Ben je serieus?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In het dagelijks leven heeft de Islam geen enkele invloed in of op de Nederlandse maatschappij. De creatie van een gebedshuis doet daar in beginsel niets aan af. Immers de maatschappij veranderd daar niet door. Het is niet dat 'met de creatie' van een dergelijke gebedshuis er ineens meer moslims komen, of dat ze ineens politieke macht zouden hebben.
Dat kan best, hoewel de structuur van de Islam op zichzelf ontleend is aan het Christendom en Jodendom en dit ook gewoon uitermate bekend is in de Islamitische wereld. De Islam zegt dat zelf immers ook.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:28 schreef starla het volgende:
Je hebt gelijk -omdat er klaarblijkelijk een semantische discussie van wil maken- dat het inderdaad niet de Vader, Zoon en Heilige geest is. Jammer dat je dat zo letterlijk opvatte. Nochtans hebben de Alawieten de meeste gelijkenissen met de hedendaagse Christenen qua theologische structuur en zijn er derhalve meer Alavieten die overstappen naar het Christendom dan Soennieten.
Dat doen ze wel, lees de Wiki nog even. Het gaat erom dat ze echter het Goddelijke aspect ook in andere zaken terug zienquote:Vandaar dat ze door IS ook worden beschouwd als 'ongelovigen' omdat ze dus niet geloven in louter en alléén Allah.
Je noemde ze achter elkaar, dus dat heeft weinig met leesvaardigheid te maken, maar goed - aangezien je minstens één sneer per post moet maken, neem ik dit maar voor lief.quote:Bovendien had ik het specifiek over de Alavieten die niet zoveel hebben met de Sharia, niet over alle Sjiieten. Daar speelt een stukje leesvaardigheid een rol.
Dat is niet zo gek, er zijn ook veel meer Soennieten, zoals jij al zei - dus dan is er ook een grotere kans dat er wacko's tussen zitten. Los van het feit dat Sjieten veel meer een eenheid vormen dan Soennieten. Ik noem het verschil tussen de diverse Soennitische scholen alleen al. Het soennisme van een Tunesie is niet het soennisme van KSA.quote:En de Sjiietische supressie die jij beschrijft is niets vergeleken met de structurele Soennitische door de eeuwen heen.
Dit soort antiek gedachtengoed heeft geen plaats in een ontwikkeld land anno 2015. Broeders en zusters gescheidenquote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:31 schreef DrMabuse het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Man , man.
Nederland anno 2015.
Dan vind ik het redelijk voorbarig om deze mensen maar meteen 'inhoudelijk' het gelijk te geven. Uit niets blijkt dat ze louter tegen het salafisme strijden, uit niets blijkt dat deze moskee in leiden banden heeft met het salafisme - en toch begin je daarover. Dat is wel een beetje vreemd. Ik zou je betoog ondersteunen als er bewijs is voor financiering uit de foute hoek. Maar bij voorbaat roepen dat het foute boel is, dat is niet netjes.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:29 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb me verder niet in die moskee in Leiden verdiept, geen idee. Ik lees dat het een omstreden moskee is. En als je bekijkt hoe de financiering van nieuw gebouwde moskeeën over het algemeen geregeld is, zou het me niks verbazen als er ook hier de nodige dubieuze krachten achter schuilgaan.
Bij het binnenhalen van financierders inderdaad. Daar moet zeker op gelet worden. De vraag is nu wat voor type moskee het daadwerkelijk is. Dat kan men veelal ontdekken aan de wijze waarop het bestuurd gaat worden. Hoe ziet het bestuur eruit, de samenstelling daarvan. Als blijkt dat voornamelijk Salafisten hun geld geponeerd hebben in een moskee, dan moet je dat in de gaten houden. Buitenlandse financieringen zijn sowieso onwenselijk.quote:In Gouda, waar dit topic over gaat, is dat sowieso het geval. Enkele van de haatbaarden op de poster zijn ook betrokken bij de financiering van de moskee in Gouda.
Het zou mij eerlijk gezegd niet verbazen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 14:20 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik kan me best voorstellen dat ze er niet op zitten te wachten, maar als je met dat soort idiote praat aankomt haal je jezelf flink omlaag en ben je niet meer serieus te nemen.
Omdat we bang en/of naïef zijn.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:36 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit soort antiek gedachtengoed heeft geen plaats in een ontwikkeld land anno 2015. Broeders en zusters gescheidenwaarom laten we dit soort onzin toe?
Waarom zouden we? Het zijn belachelijke denkbeelden waar nooit een meerderheid voor te vinden is.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Omdat we bang en/of naïef zijn.
We willen gelovigen niet voor het hoofd stoten en we willen graag laten zien hoe tolerant we hier in Nederland zijn. De realiteit is dat dergelijke haatbaarden maar één ding willen: onze westerse samenleving omver werpen en veranderen in islamitisch grondgebied.
We zijn te laf om daar krachtig paal en perk aan te stellen.
Of de moskee in Leiden wel of niet dubieus is, verandert nog niks aan de opvatting dat we in oorlog zijn met het salafisme. Je zou dan hooguit kunnen zeggen dat de op de verkeerde plek stonden te demonstreren, maar de constatering klopt verder.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan vind ik het redelijk voorbarig om deze mensen maar meteen 'inhoudelijk' het gelijk te geven. Uit niets blijkt dat ze louter tegen het salafisme strijden, uit niets blijkt dat deze moskee in leiden banden heeft met het salafisme - en toch begin je daarover. Dat is wel een beetje vreemd. Ik zou je betoog ondersteunen als er bewijs is voor financiering uit de foute hoek. Maar bij voorbaat roepen dat het foute boel is, dat is niet netjes.
[..]
Bij het binnenhalen van financierders inderdaad. Daar moet zeker op gelet worden. De vraag is nu wat voor type moskee het daadwerkelijk is. Dat kan men veelal ontdekken aan de wijze waarop het bestuurd gaat worden. Hoe ziet het bestuur eruit, de samenstelling daarvan. Als blijkt dat voornamelijk Salafisten hun geld geponeerd hebben in een moskee, dan moet je dat in de gaten houden. Buitenlandse financieringen zijn sowieso onwenselijk.
Het is geen lafheid, maar tegenstelling die dit zo lastig maakt. Een belangrijk onderdeel van de Nederlandse cultuur is een relatieve tolerantie. Ook de vrijheden van meningsuiting, vereniging en godsdienst vinden veel mensen nog bijzonder belangrijk. Daarnaast hebben we ook nog eens een behoorlijke geschiedenis van verzuiling.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Omdat we bang en/of naïef zijn.
We willen gelovigen niet voor het hoofd stoten en we willen graag laten zien hoe tolerant we hier in Nederland zijn. De realiteit is dat dergelijke haatbaarden maar één ding willen: onze westerse samenleving omver werpen en veranderen in islamitisch grondgebied.
We zijn te laf om daar krachtig paal en perk aan te stellen.
Ik denk dat je je wat meer moet inlezen over de mate waarin de islam in bepaalde landen aan invloed heeft gewonnen. Gaandeweg gaan ze steeds meer eisen stellen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:42 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Waarom zouden we? Het zijn belachelijke denkbeelden waar nooit een meerderheid voor te vinden is.
Ik zou me niet zo druk maken. Alsof er in Nederland markt is voor de sharia
Het is inderdaad wel erg fantasierijk om te denken dat het realistisch is dat hier een Islamitische staat wordt gevestigd. Doet mij denken aan de Protocollen van Zion. In landen waar moslims de dienst uitmaken en meer dan 90% van de bevolking uitmaken is dat niet eens het geval, maar in een land als Nederland waarvan 6% moslim is en lets say, 10% van die 6 % Salafist, zou dat ineens wel kunnen?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:42 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Waarom zouden we? Het zijn belachelijke denkbeelden waar nooit een meerderheid voor te vinden is.
Ik zou me niet zo druk maken. Alsof er in Nederland markt is voor de sharia
Toch denk ik dat we er goed aan zouden doen om voor de salafisten een geschiktere leefomgeving te zoeken. Niet alleen voor de salafisten zelf, maar ook voor de moslims die wél fatsoenlijk zijn en voor de rest van Nederland. Salafisten zijn levensgevaarlijk gestoord.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is inderdaad wel erg fantasierijk om te denken dat het realistisch is dat hier een Islamitische staat wordt gevestigd. Doet mij denken aan de Protocollen van Zion. In landen waar moslims de dienst uitmaken en meer dan 90% van de bevolking uitmaken is dat niet eens het geval, maar in een land als Nederland waarvan 6% moslim is en lets say, 10% van die 6 % Salafist, zou dat ineens wel kunnen?
Je gaat voorbij aan het feit dat je niet weet waar ze over / tegen demonstreren. Toch geef je hen bij voorbaat gelijk - en begint vervolgens in diezelfde quote te spreken over Salafisme. Daarmee suggereerde je dat deze moskee banden heeft met het Salafisme (terwijl wij dat beiden niet weten) én dat deze mensen zouden demonstreren louter tegen het Salafisme (dat blijkt nergens uit). Dat was mijn bezwaar tegen je post.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:43 schreef Elfletterig het volgende:
Of de moskee in Leiden wel of niet dubieus is, verandert nog niks aan de opvatting dat we in oorlog zijn met het salafisme. Je zou dan hooguit kunnen zeggen dat de op de verkeerde plek stonden te demonstreren, maar de constatering klopt verder.
Zolang er niets strafbaars plaatsvindt kan je alleen maar in de gaten houden. Dat is het punt.quote:En als we zien dat de financiering van moskeeën uit dubieuze bronnen komt of dat salafisten daar de scepter willen zwaaien, moeten we dat niet "in de gaten houden", maar krachtig verbieden. Die slappe houding van "in de gaten houden", maar ondertussen NIKS doen, zien we nu al jaren. Het is een houding die aan religieus-extremisme ruim baan biedt. De haatbaarden kunnen ongestoord hun gang gaan; zie ook het voorbeeld in Rijswijk.
Of fuck, ze gaan zich zeker ook verschansen in de bunker onder de Westervoortsebrug. Of de waterlinie bemannen.quote:Maar de tegenstanders hebben nog andere zorgen. Zo zijn ze ervan overtuigd dat op het kazerneterrein een ondergrondse atoombunker achterblijft. De vrees is dat teruggekeerde, geradicaliseerde Syriëstrijders die bunker als uitvalsbasis gaan gebruiken. 'Ik denk dat Gouda uitermate geschikt is om de eerste islamitische stad van Nederland te worden', zegt een bewoonster die niet met haar naam in de krant wil. 'De burgemeester doet alsof zijn neus bloedt.'
Hoe kan het dan dat de PVV zo groot is geworden?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:47 schreef Mystikvm het volgende:
Er zijn ook busladingen rechts-extremisten in dit land. Alsof die ooit poot aan de grond hebben gekregen. Of mensen die geloven dat we van buitenaardse wezens afstammen, zoals Scientology.
Geen enkele bedreiging. Die denkbeelden zijn te bizar. Geef ze maar een podium. Het beste medicijn tegen extremisme is educatie, geen repressie. Het prijst zichzelf uit de markt.
Stop ze in een inrichting. Lijkt me een prima oplossing. Maar doen alsof we op de lange termijn in oorlog komen in ons eigen land als we ze niet keihard aanpakken, dat lijkt me heel sterk.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Toch denk ik dat we er goed aan zouden doen om voor de salafisten een geschiktere leefomgeving te zoeken. Niet alleen voor de salafisten zelf, maar ook voor de moslims die wél fatsoenlijk zijn en voor de rest van Nederland. Salafisten zijn levensgevaarlijk gestoord.
Een geschiktere leefomgeving, zoals? De oplossing is een proces van deradicalisering, doch dat is vrij ingewikkeld.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Toch denk ik dat we er goed aan zouden doen om voor de salafisten een geschiktere leefomgeving te zoeken. Niet alleen voor de salafisten zelf, maar ook voor de moslims die wél fatsoenlijk zijn en voor de rest van Nederland. Salafisten zijn levensgevaarlijk gestoord.
Eens. Aan de andere kant zijn we ook niet in oorlog met de complotidioten, maar het zou toch wel prettig zijn als journaalkapingen en andere niburu-acties in de toekomst voorkomen zouden kunnen worden. Je kunt een groepering ook heel hard bestrijden zonder ermee in oorlog te zijn.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:49 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Stop ze in een inrichting. Lijkt me een prima oplossing. Maar doen alsof we op de lange termijn in oorlog komen in ons eigen land als we ze niet keihard aanpakken, dat lijkt me heel sterk.
Omdat de meeste stemmen daarop proteststemmen zijn. Dat zijn echt niet allemaal mensen die het hele verkiezingsprogram onderschrijven. De meesten van hun kunnen nauwelijks lezenquote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat de PVV zo groot is geworden?
Geen idee. Waar ter wereld maken salafisten de dienst uit? SA?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een geschiktere leefomgeving, zoals?
Dat geloof ik ook, omdat er nu eenmaal meer Soennieten zijn en als je geen loyaliteit toont tegenover die Baghdadi-gozer je kop eraf gaat, ook als Soenniet inderdaad. Maar ik heb een mooie 2-uur lange docu gezien over IS en het eerste wat ze altijd bij de grensposten vroegen was: ben je een Sjiiet? Als ze ook maar twijfelden werd je ter plekke geexecuteerd.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:34 schreef Mutant01 het volgende:
Verder ziet IS iedereen die anders denkt als ongelovige. Denk je nu werkelijk dat de gemiddelde Soenni door IS geaccepteerd wordt? Volgens mij heb je niet door dat IS voornamelijk slachtoffers onder de soenni's heeft gemaakt.
Haha, dat stuk had ik niet eens gelezen. Je zou als ambtenaar maar zo'n bezwaar onder ogen krijgen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:48 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Of fuck, ze gaan zich zeker ook verschansen in de bunker onder de Westervoortsebrug. Of de waterlinie bemannen.
Nederland wat de neuk
De meeste moskeebezoekers zullen ook de Koran niet gelezen hebben.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:51 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Omdat de meeste stemmen daarop proteststemmen zijn. Dat zijn echt niet allemaal mensen die het hele verkiezingsprogram onderschrijven. De meesten van hun kunnen nauwelijks lezen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |