abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 woensdag 4 februari 2015 @ 13:46:59 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_149356012
Een moskee voor 1.500 bezoekers met een islamatisch cultureel centrum, dat gaat de Goudse wijk te ver. Als die er komt, 'wordt er grof geschut ingezet', waarschuwen de bewoners.

Het stadsbestuur van Gouda maakt morgen bekend of er een moskee mag komen op de locatie van de voormalige Prins Willem-Alexanderkazerne. De wijk heeft een lange reeks bezwaren tegen de 'megamoskee' voor 1.500 bezoekers.

De koophuizen dreigen tienduizenden euro's in waarde te dalen, de financiering van de moskee zou schimmig zijn, de buurt zou de verkeersdrukte niet aankunnen en bij een van de huidige moskeeën komt een haatprediker over de vloer, zo valt er te horen.

Uitvaarten en toeterparades
'Het wordt niet alleen een moskee voor het vrijdaggebed, maar een islamitisch cultureel centrum met zeven dagen per week uitvaarten en toeterparades', zegt Edward Uittenbroek, voorzitter van de onlangs opgerichte buurtvereniging Gouda Noord Zoals het Hoort. 'Natuurlijk is het een vrolijke bende als een sliert toeterende auto's naar een islamitische bruiloft gaat. Geen punt dat die mensen lol hebben, maar als je dat concentreert op één locatie, wordt het te veel.'

Drie Moskeeën in Gouda
Gouda telt nu drie moskeeën. Zij willen één nieuw gebedshuis bouwen, El Wahda (De Eenheid), op de locatie van de Prins Willem-Alexanderkazerne. Aangezien het voormalige militaire kantoorcomplex uit de Koude Oorlog te groot en te duur is, hebben de moskeeën een herbestemmingsplan gemaakt met twee zorginstellingen: De Ark (speciale school voor moeilijk lerende kinderen) en Gemiva (medisch kinderdagverblijf).

Ook daarop heeft het buurtcomité kritiek. 'Hoe kan je nu een drukke moskee een locatie laten delen met instellingen die een prikkelarme omgeving zoeken voor autisten en gehandicapten?', vraagt Uittenbroek. Volgens hem zijn de zorginstellingen voor het blok gezet. 'De gemeente speelt geheimzinnige spelletjes. De buurt is maanden buiten alle besluiten gehouden.'

Dinsdag meldde De Telegraaf dat het moskeebestuur bezwaren zou hebben gehad tegen het delen van de faciliteiten met het kinderdagverblijf en de school. 'De islamitische mannengemeenschap die zich voor het gebed opmaakt, wil in de voorbereiding van die activiteit niet van de heiligheid daarvan worden afgebracht door het zien van vrouwen', aldus een document. Gemeentewoordvoerder Peter Oet relativeert dat. 'Die informatie komt uit een inmiddels achterhaalde gespreksnotitie. Die bezwaren leven niet meer, anders was er geen gezamenlijk plan ingediend.' De moskee wil juist rekening houden met de toekomstige medegebruikers van de kazerne, zegt Oet. 'Zo is er afgesproken dat er niet voor het gebed zal worden opgeroepen.'

Atoombunker
Maar de tegenstanders hebben nog andere zorgen. Zo zijn ze ervan overtuigd dat op het kazerneterrein een ondergrondse atoombunker achterblijft. De vrees is dat teruggekeerde, geradicaliseerde Syriëstrijders die bunker als uitvalsbasis gaan gebruiken. 'Ik denk dat Gouda uitermate geschikt is om de eerste islamitische stad van Nederland te worden', zegt een bewoonster die niet met haar naam in de krant wil. 'De burgemeester doet alsof zijn neus bloedt.'

De gemeente ontkent met klem dat er een ondergrondse bunker op het kazerneterrein is. 'Dat kan hier niet eens, gezien de slappe veengrond', zegt Oet. 'Er was een kantoorgebouw met op de begane grond een bunker. Het gebouw erbovenop is al gesloopt en de bunker zelf wordt binnenkort gesloopt. Alleen het kantoorgebouw zonder bunker blijft staan en wordt hergebruikt.'

Het college van B en W heeft in december het vertrouwen uitgesproken dat de school, het kinderdagverblijf en de moskeeën met een goed uitgewerkt plan komen voor de herbestemming, aldus Oet: 'Vanavond (dinsdag, red.) vergadert het college, donderdag wordt het oordeel bekend. De gemeenteraad heeft natuurlijk later het laatste woord. Het college beoordeelt een verkeersanalyse en er is een onderzoek naar de financiering.'

http://www.volkskrant.nl/(...)e-ver-gaat~a3843872/

Je zal er maar een eigen huis hebben, het is allemaal net iets te veel.
Lekkere plek ook om er autisten tot rust te laten komen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_149356310
Je kan beter een moskee in je achtertuin hebben dan een gemiddelde voetbalvereniging als het om overlast gaat. Hoewel je dat in de waardevermindering inderdaad wel anders zal merken.
pi_149356508
Laat ze het bouwen en brand het daarna af.
pi_149357035
Ik vind het ontwerp wel mooi om eerlijk te zijn.
pi_149357059
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:46 schreef tong80 het volgende:
De vrees is dat teruggekeerde, geradicaliseerde Syriëstrijders die bunker als uitvalsbasis gaan gebruiken. 'Ik denk dat Gouda uitermate geschikt is om de eerste islamitische stad van Nederland te worden', zegt een bewoonster die niet met haar naam in de krant wil.
Ik kan me best voorstellen dat ze er niet op zitten te wachten, maar als je met dat soort idiote praat aankomt haal je jezelf flink omlaag en ben je niet meer serieus te nemen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 4 februari 2015 @ 14:23:42 #6
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_149357128
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:55 schreef Tja..1986 het volgende:
Je kan beter een moskee in je achtertuin hebben dan een gemiddelde voetbalvereniging als het om overlast gaat.
Ik denk dat beide opties even erg zijn. Ik zou het ook niet trekken, elke dag een toeterparade.
pi_149357204
Lekker hoor ;(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_149357211
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ik denk dat beide opties even erg zijn. Ik zou het ook niet trekken, elke dag een toeterparade.
Toeterparades hebben toch niets met moskeeen te maken? Eigenlijk alles wat feestelijk van aard is komt niet in de buurt van een moskee. Ik snap niet hoe die mensen uit het nieuwsbericht daarover kunnen berichten.
pi_149357215
quote:
Je kan beter een moskee in je achtertuin hebben dan een gemiddelde voetbalvereniging als het om overlast gaat. Hoewel je dat in de waardevermindering inderdaad wel anders zal merken.
Na 't vrijdagmiddaggebed is er 't zaterdagochtendtoernooi

http://webtv.hurriyet.com(...)minton-egitimi_79603

woensdag 4 februari 2015 @ 14:32:35 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149357258
quote:
Die heb je op die locatie ook zo ongeveer in je achtertuin....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_149357324
[..]

Toeterparades hebben toch niets met moskeeen te maken? Eigenlijk alles wat feestelijk van aard is komt niet in de buurt van een moskee. Ik snap niet hoe die mensen uit het nieuwsbericht daarover kunnen berichten.
[/quote]
Omdat het niet alleen om een moskee gaat maar ook een cultureel centrum dat uitvaarten en bruiloften faciliteert staat er toch bij?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_149357357
Ook gewone bruiloften of alleen islamitische bruiloften, voor gewone bruiloften is 't dan wel weer een mooi gebaar.
  woensdag 4 februari 2015 @ 14:40:20 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149357390
Maar goed, als je ziet hoe asociaal de busjes rijden die de kinderen naar de nabijgelegen Al Q Qalam basisschool aan de Aakwerf brengen dan kan ik me er wel wat bij voorstellen dat de buurtbewoners alleen om die reden al niet blij zijn, al zouden ze een parkeerplaats voor 1.500 auto's onder het gebouw maken.
Dat laatste zal trouwens geen optie zijn op die locatie, een pand onderkelderen is daar redelijk kansloos.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149357476
Een centrum bouwen op volledig achterhaalde geloofsovertuigingen moet je toch helemaal niet willen? Onbegrijpelijk dat de Gemeente dit toch wil doorzetten. Waar zijn de volksvertegenwoordigers gebleven?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 4 februari 2015 @ 14:54:10 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149357649
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:45 schreef eight het volgende:
Een centrum bouwen op volledig achterhaalde geloofsovertuigingen moet je toch helemaal niet willen? Onbegrijpelijk dat de Gemeente dit toch wil doorzetten. Waar zijn de volksvertegenwoordigers gebleven?
Een paar jaar geleden heeft men ook een gigantische nieuwe kerk voor de gereformeerde gemeente neergezet (naast het politiebureau), en die zit ook iedere zondag stampvol... het enige waar ze daar ontzag voor hebben is dat de nieuwe kerk die tegelijkertijd voor de gereformeerde gemeente in Barneveld werd gebouwd nog groter is.

We hebben die godsdienstvrijheid nou eenmaal, overigens denk ik wel dat je de geldstromen heel nauw moet monitoren, want als er allerlei dubieuze Saudie-Arabische geldschieters zijn die het mogelijk maken, dan wil je idd niet dat men in NL iets kan bouwen met geld dat afkomstig is van terreurorganisaties of mensen die terroristische doelen steunen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149357653
tja wel zeuren maar niet zelf met iets komen.

die saudis lachen zich rot met hun oliegeld waarbij ze Gouda opkopen :+
Zie!
pi_149357860
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een paar jaar geleden heeft men ook een gigantische nieuwe kerk voor de gereformeerde gemeente neergezet (naast het politiebureau), en die zit ook iedere zondag stampvol... het enige waar ze daar ontzag voor hebben is dat de nieuwe kerk die tegelijkertijd voor de gereformeerde gemeente in Barneveld werd gebouwd nog groter is.

We hebben die godsdienstvrijheid nou eenmaal, overigens denk ik wel dat je de geldstromen heel nauw moet monitoren, want als er allerlei dubieuze Saudie-Arabische geldschieters zijn die het mogelijk maken, dan wil je idd niet dat men in NL iets kan bouwen met geld dat afkomstig is van terreurorganisaties of mensen die terroristische doelen steunen.
Ik heb geen moeite met godsdienstvrijheid maar met de beperkingen. Want ik neem aan dat in dit centrum katholieken, atheïsten e.d. niet welkom zijn.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_149358026
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:00 schreef eight het volgende:

[..]

Ik heb geen moeite met godsdienstvrijheid maar met de beperkingen. Want ik neem aan dat in dit centrum katholieken, atheïsten e.d. niet welkom zijn.
Wat wil je daar als atheïst sowieso doen? :')
Protège moi de mes désirs.
pi_149358122
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:40 schreef Leandra het volgende:
Dat laatste zal trouwens geen optie zijn op die locatie, een pand onderkelderen is daar redelijk kansloos.
Die kelder ligt er al, op het terrein van de voormalige PWA-kazerne ligt zelfs een complete atoombunker :)

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)et-atoombunker.dhtml
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 4 februari 2015 @ 15:11:19 #20
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_149358164
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:05 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Het zal je verbazen hoeveel meer een gemiddelde atheïst van een godsdienst afweet dan de gemiddelde kerk of moskeeganger.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_149358194
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:11 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Het zal je verbazen hoeveel meer een gemiddelde atheïst van een godsdienst afweet dan de gemiddelde kerk of moskeeganger.
Geloofwaardig, want atheïsten komen in contact met de gemiddelde kerk of moskeeganger :')
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_149358304
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:05 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Idd. Maar het feit dat je niet welkom bent in een publieke ruimte is gewoon onbestaanbaar.

En waarom zou je toestaan om zo'n groot centrum te bouwen voor zo'n kleine doelgroep?
Een doelgroep die ook nog eens omstreden is en een waslijst heeft aan beperkingen voor anderen.
pi_149358369
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:12 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Geloofwaardig, want atheïsten komen in contact met de gemiddelde kerk of moskeeganger :')
Ja, vrijwel dagelijks. Mits je je natuurlijk begeeft in de samenleving
pi_149358388
quote:

[..]

Hier is onderzoek naar gedaan en athiesten weten veel meer over het geloof dan gelovigen zelf.

Dat is ook logisch, want als je de bijbel leest is er geen andere mogelijkheid dan te lachen hoe belachelijk het is. Tenzij je geforceerd wordt het als waar aan te nemen.
  woensdag 4 februari 2015 @ 15:18:57 #25
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_149358392
quote:

[..]

Geloof jij zelf soms?
pi_149358535
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:18 schreef eight het volgende:

[..]

Ja, vrijwel dagelijks. Mits je je natuurlijk begeeft in de samenleving
De gemiddelde persoon in de samenleving is niet de gemiddelde kerk of moskeeganger.

quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:18 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Hier is onderzoek naar gedaan en athiesten weten veel meer over het geloof dan gelovigen zelf.

Dat is ook logisch, want als je de bijbel leest is er geen andere mogelijkheid dan te lachen hoe belachelijk het is. Tenzij je geforceerd wordt het als waar aan te nemen.
Ja, over specifieke bijbelverzen zal dat zijn. Zo kan ik ook onderzoek doen door specifieke vragen te stellen, zodat ik mijn bewering kan ondersteunen.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  woensdag 4 februari 2015 @ 15:27:31 #27
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_149358662
quote:
Naast het feit dat het hier niet alleen om een moskee gaat, geloof ik niet dat je serieus bent. Mijn ouderlijk huis staat tegen de voetbalvelden aan en alleen op de zaterdag is het de hele dag topdrukte door de straat inclusief geparkeerde auto's. Verder is er nooit overlast wat dat betreft. Lijkt me toch wat anders als 1500 man 5 maal daags bij je voor de stoep loopt met een baard tot op de knieën en hun radicale zoon onder arm.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_149358694
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:46 schreef tong80 het volgende:
'Ik denk dat Gouda uitermate geschikt is om de eerste islamitische stad van Nederland te worden'
Het lijkt mij dat zo'n megamoskee er dan prima past.
pi_149358778
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:23 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

De gemiddelde persoon in de samenleving is niet de gemiddelde kerk of moskeeganger.

[..]

Ja, over specifieke bijbelverzen zal dat zijn. Zo kan ik ook onderzoek doen door specifieke vragen te stellen, zodat ik mijn bewering kan ondersteunen.
Probleem is dat er geen enkele mogelijkheid tot bewijs is van het bestaan van adam en eva. Zelfde met een hoop andere gebeurtenissen in de bijbel. Ik las hem toen ik (7?) was en toen kwam ik al tot de conclusie dat het gewoon sprookjes zijn. Hetzelfde als sneeuwwitje en pinkeltje, niet dat ze daar op mijn christelijke school zo blij mee waren...

Ik heb ook nooit begrepen waarom mensen in een sadist willen geloven, iets wat boos wordt omdat een paar personen wat verkeerd doen. Iets wat vraagt om familie en levens te offeren, gewoon om een punt te bewijzen.
pi_149358781
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:23 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Eens. Toch kom je voldoende met ze in aanraking, mits je je ook onder genoeg mensen begeeft.
Het is echt niet zo dat die groep een zeldzaamheid is
pi_149358843
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:11 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Prima dat dat zo is, maar een atheïst zal verder niks te zoeken hebben in een kerk.
pi_149358909
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:33 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Prima dat dat zo is, maar een atheïst zal verder niks te zoeken hebben in een kerk.
Trouwerij van iemand of het gebouw zelf bekijken, meer idd niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2015 15:36:02 ]
pi_149358917
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:15 schreef eight het volgende:

[..]

Idd. Maar het feit dat je niet welkom bent in een publieke ruimte is gewoon onbestaanbaar.

En waarom zou je toestaan om zo'n groot centrum te bouwen voor zo'n kleine doelgroep?
Een doelgroep die ook nog eens omstreden is en een waslijst heeft aan beperkingen voor anderen.
Sowieso onzin. De mensen in een moskee vinden het juist fijn als 'buitenstaanders' komen kijken.
Zelf heb ik heel vroeger, als klein moslimmeisje, Maria gespeeld in de plaatselijke kerk. Niemand die het raar vond dat er 'buitenstaanders' bij waren.
  woensdag 4 februari 2015 @ 15:39:51 #34
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_149359024
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:33 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Nou ik kan wel een paar redenen bedenken hoor. Gewoon puur interesse bijvoorbeeld of het dopen van zijn/haar nichtje/neefje. Kerstviering. Bij de moskee het Suikerfeest meemaken en ook weer, ja raar hoor dat soort mensen, interesse in de wereld om haar/hem heen. Dat je je als gelovige niet kan verplaatsen in de gedachtegang van een ander vergeef ik je.
pi_149359050
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:36 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Sowieso onzin. De mensen in een moskee vinden het juist fijn als 'buitenstaanders' komen kijken.
Zelf heb ik heel vroeger, als klein moslimmeisje, Maria gespeeld in de plaatselijke kerk. Niemand die het raar vond dat er 'buitenstaanders' bij waren.
Dus een westerse vrouw mag daar gewoon naar binnen lopen zonder gelaatsbedekking?
pi_149359300
Wat ik vooral opmerkelijk vind is de locatie. Dit is volgens mij precies de andere kant van Gouda dan waar de meeste moslims wonen. Lijkt mij niet bijzonder praktisch.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_149359493
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:15 schreef eight het volgende:

[..]

Ik kom als man ook niet op een Ladies Night binnen van de Intratuin. The horror!
pi_149359496
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:39 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Nou ik kan wel een paar redenen bedenken hoor. Gewoon puur interesse bijvoorbeeld of het dopen van zijn/haar nichtje/neefje. Kerstviering. Bij de moskee het Suikerfeest meemaken en ook weer, ja raar hoor dat soort mensen, interesse in de wereld om haar/hem heen. Dat je je als gelovige niet kan verplaatsen in de gedachtegang van een ander vergeef ik je.
:')
Lees mijn andere reacties ook even, voordat je reageert.
pi_149359592
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:40 schreef eight het volgende:

[..]

Dus een westerse vrouw mag daar gewoon naar binnen lopen zonder gelaatsbedekking?
Dit is een hele andere kwestie, je mag naar binnen, maar binnen gelden wel regels. Je gaat achter je pc bij he kantoorbaan toch ook geen biertje drinken?

Een gelaatsbedekking? :') Een hoofddoek is wat anders dan een gelaatsbedekking.
  woensdag 4 februari 2015 @ 16:16:33 #40
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_149360245
quote:

[..]

quote:

[..]

Je bent altijd welkom in zo´n centrum, waarom zou dat niet mogen? :P
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_149360478
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:57 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Dit is een hele andere kwestie, je mag naar binnen, maar binnen gelden wel regels. Je gaat achter je pc bij he kantoorbaan toch ook geen biertje drinken?

Een gelaatsbedekking? :') Een hoofddoek is wat anders dan een gelaatsbedekking.
Dat die regel binnen een gebouw geldt is niet zo vreemd, de godsdienst moet immers beoefent worden. Echter als dit voor een geheel centrum gaat gelden dan is dat een volkomen verkeerde en nutteloze ontwikkeling.
Anderzijds ook gevaarlijk want waar houdt dit op? Eerst was het alleen gebouw, nu dan een centrum. What's next? Een wijk en daarna een stad?
Dit moet je absoluut niet willen in een vrij land als Nederland.
  woensdag 4 februari 2015 @ 16:25:20 #42
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_149360523
Prachtig ding _O_
pi_149360818
ik zou hem niet in mijn buurt willen hebben en ik denk heel veel mensen niet
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  woensdag 4 februari 2015 @ 16:38:24 #44
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149360868
Op zich heb ik best sympathie voor de bezwaren. Alleen jammer dat die vereniging zo'n tokkienaam heeft.
pi_149361006
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:23 schreef eight het volgende:
Dat die regel binnen een gebouw geldt is niet zo vreemd, de godsdienst moet immers beoefent worden. Echter als dit voor een geheel centrum gaat gelden dan is dat een volkomen verkeerde en nutteloze ontwikkeling.
Anderzijds ook gevaarlijk want waar houdt dit op? Eerst was het alleen gebouw, nu dan een centrum. What's next? Een wijk en daarna een stad?
Dit moet je absoluut niet willen in een vrij land als Nederland.
Het geloofsgebouw is dat centrum, waarschijnlijk zal in de gebedsruimtes inderdaad gevraagd worden een hoofddoek op te doen, maar zal je er als geïnteresseerde best welkom zijn. Verder niets mis mee natuurlijk dat ze dan vragen om als je in hun gebouw komt of je dan ook wilt aanpassen aan hun overtuigingen en huisregels.

Verder is je laatste zin natuurlijk weer typisch. Vrijheid voor hen die je eigen geloofsovertuiging delen of hoe zie je dat voor je?
  woensdag 4 februari 2015 @ 17:04:52 #46
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_149361612
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:54 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

:')
Lees mijn andere reacties ook even, voordat je reageert.
Je bent een of ander moslim wicht dat denkt de waarheid in pacht te hebben, zit ik zo ongeveer goed?
pi_149361749
quote:
7s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:04 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Je bent een of ander moslim wicht dat denkt de waarheid in pacht te hebben, zit ik zo ongeveer goed?
Ik ga niet in op onnozele users. Bij dezen.
pi_149361800
Dus? Mogen atheïsten nu wel of niet een moskee bezoeken?
I´m back.
  woensdag 4 februari 2015 @ 17:12:33 #49
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149361848
Wat klopt hier niet aan?:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mosques_in_France
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mosques_in_the_Netherlands

Edit: nevermind, wiki klopt weer eens niet.
Maar ik meen weleens ergens gelezen te hebben dat Nederland, gezien de hoeveelheid inwoners die zichzelf moslim noemen, verreweg de meeste moskeeën in de EU telt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Twiitch op 04-02-2015 17:20:38 ]
pi_149361949
quote:
10s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:11 schreef Ryan3 het volgende:
Dus? Mogen atheïsten nu wel of niet een moskee bezoeken?
Tuurlijk mag dat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')