abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149960002
quote:
5s.gif Op maandag 23 februari 2015 17:35 schreef toetsenbordridder het volgende:
Kreeg vandaag de stempassen binnen, en hiervoor had ik nog nooit gehoord van waterschapsverkiezingen. Gelijk maar even inlezen, maar hoezo doet het WATERschap iets aan normale wegen? Dacht dat daar andere instanties voor waren.
Sommige waterschappen beheren ook wegen. Bijvoorbeeld op hun dijken. Maar die overlap is inderdaad niet zo logisch.
  maandag 23 februari 2015 @ 17:43:45 #102
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_149960069
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 17:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Sommige waterschappen beheren ook wegen. Bijvoorbeeld op hun dijken. Maar die overlap is inderdaad niet zo logisch.
Ja dijkwegen snap ik dan nog wel :)
pi_149960290
quote:
14s.gif Op maandag 23 februari 2015 17:43 schreef toetsenbordridder het volgende:

[..]

Ja dijkwegen snap ik dan nog wel :)
Maar zo kan je de pech hebben dat ergens in een gebied gemeente, provincie, waterschap en Rijkswaterstaat over de wegen en waterwegen gaan :')
  maandag 23 februari 2015 @ 19:27:49 #104
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_149963570
quote:
7s.gif Op maandag 23 februari 2015 17:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar zo kan je de pech hebben dat ergens in een gebied gemeente, provincie, waterschap en Rijkswaterstaat over de wegen en waterwegen gaan :')
Administratieve bende dus. :')
pi_149965040
quote:
18s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:27 schreef toetsenbordridder het volgende:

[..]

Administratieve bende dus. :')
Ja, dat klopt wel.
pi_149965101
Waar ik bij de waterschapsverkiezingen hier eigenlijk nog wel het meeste van opkijk (en baal) is dat een fusie van het waterschap met een ander waterschap er geruisloos doorheen gedrukt gaat worden. De vorige verkiezingen was het nog geen onderwerp en nu zijn op 1 na alle partijen voor dus gaat het door. Lekker democratische legitimering van een ingrijpend besluit ;(....
pi_149965621
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:02 schreef 99.999 het volgende:
Waar ik bij de waterschapsverkiezingen hier eigenlijk nog wel het meeste van opkijk (en baal) is dat een fusie van het waterschap met een ander waterschap er geruisloos doorheen gedrukt gaat worden. De vorige verkiezingen was het nog geen onderwerp en nu zijn op 1 na alle partijen voor dus gaat het door. Lekker democratische legitimering van een ingrijpend besluit ;(....
Net de EU. Maar da's goed voor U ( en dat rijmt )
so long and thanks for all the fish
pi_149966864
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:02 schreef 99.999 het volgende:
Welkom in Nederland.
pi_149973169
quote:
6s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:42 schreef L.J.E het volgende:

[..]

Welkom in Nederland.
Ach, bijvoorbeeld bij gemeentelijke herindelingen is dat al heel anders gesteld. Zo'n proces is veel transparanter waardoor de de democratische controle beter is.
pi_149977959
Ah ja, nu weet ik weer wat een onzin die stemwijzers zijn, vraag 2:

"Bedrijven die veel water vervuilen, moeten worden gesloten"

Wat is dit voor stelling? Is dit geschreven voor kinderen? "Veel water vervuilen", wat moet je daar nu mee? Iemand die een klein beekje vervuilt niet, maar iemand die veel water, zoals de zee vervuilt wel?

Man man man. Die waterschappen zijn al zo zinloos, hef die zooi toch gewoon op.

Op naar een staatloze samenleving. _O_
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150017580
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 05:41 schreef El_Matador het volgende:
Ah ja, nu weet ik weer wat een onzin die stemwijzers zijn, vraag 2:

"Bedrijven die veel water vervuilen, moeten worden gesloten"

Wat is dit voor stelling? Is dit geschreven voor kinderen? "Veel water vervuilen", wat moet je daar nu mee? Iemand die een klein beekje vervuilt niet, maar iemand die veel water, zoals de zee vervuilt wel?

Man man man. Die waterschappen zijn al zo zinloos, hef die zooi toch gewoon op.

Op naar een staatloze samenleving. _O_
Met die domme vragen ben ik het wel eens, maar dat is standaard bij stemwijzers.

Het punt is dat de waterschappen een apart soort kennis beheren. Kennis die opleiding en training vereist. Net zoals de brandweer en EHBO.
De brandweer komt in elk openbaar gebouw kijken of het wel voldoet aan de regels.
Het waterschap houdt overal in de gaten of de afwatering of juist de bewatering wel in orde is.
Ik zie dat een wethouder van de gemeente of een gedeputeerde van de provincie nog niet doen.

En wat de politieke keuze betreft: ik kan ook geen wijs uit de stemwijzer, maar er zijn wel degelijk ook politieke keuzen te maken aangaande het waterbeheer.
Grondwater omhoog voor de vogels of juist omlaag voor de boeren. (En hoe duur worden de melk en de friet dan?)
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_150017651
Ik denk dat ik maar blank stem bij de Waterschapsverkiezingen. Toen ik die stemwijzer invulde en zag dat 50PLUS meedeed, had ik het even niet meer. Hebben ouderen speciale behoeften als het gaat om waterbeheer? Serieus, wat een onzin dat politiseren van zoiets als het waterschapsbeheer...
pi_150019033
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 01:42 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het punt is dat de waterschappen een apart soort kennis beheren. Kennis die opleiding en training vereist. Net zoals de brandweer en EHBO.
Ware het niet dat die kennis in meer of mindere mate ook aanwezig is bij gemeenten, provincies, natuurorganisaties en Rijksoverheid. Zo spannend is het nu ook weer niet, bijna allemaal uitvoering.
pi_150099156
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 08:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ware het niet dat die kennis in meer of mindere mate ook aanwezig is bij gemeenten, provincies, natuurorganisaties en Rijksoverheid. Zo spannend is het nu ook weer niet, bijna allemaal uitvoering.
Dat geloof ik niet. Ja, wel in meer of mindere mate, maar dat is nou juist het probleem. Waterschappen hebben alle relevante kennis in huis, net zoals de brandweer of ziekenhuizen. Als BHV-er heb ik ook wel in meer of mindere mate brandbestrijding en reanimatie geleerd. Vooral in mindere mate.
Politici zijn gericht op uitvoering van plannen en beleid, op discussies en gelijk krijgen. Niet op feiten en waarden.
Samsom, als exact geschoolde politicus, is een van de weinige die weet waar hij het over heeft.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_150100594
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 01:18 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat geloof ik niet. Ja, wel in meer of mindere mate, maar dat is nou juist het probleem. Waterschappen hebben alle relevante kennis in huis, net zoals de brandweer of ziekenhuizen. Als BHV-er heb ik ook wel in meer of mindere mate brandbestrijding en reanimatie geleerd. Vooral in mindere mate.
Politici zijn gericht op uitvoering van plannen en beleid, op discussies en gelijk krijgen. Niet op feiten en waarden.
Samsom, als exact geschoolde politicus, is een van de weinige die weet waar hij het over heeft.
Wat is dan zo vreselijk bijzonder aan die waterschapskennis?
pi_150127553
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 07:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat is dan zo vreselijk bijzonder aan die waterschapskennis?
Oh, van alles. Bijvoorbeeld het voorspellen van waterstanden en vervolgens het nemen van maatregelen om het water de goede kant op te sturen. Zowel te veel als te weinig water. Het beheer van dijken van allerlei soorten en maten. Beheer van grondwaterstanden.
En daarbij komt als politieke factor de diverse belangen van gebruikers van water in allerlei vormen: visserij, zwemwater, drinkwater, beregening, inklinking van de bodem, koelwater, proceswater, lozingen op water, verzilting. Daarbij hebben bijvoorbeeld recreatievissers heel andere belangen dan watervogelliefhebbers en schaatsers.
Je zou kunnen denken aan een speciale dienst, zoals Rijkswaterstaat, maar dan op regionaal niveau, maar dat doet dan geen recht aan de politieke aspecten. En of dat minder kostbaar en meer effectief is, waag ik te betwijfelen.
En ik vind het wel wat hebben dat het de oudste vorm van democratie is in Nederland.

Ik het de kieswijzer nog een keer gedaan en kwam nu uit bij de CU als vrijwel exacte overeenkomst. Zou ik zelf nooit opgekomen zijn, maar ga dat toch maar stemmen, denk ik.
En dan voor de provincie op de SP (al willen die idioten wel ons NUON-geld verbrassen, geloof ik).

[ Bericht 9% gewijzigd door Kees22 op 27-02-2015 23:03:08 ]
pi_150135299
Ik vind het eigenlijk heel lastig de eerste vraag is direct. Er zou minder gebaggerd moeten worden om het flora en fauna meer te beschermen. Ik heb geen idee van de impact van het baggeren hoe kan ik daar als leek nu een mening over hebben?
pi_150162934
sportvisserij is voor mij meer en meer als een graat in de keel aan het worden :P , om die reden geen Water Natuurlijk maar Partij voor de Dieren ga ik nu toch maar. In die hoek kwam ik ook uit in het Kieskompas voor Rijnland :)
pi_150271520
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 01:32 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik vind het eigenlijk heel lastig de eerste vraag is direct. Er zou minder gebaggerd moeten worden om het de flora en fauna meer te beschermen. Ik heb geen idee van de impact van het baggeren hoe kan ik daar als leek nu een mening over hebben?
Er staat toch niet echt het flora en fauna, mag ik hopen!
En daar heb je precies mijn punt. De uitleg die bij de vragen gegeven wordt, raakt vaak kant noch wal. Om in waterschapstermen te blijven!)
pi_150271683
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 02:12 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Er staat toch niet echt het flora en fauna, mag ik hopen!
En daar heb je precies mijn punt. De uitleg die bij de vragen gegeven wordt, raakt vaak kant noch wal. Om in waterschapstermen te blijven!)
Ik parafraseerde inclusief de spelfout ;) :'(
pi_150271713
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 02:29 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik parafraseerde inclusief de spelfout ;) :'(
Oh shit!
Ik ben een voorstander van de waterschappen, maar ze maken het zo wel erg moeilijk om dat te blijven! Hoe kun je nu serieus op zulke sukkels stemmen?
pi_150271734
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 02:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh shit!
Ik ben een voorstander van de waterschappen, maar ze maken het zo wel erg moeilijk om dat te blijven! Hoe kun je nu serieus op zulke sukkels stemmen?
quote:
I.) omschrijven
II.) 1) Omschrijven
III.) het weergeven van de inhoud met andere woorden
Dus niet citereten maar parafraseren :{. Voor iemand die heel erg valt over een spelfout grammaticafout ben je minder goed in taalbegrip :P
pi_150271823
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 02:34 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

[..]

Dus niet citereten maar parafraseren :{. Voor iemand die heel erg valt over een spelfout grammaticafout ben je minder goed in taalbegrip :P
*;
pi_150286726
Om de een of ander reden kan ik niet goed zoeken op de site (die button werkt bij mij niet, er popt wel iets up maar met niks erin) welk waterschap Dordrecht toe behoort. Is dat nou Hollandse Delta, of Rivierenlanden? Op het plaatje ligt Dordt precies op de grens. Iemand een idee?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 4 maart 2015 @ 16:36:48 #125
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_150286834
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 16:33 schreef kalinhos het volgende:
Om de een of ander reden kan ik niet goed zoeken op de site (die button werkt bij mij niet, er popt wel iets up maar met niks erin) welk waterschap Dordrecht toe behoort. Is dat nou Hollandse Delta, of Rivierenlanden? Op het plaatje ligt Dordt precies op de grens. Iemand een idee?
Wat zegt je stempas (of woon je zelf niet in Dordt)?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')