abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149996624
@ JIC;
Hoe werd de uitdrukking van "engel des doods" Lucia de B. ook maar weer omschreven? Kil, medogenloos, geen empathie, gevoelloos enz. Rechtbank-tekenaars tekenden haar soms bijna als heks. Ze zagen haar anders. Wat achterdocht niet allemaal kan bewerkstelligen.

Niet alleen achterdocht. Met name een tekort aan onderzoek. Duidelijk het geval bij Lucia.

Lucia de B. was verdachte en aangeklaagde tegelijk. Ze verkeerde onder stress en werd regelmatig ondervraagd. Ze verkeerde in een heel andere situatie dan Oliva. Haar lichaamstaal kan daaronder hebben geleden.

Oliva is zo even tussen neus en lippen door aangesproken door een TV-reporter die met microfoon en al haar op straat aanschoot. In de video vertelt Oliva met draaierige ogen (zo noem ik het) over Kris en Lisanne. Ze reciteert: ze vertelt niet alsof ze het moment herbeleeft dat ze de meiden zou hebben gezien. Ze draagt een verhaaltje voor dat ze dat ze uit haar hoofd heeft geleerd. Zo komt het bij mij over. Dat bedoel ik met geen empathie. Ze herbeleeft niet het moment waarop ze -naar eigen zeggen- de meiden live heeft meegemaakt.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 17:28:28 #127
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_149996688
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Daarentegen: als je je voorbereid op een urenlange wandeling door een woest en ledig gebied, dan ga je toch nadenken over wat je allemaal mee moet nemen en wat de meest geschikte kleding zou zijn. Ze hadden in elk geval wel wandelschoenen, zonnebrillen en een flesje water bij zich. Maar meer ook niet.
Het is gewoon geen pleasant day hike. Ik vind hun kleding wel okee voor de veel logischere keus, een 4 kilometer pad naar the Lost Waterfalls, door mooi bos, met flinke stukken houten reling die je begeleidt. Zou een fantastische keus zijn geweest.

Die gids uit de aanbevolen video van de OP schat Boquete in op 1100 meter en de Mirador op 2000+. Een pleasant day hike, is klimmen naar de vallei vlakbij Boquete en daar rondlopen, met uitzicht op het dal de hele tijd. Een klim naar 2000 meter is geen ommetje meer.

Ja, voor ons niet te begrijpen. Ik ken alleen maar wandelaars, mezelf incluis die altijd bezig zijn met de tijd, hoe lang is het nog, zijn we voor het donker dan wel terug etc. Dan ben je liever toch voorzichtig. Want het is niet zo dat ze op cartografische ontdekkigsreis waren a la: "oww nog even door, nog even die grot verkennen". Ze wilden er even uit zijn, geen perfecte dagvulling hebben met thuiskomst in de schemering per se.
pi_149996732
quote:
0s.gif [b]Op dinsdag 24 februari 2015 16:58 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik ben blij dat jij dat, als vrouw, naar voren brengt. Als ik het doe, krijg ik ongetwijfeld weer het verwijt suggestief te zijn.
dinsdag 24 februari 2015 17:02 schreef Marrije het volgende:
terwijl ik het bericht typte bedacht ik mij dat jij dat ook wel had bedacht maar waarschijnlijk bewust niet had genoemd.

Lutalo: Nee, vandaar de gooi op 'muggen en zonnebrand'............in combinatie met de beschrijving 'schaars gekleed' en 'halfnaakt'.

Sorry ik zit te kloten met de quotes.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149996736

[ Bericht 100% gewijzigd door Lutalo op 24-02-2015 17:31:12 ]
pi_149996789
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:30 schreef Lutalo het volgende:

Nee, vandaar de gooi op 'muggen en zonnebrand'............in combinatie met de beschrijving 'schaars gekleed' en 'halfnaakt'.
Schaarsgekleed - risico op lastigvallende mannen
Halfnaakt - risico op verbrandingen, muggen-, slangen- en spinnenbeten

Is toch helemaal niet raar? Ik snap niet dat je je opwindt over die woorden. En ook niet dat je vindt dat ik "een trap na" geef. Mag je onverstandige besluiten niet bespreken, anders is het "een trap na"? :?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 24 februari 2015 @ 17:36:53 #131
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_149996865
quote:

[..]

dinsdag 24 februari 2015 17:02 schreef Marrije het volgende:[/b]

[..]

terwijl ik het bericht typte bedacht ik mij dat jij dat ook wel had bedacht maar waarschijnlijk bewust niet had genoemd.

Nee, vandaar de gooi op 'muggen en zonnebrand'............in combinatie met de beschrijving 'schaars gekleed' en 'halfnaakt'.
Okay, voor jou is dat onderwerp dus taboe. Voor mij niet.

Het is nog steeds niet uitgesloten dat er bij deze verdwijning derden betrokken zijn geweest.

Als dat het geval was, dan is ook niet onmogelijk dat hierbij een seksueel motief een rol heeft gespeeld.

En als er een seksueel motief was, dan is het ook niet vreemd een relatie te leggen met het uiterlijk van deze twee jonge aantrekkelijke vrouwen.
pi_149996889
quote:

Heb je echt die post genote?
Make my day!
pi_149996922
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:38 schreef agter het volgende:

[..]

[zeikmodus]users kunnen niet noten, alleen een topicreport (TR) machen, de mods noten en de admins bannen[/zeikmodus]
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149996998
quote:
12s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[zeikmodus]users kunnen niet noten, alleen een topicreport (TR) machen, de mods noten en de admins bannen[/zeikmodus]

Ja, haha! Dat klopt.
Maar ik zie niets vreemds in die post.. :?
Make my day!
pi_149997018
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:38 schreef agter het volgende:

[..]

Ik was bezig met een antwoord op 1 post, toen ik een andere post las en - ook- wilde beantwoorden.
Toen kwamen de ene (nog niet af) en andere door elkaar.
De tweede beantwoording was, in mijn ogen, ook even iets beleefder dan antwoord 1.

En soms als ik een posting wil editen, klik ik p.o op quote, dus dan komt een posting nog een keer.
pi_149997040
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:43 schreef agter het volgende:

[..]

Ja, haha! Dat klopt.
Maar ik zie niets vreemds in die post.. :?
Lutalo stoort zich eraan, ik vraag me ook af waarom. Maar ze vindt ook dat ik Kris en Lisanne "een trap na" geef. Waarom? Omdat ze niet meer leven? Daar kan ik toch niks aan doen?

Ik haal slechts hun dommige (niet eens "domme") keuze(s) aan, wat we hier al 170,5 delen aan het doen zijn.

pi_149997061
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:28 schreef Perico het volgende:

[..]

Het is gewoon geen pleasant day hike. Ik vind hun kleding wel okee voor de veel logischere keus, een 4 kilometer pad naar the Lost Waterfalls, door mooi bos, met flinke stukken houten reling die je begeleidt. Zou een fantastische keus zijn geweest.

Die gids uit de aanbevolen video van de OP schat Boquete in op 1100 meter en de Mirador op 2000+. Een pleasant day hike, is klimmen naar de vallei vlakbij Boquete en daar rondlopen, met uitzicht op het dal de hele tijd. Een klim naar 2000 meter is geen ommetje meer.

Ja, voor ons niet te begrijpen. Ik ken alleen maar wandelaars, mezelf incluis die altijd bezig zijn met de tijd, hoe lang is het nog, zijn we voor het donker dan wel terug etc. Dan ben je liever toch voorzichtig. Want het is niet zo dat ze op cartografische ontdekkigsreis waren a la: "oww nog even door, nog even die grot verkennen". Ze wilden er even uit zijn, geen perfecte dagvulling hebben met thuiskomst in de schemering per se.
.........mijn conclusie, ze zijn beïnvloed door anderen........
  dinsdag 24 februari 2015 @ 17:47:08 #138
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_149997080
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:11 schreef El_Matador het volgende:
dat is voor mij het punt dat er derden vrijwel betrokken moeten zijn
Dan zul je dus ook er rekening mee moeten houden dat je tijdens je expeditie zal worden tegengewerkt.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 17:53:20 #139
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_149997222
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:46 schreef gynaika het volgende:

[..]

Dat hoeft niet per se. Het is ook mogelijk dat ze niet terug durfden omdat er bijvoorbeeld een slang op het pad lag.

Toen ze op de mirador stonden, hebben ze ook een paar hutjes gezien in de verte (ik zie die tenminste op hun eigen foto's staan). Misschien hebben ze gedacht: dan lopen we daar wel naar toe.
pi_149997261
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:46 schreef gynaika het volgende:

[..]

Dat kan, het hoeft niet persee.
Maar het kan zo zijn dat ze niet dat lange open stuk in de zon hoefden te lopen en dachten in de namiddag, als het niet meer zo warm is, weer terug te zijn. 't Kan zijn dat hen gezegd is 'ja joh kleren zijn wel goed, in het bos is het niet zo heet, enz., schoenen is het belangrijkste , jullie blijven toch niet zo lang weg.'
pi_149997291
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:53 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat hoeft niet per se. Het is ook mogelijk dat ze niet terug durfden omdat er bijvoorbeeld een slang op het pad lag.

Toen ze op de mirador stonden, hebben ze ook een paar hutjes gezien in de verte (ik zie die tenminste op hun eigen foto's staan). Misschien hebben ze gedacht: dan lopen we daar wel naar toe.
Alles is mogelijk, maar het is mijn conclusie...
pi_149997296
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:53 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Nou, dan loop je niet naar de quebrada's. Je ziet liggen waar je vandaan komt (Palo Alto, die kant), je loopt over de Mirador naar het Caribische uitzicht, waar je net 2 weken in Bocas hebt doorgebracht. Dan denk je toch niet dat zo doorlopen je bij "een huisje" brengt?

Ik zie trouwens 2 grote tegenargumenten tegen "ze waren al vanaf het begin in het gezelschap van derden/gids":
- geen foto van hun samen op de Mirador (dat vraag je dan toch even?)
- geen jasjes mee de koude bergen in

dinsdag 24 februari 2015 @ 17:57:42 #143
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_149997340
Je kunt het ook anders benaderen:

áls er daar na de mirador een paar mannen daar waren die die vrouwen wilden pakken, dan hadden ze ook echt geen schijn van kans.

- hulp roepen had geen nut
- wapens om zich te verdedigen hadden ze niet

Het enige wat ze dus konden doen was: hard wegrennen de andere kant op.
pi_149997399
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:57 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Je kunt het ook anders benaderen:

áls er daar na de mirador een paar mannen daar waren die die vrouwen wilden pakken, dan hadden ze ook echt geen schijn van kans.

- hulp roepen had geen nut
- wapens om zich te verdedigen hadden ze niet

Het enige wat ze dus konden doen was: hard wegrennen de andere kant op.
Dat is een goeie mogelijkheid inderdaad. En daarom de paddocks opgegaan.

Vreemde is alleen dat je dan pas na 1:39 (14:30 Q2, 15:00 Paddocks) een noodoproep probeert te doen. Dat zou je eerder verwachten dan.

En vooral; dat je dan niet:
- de volgende dag teruggaat
- een andere route naar het zuiden zoekt (bijv. via het verlengde van die Pianista -als je daar kan wandelen, maar zo lijkt het wel-

pi_149997414
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:54 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Dat kan, het hoeft niet persee.
Maar het kan zo zijn dat ze niet dat lange open stuk in de zon hoefden te lopen en dachten in de namiddag, als het niet meer zo warm is, weer terug te zijn. 't Kan zijn dat hen gezegd is 'ja joh kleren zijn wel goed, in het bos is het niet zo heet, enz., schoenen is het belangrijkste , jullie blijven toch niet zo lang weg.'
Dan zijn ze verkeerd voorgelicht.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 18:03:14 #146
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_149997508
Hierop voortbordurend:

Stel dat je een zieke geest hebt en wel twee jonge meiden zou willen pakken. Je hoort dat deze meiden de Pianista gaan beklimmen.

Het enige dat je dan hoeft te doen, is zelf een uurtje eerder naar de Mirador lopen en daar wachten.

Zijn de meiden daar eenmaal beland, dan hoef je ze vervolgens alleen nog maar de verkeerde kant op te jagen, wetende dat dat een in feite doodlopend pad is. Een aardappelschilmesje als wapen is voldoende.
pi_149997624
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 18:03 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Hierop voortbordurend:

Stel dat je een zieke geest hebt en wel twee jonge meiden zou willen pakken. Je hoort dat deze meiden de Pianista gaan beklimmen.

Het enige dat je dan hoeft te doen, is zelf een uurtje eerder naar de Mirador lopen en daar wachten.

Zijn de meiden daar eenmaal beland, dan hoef je ze vervolgens alleen nog maar de verkeerde kant op te jagen, wetende dat dat een in feite doodlopend pad is. Een aardappelschilmesje als wapen is voldoende.
Maar zou je dan niet verwachten dat ze de 1e quebrada nooit bereikt hadden? Dan waren ze wel lastiggevallen en "omgebracht" (?) in die tunnel, niet op de logische en uitgestrekte paddocks of daarachter...

dinsdag 24 februari 2015 @ 18:12:48 #148
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_149997811
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 18:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar zou je dan niet verwachten dat ze de 1e quebrada nooit bereikt hadden? Dan waren ze wel lastiggevallen en "omgebracht" (?) in die tunnel, niet op de logische en uitgestrekte paddocks of daarachter...
Het opjagen, ook tot en voorbij de 1e quebrada, kan onderdeel van het (zieke) spel zijn geweest.

Wat daarmee echter in tegenspraak is, zijn de foto's die gemaakt zijn op de quebrada. Daarop maken ze niet een opgejaagde indruk.

Die quabrada - foto's tonen aan de andere kant ook weer niet de euforie die op de mirador - foto's is te zien.
pi_149998042
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 18:12 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Het opjagen, ook tot en voorbij de 1e quebrada, kan onderdeel van het (zieke) spel zijn geweest.

Wat daarmee echter in tegenspraak is, zijn de foto's die gemaakt zijn op de quebrada. Daarop maken ze niet een opgejaagde indruk.

Die quabrada - foto's tonen aan de andere kant ook weer niet de euforie die op de mirador - foto's is te zien.
Precies, dat zie je totaal niet aan die foto's. Daarom zou het opjagen (wat ik een prima mogelijkheid vnd) na de 1e quebrada gedaan zijn. Of juist daar.

Het punt blijft; als het alleen opjagen was en niet vasthouden, waarom zijn ze dan in al die dagen niet teruggegaan (desnoods via een onbekende omweg; verlengde Pianista of Pata de Macho ofzo) maar wel (echt, je zou die kaart es goed moeten volgen, door dat HERE kan dat prima) mijlenver (letterlijk) naar het noorden gegaan zijn?

pi_149998253
Op de foto bij de eerste quebrada lijkt het erop (als er niet bij de eerste foto daarvan is ingezoomd) dat Lisanne weer een paar stappen terug is gelopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')