quote:
Op woensdag 25 februari 2015 23:58 schreef EttovanBelgie het volgende:[..]
Het gaat mij simpelweg om de term 'pretstudie'; het dedain dat daaruit spreekt is walgelijk.
Alsof de 'exacten' geen 'pret' en 'plezier' in hun studie willen ervaren, een studie waar ze hun talenten in kwijt kunnen.
Het is die tendens om alles wat niet beta is af te schrijven als 'makkelijk' die mij stoort. Alsof beta's een studie Latijn zouden kiezen om maar niet beticht te worden van het kiezen van de 'makkelijke' weg.
Je leest echt totaal niet wat ik zeg he? Je houdt gewoon je zelfde praatje nogmaals. Ik heb het niet over Latijn gehad. Dat is geen pretstudie.
Algemene XXX-wetenschappen
Bestuurskunde
Soosjale wetenschappen
Dat zijn zaken die veel minder moeten. Meer exact juist; de wereld is juist controleerbaar.
Softe wetenschappen leiden tot het gedrag als dat van de neocons in de VS; Irak heeft massavernietingswapens. En de grote meerderheid van het volk denkt daarniet kritisch over na, vraagt geen controle, geen feiten, geen onderzoek.
Dat is waar softe wetenschappen toe leiden, juist dat gedrag dat jij zo -terecht- verafschuwt.
En dat ik daar dedain over heb, lijkt me alleen maar goed. Alsof jij geen dedain kent.