quote:Op zondag 25 januari 2015 22:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je kan nooit genoeg naaktfoto's van tchock zijn vriendin hebben
waarom ga je bewijzen danquote:Op zondag 25 januari 2015 22:33 schreef Yreal het volgende:
In ander nieuws, alle brieven van het Erasmus al weg gedaan, nu moet ik nog de decaan bewijzen dat er wat speelt
uitstel voor watquote:Op zondag 25 januari 2015 22:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
uitstel voor bijzondere omstandigheden
Afstel eigenlijk, zodat ik in feb kan starten met stage lopen. Al ben ik benieuwd of ik dat trek.quote:
simpel. Ze zijn onze matties en hebben olie...quote:Op zondag 25 januari 2015 22:40 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
Grappig. En alle wereldleiders komen er op bezoek.
Geld en olie.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:40 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
wat een bijzondere rechtsgang heeft die zaak gehad, uiteindelijk 14 jaar, ook geen volledige bekentenis volgens het OMquote:Hoge Raad vernietigt veroordeling voor moord op Kathleen Cremers
Den Haag , 18-2-2014
De Hoge Raad vernietigt de veroordeling voor de moord op Kathleen Cremers. Het hof heeft onvoldoende gemotiveerd dat de verdachte het slachtoffer met voorbedachte raad om het leven bracht, aldus oordeelt de Hoge Raad.
Kathleen Cremers, moeder van twee jonge kinderen, werd op 15 maart 2006 in haar eigen woning in Venray zeer gewelddadig om het leven gebracht. Haar ontkennende echtgenoot werd hiervoor vervolgd en veroordeeld tot 15 jaar gevangenisstraf. In hoger beroep werd hij vrijgesproken. De Hoge Raad vernietigde die vrijspraak. Tijdens het opnieuw behandelen van de zaak bekende de verdachte een deel van de gewelddadigheden die de dood van het slachtoffer tot gevolg hadden. Hij werd voor moord veroordeeld tot 18 jaar gevangenisstraf (15 okt. 2012, ECLI:NL:GHARN:2012:BY0075)
De Hoge Raad had al eerder de regels voor het vaststellen van voorbedachte raad aangescherpt (arrest van 28 feb. 2012, ECLI:NL:HR:2012:BR2342). Voor het vaststellen voorbedachte raad is het onvoldoende alleen vast te stellen dat de verdachte voldoende tijd had om zich te beraden op zijn besluit het slachtoffer van het leven te beroven. De rechter moet bij deze vaststelling meer aspecten betrekken zoals de vraag of besluit en uitvoering plaatsvonden in een plotselinge drift, dan wel of slechts een korte tijd verliep tussen besluit en uitvoering daarvan, dan wel of de gelegenheid tot beraad pas tijdens de uitvoering ontstond. Dergelijke aspecten heeft de rechter in deze zaak onvoldoende meegewogen bij het vaststellen van voorbedachte raad. Dit omdat het hof in zijn uitspraak niet uitsluit dat de verdachte handelde in grote opwinding.
En wat nu indien je iemand berooft, daarbij het e.e.a. je wederrechtelijk toe-eigent en om weg te komen het slachtoffer van je af duwt zodat die ongelukkig terecht komt > komt te overlijden. Hakken ze dan eerst je hand en voet eraf voor je te kruisigen door spijkers door de resterende hand en voet te slaan?quote:Op zondag 25 januari 2015 22:40 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb het (N+1 maar dan nogquote:
Dan weet ik waarquote:Op zondag 25 januari 2015 23:09 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Daar zijn we officieel gezien niet gevestigd, maar zo zullen sommigen het wel kwalificeren.
quote:Op zondag 25 januari 2015 21:37 schreef Paxcon het volgende:
Peter R de Vries die vertelt over het proportionaliteitsbeginsel, hij weet ook alles
Nee. Materieel strafrecht vast wel. Maar proces? Absoluut niet...quote:Op zondag 25 januari 2015 23:13 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Zou Peter het tentamen strafproces halen denk je?
vind het wel tijd worden voor cijfers voor strafquote:Op zondag 25 januari 2015 23:01 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ik heb het (N+1 maar dan nog) zelf prettig bevonden, zeker deze maand. Zo las ik nog vrolijk tussen 23:00 - 01:00 uur het hoofdstuk computercriminaliteit door. Ik ging met een opkomende koppijn naar bed, sliep onrustig, werd toch rond 06:00 uur wakker. (want inleiding IT was om 09:00 uur) Sliep in de trein door, gooide wat specifieke tabs in Sr. Bij de computercrimi vragen had ik er profijt van
Idem met strafproces afgelopen week. Merk sowieso dat ik tussen 22:00-01:00 in een actievere modus beland. Terwijl mijn lichaam allang zegt: ga pitten, ga ik nog vrolijk door. Hoe vaak ik het voornemen ook heb nu toch echt eerder te gaan slapen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |