abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150271713
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 02:29 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik parafraseerde inclusief de spelfout ;) :'(
Oh shit!
Ik ben een voorstander van de waterschappen, maar ze maken het zo wel erg moeilijk om dat te blijven! Hoe kun je nu serieus op zulke sukkels stemmen?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_150271734
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 02:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh shit!
Ik ben een voorstander van de waterschappen, maar ze maken het zo wel erg moeilijk om dat te blijven! Hoe kun je nu serieus op zulke sukkels stemmen?
quote:
I.) omschrijven
II.) 1) Omschrijven
III.) het weergeven van de inhoud met andere woorden
Dus niet citereten maar parafraseren :{. Voor iemand die heel erg valt over een spelfout grammaticafout ben je minder goed in taalbegrip :P
pi_150271823
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 02:34 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

[..]

Dus niet citereten maar parafraseren :{. Voor iemand die heel erg valt over een spelfout grammaticafout ben je minder goed in taalbegrip :P
*;
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_150286726
Om de een of ander reden kan ik niet goed zoeken op de site (die button werkt bij mij niet, er popt wel iets up maar met niks erin) welk waterschap Dordrecht toe behoort. Is dat nou Hollandse Delta, of Rivierenlanden? Op het plaatje ligt Dordt precies op de grens. Iemand een idee?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 4 maart 2015 @ 16:36:48 #125
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_150286834
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 16:33 schreef kalinhos het volgende:
Om de een of ander reden kan ik niet goed zoeken op de site (die button werkt bij mij niet, er popt wel iets up maar met niks erin) welk waterschap Dordrecht toe behoort. Is dat nou Hollandse Delta, of Rivierenlanden? Op het plaatje ligt Dordt precies op de grens. Iemand een idee?
Wat zegt je stempas (of woon je zelf niet in Dordt)?
pi_150286861
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 16:36 schreef freako het volgende:

[..]

Wat zegt je stempas (of woon je zelf niet in Dordt)?
Nou die heb ik nog niet ontvangen. Misschien dattie nog bij mn ouders ligt (verhuisd in april) maar anders moet ik daar nog even achteraan.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 4 maart 2015 @ 16:43:27 #127
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_150287067
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 16:37 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Nou die heb ik nog niet ontvangen. Misschien dattie nog bij mn ouders ligt (verhuisd in april) maar anders moet ik daar nog even achteraan.
Ja, die had uiterlijk vandaag binnen moeten zijn. Het ding zou verstuurd moeten zijn naar het adres waar je op 2 februari ingeschreven stond. Voor zowel de stempas voor de Statenverkiezingen als de waterschapsverkiezingen moet je bij de gemeente zijn.

Het hele Eiland van Dordrecht valt overigens onder Hollandse Delta. De grens loopt midden door de Merwede.
pi_150287258
Hier kwamen de stempassen gister binnen.
pi_150287300
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2015 16:48 schreef 99.999 het volgende:
Hier kwamen de stempassen gister binnen.
Hier vandaag. Heel handig, want de open haard moet aangemaakt worden.
so long and thanks for all the fish
pi_150287313
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 16:43 schreef freako het volgende:

[..]

Ja, die had uiterlijk vandaag binnen moeten zijn. Het ding zou verstuurd moeten zijn naar het adres waar je op 2 februari ingeschreven stond. Voor zowel de stempas voor de Statenverkiezingen als de waterschapsverkiezingen moet je bij de gemeente zijn.

Het hele Eiland van Dordrecht valt overigens onder Hollandse Delta. De grens loopt midden door de Merwede.
Thanks, uit die kaart kon k het niet echt halen. Ga ik het dalijk eens invullen.
  woensdag 4 maart 2015 @ 16:53:18 #131
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_150287426
Als er nog meer mensen zijn bij wie de pop-up op de Kieskompas-pagina niet werkt: deze verwijst naar deze pagina: http://www.waterschappen.nl/mijn-waterschap/#

Hier kun je op basis van je adres zoeken onder welk waterschap je valt.
pi_150341047
Haha hoe voorspelbaar mijn uitkomst : lagere lasten burgers....wie wil dat nou niet ;)
pi_150341631
Ik kom bij waterschap de Dommel uit op de VVD. Dat gaan we maar doen dan.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 09:30:18 #134
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_150343195
Ik ben eigenlijk best benieuwd hoe de waterschapsverkiezingen gaan verlopen. Hoe vaak gaan we het volgende zien:

• Kiezer wil alleen voor de Staten stemmen
• Kiezer kan zijn partij niet vinden op het stembiljet (hee, doet D66 niet mee?) en komt uit het stemhokje terug
• Blanco en ongeldige stemmen (bewust of omdat de gewenste partij niet meedoet)
• Niet-Nederlanders hebben stemrecht voor het waterschap maar niet voor de Staten
• Kiezers komen met 2 volmachten voor zowel het waterschap en de Staten (en krijgen dus 6 stembiljetten mee)
  zaterdag 7 maart 2015 @ 13:49:55 #135
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_150384253
Vandaag trouwens voor het eerst in mijn leven mensen uit het waterschap campagne zien voeren. :P
pi_150389084
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 09:30 schreef freako het volgende:
Ik ben eigenlijk best benieuwd hoe de waterschapsverkiezingen gaan verlopen. Hoe vaak gaan we het volgende zien:

• Kiezer wil alleen voor de Staten stemmen
• Kiezer kan zijn partij niet vinden op het stembiljet (hee, doet D66 niet mee?) en komt uit het stemhokje terug
• Blanco en ongeldige stemmen (bewust of omdat de gewenste partij niet meedoet)
• Niet-Nederlanders hebben stemrecht voor het waterschap maar niet voor de Staten
• Kiezers komen met 2 volmachten voor zowel het waterschap en de Staten (en krijgen dus 6 stembiljetten mee)
Je geeft nu argumenten waarom het stemrecht niet voor iedereen zou mogen zijn :)
pi_150389099
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 13:49 schreef Hexagon het volgende:
Vandaag trouwens voor het eerst in mijn leven mensen uit het waterschap campagne zien voeren. :P
Dan heb jij iets meer gezien in je leven dan ik :P
pi_150449310
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 02:11 schreef MakkieR het volgende:
Haha hoe voorspelbaar mijn uitkomst : lagere lasten burgers....wie wil dat nou niet ;)
Nou, ik vind dat op zichzelf een domme wens, lagere lasten.

Het hangt er maar net vanaf wat er met de hogere lasten gedaan wordt.
Hogere dijken, mwa, daar kan ik mee leven.
Hogere bonussen? Nou, dat hoeft voor mij niet zo.
  Redactie Sport maandag 9 maart 2015 @ 14:37:08 #139
274204 crew  Mexicanobakker
pi_150459694
PvdA dan maar. Pure ermoei.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 10 maart 2015 @ 09:54:20 #140
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_150488835
quote:
Weinig draagvlak waterschapsverkiezingen

Er is weinig draagvlak voor de waterschapsverkiezingen die gelijk met de Provinciale Statenverkiezingen gehouden worden op 18 maart. Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder 20.000 panelleden.

De helft van de ondervraagden (56%) vindt dat de waterschapsverkiezingen beter afgeschaft kunnen worden. Zij menen dat bestuurders beter gekozen kunnen worden op basis van hun kennis en expertise en niet op basis van hun politieke kleur. Nog eens 21 procent weet het niet of interesseert het niet. Slechts een kwart (23%) vindt het belangrijk dat burgers rechtstreeks het bestuur van hun waterschap kunnen kiezen.

Onbekendheid groot
De matige interesse in de verkiezingen heeft vooral te maken met onbekendheid met de verkiezingsissues en de deelnemende partijen. Maar liefst 91 procent van de deelnemers zegt weinig of helemaal niet bekend te zijn met de verkiezingsthema's die spelen in hun waterschap. De partijen die zich verkiesbaar stellen zijn vooralsnog onzichtbaar. Zes op de tien ondervraagden (61%) weet niet op welke partijen zij kunnen stemmen tijdens de waterschapsverkiezingen.
http://opiniepanel.eenvan(...)erschapsverkiezingen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')