abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149998400
Ok, ik klap er nog even eentje in:

Hoe heet die verslavingskliniek daar en hoe open is die instelling?

Wat doen ze in Panama aan geestelijke gezondheidszorg?
Worden die mensen net als hier in Nederland aan hun lot overgelaten of wonen ze in bij families?
Hebben ze voldoende medische zorg daar?
Kennen ze daar instellingen als BAVO, GGZ en GGD?
pi_149998493
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 18:24 schreef Lutalo het volgende:
Op de foto bij de eerste quebrada lijkt het erop (als er niet bij de eerste foto daarvan is ingezoomd) dat Lisanne weer een paar stappen terug is gelopen.
Ja, of stil blijven staan, dat Kris verder loopt en de quebrada instapt en Lisanne blijft staan waar ze stond om een goeie foto (niet half van achteren) van haar vriendin te maken.

Wat vaag blijft is de foto's van de telefoons. Als die iPhone-hypothese klopt, en daar vertrouw ik wel op Perico, dan is het toch bijzonder vreemd om maar 1 foto met 1 telefoon te hebben en verder alles met de camera.

Als ik op reis ga met een vriend of vriendin hebben we altijd 2 sets foto's. Ik met mijn camera en zij/hij met de telefoon (of een andere camera).

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 18:28 schreef ootjekatootje het volgende:

Worden die mensen net als hier in Nederland aan hun lot overgelaten of wonen ze in bij families?
In Nederland "aan hun lot overgelaten"?? :D Nederland staat mijlenver bovenaan als het gaat om zorg voor de bevolking, gehandicaptenzorg, rugzakjes, begeleiding, nazorg, voorzorg, persoonlijke behandeling, etc.

In Panama heb je dat allemaal ook, hier ook namelijk en op bepaalde vlakken (door de VS-link) is Panama "verder" dan Colombia.

Medische zorg is uitstekend hier.

Die instellingen heb je ook, maar niet zo groot als in Nederland.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149998825
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:19 schreef Lutalo het volgende:

Ach ja, geef ze een trap na.

Je weet toch, hoort allemaal bij "wetenschappelijk denken". In Mataland. Net als onderbouwen met "dat doe je toch niet", "dan spoor je niet" en het hooglogisch redeneerwerk "er was geen gids bij want die had ze aangeraden een jasje mee te nemen". :')

Als ik op reis ga dan ga ik nooit dood. Dussss.....
pi_149998890
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 18:28 schreef ootjekatootje het volgende:

Serenity Rehab nog wat. zit ff ( nou ja ff voor restaurant Pianaista. Je komt er vlakbij als je met de taxi naar het restaurant gaat.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149998980
;) Maar je komt ook langs The Rock Boquete en nog wel wat plaatsen waar je afgezet kunt worden.
pi_149999089
Lisanne blijft staan waar ze stond
Nee, als er op de eerste foto niet ingezoomd is. blijft ze niet staan, maar is ze aan aantal stappen terug gelopen.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 18:55:18 #157
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_149999778
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 18:24 schreef Lutalo het volgende:
Op de foto bij de eerste quebrada lijkt het erop (als er niet bij de eerste foto daarvan is ingezoomd) dat Lisanne weer een paar stappen terug is gelopen.
Er is nergens gezoomd. Bij alle foto's zijn de waarden standaard hetzelfde:

ZoomSourceWidth 4000
ZoomTargetWidth 4000
Digital Zoom none

Dat is synoniem voor: niet gezoomd, dat zeggen de default waarden van Canon.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 19:00:57 #158
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_150000243
Ze hoeven het niet altijd eens te zijn geweest over hoever ze door zouden lopen, of zelfs welke kant ze op zouden moeten.

Ik heb de indruk dat K door haar achtergrond avontuurlijker is aangelegd dan L, en misschien denken de ouders van L ook wel stiekem dat K ze ergens ingesleept heeft wat L nooit uit zichzelf zou doen.
Bijvoorbeeld in een kort broekje en strak shirt door de wildermis struinen.
Wie dit leest is gek
pi_150000543
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ze hoeven het niet altijd eens te zijn geweest over hoever ze door zouden lopen, of zelfs welke kant ze op zouden moeten.

Ik heb de indruk dat K door haar achtergrond avontuurlijker is aangelegd dan L, en misschien denken de ouders van L ook wel stiekem dat K ze ergens ingesleept heeft wat L nooit uit zichzelf zou doen.
Ja, zeker. Ik ben het met je eens, ook over het verschil tussen de twee dames.

Maar juist die discussie, die overwegingen, die moeten toch komen, ergens in die 10 dagen (of langer), zou je zeggen?

Je zit 2 april lekker" op de paddocks, waar je de nacht in een onbekend huisje hebt doorgebracht, dan ga je toch niet naar het noorden? Zelfs als Kris Lisanne op sleeptouw zou nemen, merk je na 1-2 km dat je niet goed gaat. Dan ontstaat er discussie en ga je -hopelijk- terug. Zou ik zeggen.

We zijn gebiased door de locaties van de vondsten, maar het lijkt er toch op dat ze naar die 2e kabelbrig en wellicht zelfs de rugzakplek zijn geklommen. Dat is absoluut geen "pleasant day hike", dus zie ik niet in waarom die twee vrouwen dat vrijwillig gedaan hebben.

Ze zijn niet achterlijk, HBO is een hoop terechte kritiek op, maar nog steeds redelijke opleiding waar je niet komt als je onnozel bent.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_150000552
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is algemeen bekend (staat zelfs in de beschrijvingen) dat het nogal chilly kan worden in die bergen.
Oh echt? Chilly? Dat is nieuw dan. Hier ben ik voor dommig versleten omdat ik het waagde over onderkoeling te beginnen. Jij hebt onderkoeling ook geheel niet vermeld in je lange lijst met mogelijke gevaren in die bergen. Toch heeft Baru het over nachttemperaturen tussen de 5 en 15 graden. Verwarrend allemaal hoor.
pi_150000724
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:05 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Oh echt? Chilly? Dat is nieuw dan. Hier ben ik voor dommig versleten omdat ik het waagde over onderkoeling te beginnen. Jij hebt onderkoeling ook geheel niet vermeld in je lange lijst met mogelijke gevaren in die bergen. Toch heeft Baru het over nachttemperaturen tussen de 5 en 15 graden. Verwarrend allemaal hoor.
Onderkoeling kan in die hogere gebieden. Als je goed kijkt, zie je onderkoeling (en oververhitting) er gewoon bij staan:

Chilly is helemaal niet nieuw, dat stond al in het eerste deel. En ook in de beschrijvingen van de Pianista. En Edwin en zijn vriendjes waren zo verstandig een jasje mee te nemen.

pi_150001166
Hypothermia heet het, ik zie het er niet tussen staan. Verder denk ik dat het de allergrootste en meest voorkomende bedreiging van allemaal is. Mede daarom geloof ik dat ze een goede schuilplaats gevonden hebben en niet zijn gaan zwerven richting het noorden.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 19:20:12 #163
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_150001275
Hoeveel goede bronnen zijn er over de 2 miradors? Er moet toch meer over te vinden zijn.
Op de kaart in de OP staan 2 plekken, 250 meter uit elkaar. Dat zou zo maar 10 minuten lopen kunnen zijn.
Volgens Baru is het 50 meter en is met moeite zelfs op een kortere afstand de beide oceanen te zien.
Wie dit leest is gek
pi_150001357
Om met @Ootjes woorden te spreken; ik klap er ook nog even 1 in, iets over taboe (not) en wat me stoort:

Verkrachten doen alleen andere mannen, vnml in andere landen, de Nederlandse mannen (en helemaal die op dit forum) doen dat niet, die komen niet in verleiding, denken er in de verste verte niet aan....... als ze foto's zien van Kris en Lisanne.

Ze schrijven alleen maar nauwelijks gekleed en halfnaakt; doet me denken aan "de vieze man" van Kees van Kooten.
Maar dat zie ik verkeerd, dat snap ik ook wel, het is alleen maar uit bezorgdheid en waarschuwend bedoeld: "meisjes, ik kan er wel tegen hoor, maar je weet het hè, al die andere mannen, vooral daar, die worden dan helemaal wild."
pi_150001404
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:20 schreef Nieuwschierig het volgende:
Hoeveel goede bronnen zijn er over de 2 miradors? Er moet toch meer over te vinden zijn.
Op de kaart in de OP staan 2 plekken, 250 meter uit elkaar. Dat zou zo maar 10 minuten lopen kunnen zijn.
Volgens Baru is het 50 meter en is met moeite zelfs op een kortere afstand de beide oceanen te zien.
Blijkbaar is het op die andere mirador waar je de andere oceaan kunt zien, niet de moeite waard om een foto te nemen, daar lees en zie je nooit iets over.
pi_150001616
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:00 schreef Nieuwschierig het volgende:

:r

Kris kan zeker avontuurlijker ingesteld zijn dan Lisanne, helemaal niet gek gedacht als je weet dat Kris al eens in Peru is geweest.
En misschien op die vakantie enige ervaring heeft opgedaan, zoals bijv. 'op het pad blijven' (Roelie Kremers.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 19:30:08 #167
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_150001790
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:22 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Blijkbaar is het op die andere mirador waar je de andere oceaan kunt zien, niet de moeite waard om een foto te nemen, daar lees en zie je nooit iets over.
Het gaat me er om hoe ver de plekken uit elkaar liggen om de kwaliteit van de kaart te optimaliseren.
Twee plekken maakt het verwarrender, het zou één meer langwerpige plek moeten zijn.
Wie dit leest is gek
  dinsdag 24 februari 2015 @ 19:32:56 #168
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_150001917
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:26 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Kris kan zeker avontuurlijker ingesteld zijn dan Lisanne, helemaal niet gek gedacht als je weet dat Kris al eens in Peru is geweest.
En misschien op die vakantie enige ervaring heeft opgedaan, zoals bijv. 'op het pad blijven' (Roelie Kremers.
Dat wist ik niet. Ik zie alleen wat foto's en probeer tevens te verklaren waarom L steeds achterop loopt of een eindje terug.
Wie dit leest is gek
pi_150001946
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:26 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Ja, met haar ouders. Ik vermoed zo'n georganiseerde reis. Dat is even wat anders dan met zijn tweeen gaan hiken. ;)

Dit was de eerste (en laatste) echte hike voor de dames.

Daarom zouden ze in het gezelschap van derden ook een foto gevraagd hebben op de Mirador.

@ Nieuwschierig, die 2 Miradors komen van Gorraays GPS-data.

pi_150002044
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:21 schreef Lutalo het volgende:
Om met @Ootjes woorden te spreken; ik klap er ook nog even 1 in, iets over taboe (not) en wat me stoort:

Verkrachten doen alleen andere mannen, vnml in andere landen, de Nederlandse mannen (en helemaal die op dit forum) doen dat niet, die komen niet in verleiding, denken er in de verste verte niet aan....... als ze foto's zien van Kris en Lisanne.

Ze schrijven alleen maar nauwelijks gekleed en halfnaakt; doet me denken aan "de vieze man" van Kees van Kooten.
Maar dat zie ik verkeerd, dat snap ik ook wel, het is alleen maar uit bezorgdheid en waarschuwend bedoeld: "meisjes, ik kan er wel tegen hoor, maar je weet het hè, al die andere mannen, vooral daar, die worden dan helemaal wild."
Ze waren toch ook schaars gekleed en halfnaakt, wat is er mis mee die feiten te benoemen?

En zit je nu te insinueren dat Kloothommel of ik verkrachters zouden zijn? :?

pi_150002243
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ze waren toch ook schaars gekleed en halfnaakt, wat is er mis mee die feiten te benoemen?

Ja en wat een discriminatie, en er zijn ook vrouwelijke verkrachters.
pi_150002302
Over de mirador:
Er is een complete route over de rug van de CD (In heel Amerika). De Continental Divide trail.
Ook is er een Mirador-trail.
Dus ja, er zullen heel veel Miradors zijn.

Het jammerlijke is dat er voor Panama gewoon geen goede trail-kaarten online staan.
Make my day!
pi_150002415
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:41 schreef agter het volgende:
Over de mirador:
Er is een complete route over de rug van de CD (In heel Amerika).
Ook is er een Mirador-trail.
Dus ja, er zullen heel veel Miradors zijn.

Het jammerlijke is dat er voor Panama gewoon geen goede trail-kaarten online staan.
Je bedoelt niet de Pan-American Highway toch? Die loopt niet over de CD, maar aan de Pacifische kant, langs David enzo.

Ja, zelfs die SINAPROC-kaart is zo enorm brak. Die rivieren kloppen van geen kant. Moeilijk matchen met de HERE-kaart...

pi_150002430
quote:

[..]

Nee, dat schrijf ik niet, dan begrijp je de strekking van mijn bericht niet.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 19:45:13 #175
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_150002465
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

@ Nieuwschierig, die 2 Miradors komen van Gorraays GPS-data.
Maar is een 2e van belang? Van belang is mijns inziens de fotolocatie die we veronderstellen in de gele cirkel op de HERE kaart.
Wie dit leest is gek
pi_150002471
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:44 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Nee, dat schrijf ik niet, dan begrijp je de strekking van mijn bericht niet.
Je begint zelf over Nederlandse mannen en haalt FOK!kers aan. In een reactie waarin je de woorden gebruikt die Kloothommel en ik hanteren.

Wat bedoel je dan wel?

pi_150002519
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:45 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Maar is een 2e van belang? Van belang is mijns inziens de fotolocatie die we veronderstellen in de gele cirkel op de HERE kaart.
True, maar totdat Gorraay komt met een uitleg laat ik het liever staan. Die route en die punten staan er niet voor niets en moeten iets betekenen.

pi_150002603
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja en wat een discriminatie, en er zijn ook vrouwelijke verkrachters.
Ja, daarom lopen de gidsen ook niet in hemd en korte broek.
:+
pi_150002606
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je bedoelt niet de Pan-American Highway toch? Die loopt niet over de CD, maar aan de Pacifische kant, langs David enzo.

Ja, zelfs die SINAPROC-kaart is zo enorm brak. Die rivieren kloppen van geen kant. Moeilijk matchen met de HERE-kaart...
Nee, echt een trail.
Make my day!
pi_150002626
quote:
12s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je begint zelf over Nederlandse mannen en haalt FOK!kers aan. In een reactie waarin je de woorden gebruikt die Kloothommel en ik hanteren.

Wat bedoel je dan wel?
Ik bedoel precies dat wat ik heb geschreven.
pi_150002660
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:47 schreef agter het volgende:

[..]

Nee, echt een trail.
Een trail door heel Amerika? Noord- en Centraal- dan? Lijkt me een mooie maar gevaarlijke tocht. Honduras, dat gebied... :X

pi_150002717
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:48 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Ik bedoel precies dat wat ik heb geschreven.
Wat dus niet duidelijk is.

Dan wil je vriendelijk vragen om een link tussen FOK!kers en verkrachtingen te verwijderen. De link alleen al slaat nergens op.

dinsdag 24 februari 2015 @ 19:54:04 #183
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_150002883
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

True, maar totdat Gorraay komt met een uitleg laat ik het liever staan. Die route en die punten staan er niet voor niets en moeten iets betekenen.
Hoe haal je hieruit dat het zo ver uit elkaar is?
Die 2e set coördinaten is een toevallige knik in de klim er naartoe.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 18:45 schreef Gorraay het volgende:
Voor de locatie van de Mirador lijkt het me het beste om af te gaan op de GPS-gegevens op de Wikiloc-pagina over de Sendero Pianista. Ik heb in Google Earth de coördinaten (bij benadering) er nog eens bijgezocht. (Het kan zijn dat het noordoostelijke puntje iets voorbij de Mirador-zuid is, d.w.z. dat de hiker nog een stukje is doorgelopen voor het uitzicht aan de noordelijke kant. Maar dan hebben we het over minieme afstanden.)
De andere coördinaten horen bij die scherpe knik in de route.

[ afbeelding ]
Wie dit leest is gek
pi_150002956
Pets Want Homes:

I wonder if it is the same person who was robbing people at gunpoint on the Pianista trail.

http://boquete.ning.com/f(...)d-robbery-volcancito
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_150002958
quote:
18s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat dus niet duidelijk is.

Dan wil je vriendelijk vragen om een link tussen FOK!kers en verkrachtingen te verwijderen. De link alleen al slaat nergens op.
Jij maakt er een link van.
Uiteraard gebruik ik de woorden die Kloothommel en jij gebruiken, dat is het hele punt toch juist?
Je wilde toch weten waarom ik me daaraan stoorde, nou DAT dus.

Als je mijn bericht weg wilt hebben, meld je 'm maar bij de moderator.

Discussie wil je hebben, discussie kun je krijgen.
Net zo als out of the box denken en geen jaknikkers enzo.
pi_150002994
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:54 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Hoe haal je hieruit dat het zo ver uit elkaar is?
Die 2e set coördinaten is een toevallige knik in de klim er naartoe.

[..]

[ afbeelding ]
Die afstand volgt juist uit de coördinaten.

Ja, goeie vraag; is het slechts een knik of een andere Mirador. Daarom wacht ik liever op Gorraay dan weer data gaan aannemen als A is waar en B is niet waar.

Ik denk idd dat de foto's bij het 2e punt (Mirador "2") zijn genomen. Bij het eerste punt zie je ook geen Mirador op HERE ofzo, maar omdat het punt geplot staat, heb ik hem erin gezet.

pi_150003072
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:55 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Jij maakt er een link van.
Uiteraard gebruik ik de woorden die Kloothommel en jij gebruiken, dat is het hele punt toch juist?
Je wilde toch weten waarom ik me daaraan stoorde, nou DAT dus.

Als je mijn bericht weg wilt hebben, meld je 'm maar bij de moderator.
Nee, ik ben in discussie met jou, niet met de mods, en jij gebruikt FOK!kers in je bericht.

Je stoort je eraan dat de kleding benoemd wordt en dat dat vervelende reacties van (latino)mannen kan uitlokken?

Heb je gelezen wat Marrije schreef? Neem je het van haar wel aan en niet van "de vieze mannen" :') Kloothommel en mij?

pi_150003078
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een trail door heel Amerika? Noord- en Centraal- dan? Lijkt me een mooie maar gevaarlijke tocht. Honduras, dat gebied... :X
Yep. Alleen zijn er van Panama gewoon geen goede kaarten online te bekijken.
De trail heet in Noord Amerika tot aan New Mexico gewoon de CDT.
Maar hij loopt helemaal verder naar het zuiden.

En

Make my day!
  dinsdag 24 februari 2015 @ 19:59:57 #189
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_150003140
quote:
12s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die afstand volgt juist uit de coördinaten.

Ja, goeie vraag; is het slechts een knik of een andere Mirador. Daarom wacht ik liever op Gorraay dan weer data gaan aannemen als A is waar en B is niet waar.

Ik denk idd dat de foto's bij het 2e punt (Mirador "2") zijn genomen. Bij het eerste punt zie je ook geen Mirador op HERE ofzo, maar omdat het punt geplot staat, heb ik hem erin gezet.
Hopelijk komt Gorraay dan op z'n quote alert af... maar de term "2e mirador" werd hier ook al gebruikt als carribian mirador en de 1e als pacific mirador (de foto-mirador)
Zo wordt het een grote spraakverwarring.
Wie dit leest is gek
pi_150003165
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:58 schreef agter het volgende:

[..]

Yep. Alleen zijn er van Panama gewoon geen goede kaarten online te bekijken.

[ afbeelding ]
Dank je!

Alleen; die loopt dus niet over de CD. ;)

pi_150003259
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:59 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Hopelijk komt Gorraay dan op z'n quote alert af... maar de term "2e mirador" werd hier ook al gebruikt als carribian mirador en de 1e als pacific mirador (de foto-mirador)
Zo wordt het een grote spraakverwarring.
Ja, ben ik helemaal met je eens. Maar ik wilde niet de beslissing nemen om 1 punt wel en 1 punt niet te gebruiken. Liever de bron van het bericht daarover vragen dan zelf besluiten wat waar zou zijn.

Het lijkt erop dat je bij M2 het uitzicht naar de Pacifische kant hebt (en de bergen en wolken van Lisannes duimpjesfoto) en dat je een klein stukje omhoog loopt (de screenshots van "de" Mirador die ToniB maakte en in de OP gelinkt staan) om de Caribische kant te zien.

pi_150003268
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 20:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dank je!

Alleen; die loopt dus niet over de CD. ;)
Maar die is er wel. Alleen geen kaarten van Panama online. :(
In Panama worden er wel online losse wandelingen aangeboden.
http://fatbirder.com/links_geo/america_central/panama.html
"Continental divide trail and surroundings - on the trail, with a lot of luck, you could see Umbrella bird and Green Thorntail Hummingbirds. There is a trail after the continental divide crossing, up to the road with the "palo seco sign". A great place to go birding is the ANAM office little bit further along from the continental divide sign (in the province of Bocas del Toro), drive a little bit further and on the left is the house of the late Willy Mazu, nice area to see birds behind the house (the front washed away)."
Make my day!
  dinsdag 24 februari 2015 @ 20:04:52 #193
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_150003368
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 20:02 schreef agter het volgende:

[..]

Eindelijk dan een trail in panama gevonden waar je droge voeten houdt en niet in culebra's kunt vallen
Wie dit leest is gek
pi_150003395
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 20:04 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Eindelijk dan een trail in panama gevonden waar je droge voeten houdt en niet in culebra's kunt vallen
Zie mijn edit. :)
Make my day!
pi_150003501
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 20:02 schreef agter het volgende:

[..]

In Panama worden er wel online losse wandelingen aangeboden.
http://fatbirder.com/links_geo/america_central/panama.html
"Continental divide trail and surroundings - on the trail, with a lot of luck, you could see Umbrella bird and Green Thorntail Hummingbirds. There is a trail after the continental divide crossing, up to the road with the "palo seco sign". A great place to go birding is the ANAM office little bit further along from the continental divide sign (in the province of Bocas del Toro), drive a little bit further and on the left is the house of the late Willy Mazu, nice area to see birds behind the house (the front washed away)."
Ok, ik geloof je, we weten dat Panama weinig gedetailleerde kaarten online heeft staan.

In the Chiriqui highlands, Boquete and its surroundings have at least 6 micro climates and so you can always find a dry area to see the birds.

pi_150003620
quote:

[..]

Punt is dat we helemaal niet weten in hoeverre het dé oorzaak is. Voor 't stuk tot de mirador is het niet eens heel ongewoon om er zo bij te lopen. (nu geen bronnen, maar er zijn toch wel wat foto's van toeristen voorbij gekomen.)
Mannen op gedachtes brengen...tja kan natuurlijk, maar moeten ze dan in een vuilniszak gaan lopen? En als je niet van plan bent om daar de nacht door te brengen is het imho niet eens zo heel raar dat je daar dan dus ook niet op voorbereid bent.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_150003718
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 20:10 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Punt is dat we helemaal niet weten in hoeverre het dé oorzaak is. Voor 't stuk tot de mirador is het niet eens heel ongewoon om er zo bij te lopen. (nu geen bronnen, maar er zijn toch wel wat foto's van toeristen voorbij gekomen.)
Mannen op gedachtes brengen...tja kan natuurlijk, maar moeten ze dan in een vuilniszak gaan lopen? En als je niet van plan bent om daar de nacht door te brengen is het imho niet eens zo heel raar dat je daar dan dus ook niet op voorbereid bent.
Het zijn geen verwijten ofzoiets, gewoon observaties.

Dat het niet ongewoon is ben ik met je eens en neem ik aan de reden dat het hostel niet zei "misschien toch beter wat anders aantrekken".

Het motief dat in deze zaak een misdrijf lijkt te suggereren is seksueel, niet roof.

pi_150004287
quote:
12s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 20:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het zijn geen verwijten ofzoiets, gewoon observaties.
Het zijn geen observaties maar jullie persoonlijke mening, oordelen.

Moeten dommige vrouwtjes nou gaan uitleggen wat het verschil is, meneer de grote wetenschappelijk denker? nee toch.
pi_150004338
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 20:25 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Het zijn geen observaties maar jullie persoonlijke mening.

Moeten dommige vrouwtjes nou gaan uitleggen wat het verschil is, meneer de grote wetenschappelijk denker? nee toch.
Schaarsgekleed en halfnaakt zijn geen meningen, dat kun je in de foto's gewoon zien.

Een vrouw in een burqa die een stukje voet laat zien "schaarsgekleed" noemen, dat zou een mening zijn.

pi_150004496
Plinio M is niet alleen gids hij werkt ook nog eens voor Sinaproc.
Ben benieuwd wat zijn rol was de eerste dagen na de verdwijning want hij was NB die hen rond de middag als laatste zag op de Pianista

Ingrid, Feliciano en Plinio die alle 3 wisten dat ze de Pianista gingen doen maar dan gaan zoeken bij de vulkaan.
Ik blijf t raar vinden.

-edit-

[ Bericht 59% gewijzigd door Lavenderr op 24-02-2015 21:09:25 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')