quote:Op donderdag 19 februari 2015 07:28 schreef tong80 het volgende:
In Rome heeft de politie gisteravond een plein met Feyenoord-supporters schoongeveegd. Volgens Italiaanse media misdroegen ze zich, plasten ze op straat en gooiden ze met flessen. De fans zijn in de stad voor de uitwedstrijd tegen AS Roma in de Europa League.
Die wordt vanavond gespeeld. Een onbekend aantal mensen is gearresteerd.
Volgens de voetbalwet waar men hier zo op fapt is dat even erg.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:33 schreef Sked het volgende:
Een stoeltje of hekje vernielen is inderdaad net zo erg als dit.
Dus je vindt dat er teveel aandacht aan gegeven word? Of vind je dat het tot nu toe onderbelicht is geweest?quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:32 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dit zal over het algemeen vernieling zijn ja.
Dat zal bij een gemiddelde wedstrijd ook het meest voorkomen.
En bij ajax De aangehouden supporters hadden ijzeren staven, boksbeugels en bivakmutsen bij zich.
Hadden we daar ook 2 topics over?
Ik vind dat er vooral onevenredig veel domme aandacht aan wordt besteed.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:35 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Dus je vindt dat er teveel aandacht aan gegeven word? Of vind je dat het tot nu toe onderbelicht is geweest?
We hebben al twee topics volgemaakt. Hier gewoon verder lijkt me.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:35 schreef JanCees het volgende:
Hier verder?VBL / [Centraal] Randverschijnselen #42
Lijkt JOUquote:Op donderdag 19 februari 2015 23:35 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
We hebben al twee topics volgemaakt. Hier gewoon verder lijkt me.
Niet overal is de wet hetzelfde. Zeker in een land als Italië waar hooliganisme een groot probleem is zijn ze daar blijkbaar gewoon veel strenger op. Als die straffen gegeven zijn zullen ze gegeven mogen worden en dus zijn ze wat mij betreft ook terecht.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:34 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Volgens de voetbalwet waar men hier zo op fapt is dat even erg.
Bewapend naar een stad afreizen is erger.
En waardoor komt dat denk je?quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:35 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ik vind dat er vooral onevenredig veel domme aandacht aan wordt besteed.
Dat heb ik ook nergens gezegd. Ik heb alleen erg m'n twijfels bij snelrecht, waar dan ook ter wereld.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:36 schreef Sked het volgende:
[..]
Niet overal is de wet hetzelfde. Zeker in een land als Italië waar hooliganisme een groot probleem is zijn ze daar blijkbaar gewoon veel strenger op. Als die straffen gegeven zijn zullen ze gegeven mogen worden en dus zijn ze wat mij betreft ook terecht.
Ik plaats zaken in een perspectief. De voorgedane misdragingen zijn niet zwaarder dan bij andere voetbalwedstrijden dat is geweest. Wat natuurlijk geen vrijbrief is, maar het is dan wel absurd te stellen dat het sprake moet zijn van uitsluiting. Ik begrijp in dat kader de 'overdreven' aandacht niet, nee.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:21 schreef Sked het volgende:
[..]
Als jij door de hele stad vernielingen aanricht, voor opruiing zorgt en andere mensen belaagt mogen reacties heftig zijn. Die celstraffen en torenhoge boetes zijn niet zomaar uitgedeeld.
Omdat mensen een hoop schreeuwen wat niet op waarheden is gebaseerd. Zoals dat het alleen bij feyenoord uit de hand loopt, wat onjuist is. En omdat mensen er een discussie op basis van clubvoorkeur willen maken in plaats van over het probleem te discussieren.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:36 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
En waardoor komt dat denk je?
Over snelrecht mag je twijfelen, maar ook tegen snelrecht kan je in beroep gaan.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:36 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dat heb ik ook nergens gezegd. Ik heb alleen erg m'n twijfels bij snelrecht, waar dan ook ter wereld.
Koningsdag is hiermee toch niet te vergelijken? Overigens is uitsluiting ook overdreven, wat betreft de club. Straf de supporters maar zoals Legia gestraft is.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:37 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Ik plaats zaken in een perspectief. De voorgedane misdragingen zijn niet zwaarder dan bij andere voetbalwedstrijden dat is geweest. Wat natuurlijk geen vrijbrief is, maar het is dan wel absurd te stellen dat het sprake moet zijn van uitsluiting. Ik begrijp in dat kader de 'overdreven' aandacht niet, nee.
Zeker als dan foto van een fontein met rode ballen en lege bierflessen de stilte getuige moet zijn. Dan roept dat eerder een beeld op van een willekeurige stad na koningsdag, dan van een stad dat net slachtoffer is geweest van grootschalige ongeregeldheden.
Oké, interessant. Wat zou jij willen zien dan? Dat supportersverenigingen iets doen? Om maar iets te noemen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:37 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Omdat mensen een hoop schreeuwen wat niet op waarheden is gebaseerd. Zoals dat het alleen bij feyenoord uit de hand loopt, wat onjuist is. En omdat mensen er een discussie op basis van clubvoorkeur willen maken in plaats van over het probleem te discussieren.
Er is niet zoveel tegen georganiseerde gekte te doen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:41 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Oké, interessant. Wat zou jij willen zien dan? Dat supportersverenigingen iets doen? Om maar iets te noemen.
Je vergelijkt dit met Legia?quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:40 schreef Sked het volgende:
Koningsdag is hiermee toch niet te vergelijken? Overigens is uitsluiting ook overdreven, wat betreft de club. Straf de supporters maar zoals Legia gestraft is.
Project X haren waren toen opeens ook voetbalsupporters toen ze gingen rellen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:44 schreef JanCees het volgende:
Lijkt wel project X in Rome hahhahah
Inderdaad. Die kwamen niet voor het feestje.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:44 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Project X haren waren toen opeens ook voetbalsupporters toen ze gingen rellen.
Oké Hielke uit de provincie.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:43 schreef Joezi het volgende:
Yo live uit Rome hiero, we gaan zo weer huishouden. We lopen richting de St. Pieter. Ik hou jullie op de hoogte!
Komen wij uit Rotterdam?!!?!?
Ja was echt gekkigheid in de hoogtijdagen van Utopia hequote:Op donderdag 19 februari 2015 23:46 schreef Joezi het volgende:
[..]
Heb jij ook huisgehouden in de hoogtijdagen?
quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:47 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ja was echt gekkigheid in de hoogtijdagen van Utopia he
U heeft het rapportje van Cohen niet gelezen?quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:44 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Project X haren waren toen opeens ook voetbalsupporters toen ze gingen rellen.
De kans dat ik ooit iets van Cohen zal lezen is vrij klein ja.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:00 schreef tofastTG het volgende:
[..]
U heeft het rapportje van Cohen niet gelezen?
Weer zo'n groot licht.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:11 schreef TweeGrolsch het volgende:
Gewoon Feyenoord uit Europa gooien en niet meer toelaten tot ze alle schade hebben betaald.
Een reisverbod naar landen waar Feyenoord voetbalt zal voor deze man niet misstaan. Dan wel alleen de week waarin de wedstrijd is. Anders is het ook zo overdreven.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:10 schreef Insomnia_ het volgende:
[ afbeelding ]
Nederlands elftal trainingsbroek.
Nederland uitsluiten van komend EK.
Dat zal dus net zo controleerbaar als de jongens met stadionverbod vandaag waren.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:12 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Een reisverbod naar landen waar Feyenoord voetbalt zal voor deze man niet misstaan. Dan wel alleen de week waarin de wedstrijd is. Anders is het ook zo overdreven.
Meldplicht wellicht? In een periode van twee dagen voor tot twee dagen na de wedstrijd elke dag even bij het plaatselijke bureau langs.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:13 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dat zal dus net zo controleerbaar als de jongens met stadionverbod vandaag waren.
Nee, ik gebruik het enkel om te laten zien wat voor straf ik acceptabel zou vindenquote:Op donderdag 19 februari 2015 23:43 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Je vergelijkt dit met Legia?
Het moet niet veel gekker worden.
Matige vergelijking dan met zware rellen IN een stadion waar een groot deel van het stadionpersoneel heeft meegeholpen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:27 schreef Sked het volgende:
Nee, ik gebruik het enkel om te laten zien wat voor straf ik acceptabel zou vinden
Het was niet mijn intentie het direct te vergelijken, maar ook dit soort acties mogen van mij zeer zwaar bestraft worden. Hooliganisme kan je wat mij betreft niet hard genoeg aanpakken.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:28 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Matige vergelijking dan met zware rellen IN een stadion waar een groot deel van het stadionpersoneel heeft meegeholpen.
Hooliganisme aanpakken ja, door de betreffende hooligans aan te pakken. Waarom de club Feyenoord eronder zou moeten lijden is mij een raadsel.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:31 schreef Sked het volgende:
[..]
Het was niet mijn intentie het direct te vergelijken, maar ook dit soort acties mogen van mij zeer zwaar bestraft worden. Hooliganisme kan je wat mij betreft niet hard genoeg aanpakken.
Je bant het nooit uit als je enkel een handvol raddraaiers aanpakt.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:34 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Hooliganisme aanpakken ja, door de betreffende hooligans aan te pakken. Waarom de club Feyenoord eronder zou moeten lijden is mij een raadsel.
Het uitbannen argument vind ik niet zo sterk, het gaat nu om straffen niet om uitbannen. Je moet kijken naar de rellen van vandaag en niet het hooliganisme an sich of het Feyenoord verleden erbij pakken, dat is niet relevant.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:36 schreef Sked het volgende:
[..]
Je bant het nooit uit als je enkel een handvol raddraaiers aanpakt.
Het gaat wel om meer dan vandaag, door supporters individueel te straffen los je niks op en spoor je niemand anders dan de politie aan hierop in te grijpenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:43 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Het uitbannen argument vind ik niet zo sterk, het gaat nu om straffen niet om uitbannen. Je moet kijken naar de rellen van vandaag en niet het hooliganisme an sich of het Feyenoord verleden erbij pakken, dat is niet relevant.
Daarnaast ban je in principe nooit iets uit. Of je moet alle wedstrijden in de toekomst zonder supporters willen.
Maar je kan alleen individuen straffen voor hun eigen daden, waarom zou je iets of iemand anders straffen voor dingen waar ze geen controle hebben.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:45 schreef Sked het volgende:
[..]
Het gaat wel om meer dan vandaag, door supporters individueel te straffen los je niks op en spoor je niemand anders dan de politie aan hierop in te grijpen
Dat systeem is er al jaren.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:46 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Maar je kan alleen individuen straffen voor hun eigen daden, waarom zou je iets of iemand anders straffen voor dingen waar ze geen controle hebben.
Dat zou een heel eng systeem zijn
Dat klopt, dat is ook een heel eng systeem. En het werkt ook in de verste verten niet.quote:
Andere systemen zouden wel lekker succesvol zijn, jaquote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:48 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dat klopt, dat is ook een heel eng systeem. En het werkt ook in de verste verten niet.
Georganiseerde gekte is niet tegen te gaan hoe graag enge totalitairen dat graag willen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:52 schreef Sked het volgende:
[..]
Andere systemen zouden wel lekker succesvol zijn, ja
Het gaat wel om vandaag, ik zou niet weten waarom je het breder zou moeten trekken. Je hebt altijd en overal op de wereld debielen lopen, tussen voetbalsupporters ligt dat percentage wat hoger, maar dan gewoon die debielen aanpakken. De 'supporters' die dit gedaan hebben vertegenwoordigden Feyenoord niet, ondanks dat ze gemeen hebben dat ze voor Feyenoord zijn. De club straffen zou echt zwaar onterecht zijn.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:45 schreef Sked het volgende:
[..]
Het gaat wel om meer dan vandaag, door supporters individueel te straffen los je niks op en spoor je niemand anders dan de politie aan hierop in te grijpen
Dan nog kan je er alles aan doen om het wel tegen te gaanquote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:53 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Georganiseerde gekte is niet tegen te gaan hoe graag enge totalitairen dat graag willen.
De vrijheid van mensen die er niets mee te maken inperken voor iets wat je nauwelijks tegen kan gaan ja.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:56 schreef Sked het volgende:
[..]
Dan nog kan je er alles aan doen om het wel tegen te gaan
Als je dat argument gaat aanvoeren kan je geen een club meer straffen. Daar kom je ook niks verder mee.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:55 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Het gaat wel om vandaag, ik zou niet weten waarom je het breder zou moeten trekken. Je hebt altijd en overal op de wereld debielen lopen, tussen voetbalsupporters ligt dat percentage wat hoger, maar dan gewoon die debielen aanpakken. De 'supporters' die dit gedaan hebben vertegenwoordigden Feyenoord niet, ondanks dat ze gemeen hebben dat ze voor Feyenoord zijn. De club straffen zou echt zwaar onterecht zijn.
Een club kun je straffen als een club fouten heeft gemaakt, en dat gebeurd ook.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:57 schreef Sked het volgende:
[..]
Als je dat argument gaat aanvoeren kan je geen een club meer straffen. Daar kom je ook niks verder mee.
Ik denk daar anders over, maar laten we er maar over ophouden. We gaan er niet uitkomen, gok ik zo.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:56 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
De vrijheid van mensen die er niets mee te maken inperken voor iets wat je nauwelijks tegen kan gaan ja.
Dat kan.
Jij bent dus tegen de rechtsstaat?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:58 schreef Sked het volgende:
[..]
Ik denk daar anders over, maar laten we er maar over ophouden. We gaan er niet uitkomen, gok ik zo.
Nee hoor. Ik ben alleen voorstander van bepaalde straffen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:59 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Jij bent dus tegen de rechtsstaat?
Dan mag Ajax ook nog vrezen met terugwerkende kracht door hun tripje Parijs.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 01:01 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Met de supporters kunnen volgende keer niet heen anders.
Op mensen die er niets mee te maken hebben.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 01:02 schreef Sked het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik ben alleen voorstander van bepaalde straffen.
Zo denkt ivo of de uefa nietquote:Op vrijdag 20 februari 2015 01:02 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dan mag Ajax ook nog vrezen met terugwerkende kracht door hun tripje Parijs.
Dit waren vrije mensen die door Rome liepen. Tot hoe ver ben je dan als club verantwoordelijk voor die mensen? In het stadion gebeurde niets hè, dan vind ik het nog weer een ander verhaal.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:57 schreef Sked het volgende:
[..]
Als je dat argument gaat aanvoeren kan je geen een club meer straffen. Daar kom je ook niks verder mee.
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 01:05 schreef Insomnia_ het volgende:
De kans op een uitsluiting/straf is nog kleiner dan dat PSV doorgaat.
Want iedere wedstrijd loopt uit de hand?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 07:09 schreef MakkieR het volgende:
wordt het niet zo langzamerhand tijd om te spelen zonder uit supporters bij elke voetbal wedstrijd zowel nationaal als internationaal.
Dan in ieder geval zeker niet meer, wees nou eerlijk, wie gaat er nou naar een uit-wedstrijd, een beetje voetbal liefhebber gaat naar zijn eigen clubje toe en niet naar een tegenstander. Ik heb het een keer gedaan, wat ik als een nachtmerrie heb mogen ervaren, het lijkt wel oorlogsgebied zo vijandig wordt je behandeld.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 07:13 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Want iedere wedstrijd loopt uit de hand?
Dat is jouw ervaring. Een beetje voetbal liefhebber steunt zijn club ook bij uit-wedstrijden.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 07:17 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dan in ieder geval zeker niet meer, wees nou eerlijk, wie gaat er nou naar een uit-wedstrijd, een beetje voetbal liefhebber gaat naar zijn eigen clubje toe en niet naar een tegenstander. Ik heb het een keer gedaan, wat ik als een nachtmerrie heb mogen ervaren, het lijkt wel oorlogsgebied zo vijandig wordt je behandeld.
Link van de bewegende beelden a.u.b.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 08:14 schreef Happel het volgende:
Dramatische beelden zie ik al. 10 man die flessen staan te gooien en de rest die rustig zijn biertje staat te drinken. Zware rellen!
Ik zat Geenstijl foto's te bekijken. Daar is werkelijk niks op te zien buiten wat jong tuig dat zich vermaakt met de politie.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 08:16 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Link van de bewegende beelden a.u.b.
Klopt dat je als voetbalsupporter als een crimineel wordt behandeld, zeker bij uitwedstrijden. Voor de rest slaat je post natuurlijk als een lul op een drumstel.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 07:17 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dan in ieder geval zeker niet meer, wees nou eerlijk, wie gaat er nou naar een uit-wedstrijd, een beetje voetbal liefhebber gaat naar zijn eigen clubje toe en niet naar een tegenstander. Ik heb het een keer gedaan, wat ik als een nachtmerrie heb mogen ervaren, het lijkt wel oorlogsgebied zo vijandig wordt je behandeld.
Neem aan dat Feyenoord haar supporters ook kent en de beelden laten analyseren met stadionverboden tot gevolg? Of werkt dat zo niet in Rotterdam? Als dat tuig al geen stadionverbod heeft. Dan nog bestaat er meldplicht.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 08:17 schreef Happel het volgende:
[..]
Ik zat Geenstijl foto's te bekijken. Daar is werkelijk niks op te zien buiten wat jong tuig dat zich vermaakt met de politie.
Moet nog even verder zoeken. Vrijwel internetloos leven buiten werk is fijn op zijn tijd, maar je mist zoveel.
Minachting voor de eeuwige stad. Ik kan dit niet goed keuren.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:13 schreef Slobeend het volgende:
Dit filmpje is helaas wel erg treurig. http://www.gazzetta.it/include_hp/VideoWall.shtml?pos=0
Niemand keurt dit goed, behalve Feyenoord Fok.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 08:26 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Minachting voor de eeuwige stad. Ik kan dit niet goed keuren.
Neequote:Op vrijdag 20 februari 2015 08:19 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dan nog bestaat er meldplicht.
Stel dat Rotterdam op een punt in de geschiedenis vernield zou worden zouden die heel wat minder te spreken zijn!quote:Op vrijdag 20 februari 2015 08:27 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Niemand keurt dit goed, behalve Feyenoord Fok.
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 08:29 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Stel dat Rotterdam op een punt in de geschiedenis vernield zou worden zouden die heel wat minder te spreken zijn!
Niemand keurt dit gedrag goed klapharkquote:Op vrijdag 20 februari 2015 08:27 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Niemand keurt dit goed, behalve Feyenoord Fok.
Dit soort dingen kunnen alleen hier
Zeg het hem JC!quote:Op vrijdag 20 februari 2015 08:31 schreef JanCees het volgende:
[..]
Niemand keurt dit gedrag goed klaphark
Wat een onzin. Al jaren toont aan dat juist de de individuele aanpak een stuk beter helpt dan simpelweg de club te straffen. Daarnaast investeren clubs al ontzettend veel in preventie van excessen. Echter zitten er ook gewoon beperkingen aan wat een club kan en mag, en is het vooral een zaak van de openbare orde die in dit geval bij de stad Rome ligt.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:45 schreef Sked het volgende:
[..]
Wat mij altijd opvalt aan dit soort discussies, is dat iedereen het ontzettend afkeurt, maar niemand drastische maatregelen ziet zitten. stel je voor dat men aan mijn rechten komt. oh oh oh. Fucking hell, het is maar een voetbal wedstrijd, er zijn belangrijkere zaken in het leven.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 08:18 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Klopt dat je als voetbalsupporter als een crimineel wordt behandeld, zeker bij uitwedstrijden. Voor de rest slaat je post natuurlijk als een lul op een drumstel.
Knut wel.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 08:31 schreef JanCees het volgende:
[..]
Niemand keurt dit gedrag goed klaphark
Nou, inderdaad.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 08:43 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Wat mij altijd opvalt aan dit soort discussies, is dat iedereen het ontzettend afkeurt, maar niemand drastische maatregelen ziet zitten. stel je voor dat men aan mijn rechten komt. oh oh oh. Fucking hell, het is maar een voetbal wedstrijd, er zijn belangrijkere zaken in het leven.
Zo die is nieuw!quote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:13 schreef Ajacied422 het volgende:
Jongens, ik moet jullie eerlijk bekennen dat ik even kotste van wat ik op dit plaatje zag. Wat een ravage![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:13 schreef Ajacied422 het volgende:
Jongens, ik moet jullie eerlijk bekennen dat ik even kotste van wat ik op dit plaatje zag. Wat een ravage![]()
[ afbeelding ]
Waren er ook dit soort koppen als er weer eens wat buitenlandse fans werden neergestoken in knoflooklandie?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:54 schreef de_boswachter het volgende:
[ afbeelding ]
Italie schreeuwt moord en brand over die Rotterdamse idioten, maar FOK! vind het allemaal wel meevallen.
Dit forum
Media.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:54 schreef de_boswachter het volgende:
[ afbeelding ]
Italie schreeuwt moord en brand over die Rotterdamse idioten, maar FOK! vind het allemaal wel meevallen.
Dit forum
Ik wil je trouwens wel even tussendoor complimenteren met je Paul Elstak UI.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:59 schreef Haringkop het volgende:
Na de Raubtieren zijn we nu ook al Barbari..
Italië zal nooit meer hetzelfde zijn.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:59 schreef Haringkop het volgende:
Na de Raubtieren zijn we nu ook al Barbari..
Jup. Zoek maar op dat akkefietje met Ajax van een jaar of wat geleden.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Waren er ook dit soort koppen als er weer eens wat buitenlandse fans werden neergestoken in knoflooklandie?
Een fontein van 400 jaar oud verkankeren, pissen op een plein vuurwerkbom naar de politie smijten. Auto's beschadigen, maar verder is er niks aan de hand.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 08:17 schreef Happel het volgende:
[..]
Ik zat Geenstijl foto's te bekijken. Daar is werkelijk niks op te zien buiten wat jong tuig dat zich vermaakt met de politie.
Moet nog even verder zoeken. Vrijwel internetloos leven buiten werk is fijn op zijn tijd, maar je mist zoveel.
Urine moet ergens heen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:17 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Een fontein van 400 jaar oud verkankeren, pissen op een plein vuurwerkbom naar de politie smijten. Auto's beschadigen, maar verder is er niks aan de hand.
quote:
logisch.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:50 schreef Ajacied422 het volgende:
De UEFA gaat geen onderzoek instellen naar de chaos in Rome die Feyenoord-aanhangers donderdag hebben aangericht rond de Europa Leaguewedstrijd tussen AS Roma en de Rotterdamse club.
We laten ons verrassen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:53 schreef Ajacied422 het volgende:
UEFA heeft niks te maken met dingen buiten het stadion.
Weer eentje die een meninkje moet hebbenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:04 schreef JenHermes het volgende:
Jammer dat de politie niet zo ver heeft ingegrepen dat er '' Feyenoordsupporters '' zijn overleden. Wat mij betreft hadden er gisteren gerust 10/15 dode onder de hooligans mogen zijn want dit tuig wil je toch niet terug in Nederland hebben. Ik hoop dat Feyenoord en de KNVB nog fikse straffen uit gaat delen aan alle aanwezige '' supporters ''
Er zijn genoeg beelden om de '' supporters '' te identificeren, minimaal een stadionverbod van 20 jaar aan dat volk geven. Daarnaast mag de burgervader van Rotterdam ook wel iets van zich laten horen en verwacht ik dat uitkeringsinstanties de uitkering van dit gespuis invordert.
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:04 schreef JenHermes het volgende:
Jammer dat de politie niet zo ver heeft ingegrepen dat er '' Feyenoordsupporters '' zijn overleden. Wat mij betreft hadden er gisteren gerust 10/15 dode onder de hooligans mogen zijn want dit tuig wil je toch niet terug in Nederland hebben. Ik hoop dat Feyenoord en de KNVB nog fikse straffen uit gaat delen aan alle aanwezige '' supporters ''
Er zijn genoeg beelden om de '' supporters '' te identificeren, minimaal een stadionverbod van 20 jaar aan dat volk geven. Daarnaast mag de burgervader van Rotterdam ook wel iets van zich laten horen en verwacht ik dat uitkeringsinstanties de uitkering van dit gespuis invordert.
Gewoon keurig gedragen. Pluim voor de supportersquote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:50 schreef Ajacied422 het volgende:
De UEFA gaat geen onderzoek instellen naar de chaos in Rome die Feyenoord-aanhangers donderdag hebben aangericht rond de Europa Leaguewedstrijd tussen AS Roma en de Rotterdamse club.
*dodenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:08 schreef JenHermes het volgende:
Als er gisteren 15 dode onder de supporters waren, dan had ik nu de vlag uitgehangen
wat ben jij dan voor achterlijke debielquote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:08 schreef JenHermes het volgende:
Als er gisteren 15 dode onder de supporters waren, dan had ik nu de vlag uitgehangen
quote:
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:04 schreef JenHermes het volgende:
Als je zo praat dan ben je 10x zo erg als de hooligans die je veroordeeltquote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:08 schreef JenHermes het volgende:
En als Gijp vanavond een opmerking maakt in deze context is het ineens wel grappig en lolligquote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:12 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als je zo praat dan ben je 10x zo erg als de hooligans die je veroordeelt
Link van fragment waar gijp hoopt op doden?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:16 schreef JenHermes het volgende:
[..]
En als Gijp vanavond een opmerking maakt in deze context is het ineens wel grappig en lollig
Begrijpend lezen is lastig.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:17 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Link van fragment waar gijp hoopt op doden?
Als mijn moeder een lul had was het mn vader. Wat is je punt? Gijp zou zulke pure achterlijkheid nooit op live tv zeggen. Maar als jou dat je beter laat voelen om je domheid primaquote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:20 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is lastig.
ik zei: Als Gijp VANAVOND een opmerking maakt in deze context, dan is het ineens wel allemaal grappig en lollig
Maar wat vind je nou van die supporters?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:20 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is lastig.
ik zei: Als Gijp VANAVOND een opmerking maakt in deze context, dan is het ineens wel allemaal grappig en lollig
Degenen die uit waren op rellen en die zijn gepakt mogen van mij een normale straf krijgen.. verder is het een beetje overtrokken allemaal. Er is wat rommel gemaakt in de stad maar de autoriteiten hebben de ellende zelf in de hand gewerkt.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:21 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Maar wat vind je nou van die supporters?
ja die zijn al ooit platgegooidquote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:35 schreef opperkleurder het volgende:
Zullen de Romeinen nog uit zijn op wraak volgende week?
Het scheelt dat er in Rotterdam geen monumenten staan.
Owkeee..quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:04 schreef JenHermes het volgende:
Als ze maar afblijven van Coentjequote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:35 schreef opperkleurder het volgende:
Daar kunnen ze niet bijkomen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:37 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als ze maar afblijven van Coentje
Wildplassen tegen Coentjequote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:37 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als ze maar afblijven van Coentje
quote:Ja, ja, schandalig, maar mogen de góede Feyenoorders misschien ook effe trots op hun ploeg zijn zónder door het stof te moeten?
Terwijl Nederlandse hooligans zich misdroegen in Rome, moest ik denken aan de goede Feyenoorders. Feyenoorders die zich niet misdroegen, gewoon omdat ze, tja... in het algemeen eigenlijk nooit ruzie krijgen met wie dan ook. Ook niet met de politie in buitenlandse steden. Heel gek.
Van dat type liepen er duizenden rond, gisteren in Rome.
(Nee, ik was er niet bij. Ja, ik ben Ajacied. Dat weten mensen. Maar het doet er in dit verband geen fluit toe.)
Begrijp me niet verkeerd: ik ben niet zo iemand die altijd maar weer zalvend beweert dat het een ‘kleine groep’ is die dit soort problemen veroorzaakt. Dat is het probleem juist: het is een gróte groep. Maar de groep góede Feyenoorders was nog groter.
Ballenbak
Ik weet hoe ze AS Roma uit de ballenbak tevoorschijn zagen komen en meteen dachten: wow, de 'Giallorossi'. Beroemde kleuren. Groot stadion. Rome! Totti! Dáár willen we heen!
Ik weet hoe ze toch ook even met hun vrienden stilstonden bij de grote kans op rellen: er gaan er natuurlijk duizenden, ook gasten met stadionverboden, zonder kaartjes, want in Italië zitten stadions nooit vol en kun je op vrijwel elke straathoek aan tickets komen.
Ik weet hoe ze zich vervolgens welgemoed voornamen het gedonder te ontlopen (wat inderdaad vrij eenvoudig is) en vaststelden dat ze dit prachtige Europese tripje toch echt niet wilden missen.
Ik weet hoe je vooraf research doet over de stad in kwestie. Rome. Eens kijken. De grote meute zal wel bij de Spaanse Trappen en op het Campo de’ Fiori staan. Daar zal het dus in de loop van de middag fout gaan (door de politie natuurlijk!), dus daar moeten we wegblijven. Waar dan naar toe? Pigneto! Leuke wijk, veel kroegen, buiten het centrum.
Droeve schaamte
Ik ken de sms’jes en appjes die je in de loop van de middag ontvangt van vrienden, vanuit de binnenstad: ''Het wordt hier nu vervelend. Wegwezen. Waar zitten jullie?''
Ik weet hoe je vervolgens even je 'dataroaming' aanzet, NU.nl checkt en voelt hoe de droeve schaamte bezit van je hart neemt. Waarom nou toch weer? Verdomme. Waaróm?
Ik weet hoe leuk je het kunt hebben in Pigneto of een ander zorgvuldig geselecteerd wijkje buiten de gebaande paden: je komt er supporters van je eigen club tegen die net zo zijn als jijzelf en supporters van de tegenpartij in wie je instinctief gelijkgestemden herkent.
Ik weet hoe je, zodra de berichten van het slagveld zich beginnen te verspreiden, geneigd bent om tegen al die jongens te zeggen ''we zijn niet allemaal zo'' en hoe ze je dan aankijken: dat hoef je niet te zeggen, we weten het en we kennen het.
Ik weet hoe je je vervolgens naar het stadion begeeft en (onvermijdelijk) even voorbij de barse cordons van oproerpolitie moet, die natuurlijk ook niet kan weten dat je de hele middag vreedzaam in Pigneto hebt gezeten.
En ik weet hoe je je, ondanks je schaamte en verontwaardiging, tóch helemaal te pletter staat te genieten als je club onverhoopt een prachtwedstrijd op de mat legt en een knap resultaat behaalt, zoals Feyenoord gisteravond in Rome.
Verantwoording
Het van vreugde exploderende uitvak bij zo’n doelpunt, het meeslepende gevecht, het gezang... Ik weet hoe je, ondanks de schaamte, gloeiend van trots de nacht in loopt, gauw weer naar Pigneto.
Ik weet hoe het thuisfront de volgende dag van je eist dat je 'afstand neemt' van het geweld en hoe je dat ook doet, tot je op zeker moment geen zin meer hebt om verantwoording af te leggen voor wandaden waaraan je part noch deel had en waarvan je (al gelooft geen thuisblijver dat) zelfs amper iets hebt meegekregen. En ik weet hoe een bepaald slag die houding vervolgens opvat als 'bagatelliseren' of 'goedpraten'.
Enfin, zulke Feyenoorders liepen er heel veel in Rome.
Ik ken de cocktail van trots en schaamte waarmee ze vandaag of morgen thuiskomen, ik heb met ze te doen, maar ik begrijp ook waarom ze het ondanks alles tóch te gek vonden en de volgende keer weer meegaan.
Door: NU.nl/Menno Pot
Begin een steeds duidelijker beeld te krijgen van tekortkomende organisatie.quote:Schade aan monumentaal centrum Rome valt mee
De fysieke schade rond de Spaanse Trappen en de omgeving valt mee na de voetbalrellen in Rome afgelopen dinsdag en woensdag. Ook de fontein beneden aan de trappen, de Fontana della Barcaccia, lijkt op het eerste gezicht niet ernstig beschadigd.
Dat zegt correspondent in Rome, Rop Zoutberg. "De fontein werd een soort ballenbad van Feyenoordsupporters. Kapotte flessen, tumult, charges; daar is gelukkig niets meer van te zien. Er staan wel hekken rond het beeld, want er wordt nu bekeken wat de schade is."
"We hebben de chaos en de bende gezien, en we kunnen nu zien dat het gelukkig meevalt. Er zitten wat glasscherven in het eeuwenoude monument. Dat wordt nu geïnventariseerd. Het water uit de fonteinen wordt schoongemaakt. Alle ruiten van de winkels eromheen zijn gelukkig nog heel."
Politie-optreden
Burgemeester Mourinho van Rome is razend over het gedrag van de Feyenoordsupporters. Aan de andere kant roept hij ook de politie op het matje. Hij zag de agenten toekijken en afwachten, en vraagt zich af welke instructies ze mee hadden gekregen.
Hoewel de fysieke schade meevalt, hebben de supporters een verschrikkelijke indruk gemaakt op de Romeinen. "Je moet je voorstellen dat iemand met bemodderde laarzen door je mooiste porseleinkast heen dendert. Zo voelen de Romeinen het. Er waren geen toiletten, maar dat gepis hier op straat, in de fontein en rond de monumenten heeft de Romeinen in hun ziel geraakt", aldus Zoutberg.
Die gaan Amsterdam bevuilen natuurlijk. Laat ze er maar blijven ook.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:35 schreef opperkleurder het volgende:
fixedquote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:56 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Iets met een storm en een fontein..
[ afbeelding ]
Tja, Telegraaf. Die zullen nog wel een poosje door blijven gaan met stoken. Ook al is inmiddels duidelijk dat het wel mee viel achteraf.quote:
Unesco world heritage jwzquote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:35 schreef opperkleurder het volgende:
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:14 schreef Pleun2011 het volgende:
ISIS begaat elke dag beestachtigheden maar daar is minder ophef over als een paar flesjes in een fontein.
De meesten wel. Jammer van die kleine, zeer aanwezige minderheid die het verpest voor de rest. Waar doet dat me nou toch aan denken?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Gewoon keurig gedragen. Pluim voor de supporters
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:21 schreef satecl het volgende:
[..]
Dat is wel je lievelings-gifje he?
Benoem je nou jezelf hier, puistenkop?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:25 schreef RensAjacied het volgende:
Nou nou nou een paar puistenkoppen gooide heel sneaky wat bierflesjes en rende daarna keihard weg voor de ME het is wat... Enige wat ik altijd heel zielig vindt is wanneer volwassen mannen van 40+ bewust dingen gaan slopen (auto spiegeltjes etc.) maar die tokkies heb je er altijd wel bij. Misschien bij de ene club wat meer dan de andere. Conclusie het valt best wel mee allemaal.
Volgens mij waren die Rotterdammers even vergeten dat die ME'ers in Spanje/Italië/Griekenland/Turkije ff iets anders reageren dan de Nederlandse Mobiele Eenheid, is altijd eerst slaan en dan praten met die gasten. Achja leren ze ook weer van. Was natuurlijk ook een tijdje geleden dat ze een massaal uittripje hadden.
Juist. Mijn maten hebben er echt niks van meegekregen, die hebben een werelddag gehad als ik het moet geloven.quote:
Ach Happel ouwe reus, ik vind het wel meevallen hoor. Gebeurd in Amsterdam doorgaans meer als er een Engelse club op bezoek komt... maar die Italianen zijn trots op Rome hé die spreken er schande van als er tegen monumenten aan wordt gepist dan krijg je dat.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:30 schreef Happel het volgende:
[..]
Benoem je nou jezelf hier, puistenkop?
[..]
Juist. Mijn maten hebben er echt niks van meegekregen, die hebben een werelddag gehad als ik het moet geloven.
En ik maar thuis het internet afstruinen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik geloof niet dat die tokkies ook maar enig moreel besef hebben. Schandalig maar waar. Wat een trieste vertoning weerquote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik ben alleen wel van mening dat als je al rotzooit je geen monumenten beschadigt. Het mooie van Rome is juist dat er zoveel monumenten verspreid over de stad zijn en dat het voor een groot gedeelte nog te doen is om door dichtgeknepen ogen het oude Rome te zien.
Maar goed, het heeft geen zin om Feyenoord hiervoor te straffen want die kunnen niet bepalen wie er naar Rome vertrekt en wie niet. Eventueel kun je het via justitie doen en wedstrijden van een club koppelen aan een meldplicht. Reizen naar Rome kun je niet verbieden, want dan gaan ze gewoon naar Milaan of Napels en boeken ze van daaruit een kaartje naar Rome.
Eventueel kun je nog zeggen dat de politie de fans weg had moeten houden bij dat plein maar dat is ook weer zo lastig, uiteindelijk gaan fans toch ergens samen staan. Daar had je dan op kunnen anticiperen door een plein met minder monumentale waarde aan te wijzen en daar toiletten neer te zetten. Behoudens die maatregelen is het een individuele zaak. Helaas gedragen individuele mensen zich in groepen anders dan als ze alleen zijn maar dat is algemeen bekend.
Werkelijk? Ze waren al voordat de politie ingreep aan het gooien hoor.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:17 schreef Happel het volgende:
Reactie vanuit supporters/fans/tokkies/hooligans/vulmaarin kwam schijnbaar pas toen politie ingreep op het plein. Daarvoor was er buiten het vullen van het fontein met glaswerk en strandballen en het urineren tegen muren weinig aan de hand.
De organisatie had sowieso beter gekund.
Morgen of overmorgen is het alweer vergeten behalve als ze een lijk uit de Trevifontein weten te vissen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:22 schreef Ajacied422 het volgende:
Laten we nou niet vergeten dat 95% van de Feyenoorders in Rome er gewoon oprecht iets moois van gemaakt heeft. RTL, NOS en AD/Telegraaf spelen het eenzijdige orgel af waardoor er weer onnodig een enorm groot jankverhaal wordt gezongen de komende dagen.
De komende jaren ligt Feyenoord onder een vergrootglas, alles gaat uitvergroot worden, jammerlijkquote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:22 schreef Ajacied422 het volgende:
Laten we nou niet vergeten dat 95% van de Feyenoorders in Rome er gewoon oprecht iets moois van gemaakt heeft. RTL, NOS en AD/Telegraaf spelen het eenzijdige orgel af waardoor er weer onnodig een enorm groot jankverhaal wordt gezongen de komende dagen.
dit is natuurlijk al zo, het is niet de eerste keer dat zoiets gebeurd met feyenoord aanhangers.quote:De komende jaren ligt Feyenoord onder een vergrootglas, alles gaat uitvergroot worden, jammerlijk
Laatste 7 jaar is er weinig gebeurd. Met Ajax zijn er de afgelopen jaren meer problemen geweest, niet dat dat relevant is, maar het imago van Feyenoord werd steeds beter. Nu vanaf onderop weer opbouwenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:43 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
dit is natuurlijk al zo, het is niet de eerste keer dat zoiets gebeurd met feyenoord aanhangers.
Dat is bloed in die fontein (hopelijk).quote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:43 schreef DonRaja het volgende:
Maar als Oranje speelt, moeten wij wél alle debielen maar tolereren in onze fontein...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Smerige hooligans.
Danzij Luik en Besiktas leken wij plots weer braaf.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:47 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Laatste 7 jaar is er weinig gebeurd. Met Ajax zijn er de afgelopen jaren meer problemen geweest, niet dat dat relevant is, maar het imago van Feyenoord werd steeds beter. Nu vanaf onderop weer opbouwen
Werkelijk?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:27 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Werkelijk? Ze waren al voordat de politie ingreep aan het gooien hoor.
Heerlijk weerquote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:20 schreef MrBanaan1 het volgende:
De Speld![]()
![]()
!
http://www.speld.nl/2015/(...)euwe-ruines-in-rome/
Waarom zouden die komen als de politie ze al neerslaat?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:50 schreef satecl het volgende:
Waar waren eigenlijk die o zo gevaarlijke hooligans van Roma?
Ik weet eigenlijk wel zeker dat dit soort dingen nooit kunnen gebeuren in bijvoorbeeld Amsterdam of Rotterdam als er een buitenlandse club langs komt. Gelukkig maar.
Ze moeten Oranje uitsluiten van deelname aan het komende EK!!!!quote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:43 schreef DonRaja het volgende:
Maar als Oranje speelt, moeten wij wél alle debielen maar tolereren in onze fontein...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Smerige hooligans.
Roma gevaarlijk noemenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:50 schreef satecl het volgende:
Ik weet eigenlijk wel zeker dat dit soort dingen nooit kunnen gebeuren in bijvoorbeeld Amsterdam of Rotterdam als er een buitenlandse club langs komt. Gelukkig maar.
De politie had het duidelijk niet in de hand.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:51 schreef Sked het volgende:
[..]
Waarom zouden die komen als de politie ze al neerslaat?
Ik zou het niet weten. Maar van de verhalen de afgelopen weken hoorde ik dat het nog wel een slagveld kon worden omdat AS Roma helemaal gek zijn. Weinig van gelezen. Gelukkig maar! Maar toch frappant.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:52 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Roma gevaarlijk noemen
Catania, dat is pas leipe shit.
Zoals ik hier met mijn kloonaccount ook al heb gepost; waren er maar 15 doden gevallen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:53 schreef satecl het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten. Maar van de verhalen de afgelopen weken hoorde ik dat het nog wel een slagveld kon worden omdat AS Roma helemaal gek zijn. Weinig van gelezen. Gelukkig maar! Maar toch frappant.
Ben er niet 1 tegengekomen. Maarja, voor die gasten is het ook gewoon een doordeweekse dag en moeten ze werken neem ik aan.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:50 schreef satecl het volgende:
Naja dood. Laat ze maar lekker betalen. 40-45k is een goeie straf.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:54 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Zoals ik hier met mijn kloonaccount ook al heb gepost; waren er maar 15 doden gevallen.
Nee, dan was je moeder een pre-op transseksueel geweest en je vader een homo.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:21 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Als mijn moeder een lul had was het mn vader. Wat is je punt?
Die boetes zijn voorwaardelijk.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:56 schreef satecl het volgende:
[..]
Naja dood. Laat ze maar lekker betalen. 40-45k is een goeie straf.
De halve stad is kapot, yup.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:56 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat riedeltje over provocerend opstellen altijd
Een normaal mens slaat geen halve stad kapot
Hooliganisme is meer naar de achtergrond gegaan en dit soort uitspattingen, wat niet eens door de echte hooligans, maar meer door first-time offenders wordt gedaan, valt niet onder de noemer hooliganisme.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:52 schreef satecl het volgende:
En buiten dat: Als er zo'n groep Nederlandsers daar lopen te 'verzieken'.. Dan zou je als Roma aanhang daar toch wat tegen moeten doen? Vooral als ze bekend staan als 'levensgevaarlijke hooligans'.
Dat is niks voor een stad als Rome.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:02 schreef onlogisch het volgende:
[..]
http://www.metronieuws.nl(...)aagt-zeker-3-miljoen
Pfffquote:"Ondanks een alcoholverbod werd die wijk binnengevallen door honderden dronken voetbalsupporters. Sommige winkeliers verschansten zich in hun zaken uit angst dat die zouden worden geplunderd."
Schandalig.quote:Kunsthistorici van de gemeente Rome hebben vrijdagochtend de Barcaccia-fontein op de Piazza di Spagna onderzocht, waar Feyenoord-supporters donderdag hebben huisgehouden. De experts hebben ,,permanente beschadigingen'' vastgesteld. Er ontbreken stukjes van de marmeren beelden. De deskundigen reppen over een "verkrachting'' van het meesterwerk van Bernini, aldus de krant Corriere della Sera.
"FONTEIN WAS EEN JUWEELTJE"
Voordat de experts aan de slag konden met de marmeren beelden, moesten bierflessen, ballons, vlaggen en sjaals worden verwijderd. "De hooligans hebben zelfs op de kostbare marmer geürineerd'', aldus de Corriere. De omgeving van de fontein is afgezet om naar de ontbrekende stukjes marmer te zoeken. Desnoods worden de hele Piazza di Spagna en de Spaanse Trappen afgezocht, aldus wethouder van Cultuur Giovanna Marinelli.
De fontein was pas enkele maanden geleden wit en schoon opgeleverd na een restauratie van 2 ton. Persbureau ANSA noemt de fontein een "juweel''. Paus Urbanus VIII gaf de Fontana della Barcaccia (Fontein van de slechte boot) in 1627 in opdracht. Het motief zou zijn geïnspireerd door een schip dat tijdens de overstroming van de Tiber in 1598 op de Piazza di Spagna strandde. Het schip in de fontein lijkt inderdaad te zinken. Het is de eerste fontein in de kunstgeschiedenis die in zijn geheel als beeldhouwwerk is uitgevoerd. Eerder hadden fonteinen geometrische vormen.
Jammer dat het voorwaardelijk is. Dus pas als ze wéér de fout in gaan in Rome moeten ze betalen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:04 schreef Marsenal het volgende:
Trieste kakkerlakken
Die boetes zijn echt onwerkelijk. Leuk dat ze hiermee wat Feyenoorders konden verrassen.
De boetes zijn voorwaardelijk.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:04 schreef Marsenal het volgende:
Trieste kakkerlakken
Die boetes zijn echt onwerkelijk. Leuk dat ze hiermee wat Feyenoorders konden verrassen.
Die boetes en gevangenisstraffen zijn voorwaardelijk.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:04 schreef Marsenal het volgende:
Trieste kakkerlakken
Misgelopen inkomsten voor de dure winkels.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:06 schreef Rabieluh het volgende:
Ik wil ondertussen wel eens een mooie serie foto's zien van die zogenaamde schade. Meer dan die stukjes marmer die van die fontein af zijn gekomen.
Bewijs moet er komen.
Lijkt me trouwens wel eng, zo'n schreeuwende massa dronken mensen, zou ook de deur dicht doen. Of mee doen, lekker carnavalesque.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:06 schreef Happel het volgende:
[..]
Misgelopen inkomsten voor de dure winkels.
Dat is de schade aan de fontein. Verwacht geen half weggeslagen fontein. Het is een monument, en een kleine beschadiging loopt al gauw op qua geld.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:06 schreef Rabieluh het volgende:
Ik wil ondertussen wel eens een mooie serie foto's zien van die zogenaamde schade. Meer dan die stukjes marmer die van die fontein af zijn gekomen.
Bewijs moet er komen.
Wat een onzinquote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:04 schreef Happel het volgende:
[..]
Hooliganisme is meer naar de achtergrond gegaan en dit soort uitspattingen, wat niet eens door de echte hooligans, maar meer door first-time offenders wordt gedaan,valt niet onder de noemer hooliganisme.
De inzet van 350 agenten is natuurlijk ook gratisquote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:06 schreef Rabieluh het volgende:
Bewijs moet er komen.
Zucht, wat lomp weer.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:10 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Onze bus kantelde bijna. Er was 1 bus waar de ruiten eruit gingen.
Het werk in de haven is voorbij, hè. Over tot de orde van de dag.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:15 schreef de_boswachter het volgende:
Sow, er lijkt wel een kakkerlakkenplaag gaande in dit topic ineens. Overal komen ze vandaan.
Wat was er dan gebeurd... Las ook zoiets voorbijkomen, maar heb verder geen idee.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:04 schreef Happel het volgende:
Naar wat ik hoor is er vannacht wel wat gebeurd met vervelende afloop voor een paar Feyenoorders. Liggen nu in het ziekenhuis in Rome.
Het is ook ronduit schandalig.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:36 schreef Rabieluh het volgende:
Die fontein is voor de Romeinen wat Mohammed is voor de Moslims, daar fok je gewoon niet mee man!
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:31 schreef sneakydesert het volgende:
Een 400 jaar oude fontein, gemaakt in opdracht van paus Urbanus VIII. En dat een Rotterdamse Ronnie er dan een bierflesje op kapotslaat.
Het is een fontein van een zinkende boot, kom op wat verwacht je van havenarbeiders uit de stad van Piet Hein...quote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:34 schreef sneakydesert het volgende:
Rotterdammers zijn niet gewend aan monumenten, ze bouwen liever alles opnieuw op
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:55 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Het is een fontein van een zinkende boot, kom op wat verwacht je van havenarbeiders uit de stad van Piet Hein...
Jij bent ziek.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:48 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dat is bloed in die fontein (hopelijk).
quote:Harde aanpak
EU-commissaris Frans Timmermans wil stevige straffen voor de relschoppers: ,,We hebben een harde aanpak nodig om het recht te laten zegevieren, en omdat de sport niet moet lijden onder het geweld van de hooligans.'' Ook de oud-minister noemde het geweld ,,een signaal van barbaarsheid''.
Toch vindt Marino dat er ook een probleem is met de openbare orde. De politie had volgens hem beter kunnen optreden tegen de grote massa bij de Spaanse Trappen. Daarover gaat hij in gesprek met de Italiaanse minister van Binnenlandse Zaken. De burgemeester had niet verwacht dat de rellen zo heftig zouden zijn: ,,We dachten niet dat we het leger moesten brengen, want Nederland is een geciviliseerd land.''
Ok.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:13 schreef sneakydesert het volgende:
Rotterdamse Ronnies rellen in Rome is een leuke tongbreker.
Je snapt wat ik bedoel, neem het niet zo letterlijk.quote:
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:03 schreef GGMM het volgende:
Eén van die supporters zegt gewoon "we hadden positief in het nieuws moeten komen omdat we met zoveel mensen naar Rome zijn afgereisd"![]()
![]()
Wat een dom volk
Wat een achterlijk volk zeg.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:02 schreef tralalala het volgende:
Net Koninginnedag in Nederland zegt ze
Er stonden max. 1500 supporters op dat plein.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:22 schreef Collide het volgende:
Welke stad laat dan ook 5000 voetbalsupporters zich midden in de stad verzamelen.
Ja alsnog ze wisten van te voren dat het ging gebeuren en toch hebben ze hier niet op ingespeeld.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:23 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Er stonden max. 1500 supporters op dat plein.
Het ligt aan een klein deel van de supporters en aan plaatselijke overheid dat er wat ongeregeldheden waren.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:25 schreef Collide het volgende:
[..]
Ja alsnog ze wisten van te voren dat het ging gebeuren en toch hebben ze hier niet op ingespeeld.
Schoon en leegquote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:59 schreef Maastoren het volgende:
Wat een drama om niks. Tuurlijk valt het bekogelen van politie niet goed te praten en is het ook niet verstandig om je lege flesje bier in een fontein te gooien. Mobiele eenheid maakt een charge en daarna was het voorbij. Die fontein was dezelfde avond alweer schoon en leeg.
Die Italianen hebben in ieder geval wel gevoel voor drama.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik stond er vandaag nog bij. Jij ook?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:39 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Schoon en leegKijk anders het filmpje wat ik een post boven jouw post postte even. Hele stukken eraf...
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:55 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Het is een fontein van een zinkende boot, kom op wat verwacht je van havenarbeiders uit de stad van Piet Hein...
Nope. Maar er stonden vandaag hekken omheen dus is het op het filmpje beter te zien dan daar.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:42 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Ik stond er vandaag nog bij. Jij ook?
Joh nogal wiedes die fontein is al fckn 400 jaar oudquote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:39 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Schoon en leegKijk anders het filmpje wat ik een post boven jouw post postte even. Hele stukken eraf...
Mooi verhaal. De fontein zal heus wel wat mankeren maar zo dramatisch als het allemaal wordt geschetst is het echt niet.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:42 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Nope. Maar er stonden vandaag hekken omheen dus is het op het filmpje beter te zien dan daar.
ik voelde me niet veilig in de bus. Hing behoorlijk naar 1 kant en in de bocht kantelde hij bijnaquote:
Ben je nou echt zo dom?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:44 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Mooi verhaal. De fontein zal heus wel wat mankeren maar zo dramatisch als het allemaal wordt geschetst is het echt niet.
Gelukkig dat jij met jouw inhoudelijke kennis dit allemaal vanaf de bank thuis kan beoordelen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:44 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Mooi verhaal. De fontein zal heus wel wat mankeren maar zo dramatisch als het allemaal wordt geschetst is het echt niet.
Ik ben om 19.30 gelandquote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Gelukkig dat jij met jouw inhoudelijke kennis dit allemaal vanaf de bank thuis kan beoordelen.
Was handig, jij moet vaker ingezet worden. Dit scheelt de maatschappij en overheid miljarden euros
Wat klopt er dan niet aan wat ik zeg?quote:
Waarom heb je niet tegen je medesupporters gezegd dat ze geen stukjes van de fontein af moeten peuteren?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:50 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Ik ben om 19.30 geland
[..]
Wat klopt er dan niet aan wat ik zeg?
Nee maar voetbalsupporters zijn per definitie tuig dus alles wordt opgeblazenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:44 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Je had in ieder geval nog ramen dus je kon er niet uitvallenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:44 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
ik voelde me niet veilig in de bus. Hing behoorlijk naar 1 kant en in de bocht kantelde hij bijna
hahahahahahahahaha dudequote:
ik zat tegen het raam gedrukt, als hij om zou vallen dan had ik behoorlijk wat mensen op me gehadquote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:55 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Je had in ieder geval nog ramen dus je kon er niet uitvallen.
elke dag wel een paar keerquote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:58 schreef Jimbo het volgende:
[..]
hahahahahahahahaha dudedeze gozer hebben we zoveel gezien daar
c_a vind dit leuk
Wat begon de ME toch iedere keer te meppen als de bussen er waren? Raar om te zienquote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:58 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
ik zat tegen het raam gedrukt, als hij om zou vallen dan had ik behoorlijk wat mensen op me gehad
Ah fijn, dan klopt het stukje van de bank thuis niet.quote:
Hoezo zou hij als supporter dat niet begrijpen?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah fijn, dan klopt het stukje van de bank thuis niet.
De veroorzaakte materialistische schade is natuurlijk van ondergeschikt belang maar ik begrijp dat jij dat als supporter niet begrijpt
De veroorzaakte materialistische schade is jammer. Wat is nu precies je punt?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah fijn, dan klopt het stukje van de bank thuis niet.
De veroorzaakte materialistische schade is natuurlijk van ondergeschikt belang maar ik begrijp dat jij dat als supporter niet begrijpt
ME was gewoon een beetje opgefoktquote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:01 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Wat begon de ME toch iedere keer te meppen als de bussen er waren? Raar om te zien. Wilden ze jullie redden van de verdrukking.
ik zit gewoon nog steeds om die foto te lachenquote:
niet overdrijven he, je mocht best even je blaas tegen een raam legen als je maar 'scuszie zei en mea culpaquote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:07 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
ME was gewoon een beetje opgefokt
Nergens wc's en we mochten nog geen eens in de bosjes plassen
Klote, zoveel man op de been, lekker wat biertjes klappen en dan blijkt alles en monument te zijn waar je absoluut niet mag pissenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:07 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
ME was gewoon een beetje opgefokt
Nergens wc's en we mochten nog geen eens in de bosjes plassen
Mooi man de binnenstad van Rome afbrekenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:53 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Dat al die moraalridders in de media hier zo overstuur van zijn geraakt maakt het alleen nog maar mooier.
Wat is er precies afgebroken? Ik ben zeer benieuwd.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:11 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Mooi man de binnenstad van Rome afbreken
Kijk eens naar de beelden klapjosti. Als je dat goed gaat keuren spoor je niet.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:34 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Wat is er precies afgebroken? Ik ben zeer benieuwd.
Je geeft geen antwoord op de vraag. Wat is er kapot? Behalve al die bierflesjes dan.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Kijk eens naar de beelden klapjosti. Als je dat goed gaat keuren spoor je niet.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)llen-zeker-3-miljoenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:37 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord op de vraag. Wat is er kapot? Behalve al die bierflesjes dan.
Jij zegt dat de binnenstad van Rome is afgebroken dus dan is het niet zo moeilijk om met enkele voorbeelden te komen denk ik...
Ik probeer niks goed te praten. Jij zegt dat de binnenstad van Rome is afgebroken en lult er vervolgens omheen en je bent niet in staat om met concrete voorbeelden te komen. Die 3 mln schade komt voornamelijk doordat winkels als Dior, Chanel etc. ervoor kozen om de deuren te sluiten.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)llen-zeker-3-miljoen
Maar ik ga verder niet op jou in. Het lijkt erop dat je het goed probeert te praten. Ik zou zeggen, bekijk de beelden nog eens
quote:De fysieke schade rond de Spaanse Trappen en de omgeving valt mee na de voetbalrellen in Rome afgelopen dinsdag en woensdag. Ook de fontein beneden aan de trappen, de Fontana della Barcaccia, lijkt op het eerste gezicht niet ernstig beschadigd.
Dat zegt correspondent in Rome, Rop Zoutberg. "De fontein werd een soort ballenbad van Feyenoordsupporters. Kapotte flessen, tumult, charges; daar is gelukkig niets meer van te zien. Er staan wel hekken rond het beeld, want er wordt nu bekeken wat de schade is."
"We hebben de chaos en de bende gezien, en we kunnen nu zien dat het gelukkig meevalt. Er zitten wat glasscherven in het eeuwenoude monument. Dat wordt nu geïnventariseerd. Het water uit de fonteinen wordt schoongemaakt. Alle ruiten van de winkels eromheen zijn gelukkig nog heel."
Politie-optreden
Burgemeester Mourinho van Rome is razend over het gedrag van de Feyenoordsupporters. Aan de andere kant roept hij ook de politie op het matje. Hij zag de agenten toekijken en afwachten, en vraagt zich af welke instructies ze mee hadden gekregen.
Indruk
Hoewel de fysieke schade meevalt, hebben de supporters een verschrikkelijke indruk gemaakt op de Romeinen. "Je moet je voorstellen dat iemand met bemodderde laarzen door je mooiste porseleinkast heen dendert. Zo voelen de Romeinen het. Er waren geen toiletten, maar dat gepis hier op straat, in de fontein en rond de monumenten heeft de Romeinen in hun ziel geraakt", aldus Zoutberg.
Godver wat ben jij een aansteller zegquote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)llen-zeker-3-miljoen
Maar ik ga verder niet op jou in. Het lijkt erop dat je het goed probeert te praten. Ik zou zeggen, bekijk de beelden nog eens
Fatsoen is ver te zoeken blijkbaarquote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:43 schreef Divje het volgende:
[..]
Godver wat ben jij een aansteller zeg
Ja, en waarom sluiten ze de deuren?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:42 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Ik probeer niks goed te praten. Jij zegt dat de binnenstad van Rome is afgebroken en lult er vervolgens omheen en je bent niet in staat om met concrete voorbeelden te komen. Die 3 mln schade komt voornamelijk doordat winkels als Dior, Chanel etc. ervoor kozen om de deuren te sluiten.
[..]
Joh, hou het gewoon bij de feiten als je zo graag iemand aan wil vallen over wat er in Rome gebeurd is.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Fatsoen is ver te zoeken blijkbaar
ONZ / [PAINT] Feyenoord Hooligans in Romequote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:57 schreef charmed_angel het volgende:
hey die ken ik
Waar komt die foto vandaan
Als je dit normaal gedrag vindt ben je wat mij betreft niet goed snik.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:50 schreef Divje het volgende:
[..]
Joh, hou het gewoon bij de feiten als je zo graag iemand aan wil vallen over wat er in Rome gebeurd is.
Het is wat he. Winkels sluiten hun deuren. Schandalig.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja, en waarom sluiten ze de deuren?
Dan ben je ook niet goed snik. Maar jij ziet spoken en denkt direct dat iemand het goedkeurt en erbij heeft staan juichen als je tegenspraak krijgt.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als je dit normaal gedrag vindt ben je wat mij betreft niet goed snik.
Ze zijn het land uit gezet. De celstraffen zijn voorwaardelijk.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:55 schreef BramKVO het volgende:
Wel mooi dat ze daar dat snelrecht hebben. Geen eindeloos palaver, veroordelen en de cel in.
wowquote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:39 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik wil best een quiz met je doen of iets in die strekking? Ik ben niet dom namelijk.quote:
Wie wilde ook alweer weten waar die Roma fans nou waren?quote:In Rome zijn vrijdagnacht twee Feyenoordsupporters in de buurt van het centraal station Termini in Rome aangevallen door AS Roma-fans.
Dat bevestigt de Romeinse politie.
Beide Nederlanders werden voor verwondingen in het ziekenhuis behandeld.
De ene had steekwonden aan zijn linkerbovenbeen en een gebroken elleboog. De andere supporter liep een hoofdverwonding op.
De twee Feyenoordaanhangers, van 20 en 29 jaar, verklaarden vlakbij hun hotel belaagd te zijn door twee Romasupporters op een scooter, die duidelijk op zoek waren naar Feyenoordfans.
Vlakbij het Colosseum werd donderdag een groep van veertig AS Romafans onderschept, die gewapend met knuppels op zoek waren naar Feyenoordsupporters.
Aardige jongens joh vergeleken met die Feyenoord barbaren!!quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:19 schreef Sked het volgende:
[..]
Wie wilde ook alweer weten waar die Roma fans nou waren?
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:36 schreef koosfransoos het volgende:
Donderdag spandoekje van dat fonteintje?
Ik zeg doen.
Als Beatrix op ski's die ook al haalt stelt de voorpagina nog maar weinig voor.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 02:29 schreef j0rdiiii het volgende:
[ afbeelding ]
Alweer de voorpagina.
Des te schandaliger om dat ding te gebruiken als ballenbak, vuilnisbak, glasbak en asbak. Niet?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Joh nogal wiedes die fontein is al fckn 400 jaar oud
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |