Mijn persoonlijke situatie is niet irrelevant, maar ik kan er prima mee leven als er voor mij geen plek in de wetenschap is. Die kans is zelfs heel groot, want ik vraag me af of ik op korte termijn 60 publicaties ga halen die aan de door de universiteit gestelde eisen voldoen en een miljoen euro aan subsidies binnenhaal.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat het wereldbeeld vooral soft benaderd wordt en niet op basis van controleerbare wetenschap (wat softe wetenschap gewoon veel minder is) is exact (pun intended) het probleem!
Jij bent persoonlijk betrokken, dus zie jij je geld liever niet minder worden. Logisch, daarom nog niet waar.
Holy shit, zo vertoon je je toch niet?quote:
quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:49 schreef SuicideErrorist het volgende:
"De politiek komt natuurlijk ook even cashen hier." - AT5
quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:49 schreef SuicideErrorist het volgende:
"De politiek komt natuurlijk ook even cashen hier." - AT5
Dus als de VU studenten solidair zijn.............quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke situatie is niet irrelevant, maar ik kan er prima mee leven als er voor mij geen plek in de wetenschap is. Die kans is zelfs heel groot, want ik vraag me af of ik op korte termijn 60 publicaties ga halen die aan de door de universiteit gestelde eisen voldoen en een miljoen euro aan subsidies binnenhaal.
Ik doe het onderzoek dat ik doe omdat ik ervan overtuigd ben dat het nuttig is. Heel bewust heb ik de overstap van de geesteswetenschappen (filosofie, om precies te zijn de logica) gemaakt naar de sociale wetenschappen. Als je bèta-onderzoek gelijkstelt aan "wetenschappelijk" en de rest "onwetenschappelijk" noemt, dan maak je de "softere" aspecten van de werkelijkheid immuun voor kritisch onderzoek.
En laat ik daar nu uitstekend onderwijs in kunnen geven, waardoor misschien wel de juf van jouw kinderen in staat is weerstand te bieden aan de toetscultuur en een eigen onderbouwde visie leert ontwikkelen op het soort onderwijs is dat het welzijn van het kind bevordert. Eigenlijk zou je me veel meer moeten betalen.
De vrouwelijke Hans Spekmanquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Holy shit, zo vertoon je je toch niet?
Die juf die lesgeeft moet gewoon productie draaien en de kinderen vooral veel toetsjes laten doen en verder niets. Anders is ze haar baan kwijt ook.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke situatie is niet irrelevant, maar ik kan er prima mee leven als er voor mij geen plek in de wetenschap is. Die kans is zelfs heel groot, want ik vraag me af of ik op korte termijn 60 publicaties ga halen die aan de door de universiteit gestelde eisen voldoen en een miljoen euro aan subsidies binnenhaal.
Ik doe het onderzoek dat ik doe omdat ik ervan overtuigd ben dat het nuttig is. Heel bewust heb ik de overstap van de geesteswetenschappen (filosofie, om precies te zijn de logica) gemaakt naar de sociale wetenschappen. Als je bèta-onderzoek gelijkstelt aan "wetenschappelijk" en de rest "onwetenschappelijk" noemt, dan maak je de "softere" aspecten van de werkelijkheid immuun voor kritisch onderzoek.
En laat ik daar nu uitstekend onderwijs in kunnen geven, waardoor misschien wel de juf van jouw kinderen in staat is weerstand te bieden aan de toetscultuur en een eigen onderbouwde visie leert ontwikkelen op het soort onderwijs is dat het welzijn van het kind bevordert. Eigenlijk zou je me veel meer moeten betalen.
Mijn studenten hebben het te druk voor bezettingen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:50 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dus als de VU studenten solidair zijn.............
EINDELIJKquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:50 schreef rene90 het volgende:
Long Johnson @uploadmuhammad 55 sec.55 seconden geleden
@LoriannevGelder Gespot: Polite- 10ME bussen Amsterdam Transformatorweg richting centrum. (code: 591) #maagdenhuis #Maagdenhuisbezetting
Spannondquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:50 schreef rene90 het volgende:
Long Johnson @uploadmuhammad 55 sec.55 seconden geleden
@LoriannevGelder Gespot: Polite- 10ME bussen Amsterdam Transformatorweg richting centrum. (code: 591) #maagdenhuis #Maagdenhuisbezetting
twitter:hakhverdian twitterde op woensdag 25-02-2015 om 23:50:20Gordon is inmiddels ook onderweg, maar niemand weet waarheen. #maagdenhuis reageer retweet
Nee, haten op jouw sensatiezucht.quote:
Neuh... eerder op de debiele 'visie' van 15-jarige rechtse balletjes.quote:
quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:51 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:hakhverdian twitterde op woensdag 25-02-2015 om 23:50:20Gordon is inmiddels ook onderweg, maar niemand weet waarheen. #maagdenhuis reageer retweet
"onwetenschappelijk" heb ik niet gezegd en ik geloof dat jij prima onderwijs geeft, dat is het punt niet.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waaronder valt geologie?quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"onwetenschappelijk" heb ik niet gezegd en ik geloof dat jij prima onderwijs geeft, dat is het punt niet.
We hebben een fundamenteel ander wereldbeeld; jij wil softheid want "zo zit de wereld in elkaar". Nee, de wereld is nu juist niet soft, maar controleerbaar. Juist de groei van die softe wetenschappen vormt het probleem, omdat het niet exact is, het is gebaseerd op enquetes, op te weinig controleerbare feiten.
Algemene taalwetenschappen
Algemene cultuurwetenschappen
Soosjale wetenschappen
etc.
dat zijn pretstudies. Psychologie is geen pretstudie want heeft connecties met exacte wetenschappen (biologie, chemie, etc.).
ME zatquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:53 schreef tralalala het volgende:
ALS ze willen ontruimen dan lijkt het mij logischer dat ze dat vanavond doen ipv morgen ivm Rotterdam.
Of hebben we genoeg ME?
Rechts dan niet in liberale zin en al helemaal niet libertair.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Neuh... eerder op de debiele 'visie' van 15-jarige rechtse balletjes.
Wel een lekker wijf danquote:
Als ik dit spel met je meespeel, komen we erop uit dat er alleen een plek is voor de wiskunde. Laten we de rest maar afschaffen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"onwetenschappelijk" heb ik niet gezegd en ik geloof dat jij prima onderwijs geeft, dat is het punt niet.
We hebben een fundamenteel ander wereldbeeld; jij wil softheid want "zo zit de wereld in elkaar". Nee, de wereld is nu juist niet soft, maar controleerbaar. Juist de groei van die softe wetenschappen vormt het probleem, omdat het niet exact is, het is gebaseerd op enquetes, op te weinig controleerbare feiten.
Algemene taalwetenschappen
Algemene cultuurwetenschappen
Soosjale wetenschappen
etc.
dat zijn pretstudies. Psychologie is geen pretstudie want heeft connecties met exacte wetenschappen (biologie, chemie, etc.).
Ze sturen de AS Roma-fans het gebouw in.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:53 schreef tralalala het volgende:
ALS ze willen ontruimen dan lijkt het mij logischer dat ze dat vanavond doen ipv morgen ivm Rotterdam.
Of hebben we genoeg ME?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |