• Joosie200twitter:
quote:Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Weet je wat cassatie is?
Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. Dit arrest is een schoolvoorbeeld van de perfecte en uiterst rechtvaardige werking van de Nederlandse rechtspraak. Waar eiser middels listige kunstgrepen de procedure wilde beïnvloeden is de onafhankelijkheid van het gerecht vast komen te staan en heeft het recht gezegevierd.quote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Joosie200 het volgende:
Etsu c.s., eiser in eerste aanleg, vordert een verklaring voor recht dat Paxcon q.q. eiser verschuldigd is om een hertentamen, te weten: Europees Recht, te behalen met een cijfer gelijk of hoger als van Paxcon q.q. Paxcon q.q. verweerde zich wat als volgt begrepen moet worden: de eis moet worden afgewezen en wel omdat Etsu c.s. zich maar minder vijandelijker moet gedragen jegens mij, zijnde mod van het EXA forum op Fok.nl. Bovendien biedt Paxcon q.q. geen bijles aan medestudenten aan, omdat er reeds capita selecta voor handen zijn om zelf eigenhandig te bestuderen. En zo zou Paxcon q.q. al zijn diensten inzetten om bijles te verlenen, dan niet voor een vriendenprijsje jegens Etsu c.s. De Rechtbank te Noord-Nederland heeft de eis afgewezen en geeft Paxcon q.q. gelijk.
Wat een avontuur weer hequote:Op zondag 25 januari 2015 20:56 schreef Paxcon het volgende:
Oke maar hij heet dus niet 'remember the good times'. Dus dat was sowieso het verkeerde nummer dat gepost werd.
Maar alles is nu opgelost
Niet zo veel arresten bij dit vak, sorry hequote:Op zondag 25 januari 2015 20:57 schreef Tchock het volgende:
Dit arrest is de afgelopen maanden al een keer of drie TT geweest volgens mij.
Leg eens uit waar die over gaat danquote:Op zondag 25 januari 2015 20:57 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Niet zo veel arresten bij dit vak, sorry he
AND WE WILL BUUUIIIILLLD THIS BLA TOGETHER BLAAAAAA DIE BLA FOREVER NOOOOOTHINGS GONNA STOP US NOOOWquote:Op zondag 25 januari 2015 20:51 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ties, probeer Starship-Nothing's Gonna Stop Us Now ook eens.
Het schoolvoorbeeld van een renteloze lening aan de dochter waarna deze een dividenduitkering doet. Heeft bij de moeder een onttrekking van de gemiste rente tot gevolg (dus winstbijtelling) en verhoging van het opgeofferd bedrag, jaarlijks met de gemiste rente. Bij de de dochter kan de niet-betaalde rente in aftrek komen en vindt er een informele kapitaalstorting plaats voor hetzelfde bedrag.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:58 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Leg eens uit waar die over gaat dan
Stiekem ben ik nog best wel nuttig somsquote:Op zondag 25 januari 2015 20:59 schreef Paxcon het volgende:
Eigenlijk is je tip over het vragen aan Derksen ook zeer accuraat geweest
Stiekem?quote:Op zondag 25 januari 2015 21:01 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Stiekem ben ik nog best wel nuttig soms
Wauw dankjewel hequote:Op zondag 25 januari 2015 21:01 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Stiekem?
Jij bent een toevoeging aan eens ieders leven
Is het aangenaam om Ties' kont te likken?quote:Op zondag 25 januari 2015 21:01 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Stiekem?
Nou nouquote:Op zondag 25 januari 2015 21:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Is het aangenaam om Ties' kont te likken?
Paxcon houdt van tarrels?quote:Op zondag 25 januari 2015 21:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Moet je dat niet aan mij vragen?quote:Op zondag 25 januari 2015 21:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 25 januari 2015 21:04 schreef Tchock het volgende:
[..]Een bordje vol. Beetje melk erdoor en gaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
Heb 'm toevallig twee weken geleden gedownload op Spotify!quote:Op zondag 25 januari 2015 20:54 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Vorige week de OST van Top Gun gekocht
quote:Op zondag 25 januari 2015 21:01 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Stiekem?
Oftewel het schoolvoorbeeld van de hybrid mismatch. Wat een feest moet deze uitspraak destijds geweest zijn voor de praktijkquote:Op zondag 25 januari 2015 21:01 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Het schoolvoorbeeld van een renteloze lening aan de dochter waarna deze een dividenduitkering doet. Heeft bij de moeder een onttrekking van de gemiste rente tot gevolg (dus winstbijtelling) en verhoging van het opgeofferd bedrag, jaarlijks met de gemiste rente. Bij de de dochter kan de niet-betaalde rente in aftrek komen en vindt er een informele kapitaalstorting plaats voor hetzelfde bedrag.
captain crunchquote:Op zondag 25 januari 2015 21:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Een bordje vol. Beetje melk erdoor en gaan.
Niks toeval. GMTA.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:08 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Heb 'm toevallig twee weken geleden gedownload op Spotify!
Vertelquote:Op zondag 25 januari 2015 21:08 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Oftewel het schoolvoorbeeld van de hybrid mismatch. Wat een feest moet deze uitspraak destijds geweest zijn voor de praktijk
Wow relevantquote:In de rechtspraak van het Hof van Justitie is het subsidiariteitsbeginsel op dit moment in belastingzaken nog niet aan de orde gekomen. Wel wordt het beginsel zo nu en dan in politieke discussies aangehaald om een mogelijke bemoeienis van de EU in gevoelige kwesties af te wenden. Met name met betrekking tot de invoering van een Common Consolidated Corporate Tax Base (CCCTB) zijn in diverse nationale parlementen discussies geweest over de vraag of het CCCTB-voorstel in overeenstemming is met het subsidiariteitsbeginsel.
Da's een linkse hobby.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:10 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Wat is het toch met al die mensen die hatelijk doen bij een beetje positiviteit
Tchock is zeker zo'n VVD-er die geniet van bomen die gekapt worden en olie dat naar boven wordt gehaaldquote:
En metsjfiksing, en chanant, en knotsgek, en knotsgek, en knotsgek - Wacht. Mijn cassettebandje blijft hangen.quote:
En of ik geniet van olie die naar boven wordt gehaald bohhhhquote:Op zondag 25 januari 2015 21:12 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Tchock is zeker zo'n VVD-er die geniet van bomen die gekapt worden en olie dat naar boven wordt gehaald
Zuur weer ditquote:Op zondag 25 januari 2015 21:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
En metsjfiksing, en chanant, en knotsgek, en knotsgek, en knotsgek - Wacht. Mijn cassettebandje blijft hangen.
Ik kan uren naar zo'n jaknikker kijken.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
En of ik geniet van olie die naar boven wordt gehaald bohhhh
Roomboterbartje?quote:Op zondag 25 januari 2015 21:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
En of ik geniet van olie die naar boven wordt gehaald bohhhh
En een pick-up is?quote:Op zondag 25 januari 2015 21:12 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Lekker hier de rente aftrekken ongeacht of er pick-up in het buitenland plaatsvindt.
M'n geheugen kan me in de steek laten, maar volgens mij was in dat arrest geen sprake van een hybrid mismatch.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:12 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Lekker hier de rente aftrekken ongeacht of er pick-up in het buitenland plaatsvindt.
Ik ben hier niet om jou te vermakenquote:Op zondag 25 januari 2015 21:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Verzin eens iets origineels, dan hoef ik niet zuur te doen.
Een auto.quote:
Ik las jak nikkerquote:Op zondag 25 januari 2015 21:13 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik kan uren naar zo'n jaknikker kijken.
quote:Op zondag 25 januari 2015 21:07 schreef Ties02 het volgende:
Wel leuk dat iedereen de lolbroek weer heeft aangetrokken deze zondagavond
quote:
Ik wil ook wel weer zuur gaan doen hoor, prima.quote:
Nee aan 1 Tchock hebben we meer dan genoeg, is prima zoquote:Op zondag 25 januari 2015 21:17 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik wil ook wel weer zuur gaan doen hoor, prima.
Ik denk dat Tchock ver gaat komen in het leven. Alle factoren zijn aanwezig.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:17 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nee aan 1 Tchock hebben we meer dan genoeg, is prima zo
Denk je dat het er in zit om ooit jouw koffie in te schenken?quote:Op zondag 25 januari 2015 21:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik denk dat Tchock ver gaat komen in het leven. Alle factoren zijn aanwezig.
Tchock is jouw protegé?quote:Op zondag 25 januari 2015 21:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik denk dat Tchock ver gaat komen in het leven. Alle factoren zijn aanwezig.
Ik weet ook niet of er in deze specifieke situatie sprake was van een hybrid mismatch, geen idee of er pick-up in Zweden plaatsvond. Wat ik bedoel te zeggen is dat de HR in dit arrest eigenlijk impliciet aangaf dat dit irrelevant is bij de bepaling van de aftrekbaarheid van de rente in NL.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:15 schreef Maharbal het volgende:
[..]
M'n geheugen kan me in de steek laten, maar volgens mij was in dat arrest geen sprake van een hybrid mismatch.
Sowieso ben ik het niet eens met de hierboven door jou gegeven definitie van een hybrid mismatch. Het gaat om het verschil in kwalificatie, maar in jouw voorbeeld heb je met een rente-aftrekbeperking dus ook een hybrid mismatch.
Ik luister nu Sacrifice. Genieten.quote:
Ben jij eigenlijk al aan het werk?quote:Op zondag 25 januari 2015 21:22 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of er in deze specifieke situatie sprake was van een hybrid mismatch, geen idee of er pick-up in Zweden plaatsvond. Wat ik bedoel te zeggen is dat de HR in dit arrest eigenlijk impliciet aangaf dat dit irrelevant is bij de bepaling van de aftrekbaarheid van de rente in NL.
Wat bedoel je met dat laatste?
Achja, daar heeft de wetgever nu (deels) in voorzien.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:22 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of er in deze specifieke situatie sprake was van een hybrid mismatch, geen idee of er pick-up in Zweden plaatsvond. Wat ik bedoel te zeggen is dat de HR in dit arrest eigenlijk impliciet aangaf dat dit irrelevant is bij de bepaling van de aftrekbaarheid van de rente in NL.
Ik sta elke dag huilend op.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:28 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ook mooi. Wel iets voor een bepaalde mood.
Met welk artikel, 10a?quote:Op zondag 25 januari 2015 21:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Achja, daar heeft de wetgever nu (deels) in voorzien.
Ik las je uitleg zo dat er sprake is van een hybrid mismatch als je in het ene land bijvoorbeeld geen rente-aftrek hebt, i.e. ook door een rente-aftrekbeperking.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:22 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Tegenbewijs 10a, 13l lid 6. Zou zeggen dat we al voorlopen op dat BEPS gedoe waar de OESO nu mee loopt te schermen.quote:
Jup, en de de laatste beetjes zullen n.a.v. het BEPS-gebeuren wel van tafel geveegd worden. Ben benieuwd.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Achja, daar heeft de wetgever nu (deels) in voorzien.
Helaas wel.quote:
Ik ga dit allemaal onthouden en opschrijven voor bonuspuntenquote:Op zondag 25 januari 2015 21:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tegenbewijs 10a, 13l lid 6. Zou zeggen dat we al voorlopen op dat BEPS gedoe waar de OESO nu mee loopt te schermen.
Dit is allemaal vrijblijvend gefilosofeer he, snel vergeten voor je tentamen.
quote:Op zondag 25 januari 2015 21:32 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik ga dit allemaal onthouden en opschrijven voor bonuspunten
Waarop?quote:Op zondag 25 januari 2015 21:33 schreef Etsu het volgende:
waar is bartje als je hem nodig hebt
was wel benieuwd hoe hij daarop zou reageren
Zuidas?quote:Op zondag 25 januari 2015 21:31 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Jup, en de de laatste beetjes zullen n.a.v. het BEPS-gebeuren wel van tafel geveegd worden. Ben benieuwd.
[..]
Helaas wel.
Goede aflevering datquote:Op zondag 25 januari 2015 21:37 schreef Paxcon het volgende:
Peter R de Vries die vertelt over het proportionaliteitsbeginsel, hij weet ook alles
Nou, Peter zegt daar net over: ''Maar ik zeg: dit is moord, keiharde moord''quote:Op zondag 25 januari 2015 21:37 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Goede aflevering dat
Ik zou zeggen, eigen schuld dikke bult
Nouja zeg en dat van een goed opgeleide jurist, wat ongenuanceerdquote:Op zondag 25 januari 2015 21:39 schreef Paxcon het volgende:
Persoonlijk vind ik het eigenlijk best handig dat ze elkaar uitschakelen
Schande. Ik haat ongenuanceerde mensen.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:40 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nouja zeg en dat van een goed opgeleide jurist, wat ongenuanceerd
Hoi.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:39 schreef Tchock het volgende:
Oké ik kom niet terug voor dit hoofdstuk samengevat is.
Dat is het toch sowieso? Voorop staat de fiscale kwalificatie van de geldverstrekking, waarbij het civiele recht leidend is behoudens de drie bekende uitzonderingen. Bij de Zweedse grootmoeder ging het om een lening (zowel civiel als fiscaal) onder onzakelijke voorwaarden die naar arms length voorwaarden moest worden gecorrigeerd. Eventuele pick up bij de buitenlandse crediteur is daarbij niet relevant. Dat komt pas om de hoek kijken als de lening onder een antimisbruikbepaling valtquote:Op zondag 25 januari 2015 21:22 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Schijn, bodemloze put en deelnemerschapsleningquote:Op zondag 25 januari 2015 21:48 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Dat is het toch sowieso? Voorop staat de fiscale kwalificatie van de geldverstrekking, waarbij het civiele recht leidend is behoudens de drie bekende uitzonderingen.
En nu de onzakelijke lening Ties!quote:Op zondag 25 januari 2015 21:54 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Schijn, bodemloze put en deelnemerschapslening
Worden gekwalificeerd als EV en de vergoeding erop is niet als rente aftrekbaar maar is dividend
Onzakelijk debiteuren risico, zou nooit door een derde (bank) zijn verstrekt gelet op het risico van niet terugbetaling. Borgstellingsanaloge rente bepalen, eigenlijk geen flauw idee meer hoe. Geldt wel als vreemd vermogen maar een afwaarderingsverlies op de ODR lening is niet aftrekbaar, komt wel bij opgeofferd bedrag in de deelneming ivm de liquidatieverliesregeling.quote:
Een onzakelijke lening is eigen vermogen?quote:Op zondag 25 januari 2015 22:02 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Onzakelijk debiteuren risico, zou nooit door een derde (bank) zijn verstrekt gelet op het risico van niet terugbetaling. Borgstellingsanaloge rente bepalen, eigenlijk geen flauw idee meer hoe. Geldt wel als eigen vermogen maar een afwaarderingsverlies op de ODR lening is niet aftrekbaar, komt wel bij opgeofferd bedrag in de deelneming ivm de liquidatieverliesregeling.
Of bedoel je iets anders
Nee foutje moet vreemd staanquote:Op zondag 25 januari 2015 22:04 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Een onzakelijke lening is eigen vermogen?
Het geldt niet als EV.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:02 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Onzakelijk debiteuren risico, zou nooit door een derde (bank) zijn verstrekt gelet op het risico van niet terugbetaling. Borgstellingsanaloge rente bepalen, eigenlijk geen flauw idee meer hoe. Geldt wel als vreemd vermogen maar een afwaarderingsverlies op de ODR lening is niet aftrekbaar, komt wel bij opgeofferd bedrag in de deelneming ivm de liquidatieverliesregeling.
Of bedoel je iets anders
Hoi.quote:
Ik.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:45 schreef Ties02 het volgende:
Hey jongens ik heb naaktfoto's van Crack, wie wil
Klopt, al aangepast. Anders zou het vervolg over het afwaarderingsverlies ook niet logisch zijn.quote:
Maar Ties heeft al foto'squote:Op zondag 25 januari 2015 22:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dan stuur je haar een whatsapp ipv hier posten
quote:Op zondag 25 januari 2015 22:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dan zal het voor haar geen probleem zijn om ze aan jou te sturen
quote:Op zondag 25 januari 2015 22:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar die heb ik al en die van Ties niet.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
Tchock de verzamelaar.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar die heb ik al en die van Ties niet.
quote:Op zondag 25 januari 2015 22:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je kan nooit genoeg naaktfoto's van tchock zijn vriendin hebben
quote:Op zondag 25 januari 2015 22:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je kan nooit genoeg naaktfoto's van tchock zijn vriendin hebben
waarom ga je bewijzen danquote:Op zondag 25 januari 2015 22:33 schreef Yreal het volgende:
In ander nieuws, alle brieven van het Erasmus al weg gedaan, nu moet ik nog de decaan bewijzen dat er wat speelt
uitstel voor watquote:Op zondag 25 januari 2015 22:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
uitstel voor bijzondere omstandigheden
Afstel eigenlijk, zodat ik in feb kan starten met stage lopen. Al ben ik benieuwd of ik dat trek.quote:
simpel. Ze zijn onze matties en hebben olie...quote:Op zondag 25 januari 2015 22:40 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
Grappig. En alle wereldleiders komen er op bezoek.
Geld en olie.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:40 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
wat een bijzondere rechtsgang heeft die zaak gehad, uiteindelijk 14 jaar, ook geen volledige bekentenis volgens het OMquote:Hoge Raad vernietigt veroordeling voor moord op Kathleen Cremers
Den Haag , 18-2-2014
De Hoge Raad vernietigt de veroordeling voor de moord op Kathleen Cremers. Het hof heeft onvoldoende gemotiveerd dat de verdachte het slachtoffer met voorbedachte raad om het leven bracht, aldus oordeelt de Hoge Raad.
Kathleen Cremers, moeder van twee jonge kinderen, werd op 15 maart 2006 in haar eigen woning in Venray zeer gewelddadig om het leven gebracht. Haar ontkennende echtgenoot werd hiervoor vervolgd en veroordeeld tot 15 jaar gevangenisstraf. In hoger beroep werd hij vrijgesproken. De Hoge Raad vernietigde die vrijspraak. Tijdens het opnieuw behandelen van de zaak bekende de verdachte een deel van de gewelddadigheden die de dood van het slachtoffer tot gevolg hadden. Hij werd voor moord veroordeeld tot 18 jaar gevangenisstraf (15 okt. 2012, ECLI:NL:GHARN:2012:BY0075)
De Hoge Raad had al eerder de regels voor het vaststellen van voorbedachte raad aangescherpt (arrest van 28 feb. 2012, ECLI:NL:HR:2012:BR2342). Voor het vaststellen voorbedachte raad is het onvoldoende alleen vast te stellen dat de verdachte voldoende tijd had om zich te beraden op zijn besluit het slachtoffer van het leven te beroven. De rechter moet bij deze vaststelling meer aspecten betrekken zoals de vraag of besluit en uitvoering plaatsvonden in een plotselinge drift, dan wel of slechts een korte tijd verliep tussen besluit en uitvoering daarvan, dan wel of de gelegenheid tot beraad pas tijdens de uitvoering ontstond. Dergelijke aspecten heeft de rechter in deze zaak onvoldoende meegewogen bij het vaststellen van voorbedachte raad. Dit omdat het hof in zijn uitspraak niet uitsluit dat de verdachte handelde in grote opwinding.
En wat nu indien je iemand berooft, daarbij het e.e.a. je wederrechtelijk toe-eigent en om weg te komen het slachtoffer van je af duwt zodat die ongelukkig terecht komt > komt te overlijden. Hakken ze dan eerst je hand en voet eraf voor je te kruisigen door spijkers door de resterende hand en voet te slaan?quote:Op zondag 25 januari 2015 22:40 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb het (N+1 maar dan nogquote:
Dan weet ik waarquote:Op zondag 25 januari 2015 23:09 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Daar zijn we officieel gezien niet gevestigd, maar zo zullen sommigen het wel kwalificeren.
quote:Op zondag 25 januari 2015 21:37 schreef Paxcon het volgende:
Peter R de Vries die vertelt over het proportionaliteitsbeginsel, hij weet ook alles
Nee. Materieel strafrecht vast wel. Maar proces? Absoluut niet...quote:Op zondag 25 januari 2015 23:13 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Zou Peter het tentamen strafproces halen denk je?
vind het wel tijd worden voor cijfers voor strafquote:Op zondag 25 januari 2015 23:01 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ik heb het (N+1 maar dan nog) zelf prettig bevonden, zeker deze maand. Zo las ik nog vrolijk tussen 23:00 - 01:00 uur het hoofdstuk computercriminaliteit door. Ik ging met een opkomende koppijn naar bed, sliep onrustig, werd toch rond 06:00 uur wakker. (want inleiding IT was om 09:00 uur) Sliep in de trein door, gooide wat specifieke tabs in Sr. Bij de computercrimi vragen had ik er profijt van
Idem met strafproces afgelopen week. Merk sowieso dat ik tussen 22:00-01:00 in een actievere modus beland. Terwijl mijn lichaam allang zegt: ga pitten, ga ik nog vrolijk door. Hoe vaak ik het voornemen ook heb nu toch echt eerder te gaan slapen.
Lievquote:Op zondag 25 januari 2015 23:16 schreef Yreal het volgende:
Omg omg, 9 golden pups en mama in de sneeuw
gelukkig ben ik links, kom ik nog goed wel met diefstalquote:Op zondag 25 januari 2015 22:40 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
The eternal sunshine of the spotless mind.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:34 schreef Ahmad1nejad het volgende:
weet iemand nog een leuke film op Netflix?
Ja die heb ik natuurlijk wel gezienquote:Op zondag 25 januari 2015 23:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
The eternal sunshine of the spotless mind.
staat er niet opquote:Op zondag 25 januari 2015 23:39 schreef Ties02 het volgende:
Weet niet of ie erop staat maar: Primer
als je zin hebt in een lekkere mindfuck en moeilijke film in zijn algemeen, low budget maar erg goede film imo
quote:Op zondag 25 januari 2015 23:45 schreef Ties02 het volgende:
Ik ga straks ook maar iets kijken denk ik
een HOORCOLLEGE! haha
ernstig, welk vak?quote:
Belastingrecht 2quote:Op zondag 25 januari 2015 23:50 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
ernstig, welk vak?
[ afbeelding ]
die spiegels verneuken de hele auto
Hij heeft vast een paar posts uit voorgaande topics gelezen en besloten dat dit niet verstandig was.quote:
quote:Op maandag 26 januari 2015 00:22 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Hij heeft vast een paar posts uit voorgaande topics gelezen en besloten dat dit niet verstandig was.
Volgens mij meer dan de helft.quote:Op maandag 26 januari 2015 00:38 schreef Ties02 het volgende:
Wat is 'grotendeels' ook alweer voor percentage in de wet?
60% toch
Wat een stelletje malloten die fiscalisten, man man manquote:Op maandag 26 januari 2015 00:40 schreef Tchock het volgende:
Ties: http://www.loonheffing.nl/besluiten/JARGON.html
Als ik zeg meer dan de helft en jij 60% heb je inderdaad gelijk. Als ik - meer correct - had gezegd "groter of gelijk aan 50%" niet.quote:
Ja joh ga er nog even serieus op in om 0:45uquote:Op maandag 26 januari 2015 00:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als ik zeg meer dan de helft en jij 60% heb je inderdaad gelijk. Als ik - meer correct - had gezegd "groter of gelijk aan 50%" niet.
Ja sorry mijn gevoel voor humor is volledig overleden na de zoveelste HvJ-uitspraak die in strijd is met eerdere jurisprudentie en de heersende leer.quote:Op maandag 26 januari 2015 00:45 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja joh ga er nog even serieus op in om 0:45u
kep medelijdenquote:Op maandag 26 januari 2015 00:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja sorry mijn gevoel voor humor is volledig overleden na de zoveelste HvJ-uitspraak die in strijd is met eerdere jurisprudentie en de heersende leer.
Dit vak is echt:quote:
quote:Op maandag 26 januari 2015 00:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit vak is echt:
"Het is zo. We hebben vier uitspraken die daarmee in lijn zijn. Maar in twee daarvan werd de vraag niet echt beantwoord. A-G huppeldepup had er deze mening over. Die onderschrijven wij. Het hof doet dat ook in dit, dit, dit en dit arrest maar niet in dit, dit en dit arrest. Veel plezier".
Je kan dan ook lekker punten scoren door al die zooi op te schrijven...quote:Op maandag 26 januari 2015 00:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit vak is echt:
"Het is zo. We hebben vier uitspraken die daarmee in lijn zijn. Maar in twee daarvan werd de vraag niet echt beantwoord. A-G huppeldepup had er deze mening over. Die onderschrijven wij. Het hof doet dat ook in dit, dit, dit en dit arrest maar niet in dit, dit en dit arrest. Veel plezier".
Ja, alleen ken ik nooit al die arresten bij naam. Ik schrijf wel gewoon bij elke kans die ik krijg op dat er ook tegenstrijdige jurisprudentie is.quote:Op maandag 26 januari 2015 00:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je kan dan ook lekker punten scoren door al die zooi op te schrijven...
Niet voor de pussies:quote:Op maandag 26 januari 2015 00:56 schreef Tchock het volgende:
Hui, een van de verdachten in het Passageproces doodgeschoten in Panama. Hoe veel ingewikkelder kan die zaak nog worden zou je zeggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 26 januari 2015 01:04 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Niet voor de pussies:heh bah wat een vies kleurtje die stoelen daar. Net een burger king ofzoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
Nee gaat op de grond zitten/liggenquote:Op maandag 26 januari 2015 01:09 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Blijft dat petje tegenover hem nou gewoon zitten?
quote:Op maandag 26 januari 2015 01:04 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Niet voor de pussies:Hij zakt gewoon gelijk in elkaar, niet eens echt iets te zien verder, apart.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen referral hier.
Dat hoop ik ook. Maar liever niet Peter.quote:Op maandag 26 januari 2015 01:06 schreef Ties02 het volgende:
Ik hoop dat iemand (Peter R bijvoorbeeld) als dit allemaal achter de rug is even een goede uiteenzetting maakt over die hele zaak en alle hoofdrolspelers en getuigen en verdachten, want ik ben de draad volledig kwijt.
nekschot volgens het boekjequote:Op maandag 26 januari 2015 01:14 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Hij zakt gewoon gelijk in elkaar, niet eens echt iets te zien verder, apart.
Paxcon en ik zijn groot fan van zijn programmaquote:Op maandag 26 januari 2015 01:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook. Maar liever niet Peter.
Denkt dat niemand medelijden heeft met een huurmoordenaar en wapenhandelaarquote:Op maandag 26 januari 2015 01:22 schreef Tchock het volgende:
Kan niet zo veel medelijden met die gast hebben, trouwens. Niet dat ik het toejuich maar hij had wel zo veel op zijn kerfstok... De wereld wordt er niet slechter van.
Hopen dat ze dan leren dat kroongetuigen totale onzin zijn. Al betwijfel ik het.quote:Op maandag 26 januari 2015 01:25 schreef Ties02 het volgende:
Ze hebben straks helemaal niks meer aan die Ros joh als iedereen wordt afgeknald
Relativiteit? Schutz-norm?quote:Op maandag 26 januari 2015 01:31 schreef Tchock het volgende:
Hoe heet ook alweer het beginsel bij onder andere staatsaansprakelijkheid dat een geschonden rechtsregel er toe moet strekken betrokkene rechten toe te kennen?
Jaa, die laatste. Dank. Ik zat met MacLou-norm in mijn hoofd maar dat gaat over de taakvervulling van curatoren.quote:
Doe dan maar John van den Heuvel.quote:Op maandag 26 januari 2015 01:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook. Maar liever niet Peter.
Succesquote:Op maandag 26 januari 2015 10:00 schreef underground1009 het volgende:
Zo, nog even wat samenvattingen rustig doorlezen voor straf 2 nieuw. Straks eens kijken wat het gaat worden
quote:Op maandag 26 januari 2015 15:10 schreef Tchock het volgende:
Dat ging niet heel lekker. Op naar de volgende.
Ehh... Nee. In de regel weet ik wel aardig of een tentamen onvoldoende is, heel hoog of +- 6.quote:Op maandag 26 januari 2015 15:15 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
[ afbeelding ] not sure if...
Vorige keren dat je die PI pakte scoorde je juist een 8+
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wait whutquote:Op maandag 26 januari 2015 16:03 schreef Yreal het volgende:
Fijn, ik studeer nu blijkbaar ineens hbo bedrijfskunde, niet meer "management, economie en recht". Economie en recht, neejoh... BEDRIJFSKUNDE BEDRIJFSKUNDE BEDRIJFSKUNDE.
De tiefus mensen
Ohnee, ook met economie ben je er niet. Het moet bedrijfskunde zijn. Procesmanagement, bedrijfsvoering, dat soort zaken. Gevolgen voor de organisatie. Weet ik veel wat ze willen.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:05 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Wait whutDus ze hebben de R geschrapt, ja dan is het met ME wel gelijk te stellen aan bedrijfskunde
Het is volslagen ridicuul dat ik na 5.5 jaar blijkbaar iets compleet anders moet kunnen dan waar ik tot nu toe voor heb geleerd.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:12 schreef Etsu het volgende:
Doe nou maar gewoon wat ze van je vragen, Y'tje.
De opleiding is niet vervallen, dit is de eerste keer dat iemand mij vertelt dat we tegenwoordig een bedrijfskunde studie zijn.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:29 schreef Etsu het volgende:
Is er niet gezegd dat je voor een bepaalde datum je diploma gehaald moest hebben, omdat de opleiding ging vervallen?
Wat raar, bij jou verloopt alles toch planmatig?quote:Op maandag 26 januari 2015 16:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het is volslagen ridicuul dat ik na 5.5 jaar blijkbaar iets compleet anders moet kunnen dan waar ik tot nu toe voor heb geleerd.
Ha-Ha.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat raar, bij jou verloopt alles toch planmatig?
Dat ze dat gebruiken op het hbo.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:34 schreef IPA35 het volgende:
Ik wil jullie nog eens attenderen op het feit dat het "Compendium Nederlands Vermogensrecht" een zwaar bazenboek is.
Neequote:
Juristen kunnen niet rekenenquote:Op maandag 26 januari 2015 16:35 schreef Yreal het volgende:
Er zit 2,5x meer recht in mijn curriculum dan bedrijfskunde. Mijn stage was juridisch. Mijn minor was fiscaal-juridisch.En dan moet ik ineens bedrijfskundig onderzoek gaan doen.
Doe het nou maar gewoon.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:35 schreef Yreal het volgende:
Er zit 2,5x meer recht in mijn curriculum dan bedrijfskunde. Mijn stage was juridisch. Mijn minor was fiscaal-juridisch.En dan moet ik ineens bedrijfskundig onderzoek gaan doen.
Ik snap hier geen fuck van. Je beweert dat ze zonder iets te vertellen je studie volkomen op de kop hebt gezet? Alsof ik morgen op de Poort kom en ik ineens Kunstgeschiedenis studeer?quote:Op maandag 26 januari 2015 16:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
De opleiding is niet vervallen, dit is de eerste keer dat iemand mij vertelt dat we tegenwoordig een bedrijfskunde studie zijn.
Ik zal wel moeten, maar ik heb geen flauw benul wat ik moet gaan doen. Of wat ze uberhaupt bedoelen met bedrijfskunde.quote:
Pretty much. We hebben alleen een naamwijziging gehad 2 jaar terug. Vrienden zijn vorig jaar nog afgestudeerd op ouderwetse opdrachten.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik snap hier geen fuck van. Je beweert dat ze zonder iets te vertellen je studie volkomen op de kop hebt gezet? Alsof ik morgen op de Poort kom en ik ineens Kunstgeschiedenis studeer?
Even los van het verhaal. Hoe lang zijn je punten geldig? Zou best zuur zijn als straks je punten van het eerste jaar komen te vervallen. Nu staat mij iets bij van 5 jaar, maar dat kan ook voor de master zijn. In dat geval. Carry on.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het is volslagen ridicuul dat ik na 5.5 jaar blijkbaar iets compleet anders moet kunnen dan waar ik tot nu toe voor heb geleerd.
Nee, dat hoeft niet. Zodra je het recht hebt verkregen kun je dat inroepen.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:40 schreef IPA35 het volgende:
Zeg vraagje, stel je hebt een beperkt recht verkregen door verkrijgende verjaring op een registergoed. Is het dan zaak dit bij de notaris vast te leggen om het in te kunnen roepen tegen opvolgende verkrijgers van het "heersende erf"?
Dat dacht ik ook. Maar ik ben een beetje verward door derdenbescherming tegen niet ingeschreven feiten.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, dat hoeft niet. Zodra je het recht hebt verkregen kun je dat inroepen.
Wat?quote:Op maandag 26 januari 2015 16:44 schreef IPA35 het volgende:
Koortsachtig ProgressWWW in de gaten aan het houden...
Hebben we het over FOK!-user Wattel die alleen over Oekraïne post, rijschool Wattel in Emmeloord of A-G Wattel bij de Hoge Raad?quote:
quote:Op maandag 26 januari 2015 16:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hebben we het over FOK!-user Wattel die alleen over Oekraïne post, rijschool Wattel in Emmeloord of A-G Wattel bij de Hoge Raad?
Hoofdfase is 5 jaar ja.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:42 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Even los van het verhaal. Hoe lang zijn je punten geldig? Zou best zuur zijn als straks je punten van het eerste jaar komen te vervallen. Nu staat mij iets bij van 5 jaar, maar dat kan ook voor de master zijn. In dat geval. Carry on.
Het goede antwoord op durven schrijven.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:47 schreef nadiyaa het volgende:
Staatsrecht: Arresten kennen en wettenbundel beheersen denk ik ?
Nog andere tips?
Cijfer...quote:
Relax. Ik meld het wel als je cijfer online staat.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:48 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Cijfer...
Wordt online gezet blijkbaar.
Welk vak? Arw2? Die staat dacht ik wel op fbquote:Op maandag 26 januari 2015 16:48 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Cijfer...
Wordt online gezet blijkbaar.
De theorie beheersen wil ook nog wel eens helpen.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:47 schreef nadiyaa het volgende:
Nog andere tips?
Weet jij WAAR dit is? ProgessWWW of Nestor? Ik begrijp dat voor sommige vakken alleen een lijst aan de muur komt te hangen.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Relax. Ik meld het wel als je cijfer online staat.
Ik heb werkelijk geen idee. Ik studeer niet in Groningen.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:52 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Weet jij WAAR dit is? ProgessWWW of Nestor? Ik begrijp dat voor sommige vakken alleen een lijst aan de muur komt te hangen.
Efficiënt lezen. Toen ik hoorcolleges voor Staatsrecht volgde vertelde de docent alleen maar dingen die niet relevant waren en niet op het tentamen terugkwamen.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:47 schreef nadiyaa het volgende:
Nog andere tips?
Snap ik. Heb nog wel een beetje moeite met de objectum litis- en de fundamentum petendi-leer. Heb gelukkig nog even om te leren.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:51 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
De theorie beheersen wil ook nog wel eens helpen.
Thanks!quote:Op maandag 26 januari 2015 16:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het goede antwoord op durven schrijven.
Goed de betekenis van termen in wetsartikelen kennen die je niet uit de bundel kunt halen.
UvAquote:Op maandag 26 januari 2015 16:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee. Ik studeer niet in Groningen.
Waar je gewoon een mailtje krijgt als je cijfer bekend is en niet naar een prikbord hoeft te fietsen om je tentamenuitslag te weten.quote:
Zitten daar niet alleen maar allochtonen op of zo?quote:Op maandag 26 januari 2015 16:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waar je gewoon een mailtje krijgt als je cijfer bekend is en niet naar een prikbord hoeft te fietsen om je tentamenuitslag te weten.
Dat is de VU.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:54 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Zitten daar niet alleen maar allochtonen op of zo?
Op de EUR kun je hem zelfs per SMS krijgen als je een enquête invult voor het vak.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waar je gewoon een mailtje krijgt als je cijfer bekend is en niet naar een prikbord hoeft te fietsen om je tentamenuitslag te weten.
quote:
RUG is echt waardeloos wat dat betreft. Echt 5 verschillende websites die je moet gebruikenquote:
Dat is echt perfectquote:Op maandag 26 januari 2015 16:55 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Op de EUR kun je hem zelfs per SMS krijgen als je een enquête invult voor het vak.
Zolang het maar niet opeens wat anders wordt.quote:
Ik duim voor je negen.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:58 schreef Ties02 het volgende:
Zo.
Deelnemingen en FE ingekopt, aanmerkelijk belang drama zoals verwacht, verdere IB wel ok
Denk rond de 8
Vanavond maar even een halve bedrijfskunde studie afronden danquote:Op maandag 26 januari 2015 16:58 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Zolang het maar niet opeens wat anders wordt.
Je hebt gelijk. Staatsrecht is echt begrijpen en toepassen.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:52 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Efficiënt lezen. Toen ik hoorcolleges voor Staatsrecht volgde vertelde de docent alleen maar dingen die niet relevant waren en niet op het tentamen terugkwamen.
De A-G Wattel! Hiero:quote:
quote:Deze overwegingen zeggen dus helemaal niets “in de zin” die het Hof van Justitie suggereert. Punt 11 is slechts weergave van het door de verwijzende rechter omschreven standpunt van de belastingplichtige in die zaak; punt 27 geeft slechts antwoord op een volstrekt andere vraag, namelijk of art. 56 EG (thans art. 63 VWEU) rechtstreeks werkt. Men vraagt zich af of het Hof, door aldus bij een manifest zijn eerdere rechtspraak tegensprekend konijn uit de hoed te verwijzen naar twee geen enkel verband met dat konijn houdende overwegingen uit een irrelevant eerder arrest, zichzelf en de lezers van zijn rechtspraak serieus neemt.
Het lijkt net alsof deze zin niet af is, of het laatste woord een typfout bevat.quote:
Je hebt gelijk. Ik bedoelde natuurlijk dat ik voor de neven van Ties zou duimen.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:00 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Het lijkt net alsof deze zin niet af is, of het laatste woord een typfout bevat.
Dankjewel lieverdquote:
Duidelijk!quote:Op maandag 26 januari 2015 17:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik bedoelde natuurlijk dat ik voor de neven van Ties zou duimen.
Ik duim voor je, neger?quote:Op maandag 26 januari 2015 17:00 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Het lijkt net alsof deze zin niet af is, of het laatste woord een typfout bevat.
Heb alleen De Hullu gelezen, Ons Strafrecht is meer hbo maar wel duidelijker (peppie en kokkie taal)quote:Op maandag 26 januari 2015 17:02 schreef IPA35 het volgende:
Wie is er bekend met de literatuur over formeel strafrecht?
Wij gebruikten op het HBO het boek van Corstens en ons werd verteld dat dit samen met het boek van De Hullu een beetje de standaardwerken over strafrecht waren. Nu heb ik i.p.v. Corstens een boek genaamd "Ons Strafrecht" moeten aanschaffen. Iemand een mening over welk boek "beter" is?
Ja, ik ken je verder ook niet natuurlijk.quote:
Nou ja, RUG heeft wel een chronisch gebrek aan van die schone Iraanse rechtenmeisjes.quote:
Dat wil je ook niet, geloof mequote:Op maandag 26 januari 2015 17:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ja, ik ken je verder ook niet natuurlijk.
quote:Op maandag 26 januari 2015 17:03 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nou ja, RUG heeft wel een chronisch gebrek aan van die schone Iraanse rechtenmeisjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |