abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149995683
Maar even terug naar de markt, ze hebben dus niets te doen, en er is een markt. Best leuke dingen op, je bent toch vrij, weet niet wat je gaat doen. Dan loop je daar te ff gezellig overheen? Handgemaakte en zelfgemaakte producten, veel etenswaren.
Kun je meteen lekkere verse producten halen voor onderweg. Week daarna zouden ze gaan werken, dus enige optie om het ff te doen. Ik zag dat de markt er was tot 12:00 uur.

Verder weinig te beleven in het dorp, dus even naar de markt.

Wat ik nu even wil weten, waar staat die markt?
  dinsdag 24 februari 2015 @ 16:56:46 #102
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_149995726
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Muggenspray was denk ik niet voor de wandeling. Muggen komen pas in de schemering en 's nachts.

Helemaal eens met het voorgaande trouwens. En het blijven wijzen op de dommigheid van die kledingkeuze lijkt me een wijze les juist.
Behalve op dommigheid, kan die kledingkeuze ook betekenen dat ze aanvankelijk niet van plan waren om zo'n lange wandeling te maken. Ook het gebrek aan verdere nuttige bagage wijst daarop.

1. Dan zou de wandeling een spontane ingeving geweest kunnen zijn. Maar deze gedachte wordt weer tegengesproken door het feit dat ze zich vooraf in de Pianista verdiept hadden.

2. Of ze waren eerst helemaal niet van plan de wandeling te doen, maar zijn daar inderdaad door derden toe verleid.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 16:57:14 #103
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_149995746
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 15:54 schreef ootjekatootje het volgende:

Perico,

in het vorige topic, eerste post op eerste pagina onder OP. Staat een verwijzing naar een foto van een koe, met er achter een boom. Kun jij eruit halen wat die rode dingen in die bomen zijn= Of de foto beter uitvergroten dan dat ik dat kan?

Ik heb al gezocht naar parasietplanten, maar die zijn niet zo rood en fel. Het zijn ook geen bloemen, maar wat dan wel?
Zoals met alle foto's die ons bekend zijn, is het ook hier onmogelijk om scherp te zoomen. Het papiertje op de rots, de rode dingen in de boom.. er valt niets definitiefs van te maken.

Bloemen sluit ik niet helemaal uit. Kan ook iets zijn dat de boer erin heeft gehangen. We weten het weer eens niet, zoals met alles in deze zaak.
pi_149995767
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:55 schreef ootjekatootje het volgende:

Wat ik nu even wil weten, waar staat die markt?
Goeie vragen weer ootje. ^O^

Ik richt me met mijn kaart echt op het wandelgebied, het is al zo enorm.

Als iemand anders de marktjes, huizen in Boquete etc. zou kunnen opzoeken en plotten, zou mooi zijn. Beeld van Bajo en Alto Boquete.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149995786
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 14:17 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Het topic is dood. Er houden zich nog wat aasgieren op rond het karkas. Opportunistische lijkenpikkers die misbruik makend van de tragische dood en bekendheid van K en L proberen er nog een laatste slaatje uit te slaan voor de financiering van hun vakantie. Jij voorop, als een kip op het ei de OP bezet houdend. De Mata Show. Commerciële kolder. Wat een afgang.

[ afbeelding ]
Waarom neem je het zo persoonlijk?
Make my day!
pi_149995787
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:57 schreef Perico het volgende:

[..]

Zoals met alle foto's die ons bekend zijn, is het ook hier onmogelijk om scherp te zoomen. Het papiertje op de rots, de rode dingen in de boom.. er valt niets definitiefs van te maken.

Bloemen sluit ik niet helemaal uit. Kan ook iets zijn dat de boer erin heeft gehangen. We weten het weer eens niet, zoals met alles in deze zaak.
Dank voor je antwoord. Jammer
  dinsdag 24 februari 2015 @ 16:58:52 #107
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_149995819
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:55 schreef Marrije het volgende:

[..]

nog los van de praktische bezwaren... Als jonge blanke meid in een hemdje en hotpants gaan hiken zou ik niemand aanraden. Tuurlijk, lekker zelf bepalen wat je draagt en mannen hebben zich maar te gedragen. Maar je bent op de ene plek gewoon wat kwetsbaarder dan de andere.
Ik ben blij dat jij dat, als vrouw, naar voren brengt. Als ik het doe, krijg ik ongetwijfeld weer het verwijt suggestief te zijn.
pi_149995833
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Goeie vragen weer ootje. ^O^

Ik richt me met mijn kaart echt op het wandelgebied, het is al zo enorm.

Als iemand anders de marktjes, huizen in Boquete etc. zou kunnen opzoeken en plotten, zou mooi zijn. Beeld van Bajo en Alto Boquete.
Ja, goed plan.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 17:02:03 #109
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_149995938
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:58 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik ben blij dat jij dat, als vrouw, naar voren brengt. Als ik het doe, krijg ik ongetwijfeld weer het verwijt suggestief te zijn.
terwijl ik het bericht typte bedacht ik mij dat jij dat ook wel had bedacht maar waarschijnlijk bewust niet had genoemd.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 17:02:19 #110
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_149995947
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 15:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Perico,

in het vorige topic, eerste post op eerste pagina onder OP. Staat een verwijzing naar een foto van een koe, met er achter een boom. Kun jij eruit halen wat die rode dingen in die bomen zijn= Of de foto beter uitvergroten dan dat ik dat kan?

Ik heb al gezocht naar parasietplanten, maar die zijn niet zo rood en fel. Het zijn ook geen bloemen, maar wat dan wel?
Zoiets?

http://www.masterfile.com(...)8/Panama-Flame-Tree-(Brownea-macrophylla)-flower-Yasuni-National-Park-Amazon-Ecuador
pi_149996006
De Markt op dinsdag in het BCP Theater
Lokale's bieden een breed scala aan producten. Alles van vers gebak, sieraden, hoed, handgemaakte wenskaarten, sigaren en zelfs de beruchte Grueber's Jungle Olie. De milde temps van Boquete maken dit een fantastische winkelervaring. De lokale bevolking is super vriendelijk.

http://www.tripadvisor.nl(...)iriqui_Province.html

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_149996047
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Zoiets?

http://www.masterfile.com(...)8/Panama-Flame-Tree-(Brownea-macrophylla)-flower-Yasuni-National-Park-Amazon-Ecuador
Top, zoiets dus! Kan dus ook een streep door heen, dank je
pi_149996051
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:55 schreef Marrije het volgende:

[..]

nog los van de praktische bezwaren... Als jonge blanke meid in een hemdje en hotpants gaan hiken zou ik niemand aanraden. Tuurlijk, lekker zelf bepalen wat je draagt en mannen hebben zich maar te gedragen. Maar je bent op de ene plek gewoon wat kwetsbaarder dan de andere.
Meer toeristen lopen zo rond, bij die wandeling. Maar locals zie ik ieg niet zo lopen. Lange broek en regenlaarzen aan, hebben ze.
Ik vind het gewoon geen slimme keuze om er zo bij te gaan lopen, los van de aantrekkingskracht die het op mannen kan hebben. Er zitten genoeg giftige slangen in dat gebied.
Make my day!
  dinsdag 24 februari 2015 @ 17:10:39 #114
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_149996208
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:05 schreef agter het volgende:

[..]

Meer toeristen lopen zo rond, bij die wandeling. Maar locals zie ik ieg niet zo lopen. Lange broek en regenlaarzen aan, hebben ze.
Ik vind het gewoon geen slimme keuze om er zo bij te gaan lopen, los van de aantrekkingskracht die het op mannen kan hebben. Er zitten genoeg giftige slangen in dat gebied.
ook zonder gids? Jong en blank? Maakt ook niet uit...ik zou het niemand aanraden. Los van praktische bezwaren ivm gevaar etc, om gevaar vanuit de menselijke hoek.
pi_149996224
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:56 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Behalve op dommigheid, kan die kledingkeuze ook betekenen dat ze aanvankelijk niet van plan waren om zo'n lange wandeling te maken. Ook het gebrek aan verdere nuttige bagage wijst daarop.

1. Dan zou de wandeling een spontane ingeving geweest kunnen zijn. Maar deze gedachte wordt weer tegengesproken door het feit dat ze zich vooraf in de Pianista verdiept hadden.

2. Of ze waren eerst helemaal niet van plan de wandeling te doen, maar zijn daar inderdaad door derden toe verleid.
Nee, dat denk ik niet.

Ze wilden de "pleasant day hike" doen en in de map staan foto's van net zo schaarsgeklede hikers.

Ik zou het alleen Eileen verwijten dat ze niet (naar we aannemen, of Kris en Lisanne moeten dat genegeerd hebben) zei "prima dames, die Pianista, maar jullie gaan toch niet zó?"

Die haast lijkt er idd wel te zijn, wat ook het niet achterlaten van berichten naar mensen kan verklaren; waar ze heen zouden gaan.

Derden vanaf het begin zie ik niet zo goed, dan hadden ze een foto gehad samen op de Mirador.

Derden bij/na de 1e quebrada, tussen de quebrada's of bij het begin van de paddocks, zie ik wel. Je gaat niet vrijwillig onbekende paddocks nog ff op, zeker niet als je geen bereik hebt, en het is al 15:00... En dan nog 3 uur (minstens) teruglopen...

En de ouders hebben gelijk als je op HERE kijkt; er is maar 1 pad. Of terug, of de paddocks op. Waarom gingen ze niet terug?

- Kris en Lisanne zijn niet verdwaald van begin Pianista tot 1e quebrada
- Kris en Lisanne kunnen niet verdwalen tussen 1e quebrada en begin paddocks (er is maar 1 mogelijkheid)
- verdwaald blijven op die zo duidelijke paddocks die afdalen, terwijl je terug de bergen over moet (ze hebben nota bene op die CD gestaan), dat is voor mij het punt dat er derden vrijwel betrokken moeten zijn

Stel je gaat toch vrijwillig die paddocks op (ofwel omdat je denkt aan een loop -wat me echt heel vreemd lijkt- ofwel omdat je echt geen idee hebt waar je heengaat. Dan overnacht je in een van de vele huisjes en de volgende dag, "fris" (steenkoud, die nacht daar) steek je de koppen bij elkaar en plan je de terugweg, lijkt me zo.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149996249
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:10 schreef Marrije het volgende:

[..]

ook zonder gids? Jong en blank? Maakt ook niet uit...ik zou het niemand aanraden. Los van praktische bezwaren ivm gevaar etc, om gevaar vanuit de menselijke hoek.
Ja, zo sta ik er ook in.
Ik las laatst over een koppel jonge dames die de Baru-vulkaan op slippers deden. Hoe stom kun je zijn?
Make my day!
pi_149996335
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:10 schreef Marrije het volgende:

[..]

Maar niet elk land is hetzelfde natuurlijk. In een land als Pakistan zou ik dat als vrouw niet doen, maar in Latijns-Amerika heb ik veel van zulke meiden (ook Nederlandse) gezien. In korte broekjes gaan hiken.

Bovendien, als je met zijn tweeën bent en lang bent, zal 1 Panamees je niet snel lastig (kunnen) vallen. Een "bende" of groepje lijkt me wel, maar die bende zat in Boquete toch, toch niet in dat uitgestrekte gebied achter de Mirador(s)?

Die foto's zijn trouwens denk ik eerder gemaakt op de 2e Mirador, het vlakje dat Baru en ik hadden gevonden. De hoek naar het uitzicht van "Toni's huisje" (vorige topic) klopt met de 2e Mirador, die net aan de Caribische kant maar met uitzicht op de Pacifische.

pi_149996391
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:12 schreef agter het volgende:
Ik las laatst over een koppel jonge dames die de Baru-vulkaan op slippers deden. Hoe stom kun je zijn?
Ja, dan spoor je niet en ik vind ook eigenlijk dat zo'n gids (hoe "onofficieel" zo'n beroep ook is) dan moet zeggen; of je trekt ander schoeisel aan of je gaat niet mee; ik wil niet de verantwoordelijkheid hebben voor iemand die op slippertjes de hoogste berg van het land gaat beklimmen.

pi_149996395
Maar je bent op de ene plek gewoon wat kwetsbaarder dan de andere.

Bijv. hier op het forum
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  dinsdag 24 februari 2015 @ 17:17:30 #120
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_149996402
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:02 schreef Marrije het volgende:

[..]

terwijl ik het bericht typte bedacht ik mij dat jij dat ook wel had bedacht maar waarschijnlijk bewust niet had genoemd.
Het is voor mij een beetje lastig me te verplaatsen in de psychologie van een vrouw die half zo oud is als ik zelf.

Ik kan me hun kleding wel voorstellen als het warm is en je bent in het stadje of bijvoorbeeld aan het water.

Daarentegen: als je je voorbereid op een urenlange wandeling door een woest en ledig gebied, dan ga je toch nadenken over wat je allemaal mee moet nemen en wat de meest geschikte kleding zou zijn. Ze hadden in elk geval wel wandelschoenen, zonnebrillen en een flesje water bij zich. Maar meer ook niet.

Zelf zou ik nooit weggaan zonder pet of ander hoofddeksel. Minimaal een afritsbroek en minimaal een vestje / jasje voor als het wat kouder wordt. Rugtas hadden ze, dus dat had daar allemaal in gekund.

Ik kan me ook nog wel voorstellen dat ze een stuk op de bonnefooi zijn gaan lopen. Heb ik zelf ook vaak gedaan. Zeker als je ook andere mensen tegenkomt langs de route, is er geen enkele reden tot zorg.

Als je echter alleen bent op zo'n traject, dan móét er toch na enige tijd een moment zijn geweest waarop je denkt: nu ga ik weer terug.

Waarom is dat moment er bij K. & L. niet geweest? Of waarom pas zo laat?
pi_149996460
En het blijven wijzen op de dommigheid van die kledingkeuze lijkt me een wijze les juist.

Ach ja, geef ze een trap na.

Wat zouden ze nu nog kunnen doen met die wijze les?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149996521
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:19 schreef Lutalo het volgende:
En het blijven wijzen op de dommigheid van die kledingkeuze lijkt me een wijze les juist.

Ach ja, geef ze een trap na.

Wat zouden ze nu nog kunnen doen met die wijze les?
Trap na?? Het was toch onverstandig? Dat is gewoon een nuchtere conclusie, niks "trap na".

Zij kunnen niets meer met die wijze les, maar wij en alle meelezers die gaan hiken buiten de veilige VINEX-bordjes van de Veluwe, kunnen daar toch juist wijze lessen uit trekken?

pi_149996540
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Trap na?? Het was toch onverstandig? Dat is gewoon een nuchtere conclusie, niks "trap na".

Zij kunnen niets meer met die wijze les, maar wij en alle meelezers die gaan hiken buiten de veilige VINEX-bordjes van de Veluwe, kunnen daar toch juist wijze lessen uit trekken?
Ede lol
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_149996556
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
minimaal een vestje / jasje voor als het wat kouder wordt. Rugtas hadden ze, dus dat had daar allemaal in gekund.
Prima argument dat er dus vermoedelijk geen gids bij ze was. Die had ze namelijk aangeraden om een jasje mee te nemen. Zie Edwin en zijn vrienden. Het is algemeen bekend (staat zelfs in de beschrijvingen) dat het nogal chilly kan worden in die bergen.

dinsdag 24 februari 2015 @ 17:24:46 #125
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_149996605
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Het is voor mij een beetje lastig me te verplaatsen in de psychologie van een vrouw die half zo oud is als ik zelf.

Ik kan me hun kleding wel voorstellen als het warm is en je bent in het stadje of bijvoorbeeld aan het water.

Daarentegen: als je je voorbereid op een urenlange wandeling door een woest en ledig gebied, dan ga je toch nadenken over wat je allemaal mee moet nemen en wat de meest geschikte kleding zou zijn. Ze hadden in elk geval wel wandelschoenen, zonnebrillen en een flesje water bij zich. Maar meer ook niet.

Zelf zou ik nooit weggaan zonder pet of ander hoofddeksel. Minimaal een afritsbroek en minimaal een vestje / jasje voor als het wat kouder wordt. Rugtas hadden ze, dus dat had daar allemaal in gekund.

Ik kan me ook nog wel voorstellen dat ze een stuk op de bonnefooi zijn gaan lopen. Heb ik zelf ook vaak gedaan. Zeker als je ook andere mensen tegenkomt langs de route, is er geen enkele reden tot zorg.

Als je echter alleen bent op zo'n traject, dan móét er toch na enige tijd een moment zijn geweest waarop je denkt: nu ga ik weer terug.

Waarom is dat moment er bij K. & L. niet geweest? Of waarom pas zo laat?
dat is vaker voorbij gekomen. Meest gegeven antwoord is denk ik: toen waren ze al verdwaald. Dat besef kwam te laat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')