Sommige waterschappen beheren ook wegen. Bijvoorbeeld op hun dijken. Maar die overlap is inderdaad niet zo logisch.quote:Op maandag 23 februari 2015 17:35 schreef toetsenbordridder het volgende:
Kreeg vandaag de stempassen binnen, en hiervoor had ik nog nooit gehoord van waterschapsverkiezingen. Gelijk maar even inlezen, maar hoezo doet het WATERschap iets aan normale wegen? Dacht dat daar andere instanties voor waren.
Ja dijkwegen snap ik dan nog welquote:Op maandag 23 februari 2015 17:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Sommige waterschappen beheren ook wegen. Bijvoorbeeld op hun dijken. Maar die overlap is inderdaad niet zo logisch.
Maar zo kan je de pech hebben dat ergens in een gebied gemeente, provincie, waterschap en Rijkswaterstaat over de wegen en waterwegen gaanquote:Op maandag 23 februari 2015 17:43 schreef toetsenbordridder het volgende:
[..]
Ja dijkwegen snap ik dan nog wel
Administratieve bende dus.quote:Op maandag 23 februari 2015 17:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar zo kan je de pech hebben dat ergens in een gebied gemeente, provincie, waterschap en Rijkswaterstaat over de wegen en waterwegen gaan
Ja, dat klopt wel.quote:Op maandag 23 februari 2015 19:27 schreef toetsenbordridder het volgende:
[..]
Administratieve bende dus.
Net de EU. Maar da's goed voor U ( en dat rijmt )quote:Op maandag 23 februari 2015 20:02 schreef 99.999 het volgende:
Waar ik bij de waterschapsverkiezingen hier eigenlijk nog wel het meeste van opkijk (en baal) is dat een fusie van het waterschap met een ander waterschap er geruisloos doorheen gedrukt gaat worden. De vorige verkiezingen was het nog geen onderwerp en nu zijn op 1 na alle partijen voor dus gaat het door. Lekker democratische legitimering van een ingrijpend besluit....
Welkom in Nederland.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:02 schreef 99.999 het volgende:
Waar ik bij de waterschapsverkiezingen hier eigenlijk nog wel het meeste van opkijk (en baal) is dat een fusie van het waterschap met een ander waterschap er geruisloos doorheen gedrukt gaat worden. De vorige verkiezingen was het nog geen onderwerp en nu zijn op 1 na alle partijen voor dus gaat het door. Lekker democratische legitimering van een ingrijpend besluit....
Ach, bijvoorbeeld bij gemeentelijke herindelingen is dat al heel anders gesteld. Zo'n proces is veel transparanter waardoor de de democratische controle beter is.quote:
Met die domme vragen ben ik het wel eens, maar dat is standaard bij stemwijzers.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 05:41 schreef El_Matador het volgende:
Ah ja, nu weet ik weer wat een onzin die stemwijzers zijn, vraag 2:
"Bedrijven die veel water vervuilen, moeten worden gesloten"
Wat is dit voor stelling? Is dit geschreven voor kinderen? "Veel water vervuilen", wat moet je daar nu mee? Iemand die een klein beekje vervuilt niet, maar iemand die veel water, zoals de zee vervuilt wel?
Man man man. Die waterschappen zijn al zo zinloos, hef die zooi toch gewoon op.
Op naar een staatloze samenleving.
Ware het niet dat die kennis in meer of mindere mate ook aanwezig is bij gemeenten, provincies, natuurorganisaties en Rijksoverheid. Zo spannend is het nu ook weer niet, bijna allemaal uitvoering.quote:Op woensdag 25 februari 2015 01:42 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het punt is dat de waterschappen een apart soort kennis beheren. Kennis die opleiding en training vereist. Net zoals de brandweer en EHBO.
Dat geloof ik niet. Ja, wel in meer of mindere mate, maar dat is nou juist het probleem. Waterschappen hebben alle relevante kennis in huis, net zoals de brandweer of ziekenhuizen. Als BHV-er heb ik ook wel in meer of mindere mate brandbestrijding en reanimatie geleerd. Vooral in mindere mate.quote:Op woensdag 25 februari 2015 08:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ware het niet dat die kennis in meer of mindere mate ook aanwezig is bij gemeenten, provincies, natuurorganisaties en Rijksoverheid. Zo spannend is het nu ook weer niet, bijna allemaal uitvoering.
Wat is dan zo vreselijk bijzonder aan die waterschapskennis?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 01:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet. Ja, wel in meer of mindere mate, maar dat is nou juist het probleem. Waterschappen hebben alle relevante kennis in huis, net zoals de brandweer of ziekenhuizen. Als BHV-er heb ik ook wel in meer of mindere mate brandbestrijding en reanimatie geleerd. Vooral in mindere mate.
Politici zijn gericht op uitvoering van plannen en beleid, op discussies en gelijk krijgen. Niet op feiten en waarden.
Samsom, als exact geschoolde politicus, is een van de weinige die weet waar hij het over heeft.
Oh, van alles. Bijvoorbeeld het voorspellen van waterstanden en vervolgens het nemen van maatregelen om het water de goede kant op te sturen. Zowel te veel als te weinig water. Het beheer van dijken van allerlei soorten en maten. Beheer van grondwaterstanden.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 07:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat is dan zo vreselijk bijzonder aan die waterschapskennis?
Er staat toch niet echt het flora en fauna, mag ik hopen!quote:Op zaterdag 28 februari 2015 01:32 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik vind het eigenlijk heel lastig de eerste vraag is direct. Er zou minder gebaggerd moeten worden om het de flora en fauna meer te beschermen. Ik heb geen idee van de impact van het baggeren hoe kan ik daar als leek nu een mening over hebben?
Ik parafraseerde inclusief de spelfoutquote:Op woensdag 4 maart 2015 02:12 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Er staat toch niet echt het flora en fauna, mag ik hopen!
En daar heb je precies mijn punt. De uitleg die bij de vragen gegeven wordt, raakt vaak kant noch wal. Om in waterschapstermen te blijven!)
Oh shit!quote:Op woensdag 4 maart 2015 02:29 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik parafraseerde inclusief de spelfout![]()
quote:Op woensdag 4 maart 2015 02:32 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh shit!
Ik ben een voorstander van de waterschappen, maar ze maken het zo wel erg moeilijk om dat te blijven! Hoe kun je nu serieus op zulke sukkels stemmen?
Dus niet citereten maar parafraserenquote:I.) omschrijven
II.) 1) Omschrijven
III.) het weergeven van de inhoud met andere woorden
quote:Op woensdag 4 maart 2015 02:34 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
[..]
Dus niet citereten maar parafraseren. Voor iemand die heel erg valt over een spelfout grammaticafout ben je minder goed in taalbegrip
Wat zegt je stempas (of woon je zelf niet in Dordt)?quote:Op woensdag 4 maart 2015 16:33 schreef kalinhos het volgende:
Om de een of ander reden kan ik niet goed zoeken op de site (die button werkt bij mij niet, er popt wel iets up maar met niks erin) welk waterschap Dordrecht toe behoort. Is dat nou Hollandse Delta, of Rivierenlanden? Op het plaatje ligt Dordt precies op de grens. Iemand een idee?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |