quote:Op dinsdag 24 februari 2015 12:53 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Spelfoutje, maar 'aanwellen' is een bestaand woord en past zelfs in de context. Het betekent o.a.: zich afzetten (van rivierslib)
http://gtb.inl.nl/iWDB/se(...)voer=HTML&id=S000749
Ik ben het met je eens dat de laatste twee vragen en antwoorden momenteel de ruggengraat vormen van het meest aannemelijke scenario.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 15:00 schreef bladwijzer het volgende:
De kans is groot dat de ouders van K door laatste zoekaktie, waarvan de deelnemers bevestigden dat het een enorm onherbergzaam gebied is vol gevaren, beseffen dat het echt een "jungle is out there"
En geen bos of park. De familie van L beseften dat al eerder en konden daardoor beter accepteren dat K en L waarschijnlijk door noodlottige omstandigeheden overleden zijn.
Waarom zijn ze niet gevonden? Omdat er niet gezocht is in het gebied waar ze verdwaald zijn.
Waarom zijn ze niet teruggelopen? Omdat ze verdwaald waren.
Ik ga inderdaad uit van een lopend onderzoek en wil dat goed werken dan is zwijgzaamheid geboden.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
het is nu radiostil vanuit de familie K. Ze hebben niemand bedankt voor de sponsorbijdrages voor AFK, geen uitleg gegeven over de laatste zoektocht. Niet uitgedragen naar de media toe dat het afgelopen en over is. Dat ze berusten in het lot.
Zoals hier gisteren al gemeld werd, indien het niet in het belang is voor het onderzoek, zal er weinig nieuws naar buiten gebracht gaan worden. Met name omdat dit een lopend onderzoek juist kan tegenwerken. Geen krant of ander medium post erover niets. Bewuste keuze.
Of ze blij zouden zijn met de expeditie? Denk het niet.
Of ik vind dat de expeditie moet doorgaan, moeten de deelnemers zelf weten.
Merkwaardig. Er lijkt bij jou sprake van een soort persoonlijke rancune. Als de expeditie resultaten oplevert, dan mogen die hier - bij Gods gratie - wel vermeld worden. Maar noodzakelijke voorbereidingen van die zelfde expeditie mogen hier niet besproken worden.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 15:16 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik ben niet tegen waarheidsvinding fondsenwerving, ik vind dat het vakantietopic naar UVT moet verhuizen en dat de OP hier bevrijd moet worden van deze bezeten bezetter. Kom maar terug als de reis plaatsgevonden heeft en je wat te melden hebt.
Als er een verklaring van de ouders overlegd kan worden dat zij achter de expeditie banjervakantie staan of wanneer forumbeheer/mods deze FOK!peditie steunen, hou ik meteen mijn bek. Zo niet, blijf ik anti campagne voeren.
Ik ben niet bij de expeditie betrokken, maar mijn mening is: hou de ouders erbuiten. Die zitten nu in een fase van rouw.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 15:28 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Fijn dat je dat nuanceert, dat maakt nl. een groot verschil.
Het onderwerp de ouders in de expeditie te betrekken door hen in te lichten en goedkeuring te vragen is iets wat in de volgende meeting besproken zou kunnen worden. Mata heeft zijn mening gegeven, dat is duidelijk. Ik persoonlijk ben ook voor ruggespraak, maar je kunt er op verschillende manieren naar kijken. Het met hen bespreken kan ze ook voor een dilemma plaatsen, wat niet gewenst is.
Ik heb je bericht gemeld.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Als ik hun eigen foto's niet had gezien, dan zou ik het waarschijnlijk niet geloofd hebben dat K & L nauwelijks gekleed, om niet te zeggen halfnaakt, eerst urenlang een berg beklimmen om dan vervolgens niet om te keren, maar nóg eens urenlang door te lopen in een totaal verlaten wildernis.
De psychologie daarvan begrijp ik nog steeds niet. Wat heeft die vrouwen bezield?
Zowiezo geen brief uit naam van de fok-expeditie, of was dat de werktitel?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:21 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik ben niet bij de expeditie betrokken, maar mijn mening is: hou de ouders erbuiten. Die zitten nu in een fase van rouw.
Toestemming van de ouders is niet nodig. Afkeuring van de ouders doet niet ter zake.
Waar slaat dat nou weer op? Kloothommel stelt prima vragenquote:
Als de forumregels consequent zouden worden toegepast zou dit idd de enige juiste volgende moderatiestap zijn.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dan lopen ze ook het risico op een permanente verwijdering van het forum.
Als je in vertrouwd gezelschap bent. En je deze hike niet gepland had maar onverwachts een lift hebt kunnen krijgen dan zoek je snel nog ff wat op over de trail, wissel je snel je slippers voor je schoenen en hop, snel voordat we de aangeboden lift missen. Als je met iemand bent die de omgeving blijkbaar kent, in no time sta je op de mirador, dan ben je na een ommetje bij de bergbeek of waterval ook vast in no time weer terug. Vertrouwend op degene die mee is en de weg kent. Buitenkansje.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat de laatste twee vragen en antwoorden momenteel de ruggengraat vormen van het meest aannemelijke scenario.
Maar er blijven nog veel vragen over die nog niet beantwoord zijn. De belangrijkste hiervan is:
1. Waarom hebben ze geen bericht achtergelaten voor hun nabestaanden, of althans, waarom is een dergelijk bericht niet gevonden?
Een andere onbeantwoorde vraag is:
2. Hoe is het mogelijk dat twee weldenkende, goed opgevoede en behoorlijke ontwikkelde jonge vrouwen zó onvoorbereid aan een urenlange zware wandeling zijn begonnen in een voor hen totaal onbekend gebied?
Als ik hun eigen foto's niet had gezien, dan zou ik het waarschijnlijk niet geloofd hebben dat K & L nauwelijks gekleed, om niet te zeggen halfnaakt, eerst urenlang een berg beklimmen om dan vervolgens niet om te keren, maar nóg eens urenlang door te lopen in een totaal verlaten wildernis.
De psychologie daarvan begrijp ik nog steeds niet. Wat heeft die vrouwen bezield?
Whuut, wait?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:27 schreef ootjekatootje het volgende:
Admins en mods zijn op de hoogte. Hier een reactie:quote:Op dinsdag 24 februari 2015 15:16 schreef 11en30 het volgende:
Ik ben niet tegen waarheidsvinding fondsenwerving, ik vind dat het vakantietopic naar UVT moet verhuizen en dat de OP hier bevrijd moet worden van deze bezeten bezetter. Kom maar terug als de reis plaatsgevonden heeft en je wat te melden hebt.
Als er een verklaring van de ouders overlegd kan worden dat zij achter de expeditie banjervakantie staan of wanneer forumbeheer/mods deze FOK!peditie steunen, hou ik meteen mijn bek. Zo niet, blijf ik anti campagne voeren.
quote:Op maandag 19 januari 2015 15:50 schreef Lavenderr het volgende:
Wel stoer dat er een FOK!-team naartoe gaat.
Tijd om erover op te houden dus.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:45 schreef Lavenderr het volgende:
Ik ben zó benieuwd of jullie nog wat ontdekken als jullie de Pianista 'doen'.
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:30 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Tijd om erover op te houden dus.
Op die manier zou het zeker wel gegaan kunnen zijn.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:30 schreef Marrije het volgende:
[..]
Als je in vertrouwd gezelschap bent. En je deze hike niet gepland had maar onverwachts een lift hebt kunnen krijgen dan zoek je snel nog ff wat op over de trail, wissel je snel je slippers voor je schoenen en hop, snel voordat we de aangeboden lift missen. Als je met iemand bent die de omgeving blijkbaar kent, in no time sta je op de mirador, dan ben je na een ommetje bij de bergbeek of waterval ook vast in no time weer terug. Vertrouwend op degene die mee is en de weg kent. Buitenkansje.
Bijvoorbeeld...
Dat je weer 's stelt dat ze 'schaars gekleed' 'halfnaakt'.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Wat is precies je probleem?
wie en waarom?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zowiezo geen brief uit naam van de fok-expeditie, of was dat de werktitel?
Is het zeker dat ze eerst op slippers liepen en toen naar huis zijn gegaan om die schoenen te wisselen?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:34 schreef gynaika het volgende:
[..]
Op die manier zou het zeker wel gegaan kunnen zijn.
Akkoord, dat zou inderdaad een verklaring kunnen zijn. Maar hoe is het dan mogelijk dat dat gezelschap geen enkel spoor heeft achtergelaten?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:30 schreef Marrije het volgende:
[..]
Als je in vertrouwd gezelschap bent. En je deze hike niet gepland had maar onverwachts een lift hebt kunnen krijgen dan zoek je snel nog ff wat op over de trail, wissel je snel je slippers voor je schoenen en hop, snel voordat we de aangeboden lift missen. Als je met iemand bent die de omgeving blijkbaar kent, in no time sta je op de mirador, dan ben je na een ommetje bij de bergbeek of waterval ook vast in no time weer terug. Vertrouwend op degene die mee is en de weg kent. Buitenkansje.
Bijvoorbeeld...
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:35 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Dat je weer 's stelt dat ze 'schaars gekleed' 'halfnaakt'.
Dat vind ik (weer) een vervelende suggestieve, Kris en Lisanne geen recht doende, beschrijving.
nee dat is niet zeker. T zou kunnen.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Is het zeker dat ze eerst op slippers liepen en toen naar huis zijn gegaan om die schoenen te wisselen?
Ja, Jezus, ze wáren toch gewoon ook schaars gekleed? Blote benen, blote armen, blote schouders, blote hals, bloot hoofd, enz. Als je alles bij elkaar optelt, dan kom je qua lichaamsoppervlakte aardig in de buurt van de 50%. Vandaar mijn samenvatting: (bijna) halfnaakt.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:35 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Dat je weer 's stelt dat ze 'schaars gekleed' 'halfnaakt'.
Dat vind ik (weer) een vervelende suggestieve, Kris en Lisanne geen recht doende, beschrijving.
Muggenspray was denk ik niet voor de wandeling. Muggen komen pas in de schemering en 's nachts.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:46 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, Jezus, ze wáren toch gewoon ook schaars gekleed? Blote benen, blote armen, blote schouders, blote hals, bloot hoofd, enz. Als je alles bij elkaar optelt, dan kom je qua lichaamsoppervlakte aardig in de buurt van de 50%. Vandaar mijn samenvatting: (bijna) halfnaakt.
Is dat suggestief? Wellicht. Mijn suggestie, ook nuttig voor de andere, jonge en oplettende lezertjes, is dat dergelijke kleding misschien niet zó geschikt is voor een hike door de jungle.
De menselijke huid, zeker die van de blanke westerling, is niet geschikt om langdurig aan fel zonlicht te worden blootgesteld. Dat mag toch wel algemeen bekend worden verondersteld.
Daarnaast beschermt kleding tegen insectenbeten en eventuele valpartijen. Van die insecten waren ze duidelijk wel op de hoogte, aangezien ze vooraf een grote hoeveelheid muggenspray hadden gekocht.
Dit is dus ook weer zoiets waarvan ik de psychologie niet begrijp: wél muggenspray kopen, maar níét de huid bedekken.
Ik denk dat er iemand of een paar mensen wel meer weten maar niks zeggen. Wat is hun belang bij praten? Geen. Het levert ze meer op door te zwijgen, eigen hachie redden.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:36 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Akkoord, dat zou inderdaad een verklaring kunnen zijn. Maar hoe is het dan mogelijk dat dat gezelschap geen enkel spoor heeft achtergelaten?
Goed, die sporen zouden ze dan op slinkse wijze allemaal gewist kunnen hebben. Dan hebben we het dus over de "perfecte" moord.
nog los van de praktische bezwaren... Als jonge blanke meid in een hemdje en hotpants gaan hiken zou ik niemand aanraden. Tuurlijk, lekker zelf bepalen wat je draagt en mannen hebben zich maar te gedragen. Maar je bent op de ene plek gewoon wat kwetsbaarder dan de andere.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:46 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, Jezus, ze wáren toch gewoon ook schaars gekleed? Blote benen, blote armen, blote schouders, blote hals, bloot hoofd, enz. Als je alles bij elkaar optelt, dan kom je qua lichaamsoppervlakte aardig in de buurt van de 50%. Vandaar mijn samenvatting: (bijna) halfnaakt.
Is dat suggestief? Wellicht. Mijn suggestie, ook nuttig voor de andere, jonge en oplettende lezertjes, is dat dergelijke kleding misschien niet zó geschikt is voor een hike door de jungle.
De menselijke huid, zeker die van de blanke westerling, is niet geschikt om langdurig aan fel zonlicht te worden blootgesteld. Dat mag toch wel algemeen bekend worden verondersteld.
Daarnaast beschermt kleding tegen insectenbeten en eventuele valpartijen. Van die insecten waren ze duidelijk wel op de hoogte, aangezien ze vooraf een grote hoeveelheid muggenspray hadden gekocht.
Dit is dus ook weer zoiets waarvan ik de psychologie niet begrijp: wél muggenspray kopen, maar níét de huid bedekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |