Ik kan me best voorstellen dat ze er niet op zitten te wachten, maar als je met dat soort idiote praat aankomt haal je jezelf flink omlaag en ben je niet meer serieus te nemen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:46 schreef tong80 het volgende:
De vrees is dat teruggekeerde, geradicaliseerde Syristrijders die bunker als uitvalsbasis gaan gebruiken. 'Ik denk dat Gouda uitermate geschikt is om de eerste islamitische stad van Nederland te worden', zegt een bewoonster die niet met haar naam in de krant wil.
Ik denk dat beide opties even erg zijn. Ik zou het ook niet trekken, elke dag een toeterparade.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:55 schreef Tja..1986 het volgende:
Je kan beter een moskee in je achtertuin hebben dan een gemiddelde voetbalvereniging als het om overlast gaat.
Toeterparades hebben toch niets met moskeeen te maken? Eigenlijk alles wat feestelijk van aard is komt niet in de buurt van een moskee. Ik snap niet hoe die mensen uit het nieuwsbericht daarover kunnen berichten.quote:Op woensdag 4 februari 2015 14:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ik denk dat beide opties even erg zijn. Ik zou het ook niet trekken, elke dag een toeterparade.
Na 't vrijdagmiddaggebed is er 't zaterdagochtendtoernooiquote:Op woensdag 4 februari 2015 13:55 schreef Tja..1986 het volgende:
Je kan beter een moskee in je achtertuin hebben dan een gemiddelde voetbalvereniging als het om overlast gaat. Hoewel je dat in de waardevermindering inderdaad wel anders zal merken.
Die heb je op die locatie ook zo ongeveer in je achtertuin....quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:55 schreef Tja..1986 het volgende:
Je kan beter een moskee in je achtertuin hebben dan een gemiddelde voetbalvereniging als het om overlast gaat. Hoewel je dat in de waardevermindering inderdaad wel anders zal merken.
Een paar jaar geleden heeft men ook een gigantische nieuwe kerk voor de gereformeerde gemeente neergezet (naast het politiebureau), en die zit ook iedere zondag stampvol... het enige waar ze daar ontzag voor hebben is dat de nieuwe kerk die tegelijkertijd voor de gereformeerde gemeente in Barneveld werd gebouwd nog groter is.quote:Op woensdag 4 februari 2015 14:45 schreef eight het volgende:
Een centrum bouwen op volledig achterhaalde geloofsovertuigingen moet je toch helemaal niet willen? Onbegrijpelijk dat de Gemeente dit toch wil doorzetten. Waar zijn de volksvertegenwoordigers gebleven?
Ik heb geen moeite met godsdienstvrijheid maar met de beperkingen. Want ik neem aan dat in dit centrum katholieken, athesten e.d. niet welkom zijn.quote:Op woensdag 4 februari 2015 14:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden heeft men ook een gigantische nieuwe kerk voor de gereformeerde gemeente neergezet (naast het politiebureau), en die zit ook iedere zondag stampvol... het enige waar ze daar ontzag voor hebben is dat de nieuwe kerk die tegelijkertijd voor de gereformeerde gemeente in Barneveld werd gebouwd nog groter is.
We hebben die godsdienstvrijheid nou eenmaal, overigens denk ik wel dat je de geldstromen heel nauw moet monitoren, want als er allerlei dubieuze Saudie-Arabische geldschieters zijn die het mogelijk maken, dan wil je idd niet dat men in NL iets kan bouwen met geld dat afkomstig is van terreurorganisaties of mensen die terroristische doelen steunen.
Wat wil je daar als athest sowieso doen?quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:00 schreef eight het volgende:
[..]
Ik heb geen moeite met godsdienstvrijheid maar met de beperkingen. Want ik neem aan dat in dit centrum katholieken, athesten e.d. niet welkom zijn.
Die kelder ligt er al, op het terrein van de voormalige PWA-kazerne ligt zelfs een complete atoombunkerquote:Op woensdag 4 februari 2015 14:40 schreef Leandra het volgende:
Dat laatste zal trouwens geen optie zijn op die locatie, een pand onderkelderen is daar redelijk kansloos.
Het zal je verbazen hoeveel meer een gemiddelde athest van een godsdienst afweet dan de gemiddelde kerk of moskeeganger.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:05 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Wat wil je daar als athest sowieso doen?
Geloofwaardig, want athesten komen in contact met de gemiddelde kerk of moskeegangerquote:Op woensdag 4 februari 2015 15:11 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Het zal je verbazen hoeveel meer een gemiddelde athest van een godsdienst afweet dan de gemiddelde kerk of moskeeganger.
Idd. Maar het feit dat je niet welkom bent in een publieke ruimte is gewoon onbestaanbaar.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:05 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Wat wil je daar als athest sowieso doen?
Ja, vrijwel dagelijks. Mits je je natuurlijk begeeft in de samenlevingquote:Op woensdag 4 februari 2015 15:12 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Geloofwaardig, want athesten komen in contact met de gemiddelde kerk of moskeeganger
Hier is onderzoek naar gedaan en athiesten weten veel meer over het geloof dan gelovigen zelf.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:12 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Geloofwaardig, want athesten komen in contact met de gemiddelde kerk of moskeeganger
Geloof jij zelf soms?quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:12 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
De gemiddelde persoon in de samenleving is niet de gemiddelde kerk of moskeeganger.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:18 schreef eight het volgende:
[..]
Ja, vrijwel dagelijks. Mits je je natuurlijk begeeft in de samenleving
Ja, over specifieke bijbelverzen zal dat zijn. Zo kan ik ook onderzoek doen door specifieke vragen te stellen, zodat ik mijn bewering kan ondersteunen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:18 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Hier is onderzoek naar gedaan en athiesten weten veel meer over het geloof dan gelovigen zelf.
Dat is ook logisch, want als je de bijbel leest is er geen andere mogelijkheid dan te lachen hoe belachelijk het is. Tenzij je geforceerd wordt het als waar aan te nemen.
Naast het feit dat het hier niet alleen om een moskee gaat, geloof ik niet dat je serieus bent. Mijn ouderlijk huis staat tegen de voetbalvelden aan en alleen op de zaterdag is het de hele dag topdrukte door de straat inclusief geparkeerde auto's. Verder is er nooit overlast wat dat betreft. Lijkt me toch wat anders als 1500 man 5 maal daags bij je voor de stoep loopt met een baard tot op de knien en hun radicale zoon onder arm.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:55 schreef Tja..1986 het volgende:
Het lijkt mij dat zo'n megamoskee er dan prima past.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:46 schreef tong80 het volgende:
'Ik denk dat Gouda uitermate geschikt is om de eerste islamitische stad van Nederland te worden'
Probleem is dat er geen enkele mogelijkheid tot bewijs is van het bestaan van adam en eva. Zelfde met een hoop andere gebeurtenissen in de bijbel. Ik las hem toen ik (7?) was en toen kwam ik al tot de conclusie dat het gewoon sprookjes zijn. Hetzelfde als sneeuwwitje en pinkeltje, niet dat ze daar op mijn christelijke school zo blij mee waren...quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:23 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
De gemiddelde persoon in de samenleving is niet de gemiddelde kerk of moskeeganger.
[..]
Ja, over specifieke bijbelverzen zal dat zijn. Zo kan ik ook onderzoek doen door specifieke vragen te stellen, zodat ik mijn bewering kan ondersteunen.
Eens. Toch kom je voldoende met ze in aanraking, mits je je ook onder genoeg mensen begeeft.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:23 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
De gemiddelde persoon in de samenleving is niet de gemiddelde kerk of moskeeganger.
Prima dat dat zo is, maar een athest zal verder niks te zoeken hebben in een kerk.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:11 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Het zal je verbazen hoeveel meer een gemiddelde athest van een godsdienst afweet dan de gemiddelde kerk of moskeeganger.
Trouwerij van iemand of het gebouw zelf bekijken, meer idd niet.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:33 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Prima dat dat zo is, maar een athest zal verder niks te zoeken hebben in een kerk.
Sowieso onzin. De mensen in een moskee vinden het juist fijn als 'buitenstaanders' komen kijken.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:15 schreef eight het volgende:
[..]
Idd. Maar het feit dat je niet welkom bent in een publieke ruimte is gewoon onbestaanbaar.
En waarom zou je toestaan om zo'n groot centrum te bouwen voor zo'n kleine doelgroep?
Een doelgroep die ook nog eens omstreden is en een waslijst heeft aan beperkingen voor anderen.
Nou ik kan wel een paar redenen bedenken hoor. Gewoon puur interesse bijvoorbeeld of het dopen van zijn/haar nichtje/neefje. Kerstviering. Bij de moskee het Suikerfeest meemaken en ook weer, ja raar hoor dat soort mensen, interesse in de wereld om haar/hem heen. Dat je je als gelovige niet kan verplaatsen in de gedachtegang van een ander vergeef ik je.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:33 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Prima dat dat zo is, maar een athest zal verder niks te zoeken hebben in een kerk.
Dus een westerse vrouw mag daar gewoon naar binnen lopen zonder gelaatsbedekking?quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:36 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Sowieso onzin. De mensen in een moskee vinden het juist fijn als 'buitenstaanders' komen kijken.
Zelf heb ik heel vroeger, als klein moslimmeisje, Maria gespeeld in de plaatselijke kerk. Niemand die het raar vond dat er 'buitenstaanders' bij waren.
Ik kom als man ook niet op een Ladies Night binnen van de Intratuin. The horror!quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:15 schreef eight het volgende:
[..]
Idd. Maar het feit dat je niet welkom bent in een publieke ruimte is gewoon onbestaanbaar.
En waarom zou je toestaan om zo'n groot centrum te bouwen voor zo'n kleine doelgroep?
Een doelgroep die ook nog eens omstreden is en een waslijst heeft aan beperkingen voor anderen.
quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:39 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Nou ik kan wel een paar redenen bedenken hoor. Gewoon puur interesse bijvoorbeeld of het dopen van zijn/haar nichtje/neefje. Kerstviering. Bij de moskee het Suikerfeest meemaken en ook weer, ja raar hoor dat soort mensen, interesse in de wereld om haar/hem heen. Dat je je als gelovige niet kan verplaatsen in de gedachtegang van een ander vergeef ik je.
Dit is een hele andere kwestie, je mag naar binnen, maar binnen gelden wel regels. Je gaat achter je pc bij he kantoorbaan toch ook geen biertje drinken?quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:40 schreef eight het volgende:
[..]
Dus een westerse vrouw mag daar gewoon naar binnen lopen zonder gelaatsbedekking?
quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:00 schreef eight het volgende:
[..]
Ik heb geen moeite met godsdienstvrijheid maar met de beperkingen. Want ik neem aan dat in dit centrum katholieken, athesten e.d. niet welkom zijn.
Je bent altijd welkom in zo´n centrum, waarom zou dat niet mogen?quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:00 schreef eight het volgende:
[..]
Dat die regel binnen een gebouw geldt is niet zo vreemd, de godsdienst moet immers beoefent worden. Echter als dit voor een geheel centrum gaat gelden dan is dat een volkomen verkeerde en nutteloze ontwikkeling.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:57 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Dit is een hele andere kwestie, je mag naar binnen, maar binnen gelden wel regels. Je gaat achter je pc bij he kantoorbaan toch ook geen biertje drinken?
Een gelaatsbedekking?Een hoofddoek is wat anders dan een gelaatsbedekking.
Het geloofsgebouw is dat centrum, waarschijnlijk zal in de gebedsruimtes inderdaad gevraagd worden een hoofddoek op te doen, maar zal je er als genteresseerde best welkom zijn. Verder niets mis mee natuurlijk dat ze dan vragen om als je in hun gebouw komt of je dan ook wilt aanpassen aan hun overtuigingen en huisregels.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:23 schreef eight het volgende:
Dat die regel binnen een gebouw geldt is niet zo vreemd, de godsdienst moet immers beoefent worden. Echter als dit voor een geheel centrum gaat gelden dan is dat een volkomen verkeerde en nutteloze ontwikkeling.
Anderzijds ook gevaarlijk want waar houdt dit op? Eerst was het alleen gebouw, nu dan een centrum. What's next? Een wijk en daarna een stad?
Dit moet je absoluut niet willen in een vrij land als Nederland.
Je bent een of ander moslim wicht dat denkt de waarheid in pacht te hebben, zit ik zo ongeveer goed?quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:54 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Lees mijn andere reacties ook even, voordat je reageert.
Ik ga niet in op onnozele users. Bij dezen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:04 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Je bent een of ander moslim wicht dat denkt de waarheid in pacht te hebben, zit ik zo ongeveer goed?
Tuurlijk mag dat.quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:11 schreef Ryan3 het volgende:
Dus? Mogen athesten nu wel of niet een moskee bezoeken?
Je zit Hans Teeuwen voor 50% na te blaten en combineert dat met racisme richting vrouwen en moslims. Zit ik zo ongeveer goed?quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:04 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Je bent een of ander moslim wicht dat denkt de waarheid in pacht te hebben, zit ik zo ongeveer goed?
Als dat je interpretatie is dat ontgaat je de rode draad.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:43 schreef -0- het volgende:
Verder is je laatste zin natuurlijk weer typisch. Vrijheid voor hen die je eigen geloofsovertuiging delen of hoe zie je dat voor je?
Maar ben je er ook welkom?quote:
Rotzooi trappen niet natuurlijk.quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:07 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ligt aan de intentie van je bezoek, lijkt mij.
Rondkijken, vragenstellen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:13 schreef eight het volgende:
[..]
Rotzooi trappen niet natuurlijk.
Wat is de juiste intentie dan? Rondkijken, socializen of alleen bidden?
Ik zal morgen bij een moskee in de buurt de proef op de som nemenquote:Op woensdag 4 februari 2015 18:15 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Rondkijken, vragenstellen.
Een gelovige zal er bidden, socializen of leren.
Racisme richting vrouwen en Moslims? Sinds wanneer zijn die groepen rassen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:56 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je zit Hans Teeuwen voor 50% na te blaten en combineert dat met racisme richting vrouwen en moslims. Zit ik zo ongeveer goed?
Dat begrip is ook aan inflatie onderhevig. Zelf betrap ik me overigens weleens op racisme jegens Feyenoord-fans. Maar goed, dat zijn toch maar kutkakkerlakken. Of kun je tegenwoordig ook al racistisch zijn jegens dieren?quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:56 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je zit Hans Teeuwen voor 50% na te blaten en combineert dat met racisme richting vrouwen en moslims. Zit ik zo ongeveer goed?
Ze hopen altijd iemand te kunnen bekeren h, dat weet je.quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:21 schreef eight het volgende:
[..]
Ik zal morgen bij een moskee in de buurt de proef op de som nemen
Ik zal mijn zwakbegaafde buurman wel meenemen, die past gelijk ook in hun doelgroep.quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze hopen altijd iemand te kunnen bekeren h, dat weet je..
Afspraken kunnen zo maar ineens veranderen, vooral met dat oproepen voor het gebed.(en al helemaal in een PvdA gemeente)quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:00 schreef El_Matador het volgende:
Damage control:
Gemeentewoordvoerder Peter Oet relativeert dat. 'Die informatie komt uit een inmiddels achterhaalde gespreksnotitie. Die bezwaren leven niet meer, anders was er geen gezamenlijk plan ingediend.' De moskee wil juist rekening houden met de toekomstige medegebruikers van de kazerne, zegt Oet. 'Zo is er afgesproken dat er niet voor het gebed zal worden opgeroepen.'
Peter Oet. Het zou een typetje van Jiskefet kunnen zijn en zo stel ik me hem ook voor. Zo'n PvdA-sukkel.
Ja ik ook, past stukke beter in het Nederlandse landschap dan de meesten van die circustenten. Persoonlijk ben ik tegen de bouw van dit soort moskeen, omdat deze gefinancierd worden door Saudi-Arabi. Juist, onze "bondgenoot" die extremisme financiert, het land dat Europa probeert te islamiseren en ook het land waar je je leven als christen niet zeker bent.quote:Op woensdag 4 februari 2015 14:19 schreef happinessfordogs het volgende:
Ik vind het ontwerp wel mooi om eerlijk te zijn.
Ja, dat is relevant omdat dat land model staat voor Nederland.quote:Op woensdag 4 februari 2015 23:26 schreef Dvm86 het volgende:
Hoeveel kerken staan er in Saudi-Arabi?
Ja, dit is relevant want de kans dat zij deze moskee (gedeeltelijk) financieren is zeer groot en ik heb het niet zo op sponsors van terrorisme.quote:Op woensdag 4 februari 2015 23:31 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ja, dat is relevant omdat dat land model staat voor Nederland.
Wist je dat die oproepen tot gebed een Christelijk / Byzantijnse oorsprong hebben. Zo heeft 't ongeveer geklonken in de Hagia Sofia Kerk voor 't tot een moskee gedoopt werd en de traditie van zang is er nogquote:Op woensdag 4 februari 2015 22:42 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Afspraken kunnen zo maar ineens veranderen, vooral met dat oproepen voor het gebed.(en al helemaal in een PvdA gemeente)
Is in deventer ook gebeurd eerst niet na een jaar een aanvraag indienen voor wel oproep voor gebed.
Idem voor de Islamitische basisschool in de Wervenbuurt.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:48 schreef ssebass het volgende:
Wat ik vooral opmerkelijk vind is de locatie. Dit is volgens mij precies de andere kant van Gouda dan waar de meeste moslims wonen. Lijkt mij niet bijzonder praktisch.
heb je dat vaker gedaan?quote:Op woensdag 4 februari 2015 23:56 schreef hottentot het volgende:
Mooi vrijstaand pandje, kan keurig de fik in.
Een megamoskee in Gouda in de fik steken. Nee ligt niet in de buurt voor mij.quote:
https://www.google.nl/map(...)9:0x849c89edb264424bquote:Op donderdag 5 februari 2015 00:13 schreef skrn het volgende:
Een capaciteit van 1500 man is natuurlijk wel aanzienlijk...
Ligt dat ding midden in een wijk?
Soso, dat kan er af, nou nou... dat dat kan in Nederland. Tis maar hoe je dat bekijktquote:Op woensdag 4 februari 2015 14:37 schreef Beathoven het volgende:
Ook gewone bruiloften![]()
voor gewone bruiloften is 't dan wel weer een mooi gebaar.
Of we gaan terug naar de middeleeuwen met dank aan de beleidsmakers uit de 20e eeuw...quote:Op donderdag 5 februari 2015 09:01 schreef Saekerhett het volgende:
Over 500 jaar lachen we erom dat we ooit gigantische gebouwen hebben gemaakt om fictieve personen te aanbidden
Hangt ook samen met het feit dat de meeste moskeeen in Nederland in bestaande gebouwen zitten - die eigenlijk veel te klein zijn, waardoor de noodzaak bestaat tot bouw van nieuwe moskeeen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:12 schreef Twiitch het volgende:
Wat klopt hier niet aan?:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mosques_in_France
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mosques_in_the_Netherlands
Edit: nevermind, wiki klopt weer eens niet.
Maar ik meen weleens ergens gelezen te hebben dat Nederland, gezien de hoeveelheid inwoners die zichzelf moslim noemen, verreweg de meeste moskeen in de EU telt.
Hangt af van de stromingen en substromingen die 't meest de kop op zullen steken en 't meeste aanhang gaan genereren. Ik hoop dat het meevalt en dat we gewoon met z'n allen door een deur kunnen blijven gaan.quote:Op donderdag 5 februari 2015 09:46 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Of we gaan terug naar de middeleeuwen met dank aan de beleidsmakers uit de 20e eeuw...
Om dezelfde reden als dat kerken niet op een industrieterrein staan.quote:Op donderdag 5 februari 2015 09:40 schreef Ferdo het volgende:
Als dat gedrocht er al met alle geweld moet komen, waarom dan niet gewoon op een industrieterrein neerplempen?
Pffffffff wat een vergelijking weer.quote:Op donderdag 5 februari 2015 11:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Om dezelfde reden als dat kerken niet op een industrieterrein staan.
Goh, hoe kan het dan dat er vroeger honderden militairen in die niet bestaande bunker gewerkt hebben?quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:46 schreef tong80 het volgende:
De gemeente ontkent met klem dat er een ondergrondse bunker op het kazerneterrein is. 'Dat kan hier niet eens, gezien de slappe veengrond', zegt Oet. 'Er was een kantoorgebouw met op de begane grond een bunker. Het gebouw erbovenop is al gesloopt en de bunker zelf wordt binnenkort gesloopt. Alleen het kantoorgebouw zonder bunker blijft staan en wordt hergebruikt.'
De Weekkrantquote:Goudse kazerne in de uitverkoop
GOUDA - Met een open dag en renie werd twee jaar geleden nog het veertigjarig jubileum van de Prins Willem Alexanderkazerne gevierd. Inmiddels hebben de laatste personeelsleden de kazerne aan de Groen van Prinsterersingel verlaten en gaat het gebouw in de uitverkoop.
De huidige Prins Willem Alexanderkazerne (PWA) toont nog nauwelijks sporen van de Koninklijke Landmacht, waarvoor de kazerne destijds werd gebouwd. “De kazerne werd gebouwd om het Territoriaal Commando vanuit Den Haag te herhuisvesten op een centrale plek midden in ons land,” vertelt Majoor b.d. Richard Marchand. Op een aantal onderbrekingen wegens buitenlandse uitzendingen en speciale opdrachten na, heeft hij bijna zeventien jaar binnen de muren van de Goudse kazerne gewerkt. De PWA was net als andere kazernes een soort doorgaanshuis, waar niemand echt lang bleef. “Vanuit de PWA werden alle nationale taken uitgevoerd ter ondersteuning van de kazernecomplexen in Nederland. Zeg maar een soort militaire huisbaas.” Natuurlijk waren er in het verleden parate militairen in de kazerne werkzaam, maar de PWA is nooit een militair opleidingscentrum geweest. “In beginsel stond er alleen de ‘oudbouw’, die vier jaar geleden, op de bunker na, is afgebroken. De bunker was ingericht als commandocentrum in tijden van crisis. Tijdens de Golfoorlog heb ik hier heel wat weken doorgebracht. Wij fungeerden als Host Nation Support en moesten al het materiaal vanuit Duitsland begeleiden naar Rotterdam voor verscheping naar het oorlogsgebied.” Nadat in 1991 de nieuwbouw in gebruik werd genomen is de oudbouw nog jarenlang als oefenlocatie gebruikt door commando’s en mariniers. “Zij hebben hier flink huis gehouden. Als het ware hadden zij het al gesloopt voordat het sloopbedrijf eraan te pas kwam.” Marchand bestrijdt het gerucht dat er ooit vele kilo’s munitie in de bunker lagen opgeslagen. “Absoluut niet. De bunker heeft nooit munitie-opslag gehad. Er werkten immers honderden mensen.” Het Territoriaal Commando veranderde in Nationaal Territoriaal Commando en later in het Natco. Na de laatste reorganisatie werden alle onderdelen van de Koninklijke Landmacht in 2004 ondergebracht in andere kazernes en werd de kazerne een ict-bolwerk van Defensie. Inmiddels zijn de meeste afdelingen verhuisd, onder meer naar de nieuwe Kromhoutkazerne in Utrecht. Een herbestemming heeft Defensie niet voor de kazerne, zodat is besloten het gebouw af te stoten. “Hiermee gaat voor velen een gebouw vol waardevolle herinneringen verloren.”
Het blijft me verbazen... je kunt daar vrij weinig ondergronds doen, maar goed.... die wetenschap is aan de andere kant bij uitstek reden om het wel te doen als je iets verborgen wilt houden.quote:
Mwah, in de OP staat dat de gemeente en de omwonenden daarover van mening verschillen, en het zou me niet eens meer verbazen als de omwonenden het beter weten dan de woordvoerder van de gemeente.quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:08 schreef Tamashii het volgende:
Nee die bunker is dus niet ondergronds. Staat ook in de OP.
Een regelrecht schande.quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:20 schreef Persefoneia het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)kee_gaat_door__.html
Nieuw dieptepunt. Benieuwd wanneer Asscher weer een toneelstukje gaat opvoeren als hij claimt dat hij voorstander is van integratiequote:Op donderdag 5 februari 2015 13:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een regelrecht schande.
Blijkt maar eens te meer dat d66, gl en pvda zelf de segregatie aansporen.
Ik hoop zo dat het alsnog via het gerecht tegengehouden kan worden op de twijfelachtige procedure en bedenkelijke financiering.
De nieuwe Nederlandse taal?quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:37 schreef starla het volgende:
الله أكبر الله أكبر
قولوا معي الويل للمستعمر
وﷲ فوق الغادر المتجبر
الله أكبر يا بلادي كبري
وخذي بناصية المغير ودمري
قولوا معي قولوا معي
الله الله الله أكبر
الله فوق المعتدي
Ok, en wie is de agressor?quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:37 schreef starla het volgende:
الله أكبر الله أكبر
قولوا معي الويل للمستعمر
وﷲ فوق الغادر المتجبر
الله أكبر يا بلادي كبري
وخذي بناصية المغير ودمري
قولوا معي قولوا معي
الله الله الله أكبر
الله فوق المعتدي
quote:Megamoskee in Gouda mag er van college komen
Een grote moskee in Gouda-Noord mag er van het Goudse college van burgemeester en wethouders komen. Dat is donderdag bekendgemaakt. Om de bouw van het gebedshuis, waarin drie bestaande moskeen worden samengebracht, is al lange tijd veel te doen.
Buurtbewoners keren zich fel tegen de plannen, omdat de moskee onder meer voor te veel overlast zou zorgen. Bovendien waren er twijfels over de herkomst van het geld voor financiering van het gebedshuis. Kort geleden riep het CDA in de Tweede Kamer minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie nog op om daar onderzoek naar te doen.
Er zou een forse investering uit het buitenland worden gedaan, maar volgens het Goudse college is dat niet waar. De moskee wordt voor bijna 100 procent met Nederlands geld gefinancierd.
God is groot, god is machtig... daar lijkt me niets nieuws aan in de Nederlandse taal, meer hetzelfde oude achterhaalde refrein.quote:
Nou, salafascisten, gefeliciteerd!quote:
Salafistische moskee, ja?quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:01 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nou, salafascisten, gefeliciteerd!
quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:39 schreef BB-King het volgende:
Heel de wereld gaat gebukt onder islam-terreur en Gouda geeft groen licht voor zoiets.
Aardige kerelquote:Op donderdag 5 februari 2015 14:04 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Anders vraag je immers niet aan zo'n aap om mee te helpen geld in te zamelen
[ afbeelding ]
C: Beide.quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, in de OP staat dat de gemeente en de omwonenden daarover van mening verschillen, en het zou me niet eens meer verbazen als de omwonenden het beter weten dan de woordvoerder van de gemeente.
En dat is? Gewoon NL hier aub.quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:37 schreef starla het volgende:
الله أكبر الله أكبر
قولوا معي الويل للمستعمر
وﷲ فوق الغادر المتجبر
الله أكبر يا بلادي كبري
وخذي بناصية المغير ودمري
قولوا معي قولوا معي
الله الله الله أكبر
الله فوق المعتدي
Maar onverwacht was het natuurlijk niet.quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:43 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Walgelijk hoe de PvdA/GL/D66 dit intolerante haatpaleis erdoor drukken.
Je vergeet de VVD en Gouda Positief.quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:43 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Kort samengevat = expansie en executie van alle ongelovigen muhahahahaquote:
moskeeen KUNNEN mooie gebouwen zijn, maar diegene die ik ken hier in de buurt zijn allemaal afzichtelijke hokken die totaal niet in het straatbeeld passen, niet qua stijl, en in sommige gevallen al helemaal niet qua kleur.quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:55 schreef AldnoahGast het volgende:
Moskeen zijn prachtige gebouwen, hadden wij in ons dorp maar een moskee. Nederland moet zich beseffen dat er een groep mensen leeft in ons land dat met hun eigen centjes hun eigen plekken willen kopen omdat er een behoefte naar is. Zolang zij dit financieren met eigen centjes en zolang ik geen belasting voor hun betaal, dan is het naar mijn mening allemaal prima. Van mij part kopen ze de gehele dam over en bouwen ze er een moskee op, zolang zij het maar zelf financieren.
Klopt, het is wel belangrijk dat de moskee ook past bij de omgeving. De Esalam moskee (Rotterdam) vind ik altijd een prachtig gezicht wanneer ik er langs rij.quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
moskeeen KUNNEN mooie gebouwen zijn, maar diegene die ik ken hier in de buurt zijn allemaal afzichtelijke hokken die totaal niet in het straatbeeld passen, niet qua stijl, en in sommige gevallen al helemaal niet qua kleur.
Zie, je komt zo wel in de hemel. Eindelijk iemand in dit topic die de boel kan nuanceren i.p.v. te schreeuwen: 'walgelijk, er wordt een moskee gebouwd'.quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:01 schreef AldnoahGast het volgende:
[..]
Klopt, het is wel belangrijk dat de moskee ook past bij de omgeving. De Esalam moskee (Rotterdam) vind ik altijd een prachtig gezicht wanneer ik er langs rij.
Als dat nou iemands gevoel is, wie ben jij om te zeggen dat die een schreeuwlelijk is.quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:06 schreef starla het volgende:
[..]
Zie, je komt zo wel in de hemel. Eindelijk iemand in dit topic die de boel kan nuanceren i.p.v. te schreeuwen: 'walgelijk, er wordt een moskee gebouwd'.
Tactisch gequoot. De rest weglaten joh.quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:07 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Als dat nou iemands gevoel is, wie ben jij om te zeggen dat die een schreeuwlelijk is.
Die konden van mij aan het gas gaan hangen met dat geblaat.quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:09 schreef KNAK het volgende:
In London is het er al
"Mosq area - no alcohol allowed!"
De rest is nutteloos. En wat is dat voor domme opmerking de laatste tijd. Tactisch gequoot. Ja, Fok! is net een potje schakenquote:Op donderdag 5 februari 2015 16:09 schreef starla het volgende:
[..]
Tactisch gequoot. De rest weglaten joh.
Het is gewoon weer de tweede woestijngodsdienst met oude gebruiken uit het Midden-Oosten die binnenkomt. Allerlei geboden/verboden op een al dan niet gewelddadige wijze die 2000/1400 jaar geleden in het Midden-Oosten zijn opgetekend.quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:09 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
Blijft relevant en precies het probleem.
Vervang moskee voor Moslim en gebouw/hok boor Mens...quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
moskeeen KUNNEN mooie gebouwen zijn, maar diegene die ik ken hier in de buurt zijn allemaal afzichtelijke hokken die totaal niet in het straatbeeld passen, niet qua stijl, en in sommige gevallen al helemaal niet qua kleur.
En dan...?quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:25 schreef hetishierstil het volgende:
[..]
Vervang moskee voor Moslim en gebouw/hok boor Mens...
Moslims KUNNEN mooie mensen zijn, maar diegene die ik ken hier in de buurt zijn allemaal afzichtelijke mensen die totaal niet in het straatbeeld passen, niet qua stijl, en in sommige gevallen al helemaal niet qua kleur.quote:
Dat begreep ik wel, alleen ben ik het daar dus niet mee eens. Overvecht zou een dooie boel zijn zonder moslims op straat.quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:29 schreef hetishierstil het volgende:
[..]
Moslims KUNNEN mooie mensen zijn, maar diegene die ik ken hier in de buurt zijn allemaal afzichtelijke mensen die totaal niet in het straatbeeld passen, niet qua stijl, en in sommige gevallen al helemaal niet qua kleur.
Of moet ik alles uitleggen ...
Hoe bedoel je qua kleur?quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:29 schreef hetishierstil het volgende:
[..]
Moslims KUNNEN mooie mensen zijn, maar diegene die ik ken hier in de buurt zijn allemaal afzichtelijke mensen die totaal niet in het straatbeeld passen, niet qua stijl, en in sommige gevallen al helemaal niet qua kleur.
Of moet ik alles uitleggen ...
Dan zou jij dus moeten weten wat er in Bosnie gebeurd op dit moment.....quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:06 schreef starla het volgende:
[..]
Zie, je komt zo wel in de hemel. Eindelijk iemand in dit topic die de boel kan nuanceren i.p.v. te schreeuwen: 'walgelijk, er wordt een moskee gebouwd'.
Inderdaad, wat walgelijk zeg, dat we in een land wonen waar gebouwen worden gebouwd voor mensen die een ander geloof willen uiten en wat walgelijk dat dat gewoon mag van de overheid en dat er geen terroristen je in de fik zetten hierom.
Btw: ben athest en Bosnisch/Hongaars voordat men straks weer denkt dat ik een jihadist ben.
Een lekker stukje discriminatie haat dus.quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:51 schreef starla het volgende:
[..]
Kort samengevat = expansie en executie van alle ongelovigen muhahahaha
Dat zegt al genoeg over hoe jij in de maatschappij staat: oogklepjes op met een plakje kaas op je boterham. En dan met de pootjes op bank pseudo-vervreemd doen over de bouw van een moskee.quote:
Hoe kan B en W het dan al goedkeuren?quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:51 schreef Morodeepdelver het volgende:
De gemeente Gouda heeft de kazerne nog nieteens aangekocht, dus er valt ook weinig te verkopen op dit moment.
Leuk dat er al plannetjes worden goedgekeurd door de B&W maar de gemeenteraad moet ook nog akkoord gaan, en zoals ik het zie heeft ruim 50% een voorkeur voor Gemiva + De Ark (dagverblijf en basisschool) in de PWA kazerne.
Het ontbreekt hier alleen nog aan een sluitend financieringsplan.... iets dat wl gemaakt is icm de moskee.
In April wordt er pas een keuze gemaakt of de kazerne ook daadwerkelijk wordt aangekocht door de gemeente Gouda.
Ja, maar dat ontgaat je natuurlijk weer pijnlijk. Ik weet niet wat het is: goedgelovigheid, naviteit of gewoon een behoefte om te trollen. En van de drie is het.quote:
Niet zomaar een moskee he. Een moskee die gefinancierd wordt met behulp van haatgeld van een haatorganisatie, waarbij de gemeente de besluitvorming onder de pet heeft gehouden en niet in wil gaan op bezwaren van directe omwonenden. Tevens is nu al duidelijk wat voor haatorganisatie daar in wil zitten, als je kijkt naar de eisen mbt vrouwen en de omgeving.quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:40 schreef starla het volgende:
[..]
Dat zegt al genoeg over hoe jij in de maatschappij staat: oogklepjes op met een plakje kaas op je boterham. En dan met de pootjes op bank pseudo-vervreemd doen over de bouw van een moskee.
Er is nog niks doorgedrukt. Het College van B&W heeft de plannen goedgekeurd. In dat college zitten naast de partijen die jij noemt, ook de VVD en een lokale partij. En de burgemeester is van VVD-huize.quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:43 schreef Arthur_Spooner het volgende:
B&W zorgen voor het dagelijkse bestuur van de stad, de gemeenteraad heeft hierop een controlerende functie en zorgt dat alles in grote lijnen goed verloopt.quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:40 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Hoe kan B en W het dan al goedkeuren?
AIVD ingelicht.quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:37 schreef starla het volgende:
الله أكبر الله أكبر
قولوا معي الويل للمستعمر
وﷲ فوق الغادر المتجبر
الله أكبر يا بلادي كبري
وخذي بناصية المغير ودمري
قولوا معي قولوا معي
الله الله الله أكبر
الله فوق المعتدي
Lolwut?quote:
De vertaling volgt enkele posts later.quote:Op donderdag 5 februari 2015 17:02 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat daar staat. Daarom verdacht.
الله أكبر الله اكبرquote:Op donderdag 5 februari 2015 17:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
De vertaling volgt enkele posts later.
Ehm die is dan weer verwijderd? Heb pagina 4 t/m 6 driemaal doorgelezen.quote:Op donderdag 5 februari 2015 17:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
De vertaling volgt enkele posts later.
Ja, AIVD ingelicht dus.quote:Op donderdag 5 februari 2015 17:06 schreef DrMabuse het volgende:
Allah is greatest! Allah is greatest!
And Allah is greatest above plots of the aggressors,
And Allah is the best helper of the oppressed.
With faith and with weapons I shall defend my country
And the light of truth will shine in my hand.
Say with me! Say with me!
Allah, Allah, Allah is greatest!
Allah is above any attacker
je bent gewoon een verkapte jihad strijder die hier op fok loopt te propagerenquote:Op donderdag 5 februari 2015 16:40 schreef starla het volgende:
noeg over hoe jij in de maatschappij staat: oogklepjes op met een plakje kaas op je boterham. En dan met de pootjes op
En nou in het Nederlands.quote:Op donderdag 5 februari 2015 17:06 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
الله أكبر الله اكبر
الله أكبر فوق كيد المعتدي
الله للمظلوم خير مؤيدي
أنا باليقين وبالسلاح سأفتدي
بلدي ونور الحق يسطع في يدي
قولوا معي قولوا معي
الله الله الله أكبر
الله فوق المعتدي
Er is bezwaar genoeg maar ze doen er niets mee.(geld he)quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:58 schreef DrMabuse het volgende:
En in een land waar we (natuurlijk) geen bezwaar maken.
quote:Op donderdag 5 februari 2015 17:26 schreef fokky100 het volgende:
Gewoon een paar varkens daar in de grond graven. (en dat blijven doen)
Waarom ben je zo gefrustreerd dan?quote:Op donderdag 5 februari 2015 17:30 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Jawel hoor, is ver van mijn huis.
Je kent me niet, dus niet dom lullen he.quote:Op donderdag 5 februari 2015 17:30 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Waarom ben je zo gefrustreerd dan?
Haha, let them come!quote:Op donderdag 5 februari 2015 17:02 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat daar staat. Daarom verdacht.
Nou, het is eigenlijk best makkelijk af te leiden uit je post. De frustratie spat er van af. Zal vast niet prettig zijn om je zo hulpeloos te voelen.quote:Op donderdag 5 februari 2015 17:32 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Je kent me niet, dus niet dom lullen he.
Allah is groot, Allah is machtig.quote:
Zie nu wel dat je me niet kent, ik moet hier de moslims met een loep zoeken en een moskee kennen we hier niet.quote:Op donderdag 5 februari 2015 17:39 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nou, het is eigenlijk best makkelijk af te leiden uit je post. De frustratie spat er van af. Zal vast niet prettig zijn om je zo hulpeloos te voelen.
De argumenten die je aanvoert leiden niet noodzakelijk tot de conclusie dat je niet gefrustreerd bent.quote:Op donderdag 5 februari 2015 17:47 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Zie nu wel dat je me niet kent, ik moet hier de moslims met een loep zoeken en een moskee kennen we hier niet.
Zie je nu waarom je er naast zit.(ik denk dat jij echt moeite hebt met zo'n idee)
Aannames leiden tot misverstanden, daar ben jij het voorbeeld van.quote:Op donderdag 5 februari 2015 17:50 schreef Ceberut het volgende:
[..]
De argumenten die je aanvoert leiden niet noodzakelijk tot de conclusie dat je niet gefrustreerd bent.
Wie maakt er nu aannames?quote:Op donderdag 5 februari 2015 18:01 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Aannames leiden tot misverstanden, daar ben jij het voorbeeld van.
Ga maar weer lekker op het moslim forum trollen.
Ga jij eerst maar eens varkens begraven. Doe je vak.quote:Op donderdag 5 februari 2015 18:01 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Aannames leiden tot misverstanden, daar ben jij het voorbeeld van.
Ga maar weer lekker op het moslim forum trollen.
?quote:Op donderdag 5 februari 2015 17:55 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, alsof dat een bestaande combo is.
Ja hoor, alleen zullen er heel erg weinig mensen zijn voor wie dat geldt.quote:Op donderdag 5 februari 2015 17:55 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, alsof dat een bestaande combo is.
Nice.quote:Op donderdag 5 februari 2015 21:58 schreef Geerd het volgende:
Wanneer komt er hier eens een op de hoek? Kan ik beter leren integreren
Dat weten we uiteraard nog niet.quote:
n a kurva. Stvarno. Prostitult.quote:Op donderdag 5 februari 2015 23:32 schreef starla het volgende:
[..]
?
Als bewijs wil ik je wel verbaal vernederen in beide talen, maar laat ik daar uit respect voor de Nederlandse taal maar vanaf zien.
Wanneer gaat de gemeenteraad stemmen dan?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 00:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat weten we uiteraard nog niet.
Ja precies, zoiets.quote:Op donderdag 5 februari 2015 17:06 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
الله أكبر الله اكبر
الله للمظلوم خير مؤيدي
قولوا معي قولوا معي
الله الله الله أكبر
الله فوق المعتدي
Dat gezeik over een kleine groep is inmiddels ook al achterhaald vind je ook niet?quote:Op donderdag 5 februari 2015 17:21 schreef maaria1990 het volgende:
Abrahamitische religies (dus islam, christendom, jodendom) = haat. Het doel van deze religies is het onderdrukken van mensen. Het christendom deed dit dus ook in Europa, maar dan voornamelijk 1000-1500 jaar geleden. Van oorsprong zijn deze geloven gewelddadig. Dus het is onzin als mensen beweren dat liefde de leidraad is.
Gelukkig zijn sommige mensen in staat zo'n religie te nuanceren en het te combineren met vrijheid. Het is dus vooral aan de mens. Hoe gaan zij om met deze haatzaaiende religies? Er zijn denk ik 3 groepen mensen. Een kleine groep mensen die daadwerkelijk geweld gebruikt zoals deze religies voorschrijven, een zr grote en dus ook gevaarlijke groep die niet direct geweld gebruikt maar dit stiekem wel goedkeuren bij iedere belediging, en een kleine groep die het gemakkelijk kan combineren met vrije, westerse normen en waarden.
Is je familie overleden dan?quote:Op donderdag 5 februari 2015 18:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ga jij eerst maar eens varkens begraven. Doe je vak.
Met respect voor de moslims? Die grens is inmiddels al ruim overschreden, van respect is geen sprake meer.quote:Op donderdag 5 februari 2015 17:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nu afwachten hoe de gemeenteraad gaat stemmen. Het lijkt me verstandig om tegen te stemmen, met respect voor de moslims. Een moskee bouwen van eigen geld is prima, zolang het aan bepaalde regels (lawaai, hoogte, bestemmingsplan, ...) voldoet maar met geld van buiten zo'n groot religieus complex bouwen in een land wat niets met de islam heeft en dit naast een school en een kinderopvang lijkt me onverstandig.
Gezeik? Haar punt over Abrahamistische religies en haat klopt anders wel.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 04:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat gezeik over een kleine groep is inmiddels ook al achterhaald vind je ook niet?
Het levert de gemeente veel geld op.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 05:09 schreef Metalfrost het volgende:
want de gemeente Gouda luistert niet naar de burgers.
Zeker, het is een stuk makkelijker om een moskee in de smiezen te houden dan drie. Voor de AIVD zal het wel prima uitkomen.quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:47 schreef Wespensteek het volgende:
n moskee in plaats van drie lijkt mij ook veel handiger.
Misschien moeten ze de bunker toch maar laten staan, compleet met ultra high tech afluisterapparatuur.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 08:10 schreef Dik_Troll het volgende:
[..]
Zeker, het is een stuk makkelijker om een moskee in de smiezen te houden dan drie. Voor de AIVD zal het wel prima uitkomen.
Dat is zeker geen gek idee.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 08:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien moeten ze de bunker toch maar laten staan, compleet met ultra high tech afluisterapparatuur.
Allah, met zijn dikke lul!quote:Op donderdag 5 februari 2015 17:06 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
الله أكبر الله اكبر
الله للمظلوم خير مؤيدي
قولوا معي قولوا معي
الله الله الله أكبر
الله فوق المعتدي
Haha, via google translate ofzo? Want dat zou je nooit zo zeggen namelijkquote:
Wat een enggeestige oplossing; een muur plaatsen. Godverdomme Gouda Nederlandquote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:04 schreef Mani89 het volgende:
Zo, opgelost.
[ afbeelding ]
Net als de Joden een muur bouwden tegen de overlast van moslimextremisme.
Alleen maar goed... je wilt ook niet dat die kleine kinderen die enge, vieze mannen met ranzige baarden en rare kleding zien.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:04 schreef Mani89 het volgende:
Ja en die ook nog een pedofiel als hun heilige profeet zien.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Alleen maar goed... je wilt ook niet dat die kleine kinderen die enge mannen met vieze baarden en rare kleding zien.
Ratjetoe van Hongaars (wat een kuttaal overigens) en Bosnisch. Maar dat je dat zo niet zou zeggen begrijp ik.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:33 schreef starla het volgende:
[..]
Haha, via google translate ofzo? Want dat zou je nooit zo zeggen namelijk
Heb je hier een bron voor, kan niets vinden hierover als nieuwsbron.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:04 schreef Mani89 het volgende:
Zo, opgelost.
[ afbeelding ]
http://www.dagelijksestan(...)ermen-tegen-vrouwen/quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Heb je hier een bron voor, kan niets vinden hierover als nieuwsbron.
quote:In Rusland leven we als Russen. Elke minderheid, van overal, die wil leven in Rusland, om te werken en te eten in Rusland, spreekt Russisch, en moet de Russische wetten respecteren.
Als ze de sharia prefereren, en het leven leiden van een moslim, dan adviseren wij hen om naar die plaatsen te gaan waar dat is de staatswet. Rusland heeft geen islamitische minderheden nodig. Minderheden hebben Rusland nodig, en we zullen ze geen speciale privileges toekennen, of proberen om onze wetten te veranderen om beter bij hun wensen te passen.
Het maakt niet uit hoe hard ze roepen ‘discriminatie’. We tolereren geen gebrek aan respect voor onze Russische cultuur. We kunnen beter leren van de zelfmoord van Amerika, Engeland, Nederland en Frankrijk, als we willen overleven als natie. De moslims zijn die landen aan het overnemen en dat zal ze niet lukken met Rusland.
De Russische gewoontes en tradities zijn niet compatibel met het gebrek aan cultuur of de primitieve manier van sharia wetgeving en moslims. Wanneer dit eervolle wetgevend lichaam denkt aan het maken van nieuwe wetten, moet het in gedachten hebben de Russische nationale belangen voorop te stellen, in acht nemend dat de moslims minderheden zijn en geen Russen.
Dds is geen nieuwsbron, en in dat artikel dat ik vanmorgen ook al had gelezen staat ook geen nieuwsbron.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:02 schreef hottentot het volgende:
[..]
http://www.dagelijksestan(...)ermen-tegen-vrouwen/
Hoe gebruik jij Google (serieuze vraag, want dit was binnen een seconde gevonden)
Ah, de woorden van Poetin die Poetin nooit uitgesproken heeft. Altijd leuk, dat soort verzonnen teksten.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Poetin legt het even uit, wat ze in Nederland niet snappen en waarom het hier naar de verdoemenis gaat.
[..]
Dan houd het op.quote:
Ik stel toch ook dat het dan ophoud.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Meningen zijn geen nieuws, artikel in telegraaf kan ik niet vinden.
Muur op verzoek van de instellingen ark en gemiva.twitter:BenEijsink twitterde op vrijdag 06-02-2015 om 11:30:17Afscheiding/muur #PWA komt er op verzoek @Ark en @Gemiva om een rustige en overzichtelijke buitenruimte te hebben! http://t.co/OHqKH1pxre reageer retweet
Het zou niet eens uit moeten maken of het echt is of niet.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, de woorden van Poetin die Poetin nooit uitgesproken heeft. Altijd leuk, dat soort verzonnen teksten.
Precies, zolang de boodschap maar goed is. Jatog?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het zou niet eens uit moeten maken of het echt is of niet.
In essentie wel, al had Micky mouse het gezegd.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Precies, zolang de boodschap maar goed is. Jatog?
Ah.. vandaar ook dit soort taferelen in Moskou:quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Als ze de sharia prefereren, en het leven leiden van een moslim, dan adviseren wij hen om naar die plaatsen te gaan waar dat is de staatswet. Rusland heeft geen islamitische minderheden nodig. Minderheden hebben Rusland nodig, en we zullen ze geen speciale privileges toekennen, of proberen om onze wetten te veranderen om beter bij hun wensen te passen.
Is dat nou gesoept of wat?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ah.. vandaar ook dit soort taferelen in Moskou:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar zijn er te weinig van in Moskou.... of teveel... het is maar hoe je het bekijkt.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En waarom zitten ze dan buiten?
Ze hebben toch moskeen?
Volgens mij zag ik paar jaar geleden dergelijke foto's ook van Montmartre Parijs.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Daar zijn er te weinig van in Moskou.... of teveel... het is maar hoe je het bekijkt.
Herbestemming? Waarom?quote:Het college van B en W heeft in december het vertrouwen uitgesproken dat de school, het kinderdagverblijf en de moskeen met een goed uitgewerkt plan komen voor de herbestemming, aldus Oet: 'Vanavond (dinsdag, red.) vergadert het college, donderdag wordt het oordeel bekend.
2:quote:De gemeente ontkent met klem dat er een ondergrondse bunker op het kazerneterrein is. 'Dat kan hier niet eens, gezien de slappe veengrond', zegt Oet.
Is die atoombunker er nu wel of niet?quote:Opvallend is dat een aantal vragen specifiek is gericht op de aanwezigheid van een bunker onder het complex van de voormalige kazerne aan de Groen van Prinsterersingel in Gouda. Oskam: ,,Aan doemdenken doe ik niet, maar zo'n bunker is wel precair.''
Zo luidt n van de vragen als volgt: 'Krijgt de koper van de voormalige kazerne de atoombunker hierbij inbegrepen en heeft deze koper dan vrij toegang tot en beschikking over de atoombunker?'
Ja, maar is die bunker er nu wel of niet?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:48 schreef Ferdo het volgende:
Dat van die veengrond klopt wel. Gouda is ook tientallen jaren een artikel 12-gemeente geweest (oftewel onder curatele bij het rijk) omdat ze daar te maken hebben met hoge kosten door voortdurende verzakkingen.
Volgens de gemeente niet, maar waarom komen die vraagstellers er dan mee aan, zou je zeggen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:49 schreef paddy het volgende:
[..]
Ja, maar is die bunker er nu wel of niet?
Volgens de gemeente niet, maar volgensquote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:50 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Volgens de gemeente niet, maar waarom komen die vraagstellers er dan mee aan, zou je zeggen.
En de manier waarop de vraag gesteld ging worden wel nl:quote:CDA-woordvoerder voor veiligheid, justitie en de politie
Anders was de vraag geweest "klopt het dat daar een atoombunker is? En zo ja, ......"quote:"Krijgt de koper van de voormalige kazerne de atoombunker hierbij inbegrepen en heeft deze koper dan vrij toegang tot en beschikking over de atoombunker'
Herbestemming? Waarom en waar? Zelfde locatie? Of andere locatie?quote:Het college van B en W heeft in december het vertrouwen uitgesproken dat de school, het kinderdagverblijf en de moskeen met een goed uitgewerkt plan komen voor de herbestemming, aldus Oet: 'Vanavond (dinsdag, red.) vergadert het college, donderdag wordt het oordeel bekend
Officieel is het natuurlijk nog steeds militair terrein volgens het oude bestemmingsplan. Dus het bestemmingsplan moet worden aangepast, dat lijkt me bedoeld te worden met herbestemming.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:08 schreef paddy het volgende:
[..]
Volgens de gemeente niet, maar volgens
[..]
En de manier waarop de vraag gesteld ging worden wel nl:
[..]
Anders was de vraag geweest "klopt het dat daar een atoombunker is? En zo ja, ......"
En dan nog mijn vraag
[..]
Herbestemming? Waarom en waar? Zelfde locatie? Of andere locatie?
Hongaars is voor buitenlanders geen mooie taal om te horen ook. Althans dat hoor ik vaak, een beetje zoals veel landen tegen het Nederlands aankijken als ze dat horen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:35 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ratjetoe van Hongaars (wat een kuttaal overigens) en Bosnisch. Maar dat je dat zo niet zou zeggen begrijp ik.
quote:Op donderdag 5 februari 2015 17:06 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
الله أكبر الله اكبر
الله للمظلوم خير مؤيدي
قولوا معي قولوا معي
الله الله الله أكبر
الله فوق المعتدي
Je kan de laatste dagen door heel ons Nederland,quote:
Nee, ik ben putjesschepper, mutant.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat je mee zou moeten doen met de Comedy Club. Je zou volle zalen trekken. Een magazijnmedewerker met humor.
Het is lief dat je mij een voorbeeld noemt van wat er mis is. Je kent mij nogal grote waarde toe, al zeg ik het zelf. Evengoed denigreer ik niemand op basis van zijn of haar beroep - juist op basis van de gebruikte argumentatie. En dat is iets wat je zelf ook aangeeft - je complete retoriek is gebaseerd op de conversaties met moslims in laaggeplaatste beroepen. Nu maakt mij dat niet zoveel uit natuurlijk, behalve dan dat die conversaties geen valide grond bieden voor je redenering.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ik ben putjesschepper, mutant..
Grappige dat jij dezelfde methodiek gebruikt als je extreemrechtse vrinden om iemand als discussiant te denigreren. Of je bent werkloos, en dus zijn je argumenten niet valide, of je bent laag opgeleid, en dus is je argument niet valide, of je hebt een laag geplaatst beroep, en dus is je argument niet valide. In mijn geval, omdat ik kennelijk collega's heb die moslim zijn, heb ik een laag geplaatst beroep en dus... zijn mijn argumenten niet valide en probeer je je, ondanks je mooie vredelievende geloof waarbij iedereen in feite gelijk is, de stront in te trappen. Jij bent echt een voorbeeld wat er mis is aan moslims.
Moslims met een universitaire opleiding net als de el Fuqan vereniging van de UvA bijv.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is lief dat ik een voorbeeld ben van wat er mis is. Je kent mij nogal grote waarde toe, al zeg ik het zelf. Evengoed denigreer ik niemand op basis van zijn of haar beroep - juist op basis van de gebruikte argumentatie. En dat is iets wat je zelf ook aangeeft - je complete retoriek is gebaseerd op de conversaties met moslims in laaggeplaatste beroepen.
Dat is wel grappig, want je redenering blijft nog steeds geen hout snijden. Je lijkt niet te beseffen dat je die argumentatie nimmer kan doortrekken op de moslimpopulatie als geheel.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Moslims met een universitaire opleiding net als de el Fuqan vereniging van de UvA bijv.
En ja, daar sta je wel een beetje van te kijken, wat deze aankomende academici beweren.
Was even de Van Rossems gaan kijken op NPO3, sorry.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is wel grappig, want je redenering blijft nog steeds geen hout snijden. Je lijkt niet te beseffen dat je die argumentatie nimmer kan doortrekken op de moslimpopulatie als geheel.
Oh werkelijk sociologisch veldonderzoek. Ik denk het inderdaad. En dat sociologische veldonderzoek rechtvaardigt een algemene stelling ten aanzien van moslims. Seriously. De onzin die je kan verkondigen is treurig.... je hebt contact met medewerkers die je carpoolen naar je werk. Ik heb voor mijn werk te maken met burgercontacten, als ik dat op zo een manier zou extrapoleren als jij dat doet, maar naar 'de Nederlander', dan hebben we een serieus probleem in Nederland.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 21:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb idd niet een representatieve blik op die hele gemeenschap idd. Bijv. alleen al omdat ik idd alleen contacten heb met moslims iig ouder dan 30, maar vooral ouder dan 40. En wat afkomst beperkt tot Turkije en Marokko.
Neemt niet weg dat je mijn ervaringen kunt beschouwen als sociologisch veldonderzoek. Dat is meer dan vele Nederlanders kunnen zeggen, vaak wordt er "geouwehoereerd" vanuit nauwelijks enige ervaring met moslims... Ik koppel mijn ervaringen (redelijk intensieve discussies) voorts aan literatuur en bronnen op internet, af en toe een discussie met een sociaal-antropoloog.
Een sociologisch veldonderzoek is nooit representatief hoor.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 21:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh werkelijk sociologisch veldonderzoek. Ik denk het inderdaad. En dat sociologische veldonderzoek rechtvaardigt een algemene stelling ten aanzien van moslims. Seriously. De onzin die je kan verkondigen is treurig.... je hebt contact met medewerkers die je carpoolen naar je werk. Ik heb voor mijn werk te maken met burgercontacten, als ik dat op zo een manier zou extrapoleren als jij dat doet, maar naar 'de Nederlander', dan hebben we een serieus probleem in Nederland.
Je ervaringen zijn niet alleen uitermate beperkt, ze zijn ook vanuit een dermate negatieve framing dat van een fatsoenlijk veldonderzoek geen sprake is. Je bent op zoek naar bevestiging van je eigen stelling, niet naar iets wat je stelling niet kan onderbouwen.
Denk het niet. Wat moet een brandweerkazerne met een bunker?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:44 schreef paddy het volgende:
Die hele moskee zal mij een worst zijn.
Dit interesseert mij dan weer wel
[..]
Herbestemming? Waarom?
En ook zo vreemd (nu schiet ik niet meteen in de stress om een bunker) maar zie tegenstrijdige berichten.
1:
[..]
2:
[..]
Is die atoombunker er nu wel of niet?
In grote lijnen ben ik het daarmee eens, maar dan toegepast op het 'westen'. Alleen, daar waar een cultureel iets van een minderheid niet conflicteert met die van ons kan het naast elkaar bestaan.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Poetin legt het even uit, wat ze in Nederland niet snappen en waarom het hier naar de verdoemenis gaat.
In Rusland leven we als Russen. Elke minderheid, van overal, die wil leven in Rusland, om te werken en te eten in Rusland, spreekt Russisch, en moet de Russische wetten respecteren.
Het maakt niet uit hoe hard ze roepen ‘discriminatie’. We tolereren geen gebrek aan respect voor onze Russische cultuur. We kunnen beter leren van de zelfmoord van Amerika, Engeland, Nederland en Frankrijk, als we willen overleven als natie. De moslims zijn die landen aan het overnemen en dat zal ze niet lukken met Rusland.
De Russische gewoontes en tradities zijn niet compatibel met het gebrek aan cultuur of de primitieve manier van sharia wetgeving en moslims. Wanneer dit eervolle wetgevend lichaam denkt aan het maken van nieuwe wetten, moet het in gedachten hebben de Russische nationale belangen voorop te stellen, in acht nemend dat de moslims minderheden zijn en geen Russen.
In de vroege Islam zoals men zegt in Mohammed's tijd baden (baden?) baden..In die tijd gingen ze nog samen in gebed in dezelfde ruimte.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 00:21 schreef Ryan3 het volgende:
Ik begrijp nu ineens waarom mannen en vrouwen apart worden genomen in islam.
Als die vrouwen op een kleedje allah is groot bidden zal dat de mannen zeker afleiden van hun heilige bidden.....
Gewoon heel fenomenologisch dit.
Stel je voor dat je een rijtje bukkende vrouwen ziet, met een brede heup, de vagina ertussen, steeds als jij heel vroom wilt bidden.
Kan 1 x goed gaan, 2 x, de derde keer ook, maar daarna wordt het een orgie, denk ik, ten faveure van Allaha-alles-weten.
Tip: Als ze hun handen gewoon zouden vouwen zoals bij christenen, zou er minder aan de hand zijn, toch?
quote:LEIDEN - Activisten van het Identitair Verzet houden sinds zaterdagochtend de omstreden moskee Al Hijra aan de ter Haarkade bezet. Volgens de activisten is de tijd van toekijken en hopen op doortastende daden van de politiek voorbij en is Nederland in oorlog met het salafisme en zijn aanhangers.
Volgens Indentitair Verzet zal dit de eerste actie zijn in een serie van verzetsdaden tegen de islamisering van Nederland. De groep roept alle activisten en sympathisanten in Nederland en Vlaanderen op tot verzet tegen de islamisering de komende tijd.
En dat geeft hen het recht om een bouwwerk wederrechtelijk te bezetten? Lading ME'ers met knuppels en pepperspray is wat die mongolen verdienen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 09:09 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ook in Leiden zijn ze niet blij met een nieuwe moskee.
Dat. Ook mogen die protestlieden zichzelf eerst wel ff wat inlezen. De bron spreekt wel van demonstraties tegen de 'salafistische' Islam, maar ik zie op die foto toch echt niet dat 't zo specifiek gaat allemaal. Eerst maar eens weten waartegen je precies protesteert en dan protesteren.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 10:06 schreef Ceberut het volgende:
[..]
En dat geeft hen het recht om een bouwwerk wederrechtelijk te bezetten? Lading ME'ers met knuppels en pepperspray is wat die mongolen verdienen.
Ik was de grondlegger van de Islam-vraagbaak topics in 2003. Dat is overgenomen en verkast naar WFL (wat er destijds volgens mij niet eens was). Dus probeer het bij een ander.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 21:20 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens heb je bijna een dagtaak hier op FOK! om alles recht te breien over de islam. Grappige is dat ik je nooit een topic zie openen, om dan maar eens uit te leggen hoe het dan wel zit.
Ik kijk neer op je generalisaties richting die generaties. Verder zie ik geen enkele moeite van jou om begrip te tonen voor moslims. Dat hoeft ook helemaal niet, maar ik kan slecht tegen die geveinsde interesse. Temeer het alleen maar een oneway street is van 'die ene moslim zei dit, dus Islam is zus en moslims zei zo'. Daar valt niet op een normale manier over te discussiren natuurlijk.quote:Ik doe een beetje moeite steeds weer om moslims te begrijpen ook irl, maar raak steeds verder verwijderd van hen; - steeds verder verwijderd, zie ik dat ze zijn, van het humanistisch, -religieuze, gelijkheidsbeginsel dat ik huldig (ik ben net een D66'er, waar jij wmb ten onrechte mee flirt). Toegegeven het is (over het algemeen) een oudere generatie dan jij bent, maar kijken jullie zo diep neer op jullie vorige generatie?
Misschien moet je eerst maar eens met concrete voorbeelden komen waaruit blijkt dat ik a) neerkijk op de oudere generatie b) praktijken verdedig die walgelijk zijn. Veel verder dan fantasierijke praatjes over moslims kom je niet - en dat geldt ook als het gaat om de wijze waarop je discussiepartners in het algemeen benaderd. Dat is zeer kenmerkend voor mensen die de arrogantie hebben om wel complete uitspraken te doen over miljarden mensen, maar zeker niet geconfronteerd durven willen worden met een weerwoord.quote:Wat ik altijd al een mysterie heb gevonden is dat mensen zoals jij, die wel een hogere opleiding hebben gevolgd, maar vervolgens niet die drogredeneringen van die oudere generatie doorprikken. Proberen de islam iets meer een ander aanzicht te geven daardoor. Een paradox, wel neerkijken op die oudere generatie, maar tegelijkertijd niet ver van de islam pot durven pissen. En hier je dagen ongans houden met het verdedigen van praktijken die op zijn minst een face palm verdienen, maar vaker walging.
Dus feitelijk verandert er he-le-maal niks.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:17 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Officieel is het natuurlijk nog steeds militair terrein volgens het oude bestemmingsplan. Dus het bestemmingsplan moet worden aangepast, dat lijkt me bedoeld te worden met herbestemming.
Jouw complete retoriek is (bijna altijd) gebaseerd op een sprookjesboek en sprookjesfiguur.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is lief dat je mij een voorbeeld noemt van wat er mis is. Je kent mij nogal grote waarde toe, al zeg ik het zelf. Evengoed denigreer ik niemand op basis van zijn of haar beroep - juist op basis van de gebruikte argumentatie. En dat is iets wat je zelf ook aangeeft - je complete retoriek is gebaseerd op de conversaties met moslims in laaggeplaatste beroepen. Nu maakt mij dat niet zoveel uit natuurlijk, behalve dan dat die conversaties geen valide grond bieden voor je redenering.
Dit dus.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 21:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Een sociologisch veldonderzoek is nooit representatief hoor.
Overigens heb je bijna een dagtaak hier op FOK! om alles recht te breien over de islam. Grappige is dat ik je nooit een topic zie openen, om dan maar eens uit te leggen hoe het dan wel zit.
Ik doe een beetje moeite steeds weer om moslims te begrijpen ook irl, maar raak steeds verder verwijderd van hen; - steeds verder verwijderd, zie ik dat ze zijn, van het humanistisch, -religieuze, gelijkheidsbeginsel dat ik huldig (ik ben net een D66'er, waar jij wmb ten onrechte mee flirt). Toegegeven het is (over het algemeen) een oudere generatie dan jij bent, maar kijken jullie zo diep neer op jullie vorige generatie?
Wat ik altijd al een mysterie heb gevonden is dat mensen zoals jij, die wel een hogere opleiding hebben gevolgd, maar vervolgens niet die drogredeneringen van die oudere generatie doorprikken. Proberen de islam iets meer een ander aanzicht te geven daardoor. Een paradox, wel neerkijken op die oudere generatie, maar tegelijkertijd niet ver van de islam pot durven pissen. En hier je dagen ongans houden met het verdedigen van praktijken die op zijn minst een face palm verdienen, maar vaker walging.
Goed tegenargument!quote:Op zaterdag 7 februari 2015 10:48 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Jouw complete retoriek is (bijna altijd) gebaseerd op een sprookjesboek en sprookjesfiguur.
Over valide grond gesproken.
De Sunni's zijn natuurlijk ook de grote agressoren. De Sjiieten en dan met name de substroming de Alavieten, leven niet volgens de Sharia, hebben daar niet zoveel mee, geloven ook in een 3-eenheid net zoals een groot deel van de Christenen en worden al sinds begin der tijden ten principale (sinds de splitsing) onderdrukt door de Soennieten.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 08:48 schreef Beathoven het volgende:
[..]
In de vroege Islam zoals men zegt in Mohammed's tijd baden (baden?) baden..In die tijd gingen ze nog samen in gebed in dezelfde ruimte.
Ooit eens een discussie over gezien dat de eerste moslims veel gebroedelijker waren in alles, misschien was 't Al-Ghazali of iemand die net na mohammed leefde die 't afschafte. Dat moet ik nog eens nazoeken want de naam is me ontschoten. Maar de gescheidenheid is niet zo oorspronkelijk. Ik vind dat de mannen maar een balkje voor de ogen moeten doen.
Er leven meer soennieten niet volgens de sharia dan sjieten. Hoe kom je er verder bij dat ze in de drie-eenheid zouden geloven?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 10:57 schreef starla het volgende:
[..]
De Sunni's zijn natuurlijk ook de grote agressoren. De Sjiieten en dan met name de substroming de Alavieten, leven niet volgens de Sharia, hebben daar niet zoveel mee, geloven ook in een 3-eenheid net zoals een groot deel van de Christenen en worden al sinds begin der tijden ten principale (sinds de splitsing) onderdrukt door de Soennieten.
Wat IS nu doet is niets anders dan een 'kruistocht'. Zoals de Christelijke kruistochten vroeger k de Levant wilden en wilden strijden tegen de 'ongelovigen' en Moslims, dat doen de Moslims nu terug. Volgens mij gaat dit ook de boekjes in als n der (waarschijnlijk) velen 'Islamitische kruistochten'.
Het spijtige is, is dat de Arabische wereld zich nu geo-politiek en religieus gezien in de Middeleeuwen zit en ze willen serieus worden genomen![]()
Kijk, dit soort dingen (hoofden en handen eraf, folteren etc), is allemaal leuk en aardig, maar puur Middeleeuws. Hun ideologie is zo fanatiek als die van de Middeleeuwse Kerk. Net zoals de opkomst van dat inferieure geloof van hen 500 tot 600 jaar na die van het Christendom kwam (goh...mocht er een God bestaan, welke zou dan de chte zijn....), komt nu de fallische fase ook later; lekker met geweertjes spelen en grote minaretten oprichten. Stelletje zieke en gevaarlijke kleuters zijn het; de IS, hun geloof, hun ideologie en hun bestaan.
Volgens wiki:quote:Op zaterdag 7 februari 2015 10:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er leven meer soennieten niet volgens de sharia dan sjieten. Hoe kom je er verder bij dat ze in de drie-eenheid zouden geloven?
Dat is toch wel even wat anders dan de drie-eenheid in de dagelijkse betekenis van die definitie. En dat geldt dus niet voor Sjieten. En zo zie ik dus wel meer dingen in je relaas die niet echt op juistheid gebaseerd zijn.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:03 schreef starla het volgende:
[..]
Volgens wiki:
Their theology is based on a divine triad, or trinity, which is the core of Alawite belief. The triad comprises three emanations of the one God: the supreme aspect or entity called the "Essence" or the "Meaning'' (both being translations of ma'na), together with two lesser emanations known as his "Name" (ism), or "Veil" (hijab), and his "Gate" (bab).
http://en.wikipedia.org/wiki/Alawites
Alawieten zijn een substroming van van de Sjiieten, dus ik vraag me af wie hier onrijp is....quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is toch wel even wat anders dan de drie-eenheid in de dagelijkse betekenis van die definitie. En dat geldt dus niet voor Sjieten. En zo zie ik dus wel meer dingen in je relaas die niet echt op juistheid gebaseerd zijn.
Dat is niet iets wat ik ontken. Het is niet voor niets een aparte substroming. Anders werden het wel Sjieten light genoemd. Maar goed het 'ook' geloven in de drie-eenheid zou impliceren dat ze de Christelijke drie-eenheid delen, dat is gewoonweg niet zo.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:05 schreef starla het volgende:
[..]
Alawieten zijn een substroming van van de Sjiieten, dus ik vraag me af wie hier onrijp is....
Dus wat loop je nu te lullen manquote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is niet iets wat ik ontken. Het is niet voor niets een substroming. Anders werden het wel Sjieten light genoemd.
Ligt volstrekt aan het karakter van het gebouw en de voorzieningen in de wijk.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:07 schreef Jigzoz het volgende:
Hoop geklaag over die buurtbewoners, maar zijn er hier eigenlijk mensen die het wl ok zouden vinden als er een megaworshipgebouw in hun wijk neergezet zou worden?
Ben je op je teentjes getrapt, dat je reageert alsof je door een wesp bent gestoken?quote:
Omdat er ook meer Soennieten zijn h. Duh...logisch. Je doet erg je best om als n of andere theoloog over te komen, maar slaat in de discussie met mij volledig de plank mis. Hoppa, terug de schoolbankjes in en ga iets over de wereld lerenquote:Op zaterdag 7 februari 2015 10:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er leven meer soennieten niet volgens de sharia dan sjieten.
Voor jou bedoel je? Ok. Ik zou er sowieso tegen zijn.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ligt volstrekt aan het karakter van het gebouw en de voorzieningen in de wijk.
Exact, alleen al daarom zijn je algemene stellingen te bizar voor woorden. Met je Wiki-kennis ga je niet ver komen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:09 schreef starla het volgende:
[..]
Omdat er ook meer Soennieten zijn h. Duh...logisch. Je doet erg je best om als n of andere theoloog over te komen, maar slaat in de discussie met mij volledig de plank mis. Hoppa, terug de schoolbankjes in en ga iets over de wereld leren
Ik heb in die post meer gezegd dan jij met je paar oneliners die er uiteindelijk op neerkomen dat mijn verhaal inhoudelijk correct is. Dat je het niet met mij eens bent omdat je waarschijnlijk een onderdrukkende Soenniet bent, kijk, dat is weer wat anders.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Exact, alleen al daarom zijn je algemene stellingen te bizar voor woorden. Met je Wiki-kennis ga je niet ver komen.
Als er voldoende ruimte is in een wijk dan zou ik er niet per definitie op tegen zijn. Afhankelijk van de grootte ook en bijvoorbeeld de parkeergelegenheden. Heeft zo'n moskee een parkeergelegenheid, gaat het om een beperkte grootte en worden er vanuit het bestuur actief maatregelen genomen om eventuele geluidsoverlast tot een minimum te beperkten, dan zou ik er geen bezwaar tegen hebben. Zelfde geldt uiteraard voor andere gebedshuizen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Voor jou bedoel je? Ok. Ik zou er sowieso tegen zijn.
Hoe dan ook: ieder zijn opvattingen, ook wat dit betreft. Hoe je het ook wendt of keert: zo'n toestroom van mensen is best ingrijpend.
Ok. Dat is heel tolerant.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als er voldoende ruimte is in een wijk dan zou ik er niet per definitie op tegen zijn. Afhankelijk van de grootte ook en bijvoorbeeld de parkeergelegenheden. Heeft zo'n moskee een parkeergelegenheid, gaat het om een beperkte grootte en worden er vanuit het bestuur actief maatregelen genomen om eventuele geluidsoverlast tot een minimum te beperkten, dan zou ik er geen bezwaar tegen hebben. Zelfde geldt uiteraard voor andere gebedshuizen.
Dat de Alawieten een drie-eenheid kennen net zoals de Christenen, zoals jij schrijft, is gewoonweg bullcrap. Dat ten eerste, ten tweede vallen / handelen er ook procentueel gezien meer sjieten onder de 'sharia' dan soennieten. Dat IS in het conflict een onderdrukkende factor is, net als een KSA dat is - dat is gewoon een vaststaand feit - dat heeft verder weinig met hun soennisme te maken, maar des te meer met hun extremistische visie. Immers in Irak werden de soennieten juist onderdrukt door sjieten, na de val van Saddammetje.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:13 schreef starla het volgende:
[..]
Ik heb in die post meer gezegd dan jij met je paar oneliners die er uiteindelijk op neerkomen dat mijn verhaal inhoudelijk correct is. Dat je het niet met mij eens bent omdat je waarschijnlijk een onderdrukkende Soenniet bent, kijk, dat is weer wat anders.
Zou je sowieso tegen een gebedshuis zijn?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Voor jou bedoel je? Ok. Ik zou er sowieso tegen zijn.
Hoe dan ook: ieder zijn opvattingen, ook wat dit betreft. Hoe je het ook wendt of keert: zo'n toestroom van mensen is best ingrijpend.
Het is bizarre is dat ze inhoudelijk nog gelijk hebben ook. Droevig, maar waar. We zijn als westerse samenleving inderdaad in oorlog met salafisten, die maar n ding willen: hier een islamitische staat stichten. Het besef wil alleen maar moeilijk doordringen, omdat het geen traditionele oorlog is in de vorm van troepen die een land binnenvallen of luchtaanvallen uitvoeren.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 09:09 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ook in Leiden zijn ze niet blij met een nieuwe moskee.
Wat heeft dat te maken met de specifieke moskee in Leiden? Of is dat ook een salafistische moskee?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is bizarre is dat ze inhoudelijk nog gelijk hebben ook. Droevig, maar waar. We zijn als westerse samenleving inderdaad in oorlog met salafisten, die maar n ding willen: hier een islamitische staat stichten. Het besef wil alleen maar moeilijk doordringen, omdat het geen traditionele oorlog is in de vorm van troepen die een land binnenvallen of luchtaanvallen uitvoeren.
Het is een ideologische oorlog. Eentje waarbij het de salafisten erom te doen is om stukje bij beetje meer invloed op onze samenleving te krijgen en macht naar zich toe te trekken. De politiek reageert daar veel te naef op. We bieden ruim baan aan haatzaaiers en andere dubieuze figuren om hun gang te gaan en hun invloed uit te oefenen. Kom anders op 8 maart "gezellig" naar deze haatbaardenconferentie in Rijswijk:
[ afbeelding ]
Gezellig luisteren naar radicale sprekers die stuk voor stuk banden hebben met terreurbewegingen en/of er zeer dubieuze opvattingen op nahouden. Zie de opsomming bij GeenStijl: http://www.geenstijl.nl/m(...)n_haatbaarden_m.html
We laten dit in Nederland gewoon toe.
Ja. Ook tegen een IKEA, of weet ik veel wat voor mensenmagneten er nog te bedenken zijn.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zou je sowieso tegen een gebedshuis zijn?
Een IKEA trekt wel iets meer mensen aan dan een gebedshuis denk ik. Maar goed, je bent in ieder geval consequent.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja. Ook tegen een IKEA, of weet ik veel wat voor mensenmagneten er nog te bedenken zijn.
Ja , ik persoonlijk wel.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zou je sowieso tegen een gebedshuis zijn?
In het dagelijks leven heeft de Islam geen enkele invloed in of op de Nederlandse maatschappij. De creatie van een gebedshuis doet daar in beginsel niets aan af. Immers de maatschappij veranderd daar niet door. Het is niet dat 'met de creatie' van een dergelijke gebedshuis er ineens meer moslims komen, of dat ze ineens politieke macht zouden hebben.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:26 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ja , ik persoonlijk wel.
We waren in dit land er al lang aan gewend dat die objecten gelukkig steeds meer hun betekenis verloren en vaak ook aan het verdwijnen waren.
De kerken lopen / liepen hard leeg , religie en de invloed ervan is / was steeds verder afnemend.
Door verlichting en modernisering van de geest en maatschappij.
Tot de import van antiek denken weer volop op gang kwam.
En het hele reli-circus weer opnieuw begon.
Je hebt gelijk -omdat je er klaarblijkelijk een semantische discussie van wil maken- dat het inderdaad niet de Vader, Zoon en Heilige geest is. Jammer dat je dat zo letterlijk opvatte. Nochtans hebben de Alawieten de meeste gelijkenissen met de hedendaagse Christenen qua theologische structuur en zijn er derhalve meer Alavieten die overstappen naar het Christendom dan Soennieten. Vandaar dat ze door IS ook worden beschouwd als 'ongelovigen' omdat ze dus niet geloven in louter en alln Allah. Bovendien had ik het specifiek over de Alavieten die niet zoveel hebben met de Sharia, niet over alle Sjiieten. Daar speelt een stukje leesvaardigheid een rol.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat de Alawieten een drie-eenheid kennen net zoals de Christenen, zoals jij schrijft, is gewoonweg bullcrap. Dat ten eerste, ten tweede vallen / handelen er ook procentueel gezien meer sjieten onder de 'sharia' dan soennieten. Dat IS in het conflict een onderdrukkende factor is, net als een KSA dat is - dat is gewoon een vaststaand feit - dat heeft verder weinig met hun soennisme te maken, maar des te meer met hun extremistische visie. Immers in Irak werden de soennieten juist onderdrukt door sjieten, na de val van Saddammetje.
Of je mij een onderdrukkende soenniet vindt, is verder compleet irrelevant.
Ik heb me verder niet in die moskee in Leiden verdiept, geen idee. Ik lees dat het een omstreden moskee is. En als je bekijkt hoe de financiering van nieuw gebouwde moskeen over het algemeen geregeld is, zou het me niks verbazen als er ook hier de nodige dubieuze krachten achter schuilgaan.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met de specifieke moskee in Leiden? Of is dat ook een salafistische moskee?
Man , man.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is bizarre is dat ze inhoudelijk nog gelijk hebben ook. Droevig, maar waar. We zijn als westerse samenleving inderdaad in oorlog met salafisten, die maar n ding willen: hier een islamitische staat stichten. Het besef wil alleen maar moeilijk doordringen, omdat het geen traditionele oorlog is in de vorm van troepen die een land binnenvallen of luchtaanvallen uitvoeren.
Het is een ideologische oorlog. Eentje waarbij het de salafisten erom te doen is om stukje bij beetje meer invloed op onze samenleving te krijgen en macht naar zich toe te trekken. De politiek reageert daar veel te naef op. We bieden ruim baan aan haatzaaiers en andere dubieuze figuren om hun gang te gaan en hun invloed uit te oefenen. Kom anders op 8 maart "gezellig" naar deze haatbaardenconferentie in Rijswijk:
[ afbeelding ]
Gezellig luisteren naar radicale sprekers die stuk voor stuk banden hebben met terreurbewegingen en/of er zeer dubieuze opvattingen op nahouden. Zie de opsomming bij GeenStijl: http://www.geenstijl.nl/m(...)n_haatbaarden_m.html
We laten dit in Nederland gewoon toe.
Ben je serieus?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In het dagelijks leven heeft de Islam geen enkele invloed in of op de Nederlandse maatschappij. De creatie van een gebedshuis doet daar in beginsel niets aan af. Immers de maatschappij veranderd daar niet door. Het is niet dat 'met de creatie' van een dergelijke gebedshuis er ineens meer moslims komen, of dat ze ineens politieke macht zouden hebben.
Dat kan best, hoewel de structuur van de Islam op zichzelf ontleend is aan het Christendom en Jodendom en dit ook gewoon uitermate bekend is in de Islamitische wereld. De Islam zegt dat zelf immers ook.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:28 schreef starla het volgende:
Je hebt gelijk -omdat er klaarblijkelijk een semantische discussie van wil maken- dat het inderdaad niet de Vader, Zoon en Heilige geest is. Jammer dat je dat zo letterlijk opvatte. Nochtans hebben de Alawieten de meeste gelijkenissen met de hedendaagse Christenen qua theologische structuur en zijn er derhalve meer Alavieten die overstappen naar het Christendom dan Soennieten.
Dat doen ze wel, lees de Wiki nog even. Het gaat erom dat ze echter het Goddelijke aspect ook in andere zaken terug zienquote:Vandaar dat ze door IS ook worden beschouwd als 'ongelovigen' omdat ze dus niet geloven in louter en alln Allah.
Je noemde ze achter elkaar, dus dat heeft weinig met leesvaardigheid te maken, maar goed - aangezien je minstens n sneer per post moet maken, neem ik dit maar voor lief.quote:Bovendien had ik het specifiek over de Alavieten die niet zoveel hebben met de Sharia, niet over alle Sjiieten. Daar speelt een stukje leesvaardigheid een rol.
Dat is niet zo gek, er zijn ook veel meer Soennieten, zoals jij al zei - dus dan is er ook een grotere kans dat er wacko's tussen zitten. Los van het feit dat Sjieten veel meer een eenheid vormen dan Soennieten. Ik noem het verschil tussen de diverse Soennitische scholen alleen al. Het soennisme van een Tunesie is niet het soennisme van KSA.quote:En de Sjiietische supressie die jij beschrijft is niets vergeleken met de structurele Soennitische door de eeuwen heen.
Dit soort antiek gedachtengoed heeft geen plaats in een ontwikkeld land anno 2015. Broeders en zusters gescheidenquote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:31 schreef DrMabuse het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Man , man.
Nederland anno 2015.
Dan vind ik het redelijk voorbarig om deze mensen maar meteen 'inhoudelijk' het gelijk te geven. Uit niets blijkt dat ze louter tegen het salafisme strijden, uit niets blijkt dat deze moskee in leiden banden heeft met het salafisme - en toch begin je daarover. Dat is wel een beetje vreemd. Ik zou je betoog ondersteunen als er bewijs is voor financiering uit de foute hoek. Maar bij voorbaat roepen dat het foute boel is, dat is niet netjes.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:29 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb me verder niet in die moskee in Leiden verdiept, geen idee. Ik lees dat het een omstreden moskee is. En als je bekijkt hoe de financiering van nieuw gebouwde moskeen over het algemeen geregeld is, zou het me niks verbazen als er ook hier de nodige dubieuze krachten achter schuilgaan.
Bij het binnenhalen van financierders inderdaad. Daar moet zeker op gelet worden. De vraag is nu wat voor type moskee het daadwerkelijk is. Dat kan men veelal ontdekken aan de wijze waarop het bestuurd gaat worden. Hoe ziet het bestuur eruit, de samenstelling daarvan. Als blijkt dat voornamelijk Salafisten hun geld geponeerd hebben in een moskee, dan moet je dat in de gaten houden. Buitenlandse financieringen zijn sowieso onwenselijk.quote:In Gouda, waar dit topic over gaat, is dat sowieso het geval. Enkele van de haatbaarden op de poster zijn ook betrokken bij de financiering van de moskee in Gouda.
Het zou mij eerlijk gezegd niet verbazen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 14:20 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik kan me best voorstellen dat ze er niet op zitten te wachten, maar als je met dat soort idiote praat aankomt haal je jezelf flink omlaag en ben je niet meer serieus te nemen.
Omdat we bang en/of naef zijn.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:36 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit soort antiek gedachtengoed heeft geen plaats in een ontwikkeld land anno 2015. Broeders en zusters gescheidenwaarom laten we dit soort onzin toe?
Waarom zouden we? Het zijn belachelijke denkbeelden waar nooit een meerderheid voor te vinden is.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Omdat we bang en/of naef zijn.
We willen gelovigen niet voor het hoofd stoten en we willen graag laten zien hoe tolerant we hier in Nederland zijn. De realiteit is dat dergelijke haatbaarden maar n ding willen: onze westerse samenleving omver werpen en veranderen in islamitisch grondgebied.
We zijn te laf om daar krachtig paal en perk aan te stellen.
Of de moskee in Leiden wel of niet dubieus is, verandert nog niks aan de opvatting dat we in oorlog zijn met het salafisme. Je zou dan hooguit kunnen zeggen dat de op de verkeerde plek stonden te demonstreren, maar de constatering klopt verder.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan vind ik het redelijk voorbarig om deze mensen maar meteen 'inhoudelijk' het gelijk te geven. Uit niets blijkt dat ze louter tegen het salafisme strijden, uit niets blijkt dat deze moskee in leiden banden heeft met het salafisme - en toch begin je daarover. Dat is wel een beetje vreemd. Ik zou je betoog ondersteunen als er bewijs is voor financiering uit de foute hoek. Maar bij voorbaat roepen dat het foute boel is, dat is niet netjes.
[..]
Bij het binnenhalen van financierders inderdaad. Daar moet zeker op gelet worden. De vraag is nu wat voor type moskee het daadwerkelijk is. Dat kan men veelal ontdekken aan de wijze waarop het bestuurd gaat worden. Hoe ziet het bestuur eruit, de samenstelling daarvan. Als blijkt dat voornamelijk Salafisten hun geld geponeerd hebben in een moskee, dan moet je dat in de gaten houden. Buitenlandse financieringen zijn sowieso onwenselijk.
Het is geen lafheid, maar tegenstelling die dit zo lastig maakt. Een belangrijk onderdeel van de Nederlandse cultuur is een relatieve tolerantie. Ook de vrijheden van meningsuiting, vereniging en godsdienst vinden veel mensen nog bijzonder belangrijk. Daarnaast hebben we ook nog eens een behoorlijke geschiedenis van verzuiling.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Omdat we bang en/of naef zijn.
We willen gelovigen niet voor het hoofd stoten en we willen graag laten zien hoe tolerant we hier in Nederland zijn. De realiteit is dat dergelijke haatbaarden maar n ding willen: onze westerse samenleving omver werpen en veranderen in islamitisch grondgebied.
We zijn te laf om daar krachtig paal en perk aan te stellen.
Ik denk dat je je wat meer moet inlezen over de mate waarin de islam in bepaalde landen aan invloed heeft gewonnen. Gaandeweg gaan ze steeds meer eisen stellen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:42 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Waarom zouden we? Het zijn belachelijke denkbeelden waar nooit een meerderheid voor te vinden is.
Ik zou me niet zo druk maken. Alsof er in Nederland markt is voor de sharia
Het is inderdaad wel erg fantasierijk om te denken dat het realistisch is dat hier een Islamitische staat wordt gevestigd. Doet mij denken aan de Protocollen van Zion. In landen waar moslims de dienst uitmaken en meer dan 90% van de bevolking uitmaken is dat niet eens het geval, maar in een land als Nederland waarvan 6% moslim is en lets say, 10% van die 6 % Salafist, zou dat ineens wel kunnen?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:42 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Waarom zouden we? Het zijn belachelijke denkbeelden waar nooit een meerderheid voor te vinden is.
Ik zou me niet zo druk maken. Alsof er in Nederland markt is voor de sharia
Toch denk ik dat we er goed aan zouden doen om voor de salafisten een geschiktere leefomgeving te zoeken. Niet alleen voor de salafisten zelf, maar ook voor de moslims die wl fatsoenlijk zijn en voor de rest van Nederland. Salafisten zijn levensgevaarlijk gestoord.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is inderdaad wel erg fantasierijk om te denken dat het realistisch is dat hier een Islamitische staat wordt gevestigd. Doet mij denken aan de Protocollen van Zion. In landen waar moslims de dienst uitmaken en meer dan 90% van de bevolking uitmaken is dat niet eens het geval, maar in een land als Nederland waarvan 6% moslim is en lets say, 10% van die 6 % Salafist, zou dat ineens wel kunnen?
Je gaat voorbij aan het feit dat je niet weet waar ze over / tegen demonstreren. Toch geef je hen bij voorbaat gelijk - en begint vervolgens in diezelfde quote te spreken over Salafisme. Daarmee suggereerde je dat deze moskee banden heeft met het Salafisme (terwijl wij dat beiden niet weten) n dat deze mensen zouden demonstreren louter tegen het Salafisme (dat blijkt nergens uit). Dat was mijn bezwaar tegen je post.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:43 schreef Elfletterig het volgende:
Of de moskee in Leiden wel of niet dubieus is, verandert nog niks aan de opvatting dat we in oorlog zijn met het salafisme. Je zou dan hooguit kunnen zeggen dat de op de verkeerde plek stonden te demonstreren, maar de constatering klopt verder.
Zolang er niets strafbaars plaatsvindt kan je alleen maar in de gaten houden. Dat is het punt.quote:En als we zien dat de financiering van moskeen uit dubieuze bronnen komt of dat salafisten daar de scepter willen zwaaien, moeten we dat niet "in de gaten houden", maar krachtig verbieden. Die slappe houding van "in de gaten houden", maar ondertussen NIKS doen, zien we nu al jaren. Het is een houding die aan religieus-extremisme ruim baan biedt. De haatbaarden kunnen ongestoord hun gang gaan; zie ook het voorbeeld in Rijswijk.
Of fuck, ze gaan zich zeker ook verschansen in de bunker onder de Westervoortsebrug. Of de waterlinie bemannen.quote:Maar de tegenstanders hebben nog andere zorgen. Zo zijn ze ervan overtuigd dat op het kazerneterrein een ondergrondse atoombunker achterblijft. De vrees is dat teruggekeerde, geradicaliseerde Syristrijders die bunker als uitvalsbasis gaan gebruiken. 'Ik denk dat Gouda uitermate geschikt is om de eerste islamitische stad van Nederland te worden', zegt een bewoonster die niet met haar naam in de krant wil. 'De burgemeester doet alsof zijn neus bloedt.'
Hoe kan het dan dat de PVV zo groot is geworden?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:47 schreef Mystikvm het volgende:
Er zijn ook busladingen rechts-extremisten in dit land. Alsof die ooit poot aan de grond hebben gekregen. Of mensen die geloven dat we van buitenaardse wezens afstammen, zoals Scientology.
Geen enkele bedreiging. Die denkbeelden zijn te bizar. Geef ze maar een podium. Het beste medicijn tegen extremisme is educatie, geen repressie. Het prijst zichzelf uit de markt.
Stop ze in een inrichting. Lijkt me een prima oplossing. Maar doen alsof we op de lange termijn in oorlog komen in ons eigen land als we ze niet keihard aanpakken, dat lijkt me heel sterk.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Toch denk ik dat we er goed aan zouden doen om voor de salafisten een geschiktere leefomgeving te zoeken. Niet alleen voor de salafisten zelf, maar ook voor de moslims die wl fatsoenlijk zijn en voor de rest van Nederland. Salafisten zijn levensgevaarlijk gestoord.
Een geschiktere leefomgeving, zoals? De oplossing is een proces van deradicalisering, doch dat is vrij ingewikkeld.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Toch denk ik dat we er goed aan zouden doen om voor de salafisten een geschiktere leefomgeving te zoeken. Niet alleen voor de salafisten zelf, maar ook voor de moslims die wl fatsoenlijk zijn en voor de rest van Nederland. Salafisten zijn levensgevaarlijk gestoord.
Eens. Aan de andere kant zijn we ook niet in oorlog met de complotidioten, maar het zou toch wel prettig zijn als journaalkapingen en andere niburu-acties in de toekomst voorkomen zouden kunnen worden. Je kunt een groepering ook heel hard bestrijden zonder ermee in oorlog te zijn.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:49 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Stop ze in een inrichting. Lijkt me een prima oplossing. Maar doen alsof we op de lange termijn in oorlog komen in ons eigen land als we ze niet keihard aanpakken, dat lijkt me heel sterk.
Omdat de meeste stemmen daarop proteststemmen zijn. Dat zijn echt niet allemaal mensen die het hele verkiezingsprogram onderschrijven. De meesten van hun kunnen nauwelijks lezenquote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat de PVV zo groot is geworden?
Geen idee. Waar ter wereld maken salafisten de dienst uit? SA?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een geschiktere leefomgeving, zoals?
Dat geloof ik ook, omdat er nu eenmaal meer Soennieten zijn en als je geen loyaliteit toont tegenover die Baghdadi-gozer je kop eraf gaat, ook als Soenniet inderdaad. Maar ik heb een mooie 2-uur lange docu gezien over IS en het eerste wat ze altijd bij de grensposten vroegen was: ben je een Sjiiet? Als ze ook maar twijfelden werd je ter plekke geexecuteerd.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:34 schreef Mutant01 het volgende:
Verder ziet IS iedereen die anders denkt als ongelovige. Denk je nu werkelijk dat de gemiddelde Soenni door IS geaccepteerd wordt? Volgens mij heb je niet door dat IS voornamelijk slachtoffers onder de soenni's heeft gemaakt.
Haha, dat stuk had ik niet eens gelezen. Je zou als ambtenaar maar zo'n bezwaar onder ogen krijgen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:48 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Of fuck, ze gaan zich zeker ook verschansen in de bunker onder de Westervoortsebrug. Of de waterlinie bemannen.
Nederland wat de neuk
De meeste moskeebezoekers zullen ook de Koran niet gelezen hebben.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:51 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Omdat de meeste stemmen daarop proteststemmen zijn. Dat zijn echt niet allemaal mensen die het hele verkiezingsprogram onderschrijven. De meesten van hun kunnen nauwelijks lezen
Ik heb filmpjes gezien waarbij ze at random auto's van de weg schoten. Ze vroegen niet eens naar hun religieuze achtergrond. Het zijn een bende gestoorde gekken, barbaren van vroeger zijn gewoon weer wedergekeerd. Denk aan de Civilizations game. Niet voor niets dat ook Soennitische landen met hun legers strijden tegen IS.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:52 schreef starla het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook, omdat er nu eenmaal meer Soennieten zijn en als je geen loyaliteit toont tegenover die Baghdadi-gozer je kop eraf gaat, ook als Soenniet inderdaad. Maar ik heb een mooie 2-uur lange docu gezien over IS en het eerste wat ze altijd bij de grensposten vroegen was: ben je een Sjiiet? Als ze ook maar twijfelden werd je ter plekke geexecuteerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |