Ja, of stil blijven staan, dat Kris verder loopt en de quebrada instapt en Lisanne blijft staan waar ze stond om een goeie foto (niet half van achteren) van haar vriendin te maken.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 18:24 schreef Lutalo het volgende:
Op de foto bij de eerste quebrada lijkt het erop (als er niet bij de eerste foto daarvan is ingezoomd) dat Lisanne weer een paar stappen terug is gelopen.
In Nederland "aan hun lot overgelaten"??quote:Op dinsdag 24 februari 2015 18:28 schreef ootjekatootje het volgende:
Ok, ik klap er nog even eentje in:
Hoe heet die verslavingskliniek daar en hoe open is die instelling?
Wat doen ze in Panama aan geestelijke gezondheidszorg?
Worden die mensen net als hier in Nederland aan hun lot overgelaten of wonen ze in bij families?
Hebben ze voldoende medische zorg daar?
Kennen ze daar instellingen als BAVO, GGZ en GGD?
Je weet toch, hoort allemaal bij "wetenschappelijk denken". In Mataland. Net als onderbouwen met "dat doe je toch niet", "dan spoor je niet" en het hooglogisch redeneerwerk "er was geen gids bij want die had ze aangeraden een jasje mee te nemen".quote:
Serenity Rehab nog wat. zit ff ( nou ja ff voor restaurant Pianaista. Je komt er vlakbij als je met de taxi naar het restaurant gaat.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 18:28 schreef ootjekatootje het volgende:
Ok, ik klap er nog even eentje in:
Hoe heet die verslavingskliniek daar en hoe open is die instelling?
Wat doen ze in Panama aan geestelijke gezondheidszorg?
Worden die mensen net als hier in Nederland aan hun lot overgelaten of wonen ze in bij families?
Hebben ze voldoende medische zorg daar?
Kennen ze daar instellingen als BAVO, GGZ en GGD?
Er is nergens gezoomd. Bij alle foto's zijn de waarden standaard hetzelfde:quote:Op dinsdag 24 februari 2015 18:24 schreef Lutalo het volgende:
Op de foto bij de eerste quebrada lijkt het erop (als er niet bij de eerste foto daarvan is ingezoomd) dat Lisanne weer een paar stappen terug is gelopen.
Ja, zeker. Ik ben het met je eens, ook over het verschil tussen de twee dames.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ze hoeven het niet altijd eens te zijn geweest over hoever ze door zouden lopen, of zelfs welke kant ze op zouden moeten.
Ik heb de indruk dat K door haar achtergrond avontuurlijker is aangelegd dan L, en misschien denken de ouders van L ook wel stiekem dat K ze ergens ingesleept heeft wat L nooit uit zichzelf zou doen.
Bijvoorbeeld in een kort broekje en strak shirt door de wildermis struinen.
Oh echt? Chilly? Dat is nieuw dan. Hier ben ik voor dommig versleten omdat ik het waagde over onderkoeling te beginnen. Jij hebt onderkoeling ook geheel niet vermeld in je lange lijst met mogelijke gevaren in die bergen. Toch heeft Baru het over nachttemperaturen tussen de 5 en 15 graden. Verwarrend allemaal hoor.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend (staat zelfs in de beschrijvingen) dat het nogal chilly kan worden in die bergen.
Onderkoeling kan in die hogere gebieden. Als je goed kijkt, zie je onderkoeling (en oververhitting) er gewoon bij staan:quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:05 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Oh echt? Chilly? Dat is nieuw dan. Hier ben ik voor dommig versleten omdat ik het waagde over onderkoeling te beginnen. Jij hebt onderkoeling ook geheel niet vermeld in je lange lijst met mogelijke gevaren in die bergen. Toch heeft Baru het over nachttemperaturen tussen de 5 en 15 graden. Verwarrend allemaal hoor.
Blijkbaar is het op die andere mirador waar je de andere oceaan kunt zien, niet de moeite waard om een foto te nemen, daar lees en zie je nooit iets over.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:20 schreef Nieuwschierig het volgende:
Hoeveel goede bronnen zijn er over de 2 miradors? Er moet toch meer over te vinden zijn.
Op de kaart in de OP staan 2 plekken, 250 meter uit elkaar. Dat zou zo maar 10 minuten lopen kunnen zijn.
Volgens Baru is het 50 meter en is met moeite zelfs op een kortere afstand de beide oceanen te zien.
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ze hoeven het niet altijd eens te zijn geweest over hoever ze door zouden lopen, of zelfs welke kant ze op zouden moeten.
Ik heb de indruk dat K door haar achtergrond avontuurlijker is aangelegd dan L, en misschien denken de ouders van L ook wel stiekem dat K ze ergens ingesleept heeft wat L nooit uit zichzelf zou doen.
Bijvoorbeeld in een kort broekje en strak shirt door de wildermis struinen.
Het gaat me er om hoe ver de plekken uit elkaar liggen om de kwaliteit van de kaart te optimaliseren.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:22 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Blijkbaar is het op die andere mirador waar je de andere oceaan kunt zien, niet de moeite waard om een foto te nemen, daar lees en zie je nooit iets over.
Dat wist ik niet. Ik zie alleen wat foto's en probeer tevens te verklaren waarom L steeds achterop loopt of een eindje terug.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:26 schreef Lutalo het volgende:
[..]![]()
Kris kan zeker avontuurlijker ingesteld zijn dan Lisanne, helemaal niet gek gedacht als je weet dat Kris al eens in Peru is geweest.
En misschien op die vakantie enige ervaring heeft opgedaan, zoals bijv. 'op het pad blijven' (Roelie Kremers.
Ja, met haar ouders. Ik vermoed zo'n georganiseerde reis. Dat is even wat anders dan met zijn tweeen gaan hiken.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:26 schreef Lutalo het volgende:
[..]![]()
Kris kan zeker avontuurlijker ingesteld zijn dan Lisanne, helemaal niet gek gedacht als je weet dat Kris al eens in Peru is geweest.
En misschien op die vakantie enige ervaring heeft opgedaan, zoals bijv. 'op het pad blijven' (Roelie Kremers.
Ze waren toch ook schaars gekleed en halfnaakt, wat is er mis mee die feiten te benoemen?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:21 schreef Lutalo het volgende:
Om met @Ootjes woorden te spreken; ik klap er ook nog even 1 in, iets over taboe (not) en wat me stoort:
Verkrachten doen alleen andere mannen, vnml in andere landen, de Nederlandse mannen (en helemaal die op dit forum) doen dat niet, die komen niet in verleiding, denken er in de verste verte niet aan....... als ze foto's zien van Kris en Lisanne.
Ze schrijven alleen maar nauwelijks gekleed en halfnaakt; doet me denken aan "de vieze man" van Kees van Kooten.
Maar dat zie ik verkeerd, dat snap ik ook wel, het is alleen maar uit bezorgdheid en waarschuwend bedoeld: "meisjes, ik kan er wel tegen hoor, maar je weet het hè, al die andere mannen, vooral daar, die worden dan helemaal wild."
Ja en wat een discriminatie, en er zijn ook vrouwelijke verkrachters.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ze waren toch ook schaars gekleed en halfnaakt, wat is er mis mee die feiten te benoemen?
En zit je nu te insinueren dat Kloothommel of ik verkrachters zouden zijn?
Je bedoelt niet de Pan-American Highway toch? Die loopt niet over de CD, maar aan de Pacifische kant, langs David enzo.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:41 schreef agter het volgende:
Over de mirador:
Er is een complete route over de rug van de CD (In heel Amerika).
Ook is er een Mirador-trail.
Dus ja, er zullen heel veel Miradors zijn.
Het jammerlijke is dat er voor Panama gewoon geen goede trail-kaarten online staan.
Nee, dat schrijf ik niet, dan begrijp je de strekking van mijn bericht niet.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ze waren toch ook schaars gekleed en halfnaakt, wat is er mis mee die feiten te benoemen?
Maar is een 2e van belang? Van belang is mijns inziens de fotolocatie die we veronderstellen in de gele cirkel op de HERE kaart.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
@ Nieuwschierig, die 2 Miradors komen van Gorraays GPS-data.
Je begint zelf over Nederlandse mannen en haalt FOK!kers aan. In een reactie waarin je de woorden gebruikt die Kloothommel en ik hanteren.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:44 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Nee, dat schrijf ik niet, dan begrijp je de strekking van mijn bericht niet.
True, maar totdat Gorraay komt met een uitleg laat ik het liever staan. Die route en die punten staan er niet voor niets en moeten iets betekenen.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Maar is een 2e van belang? Van belang is mijns inziens de fotolocatie die we veronderstellen in de gele cirkel op de HERE kaart.
Ja, daarom lopen de gidsen ook niet in hemd en korte broek.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja en wat een discriminatie, en er zijn ook vrouwelijke verkrachters.
Nee, echt een trail.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je bedoelt niet de Pan-American Highway toch? Die loopt niet over de CD, maar aan de Pacifische kant, langs David enzo.
Ja, zelfs die SINAPROC-kaart is zo enorm brak. Die rivieren kloppen van geen kant. Moeilijk matchen met de HERE-kaart...
Ik bedoel precies dat wat ik heb geschreven.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je begint zelf over Nederlandse mannen en haalt FOK!kers aan. In een reactie waarin je de woorden gebruikt die Kloothommel en ik hanteren.
Wat bedoel je dan wel?
Een trail door heel Amerika? Noord- en Centraal- dan? Lijkt me een mooie maar gevaarlijke tocht. Honduras, dat gebied...quote:
Wat dus niet duidelijk is.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:48 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ik bedoel precies dat wat ik heb geschreven.
Hoe haal je hieruit dat het zo ver uit elkaar is?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
True, maar totdat Gorraay komt met een uitleg laat ik het liever staan. Die route en die punten staan er niet voor niets en moeten iets betekenen.
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 18:45 schreef Gorraay het volgende:
Voor de locatie van de Mirador lijkt het me het beste om af te gaan op de GPS-gegevens op de Wikiloc-pagina over de Sendero Pianista. Ik heb in Google Earth de coördinaten (bij benadering) er nog eens bijgezocht. (Het kan zijn dat het noordoostelijke puntje iets voorbij de Mirador-zuid is, d.w.z. dat de hiker nog een stukje is doorgelopen voor het uitzicht aan de noordelijke kant. Maar dan hebben we het over minieme afstanden.)
De andere coördinaten horen bij die scherpe knik in de route.
[ afbeelding ]
Jij maakt er een link van.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat dus niet duidelijk is.
Dan wil je vriendelijk vragen om een link tussen FOK!kers en verkrachtingen te verwijderen. De link alleen al slaat nergens op.
Die afstand volgt juist uit de coördinaten.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:54 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hoe haal je hieruit dat het zo ver uit elkaar is?
Die 2e set coördinaten is een toevallige knik in de klim er naartoe.
[..]
[ afbeelding ]
Nee, ik ben in discussie met jou, niet met de mods, en jij gebruikt FOK!kers in je bericht.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:55 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Jij maakt er een link van.
Uiteraard gebruik ik de woorden die Kloothommel en jij gebruiken, dat is het hele punt toch juist?
Je wilde toch weten waarom ik me daaraan stoorde, nou DAT dus.
Als je mijn bericht weg wilt hebben, meld je 'm maar bij de moderator.
Yep. Alleen zijn er van Panama gewoon geen goede kaarten online te bekijken.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een trail door heel Amerika? Noord- en Centraal- dan? Lijkt me een mooie maar gevaarlijke tocht. Honduras, dat gebied...
Hopelijk komt Gorraay dan op z'n quote alert af... maar de term "2e mirador" werd hier ook al gebruikt als carribian mirador en de 1e als pacific mirador (de foto-mirador)quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die afstand volgt juist uit de coördinaten.
Ja, goeie vraag; is het slechts een knik of een andere Mirador. Daarom wacht ik liever op Gorraay dan weer data gaan aannemen als A is waar en B is niet waar.
Ik denk idd dat de foto's bij het 2e punt (Mirador "2") zijn genomen. Bij het eerste punt zie je ook geen Mirador op HERE ofzo, maar omdat het punt geplot staat, heb ik hem erin gezet.
Dank je!quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:58 schreef agter het volgende:
[..]
Yep. Alleen zijn er van Panama gewoon geen goede kaarten online te bekijken.
[ afbeelding ]
Ja, ben ik helemaal met je eens. Maar ik wilde niet de beslissing nemen om 1 punt wel en 1 punt niet te gebruiken. Liever de bron van het bericht daarover vragen dan zelf besluiten wat waar zou zijn.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:59 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hopelijk komt Gorraay dan op z'n quote alert af... maar de term "2e mirador" werd hier ook al gebruikt als carribian mirador en de 1e als pacific mirador (de foto-mirador)
Zo wordt het een grote spraakverwarring.
Maar die is er wel. Alleen geen kaarten van Panama online.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank je!
Alleen; die loopt dus niet over de CD.
Eindelijk dan een trail in panama gevonden waar je droge voeten houdt en niet in culebra's kunt vallenquote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:02 schreef agter het volgende:
[..]
Maar die is er wel. Alleen geen kaarten van Panama online.
Zie mijn edit.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Eindelijk dan een trail in panama gevonden waar je droge voeten houdt en niet in culebra's kunt vallen
Ok, ik geloof je, we weten dat Panama weinig gedetailleerde kaarten online heeft staan.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:02 schreef agter het volgende:
[..]
Maar die is er wel. Alleen geen kaarten van Panama online.
In Panama worden er wel online losse wandelingen aangeboden.
http://fatbirder.com/links_geo/america_central/panama.html
"Continental divide trail and surroundings - on the trail, with a lot of luck, you could see Umbrella bird and Green Thorntail Hummingbirds. There is a trail after the continental divide crossing, up to the road with the "palo seco sign". A great place to go birding is the ANAM office little bit further along from the continental divide sign (in the province of Bocas del Toro), drive a little bit further and on the left is the house of the late Willy Mazu, nice area to see birds behind the house (the front washed away)."
Punt is dat we helemaal niet weten in hoeverre het dé oorzaak is. Voor 't stuk tot de mirador is het niet eens heel ongewoon om er zo bij te lopen. (nu geen bronnen, maar er zijn toch wel wat foto's van toeristen voorbij gekomen.)quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het zijn geen verwijten ofzoiets, gewoon observaties.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:10 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Punt is dat we helemaal niet weten in hoeverre het dé oorzaak is. Voor 't stuk tot de mirador is het niet eens heel ongewoon om er zo bij te lopen. (nu geen bronnen, maar er zijn toch wel wat foto's van toeristen voorbij gekomen.)
Mannen op gedachtes brengen...tja kan natuurlijk, maar moeten ze dan in een vuilniszak gaan lopen? En als je niet van plan bent om daar de nacht door te brengen is het imho niet eens zo heel raar dat je daar dan dus ook niet op voorbereid bent.
Het zijn geen observaties maar jullie persoonlijke mening, oordelen.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het zijn geen verwijten ofzoiets, gewoon observaties.
Schaarsgekleed en halfnaakt zijn geen meningen, dat kun je in de foto's gewoon zien.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:25 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Het zijn geen observaties maar jullie persoonlijke mening.
Moeten dommige vrouwtjes nou gaan uitleggen wat het verschil is, meneer de grote wetenschappelijk denker? nee toch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |