quote:Op donderdag 19 februari 2015 07:28 schreef tong80 het volgende:
In Rome heeft de politie gisteravond een plein met Feyenoord-supporters schoongeveegd. Volgens Italiaanse media misdroegen ze zich, plasten ze op straat en gooiden ze met flessen. De fans zijn in de stad voor de uitwedstrijd tegen AS Roma in de Europa League.
Die wordt vanavond gespeeld. Een onbekend aantal mensen is gearresteerd.
Volgens de voetbalwet waar men hier zo op fapt is dat even erg.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:33 schreef Sked het volgende:
Een stoeltje of hekje vernielen is inderdaad net zo erg als dit.
Dus je vindt dat er teveel aandacht aan gegeven word? Of vind je dat het tot nu toe onderbelicht is geweest?quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:32 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dit zal over het algemeen vernieling zijn ja.
Dat zal bij een gemiddelde wedstrijd ook het meest voorkomen.
En bij ajax De aangehouden supporters hadden ijzeren staven, boksbeugels en bivakmutsen bij zich.
Hadden we daar ook 2 topics over?
Ik vind dat er vooral onevenredig veel domme aandacht aan wordt besteed.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:35 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Dus je vindt dat er teveel aandacht aan gegeven word? Of vind je dat het tot nu toe onderbelicht is geweest?
We hebben al twee topics volgemaakt. Hier gewoon verder lijkt me.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:35 schreef JanCees het volgende:
Hier verder?VBL / [Centraal] Randverschijnselen #42
Lijkt JOUquote:Op donderdag 19 februari 2015 23:35 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
We hebben al twee topics volgemaakt. Hier gewoon verder lijkt me.
Niet overal is de wet hetzelfde. Zeker in een land als Italië waar hooliganisme een groot probleem is zijn ze daar blijkbaar gewoon veel strenger op. Als die straffen gegeven zijn zullen ze gegeven mogen worden en dus zijn ze wat mij betreft ook terecht.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:34 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Volgens de voetbalwet waar men hier zo op fapt is dat even erg.
Bewapend naar een stad afreizen is erger.
En waardoor komt dat denk je?quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:35 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ik vind dat er vooral onevenredig veel domme aandacht aan wordt besteed.
Dat heb ik ook nergens gezegd. Ik heb alleen erg m'n twijfels bij snelrecht, waar dan ook ter wereld.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:36 schreef Sked het volgende:
[..]
Niet overal is de wet hetzelfde. Zeker in een land als Italië waar hooliganisme een groot probleem is zijn ze daar blijkbaar gewoon veel strenger op. Als die straffen gegeven zijn zullen ze gegeven mogen worden en dus zijn ze wat mij betreft ook terecht.
Ik plaats zaken in een perspectief. De voorgedane misdragingen zijn niet zwaarder dan bij andere voetbalwedstrijden dat is geweest. Wat natuurlijk geen vrijbrief is, maar het is dan wel absurd te stellen dat het sprake moet zijn van uitsluiting. Ik begrijp in dat kader de 'overdreven' aandacht niet, nee.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:21 schreef Sked het volgende:
[..]
Als jij door de hele stad vernielingen aanricht, voor opruiing zorgt en andere mensen belaagt mogen reacties heftig zijn. Die celstraffen en torenhoge boetes zijn niet zomaar uitgedeeld.
Omdat mensen een hoop schreeuwen wat niet op waarheden is gebaseerd. Zoals dat het alleen bij feyenoord uit de hand loopt, wat onjuist is. En omdat mensen er een discussie op basis van clubvoorkeur willen maken in plaats van over het probleem te discussieren.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:36 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
En waardoor komt dat denk je?
Over snelrecht mag je twijfelen, maar ook tegen snelrecht kan je in beroep gaan.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:36 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dat heb ik ook nergens gezegd. Ik heb alleen erg m'n twijfels bij snelrecht, waar dan ook ter wereld.
Koningsdag is hiermee toch niet te vergelijken? Overigens is uitsluiting ook overdreven, wat betreft de club. Straf de supporters maar zoals Legia gestraft is.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:37 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Ik plaats zaken in een perspectief. De voorgedane misdragingen zijn niet zwaarder dan bij andere voetbalwedstrijden dat is geweest. Wat natuurlijk geen vrijbrief is, maar het is dan wel absurd te stellen dat het sprake moet zijn van uitsluiting. Ik begrijp in dat kader de 'overdreven' aandacht niet, nee.
Zeker als dan foto van een fontein met rode ballen en lege bierflessen de stilte getuige moet zijn. Dan roept dat eerder een beeld op van een willekeurige stad na koningsdag, dan van een stad dat net slachtoffer is geweest van grootschalige ongeregeldheden.
Oké, interessant. Wat zou jij willen zien dan? Dat supportersverenigingen iets doen? Om maar iets te noemen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:37 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Omdat mensen een hoop schreeuwen wat niet op waarheden is gebaseerd. Zoals dat het alleen bij feyenoord uit de hand loopt, wat onjuist is. En omdat mensen er een discussie op basis van clubvoorkeur willen maken in plaats van over het probleem te discussieren.
Er is niet zoveel tegen georganiseerde gekte te doen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:41 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Oké, interessant. Wat zou jij willen zien dan? Dat supportersverenigingen iets doen? Om maar iets te noemen.
Je vergelijkt dit met Legia?quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:40 schreef Sked het volgende:
Koningsdag is hiermee toch niet te vergelijken? Overigens is uitsluiting ook overdreven, wat betreft de club. Straf de supporters maar zoals Legia gestraft is.
Project X haren waren toen opeens ook voetbalsupporters toen ze gingen rellen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:44 schreef JanCees het volgende:
Lijkt wel project X in Rome hahhahah
Inderdaad. Die kwamen niet voor het feestje.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:44 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Project X haren waren toen opeens ook voetbalsupporters toen ze gingen rellen.
Oké Hielke uit de provincie.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:43 schreef Joezi het volgende:
Yo live uit Rome hiero, we gaan zo weer huishouden. We lopen richting de St. Pieter. Ik hou jullie op de hoogte!
Komen wij uit Rotterdam?!!?!?
Ja was echt gekkigheid in de hoogtijdagen van Utopia hequote:Op donderdag 19 februari 2015 23:46 schreef Joezi het volgende:
[..]
Heb jij ook huisgehouden in de hoogtijdagen?
quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:47 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ja was echt gekkigheid in de hoogtijdagen van Utopia he
U heeft het rapportje van Cohen niet gelezen?quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:44 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Project X haren waren toen opeens ook voetbalsupporters toen ze gingen rellen.
De kans dat ik ooit iets van Cohen zal lezen is vrij klein ja.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:00 schreef tofastTG het volgende:
[..]
U heeft het rapportje van Cohen niet gelezen?
Weer zo'n groot licht.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:11 schreef TweeGrolsch het volgende:
Gewoon Feyenoord uit Europa gooien en niet meer toelaten tot ze alle schade hebben betaald.
Een reisverbod naar landen waar Feyenoord voetbalt zal voor deze man niet misstaan. Dan wel alleen de week waarin de wedstrijd is. Anders is het ook zo overdreven.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:10 schreef Insomnia_ het volgende:
[ afbeelding ]
Nederlands elftal trainingsbroek.
Nederland uitsluiten van komend EK.
Dat zal dus net zo controleerbaar als de jongens met stadionverbod vandaag waren.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:12 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Een reisverbod naar landen waar Feyenoord voetbalt zal voor deze man niet misstaan. Dan wel alleen de week waarin de wedstrijd is. Anders is het ook zo overdreven.
Meldplicht wellicht? In een periode van twee dagen voor tot twee dagen na de wedstrijd elke dag even bij het plaatselijke bureau langs.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:13 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dat zal dus net zo controleerbaar als de jongens met stadionverbod vandaag waren.
Nee, ik gebruik het enkel om te laten zien wat voor straf ik acceptabel zou vindenquote:Op donderdag 19 februari 2015 23:43 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Je vergelijkt dit met Legia?
Het moet niet veel gekker worden.
Matige vergelijking dan met zware rellen IN een stadion waar een groot deel van het stadionpersoneel heeft meegeholpen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:27 schreef Sked het volgende:
Nee, ik gebruik het enkel om te laten zien wat voor straf ik acceptabel zou vinden
Het was niet mijn intentie het direct te vergelijken, maar ook dit soort acties mogen van mij zeer zwaar bestraft worden. Hooliganisme kan je wat mij betreft niet hard genoeg aanpakken.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:28 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Matige vergelijking dan met zware rellen IN een stadion waar een groot deel van het stadionpersoneel heeft meegeholpen.
Hooliganisme aanpakken ja, door de betreffende hooligans aan te pakken. Waarom de club Feyenoord eronder zou moeten lijden is mij een raadsel.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:31 schreef Sked het volgende:
[..]
Het was niet mijn intentie het direct te vergelijken, maar ook dit soort acties mogen van mij zeer zwaar bestraft worden. Hooliganisme kan je wat mij betreft niet hard genoeg aanpakken.
Je bant het nooit uit als je enkel een handvol raddraaiers aanpakt.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:34 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Hooliganisme aanpakken ja, door de betreffende hooligans aan te pakken. Waarom de club Feyenoord eronder zou moeten lijden is mij een raadsel.
Het uitbannen argument vind ik niet zo sterk, het gaat nu om straffen niet om uitbannen. Je moet kijken naar de rellen van vandaag en niet het hooliganisme an sich of het Feyenoord verleden erbij pakken, dat is niet relevant.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:36 schreef Sked het volgende:
[..]
Je bant het nooit uit als je enkel een handvol raddraaiers aanpakt.
Het gaat wel om meer dan vandaag, door supporters individueel te straffen los je niks op en spoor je niemand anders dan de politie aan hierop in te grijpenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:43 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Het uitbannen argument vind ik niet zo sterk, het gaat nu om straffen niet om uitbannen. Je moet kijken naar de rellen van vandaag en niet het hooliganisme an sich of het Feyenoord verleden erbij pakken, dat is niet relevant.
Daarnaast ban je in principe nooit iets uit. Of je moet alle wedstrijden in de toekomst zonder supporters willen.
Maar je kan alleen individuen straffen voor hun eigen daden, waarom zou je iets of iemand anders straffen voor dingen waar ze geen controle hebben.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:45 schreef Sked het volgende:
[..]
Het gaat wel om meer dan vandaag, door supporters individueel te straffen los je niks op en spoor je niemand anders dan de politie aan hierop in te grijpen
Dat systeem is er al jaren.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:46 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Maar je kan alleen individuen straffen voor hun eigen daden, waarom zou je iets of iemand anders straffen voor dingen waar ze geen controle hebben.
Dat zou een heel eng systeem zijn
Dat klopt, dat is ook een heel eng systeem. En het werkt ook in de verste verten niet.quote:
Andere systemen zouden wel lekker succesvol zijn, jaquote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:48 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dat klopt, dat is ook een heel eng systeem. En het werkt ook in de verste verten niet.
Georganiseerde gekte is niet tegen te gaan hoe graag enge totalitairen dat graag willen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:52 schreef Sked het volgende:
[..]
Andere systemen zouden wel lekker succesvol zijn, ja
Het gaat wel om vandaag, ik zou niet weten waarom je het breder zou moeten trekken. Je hebt altijd en overal op de wereld debielen lopen, tussen voetbalsupporters ligt dat percentage wat hoger, maar dan gewoon die debielen aanpakken. De 'supporters' die dit gedaan hebben vertegenwoordigden Feyenoord niet, ondanks dat ze gemeen hebben dat ze voor Feyenoord zijn. De club straffen zou echt zwaar onterecht zijn.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:45 schreef Sked het volgende:
[..]
Het gaat wel om meer dan vandaag, door supporters individueel te straffen los je niks op en spoor je niemand anders dan de politie aan hierop in te grijpen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |