Ik denk dat het nu vrijwel onmogelijk is geworden de zaak echt helemaal op te lossen. Er is teveel tijd voorbij gegaan en er zijn teveel sporen verloren gegaan.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:50 schreef gynaika het volgende:
[..]
Bij zo’n totaal onopgeloste zaak met vele, vele vraagtekens, zal geen enkele ouder zich neerleggen.
Zij zullen juist in alle stilte blijven onderzoeken. Zoiets moet je in de rust doen, zonder dingen naar buiten te brengen.
Deze zaak wordt een keer opgelost.
Dat is hetgeen waar ik op doel, psychologische onderzoeken naar de achtergronden van zowel K. & L. als hun directe vrienden, kennissen en iedereen waarmee ze in Panama in contact zijn geweest.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 11:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik denk dat het nu vrijwel onmogelijk is geworden de zaak echt helemaal op te lossen. Er is teveel tijd voorbij gegaan en er zijn teveel sporen verloren gegaan.
Wat (in theorie) nog wel mogelijk is, is zoveel mogelijk feiten te verzamelen, inclusief psychologische onderzoeken naar de achtergronden van zowel K. & L. als hun directe vrienden, kennissen en iedereen waarmee ze in Panama in contact zijn geweest.
Op basis daarvan zou een goede scenario- / romanschrijver een min of meer sluitend verhaal kunnen opstellen.
Zoiets is vaker gedaan. Bijvoorbeeld het boek "Wij zijn maar wij zijn niet geschift / De schietpartij van Columbine" door Tim Krabbé.
Ben 'm aan 't lezen.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 12:07 schreef ootjekatootje het volgende:
Voor de scenario's schrijvers hier:
https://www.politieacadem(...)atheek/PDF/74802.pdf
Spelfoutje, maar 'aanwellen' is een bestaand woord en past zelfs in de context. Het betekent o.a.: zich afzetten (van rivierslib)quote:
zou er electriciteit in die hutjes zijn? Lijkt me interessant, omdat ik vermoed dat zeker 1 telefoonbatterij opgeladen is na de verdwijning...quote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:26 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik zag dat je mijn linken had gevonden, ik vind dat er nog best wat hutten staan daar. Ze zullen niet allemaal bewoond zijn maar toch.
Het gaat me even met name om deze hier:
https://www.here.com/dire(...)2.40619,20,satellite
behoorlijke afmeting,
Dit kun je in Boquete kopen, dat heb ik uitgezocht:quote:Op dinsdag 24 februari 2015 12:54 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
zou er electriciteit in die hutjes zijn? Lijkt me interessant, omdat ik vermoed dat zeker 1 telefoonbatterij opgeladen is na de verdwijning...
... Ik zag toevallig ... koffie zetten in zijn finca in een filmpje.....dus is er stroom in het gebied achter de mirador, maar waar precies allemaal? Of werken de eigenaren soms hier en daar met een benzine generator? Interessant wellicht por el expedicion....
Hey, interessant! Ga ik vanavond eens goed voor zitten.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 12:07 schreef ootjekatootje het volgende:
werkt dat ook als het keihard regent? of met een zaklamp?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 13:04 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dit kun je in Boquete kopen, dat heb ik uitgezocht:
[ afbeelding ]
Een zonneoplader met stekkertjes voor verschillende telefoons.
Ik denk dat die finca's inderdaad generators hebben.
De meesten niet, of pas na lange tijd. Intussen gaan ze vaak intensief zoeken naar oorzaken, en schuldigen als daar sprake van kan zijn (maar lang niet altijd is). Maar die neiging is in dit geval een levensgrote (mogelijke) valkuil. Immers, het preciese hoe of wat is bijna zeker onmogelijk te achterhalen als het door een ongelukkig samenloop van natuurgeweld, onkunde en ontbrekende informatie gekomen is.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:50 schreef gynaika het volgende:
[..]
Bij zo’n totaal onopgeloste zaak met vele, vele vraagtekens, zal geen enkele ouder zich neerleggen.
Zo kun je ook tegen jezelf praten, maar hoe lang is dat vol te houden?quote:Deze zaak wordt een keer opgelost.
Ik heb/had zo'n ding thuis. Werkt ook als het bewolkt is. Je hoeft geen directe zon ofzo te hebben. Licht van buiten is voldoende.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 13:16 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
werkt dat ook als het keihard regent?
zijn huis ligt in jamilla alto. Zijn finca waar hij koeien heeft grazen ligt ergens in de bergen van bocas.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 12:54 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
zou er electriciteit in die hutjes zijn? Lijkt me interessant, omdat ik vermoed dat zeker 1 telefoonbatterij opgeladen is na de verdwijning...
... Ik zag toevallig ... koffie zetten in zijn finca in een filmpje.....dus is er stroom in het gebied achter de mirador, maar waar precies allemaal? Of werken de eigenaren soms hier en daar met een benzine generator? Interessant wellicht por el expedicion....
Dat is wezenlijk iets anders dan een toedracht achterhalen. En als ouder zou ik niet zitten te wachten op zo'n verhaal.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 11:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik denk dat het nu vrijwel onmogelijk is geworden de zaak echt helemaal op te lossen. Er is teveel tijd voorbij gegaan en er zijn teveel sporen verloren gegaan.
Wat (in theorie) nog wel mogelijk is, is zoveel mogelijk feiten te verzamelen, inclusief psychologische onderzoeken naar de achtergronden van zowel K. & L. als hun directe vrienden, kennissen en iedereen waarmee ze in Panama in contact zijn geweest.
Op basis daarvan zou een goede scenario- / romanschrijver een min of meer sluitend verhaal kunnen opstellen.
Zoiets is vaker gedaan. Bijvoorbeeld het boek "Wij zijn maar wij zijn niet geschift / De schietpartij van Columbine" door Tim Krabbé.
Een oplossing misschien, voor sommige nabestaanden. Maar dan wel als het punt bereikt is, dat ze beseffen dat de oplossing niet zal komen. Anderen zullen het (blijven) zien als een fopspeen, met mogelijk een troostende functie (als het goed geschreven is, anders denk ik eerder het tegenovergestelde).quote:Op dinsdag 24 februari 2015 11:53 schreef gynaika het volgende:
[..]
Dat is hetgeen waar ik op doel, psychologische onderzoeken naar de achtergronden van zowel K. & L. als hun directe vrienden, kennissen en iedereen waarmee ze in Panama in contact zijn geweest.
Ik denk dat de ouders daar goed mee bezig zijn en ik verwacht dat van daaruit de oplossing zal komen.
Dat paneeltje lijkt mij veel te klein voor een smartphone. Als het niet van een ultra-hypermodern spul is, met een tot nu toe ongekend rendement. Er zijn opladers op zonnecellen, waar bewoners (geen reizigers door bossen) in zonrijke gebieden genoeg aan hebben voor een mobiele telefoon. Maar niet voor een smartphone met een (groot) kleurenscherm.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 13:04 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dit kun je in Boquete kopen, dat heb ik uitgezocht:
[ afbeelding ]
Een zonneoplader met stekkertjes voor verschillende telefoons.
Ik denk dat die finca's inderdaad generators hebben.
kan je em nog eens opzoeken svp en iets aangeven over de ampere en voltage output?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 13:21 schreef agter het volgende:
[..]
Ik heb/had zo'n ding thuis. Werkt ook als het bewolkt is. Je hoeft geen directe zon ofzo te hebben. Licht van buiten is voldoende.
Was een oud ding op een rugzak van Koning Aap. Zat er aan vast.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 13:34 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
kan je em nog eens opzoeken svp en iets aangeven over de ampere en voltage output?
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 12:38 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ben 'm aan 't lezen.
er zouden meer creatieve denktechnieken kunnen worden gebruikt; en er zou meer gebruik kunnen worden gemaakt van externe deskundigheid of teamleden. Dit met het oog op (onbewuste) beperkte oordeelsvorming.
Voor zover beoordeelbaar kennen de uit de praktijk bestudeerde hypothesen & scenario’s een brede variatie in denkrichtingen. De moeilijkheid is en blijft dat de reikwijdte niet op voorhand te geven is. In de praktijk wordt het belangrijk bevonden om ‘reëel’ te blijven in de veronderstellingen, zodat schaarse opsporingscapaciteit nuttig wordt besteed.
Het probleem is echter dat ‘plausibiliteit’ niet goed te bepalen is, omdat de werkelijke verklaringen heel onwerkelijk kunnen zijn. De theorie benadrukt dat niets kan worden uitgesloten, tenzij bewust naar bewijsindicaties ìs gezocht en deze vooralsnog niet zijn gevonden.
stel dat er een derde in het spel was, denk ik dat we t allemaal eens kunnen zijn dat het dan iemand moet zijn:quote:Op dinsdag 24 februari 2015 13:36 schreef 11en30 het volgende:
[..]![]()
Mata cs mogen van mij dan ook heel gauw een paar toontjes lager gaan zingen met hun (zijn) bekrompen vinexbased scheermes.
OP-waardige info.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 12:07 schreef ootjekatootje het volgende:
goed plan, thx,me too.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 13:12 schreef agter het volgende:
Hey, interessant! Ga ik vanavond eens goed voor zitten.
aanvullend: overal is waar leuke meiden zijn; workshops whatever, kookworkshops...ontbijtje bij de taalschool etc.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 13:42 schreef Poekje01 het volgende:
En uitgaat in het nachtleven van Boquete en Bocas del Toro.
dinsdagmorgen markt Boquetequote:Op dinsdag 24 februari 2015 13:59 schreef doorgaan het volgende:
[..]
aanvullend: overal is waar leuke meiden zijn; workshops whatever, kookworkshops...ontbijtje bij de taalschool etc.
Tussen 1e en 2e Q en nog 15 min terug richting Mirador, de zaak alsnog goed uitkammen op sporenquote:Op dinsdag 24 februari 2015 13:25 schreef JustinCase het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |