ik dit spel met je meespeel, komen we erop uit dat er alleen een plek is voor de wiskunde. Laten we de rest maar afschaffen.
Die lui liggen in Zuid-Frankrijk al van hun VUT te genieten hoor.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:53 schreef Karina het volgende:
Deze man was er in '69 ook bij gok ik.
Buiten ja. Maar niet voor het gebouw hoorquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:55 schreef Ajacied422 het volgende:
De burgemeester is buiten, ja ja.
Aardwetenschappen. Natuurwetenschappen. Maar met een flinke portie "softheid".quote:
En volgens de natuurkundigen is wiskunde te abstract.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als ik dit spel met je meespeel, komen we erop uit dat er alleen een plek is voor de wiskunde. Laten we de rest maar afschaffen.
Nogal kortzichtig en generaliserend van je.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan heb je er weinig van begrepen. Haar mensbeeld is heel zuiver en goed.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Rand's gedachtegoed beschouw ik als het pis van de duivel.
Moest nog even rekenen maar je hebt gelijk jaquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die lui liggen in Zuid-Frankrijk al van hun VUT te genieten hoor.
Hocus Pocusquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:57 schreef Ajacied422 het volgende:
En als de beelden er zijn, is iedereen uit het pand
twitter:JelmerGeerds twitterde op woensdag 25-02-2015 om 23:55:26Van der Laan arriveert bij Maagdenhuis. http://t.co/9FeWvwcmV0 reageer retweet
quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Aardwetenschappen. Natuurwetenschappen. Maar met een flinke portie "softheid".
Als er in softe delen van geologie gesneden wordt, heb ik daar ook geen problemen mee.
Ik ben ook niet voor die neoliberale puur economische visie die je me aanwreef daarstraks, het economische is niet het belangrijkste. Maar ontkennen dat het een rol speelt is ook een beetje dom.
Het gaat mij simpelweg om de term 'pretstudie'; het dedain dat daaruit spreekt is walgelijk.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Aardwetenschappen. Natuurwetenschappen. Maar met een flinke portie "softheid".
Als er in softe delen van geologie gesneden wordt, heb ik daar ook geen problemen mee.
Ik ben ook niet voor die neoliberale puur economische visie die je me aanwreef daarstraks, het economische is niet het belangrijkste. Maar ontkennen dat het een rol speelt is ook een beetje dom.
twitter:AT5 twitterde op woensdag 25-02-2015 om 23:58:41Livestream is weer terug #accuwissel #maagdenhuis http://t.co/rRqCyQkcPR reageer retweet
Korpschef... die komt niet zo maar...quote:
En zeker niet alleenquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:59 schreef Straatverlichting het volgende:
[..]
Korpschef... die komt niet zo maar...
quote:
Die heeft ze toch ook ingezet?quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:00 schreef spijkerbroek het volgende:
Ahja, ze willen vragen stellen aan de burgemeester, maar het enige wat ze nu doen is Eberhard de schuld geven van de politie-inzet.
Je leest echt totaal niet wat ik zeg he? Je houdt gewoon je zelfde praatje nogmaals. Ik heb het niet over Latijn gehad. Dat is geen pretstudie.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het gaat mij simpelweg om de term 'pretstudie'; het dedain dat daaruit spreekt is walgelijk.
Alsof de 'exacten' geen 'pret' en 'plezier' in hun studie willen ervaren, een studie waar ze hun talenten in kwijt kunnen.
Het is die tendens om alles wat niet beta is af te schrijven als 'makkelijk' die mij stoort. Alsof beta's een studie Latijn zouden kiezen om maar niet beticht te worden van het kiezen van de 'makkelijke' weg.
scherpquote:Op donderdag 26 februari 2015 00:01 schreef AF_ het volgende:
ebbie wordt wel van zijn goede kant gefilmd
Niemand spreekt beter Engels dan Louisquote:
Who caresquote:Op donderdag 26 februari 2015 00:02 schreef MaryMouse het volgende:
42 of 46 arrestaties dat weet je niet eens van der Laan?
MAHL! Hoi!quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:02 schreef MAHL het volgende:
Stonecoalenglish much?
Wat een lelijkerd die studente met de bril trouwens.
Die vier die blijkbaar nu niet gearresteerd zijnquote:
Ja, klopt. Maar ze waren net een uur aan het discussieren over wat ze hem zouden gaan vragen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:01 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Die heeft ze toch ook ingezet?
Voszje, jij leeft ook nogquote:
Nee, want respect tonen naar iemand van "de grote boze wereld" is fout boefuckinghoe.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:04 schreef sneakydesert het volgende:
Laat de burgemeester toch uitspreken, toon eens respect joh.
Inderdaad. Je zult er maar als welwillend en goedbedoeld student zitten en je goede zaak naar de kloten zien gaan door zo'n idioot.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:04 schreef SuicideErrorist het volgende:
Wat een idioot met z'n voorbeeld over MexicoEn die andere nog grotere idioot die daarna over racisme begint.
Zijn toch allemaal hippies en activisten die dat niks boeit.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:04 schreef sneakydesert het volgende:
Laat de burgemeester toch uitspreken, toon eens respect joh.
Ja, zeker!quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:04 schreef MAHL het volgende:
[..]
Voszje, jij leeft ook nog
Ben het compleet eens met VDL trouwens. Opbokken die studenten, de rechter heeft besloten en dat dienen ze te accepteren.
Je bent zelf ziek man. Dit is geen geweld.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:05 schreef El_Matador het volgende:
Er mag hier constant opgeroepen worden tot geweld, tot zelfs executie aan toe, maar als je daar kritiek op levert, wordt het weggemod.
Zieke mongolen hier.
Dit vat het wel samen jaquote:Op donderdag 26 februari 2015 00:05 schreef Vasilevski het volgende:
Jezus, dit meen je niet. Hij walst gewoon intellectueel over ze heen. Let op Gunning, zo doe je dat. Je laat ze gewoon openlijk toegeven dat ze niet in democratie en rechtsstaat geloven en aan het eind van de avond vindt iedereen het prachtig als ze in elkaar getyft worden.
Zoals ik al wilde zeggen. Dat was totaal niet de context van mijn post. Ik vertaalde van der laan gewoon letterlijk. Daarmee doelde ik totaal niet op de studentenquote:Op donderdag 26 februari 2015 00:05 schreef El_Matador het volgende:
Er mag hier constant opgeroepen worden tot geweld, tot zelfs executie aan toe, maar als je daar kritiek op levert, wordt het weggemod.
Zieke mongolen hier.
Jij roept op tot in elkaar knuppelen van mensen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:05 schreef Fylax het volgende:
[..]
Je bent zelf ziek man. Dit is geen geweld.
Met een politieknuppel uiteraard, mag gewoon.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij roept op tot in elkaar knuppelen van mensen.
Geen geweld.
Laat je nakijken man, je bent echt niet in orde.
Ik sta 100% achter de studenten (en docenten). Het onderwijs gaat al jarenlang keihard achteruit JUIST omdat studenten zich netjes aan de regels en wetten houden en op die manier hun mond laten snoeren. Men beseft nu eindelijk dat dat niet meer werkt; als je ECHT wil dat mensen gehoord worden, moet je blijkbaar wetten overtreden.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:04 schreef MAHL het volgende:
[..]
Voszje, jij leeft ook nog
Ben het compleet eens met VDL trouwens. Opbokken die studenten, de rechter heeft besloten en dat dienen ze te accepteren.
Ik heb juist die ene post weggehaald waar jij op reageerde, dan hoeft je reactie niet te blijven staan.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:05 schreef El_Matador het volgende:
Zieke mongolen hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |