Dat is het toch sowieso? Voorop staat de fiscale kwalificatie van de geldverstrekking, waarbij het civiele recht leidend is behoudens de drie bekende uitzonderingen. Bij de Zweedse grootmoeder ging het om een lening (zowel civiel als fiscaal) onder onzakelijke voorwaarden die naar arms length voorwaarden moest worden gecorrigeerd. Eventuele pick up bij de buitenlandse crediteur is daarbij niet relevant. Dat komt pas om de hoek kijken als de lening onder een antimisbruikbepaling valtquote:Op zondag 25 januari 2015 21:22 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of er in deze specifieke situatie sprake was van een hybrid mismatch, geen idee of er pick-up in Zweden plaatsvond. Wat ik bedoel te zeggen is dat de HR in dit arrest eigenlijk impliciet aangaf dat dit irrelevant is bij de bepaling van de aftrekbaarheid van de rente in NL.
Schijn, bodemloze put en deelnemerschapsleningquote:Op zondag 25 januari 2015 21:48 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Dat is het toch sowieso? Voorop staat de fiscale kwalificatie van de geldverstrekking, waarbij het civiele recht leidend is behoudens de drie bekende uitzonderingen.
En nu de onzakelijke lening Ties!quote:Op zondag 25 januari 2015 21:54 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Schijn, bodemloze put en deelnemerschapslening
Worden gekwalificeerd als EV en de vergoeding erop is niet als rente aftrekbaar maar is dividend
Onzakelijk debiteuren risico, zou nooit door een derde (bank) zijn verstrekt gelet op het risico van niet terugbetaling. Borgstellingsanaloge rente bepalen, eigenlijk geen flauw idee meer hoe. Geldt wel als vreemd vermogen maar een afwaarderingsverlies op de ODR lening is niet aftrekbaar, komt wel bij opgeofferd bedrag in de deelneming ivm de liquidatieverliesregeling.quote:
Een onzakelijke lening is eigen vermogen?quote:Op zondag 25 januari 2015 22:02 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Onzakelijk debiteuren risico, zou nooit door een derde (bank) zijn verstrekt gelet op het risico van niet terugbetaling. Borgstellingsanaloge rente bepalen, eigenlijk geen flauw idee meer hoe. Geldt wel als eigen vermogen maar een afwaarderingsverlies op de ODR lening is niet aftrekbaar, komt wel bij opgeofferd bedrag in de deelneming ivm de liquidatieverliesregeling.
Of bedoel je iets anders
Nee foutje moet vreemd staanquote:Op zondag 25 januari 2015 22:04 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Een onzakelijke lening is eigen vermogen?
Het geldt niet als EV.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:02 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Onzakelijk debiteuren risico, zou nooit door een derde (bank) zijn verstrekt gelet op het risico van niet terugbetaling. Borgstellingsanaloge rente bepalen, eigenlijk geen flauw idee meer hoe. Geldt wel als vreemd vermogen maar een afwaarderingsverlies op de ODR lening is niet aftrekbaar, komt wel bij opgeofferd bedrag in de deelneming ivm de liquidatieverliesregeling.
Of bedoel je iets anders
Hoi.quote:
Ik.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:45 schreef Ties02 het volgende:
Hey jongens ik heb naaktfoto's van Crack, wie wil
Klopt, al aangepast. Anders zou het vervolg over het afwaarderingsverlies ook niet logisch zijn.quote:
Maar Ties heeft al foto'squote:Op zondag 25 januari 2015 22:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dan stuur je haar een whatsapp ipv hier posten
quote:Op zondag 25 januari 2015 22:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dan zal het voor haar geen probleem zijn om ze aan jou te sturen
quote:Op zondag 25 januari 2015 22:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar die heb ik al en die van Ties niet.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
Tchock de verzamelaar.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar die heb ik al en die van Ties niet.
quote:Op zondag 25 januari 2015 22:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je kan nooit genoeg naaktfoto's van tchock zijn vriendin hebben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |