Ja, of stil blijven staan, dat Kris verder loopt en de quebrada instapt en Lisanne blijft staan waar ze stond om een goeie foto (niet half van achteren) van haar vriendin te maken.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 18:24 schreef Lutalo het volgende:
Op de foto bij de eerste quebrada lijkt het erop (als er niet bij de eerste foto daarvan is ingezoomd) dat Lisanne weer een paar stappen terug is gelopen.
In Nederland "aan hun lot overgelaten"??quote:Op dinsdag 24 februari 2015 18:28 schreef ootjekatootje het volgende:
Ok, ik klap er nog even eentje in:
Hoe heet die verslavingskliniek daar en hoe open is die instelling?
Wat doen ze in Panama aan geestelijke gezondheidszorg?
Worden die mensen net als hier in Nederland aan hun lot overgelaten of wonen ze in bij families?
Hebben ze voldoende medische zorg daar?
Kennen ze daar instellingen als BAVO, GGZ en GGD?
Je weet toch, hoort allemaal bij "wetenschappelijk denken". In Mataland. Net als onderbouwen met "dat doe je toch niet", "dan spoor je niet" en het hooglogisch redeneerwerk "er was geen gids bij want die had ze aangeraden een jasje mee te nemen".quote:
Serenity Rehab nog wat. zit ff ( nou ja ff voor restaurant Pianaista. Je komt er vlakbij als je met de taxi naar het restaurant gaat.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 18:28 schreef ootjekatootje het volgende:
Ok, ik klap er nog even eentje in:
Hoe heet die verslavingskliniek daar en hoe open is die instelling?
Wat doen ze in Panama aan geestelijke gezondheidszorg?
Worden die mensen net als hier in Nederland aan hun lot overgelaten of wonen ze in bij families?
Hebben ze voldoende medische zorg daar?
Kennen ze daar instellingen als BAVO, GGZ en GGD?
Er is nergens gezoomd. Bij alle foto's zijn de waarden standaard hetzelfde:quote:Op dinsdag 24 februari 2015 18:24 schreef Lutalo het volgende:
Op de foto bij de eerste quebrada lijkt het erop (als er niet bij de eerste foto daarvan is ingezoomd) dat Lisanne weer een paar stappen terug is gelopen.
Ja, zeker. Ik ben het met je eens, ook over het verschil tussen de twee dames.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ze hoeven het niet altijd eens te zijn geweest over hoever ze door zouden lopen, of zelfs welke kant ze op zouden moeten.
Ik heb de indruk dat K door haar achtergrond avontuurlijker is aangelegd dan L, en misschien denken de ouders van L ook wel stiekem dat K ze ergens ingesleept heeft wat L nooit uit zichzelf zou doen.
Bijvoorbeeld in een kort broekje en strak shirt door de wildermis struinen.
Oh echt? Chilly? Dat is nieuw dan. Hier ben ik voor dommig versleten omdat ik het waagde over onderkoeling te beginnen. Jij hebt onderkoeling ook geheel niet vermeld in je lange lijst met mogelijke gevaren in die bergen. Toch heeft Baru het over nachttemperaturen tussen de 5 en 15 graden. Verwarrend allemaal hoor.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend (staat zelfs in de beschrijvingen) dat het nogal chilly kan worden in die bergen.
Onderkoeling kan in die hogere gebieden. Als je goed kijkt, zie je onderkoeling (en oververhitting) er gewoon bij staan:quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:05 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Oh echt? Chilly? Dat is nieuw dan. Hier ben ik voor dommig versleten omdat ik het waagde over onderkoeling te beginnen. Jij hebt onderkoeling ook geheel niet vermeld in je lange lijst met mogelijke gevaren in die bergen. Toch heeft Baru het over nachttemperaturen tussen de 5 en 15 graden. Verwarrend allemaal hoor.
Blijkbaar is het op die andere mirador waar je de andere oceaan kunt zien, niet de moeite waard om een foto te nemen, daar lees en zie je nooit iets over.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:20 schreef Nieuwschierig het volgende:
Hoeveel goede bronnen zijn er over de 2 miradors? Er moet toch meer over te vinden zijn.
Op de kaart in de OP staan 2 plekken, 250 meter uit elkaar. Dat zou zo maar 10 minuten lopen kunnen zijn.
Volgens Baru is het 50 meter en is met moeite zelfs op een kortere afstand de beide oceanen te zien.
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ze hoeven het niet altijd eens te zijn geweest over hoever ze door zouden lopen, of zelfs welke kant ze op zouden moeten.
Ik heb de indruk dat K door haar achtergrond avontuurlijker is aangelegd dan L, en misschien denken de ouders van L ook wel stiekem dat K ze ergens ingesleept heeft wat L nooit uit zichzelf zou doen.
Bijvoorbeeld in een kort broekje en strak shirt door de wildermis struinen.
Het gaat me er om hoe ver de plekken uit elkaar liggen om de kwaliteit van de kaart te optimaliseren.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:22 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Blijkbaar is het op die andere mirador waar je de andere oceaan kunt zien, niet de moeite waard om een foto te nemen, daar lees en zie je nooit iets over.
Dat wist ik niet. Ik zie alleen wat foto's en probeer tevens te verklaren waarom L steeds achterop loopt of een eindje terug.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:26 schreef Lutalo het volgende:
[..]![]()
Kris kan zeker avontuurlijker ingesteld zijn dan Lisanne, helemaal niet gek gedacht als je weet dat Kris al eens in Peru is geweest.
En misschien op die vakantie enige ervaring heeft opgedaan, zoals bijv. 'op het pad blijven' (Roelie Kremers.
Ja, met haar ouders. Ik vermoed zo'n georganiseerde reis. Dat is even wat anders dan met zijn tweeen gaan hiken.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:26 schreef Lutalo het volgende:
[..]![]()
Kris kan zeker avontuurlijker ingesteld zijn dan Lisanne, helemaal niet gek gedacht als je weet dat Kris al eens in Peru is geweest.
En misschien op die vakantie enige ervaring heeft opgedaan, zoals bijv. 'op het pad blijven' (Roelie Kremers.
Ze waren toch ook schaars gekleed en halfnaakt, wat is er mis mee die feiten te benoemen?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:21 schreef Lutalo het volgende:
Om met @Ootjes woorden te spreken; ik klap er ook nog even 1 in, iets over taboe (not) en wat me stoort:
Verkrachten doen alleen andere mannen, vnml in andere landen, de Nederlandse mannen (en helemaal die op dit forum) doen dat niet, die komen niet in verleiding, denken er in de verste verte niet aan....... als ze foto's zien van Kris en Lisanne.
Ze schrijven alleen maar nauwelijks gekleed en halfnaakt; doet me denken aan "de vieze man" van Kees van Kooten.
Maar dat zie ik verkeerd, dat snap ik ook wel, het is alleen maar uit bezorgdheid en waarschuwend bedoeld: "meisjes, ik kan er wel tegen hoor, maar je weet het hè, al die andere mannen, vooral daar, die worden dan helemaal wild."
Ja en wat een discriminatie, en er zijn ook vrouwelijke verkrachters.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ze waren toch ook schaars gekleed en halfnaakt, wat is er mis mee die feiten te benoemen?
En zit je nu te insinueren dat Kloothommel of ik verkrachters zouden zijn?
Je bedoelt niet de Pan-American Highway toch? Die loopt niet over de CD, maar aan de Pacifische kant, langs David enzo.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:41 schreef agter het volgende:
Over de mirador:
Er is een complete route over de rug van de CD (In heel Amerika).
Ook is er een Mirador-trail.
Dus ja, er zullen heel veel Miradors zijn.
Het jammerlijke is dat er voor Panama gewoon geen goede trail-kaarten online staan.
Nee, dat schrijf ik niet, dan begrijp je de strekking van mijn bericht niet.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ze waren toch ook schaars gekleed en halfnaakt, wat is er mis mee die feiten te benoemen?
Maar is een 2e van belang? Van belang is mijns inziens de fotolocatie die we veronderstellen in de gele cirkel op de HERE kaart.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
@ Nieuwschierig, die 2 Miradors komen van Gorraays GPS-data.
Je begint zelf over Nederlandse mannen en haalt FOK!kers aan. In een reactie waarin je de woorden gebruikt die Kloothommel en ik hanteren.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:44 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Nee, dat schrijf ik niet, dan begrijp je de strekking van mijn bericht niet.
True, maar totdat Gorraay komt met een uitleg laat ik het liever staan. Die route en die punten staan er niet voor niets en moeten iets betekenen.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Maar is een 2e van belang? Van belang is mijns inziens de fotolocatie die we veronderstellen in de gele cirkel op de HERE kaart.
Ja, daarom lopen de gidsen ook niet in hemd en korte broek.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja en wat een discriminatie, en er zijn ook vrouwelijke verkrachters.
Nee, echt een trail.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je bedoelt niet de Pan-American Highway toch? Die loopt niet over de CD, maar aan de Pacifische kant, langs David enzo.
Ja, zelfs die SINAPROC-kaart is zo enorm brak. Die rivieren kloppen van geen kant. Moeilijk matchen met de HERE-kaart...
Ik bedoel precies dat wat ik heb geschreven.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je begint zelf over Nederlandse mannen en haalt FOK!kers aan. In een reactie waarin je de woorden gebruikt die Kloothommel en ik hanteren.
Wat bedoel je dan wel?
Een trail door heel Amerika? Noord- en Centraal- dan? Lijkt me een mooie maar gevaarlijke tocht. Honduras, dat gebied...quote:
Wat dus niet duidelijk is.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:48 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ik bedoel precies dat wat ik heb geschreven.
Hoe haal je hieruit dat het zo ver uit elkaar is?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
True, maar totdat Gorraay komt met een uitleg laat ik het liever staan. Die route en die punten staan er niet voor niets en moeten iets betekenen.
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 18:45 schreef Gorraay het volgende:
Voor de locatie van de Mirador lijkt het me het beste om af te gaan op de GPS-gegevens op de Wikiloc-pagina over de Sendero Pianista. Ik heb in Google Earth de coördinaten (bij benadering) er nog eens bijgezocht. (Het kan zijn dat het noordoostelijke puntje iets voorbij de Mirador-zuid is, d.w.z. dat de hiker nog een stukje is doorgelopen voor het uitzicht aan de noordelijke kant. Maar dan hebben we het over minieme afstanden.)
De andere coördinaten horen bij die scherpe knik in de route.
[ afbeelding ]
Jij maakt er een link van.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat dus niet duidelijk is.
Dan wil je vriendelijk vragen om een link tussen FOK!kers en verkrachtingen te verwijderen. De link alleen al slaat nergens op.
Die afstand volgt juist uit de coördinaten.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:54 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hoe haal je hieruit dat het zo ver uit elkaar is?
Die 2e set coördinaten is een toevallige knik in de klim er naartoe.
[..]
[ afbeelding ]
Nee, ik ben in discussie met jou, niet met de mods, en jij gebruikt FOK!kers in je bericht.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:55 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Jij maakt er een link van.
Uiteraard gebruik ik de woorden die Kloothommel en jij gebruiken, dat is het hele punt toch juist?
Je wilde toch weten waarom ik me daaraan stoorde, nou DAT dus.
Als je mijn bericht weg wilt hebben, meld je 'm maar bij de moderator.
Yep. Alleen zijn er van Panama gewoon geen goede kaarten online te bekijken.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een trail door heel Amerika? Noord- en Centraal- dan? Lijkt me een mooie maar gevaarlijke tocht. Honduras, dat gebied...
Hopelijk komt Gorraay dan op z'n quote alert af... maar de term "2e mirador" werd hier ook al gebruikt als carribian mirador en de 1e als pacific mirador (de foto-mirador)quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die afstand volgt juist uit de coördinaten.
Ja, goeie vraag; is het slechts een knik of een andere Mirador. Daarom wacht ik liever op Gorraay dan weer data gaan aannemen als A is waar en B is niet waar.
Ik denk idd dat de foto's bij het 2e punt (Mirador "2") zijn genomen. Bij het eerste punt zie je ook geen Mirador op HERE ofzo, maar omdat het punt geplot staat, heb ik hem erin gezet.
Dank je!quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:58 schreef agter het volgende:
[..]
Yep. Alleen zijn er van Panama gewoon geen goede kaarten online te bekijken.
[ afbeelding ]
Ja, ben ik helemaal met je eens. Maar ik wilde niet de beslissing nemen om 1 punt wel en 1 punt niet te gebruiken. Liever de bron van het bericht daarover vragen dan zelf besluiten wat waar zou zijn.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:59 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hopelijk komt Gorraay dan op z'n quote alert af... maar de term "2e mirador" werd hier ook al gebruikt als carribian mirador en de 1e als pacific mirador (de foto-mirador)
Zo wordt het een grote spraakverwarring.
Maar die is er wel. Alleen geen kaarten van Panama online.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank je!
Alleen; die loopt dus niet over de CD.
Eindelijk dan een trail in panama gevonden waar je droge voeten houdt en niet in culebra's kunt vallenquote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:02 schreef agter het volgende:
[..]
Maar die is er wel. Alleen geen kaarten van Panama online.
Zie mijn edit.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Eindelijk dan een trail in panama gevonden waar je droge voeten houdt en niet in culebra's kunt vallen
Ok, ik geloof je, we weten dat Panama weinig gedetailleerde kaarten online heeft staan.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:02 schreef agter het volgende:
[..]
Maar die is er wel. Alleen geen kaarten van Panama online.
In Panama worden er wel online losse wandelingen aangeboden.
http://fatbirder.com/links_geo/america_central/panama.html
"Continental divide trail and surroundings - on the trail, with a lot of luck, you could see Umbrella bird and Green Thorntail Hummingbirds. There is a trail after the continental divide crossing, up to the road with the "palo seco sign". A great place to go birding is the ANAM office little bit further along from the continental divide sign (in the province of Bocas del Toro), drive a little bit further and on the left is the house of the late Willy Mazu, nice area to see birds behind the house (the front washed away)."
Punt is dat we helemaal niet weten in hoeverre het dé oorzaak is. Voor 't stuk tot de mirador is het niet eens heel ongewoon om er zo bij te lopen. (nu geen bronnen, maar er zijn toch wel wat foto's van toeristen voorbij gekomen.)quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het zijn geen verwijten ofzoiets, gewoon observaties.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:10 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Punt is dat we helemaal niet weten in hoeverre het dé oorzaak is. Voor 't stuk tot de mirador is het niet eens heel ongewoon om er zo bij te lopen. (nu geen bronnen, maar er zijn toch wel wat foto's van toeristen voorbij gekomen.)
Mannen op gedachtes brengen...tja kan natuurlijk, maar moeten ze dan in een vuilniszak gaan lopen? En als je niet van plan bent om daar de nacht door te brengen is het imho niet eens zo heel raar dat je daar dan dus ook niet op voorbereid bent.
Het zijn geen observaties maar jullie persoonlijke mening, oordelen.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het zijn geen verwijten ofzoiets, gewoon observaties.
Schaarsgekleed en halfnaakt zijn geen meningen, dat kun je in de foto's gewoon zien.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:25 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Het zijn geen observaties maar jullie persoonlijke mening.
Moeten dommige vrouwtjes nou gaan uitleggen wat het verschil is, meneer de grote wetenschappelijk denker? nee toch.
Dus hij zat niet in die heli als gids maar ook als lid van de sinaproc? Terwijl hij zelf gezegd heeft dat hij ze heeft zien lopen op het pianistapad?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:30 schreef jackie12 het volgende:
Plinio M is niet alleen gids hij werkt ook nog eens voor Sinaproc.
Ben benieuwd wat zijn rol was de eerste dagen na de verdwijning want hij was NB die hen rond de middag als laatste zag op de Pianista
Ingrid, Feliciano en Plinio die alle 3 wisten dat ze de Pianista gingen doen maar dan gaan zoeken bij de vulkaan.
Ik blijf t raar vinden.
Daar heb je dan vast wel een bron voor?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:30 schreef jackie12 het volgende:
Zijn die foto's niet van dit jaar? Er staat januari bij.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:30 schreef jackie12 het volgende:
Ben benieuwd wat zijn rol was de eerste dagen na de verdwijning want hij was NB die hen rond de middag als laatste zag op de Pianista
Ingrid, Feliciano en Plinio die alle 3 wisten dat ze de Pianista gingen doen maar dan gaan zoeken bij de vulkaan.
Ik blijf t raar vinden.
If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.quote:
Ingrid maakte zich juist boos omdat er bij volcan baru gezocht werd.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:30 schreef jackie12 het volgende:
Ik blijf t raar vinden.
Hij heeft in ieder geval bereik op die Miradorquote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:59 schreef 11en30 het volgende:
Ha! ToniB waar ben je? Voor je mirador-overzicht:
8:40
8. van Telemetro/La Ruta met de "totempaal" en de mountainmaster is dus dezelfde als de andere.
Ik stel voor dat we deze lokatie als "de mirador" aanhouden.
Er is geen enkele aanwijzing voor een andere relevante mirador in het verhaal van K en L.
Had ze wat harder moeten roepen...quote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:57 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Ingrid maakte zich juist boos omdat er bij volcan baru gezocht werd.
Zij was de eerste die zei, daar zijn ze niet!
Ja, die man die belt is Plinio toch?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hij heeft in ieder geval bereik op die Mirador
Uit alles blijkt dat SINAPROC simpelweg zijn eigen gang ging en niet luisterde naar Feliciano (de Baru hoef je niet op) of Ingrid.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Had ze wat harder moeten roepen...
Ze heeft het heel duidelijk gemaakt. Dat Sinaproc daar niets mee deed is niet haar fout.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Had ze wat harder moeten roepen...
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, die man die belt is Plinio toch?
Die Mirador heeft ToniB er al ingezet, die man in die hangmat herken ik. Is inderdaad dezelfde als M2.
Ja die gozer in die hangmat is hier eerder voorbij gekomen, er werd toen gevraagd of er ook al een ijscowagentje stond...quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, die man die belt is Plinio toch?
Die Mirador heeft ToniB er al ingezet, die man in die hangmat herken ik. Is inderdaad dezelfde als M2.
Het is haar fout dat die meiden niet zoals afgesproken op vrijwilligerswerk waren....quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:06 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Ze heeft het heel duidelijk gemaakt. Dat Sinaproc daar niets mee deed is niet haar fout.
Belachelijk, die vrouw zit in Costa Rica. Die heeft toch geen controle over een kinderdagverblijf in Boquete?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het is haar fout dat die meiden niet zoals afgesproken op vrijwilligerswerk waren....
Er zit een heel groot vlak tussen verdwalen en verkrachten/ontvoeren/vermoorden.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:09 schreef 11en30 het volgende:
Ik sluit niks uit maar Plinio kan mooie meiden genoeg krijgen als hij daar belangstelling voor heeft. Die hoeft er echt geen van de Pianista te ontvoeren.
editquote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Belachelijk, die vrouw zit in Costa Rica. Die heeft toch geen controle over een kinderdagverblijf in Boquete?
Je weet helemaal niet waarom het uitgesteld werd, misschien was er iemand ziek, was er die week niemand om de slecht Spaanssprekende meiden te begeleiden, andere overmacht, weet jij veel.
Ingrid L. de schuld geven van vrijwilligerswerk dat niet doorging (nou, wat erg zeg), is echt waanzin.
Nee, we hebben die verhalen helemaal niet besproken.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
15 onafhankelijke verhalen over de werkwijze van de Taalschool. die hebben we hier gisteren al besproken. Ik ga die vrouw hier niet laten neerzetten als een geweldig mens.
Daar had ik het helemaal niet over. Mijn reactie was op de post van jackie, die stelde dat o.a. Ingrid wist dat ze niet bij volcan baru waren maar daar niet naar handelden. Dat is dus niet waar.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het is haar fout dat die meiden niet zoals afgesproken op vrijwilligerswerk waren....
Sinaproc kwam pas in actie naar haar fout.
Meh. Daar is hij te pro voor imo. In het ergste geval voorziet hij met zijn verklaring iemand van een alibi. "Ik heb ze op de Pianista gezien (impliciet: en ze waren zonder begeleiding)." De toevoeging "niet zeker want ze lijken allemaal op elkaar" geeft hem zelf dan een veilige escape mocht het uitkomen. Was hij daar wel echt? Wat verklaren zijn klanten van dat moment?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er zit een heel groot vlak tussen verdwalen en verkrachten/ontvoeren/vermoorden.
Er bestaat ook nog zoiets als een ongeluk/verkeerd advies.
correctie: die meiden kozen voor een totaal pakket inclusief vrijwilligerswerk bij de taalschool. Betaald en conform de afspraken.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, we hebben die verhalen helemaal niet besproken.
Jij beweerde iets maar kwam niet met concrete redenen waarom dat werk een weekje uitgesteld werd.
Het gaat er niet om of ze "een geweldig mens" is, jij beschuldigt haar van de aanleiding van Kris en Lisannes dood.
Die meiden kozen zelf voor de Pianista, niemand dwong ze daartoe.
Ja, mans genoeg, dat bleek. Afspraken zijn afspraken. En daar ging het fout.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:14 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Daar had ik het helemaal niet over. Mijn reactie was op de post van jackie, die stelde dat o.a. Ingrid wist dat ze niet bij volcan baru waren maar daar niet naar handelden. Dat is dus niet waar.
Verder weten we de oorzaak van de fatale afloop niet, dus de taalschool bij voorbaat als schuldig aanwijzen is ook weer kortzichtig. Als je op werk/studie reis/vakantie gaat naar een land als Panama kun je ook inschatten dat je niet de hele reis bij het handje gehouden wordt door wie dan ook.
Ik denk ook niet dat K en L dat zochten en in principe "mans" genoeg waren om met een weekje uitstel van het vrijwilligerswerk om te kunnen gaan.
Hoe weet je dat dat van tevoren betaald was? En dan nog, overmacht, dat kan gebeuren. Dat geloof jij niet, maar je geeft ook geen enkele concrete argumenten waarom niet. "15 mensen overkwam hetzelfde" zeg je.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
correctie: die meiden kozen voor een totaal pakket inclusief vrijwilligerswerk bij de taalschool. Betaald en conform de afspraken.
Helder, compleet en helemaal in de roos samengevat.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:14 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Daar had ik het helemaal niet over. Mijn reactie was op de post van jackie, die stelde dat o.a. Ingrid wist dat ze niet bij volcan baru waren maar daar niet naar handelden. Dat is dus niet waar.
Verder weten we de oorzaak van de fatale afloop niet, dus de taalschool bij voorbaat als schuldig aanwijzen is ook weer kortzichtig. Als je op werk/studie reis/vakantie gaat naar een land als Panama kun je ook inschatten dat je niet de hele reis bij het handje gehouden wordt door wie dan ook.
Ik denk ook niet dat K en L dat zochten en in principe "mans" genoeg waren om met een weekje uitstel van het vrijwilligerswerk om te kunnen gaan.
Upload 23-11-2014quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:12 schreef agter het volgende:
Van wanneer is die video (kan YT niet openen)?
Er moet natuurlijk wel een bepaalde gelegenheid voor zijn.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:09 schreef 11en30 het volgende:
Ik sluit niks uit maar Plinio kan mooie meiden genoeg krijgen als hij daar belangstelling voor heeft. Die hoeft er echt geen van de Pianista te ontvoeren.
Zoon van F is een puber volgens jou en K&L waren vrouwen..quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe weet je dat dat van tevoren betaald was? En dan nog, overmacht, dat kan gebeuren. Dat geloof jij niet, maar je geeft ook geen enkele concrete argumenten waarom niet. "15 mensen overkwam hetzelfde" zeg je.
Uitstel is heel normaal in Latijns-Amerika, waarom zou die school daar een kwade bedoeling mee hebben? Denk je dat dat goed is voor hun business?
En dan nog; toen het een weekje uitgesteld werd (groot drama, een weekje vakantie in Boquete), maakten Kris en Lisanne de keuze voor:
- aardbeienboerderij met F. - 2 april
- Baru met F. - 5 april
- Pianista mogelijk alleen - 1 april
Dat zijn hun eigen keuzes, dat kan je een vrouw in een land verderop toch niet kwalijk nemen?
Ingrid:quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, mans genoeg, dat bleek. Afspraken zijn afspraken. En daar ging het fout.
Had ze netjes een alternatief aangeboden...
Oh en wat zei ze zelf:
ik zat in Bocas bij mij eigen groepje, ja ik heb de meiden wel zien zitten, in Bocas maar niet gesproken. Waren erg teruggetrokken? Ja als ik geweten had dat het om die meiden ging, was ik eerder in actie gekomen?
Hoe had zij dan oordelen dat die meiden niet op de vulkaan waren?
Ja past helemaal in jullie straatje...quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Helder, compleet en helemaal in de roos samengevat.
Hoe bedoel je? Die gast heeft alles mee. Een kop waar veel meiden op vallen, een open en vriendelijke uitdrukking in zijn gezicht, goede fysiek, krachtige en rustige uitstraling, sportief lichaam, netjes verzorgd, aandacht voor natuur en schoonheid, een goede verantwoordelijke baan, wordt alom gerespecteerd en spreekt waarschijnlijk z'n talen. De gelegenheden komen wel naar hem toe voorlopig schat ik zo in.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:21 schreef gynaika het volgende:
[..]
Er moet natuurlijk wel een bepaalde gelegenheid voor zijn.
Dat zoontje van F komt aardig puberaal over, jij had het zelf over zijn gruwelijke video gisteren.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zoon van F is een puber volgens jou en K&L waren vrouwen..
Ja, alleen en in een onbekend land.
Ik kan het hardmaken en onderbouwen, alleen gaat dat ten koste van derden. Dan weet ik waarmee je weer gaat schermen en daar pas ik dus voor.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat zoontje van F komt aardig puberaal over, jij had het zelf over zijn gruwelijke video gisteren.
Voor de rest ga je nergens op in.
Die puber is dus 24 en dus 3 jaar ouder dan K&Lquote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat zoontje van F komt aardig puberaal over, jij had het zelf over zijn gruwelijke video gisteren.
Voor de rest ga je nergens op in.
Maak dan een uitgebreide, onderbouwde post (hoeft niet met directe links, maar wel feiten benoemen, concreet) waarin je die gevallen uiteenzet, met de redenen van uitstel/niet doorgaan (dat was bij K&L niet het geval) erbij.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:28 schreef ootjekatootje het volgende:
El mata:
is het dan verantwoord hier die 15 reisverslagen neer te zetten? Van Nederlanders?
Want dat is wat je vraagt aan me, bronnen. Ik heb jullie verteld waar die bronnen te vinden zijn.
Ik pas ervoor om dat hier te doen en wil ze je best PMen.
Wind je niet op. We zoeken alleen maar naar een verklaring voor wat er gebeurd zou kunnen zijn.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:21 schreef Lutalo het volgende:
Om met @Ootjes woorden te spreken; ik klap er ook nog even 1 in, iets over taboe (not) en wat me stoort:
Verkrachten doen alleen andere mannen, vnml in andere landen, de Nederlandse mannen (en helemaal die op dit forum) doen dat niet, die komen niet in verleiding, denken er in de verste verte niet aan....... als ze foto's zien van Kris en Lisanne.
Ze schrijven alleen maar nauwelijks gekleed en halfnaakt; doet me denken aan "de vieze man" van Kees van Kooten.
Maar dat zie ik verkeerd, dat snap ik ook wel, het is alleen maar uit bezorgdheid en waarschuwend bedoeld: "meisjes, ik kan er wel tegen hoor, maar je weet het hè, al die andere mannen, vooral daar, die worden dan helemaal wild."
Wat is dat, 'jullie straatje'?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja past helemaal in jullie straatje...
Je beschuldigt Ingrid zelf hier, dus "ten koste van derden" heb je totaal geen probleem mee.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik kan het hardmaken en onderbouwen, alleen gaat dat ten koste van derden. Dan weet ik waarmee je weer gaat schermen en daar pas ik dus voor.
Ja dat WEET ik toch. Maar dat was niet het punt. Ik noemde zijn gedrag puberaal, wat me niet een heel vreemde mening lijkt, wel?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die puber is dus 24 en dus 3 jaar ouder dan K&L
Ingrid is direct bij de zaak betrokken, zoals ik gisteren zei zal ik een lijstje maken.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je beschuldigt Ingrid zelf hier, dus "ten koste van derden" heb je totaal geen probleem mee.
Er hoeft ook geen beschuldiging uit te komen, gewoon een nuchter overzichtje:
• 15-05-2013 - vrijwilligerswerk voor 2 mensen ging niet door, ook geen uitstel - reden: ziekte schoolmeester - kosten voor de 2 mensen; 300 dollar
zoiets.
jij noemt zijn gedrag puberaal en ik noem dat zwaar gestoordquote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja dat WEET ik toch. Maar dat was niet het punt. Ik noemde zijn gedrag puberaal, wat me niet een heel vreemde mening lijkt, wel?
Kris en Lisanne lijken veel volwassener dan H. Hoe oud ze allemaal ook zijn, dat is het punt niet.
Nee; indirect. Ze is eigenaresse van die taalscholen, maar woont in Costa Rica, ver van Boquete. Zij heeft toch geen controle over wat een kinderdagverblijf in dat dorp voor programma hanteert?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ingrid is direct bij de zaak betrokken, zoals ik gisteren zei zal ik een lijstje maken.
Mata heeft in al zijn wetenschappelijke wijsheid deliria nog wat moeite met het onderscheid tussen feiten (observaties) en oordelen (mening).quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
jij noemt zijn gedrag puberaal en ik noem dat zwaar gestoord
Dat er fouten zijn gemaakt door de Pamaneese prutsers en niet door de hardwerkende eerlijke lokale bevolking. Ik quote niet maar daar ging imo gisterenavond die discussie ook weer over.quote:
Ze zat toen in Bocas met een eigen groep en niet in CR. Ze heeft toen ook K&L gezien in Bocas.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee; indirect. Ze is eigenaresse van die taalscholen, maar woont in Costa Rica, ver van Boquete. Zij heeft toch geen controle over wat een kinderdagverblijf in dat dorp voor programma hanteert?
Ze kan hoogstens zeggen; met jullie hebben we zoveel slechte ervaringen, we zoeken een ander.
Maar dat heeft met Lisanne en Kris niets te maken.
De beschuldigingen gaan nu van F. naar Plinio naar Ingrid en naar allemaal andere gewone mensen die gewoon hun werk doen.
De echte verantwoordelijkheid voor de dood (aangezien ze nog zo lang hebben geleefd) van Kris en Lisanne ligt -naast bij die Culebra gardena- bij die partij die juist opgericht is om mensen niet dood te laten gaan; SINAPROC.
Ja, er zijn fouten gemaakt. Variërend van geen goede kleding voor de jungle, tot het niet zoeken op de juiste plaatsten en verder wsl nog veel en veel meer menselijke fouten.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat er fouten zijn gemaakt door de Pamaneese prutsers en niet door de hardwerkende eerlijke lokale bevolking. Ik quote niet maar daar ging imo gisterenavond die discussie ook weer over.
edit: zie cross-post van Mata hierboven
edit: en nu waarschijnlijk hieronder
Dat heb ik een deel of 10 geleden gevraagd en toen was het "ze kwam aan in Bocas op 2 april" en hoorde daar van de vermissing.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:39 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze zat toen in Bocas met een eigen groep en niet in CR. Ze heeft toen ook K&L gezien in Bocas.
Haar woorden, toch Bladwijzer?
Idemquote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:18 schreef gynaika het volgende:
Ik ga inderdaad uit van een lopend onderzoek en wil dat goed werken dan is zwijgzaamheid geboden.
Neem van mij aan dat er heel weinig speculaas aan zit. Zet het in de lijst.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat heb ik een deel of 10 geleden gevraagd en toen was het "ze kwam aan in Bocas op 2 april" en hoorde daar van de vermissing.
Ik vroeg toen ook of ze Kris en Lisanne persoonlijke kende, maar daar kwam toen geen antwoord op.
Weet je dit allemaal zeker of is het speculaas?
Ja dat denk ik nu ook. Gun ze vooral rust.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:21 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Ik ben niet bij de expeditie betrokken, maar mijn mening is: hou de ouders erbuiten. Die zitten nu in een fase van rouw.
Hier doet Ingrid haar verhaal:quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:39 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze zat toen in Bocas met een eigen groep en niet in CR. Ze heeft toen ook K&L gezien in Bocas.
Ik weet ff niet waar je het over hebt?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:39 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik dacht die Bladwijzer weet dat wel, waar Ingrid was, in CR of Bocasquote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:49 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Misschien kun je ook gewoon antwoord geven, je noemde mij toch in je post?
ja dat lees ik maar waar doel je op?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik dacht die Bladwijzer weet dat wel, waar Ingrid was, in CR of Bocas
- hoe weet je dat dat van tevoren betaald is?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:47 schreef ootjekatootje het volgende:
En even het laatste over de taalschool:
K&L hebben het pakket bij de taalschool geboekt en niet direct bij het kinderdagverblijf. Ingrid runt die drie taalscholen en ontvangt de centen dus jawel niet het kinderdagverblijf maar de taalschool is verantwoordelijk voor het niet doorgaan van het vrijwilligerswerk.
Naar aanleiding van deze postquote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:57 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Ingrid maakte zich juist boos omdat er bij volcan baru gezocht werd.
Zij was de eerste die zei, daar zijn ze niet!
Kan toch via Facebook, Whatsapp of telefoon gebeurd zijn, die uitspraak?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Naar aanleiding van deze post
Lol, zo'n studentenhol laat geen toeristen achteraf betalen. Het wordt verkocht als een prachtige packagedeal.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
- hoe weet je dat dat van tevoren betaald is?
- weet je hoeveel dat gekost heeft? Dat werk dan, niet het verblijf, dat moeten ze toch hebben.
Als vrijwilligerswerk een weekje niet doorgaat, is er toch niets verloren? Je hebt lekker de tijd een beetje te wandelen, bij het zwembad liggen, Spaans leren, whatever.
nogmaals dan http://boquete.ning.com/f(...)5%3AComment%3A502245quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Naar aanleiding van deze post
Hahah, grapje zeker. Ze had ze gezien, niet eens gesproken. De medewerker daar in Boquete wist amper wie K&L waren... En dan ff zo wat ferme uitspraken doen over welke richting ze vooral niet moesten gaan zoeken.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kan toch via Facebook, Whatsapp of telefoon gebeurd zijn, die uitspraak?
Mij lijkt uiteindelijk de enige echte fout die Lisanne en Kris gemaakt hebben, dat ze niet duidelijk gemaakt hebben waar ze heen gingen.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:41 schreef agter het volgende:
[..]
Ja, er zijn fouten gemaakt. Variërend van geen goede kleding voor de jungle, tot het niet zoeken op de juiste plaatsten en verder wsl nog veel en veel meer menselijke fouten.
Kris en Lisanne hadden vrijdag, voor ze zaterdags naar Boquete gingen en maandag zouden beginnen met hun vrijwilligerswerk, nog gecheckt/nagevraagd en ja hoor, alles zou vls plan gaan.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:39 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die uitspraak doe je, maar je levert geen enkele onderbouwing ervoor. Waarom moet ik jou hierin geloven?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Lol, zo'n studentenhol laat geen toeristen achteraf betalen. Het wordt verkocht als een prachtige packagedeal.
Die travelling classroom die Ingrid deed, gaat idd de week na Bocas door naar Costa Rica:quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:46 schreef gynaika het volgende:
[..]
Hier doet Ingrid haar verhaal:
http://www.misdaadjournal(...)ichtig-manoeuvreren/
Dit is echt een cultureel verschil en de reactie van Lisanne die we uit de verhalen hebben spreekt boekdelen van haar onbekendheid (en vooral onbegrip) met/voor deze cultuur.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:02 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Kris en Lisanne hadden vrijdag, voor ze zaterdags naar Boquete gingen en maandag zouden beginnen met hun vrijwilligerswerk, nog gecheckt/nagevraagd en ja hoor, alles zou vls plan gaan.
Maar, zo zal er aan toegevoegd zijn (not) "Hé dit is Panama, dus het kan zo maar veranderen,weten we uit ervaring, dus 't kan nog alle kanten op en wat weten wij nu van het programma van het kinderdagverblijf?"
Dank, dit is goeie informatie.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:46 schreef gynaika het volgende:
[..]
Hier doet Ingrid haar verhaal:
http://www.misdaadjournal(...)ichtig-manoeuvreren/
De geen goede kleding is natuurlijk alleen fout als je door onvoorziene omstandigheden dagen en nachten lang in een andere omgeving doorbrengt, dan gepland was.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:41 schreef agter het volgende:
[..]
Ja, er zijn fouten gemaakt. Variërend van geen goede kleding voor de jungle, tot het niet zoeken op de juiste plaatsten en verder wsl nog veel en veel meer menselijke fouten.
Maar als Plinio e.a. gidsen kennelijk Sinaproc cursussen zijn gaan volgen na deze ellendige episode, dan spreekt dat toch juist voor hun?
Op dinsdag 24 februari 2015 21:14 schreef 11en30 het volgende:
Woon jij soms op de maan?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:13 schreef El_Matador het volgende:
Even in een aparte post, zelfde bron, die van gynaika:
En verder: als je in het algemeen nog iets kunt vertellen of kwijt wil…
Ik denk dat je heel voorzichtig moet zijn met dit onderzoek. De Panamezen moet echt niet het gevoel krijgen dat wij geen vertrouwen in hen hebben. De Panamezen hebben natuurlijk nog nooit iets dergelijks meegemaakt. En zeker niet in het kleine en rustige Boquete.. dus dat moeten we begrijpen.
Die Alex Humphrey die verdwenen is, dat was in David of in Boquete?
Dit lijkt een logische redenering, maar er zit een gat in. Die onvoorziene omstandigheden kunnen juist veroorzaakt zijn door de ongeschikte kleding.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:10 schreef Lutalo het volgende:
[..]
De geen goede kleding is natuurlijk alleen fout als je door onvoorziene omstandigheden dagen en nachten lang in een andere omgeving doorbrengt, dan gepland was.
Als ze gewoon weer aan het eind van de middag in Boquete terug gekomen waren (net zoals, waarschijnlijk ) de vorige dag, na een stukje vd dezelfde route en/of Alto Lino gedaan te hebben, was er geen hond gevallen over die kleding (o ja daar was waarschijnlijk maar 1 short, de ander droeg een legging ).
Woon ik op de Maan? Dat gaat niet, want daar kan de mens helemaal niet komen, maar goed.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Woon jij soms op de maan?
In Boquete is het antwoord op je vraag
En daarna ging ze mee naar Costa Rica.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:13 schreef El_Matador het volgende:
Even in een aparte post, zelfde bron, die van gynaika:
En verder: als je in het algemeen nog iets kunt vertellen of kwijt wil…
Ik denk dat je heel voorzichtig moet zijn met dit onderzoek. De Panamezen moet echt niet het gevoel krijgen dat wij geen vertrouwen in hen hebben. De Panamezen hebben natuurlijk nog nooit iets dergelijks meegemaakt. En zeker niet in het kleine en rustige Boquete.. dus dat moeten we begrijpen.
Die Alex H die verdwenen is, dat was in David of in Boquete?
Ja, ik heb je link geopend maar nog niet gelezen.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:18 schreef agter het volgende:
[..]
En daarna ging ze mee naar Costa Rica.
Die kleding was helemaal niet dommig. Jij vindt dat. Is maar een op niets gebaseerde mening van een simpele gekkie, geen feit en al helemaal geen wetenschappelijke waarheidsvinding.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die kleding was dommig, maar zoveel toeristen die dat ook doen en het prima overleven. Neem niet aan dat de Klim naar de Mirador vol zit met slangen. Daar is het te "druk" voor daar.
Dat lijkt te kloppen:quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:16 schreef ootjekatootje het volgende:
In Boquete is het antwoord op je vraag
Goede kleding kan het verschil maken tussen leven of dood. Dat is geen mening, maar een ervaringsfeit.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:20 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Die kleding was helemaal niet dommig. Jij vindt dat. Is maar een mening van een simpele gekkie, geen feit en al helemaal geen wetenschappelijke waarheidsvinding.
Wanneer ga je weer es inhoudelijk en niet op de man meeposten, 11en30?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:20 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Die kleding was helemaal niet dommig. Jij vindt dat. Is maar een op niets gebaseerde mening van een simpele gekkie, geen feit en al helemaal geen wetenschappelijke waarheidsvinding.
Is een Facebookpagina van een zoek- en reddingsteam "persoonsgegevens"?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:23 schreef Fogel het volgende:
"Gelieve geen persoonsgegevens in het topic te plaatsen"
Ik postte een voornaam?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:23 schreef Fogel het volgende:
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:15 schreef 11en30 het volgende:
P is niet in dienst van Sinaproc anders was dat wel zo vermeld in de tekst bij de foto:
Kun je wat duidelijker zijn? Wat bedoel je, welke postquote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:23 schreef Fogel het volgende:
Ik snap het, ze waren keurig netjes omgekeerd na de eerste quebrada, weer op dezelfde weg terug, werden gebeten door 1 of ander beest en raakten daardoor ineens volledig gedesoriënteerd enz.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dit lijkt een logische redenering, maar er zit een gat in. Die onvoorziene omstandigheden kunnen juist veroorzaakt zijn door de ongeschikte kleding.
Ik weet niet of je wel eens een slang bent tegengekomen op een wandeling? Dan is het wel fijn om een stevige broek aan te hebben hoor!
Dit geldt ook voor tal van andere insecten, spinnen, rupsen e.d.
Ok, dank je, die gaat eruit dan.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:36 schreef Gorraay het volgende:
Er is, zoals bekend, een uitzicht naar het zuiden (b.v. te zien op de laatste 'vrolijke' foto's van de meiden) en een uitzicht naar de Caraïbische kant. Ik weet niet of je beide uitzichten hebt vanaf hetzelfde punt, of dat je een stukje moet doorlopen voor het uitzicht naar het noorden. Ik meen dat laatste wel eens gelezen te hebben, maar misschien verbeeld ik me dat. Als ik video's van 'de' Mirador bekijk, krijg ik niet de indruk dat je van daar af ook uitzicht op het noorden hebt. Als er twee miradors zijn hoeven ze niet zo ver uit elkaar te liggen, hooguit enkele tientallen meters.
(Die 'knik' heeft verder nergens mee te maken. Gewoon de coördinaten van een willekeurig gekozen tweede punt in de route.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |