Ik kan me best voorstellen dat ze er niet op zitten te wachten, maar als je met dat soort idiote praat aankomt haal je jezelf flink omlaag en ben je niet meer serieus te nemen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:46 schreef tong80 het volgende:
De vrees is dat teruggekeerde, geradicaliseerde Syriëstrijders die bunker als uitvalsbasis gaan gebruiken. 'Ik denk dat Gouda uitermate geschikt is om de eerste islamitische stad van Nederland te worden', zegt een bewoonster die niet met haar naam in de krant wil.
Ik denk dat beide opties even erg zijn. Ik zou het ook niet trekken, elke dag een toeterparade.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:55 schreef Tja..1986 het volgende:
Je kan beter een moskee in je achtertuin hebben dan een gemiddelde voetbalvereniging als het om overlast gaat.
Toeterparades hebben toch niets met moskeeen te maken? Eigenlijk alles wat feestelijk van aard is komt niet in de buurt van een moskee. Ik snap niet hoe die mensen uit het nieuwsbericht daarover kunnen berichten.quote:Op woensdag 4 februari 2015 14:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ik denk dat beide opties even erg zijn. Ik zou het ook niet trekken, elke dag een toeterparade.
Na 't vrijdagmiddaggebed is er 't zaterdagochtendtoernooiquote:Op woensdag 4 februari 2015 13:55 schreef Tja..1986 het volgende:
Je kan beter een moskee in je achtertuin hebben dan een gemiddelde voetbalvereniging als het om overlast gaat. Hoewel je dat in de waardevermindering inderdaad wel anders zal merken.
Die heb je op die locatie ook zo ongeveer in je achtertuin....quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:55 schreef Tja..1986 het volgende:
Je kan beter een moskee in je achtertuin hebben dan een gemiddelde voetbalvereniging als het om overlast gaat. Hoewel je dat in de waardevermindering inderdaad wel anders zal merken.
Een paar jaar geleden heeft men ook een gigantische nieuwe kerk voor de gereformeerde gemeente neergezet (naast het politiebureau), en die zit ook iedere zondag stampvol... het enige waar ze daar ontzag voor hebben is dat de nieuwe kerk die tegelijkertijd voor de gereformeerde gemeente in Barneveld werd gebouwd nog groter is.quote:Op woensdag 4 februari 2015 14:45 schreef eight het volgende:
Een centrum bouwen op volledig achterhaalde geloofsovertuigingen moet je toch helemaal niet willen? Onbegrijpelijk dat de Gemeente dit toch wil doorzetten. Waar zijn de volksvertegenwoordigers gebleven?
Ik heb geen moeite met godsdienstvrijheid maar met de beperkingen. Want ik neem aan dat in dit centrum katholieken, atheïsten e.d. niet welkom zijn.quote:Op woensdag 4 februari 2015 14:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden heeft men ook een gigantische nieuwe kerk voor de gereformeerde gemeente neergezet (naast het politiebureau), en die zit ook iedere zondag stampvol... het enige waar ze daar ontzag voor hebben is dat de nieuwe kerk die tegelijkertijd voor de gereformeerde gemeente in Barneveld werd gebouwd nog groter is.
We hebben die godsdienstvrijheid nou eenmaal, overigens denk ik wel dat je de geldstromen heel nauw moet monitoren, want als er allerlei dubieuze Saudie-Arabische geldschieters zijn die het mogelijk maken, dan wil je idd niet dat men in NL iets kan bouwen met geld dat afkomstig is van terreurorganisaties of mensen die terroristische doelen steunen.
Wat wil je daar als atheïst sowieso doen?quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:00 schreef eight het volgende:
[..]
Ik heb geen moeite met godsdienstvrijheid maar met de beperkingen. Want ik neem aan dat in dit centrum katholieken, atheïsten e.d. niet welkom zijn.
Die kelder ligt er al, op het terrein van de voormalige PWA-kazerne ligt zelfs een complete atoombunkerquote:Op woensdag 4 februari 2015 14:40 schreef Leandra het volgende:
Dat laatste zal trouwens geen optie zijn op die locatie, een pand onderkelderen is daar redelijk kansloos.
Het zal je verbazen hoeveel meer een gemiddelde atheïst van een godsdienst afweet dan de gemiddelde kerk of moskeeganger.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:05 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Wat wil je daar als atheïst sowieso doen?
Geloofwaardig, want atheïsten komen in contact met de gemiddelde kerk of moskeegangerquote:Op woensdag 4 februari 2015 15:11 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Het zal je verbazen hoeveel meer een gemiddelde atheïst van een godsdienst afweet dan de gemiddelde kerk of moskeeganger.
Idd. Maar het feit dat je niet welkom bent in een publieke ruimte is gewoon onbestaanbaar.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:05 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Wat wil je daar als atheïst sowieso doen?
Ja, vrijwel dagelijks. Mits je je natuurlijk begeeft in de samenlevingquote:Op woensdag 4 februari 2015 15:12 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Geloofwaardig, want atheïsten komen in contact met de gemiddelde kerk of moskeeganger
Hier is onderzoek naar gedaan en athiesten weten veel meer over het geloof dan gelovigen zelf.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:12 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Geloofwaardig, want atheïsten komen in contact met de gemiddelde kerk of moskeeganger
Geloof jij zelf soms?quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:12 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
De gemiddelde persoon in de samenleving is niet de gemiddelde kerk of moskeeganger.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:18 schreef eight het volgende:
[..]
Ja, vrijwel dagelijks. Mits je je natuurlijk begeeft in de samenleving
Ja, over specifieke bijbelverzen zal dat zijn. Zo kan ik ook onderzoek doen door specifieke vragen te stellen, zodat ik mijn bewering kan ondersteunen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:18 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Hier is onderzoek naar gedaan en athiesten weten veel meer over het geloof dan gelovigen zelf.
Dat is ook logisch, want als je de bijbel leest is er geen andere mogelijkheid dan te lachen hoe belachelijk het is. Tenzij je geforceerd wordt het als waar aan te nemen.
Naast het feit dat het hier niet alleen om een moskee gaat, geloof ik niet dat je serieus bent. Mijn ouderlijk huis staat tegen de voetbalvelden aan en alleen op de zaterdag is het de hele dag topdrukte door de straat inclusief geparkeerde auto's. Verder is er nooit overlast wat dat betreft. Lijkt me toch wat anders als 1500 man 5 maal daags bij je voor de stoep loopt met een baard tot op de knieën en hun radicale zoon onder arm.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:55 schreef Tja..1986 het volgende:
Het lijkt mij dat zo'n megamoskee er dan prima past.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:46 schreef tong80 het volgende:
'Ik denk dat Gouda uitermate geschikt is om de eerste islamitische stad van Nederland te worden'
Probleem is dat er geen enkele mogelijkheid tot bewijs is van het bestaan van adam en eva. Zelfde met een hoop andere gebeurtenissen in de bijbel. Ik las hem toen ik (7?) was en toen kwam ik al tot de conclusie dat het gewoon sprookjes zijn. Hetzelfde als sneeuwwitje en pinkeltje, niet dat ze daar op mijn christelijke school zo blij mee waren...quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:23 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
De gemiddelde persoon in de samenleving is niet de gemiddelde kerk of moskeeganger.
[..]
Ja, over specifieke bijbelverzen zal dat zijn. Zo kan ik ook onderzoek doen door specifieke vragen te stellen, zodat ik mijn bewering kan ondersteunen.
Eens. Toch kom je voldoende met ze in aanraking, mits je je ook onder genoeg mensen begeeft.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:23 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
De gemiddelde persoon in de samenleving is niet de gemiddelde kerk of moskeeganger.
Prima dat dat zo is, maar een atheïst zal verder niks te zoeken hebben in een kerk.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:11 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Het zal je verbazen hoeveel meer een gemiddelde atheïst van een godsdienst afweet dan de gemiddelde kerk of moskeeganger.
Trouwerij van iemand of het gebouw zelf bekijken, meer idd niet.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:33 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Prima dat dat zo is, maar een atheïst zal verder niks te zoeken hebben in een kerk.
Sowieso onzin. De mensen in een moskee vinden het juist fijn als 'buitenstaanders' komen kijken.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:15 schreef eight het volgende:
[..]
Idd. Maar het feit dat je niet welkom bent in een publieke ruimte is gewoon onbestaanbaar.
En waarom zou je toestaan om zo'n groot centrum te bouwen voor zo'n kleine doelgroep?
Een doelgroep die ook nog eens omstreden is en een waslijst heeft aan beperkingen voor anderen.
Nou ik kan wel een paar redenen bedenken hoor. Gewoon puur interesse bijvoorbeeld of het dopen van zijn/haar nichtje/neefje. Kerstviering. Bij de moskee het Suikerfeest meemaken en ook weer, ja raar hoor dat soort mensen, interesse in de wereld om haar/hem heen. Dat je je als gelovige niet kan verplaatsen in de gedachtegang van een ander vergeef ik je.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:33 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Prima dat dat zo is, maar een atheïst zal verder niks te zoeken hebben in een kerk.
Dus een westerse vrouw mag daar gewoon naar binnen lopen zonder gelaatsbedekking?quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:36 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Sowieso onzin. De mensen in een moskee vinden het juist fijn als 'buitenstaanders' komen kijken.
Zelf heb ik heel vroeger, als klein moslimmeisje, Maria gespeeld in de plaatselijke kerk. Niemand die het raar vond dat er 'buitenstaanders' bij waren.
Ik kom als man ook niet op een Ladies Night binnen van de Intratuin. The horror!quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:15 schreef eight het volgende:
[..]
Idd. Maar het feit dat je niet welkom bent in een publieke ruimte is gewoon onbestaanbaar.
En waarom zou je toestaan om zo'n groot centrum te bouwen voor zo'n kleine doelgroep?
Een doelgroep die ook nog eens omstreden is en een waslijst heeft aan beperkingen voor anderen.
quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:39 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Nou ik kan wel een paar redenen bedenken hoor. Gewoon puur interesse bijvoorbeeld of het dopen van zijn/haar nichtje/neefje. Kerstviering. Bij de moskee het Suikerfeest meemaken en ook weer, ja raar hoor dat soort mensen, interesse in de wereld om haar/hem heen. Dat je je als gelovige niet kan verplaatsen in de gedachtegang van een ander vergeef ik je.
Dit is een hele andere kwestie, je mag naar binnen, maar binnen gelden wel regels. Je gaat achter je pc bij he kantoorbaan toch ook geen biertje drinken?quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:40 schreef eight het volgende:
[..]
Dus een westerse vrouw mag daar gewoon naar binnen lopen zonder gelaatsbedekking?
quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:00 schreef eight het volgende:
[..]
Ik heb geen moeite met godsdienstvrijheid maar met de beperkingen. Want ik neem aan dat in dit centrum katholieken, atheïsten e.d. niet welkom zijn.
Je bent altijd welkom in zo´n centrum, waarom zou dat niet mogen?quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:00 schreef eight het volgende:
[..]
Dat die regel binnen een gebouw geldt is niet zo vreemd, de godsdienst moet immers beoefent worden. Echter als dit voor een geheel centrum gaat gelden dan is dat een volkomen verkeerde en nutteloze ontwikkeling.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:57 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Dit is een hele andere kwestie, je mag naar binnen, maar binnen gelden wel regels. Je gaat achter je pc bij he kantoorbaan toch ook geen biertje drinken?
Een gelaatsbedekking?Een hoofddoek is wat anders dan een gelaatsbedekking.
Het geloofsgebouw is dat centrum, waarschijnlijk zal in de gebedsruimtes inderdaad gevraagd worden een hoofddoek op te doen, maar zal je er als geïnteresseerde best welkom zijn. Verder niets mis mee natuurlijk dat ze dan vragen om als je in hun gebouw komt of je dan ook wilt aanpassen aan hun overtuigingen en huisregels.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:23 schreef eight het volgende:
Dat die regel binnen een gebouw geldt is niet zo vreemd, de godsdienst moet immers beoefent worden. Echter als dit voor een geheel centrum gaat gelden dan is dat een volkomen verkeerde en nutteloze ontwikkeling.
Anderzijds ook gevaarlijk want waar houdt dit op? Eerst was het alleen gebouw, nu dan een centrum. What's next? Een wijk en daarna een stad?
Dit moet je absoluut niet willen in een vrij land als Nederland.
Je bent een of ander moslim wicht dat denkt de waarheid in pacht te hebben, zit ik zo ongeveer goed?quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:54 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Lees mijn andere reacties ook even, voordat je reageert.
Ik ga niet in op onnozele users. Bij dezen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:04 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Je bent een of ander moslim wicht dat denkt de waarheid in pacht te hebben, zit ik zo ongeveer goed?
Tuurlijk mag dat.quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:11 schreef Ryan3 het volgende:
Dus? Mogen atheïsten nu wel of niet een moskee bezoeken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |