Het is gewoon geen pleasant day hike. Ik vind hun kleding wel okee voor de veel logischere keus, een 4 kilometer pad naar the Lost Waterfalls, door mooi bos, met flinke stukken houten reling die je begeleidt. Zou een fantastische keus zijn geweest.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Daarentegen: als je je voorbereid op een urenlange wandeling door een woest en ledig gebied, dan ga je toch nadenken over wat je allemaal mee moet nemen en wat de meest geschikte kleding zou zijn. Ze hadden in elk geval wel wandelschoenen, zonnebrillen en een flesje water bij zich. Maar meer ook niet.
dinsdag 24 februari 2015 17:02 schreef Marrije het volgende:quote:[b]Op dinsdag 24 februari 2015 16:58 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik ben blij dat jij dat, als vrouw, naar voren brengt. Als ik het doe, krijg ik ongetwijfeld weer het verwijt suggestief te zijn.
Schaarsgekleed - risico op lastigvallende mannenquote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:30 schreef Lutalo het volgende:
Nee, vandaar de gooi op 'muggen en zonnebrand'............in combinatie met de beschrijving 'schaars gekleed' en 'halfnaakt'.
Okay, voor jou is dat onderwerp dus taboe. Voor mij niet.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:30 schreef Lutalo het volgende:
[..]
dinsdag 24 februari 2015 17:02 schreef Marrije het volgende:[/b]
[..]
terwijl ik het bericht typte bedacht ik mij dat jij dat ook wel had bedacht maar waarschijnlijk bewust niet had genoemd.
Nee, vandaar de gooi op 'muggen en zonnebrand'............in combinatie met de beschrijving 'schaars gekleed' en 'halfnaakt'.
quote:
Ja, haha! Dat klopt.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[zeikmodus]users kunnen niet noten, alleen een topicreport (TR) machen, de mods noten en de admins bannen[/zeikmodus]
Ik was bezig met een antwoord op 1 post, toen ik een andere post las en - ook- wilde beantwoorden.quote:
Lutalo stoort zich eraan, ik vraag me ook af waarom. Maar ze vindt ook dat ik Kris en Lisanne "een trap na" geef. Waarom? Omdat ze niet meer leven? Daar kan ik toch niks aan doen?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:43 schreef agter het volgende:
[..]
Ja, haha! Dat klopt.
Maar ik zie niets vreemds in die post..
.........mijn conclusie, ze zijn beïnvloed door anderen........quote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:28 schreef Perico het volgende:
[..]
Het is gewoon geen pleasant day hike. Ik vind hun kleding wel okee voor de veel logischere keus, een 4 kilometer pad naar the Lost Waterfalls, door mooi bos, met flinke stukken houten reling die je begeleidt. Zou een fantastische keus zijn geweest.
Die gids uit de aanbevolen video van de OP schat Boquete in op 1100 meter en de Mirador op 2000+. Een pleasant day hike, is klimmen naar de vallei vlakbij Boquete en daar rondlopen, met uitzicht op het dal de hele tijd. Een klim naar 2000 meter is geen ommetje meer.
Ja, voor ons niet te begrijpen. Ik ken alleen maar wandelaars, mezelf incluis die altijd bezig zijn met de tijd, hoe lang is het nog, zijn we voor het donker dan wel terug etc. Dan ben je liever toch voorzichtig. Want het is niet zo dat ze op cartografische ontdekkigsreis waren a la: "oww nog even door, nog even die grot verkennen". Ze wilden er even uit zijn, geen perfecte dagvulling hebben met thuiskomst in de schemering per se.
Dan zul je dus ook er rekening mee moeten houden dat je tijdens je expeditie zal worden tegengewerkt.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:11 schreef El_Matador het volgende:
dat is voor mij het punt dat er derden vrijwel betrokken moeten zijn
Dat hoeft niet per se. Het is ook mogelijk dat ze niet terug durfden omdat er bijvoorbeeld een slang op het pad lag.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:46 schreef gynaika het volgende:
[..]
.........mijn conclusie, ze zijn beïnvloed door anderen........
Dat kan, het hoeft niet persee.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:46 schreef gynaika het volgende:
[..]
.........mijn conclusie, ze zijn beïnvloed door anderen........
Alles is mogelijk, maar het is mijn conclusie...quote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:53 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat hoeft niet per se. Het is ook mogelijk dat ze niet terug durfden omdat er bijvoorbeeld een slang op het pad lag.
Toen ze op de mirador stonden, hebben ze ook een paar hutjes gezien in de verte (ik zie die tenminste op hun eigen foto's staan). Misschien hebben ze gedacht: dan lopen we daar wel naar toe.
Nou, dan loop je niet naar de quebrada's. Je ziet liggen waar je vandaan komt (Palo Alto, die kant), je loopt over de Mirador naar het Caribische uitzicht, waar je net 2 weken in Bocas hebt doorgebracht. Dan denk je toch niet dat zo doorlopen je bij "een huisje" brengt?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:53 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat hoeft niet per se. Het is ook mogelijk dat ze niet terug durfden omdat er bijvoorbeeld een slang op het pad lag.
Toen ze op de mirador stonden, hebben ze ook een paar hutjes gezien in de verte (ik zie die tenminste op hun eigen foto's staan). Misschien hebben ze gedacht: dan lopen we daar wel naar toe.
Dat is een goeie mogelijkheid inderdaad. En daarom de paddocks opgegaan.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:57 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Je kunt het ook anders benaderen:
áls er daar na de mirador een paar mannen daar waren die die vrouwen wilden pakken, dan hadden ze ook echt geen schijn van kans.
- hulp roepen had geen nut
- wapens om zich te verdedigen hadden ze niet
Het enige wat ze dus konden doen was: hard wegrennen de andere kant op.
Dan zijn ze verkeerd voorgelicht.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:54 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Dat kan, het hoeft niet persee.
Maar het kan zo zijn dat ze niet dat lange open stuk in de zon hoefden te lopen en dachten in de namiddag, als het niet meer zo warm is, weer terug te zijn. 't Kan zijn dat hen gezegd is 'ja joh kleren zijn wel goed, in het bos is het niet zo heet, enz., schoenen is het belangrijkste , jullie blijven toch niet zo lang weg.'
Maar zou je dan niet verwachten dat ze de 1e quebrada nooit bereikt hadden? Dan waren ze wel lastiggevallen en "omgebracht" (?) in die tunnel, niet op de logische en uitgestrekte paddocks of daarachter...quote:Op dinsdag 24 februari 2015 18:03 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Hierop voortbordurend:
Stel dat je een zieke geest hebt en wel twee jonge meiden zou willen pakken. Je hoort dat deze meiden de Pianista gaan beklimmen.
Het enige dat je dan hoeft te doen, is zelf een uurtje eerder naar de Mirador lopen en daar wachten.
Zijn de meiden daar eenmaal beland, dan hoef je ze vervolgens alleen nog maar de verkeerde kant op te jagen, wetende dat dat een in feite doodlopend pad is. Een aardappelschilmesje als wapen is voldoende.
Het opjagen, ook tot en voorbij de 1e quebrada, kan onderdeel van het (zieke) spel zijn geweest.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 18:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar zou je dan niet verwachten dat ze de 1e quebrada nooit bereikt hadden? Dan waren ze wel lastiggevallen en "omgebracht" (?) in die tunnel, niet op de logische en uitgestrekte paddocks of daarachter...
Precies, dat zie je totaal niet aan die foto's. Daarom zou het opjagen (wat ik een prima mogelijkheid vnd) na de 1e quebrada gedaan zijn. Of juist daar.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 18:12 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het opjagen, ook tot en voorbij de 1e quebrada, kan onderdeel van het (zieke) spel zijn geweest.
Wat daarmee echter in tegenspraak is, zijn de foto's die gemaakt zijn op de quebrada. Daarop maken ze niet een opgejaagde indruk.
Die quabrada - foto's tonen aan de andere kant ook weer niet de euforie die op de mirador - foto's is te zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |