Echt, wat een verschrikkelijke generatie kutpubers is dit zeg.quote:Studenten vallen Maagdenhuis binnen
AMSTERDAM -
Tientallen demonstranten zijn woensdagavond het Maagdenhuis in Amsterdam binnengevallen. De deur van het pand van de Universiteit van Amsterdam (UvA) werd na een vreedzame protestmars ingetrapt door boze studenten die het aftreden van het bestuur van de UvA eisen.
Onder luid gejuich en gejoel stroomden de studenten het pand binnen. "Aftreden! Aftreden!", scandeerden ze uitgelaten. In de centrale hal van het pand waar het bestuur van de universiteit zetelt, braken de actievoerders een deur open om de hogere etages te bereiken. Vanaf de balustrade werd onder luid gejuich en applaus een spandoek van De Nieuwe Universiteit uitgerold.
,,Als we gehoord willen worden, moeten we nu al onze vrienden en vage kennissen zo snel mogelijk hier krijgen", riep een woordvoerster van actiegroep De Nieuwe Universiteit de toehoorders toe.
De beveiliging van het pand is in opperste staat van paraatheid, maar grijpt vooralsnog niet in.
De inval volgt op een protestmars woensdagavond langs verschillende locaties van de UvA. Honderden studenten, docenten en sympathisanten liepen mee. Ze eisen meer democratie in het hoger onderwijs.
www.at5.nl/live streamlinkquote:1. Democratische verkiezing van het universiteitsbestuur
2. Verandering van het allocatiemodel: financiering op basis van input, niet op basis van rendementen
3. Stopzetting van het huidige Profiel 2016
4. Referenda per instituut en opleiding over de samenwerking tussen de UvA en de VU op de FNWI
5. Vaste contracten in plaats van flexibele aanstellingen
6. Een open debat over huisvestingskosten ten opzichte van bezuinigingen op onderwijs en onderzoek.
In verband daarmee: behoud van het Bungehuis als UvA-locatie.
De algehele onderliggende motivatie bij al deze punten is onvrede met de huidige bestuurswijze. Top-down, op rendement gericht beleid ondermijnt namelijk waar een universiteit om zou moeten draaien: onderwijs en onderzoek.
Bron
Maar door te stakenquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:13 schreef Insomnia_ het volgende: [..] Als je iets wilt bereiken is er maar 1 manier om te doen, en dat is niet "dansen voor democratie" en gaan janken als je een tik krijgt van de ME
Oh hadden we het daar nog over? Ik dacht dat we het hadden over burger - overheidquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:14 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Nee, en zeker niet als vervangbare student.
Over hoe je iets kan bereiken tegen de overheid.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:15 schreef Faux. het volgende:
[..]
Oh hadden we het daar nog over? Ik dacht dat we het hadden over burger - overheid
Is een communist, geen geintjequote:Op woensdag 25 februari 2015 23:15 schreef AF_ het volgende:
En zie hier. De nieuwe minister president
Het Paleis op de Dam en de Nieuwe Kerk zijn straks de enige panden in dat stukje stad waar geen hotel in zit...quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:06 schreef Claudia_x het volgende:
Och, wat eeuwig zonde dat het Bungehuis een hotel wordt. Nou ja, ik denk er met warme herinneringen aan terug.
Ik vind zelf die roep om meer democratie niet zo zinnig. Dan krijg je weer de zoveelste verkiezing als medewerker (of student) van mensen die je niet kent en van wie je nooit meer iets ziet of hoort. Maar het wordt wel echt tijd dat er iets aan de rendementscultuur gebeurt. (Ik heb niets tegen een gedegen financieel beleid, hoor - ik ben een rasechte kapitalist. Maar het beleid van de universiteiten is kortzichtig en op de lange termijn niet rendabel.)quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:14 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
De lijst van Claudia-x is ook wel de lijst met punten waar nu voor gedemonstreerd/bezet wordt. En die eisen begrijp ik wel. (of ze realistisch zijn is iets anders)
Dit is wel wat serieuzer dan dat.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:15 schreef sneakydesert het volgende:
Jongens, morgen ga ik de schoolkantine bezetten omdat de frikadellen te duur zijn.
Zolang ze in de central hal blijven zitten mogen ze van mij daar blijven zittenquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:16 schreef JanCees het volgende:
Stelletje konko hippie studenten oprotten uit dat pand
Oprotten. Ik ga ook niet in hun huiskamer zitten stelletje ransapen dat ze er lopenquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:16 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Zolang ze in de central hal blijven zitten mogen ze van mij daar blijven zitten
Ze hadden wat mij betreft afstand moeten doen van het PC Hoofthuis.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:16 schreef trabant het volgende:
[..]
Het Paleis op de Dam en de Nieuwe Kerk zijn straks de enige panden in dat stukje stad waar geen hotel in zit...
Ik zat er doorgaans in de kelder, een enkele keer op de vijfde of vierde.
Qua warme herinneringen: Annie en Sjaan die de kantine dreven totdat dat aan een cateringgigant werd verpacht...
en wss stinken ze ook nog naar wietquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:17 schreef JanCees het volgende:
[..]
Oprotten. Ik ga ook niet in hun huiskamer zitten stelletje ransapen dat ze er lopen
Niemand heeft het over debiel staken. Georganiseerd staken heeft in het verleden al veel teweeg gebracht. Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet voor staken, maar soms is het een uitstekend redmiddel.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:16 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Over hoe je iets kan bereiken tegen de overheid.
Als een debiel staken maakt je niet minder een modelburger voor de overheid als Fylax.
Ik ken niet alle termen eruit, maar het hangt ook heel erg af van de faculteit. Pretstudies als Soosjale Wetenschappen, of Algemene Cultuurwetenschappen die werd genoemd, mogen wel meer rendement halen in plaats van minder. Snap ook wel waarom die demonstreren, die zien liever hun fact free onderzoekjes niet verdwijnen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:14 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
De lijst van Claudia-x is ook wel de lijst met punten waar nu voor gedemonstreerd/bezet wordt. En die eisen begrijp ik wel. (of ze realistisch zijn is iets anders)
Een mooi voorbeeld van de rebelse studenten waar Jet Bussemaker bijna een jaar geleden nog naar verlangdequote:Op woensdag 25 februari 2015 23:16 schreef richolio het volgende:
[..]
Hoi lieve Faux. Wat vind jij hier nou van?
Eerder 60quote:
het beleid van de uni's is helaas op dit moment, mijns inziens, alleen maar gericht op kostenbesparing, en dat gaat ook ten koste van onderzoek en onderwijs. Juist een uni zou ONDERZOEK en ONDERWIJS langer dan hun CvB termijn centraal moeten stellen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind zelf die roep om meer democratie niet zo zinnig. Dan krijg je weer de zoveelste verkiezing als medewerker (of student) van mensen die je niet kent en van wie je nooit meer iets ziet of hoort. Maar het wordt wel echt tijd dat er iets aan de rendementscultuur gebeurt. (Ik heb niets tegen een gedegen financieel beleid, hoor - ik ben een rasechte kapitalist. Maar het beleid van de universiteiten is kortzichtig en op de lange termijn niet rendabel.)
Het is een groot misverstand dat het gaat om pretstudies (sowieso is het soort studies bij Sociale Wetenschappen heel uiteenlopend en gaat het nu vooral om Geesteswetenschappelijke studies) of dat het onderzoek aan alfa/gamma-afdelingen weinig voorstelt.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ken niet alle termen eruit, maar het hangt ook heel erg af van de faculteit. Pretstudies als Soosjale Wetenschappen, of Algemene Cultuurwetenschappen die werd genoemd, mogen wel meer rendement halen in plaats van minder. Snap ook wel waarom die demonstreren, die zien liever hun fact free onderzoekjes niet verdwijnen.
at5.nl/livequote:
Mag jij vinden.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is een groot misverstand dat het gaat om pretstudies (sowieso is het soort studies bij Sociale Wetenschappen heel uiteenlopend en gaat het nu vooral om Geesteswetenschappelijke studies) of dat het onderzoek aan alfa/gamma-afdelingen weinig voorstelt.
Dat valt wel mee, dat misverstand.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is een groot misverstand dat het gaat om pretstudies (sowieso is het soort studies bij Sociale Wetenschappen heel uiteenlopend en gaat het nu vooral om Geesteswetenschappelijke studies) of dat het onderzoek aan alfa/gamma-afdelingen weinig voorstelt.
Ach ja, het is een leuke trend, maar het gaat niet werken zo.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:18 schreef Faux. het volgende:
[..]
Een mooi voorbeeld van de rebelse studenten waar Jet Bussemaker bijna een jaar geleden nog naar verlangde
De Letterbak, je legde het er altijd af in de zomer. En nooit plaats in de bieb tenzij je een rechtenstudent eruit schopte.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze hadden wat mij betreft afstand moeten doen van het PC Hoofthuis.
Hou die doodsverwensingen lekker voor je, nergens voor nodig.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:18 schreef Insomnia_ het volgende:
Hoezo wordt mijn communisten post verwijdert?
Als ik het over nazis had gezegd was het prima.
En communisten hebben veel meer doden op hun naam.
mag het over neo-nazis wel?quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:21 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hou die doodsverwensingen lekker voor je, nergens voor nodig.
Godverdomme van die studenten zonder toekomst. Van die kunst en fashion tuigquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:20 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
In het Maagdenhuis, wat dat ook moge zijn
Studentenraad en Centrale Ondernemingsraad hebben 'inspraak' alleen denk ik dat daar nu even net het fenijn zit. Wel gehoord worden, maar niet gehoord worden en gewoon doorgaan op de weg die je als CvB denkt beter is in het belang van de uni.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ken niet alle termen eruit, maar het hangt ook heel erg af van de faculteit. Pretstudies als Soosjale Wetenschappen, of Algemene Cultuurwetenschappen die werd genoemd, mogen wel meer rendement halen in plaats van minder. Snap ook wel waarom die demonstreren, die zien liever hun fact free onderzoekjes niet verdwijnen.
Inspraak van studenten in de raad van bestuur lijkt me onzin, docenten en andere universiteitsmedewerkers zou wel netjes zijn.
Via AT5.nlquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:21 schreef richolio het volgende:
[..]
Ach ja, het is een leuke trend, maar het gaat niet werken zo.
Is dit trouwens live te volgen ofzo?
twitter:JelmerGeerds twitterde op woensdag 25-02-2015 om 23:19:58Ontruiming #Maagdenhuis lijkt aanstaande. ME busjes rijden met zwaailicht over Singel. http://t.co/R4iV1s3zI6 reageer retweet
Ik word een beetje moet van het beschermen van de gevaarlijkste ideologie die ooit bestaan heeft.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:22 schreef Specularium het volgende:
[..]
Zou niet weten waarom dat in dit topic moet.
Ze heeft gewoon gelijk... Dat constante gezeik over zgn. 'pretstudies' komt doorgaans niet van lieden die zelf een studie hebben gekozen waarvan de materie ze niet aansprak, of waar ze geen talent voor hadden.quote:
Daar ben ik al een half uur op aan het wachten man.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:22 schreef Ajacied422 het volgende:
Je verwacht eigenlijk dat er straks een scrum komt.
JAAAAAAAAquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:22 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:JelmerGeerds twitterde op woensdag 25-02-2015 om 23:19:58Ontruiming #Maagdenhuis lijkt aanstaande. ME busjes rijden met zwaailicht over Singel. http://t.co/R4iV1s3zI6 reageer retweet
Neoliberalisme en gesubsidieerde studies waar niemand wat aan heeft.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
Maar kennelijk heeft het virus van het neoliberalisme, waar werkelijk alles niets anders is dan een financieel gegeven, ook de ooit zo verheven wetenschap volledig gekaapt.
Ik denk dat weinig mensen daarom kijken.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:23 schreef Faux. het volgende:
Kap met het hebben over de politie, ga door met het inhoudelijke, daarvoor kijken we
quote:
quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:22 schreef Gezicht het volgende:
Kan de link naar die stream even in de OP anders?
Dr. Rudy?quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:23 schreef Ajacied422 het volgende:
Wat een baas die Baardaap onderin in beeld.
Waar niemand wat aan heeft... onderzoek naar de cultuur en geschiedenis van ons volk is irrelevant? Vreemd dan dat er zoveel gezeik is over het verdwijnen van 'onze tradities'.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:23 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Neoliberalisme en gesubsidieerde studies waar niemand wat aan heeft.
Ik mis iets.
Dit dus.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ze heeft gewoon gelijk... Dat constante gezeik over zgn. 'pretstudies' komt doorgaans niet van lieden die zelf een studie hebben gekozen waarvan de materie ze niet aansprak, of waar ze geen talent voor hadden.
Zeker in deze tijd, met het verdwijnen van ons cultureel erfgoed, zou er juist geïnvesteerd moeten worden in hoogstaand cultureel en historisch onderzoek.
Maar kennelijk heeft het virus van het neoliberalisme, waar werkelijk alles niets anders is dan een financieel gegeven, ook de ooit zo verheven wetenschap volledig gekaapt.
quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:23 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ik denk dat weinig mensen daarom kijken.
vooral Fylax kijkt daarvoorquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:23 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Zonde, maar geef ze eens ongelijk, tis erg bij elkaar geraaptquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:23 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Nee, dat soort studies voegen niet zoveel toe, Etto.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ze heeft gewoon gelijk... Dat constante gezeik over zgn. 'pretstudies' komt doorgaans niet van lieden die zelf een studie hebben gekozen waarvan de materie ze niet aansprak, of waar ze geen talent voor hadden.
Zeker in deze tijd, met het verdwijnen van ons cultureel erfgoed, zou er juist geïnvesteerd moeten worden in hoogstaand cultureel en historisch onderzoek.
Er zijn geen studies waar niemand wat aan heeft.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:23 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Neoliberalisme en gesubsidieerde studies waar niemand wat aan heeft.
Ik mis iets.
Misschien wel maar dit is daar geen illustratie van. Bezettingen van het Maagdenhuis zijn al vele decennia oud. Ik vind het juist positief dat ook deze generatie jongeren dit gevoel van betrokkenheid heeft. Je kan veel negatiefs zeggen over de mentaliteit die veel Nederlanders - niet alleen jongeren - hebben maar dit vind ik eerder positief.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:14 schreef Fylax het volgende:
[..]
Echt, wat een verschrikkelijke generatie kutpubers is dit zeg.
Ik heb het niet over enquêtes. Ik heb het over degelijk cultureel en historisch bronnenonderzoek. En ook daar komen zeker zaken uit die van belang zijn.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, dat soort studies voegen niet zoveel toe, Etto.
Onderzoek waar wel iets uitkomt, medisch, biochemisch, exacte wetenschappen.
Softe wetenschappen zijn zwaar overrated. Onderzoeken gebaseerd op enquetes en dat soort fact free onzin.
Een studie die nu net wel belangrijk is, is niet zo soft; filosofie.
Ik vind mode persoonlijk belangrijker dan de gemiddelde pretstudie.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Er zijn geen studies waar niemand wat aan heeft.
Of het moet mode of iets dergelijks zijn.
Als ik je vader was had ik je allang een draai om je iets te grote oren gegeven.quote:
Gedaan.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:26 schreef Specularium het volgende:
[..]
Als ik je vader was had ik je allang een draai om je iets te grote oren gegeven.
Jij wil het topic kapen dus moet jij ook de OP fixen.
whehequote:Op woensdag 25 februari 2015 23:26 schreef Specularium het volgende:
[..]
Als ik je vader was had ik je allang een draai om je iets te grote oren gegeven.
Dat ligt echt niet aan die studies hoor.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dit dus.
Als je ziet hoe slecht de wereld bestuurd word denk ik dat die studies wel wat toe kunnen voegen.
Fylax is nog maar een puberquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Misschien wel maar dit is daar geen illustratie van. Bezettingen van het Maagdenhuis zijn al vele decennia oud. Ik vind het juist positief dat ook deze generatie jongeren dit gevoel van betrokkenheid heeft. Je kan veel negatiefs zeggen over de mentaliteit die veel Nederlanders - niet alleen jongeren - hebben maar dit vind ik eerder positief.
Alleen met punt 2 heb ik moeite. Met dien verstande dat ik vind dat geen vakgebied kapot bezuinigd moet worden.
lolquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:26 schreef Specularium het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:26 schreef Specularium het volgende:
[..]
nou, ik heb wel leuke tijden daar beleefdquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:27 schreef Ajacied422 het volgende:
Is een al eerder bezet maagdenhuis nog wel een maagdenhuis?
Omdat je het zovaak zegt.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:27 schreef Fylax het volgende:
[..]
Waarom moet dat steeds herhaald worden, is dat relevant?
Filosofie, ethiek, rhetorica, geschiedenis, Latijn en Grieks, theologie noem ik geen pretstudies. De hele westerse beschaving is erop gegrondvest.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat ligt echt niet aan die studies hoor.
Met psychopaten aan de macht, zul je dat wanbestuur altijd houden.
Daarom ben ik ook voor directe inspraak van docenten en andere medewerkers (niet de studenten, die zijn klant). Dat is een goed punt van ze.
Je kunt een studie als psychologie niet vergelijken met een studie als theoretische taalwetenschap. Wat het onderzoek betreft: Diederik Stapel heeft de niet-exacte onderzoekers niet bepaald een dienst geleverd. Er gebeurt binnen de sociale wetenschappen veel onderzoek dat goed is en ook noodzakelijk. Denk bijvoorbeeld aan het afschaffen van schrijfonderwijs: er moet eerst gedegen onderzoek plaatsvinden naar de gevolgen daarvan in plaats van op zoiets als gut feeling af te gaan.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:21 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, dat misverstand.
quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:28 schreef donald_dick het volgende:
[..]
nou, ik heb wel leuke tijden daar beleefd
Nee, niet economisch. Wel "waardevol voor de maatschappij". En laat dat nou net bij die pretstudies zoveel ontbreken.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb het niet over enquêtes. Ik heb het over degelijk cultureel en historisch bronnenonderzoek. En ook daar komen zeker zaken uit die van belang zijn.
Alleen iemand die enkel vanuit economisch utilitarisme denkt redeneert op die wijze over de wetenschap.
quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:28 schreef Insomnia_ het volgende:
Studenten mogen inspraak krijgen als ze daadwerkelijk financieel iets bijdragen aan hun studie
Lees op Twitter dat er ook een aantal plebs van het Haagse krakersgroepje rondvliegtquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:28 schreef Straatverlichting het volgende:
Er zitten wel een paar beroepsstakers bij... pfffff.. Oproerkraaiers
ruimt ie het ook weer opquote:
Telegraafverslaggeverquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:30 schreef Faux. het volgende:
Wat is bron dat burgemeester komt eigenlijk?
Telefoontje van iemand daarquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:30 schreef Faux. het volgende:
Wat is bron dat burgemeester komt eigenlijk?
Zou een mooie opvolger voor Herman de Schermman zijnquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:30 schreef SuicideErrorist het volgende:
Dat commentaar van die gast van AT5 is echt geniaal
Ah thanksquote:
Nee dat moeten de Hoge Scholen doen. De universiteiten moeten zich m.i. nog steeds primair richten op onderzoek, en dan niet alleen onderzoek wat per direct commercieel en financieel haalbaar zijn, maar juist op de lange termijn studies. En ja, daar valt m.i. ook een onderzoek naar het geslacht van en de evolutie van een regenworm onder.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je kunt een studie als psychologie niet vergelijken met een studie als theoretische taalwetenschap. Wat het onderzoek betreft: Diederik Stapel heeft de niet-exacte onderzoekers niet bepaald een dienst geleverd. Er gebeurt binnen de sociale wetenschappen veel onderzoek dat goed is en ook noodzakelijk. Denk bijvoorbeeld aan het afschaffen van schrijfonderwijs: er moet eerst gedegen onderzoek plaatsvinden naar de gevolgen daarvan in plaats van op zoiets als gut feeling af te gaan.
Maar met de term "pretstudies" raak je ook aan een fundamentelere discussie over de functie van de universiteit: moet de universiteit opleiden voor een beroep?
Theologie is natuurlijk niet zo groot en nuttig meer. Latijn en Grieks zijn ok, maar geen sociale wetenschappen. Geschiedenis prima. Ethiek en retorica horen bij filosofie dat eigenlijk meer een exacte wetenschap is dan een softe.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Filosofie, ethiek, rhetorica, geschiedenis, Latijn en Grieks, theologie noem ik geen pretstudies. De hele westerse beschaving is erop gegrondvest.
O ja, alles (bijna) gratis op kosten van mensen die wel rendabel zijn en dan ook nog alles naar hun hand willen zetten als ze de kans krijgen, want anders worden ze BOOS en gaan ze STAKEN.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:30 schreef JanCees het volgende:
[..]
zo werkt het niet volgens socialisten
Die kerel met dat rode sjaaltje had iemand van GroenLinks aan de lijn gehad die contact ging zoeken met de burgemeester een kwartiertje geleden zoiets.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:30 schreef SuicideErrorist het volgende:
Dat commentaar van die gast van AT5 is echt geniaal
Van der Laan ging eberhard op een Maagd.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:32 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Computer viel uit -- iets gemist in de afgelopen 10 minuten?
Ze hebben de ME klappies gegeven... pijnlijkquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:32 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Hippy klapvee wat daar wat populistische en idealistische leuzen staan te verkondigen, met ondertitel van een droogkloot van AT5 commentaar.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:32 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Oke dank je.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:33 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Hippy klapvee wat daar wat populistische en idealistische leuzen staan te verkondigen, met ondertitel van een droogkloot van AT5 commentaar.
Niet veel dus.
twitter:jwnavis twitterde op woensdag 25-02-2015 om 23:32:11Bezetters #maagdenhuis moeten nu bepalen wat ze tegen vd laan gaan zeggen. Eberhard kan beter maar een om weggetje nemen. Via alkmaar ofzo reageer retweet
De valorisatiediscussie.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:31 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Nee dat moeten de Hoge Scholen doen. De universiteiten moeten zich m.i. nog steeds primair richten op onderzoek, en dan niet alleen onderzoek wat per direct commercieel en financieel haalbaar zijn, maar juist op de lange termijn studies. En ja, daar valt m.i. ook een onderzoek naar het geslacht van en de evolutie van een regenworm onder.
Ik persoonlijk vind het bijv. nogal schokkend dat pas sinds recente jaren er meer onderzoek verricht wordt naar hart- en vaatziekten en dat 80% van de artsen hun behangeling nog baseren op een onderzoek wat in 1969 is afgerond.
hopelijk worden ze doormidden geslagenquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:33 schreef Faux. het volgende:
Wel een beetje weerstand tegen ME natuurlijk, wie A zegt moet ook B zeggen. Let op: weerstand, geen geweld.
maar de meeste mensen die een graad hebben bij de uni gaan toch meestal naar industrie waar ze een niet-wetenschappelijke baan hebben (iets boven het niveau van de hbo'ers).quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:31 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Nee dat moeten de Hoge Scholen doen. De universiteiten moeten zich m.i. nog steeds primair richten op onderzoek, en dan niet alleen onderzoek wat per direct commercieel en financieel haalbaar zijn, maar juist op de lange termijn studies. En ja, daar valt m.i. ook een onderzoek naar het geslacht van en de evolutie van een regenworm onder.
Ik persoonlijk vind het bijv. nogal schokkend dat pas sinds recente jaren er meer onderzoek verricht wordt naar hart- en vaatziekten en dat 80% van de artsen hun behangeling nog baseren op een onderzoek wat in 1969 is afgerond.
vreselijk van dat pretentieuze hippievolkquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:31 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
O ja, alles (bijna) gratis op kosten van mensen die wel rendabel zijn en dan ook nog alles naar hun hand willen zetten als ze de kans krijgen, want anders worden ze BOOS en gaan ze STAKEN.
En dan vooral roepen dat hun de genen met idealen zijn.
quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:33 schreef JanCees het volgende:
[..]
hopelijk worden ze doormidden geslagen
Niet zo wetenschappelijk gesteld, vrij kortzichtig zelfs.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De valorisatiediscussie.
Het denken in termen van "maatschappelijk nut" is een van de vele manieren waarop mensen kortzichtig denken.
die zitten over 30 jaar in de tweede kamer gekkiequote:Op woensdag 25 februari 2015 23:33 schreef Insomnia_ het volgende:
Het is wel makkelijk zo als werkgever, als je er van dit zooitje 1 ooit op gesprek krijgt weet je genoeg.
O ja. Daar heb je gelijk in, als je niets kan kom je daar terecht.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:34 schreef donald_dick het volgende:
[..]
die zitten over 30 jaar in de tweede kamer gekkie
Wat een nonsens. Toevallig heb ik vandaag nog een hoorcollege over ethiek gegeven, dat niet onderdeel uitmaakt van filosofie en allesbehalve bèta is. Vooruit, er komt wat aristotelische logica in voor, maar verder is het onwijs "soft". En tóch heel belangrijk, want het merendeel van het leven is "soft".quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Theologie is natuurlijk niet zo groot en nuttig meer. Latijn en Grieks zijn ok, maar geen sociale wetenschappen. Geschiedenis prima. Ethiek en retorica horen bij filosofie dat eigenlijk meer een exacte wetenschap is dan een softe.
Het gaat juist om die softe pretstudies. Als er "Algemene" in de naam staat, moet er al een belletje gaan rinkelen...
Vrije beroepen, managers, bestuurders.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:34 schreef topdeck het volgende:
[..]
maar de meeste mensen die een graad hebben bij de uni gaan toch meestal naar industrie waar ze een niet-wetenschappelijke baan hebben (iets boven het niveau van de hbo'ers).
De beste man is wel verantwoordelijk voor de veiligheid in zijn gemeente en dus ook of 'ie deze bezetting plaats laat vinden of die hippies eruit laat trappen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:34 schreef Ryan3 het volgende:
Dar gaat de burgemeester niet over, jongens..
inderdaad, om vervolgens ergens in een raad van bestuur terecht te komen. Van de uva bijvoorbeeldquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:35 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
O ja. Daar heb je gelijk in, als je niets kan kom je daar terecht.
Als Ayn Rand er maar uit laat hè.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat een nonsens. Toevallig heb ik vandaag nog een hoorcollege over ethiek gegeven, dat niet onderdeel uitmaakt van filosofie en allesbehalve bèta is. Vooruit, er komt wat aristotelische logica in voor, maar verder is het onwijs "soft". En tóch heel belangrijk, want het merendeel van het leven is "soft".
Dat was de vraag niet, ging over aftreden cvbquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:36 schreef Gezicht het volgende:
[..]
De beste man is wel verantwoordelijk voor de veiligheid in zijn gemeente en dus ook of 'ie deze bezetting plaats laat vinden of die hippies eruit laat trappen.
Was een improv bezetting, maar verder wel kutkleding ja. Die vorige voorzitter had gaten in zn trui, de sloeber.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:36 schreef Insomnia_ het volgende:
Hoezo is er ook geen één van die "studenten" representatief gekleed? Dat is toch handig als je serieus wil worden genomen.
Ik heb vandaag zelfs voorgelezen uit de Bijbel. Ik ben heel open-minded.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als Ayn Rand er maar uit laat hè..
owja het is schoolvakantie, je mag opblijvenquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:36 schreef Fylax het volgende:
''geweld'' tegen studenten
Jezus
Is gewoon terecht.
Nee.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:37 schreef donald_dick het volgende:
[..]
owja het is schoolvakantie, je mag opblijven
Gekocht van z'n studiefinanciering die die gister op z'n rekening heeft gekregenquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:37 schreef Gezicht het volgende:
Die gast met dat knotje rechtsonder zit een blikje AH Pils te drinken
pfff stakkerquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:35 schreef trabant het volgende:
Zeg, ME-geilerds, moeten jullie niet eens naar bed? School en aannemersbusje wachten niet.
Dat het wereldbeeld vooral soft benaderd wordt en niet op basis van controleerbare wetenschap (wat softe wetenschap gewoon veel minder is) is exact (pun intended) het probleem!quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat een nonsens. Toevallig heb ik vandaag nog een hoorcollege over ethiek gegeven, dat niet onderdeel uitmaakt van filosofie en allesbehalve bèta is. Vooruit, er komt wat aristotelische logica in voor, maar verder is het onwijs "soft". En tóch heel belangrijk, want het merendeel van het leven is "soft".
Voor CNN/BBC/FOXquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:37 schreef Karina het volgende:
Ik schakel net in. Domme vraag misschien, maar waarom gaat het allemaal in het Engels?
Ja, je loopt kans op confrontatie met de politie en dan ga je op z'n paasbest de straat op...quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:36 schreef Insomnia_ het volgende:
Hoezo is er ook geen één van die "studenten" representatief gekleed? Dat is toch handig als je serieus wil worden genomen.
Omdat er ook engelsen zijn ofzoquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:37 schreef Karina het volgende:
Ik schakel net in. Domme vraag misschien, maar waarom gaat het allemaal in het Engels?
Dat is mij nog steeds niet duidelijk..quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:37 schreef Karina het volgende:
Ja, ja, en dan stiekem toch op Ayn Rand uitkomen natuurlijk.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb vandaag zelfs voorgelezen uit de Bijbel. Ik ben heel open-minded.
Ze hopen dat Obama zich er persoonlijk mee bezig houdt.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:37 schreef Karina het volgende:
Internationale studenten die niet de moeite kunnen nemen om Nederlands te leren, of gewoon even iemand simultaan te laten vertalen zodat de rest gewoon natuurlijk kan praten.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:37 schreef Karina het volgende:
Dus ze zoeken het op?quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:38 schreef trabant het volgende:
[..]
Ja, je loopt kans op confrontatie met de politie en dan ga je op z'n paasbest de straat op...
Eens.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
Een universitaire studie was oorspronkelijk bedoeld ter volledige wetenschappelijke zelfverwerkelijking, het opnemen, evalueren, eigenmaken, toetsen, bevragen van en toevoegen aan de wetenschappelijke discipline waarvoor gekozen is.
Thans lijkt het eerder de eerste stap op weg naar een 'carrière' en riant salaris. DAAR is het met het onderwijs fout gegaan. Geen bevlogenheid, geen academische interesse, alleen nog een korte termijn visie op 'economisch nut' [sic]...
Geen wonder dat dit land aan alle kanten op instorten staat.
Als 100 bouwvakkers dit zouden doen dan werden ze ook kapot geslagenquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:36 schreef Fylax het volgende:
Jezus
Is gewoon terecht.
Hoop internationale studenten neem ik aan.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:37 schreef Karina het volgende:
Een baken van verlichting, een van de grootste filosofen ooit.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als Ayn Rand er maar uit laat hè..
Klopt, maar het deel wat wél kiest voor een wetenschappelijke baan wordt geconfronteerd met onzekere onderzoeksgelden, een 0-contract en eigenlijk moet hij/zij maar zelf zijn onderzoek zien financieren. Geen wonder dat velen dan kiezen voor een vast contract en een vast inkomen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:34 schreef topdeck het volgende:
[..]
maar de meeste mensen die een graad hebben bij de uni gaan toch meestal naar industrie waar ze een niet-wetenschappelijke baan hebben (iets boven het niveau van de hbo'ers).
Zij noemen het geweld, maar het is gewoon terecht van de politiequote:Op woensdag 25 februari 2015 23:38 schreef JanCees het volgende:
[..]
Als 100 bouwvakkers dit zouden doen dan werden ze ook kapot geslagen
Als ik dit zou doen zou mijn moeder mij kapot slaan
Zitten ook wat docenten tussen. Maar misschien ook wel wat beroepsrevolutionairen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:38 schreef Karina het volgende:
[..]
Beetje matig Engels wel af en toeEn sommige studenten zien eruit alsof ze 35 zijn.
Langstudeerders hè, mensen die nominaal afstuderen hebben wel wat beters te doen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:38 schreef Karina het volgende:
[..]
Beetje matig Engels wel af en toeEn sommige studenten zien eruit alsof ze 35 zijn.
Zitten ook docenten en oud studenten tussen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:38 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat is aan de accenten niet te horen, volgens mij hoor ik voornamelijk Nederlanders met knoerten van accenten.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:39 schreef tralalala het volgende:
[..]
Hoop internationale studenten neem ik aan.
Bron?quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:39 schreef Ajacied422 het volgende:
Volgens politie gaan ze vannacht iig niet die boel ontruimen
Jammerquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:39 schreef Ajacied422 het volgende:
Goeie vraag, snap ik ook niet want de UvA is een NL universiteit.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:37 schreef Karina het volgende:
Waarom niet?quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:39 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:nrc twitterde op woensdag 25-02-2015 om 23:38:47Politie ziet ontruiming Maagdenhuis vannacht niet gebeuren, maar sluit ook niets uit http://t.co/y407Do0phf http://t.co/NiGBZOG1jn reageer retweet
Daar gaan de AT5 kijkcijfers.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:39 schreef Ajacied422 het volgende:
Oh ja... de auteur van Atlas Shrugged... wat een groot filosoof...quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een baken van verlichting, een van de grootste filosofen ooit.
Als het linkse Nederland nou iemand goed kan gebruiken is zij het wel.
quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
Een universitaire studie was oorspronkelijk bedoeld ter volledige wetenschappelijke zelfverwerkelijking, het opnemen, evalueren, eigenmaken, toetsen, bevragen van en toevoegen aan de wetenschappelijke discipline waarvoor gekozen is.
Thans lijkt het eerder de eerste stap op weg naar een 'carrière' en riant salaris. DAAR is het met het onderwijs fout gegaan. Geen bevlogenheid, geen academische interesse, alleen nog een korte termijn visie op 'economisch nut' [sic]...
Nee, maar als je tegenwoordig voor je burgerrechten wilt opkomen, moet je je voorbereiden op een behandeling als terrorist.quote:
Daarvoor zit je hier in dit topic? Sensatie, ja?quote:
Joh.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een baken van verlichting, een van de grootste filosofen ooit.
Als het linkse Nederland nou iemand goed kan gebruiken is zij het wel.
Je kan ook uitloggen en studenten met een mening hun recht laten halen. Mister trol.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:36 schreef Fylax het volgende:
Jezus
Is gewoon terecht.
Was helemaal aan het begin eentje die eerder Spaans klonk. Dus daarvoor moet iedereen het zichzelf ongemakkelijk maken want dat is basisdemokraties.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:39 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat is aan de accenten niet te horen, volgens mij hoor ik voornamelijk Nederlanders met knoerten van accenten.
Vroeger was dat het doel ja, toen de bovenlaag hun eigen studie bekostigde. Degene die betaald staat namelijk helemaal vrij z'n eigen keuzes te maken, op het moment dat de tendens is ontstaan dat de overheid je in vrijwel alles subsidieert is het niet meer dan logisch dat de overheid ook bepaald waar dit geld voor gebruikt wordt.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
Eerlijk gezegd valt het mij nog mee dat ze dit doen en niet allemaal op twitter hun mening uiten.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:40 schreef Faux. het volgende:
Ze hadden de organisatie echt beter moeten afspreken. Deze Assembleé générale is leuk bedacht maar bijzonder ineffectief
Ik wil dat ze weggeschopt worden.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:40 schreef Voszje het volgende:
[..]
Daarvoor zit je hier in dit topic? Sensatie, ja?
Jij hebt wel een erg grote mond voor een 15-jarige die net komt kijken.quote:
Ik trol niet. Laat ze ff lekker naar huis gaan, idioten.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:40 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Je kan ook uitloggen en studenten met een mening hun recht laten halen. Mister trol.
'Dit' is ook 'maar' ontstaan door de ontruiming van het bungehuis gisteren, en de oproep op FB voor de demo-mars naar het Maagdenhuis waar in plaats van een handjevol toch iets meer dan een handjevol mensen op kwamen dagen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:40 schreef Faux. het volgende:
Ze hadden de organisatie echt beter moeten afspreken. Deze Assembleé générale is leuk bedacht maar bijzonder ineffectief
Het recht een huis binnen te breken?quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:40 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Je kan ook uitloggen en studenten met een mening hun recht laten halen. Mister trol.
Helemaal gelijk!quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
Uit Den Haag ja.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:42 schreef sneakydesert het volgende:
Op twitter lees ik dat mensen tussen de studenten activisten en ex-krakers herkennen.
Je verwacht het niet.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:42 schreef sneakydesert het volgende:
Op twitter lees ik dat mensen tussen de studenten activisten en ex-krakers herkennen.
Dit.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:42 schreef JanCees het volgende:
[..]
Het recht een huis binnen te breken?
Ik hoop snel.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wanneer wordt er geslagen?
Doen ze ook, daarvoor hebben ze de mensen buitenquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:41 schreef Karina het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd valt het mij nog mee dat ze dit doen en niet allemaal op twitter hun mening uiten.
nominaal?quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:39 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Langstudeerders hè, mensen die nominaal afstuderen hebben wel wat beters te doen.
twitter:hakhverdian twitterde op woensdag 25-02-2015 om 23:41:53Volgens de laatste berichten is Van der Laan weliswaar onderweg, maar naar bed en niet naar het #maagdenhuis. reageer retweet
wat een tegenstellingentwitter:Sywert twitterde op woensdag 25-02-2015 om 23:43:12Van der Laan inderdaad onderweg naar het Maagdenhuis reageer retweet
Weet ik. Maar dan ben je gewoon slecht voorbereid.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:42 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
'Dit' is ook 'maar' ontstaan door de ontruiming van het bungehuis gisteren, en de oproep op FB voor de demo-mars naar het Maagdenhuis waar in plaats van een handjevol toch iets meer dan een handjevol mensen op kwamen dagen.
quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:43 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:hakhverdian twitterde op woensdag 25-02-2015 om 23:41:53Volgens de laatste berichten is Van der Laan weliswaar onderweg, maar naar bed en niet naar het #maagdenhuis. reageer retweet
Ik heb ze niet geteld, maar je hebt nu in 3 delen minstens 50 oproepen tot geweld gedaan, ben jij wel helemaal gezond?quote:
Nou ja protesteren betekent tegenwoordig achter je pc gaan zitten en kwaad typenquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:42 schreef Faux. het volgende:
[..]
Doen ze ook, daarvoor hebben ze de mensen buiten
Zou mij ook niet verbazen, maar ik hoop dat de studenten van FMG toch wel hun medestudenten herkennenquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:42 schreef sneakydesert het volgende:
quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:43 schreef Houtenbeen het volgende:
Juistquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:43 schreef Ajacied422 het volgende:
wat een tegenstellingentwitter:Sywert twitterde op woensdag 25-02-2015 om 23:43:12Van der Laan inderdaad onderweg naar het Maagdenhuis reageer retweet
Jij noemt het geweld. Ik noem het een terechte politieactie, idioot.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb ze niet geteld, maar je hebt nu in 3 delen minstens 50 oproepen tot geweld gedaan, ben jij wel helemaal gezond?
Een soort gebaartje dat bij hun beweging hoort, heeft IS ook...quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:43 schreef Prof_Hoax het volgende:
Kan iemand mij die "tieten paar voel" imitatie eens uitleggen die ze doen met hun handen?
Hun eigen huis bedoel je? Ze studeren daar tochquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:42 schreef JanCees het volgende:
[..]
Het recht een huis binnen te breken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |