abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150008383
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ze zat toen in Bocas met een eigen groep en niet in CR. Ze heeft toen ook K&L gezien in Bocas.
Haar woorden, toch Bladwijzer?
Dat heb ik een deel of 10 geleden gevraagd en toen was het "ze kwam aan in Bocas op 2 april" en hoorde daar van de vermissing.

Ik vroeg toen ook of ze Kris en Lisanne persoonlijke kende, maar daar kwam toen geen antwoord op.

Weet je dit allemaal zeker of is het speculaas?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150008460
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:18 schreef gynaika het volgende:
Ik ga inderdaad uit van een lopend onderzoek en wil dat goed werken dan is zwijgzaamheid geboden.
Idem
pi_150008480
quote:
12s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat heb ik een deel of 10 geleden gevraagd en toen was het "ze kwam aan in Bocas op 2 april" en hoorde daar van de vermissing.

Ik vroeg toen ook of ze Kris en Lisanne persoonlijke kende, maar daar kwam toen geen antwoord op.

Weet je dit allemaal zeker of is het speculaas?
Neem van mij aan dat er heel weinig speculaas aan zit. Zet het in de lijst.
IRL zijn lijntjes soms heel kort
pi_150008579
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:21 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Ik ben niet bij de expeditie betrokken, maar mijn mening is: hou de ouders erbuiten. Die zitten nu in een fase van rouw.
Ja dat denk ik nu ook. Gun ze vooral rust.
pi_150008598
quote:

[..]

Ze zat toen in Bocas met een eigen groep en niet in CR. Ze heeft toen ook K&L gezien in Bocas.
Hier doet Ingrid haar verhaal:

http://www.misdaadjournal(...)ichtig-manoeuvreren/
pi_150008635
En even het laatste over de taalschool:
K&L hebben het pakket bij de taalschool geboekt en niet direct bij het kinderdagverblijf. Ingrid runt die drie taalscholen en ontvangt de centen dus jawel niet het kinderdagverblijf maar de taalschool is verantwoordelijk voor het niet doorgaan van het vrijwilligerswerk.
pi_150008639
quote:

[..]

Ik weet ff niet waar je het over hebt?
pi_150008714
Nee gelukkig Gynaika wel,
dank je voor de post!
pi_150008761
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:48 schreef ootjekatootje het volgende:
Nee gelukkig Gynaika wel
Misschien kun je ook gewoon antwoord geven, je noemde mij toch in je post?
pi_150008815
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:49 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Misschien kun je ook gewoon antwoord geven, je noemde mij toch in je post?
Ik dacht die Bladwijzer weet dat wel, waar Ingrid was, in CR of Bocas
pi_150008859
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:50 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik dacht die Bladwijzer weet dat wel, waar Ingrid was, in CR of Bocas
ja dat lees ik maar waar doel je op?
pi_150008901
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:47 schreef ootjekatootje het volgende:
En even het laatste over de taalschool:
K&L hebben het pakket bij de taalschool geboekt en niet direct bij het kinderdagverblijf. Ingrid runt die drie taalscholen en ontvangt de centen dus jawel niet het kinderdagverblijf maar de taalschool is verantwoordelijk voor het niet doorgaan van het vrijwilligerswerk.
- hoe weet je dat dat van tevoren betaald is?
- weet je hoeveel dat gekost heeft? Dat werk dan, niet het verblijf, dat moeten ze toch hebben.

Als vrijwilligerswerk een weekje niet doorgaat, is er toch niets verloren? Je hebt lekker de tijd een beetje te wandelen, bij het zwembad liggen, Spaans leren, whatever.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_150009018
Ik weet niet zeker of ze in CR was of in Bocas, maar toen ze hoorde van de vermissing is ze gelijk naar Boquete gereisd. Waar ze voor die tijd was kun je vast wel terugvinden in de berichten van begin april.
pi_150009084
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 20:57 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Ingrid maakte zich juist boos omdat er bij volcan baru gezocht werd.
Zij was de eerste die zei, daar zijn ze niet!
Naar aanleiding van deze post
pi_150009152
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Kan toch via Facebook, Whatsapp of telefoon gebeurd zijn, die uitspraak?

pi_150009173
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

- hoe weet je dat dat van tevoren betaald is?
- weet je hoeveel dat gekost heeft? Dat werk dan, niet het verblijf, dat moeten ze toch hebben.

Als vrijwilligerswerk een weekje niet doorgaat, is er toch niets verloren? Je hebt lekker de tijd een beetje te wandelen, bij het zwembad liggen, Spaans leren, whatever.
Lol, zo'n studentenhol laat geen toeristen achteraf betalen. Het wordt verkocht als een prachtige packagedeal.
pi_150009208
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

nogmaals dan http://boquete.ning.com/f(...)5%3AComment%3A502245
pi_150009361
quote:
12s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kan toch via Facebook, Whatsapp of telefoon gebeurd zijn, die uitspraak?
Hahah, grapje zeker. Ze had ze gezien, niet eens gesproken. De medewerker daar in Boquete wist amper wie K&L waren... En dan ff zo wat ferme uitspraken doen over welke richting ze vooral niet moesten gaan zoeken.

Het enige wat ik nu heb is van, had dan wat harder geroepen dat ze de Pianista gingen doen.
Ik vind het een aanfluiting..
pi_150009413
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:41 schreef agter het volgende:

[..]

Ja, er zijn fouten gemaakt. Variërend van geen goede kleding voor de jungle, tot het niet zoeken op de juiste plaatsten en verder wsl nog veel en veel meer menselijke fouten.
Mij lijkt uiteindelijk de enige echte fout die Lisanne en Kris gemaakt hebben, dat ze niet duidelijk gemaakt hebben waar ze heen gingen.

Als men met al die mankracht direct op 2/3/4 april alleen op de Pianista was gaan zoeken, waren ze makkelijk gevonden.

Die kleding was dommig, maar zoveel toeristen die dat ook doen en het prima overleven. Neem niet aan dat de Klim naar de Mirador vol zit met slangen. Daar is het te "druk" voor daar.

pi_150009441
quote:

[..]

Kris en Lisanne hadden vrijdag, voor ze zaterdags naar Boquete gingen en maandag zouden beginnen met hun vrijwilligerswerk, nog gecheckt/nagevraagd en ja hoor, alles zou vls plan gaan.

Maar, zo zal er aan toegevoegd zijn (not) "Hé dit is Panama, dus het kan zo maar veranderen,weten we uit ervaring, dus 't kan nog alle kanten op en wat weten wij nu van het programma van het kinderdagverblijf?"
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_150009450
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Lol, zo'n studentenhol laat geen toeristen achteraf betalen. Het wordt verkocht als een prachtige packagedeal.
Die uitspraak doe je, maar je levert geen enkele onderbouwing ervoor. Waarom moet ik jou hierin geloven? :?

pi_150009472
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:46 schreef gynaika het volgende:

[..]

Die travelling classroom die Ingrid deed, gaat idd de week na Bocas door naar Costa Rica:
http://www.spanishatlocations.com/adventure/travelling-classroom/

Aannemelijk dat Ingrid daar dus bij was, in CR.
Make my day!
pi_150009556
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 22:02 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Kris en Lisanne hadden vrijdag, voor ze zaterdags naar Boquete gingen en maandag zouden beginnen met hun vrijwilligerswerk, nog gecheckt/nagevraagd en ja hoor, alles zou vls plan gaan.

Maar, zo zal er aan toegevoegd zijn (not) "Hé dit is Panama, dus het kan zo maar veranderen,weten we uit ervaring, dus 't kan nog alle kanten op en wat weten wij nu van het programma van het kinderdagverblijf?"
Dit is echt een cultureel verschil en de reactie van Lisanne die we uit de verhalen hebben spreekt boekdelen van haar onbekendheid (en vooral onbegrip) met/voor deze cultuur.

Ik heb ook dingen gehad die op vrijdag nog in graniet gebeiteld leken en op maandag opeens niet meer.

Dan kan je gaan zitten grienen, maar je kan ook lekker genieten van je weekje vrij. :)

pi_150009701
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:46 schreef gynaika het volgende:

[..]

Dank, dit is goeie informatie.

Ingrid: “Ik heb ze alleen persoonlijk meegemaakt toen ze twee weken lang een Spaanse Cursus deden bij ons in Bocas del Toro (Spanish by the Sea – Bocas). Daar zag ik ze ‘s morgens in de keuken als ik ontbijt aan het maken was voor de groep waar ik mee rond aan het reizen was. Ik geloof dat ze toen af en toe iets zeiden over het eten. Ook hebben ze meegedaan met een kookles die ik een op een avond georganiseerd had. Ook toen heb ik niet veel met ze gesproken. Ze waren niet erg spraakzaam, ten minste niet met mensen waar ze niet officieel kennis mee gemaakt hadden. Denk ik. Misschien waren ze wel verlegen.” [precies het beeld dat ik van ze kreeg op alleen foto's, dus wellicht een "Oliva heeft geen empathie"-opmerking, maar die wordt hier ondersteund door iemand die ze ontmoet heeft]

Wanneer heb je hen – of een van hen – het laatst gezien?

Waarschijnlijk de laatste dag dat ik in Bocas was. Zij zijn daarna nog een hele week in Bocas geweest alvorens door te reizen naar Boquete.

Wanneer en hoe merkte jij voor het eerst dat er iets niet goed was?

Ik was op woensdag 2 april in Bocas en werd gebeld door de stagiare die op dat moment op de school in Boquete was en me vertelde dat ze de afgelopen nacht niet thuis waren komen slapen.

Als ik had geweten dat zij het waren had ik me wel meer zorgen gemaakt, omdat ze zo serieus waren. Geen feestneuzen [en nog een bevestiging wat ik al dacht van ze], waar ik gekke dingen van zou verwachten.

....ook door Sinaproc, maar dat waren in het begin heel weinig mensen. ...

pi_150009844
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:41 schreef agter het volgende:

[..]

Ja, er zijn fouten gemaakt. Variërend van geen goede kleding voor de jungle, tot het niet zoeken op de juiste plaatsten en verder wsl nog veel en veel meer menselijke fouten.
Maar als Plinio e.a. gidsen kennelijk Sinaproc cursussen zijn gaan volgen na deze ellendige episode, dan spreekt dat toch juist voor hun?
De geen goede kleding is natuurlijk alleen fout als je door onvoorziene omstandigheden dagen en nachten lang in een andere omgeving doorbrengt, dan gepland was.
Als ze gewoon weer aan het eind van de middag in Boquete terug gekomen waren (net zoals, waarschijnlijk ) de vorige dag, na een stukje vd dezelfde route en/of Alto Lino gedaan te hebben, was er geen hond gevallen over die kleding (o ja daar was waarschijnlijk maar 1 short, de ander droeg een legging ).
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')