abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 februari 2015 @ 17:43:45 #102
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_149960069
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 17:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Sommige waterschappen beheren ook wegen. Bijvoorbeeld op hun dijken. Maar die overlap is inderdaad niet zo logisch.
Ja dijkwegen snap ik dan nog wel :)
pi_149960290
quote:
14s.gif Op maandag 23 februari 2015 17:43 schreef toetsenbordridder het volgende:

[..]

Ja dijkwegen snap ik dan nog wel :)
Maar zo kan je de pech hebben dat ergens in een gebied gemeente, provincie, waterschap en Rijkswaterstaat over de wegen en waterwegen gaan :')
  maandag 23 februari 2015 @ 19:27:49 #104
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_149963570
quote:
7s.gif Op maandag 23 februari 2015 17:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar zo kan je de pech hebben dat ergens in een gebied gemeente, provincie, waterschap en Rijkswaterstaat over de wegen en waterwegen gaan :')
Administratieve bende dus. :')
pi_149965040
quote:
18s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:27 schreef toetsenbordridder het volgende:

[..]

Administratieve bende dus. :')
Ja, dat klopt wel.
pi_149965101
Waar ik bij de waterschapsverkiezingen hier eigenlijk nog wel het meeste van opkijk (en baal) is dat een fusie van het waterschap met een ander waterschap er geruisloos doorheen gedrukt gaat worden. De vorige verkiezingen was het nog geen onderwerp en nu zijn op 1 na alle partijen voor dus gaat het door. Lekker democratische legitimering van een ingrijpend besluit ;(....
pi_149965621
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:02 schreef 99.999 het volgende:
Waar ik bij de waterschapsverkiezingen hier eigenlijk nog wel het meeste van opkijk (en baal) is dat een fusie van het waterschap met een ander waterschap er geruisloos doorheen gedrukt gaat worden. De vorige verkiezingen was het nog geen onderwerp en nu zijn op 1 na alle partijen voor dus gaat het door. Lekker democratische legitimering van een ingrijpend besluit ;(....
Net de EU. Maar da's goed voor U ( en dat rijmt )
so long and thanks for all the fish
pi_149966864
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:02 schreef 99.999 het volgende:
Welkom in Nederland.
pi_149973169
quote:
6s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:42 schreef L.J.E het volgende:

[..]

Welkom in Nederland.
Ach, bijvoorbeeld bij gemeentelijke herindelingen is dat al heel anders gesteld. Zo'n proces is veel transparanter waardoor de de democratische controle beter is.
pi_149977959
Ah ja, nu weet ik weer wat een onzin die stemwijzers zijn, vraag 2:

"Bedrijven die veel water vervuilen, moeten worden gesloten"

Wat is dit voor stelling? Is dit geschreven voor kinderen? "Veel water vervuilen", wat moet je daar nu mee? Iemand die een klein beekje vervuilt niet, maar iemand die veel water, zoals de zee vervuilt wel?

Man man man. Die waterschappen zijn al zo zinloos, hef die zooi toch gewoon op.

Op naar een staatloze samenleving. _O_
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150017580
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 05:41 schreef El_Matador het volgende:
Ah ja, nu weet ik weer wat een onzin die stemwijzers zijn, vraag 2:

"Bedrijven die veel water vervuilen, moeten worden gesloten"

Wat is dit voor stelling? Is dit geschreven voor kinderen? "Veel water vervuilen", wat moet je daar nu mee? Iemand die een klein beekje vervuilt niet, maar iemand die veel water, zoals de zee vervuilt wel?

Man man man. Die waterschappen zijn al zo zinloos, hef die zooi toch gewoon op.

Op naar een staatloze samenleving. _O_
Met die domme vragen ben ik het wel eens, maar dat is standaard bij stemwijzers.

Het punt is dat de waterschappen een apart soort kennis beheren. Kennis die opleiding en training vereist. Net zoals de brandweer en EHBO.
De brandweer komt in elk openbaar gebouw kijken of het wel voldoet aan de regels.
Het waterschap houdt overal in de gaten of de afwatering of juist de bewatering wel in orde is.
Ik zie dat een wethouder van de gemeente of een gedeputeerde van de provincie nog niet doen.

En wat de politieke keuze betreft: ik kan ook geen wijs uit de stemwijzer, maar er zijn wel degelijk ook politieke keuzen te maken aangaande het waterbeheer.
Grondwater omhoog voor de vogels of juist omlaag voor de boeren. (En hoe duur worden de melk en de friet dan?)
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_150017651
Ik denk dat ik maar blank stem bij de Waterschapsverkiezingen. Toen ik die stemwijzer invulde en zag dat 50PLUS meedeed, had ik het even niet meer. Hebben ouderen speciale behoeften als het gaat om waterbeheer? Serieus, wat een onzin dat politiseren van zoiets als het waterschapsbeheer...
pi_150019033
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 01:42 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het punt is dat de waterschappen een apart soort kennis beheren. Kennis die opleiding en training vereist. Net zoals de brandweer en EHBO.
Ware het niet dat die kennis in meer of mindere mate ook aanwezig is bij gemeenten, provincies, natuurorganisaties en Rijksoverheid. Zo spannend is het nu ook weer niet, bijna allemaal uitvoering.
pi_150099156
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 08:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ware het niet dat die kennis in meer of mindere mate ook aanwezig is bij gemeenten, provincies, natuurorganisaties en Rijksoverheid. Zo spannend is het nu ook weer niet, bijna allemaal uitvoering.
Dat geloof ik niet. Ja, wel in meer of mindere mate, maar dat is nou juist het probleem. Waterschappen hebben alle relevante kennis in huis, net zoals de brandweer of ziekenhuizen. Als BHV-er heb ik ook wel in meer of mindere mate brandbestrijding en reanimatie geleerd. Vooral in mindere mate.
Politici zijn gericht op uitvoering van plannen en beleid, op discussies en gelijk krijgen. Niet op feiten en waarden.
Samsom, als exact geschoolde politicus, is een van de weinige die weet waar hij het over heeft.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_150100594
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 01:18 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat geloof ik niet. Ja, wel in meer of mindere mate, maar dat is nou juist het probleem. Waterschappen hebben alle relevante kennis in huis, net zoals de brandweer of ziekenhuizen. Als BHV-er heb ik ook wel in meer of mindere mate brandbestrijding en reanimatie geleerd. Vooral in mindere mate.
Politici zijn gericht op uitvoering van plannen en beleid, op discussies en gelijk krijgen. Niet op feiten en waarden.
Samsom, als exact geschoolde politicus, is een van de weinige die weet waar hij het over heeft.
Wat is dan zo vreselijk bijzonder aan die waterschapskennis?
pi_150127553
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 07:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat is dan zo vreselijk bijzonder aan die waterschapskennis?
Oh, van alles. Bijvoorbeeld het voorspellen van waterstanden en vervolgens het nemen van maatregelen om het water de goede kant op te sturen. Zowel te veel als te weinig water. Het beheer van dijken van allerlei soorten en maten. Beheer van grondwaterstanden.
En daarbij komt als politieke factor de diverse belangen van gebruikers van water in allerlei vormen: visserij, zwemwater, drinkwater, beregening, inklinking van de bodem, koelwater, proceswater, lozingen op water, verzilting. Daarbij hebben bijvoorbeeld recreatievissers heel andere belangen dan watervogelliefhebbers en schaatsers.
Je zou kunnen denken aan een speciale dienst, zoals Rijkswaterstaat, maar dan op regionaal niveau, maar dat doet dan geen recht aan de politieke aspecten. En of dat minder kostbaar en meer effectief is, waag ik te betwijfelen.
En ik vind het wel wat hebben dat het de oudste vorm van democratie is in Nederland.

Ik het de kieswijzer nog een keer gedaan en kwam nu uit bij de CU als vrijwel exacte overeenkomst. Zou ik zelf nooit opgekomen zijn, maar ga dat toch maar stemmen, denk ik.
En dan voor de provincie op de SP (al willen die idioten wel ons NUON-geld verbrassen, geloof ik).

[ Bericht 9% gewijzigd door Kees22 op 27-02-2015 23:03:08 ]
pi_150135299
Ik vind het eigenlijk heel lastig de eerste vraag is direct. Er zou minder gebaggerd moeten worden om het flora en fauna meer te beschermen. Ik heb geen idee van de impact van het baggeren hoe kan ik daar als leek nu een mening over hebben?
pi_150162934
sportvisserij is voor mij meer en meer als een graat in de keel aan het worden :P , om die reden geen Water Natuurlijk maar Partij voor de Dieren ga ik nu toch maar. In die hoek kwam ik ook uit in het Kieskompas voor Rijnland :)
pi_150271520
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 01:32 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik vind het eigenlijk heel lastig de eerste vraag is direct. Er zou minder gebaggerd moeten worden om het de flora en fauna meer te beschermen. Ik heb geen idee van de impact van het baggeren hoe kan ik daar als leek nu een mening over hebben?
Er staat toch niet echt het flora en fauna, mag ik hopen!
En daar heb je precies mijn punt. De uitleg die bij de vragen gegeven wordt, raakt vaak kant noch wal. Om in waterschapstermen te blijven!)
pi_150271683
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 02:12 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Er staat toch niet echt het flora en fauna, mag ik hopen!
En daar heb je precies mijn punt. De uitleg die bij de vragen gegeven wordt, raakt vaak kant noch wal. Om in waterschapstermen te blijven!)
Ik parafraseerde inclusief de spelfout ;) :'(
pi_150271713
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 02:29 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik parafraseerde inclusief de spelfout ;) :'(
Oh shit!
Ik ben een voorstander van de waterschappen, maar ze maken het zo wel erg moeilijk om dat te blijven! Hoe kun je nu serieus op zulke sukkels stemmen?
pi_150271734
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 02:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh shit!
Ik ben een voorstander van de waterschappen, maar ze maken het zo wel erg moeilijk om dat te blijven! Hoe kun je nu serieus op zulke sukkels stemmen?
quote:
I.) omschrijven
II.) 1) Omschrijven
III.) het weergeven van de inhoud met andere woorden
Dus niet citereten maar parafraseren :{. Voor iemand die heel erg valt over een spelfout grammaticafout ben je minder goed in taalbegrip :P
pi_150271823
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 02:34 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

[..]

Dus niet citereten maar parafraseren :{. Voor iemand die heel erg valt over een spelfout grammaticafout ben je minder goed in taalbegrip :P
*;
pi_150286726
Om de een of ander reden kan ik niet goed zoeken op de site (die button werkt bij mij niet, er popt wel iets up maar met niks erin) welk waterschap Dordrecht toe behoort. Is dat nou Hollandse Delta, of Rivierenlanden? Op het plaatje ligt Dordt precies op de grens. Iemand een idee?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 4 maart 2015 @ 16:36:48 #125
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_150286834
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 16:33 schreef kalinhos het volgende:
Om de een of ander reden kan ik niet goed zoeken op de site (die button werkt bij mij niet, er popt wel iets up maar met niks erin) welk waterschap Dordrecht toe behoort. Is dat nou Hollandse Delta, of Rivierenlanden? Op het plaatje ligt Dordt precies op de grens. Iemand een idee?
Wat zegt je stempas (of woon je zelf niet in Dordt)?
pi_150286861
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 16:36 schreef freako het volgende:

[..]

Wat zegt je stempas (of woon je zelf niet in Dordt)?
Nou die heb ik nog niet ontvangen. Misschien dattie nog bij mn ouders ligt (verhuisd in april) maar anders moet ik daar nog even achteraan.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 4 maart 2015 @ 16:43:27 #127
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_150287067
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 16:37 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Nou die heb ik nog niet ontvangen. Misschien dattie nog bij mn ouders ligt (verhuisd in april) maar anders moet ik daar nog even achteraan.
Ja, die had uiterlijk vandaag binnen moeten zijn. Het ding zou verstuurd moeten zijn naar het adres waar je op 2 februari ingeschreven stond. Voor zowel de stempas voor de Statenverkiezingen als de waterschapsverkiezingen moet je bij de gemeente zijn.

Het hele Eiland van Dordrecht valt overigens onder Hollandse Delta. De grens loopt midden door de Merwede.
pi_150287258
Hier kwamen de stempassen gister binnen.
pi_150287300
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2015 16:48 schreef 99.999 het volgende:
Hier kwamen de stempassen gister binnen.
Hier vandaag. Heel handig, want de open haard moet aangemaakt worden.
pi_150287313
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 16:43 schreef freako het volgende:

[..]

Ja, die had uiterlijk vandaag binnen moeten zijn. Het ding zou verstuurd moeten zijn naar het adres waar je op 2 februari ingeschreven stond. Voor zowel de stempas voor de Statenverkiezingen als de waterschapsverkiezingen moet je bij de gemeente zijn.

Het hele Eiland van Dordrecht valt overigens onder Hollandse Delta. De grens loopt midden door de Merwede.
Thanks, uit die kaart kon k het niet echt halen. Ga ik het dalijk eens invullen.
  woensdag 4 maart 2015 @ 16:53:18 #131
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_150287426
Als er nog meer mensen zijn bij wie de pop-up op de Kieskompas-pagina niet werkt: deze verwijst naar deze pagina: http://www.waterschappen.nl/mijn-waterschap/#

Hier kun je op basis van je adres zoeken onder welk waterschap je valt.
pi_150341047
Haha hoe voorspelbaar mijn uitkomst : lagere lasten burgers....wie wil dat nou niet ;)
pi_150341631
Ik kom bij waterschap de Dommel uit op de VVD. Dat gaan we maar doen dan.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 09:30:18 #134
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_150343195
Ik ben eigenlijk best benieuwd hoe de waterschapsverkiezingen gaan verlopen. Hoe vaak gaan we het volgende zien:

• Kiezer wil alleen voor de Staten stemmen
• Kiezer kan zijn partij niet vinden op het stembiljet (hee, doet D66 niet mee?) en komt uit het stemhokje terug
• Blanco en ongeldige stemmen (bewust of omdat de gewenste partij niet meedoet)
• Niet-Nederlanders hebben stemrecht voor het waterschap maar niet voor de Staten
• Kiezers komen met 2 volmachten voor zowel het waterschap en de Staten (en krijgen dus 6 stembiljetten mee)
  zaterdag 7 maart 2015 @ 13:49:55 #135
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_150384253
Vandaag trouwens voor het eerst in mijn leven mensen uit het waterschap campagne zien voeren. :P
pi_150389084
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 09:30 schreef freako het volgende:
Ik ben eigenlijk best benieuwd hoe de waterschapsverkiezingen gaan verlopen. Hoe vaak gaan we het volgende zien:

• Kiezer wil alleen voor de Staten stemmen
• Kiezer kan zijn partij niet vinden op het stembiljet (hee, doet D66 niet mee?) en komt uit het stemhokje terug
• Blanco en ongeldige stemmen (bewust of omdat de gewenste partij niet meedoet)
• Niet-Nederlanders hebben stemrecht voor het waterschap maar niet voor de Staten
• Kiezers komen met 2 volmachten voor zowel het waterschap en de Staten (en krijgen dus 6 stembiljetten mee)
Je geeft nu argumenten waarom het stemrecht niet voor iedereen zou mogen zijn :)
pi_150389099
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 13:49 schreef Hexagon het volgende:
Vandaag trouwens voor het eerst in mijn leven mensen uit het waterschap campagne zien voeren. :P
Dan heb jij iets meer gezien in je leven dan ik :P
pi_150449310
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 02:11 schreef MakkieR het volgende:
Haha hoe voorspelbaar mijn uitkomst : lagere lasten burgers....wie wil dat nou niet ;)
Nou, ik vind dat op zichzelf een domme wens, lagere lasten.

Het hangt er maar net vanaf wat er met de hogere lasten gedaan wordt.
Hogere dijken, mwa, daar kan ik mee leven.
Hogere bonussen? Nou, dat hoeft voor mij niet zo.
  Redactie Sport maandag 9 maart 2015 @ 14:37:08 #139
274204 crew  Mexicanobakker
pi_150459694
PvdA dan maar. Pure ermoei.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 10 maart 2015 @ 09:54:20 #140
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_150488835
quote:
Weinig draagvlak waterschapsverkiezingen

Er is weinig draagvlak voor de waterschapsverkiezingen die gelijk met de Provinciale Statenverkiezingen gehouden worden op 18 maart. Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder 20.000 panelleden.

De helft van de ondervraagden (56%) vindt dat de waterschapsverkiezingen beter afgeschaft kunnen worden. Zij menen dat bestuurders beter gekozen kunnen worden op basis van hun kennis en expertise en niet op basis van hun politieke kleur. Nog eens 21 procent weet het niet of interesseert het niet. Slechts een kwart (23%) vindt het belangrijk dat burgers rechtstreeks het bestuur van hun waterschap kunnen kiezen.

Onbekendheid groot
De matige interesse in de verkiezingen heeft vooral te maken met onbekendheid met de verkiezingsissues en de deelnemende partijen. Maar liefst 91 procent van de deelnemers zegt weinig of helemaal niet bekend te zijn met de verkiezingsthema's die spelen in hun waterschap. De partijen die zich verkiesbaar stellen zijn vooralsnog onzichtbaar. Zes op de tien ondervraagden (61%) weet niet op welke partijen zij kunnen stemmen tijdens de waterschapsverkiezingen.
http://opiniepanel.eenvan(...)erschapsverkiezingen
  maandag 16 maart 2015 @ 17:32:26 #141
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_150705420
De kandidatenlijst is binnen. Ik stem denk maar op iemand uit wanneperveen. Die heeft vast verstand van natte voeten en ze leven daar midden in de kletsnatte natuur.
  maandag 16 maart 2015 @ 18:13:33 #143
289385 Schroevendraaier
Er zit een schroefje los
pi_150705465
Ik vraag me af of het opkomstpercentage voor de waterschappen dit keer hoger zal uitvallen, nu het gelijk met de Provinciale Statenverkiezingen valt.

Zullen mensen die normaal wel voor de Provinciale Staten stemmen en totaal geen interesse hebben in de waterschappen, nu weer niet voor de waterschappen stemmen? Of zullen ze blanco stemmen nu ze er toch zijn? Of misschien op "zijn/haar" politieke partij stemmen als die toevallig ook met de waterschappen meedoen?

Wat denken jullie?
pi_150706081
quote:
5s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:13 schreef Schroevendraaier het volgende:
Ik vraag me af of het opkomstpercentage voor de waterschappen dit keer hoger zal uitvallen, nu het gelijk met de Provinciale Statenverkiezingen valt.

Zullen mensen die normaal wel voor de Provinciale Staten stemmen en totaal geen interesse hebben in de waterschappen, nu weer niet voor de waterschappen stemmen? Of zullen ze blanco stemmen nu ze er toch zijn? Of misschien op "zijn/haar" politieke partij stemmen als die toevallig ook met de waterschappen meedoen?

Wat denken jullie?
Ik denk dat de meesten ook gelijk even voor het waterschap zal stemmen. De opkomst zal dus wel stijgen.
  maandag 16 maart 2015 @ 18:34:00 #145
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_150706125
quote:
5s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:13 schreef Schroevendraaier het volgende:

Wat denken jullie?
Meer dan de 20% in 2008 zal toch moeten lukken. :').

Verder heb ik dezelfde vragen. Ik ga er wel vanuit dat de meeste mensen voor beide gaan stemmen.
pi_150723396
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 01:53 schreef Childofthe90s het volgende:
Ik denk dat ik maar blank stem bij de Waterschapsverkiezingen. Toen ik die stemwijzer invulde en zag dat 50PLUS meedeed, had ik het even niet meer. Hebben ouderen speciale behoeften als het gaat om waterbeheer? Serieus, wat een onzin dat politiseren van zoiets als het waterschapsbeheer...
Voordat de waterschappen met een lijstenstelsel werkten, wemelde het tussen de kandidaten van de studenten die naar een vorm van bestuurservaring voor hun CV aasden. Was dat zoveel beter?

En het CDA maakt het in Limburg wel erg bont. In de wetenschap dat de Limburger het liefst op iets zo dicht mogelijk bij huis stemt al heeft hij geen fauw benul wat het inhoudt, doet die partij mee als negen zeer lokale waterbelangen.
Het is op het randje van kiezersbedrog, om nog een extra zetel voor het boerenbelang erbij te trukeren.

[ Bericht 21% gewijzigd door trabant op 17-03-2015 01:54:59 ]
Farts are jazz to assholes
pi_150725838
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 01:49 schreef trabant het volgende:
En het CDA maakt het in Limburg wel erg bont. In de wetenschap dat de Limburger het liefst op iets zo dicht mogelijk bij huis stemt al heeft hij geen fauw benul wat het inhoudt, doet die partij mee als negen zeer lokale waterbelangen.
Het is op het randje van kiezersbedrog, om nog een extra zetel voor het boerenbelang erbij te trukeren.
wel een risico wat ze nemen. wie zegt dat de kiezer niet gewoon op een landelijke partij stemt omdat ze het CDA nergens kunnen vinden?

een hoop kiezers zullen voor het eerst voor het waterschap stemmen en inderdaad geen flauw benul heeft wat het inhoud, dus de kans is best groot dat ze voor een bekende nationale partij kiezen.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_150728804
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 09:08 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

wel een risico wat ze nemen. wie zegt dat de kiezer niet gewoon op een landelijke partij stemt omdat ze het CDA nergens kunnen vinden?

een hoop kiezers zullen voor het eerst voor het waterschap stemmen en inderdaad geen flauw benul heeft wat het inhoud, dus de kans is best groot dat ze voor een bekende nationale partij kiezen.
Dat valt wel mee. De concurrentie is overzichtelijk. Naast de lijstverbinding van die trits waterbelangen heb je in mijn waterschap nog Water Natuurlijk*, dat zich landelijk als een echte waterschapspartij afficheert en voor een zo ecologisch mogelijke benadering kiest, de VVD als VVD en 50plus. Want senioren wateren vaker, hè. ;)

*De lijsttrekker daarvan heeft dan weer wel een CDA-verleden, je krijgt ze met geen spons en zeem weggepoetst...
pi_150729398
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:57 schreef trabant het volgende:

[..]

*De lijsttrekker daarvan heeft dan weer wel een CDA-verleden, je krijgt ze met geen spons en zeem weggepoetst...
woon jij toevallig in waterschap Aa en Maas. want bij ons is de lijsttrekker van Water natuurlijk ook een ex CDA wethouder.
- Rudyard Kipling
pi_150729964
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:19 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

woon jij toevallig in waterschap Aa en Maas. want bij ons is de lijsttrekker van Water natuurlijk ook een ex CDA wethouder.
Roer en Overmaas, Limburg, je weet weits de wèl
  dinsdag 17 maart 2015 @ 16:13:10 #151
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_150737853
Er is maar 1 partij die in alle waterschappen meedoet dat is de VVD.
Verder doet in 1 waterschap Trots op Nederland mee :P

maar de pvv deed toch ook mee in 1 waterschap?
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 16:49:57 #152
286575 Roces18
Chef de party
pi_150738920
Sommige vragen vond ik echt onzin. Zo'n waterschap is ongeveer even groot als een provincie , misschien wel groter. Wat kan mij dat nou schelen wat er aan de andere kant gebeurt :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_150739021
Ik ben nu met die stemwijzer bezig. Wat een onzinnige vragen soms :?

quote:
Het waterschap moet stoppen met ontwikkelingssamenwerking
Waarom gaat het waterschap daarover? Dat is toch iets aan van het rijk?

quote:
Het waterschap moet investeren in betere waterzuiveringtechnieken
Geen idee, is het nu niet goed genoeg dan?

quote:
Het waterschap mag alleen internationale projecten doen als daar een vergoeding tegenover staat
Want ze doen het nu gratis?

En nog meer van zulk soort vragen. Reden te meer voor mij om te geloven dat deze verkiezingen compleet onzin zijn. 99% van de burgers heeft geen idee waar ze voor stemmen. Ik stem ook niet wie de nieuwe hoofdverpleger of brandweercommandant wordt, simpelweg omdat ik veel te weinig verstand heb van de materie - en het me niet interesseert.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 16:54:35 #154
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_150739065
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 16:13 schreef martijnde3de het volgende:

maar de pvv deed toch ook mee in 1 waterschap?
Neen. Deelnemende partijen:

De letters A, B, C zijn de lijstverbindingen tussen partijen.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 16:55:14 #155
286575 Roces18
Chef de party
pi_150739100
Ja en allemaal vragen zoals over pompen? Water pompen? Ja waar naar toe? Alsof ik water-expert ben.
Maar ik vind sowieso dat het waterschap zich moet focussen op de hoofdtaken en niet op onzin als ontwikkelingssamenwerking.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_150747602
Ik ben er uit, het wordt de ChristenUnie (Rivierenland).
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 20:42:44 #157
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_150747854
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 16:54 schreef freako het volgende:

[..]

Neen. Deelnemende partijen:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De letters A, B, C zijn de lijstverbindingen tussen partijen.
Moeten ze de site van de pvv ff verfrissen XD
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  woensdag 18 maart 2015 @ 00:44:22 #158
289385 Schroevendraaier
Er zit een schroefje los
pi_150759881
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 16:53 schreef kalinhos het volgende:
Ik ben nu met die stemwijzer bezig. Wat een onzinnige vragen soms :?

[..]

Waarom gaat het waterschap daarover? Dat is toch iets aan van het rijk?

[..]

Geen idee, is het nu niet goed genoeg dan?

[..]

Want ze doen het nu gratis?

En nog meer van zulk soort vragen. Reden te meer voor mij om te geloven dat deze verkiezingen compleet onzin zijn. 99% van de burgers heeft geen idee waar ze voor stemmen. Ik stem ook niet wie de nieuwe hoofdverpleger of brandweercommandant wordt, simpelweg omdat ik veel te weinig verstand heb van de materie - en het me niet interesseert.
Inderdaad mee eens, daarom ga ik ook waarschijnlijk blanco stemmen. Hoe erg ik het ook probeer door me enigszins in te lezen bij verschillende partijen en de stemwijzer in te vullen, ik kan de toegevoegde waarde van een aparte waterschapsverkiezing maar niet zien.
  Licht Ontvlambaar woensdag 18 maart 2015 @ 08:27:22 #159
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_150762717
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 00:44 schreef Schroevendraaier het volgende:

[..]

Inderdaad mee eens, daarom ga ik ook waarschijnlijk blanco stemmen. Hoe erg ik het ook probeer door me enigszins in te lezen bij verschillende partijen en de stemwijzer in te vullen, ik kan de toegevoegde waarde van een aparte waterschapsverkiezing maar niet zien.
ik ook niet en ik heb toch best geprobeerd me in te lezen, zoals altijd bij verkiezingen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_150763084
Zolang het een aperte bestuurslaag is hebben de verkiezingen nut wat mij betreft.
  woensdag 18 maart 2015 @ 11:42:20 #161
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_150767859
en wat gaan we stemmen vandaag bij de waterschappen?
  woensdag 18 maart 2015 @ 11:57:53 #162
289385 Schroevendraaier
Er zit een schroefje los
pi_150768417
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:42 schreef martijnde3de het volgende:
Inmiddels blanco gestemd, al vraag me nog altijd af of dat meer "effect" heeft t.o.v. helemaal niet stemmen, wegens het opkomstpercentage.
pi_150768884
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:57 schreef Schroevendraaier het volgende:

[..]

Inmiddels blanco gestemd, al vraag me nog altijd af of dat meer "effect" heeft t.o.v. helemaal niet stemmen, wegens het opkomstpercentage.
ik ook. Het is dat ik toch voor de PS al ging stemmen (daar ook blanco overigens, ik vind het eigenlijk stuk voor stuk malloten) dus kon ik deze gelijk meepakken.
  woensdag 18 maart 2015 @ 12:19:17 #164
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_150769273
Ik ga bij de waterschappen VVD stemmen wegens gebrek aan iets anders.
pi_150773814
quote:
Blanco. Volkomen nutteloze verkiezingen.
  woensdag 18 maart 2015 @ 14:26:45 #166
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_150774046
Vanochtend een relletje in het kieshok. Een meneer weigerde te stemmen voor de waterschappen en wilde zijn kiesbiljet ook niet meer afgeven. Wat hem betreft mocht de politie erbij gehaald en toen liep hij met stembiljet en al boos weg.

Die waterschappen maken wat los bij de burger.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_150774167
quote:
water natuurlijk!
- Rudyard Kipling
pi_150776294
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:26 schreef Ryon het volgende:
Vanochtend een relletje in het kieshok. Een meneer weigerde te stemmen voor de waterschappen en wilde zijn kiesbiljet ook niet meer afgeven. Wat hem betreft mocht de politie erbij gehaald en toen liep hij met stembiljet en al boos weg.

:') wat een sukkel, dan stem je toch gewoon ongeldig?
  woensdag 18 maart 2015 @ 17:25:42 #169
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_150780059
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:26 schreef Ryon het volgende:

Wij hadden er eentje die braaf vroeg of zijn stem ongeldig was als ie een groot rood kruis door het stembiljet voor het waterschap zette. Wij beaamden dat, even later hoorden we hem lekker krassen met het potlood. Ieder zijn pleziertje. :).

Op 550 kiezers hadden we er 25 die niet voor het waterschap wilden stemmen. En ook 4 niet-Nederlanders die helemaal opgetogen waren dat ze mochten stemmen. Of ze allevier wisten wat een waterschap is, ik vraag het me af.
  woensdag 18 maart 2015 @ 18:01:13 #170
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_150781243
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 15:35 schreef bamibij het volgende:

[..]

:') wat een sukkel, dan stem je toch gewoon ongeldig?
Ja, dat lijkt mij ook. Ik denk dat ook aardig wat mensen gewoon stilzwijgend blanco hebben gestemd.
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 17:25 schreef freako het volgende:

[..]

Wij hadden er eentje die braaf vroeg of zijn stem ongeldig was als ie een groot rood kruis door het stembiljet voor het waterschap zette. Wij beaamden dat, even later hoorden we hem lekker krassen met het potlood. Ieder zijn pleziertje. :).

Op 550 kiezers hadden we er 25 die niet voor het waterschap wilden stemmen. En ook 4 niet-Nederlanders die helemaal opgetogen waren dat ze mochten stemmen. Of ze allevier wisten wat een waterschap is, ik vraag het me af.
Oh, dat valt nog best mee. Ik had het percentage mensen dat alleen een pas inlevert voor de PS verkiezingen hoger verwacht.

Weet jij trouwens hoe het zit met het meenemen van stembiljetten? De voorzitter van het kieshok beweerde dat het niet mocht (wat volgens mij ook klopt) alleen de kieswet zegt er niets over. Alleen dat als de kiezer weer zijn biljet inlevert deze onbruikbaar gemaakt moet worden. Er staat volgens mij ook geen boete op oid.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_150781909
Over twee uurtje stemmen tellen, spann0nd
pi_150781934
Hoop niet dat er een of andere lowlife bij blijft staan kijken heel de avond trouwens :')
pi_150782026
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 18:31 schreef bamibij het volgende:
Hoop niet dat er een of andere lowlife bij blijft staan kijken heel de avond trouwens :')
Dit keer niet zo'n malle actie van GeenStijl :P?
pi_150782064
Nee, je mag je in alle privacy enorm belangrijk voelen voor 10 minuten. Een warm bad. Met water van het waterschap.
pi_150782098
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 18:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit keer niet zo'n malle actie van GeenStijl :P?
Nouja dat was wat anders. Die hadden gewoon overal iemand staan om de uitslag van dat ene bureau op te vangen.

Maar burgers mogen ook heel de avond bij het stemmen tellen de stemmentellers op de vingers kijken, zodat ze bezwaar kunnen maken als er wat fout gaat.

Er zal maar een tokkie op je vingers zitten te kijken heel de tijd :')
pi_150782138
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 18:36 schreef bamibij het volgende:

[..]

Nouja dat was wat anders. Die hadden gewoon overal iemand staan om de uitslag van dat ene bureau op te vangen.

Maar burgers mogen ook heel de avond bij het stemmen tellen de stemmentellers op de vingers kijken, zodat ze bezwaar kunnen maken als er wat fout gaat.

Er zal maar een tokkie op je vingers zitten te kijken heel de tijd :')
Haha, dan kan die beter voor een paar tientjes mee gaan tellen inderdaad :P
  woensdag 18 maart 2015 @ 19:04:12 #177
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_150783033
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 18:01 schreef Ryon het volgende:

[..]

Weet jij trouwens hoe het zit met het meenemen van stembiljetten? De voorzitter van het kieshok beweerde dat het niet mocht (wat volgens mij ook klopt) alleen de kieswet zegt er niets over. Alleen dat als de kiezer weer zijn biljet inlevert deze onbruikbaar gemaakt moet worden. Er staat volgens mij ook geen boete op oid.
Je mag het stembiljet gewoon meenemen naar huis. Er was in het verleden ook een categorie voor op het proces-verbaal, maar dat is gesneuveld bij de laatste vereenvoudiging. "Aantal door kiezers meegenomen stembiljetten na weigering deze in de stembus te steken". Het is niet toegestaan om vervolgens dat biljet later alsnog in de stembus te deponeren, dan wordt het ingenomen en onbruikbaar gemaakt.

Boetes doet de Kieswet niet zo snel aan, dan moet je je stem te koop hebben aangeboden of volmachten geronseld hebben.
pi_150783116
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 18:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Haha, dan kan die beter voor een paar tientjes mee gaan tellen inderdaad :P
Ja, 50 euro is het hier. Toch best prima voor ff stemmen tellen.
  woensdag 18 maart 2015 @ 19:16:41 #179
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_150783568
en we hebben gestemd :) nu de rest van nl nog :P
  donderdag 19 maart 2015 @ 01:18:50 #180
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_150800382
Waar kan ik de uitslagen zien/volgen van de WS2015?
  donderdag 19 maart 2015 @ 09:30:40 #181
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_150803440
Mijn kandidaat is in ieder geval in EIndhoven een dikke stemmentrekker geweest. Grote kans op een voorkeurszetel.
  donderdag 19 maart 2015 @ 09:58:18 #182
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_150804197
De eerste:

Wetterskip Fryslân (18 zetels):

Water Natuurlijk 3 (0)
CDA 3 (0)
PvdA 2 (-1)
Lagere Lasten Burger 2 (-1)
FNP 2 (0)
VVD 2 (+1)
ChristenUnie 2 (+1)
Bedrijf, Boer en Burger 1 (-1)
PvdD 1 (nw)
50PLUS 0 (nw)

[ Bericht 3% gewijzigd door freako op 19-03-2015 12:14:57 ]
  donderdag 19 maart 2015 @ 10:06:33 #183
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_150804377
Hoogheemraadschap van Delfland (21 zetels)

Algemene Waterschapspartij 4 (+1)
VVD 4 (0)
PvdA 3 (-1)
CDA 3 (-1)
Water Natuurlijk 3 (-1)
PvdD 2 (0)
ChristenUnie/SGP 1 (+1)
50PLUS 1 (nw)

[ Bericht 2% gewijzigd door freako op 19-03-2015 12:15:10 ]
  donderdag 19 maart 2015 @ 10:53:37 #184
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_150805392
Noorderzijlvest (16 zetels)

Water Natuurlijk 4 (0)
PvdA 2 (-1)
CDA 2 (0)
Betaalbaar Water 2 (0)
ChristenUnie 2 (0)
VVD 2 (+1)
Algemene Waterschapspartij 1 (nw)
PvdD 1 (nw)
50PLUS 0 (nw)
Mens&Spirit 0 (nw)
Werk aan Water deed niet mee (-2)
pi_150805472
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 10:06 schreef freako het volgende:
Hoogheemraadschap van Delfland (21 zetels)

Algemene Waterschapspartij 4 (+1)
VVD 4 (0)
PvdA 3 (-1)
CDA 3 (-1)
Water Natuurlijk 3 (-1)
PvdD 2 (0)
CU/SGP 1 (+1)
50PLUS 1 (nw)
Zo te zien heb ik op de juiste partij gestemd.

edit: Ohnee die van mij is Schieland en de Krimpenerwaard, nog niet bekend :{

Bedankt trouwens, Freako. Deze uitslagen zijn natuurlijk wat ondergesneeuwd. ^O^

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2015 11:08:15 ]
  donderdag 19 maart 2015 @ 11:01:12 #186
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_150805592
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2015 10:57 schreef Tem het volgende:

[..]

Zo te zien heb ik op de juiste partij gestemd.

Bedankt trouwens, Freako. Deze uitslagen zijn natuurlijk wat ondergesneeuwd. ^O^
Thnx. :).
Het is nogal een gezoek op de waterschaps-sites. Veel waterschappen maken ook pas vanavond de uitslagen bekend. Ze zijn ook afhankelijk van de gemeenten, die moeten de uitslagen doorsturen naar de waterschappen.
pi_150805639
We hebben gisteren voor het waterschap gestemd maar op de terugweg wisten we eigenlijk beide niet voor welk waterschap.
pi_150805804
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 11:01 schreef freako het volgende:

[..]

Thnx. :).
Het is nogal een gezoek op de waterschaps-sites. Veel waterschappen maken ook pas vanavond de uitslagen bekend. Ze zijn ook afhankelijk van de gemeenten, die moeten de uitslagen doorsturen naar de waterschappen.
Dat is inderdaad nogal een gedoetje. Wel tof dat je dat allemaal wil uitzoeken.
  donderdag 19 maart 2015 @ 11:21:39 #189
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_150806149
Met wat slagen om de arm (98,5% geteld):

Amstel, Gooi en Vecht (23 zetels)

PvdA 5 (+2)
VVD 5 (+2)
Water Natuurlijk 4 (-1)
PvdD 3 (+1)
CDA 2 (-1)
De Groenen 1 (nw)
50PLUS 1 (nw)
Socialistische Waterschapsvereniging 1 (-1)
ChristenUnie/SGP 1 (0)
Eigen Woning & Water 0 (-2)
Recreatie Wonen & Water 0 (-1)
Algemene Waterschapspartij 0 (-1)
Mens & Spirit 0 (nw)
pi_150806953
Ik heb uitdrukkelijk op een waterschapspartij gestemd ipv op een politieke partij. Het bevalt mij helemaal niks dat de politieke partijen zich de waterschappen proberen toe te eigenen, zowel door op de baantjes te jagen, als daardoor de inlijving in de rijksbegroting mogelijk te maken. De reden dat we al een eeuw of 5 droge voeten hebben is nou juist dat die verantwoordelijkheid is afgeschermd van politici.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 11:02 schreef Wespensteek het volgende:
We hebben gisteren voor het waterschap gestemd maar op de terugweg wisten we eigenlijk beide niet voor welk waterschap.
Ik stond ook even te kijken, volgens mij heb ik jaren de belasting aan een ander waterschap betaald.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 19 maart 2015 @ 12:10:15 #191
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_150807649
Brabantse Delta (23 zetels)

CDA 4 (0)
VVD 4 (+1)
Ons Water 4 (+1)
West-Brabant Waterbreed 3 (0)
Water Natuurlijk 3 (-1)
PvdA 3 (+1)
50PLUS 2 (nw)
Algemene Waterschapspartij 1 (0)
Vrienden Markdal Buitenplaats Bouvigne deed niet meer mee (-1)

Aantal zetels voor de ingezetenen-categorie is verhoogd van 21 naar 23
  donderdag 19 maart 2015 @ 12:14:28 #192
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_150807767
Scheldestromen (23 zetels)

CDA 4 (+1)
SGP 3 (-1)
Waterschapspartij Zeeuws-Vlaanderen 3 (0)
VVD 3 (0)
Partij voor Zeeland 3 (+1)
PvdA 2 (0)
Water Natuurlijk 2 (0)
ChristenUnie 1 (0)
50PLUS 1 (nw)

Aantal zetels voor de ingezetenen-categorie is verhoogd van 21 naar 23
pi_150807852
VVD de grootste waterschapspartij in Brabant. :')

Dat wordt bezuinigen op de dijken en belastingenvoordeeltjes voor bedrijven.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_150807944
Wat ik enigszins verwarrend vond was dat de stembiljetten voor de Waterschapsverkiezingen een groen merkbandje hadden, en de stembiljetten voor de Provinciale Statenverkiezingen een blauw merkbandje. Ik gok dat een hoop mensen water met blauw associëren, dus ik had het andersom gedaan. ;)
  donderdag 19 maart 2015 @ 12:40:43 #195
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_150808688
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2015 12:20 schreef Kowloon het volgende:
Wat ik enigszins verwarrend vond was dat de stembiljetten voor de Waterschapsverkiezingen een groen merkbandje hadden, en de stembiljetten voor de Provinciale Statenverkiezingen een blauw merkbandje. Ik gok dat een hoop mensen water met blauw associëren, dus ik had het andersom gedaan. ;)
Ja, die opmerking heb ik gisteren ook continu gehoord. Wij hadden oranje stembiljetten voor het waterschap, en die moesten in de stembus met de groene sticker. :').
  donderdag 19 maart 2015 @ 12:44:00 #196
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_150808807
Hunze en Aa's (16 zetels)

Water Natuurlijk 4 (0)
CDA 2 (0)
PvdA 2 (-1)
PvdD 2 (+1)
VVD 2 (0)
Algemene Waterschapspartij 2 (+1)
ChristenUnie 1 (0)
50PLUS 1 (nw)
Werk aan Water deed niet meer mee (-2)
pi_150808874
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 12:40 schreef freako het volgende:

[..]

Ja, die opmerking heb ik gisteren ook continu gehoord. Wij hadden oranje stembiljetten voor het waterschap, en die moesten in de stembus met de groene sticker. :').
Mooi, dan was ik niet de enige die het opviel. :P
  donderdag 19 maart 2015 @ 13:27:03 #198
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_150810412
Hollandse Delta (21 zetels) (98% geteld):

Waterschapspartij Hollandse Delta 6 (+2)
CDA 3 (0)
PvdA 2 (-1)
Water Natuurlijk 2 (-1)
VVD 2 (-1)
SGP 2 (-1)
Hollandse Delta Natuurlijk 1 (0)
ChristenUnie 1 (0)
50PLUS 1 (nw)
Algemene Waterschapspartij 1 (+1)
TROTS 0 (nw)
  donderdag 19 maart 2015 @ 13:31:51 #199
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_150810584
Rivierenland (22 zetels):

CDA 4 (0)
Water Natuurlijk 3 (0)
PvdA 3 (0)
VVD 3 (+1)
Lokale Regiobelangen Rivierenland 2 (-1)
SGP 2 (0)
ChristenUnie 2 (0)
Algemene Waterschapspartij 1 (-1)
PvdD 1 (nw)
50PLUS 1 (nw)
Huiseigenaren 0 (-1)
PSP'92 0 (nw)
  donderdag 19 maart 2015 @ 13:45:49 #200
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_150811092
Schieland en de Krimpenerwaard (21 zetels)

VVD 4 (0)
Water Natuurlijk 4 (0)
PvdA 3 (-1)
CDA 3 (0)
SGP/ChristenUnie 2 (-1)
50PLUS 2 (nw)
DWLK & Schieland: Helder als water 1 (-1)
Stichting Veilig Vitaal Waterbeheer 1 (0)
Algemene Waterschapspartij 1 (+1)
  donderdag 19 maart 2015 @ 13:51:52 #201
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_150811273
Rijn en IJssel (22 zetels)

CDA 6 (+1)
Water Natuurlijk 5 (+1)
PvdA 3 (-1)
VVD 3 (0)
Vrienden van de Berkel 2 (-1)
Vereniging Kleine Kernen Gelderland 1 (0)
50PLUS 1 (nw)
Ondernemend Waterschap 0 (nw)
Ondernemend Oost Nederland deed niet meer mee (-1)
  donderdag 19 maart 2015 @ 13:57:29 #202
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_150811469
Nu moeten nog:

Reest en Wieden
Groot Salland
Vallei en Veluwe
Zuiderzeeland
Hollands Noorderkwartier
Stichtse Rijnlanden
Rijnland
De Dommel
Aa en Maas
Peel en Maasvallei
Roer en Overmaas

[ Bericht 5% gewijzigd door freako op 20-03-2015 13:50:39 (en we zijn compleet) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')