En dan ook nog met kinderen in de auto. Werkelijk.....quote:Irritatie tussen twee automobilisten op de A58 bij Etten-Leur leidde zondag tot een ongeval, waarbij twee auto’s in de sloot belandden. Dat maakte de politie zondag bekend.
Bumperkleven
Een 29-jarige vrouw in een Seat reed op de linkerbaan om een vrachtwagen in te halen. Dat ging volgens een 37-jarige automobiliste in een Alfa Romeo die achter haar reed blijkbaar niet snel genoeg en zij ging bumperkleven op haar voorgangster. Die tikte daarop even haar rempedaal aan. Dit tot woede van de bestuurster van de Alfa Romeo.
Na een inhaalmanoeuvre ging de Seat weer naar rechts. Toen de Alfa Romeo de Seat vervolgens inhaalde, maakte de bestuurster een kleine stuurbeweging naar rechts. Ze verloor daarbij de macht over het stuur en beide auto’s raakten van de weg. De Alfa Romeo lag op zijn kop in de sloot. De vijf inzittenden, onder wie twee kinderen, konden er zelf uit komen.
Even rempedaal intikken met een auto vol kinderen op nat wegdek vind ik anders ook nogal een kansloze actie.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:54 schreef MouzurX het volgende:
Wat een gigantische idioot.
Eerst bumperkleven en dan een "tik" naar rechts willen geven.
Rijbewijs afpakken en nooit meer laten rijden.
Zelfs al is iemand ontzettend traag dan nog ga je de veiligheid niet op het spel zetten.
Classicquote:Die tikte daarop even haar rempedaal aan.
De kinderen zaten in de bumperklevende auto.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Even rempedaal intikken met een auto vol kinderen op nat wegdek vind ik anders ook nogal een kansloze actie.
De dame die dat deed zat alleen in de auto, dat was de bestuurster van de Seat, niet van de stampvolle Alfa.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Even rempedaal intikken met een auto vol kinderen op nat wegdek vind ik anders ook nogal een kansloze actie.
Ah in dat geval hopen dat ze van haar fouten geleerd heeftquote:Op zondag 25 januari 2015 20:56 schreef MouzurX het volgende:
[..]
De kinderen zaten in de bumperklevende auto.
Maar nog steeds wat kansloos ja, rij gewoon door boeien dat die persoon bumperkleeft.
Eens. En ook gedwongen sterilisatie.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:48 schreef spijkerbroek het volgende:
Meteen rijbewijs afpakken. Als je met kinderen in de auto dit soort capriolen gaat uithalen, ben je een rijbewijs niet waard.
Of:
Meteen kinderen afpakken. Als je met kinderen in de auto dit soort capriolen gaat uithalen, ben je kinderen niet waard.
En zonder kinderen in de auto mag je je wel asociaal gedragen in het verkeer?quote:Op zondag 25 januari 2015 20:48 schreef spijkerbroek het volgende:
Meteen rijbewijs afpakken. Als je met kinderen in de auto dit soort capriolen gaat uithalen, ben je een rijbewijs niet waard.
Of:
Meteen kinderen afpakken. Als je met kinderen in de auto dit soort capriolen gaat uithalen, ben je kinderen niet waard.
Zullen we even de kinderen niet opofferen omdat jij weer jouw vergeldingszucht bevredigd wil zien?quote:Op zondag 25 januari 2015 21:11 schreef Elfletterig het volgende:
Rijbewijs afnemen en nooit meer teruggeven. En uit de ouderlijke macht ontzetten; op z'n minst tijdelijk. Als je je als volwassene ZO gedraagt terwijl je kinderen in de auto hebt, hoor je in een inrichting thuis.
Wat dacht je eens van gewoon niet vertragen?quote:Het gedrag van de vrouw in de SEAT is trouwens ook niet erg slim. Nooit op de rem trappen. Gewoon de voet iets van het gas halen.
Nee. Dat zei ik dan ook niet. Niet mijn woorden omdraaien. Foei.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:11 schreef Pauper_Bob het volgende:
[..]
En zonder kinderen in de auto mag je je wel asociaal gedragen in het verkeer?
quote:Op zondag 25 januari 2015 21:15 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee. Dat zei ik dan ook niet. Niet mijn woorden omdraaien. Foei.
quote:Op zondag 25 januari 2015 20:48 schreef spijkerbroek het volgende:
Meteen rijbewijs afpakken. Als je met kinderen in de auto dit soort capriolen gaat uithalen, ben je een rijbewijs niet waard.
Of:
Meteen kinderen afpakken. Als je met kinderen in de auto dit soort capriolen gaat uithalen, ben je kinderen niet waard.
En waar zeg ik "Als je zonder kinderen in de auto dit soort capriolen gaat uithalen, ben je een rijbewijs wel waard."?quote:
Ja man, een al gevaarlijke situatie willens en wetens nog gevaarlijker maken om in je recht te staan, tof man!quote:
Beide automobilisten vertonen debiel rijgedrag als ik dat nieuwsbericht zo lees.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:19 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En waar zeg ik "Als je zonder kinderen in de auto dit soort capriolen gaat uithalen, ben je een rijbewijs wel waard."?
Prima, maar trek mijn post niet uit de context.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:22 schreef Pauper_Bob het volgende:
Beide automobilisten vertonen debiel rijgedrag als ik dat nieuwsbericht zo lees.
Wat maakt het dan uit dat er kinderen in de auto zaten? Maakt dat het gedrag meer of minder acceptabel? In mijn opinie niet.
Gewoon net als Saudie-Arabie, ons bondgenoot, doen. Vrouwen verbieden om auto's te besturen.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:37 schreef penny-wise het volgende:
Bron: Nieuws.nl
http://nieuws.nl/algemeen(...)8-leidt-tot-ongeluk/
[..]
En dan ook nog met kinderen in de auto. Werkelijk.....
Dat er geen gewonden zijn getuige de schade is de enige meevaller...
Mannen vertonen dit soort mongoloïde gedrag ook.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:25 schreef rakotto het volgende:
[..]
Gewoon net als Saudie-Arabie, ons bondgenoot, doen. Vrouwen verbieden om auto's te besturen.
Maar vrouwen kunnen over het algemeen niet rijden.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:26 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Mannen vertonen dit soort mongoloïde gedrag ook.
Dan moet jij de hele dag je moeder, je zus(sen), nichtjes en vrouw rondrijden.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:25 schreef rakotto het volgende:
[..]
Gewoon net als Saudie-Arabie, ons bondgenoot, doen. Vrouwen verbieden om auto's te besturen.
De kinderen kwamen toch uit de auto van de bumperklever?quote:Op zondag 25 januari 2015 20:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Even rempedaal intikken met een auto vol kinderen op nat wegdek vind ik anders ook nogal een kansloze actie.
Stoer man scooters bumperkleven en doodsangsten geven met je gaspedaal.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:16 schreef Servicemonster het volgende:
Soms heb ik ook de neiging om bij bumperklevers even mijn rempedaal aan te tikken, toch doe ik het niet. Meestal verkies ik dan om gelijke snelheid door te rijden, maar net wat vertraagd om te gaan naar de rechter rijbaan.
Bij een scooter wel een keer mijn gaspedaal ingetikt. Die zat een kilometer lang op een meter afstand van mijn bumper...de scooterrijder was daarna heel boos en waarschijnlijk ook geschrokken
Ja echt vet jammer dat die twee kinderen achterin niet mama onthoofd in de auto hebben zien liggen.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:26 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Jammer dat die Alfa Romeobitch hier niet bij om is gekomen.
Heul stoer. Ik hoop eigenlijk dat ze ervan leren, aangezien behoorlijk veel scooterrijders dit gedrag vertonen (kort achter de auto of half achter de auto blijven hangen).quote:Op zondag 25 januari 2015 22:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Stoer man scooters bumperkleven en doodsangsten geven met je gaspedaal.
Eens, eens.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja echt vet jammer dat die twee kinderen achterin niet mama onthoofd in de auto hebben zien liggen.
Goeie. En dan denkt diegene dat je vol op de rem gaat, gaat zelf vol op de rem en/of wijkt uit en verliest mogelijk controle over het voertuig in de reactie. Denk toch eens na. Rij gewoon lekker stoïcijns door, geef desnoods even gas bij, voeg terug en maak je niet druk. Of geef vol gas als je een oude diesel hebt en graag een statement wil maken. Maar ga geen gevaarlijke dingen uithalen om een statement te maken of om toekomstige gevaarlijke dingen te voorkomen.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:45 schreef Kowloon het volgende:
Remlichten even op laten lichten vind ik wel terecht. Beter dat dan een bumperklever in je nek als er echt geremd moet worden.
Wat dacht je van niet onnodig bumperkleven? Als iemand bumpert omdat ik zinloos km lang links hang met een lege rechterbaan snap ik dat en ga ik naar rechts. Maar als je een vrachtwagen in haalt en dan gaan kleven is bloedirritant en compleet zinloos. En dan gaat dus idd. mijn poot van het gas en blijf ik naast de vrachtwagen hangen totdat er weer netjes afstand gehouden wordt.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zullen we even de kinderen niet opofferen omdat jij weer jouw vergeldingszucht bevredigd wil zien?
[..]
Wat dacht je eens van gewoon niet vertragen?
Beide automobilisten zijn schuld aan dit ongeval.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:51 schreef BigSmurf het volgende:
Goeie. En dan denkt diegene dat je vol op de rem gaat, gaat zelf vol op de rem en/of wijkt uit en verliest mogelijk controle over het voertuig in de reactie. Denk toch eens na. Rij gewoon lekker stoïcijns door, geef desnoods even gas bij, voeg terug en maak je niet druk. Of geef vol gas als je een oude diesel hebt en graag een statement wil maken. Maar ga geen gevaarlijke dingen uithalen om een statement te maken of om toekomstige gevaarlijke dingen te voorkomen.
En dan lekker zelf de bonnen incasseren. Ik dacht het niet.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:51 schreef BigSmurf het volgende:
Goeie. En dan denkt diegene dat je vol op de rem gaat, gaat zelf vol op de rem en/of wijkt uit en verliest mogelijk controle over het voertuig in de reactie. Denk toch eens na. Rij gewoon lekker stoïcijns door, geef desnoods even gas bij, voeg terug en maak je niet druk. Of geef vol gas als je een oude diesel hebt en graag een statement wil maken. Maar ga geen gevaarlijke dingen uithalen om een statement te maken of om toekomstige gevaarlijke dingen te voorkomen.
Een led-balk met 'VOLGEN, POLITIE' kan ook wel helpen denk ik.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik rij op de cruise. Dus als ik inhaal hou ik snelheid. Als een ander dan gaat kleven tikken we de cc een tandje terug... Dat het inhalen nog langer duurt dus. En dat kan heeeeel lang hoor }:)
Daarom gewoon mistachterlicht aanzetten.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:14 schreef DS4 het volgende:
Wat dacht je eens van gewoon niet vertragen?
Ja, daar zou ik ook intrappen op een Seat Ibizaquote:Op zondag 25 januari 2015 22:59 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Een led-balk met 'VOLGEN, POLITIE' kan ook wel helpen denk ik.
Dit.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Beide automobilisten zijn schuld aan dit ongeval.
Die kut met haar kinderen omdat ze zat te bumperkleven en die kut voor haar omdat ze remde.
En dat gedrag erna is helemaal zwakzinnig.
Dat ligt eraan, genoeg mensen die 2-strooks waar 130 km/h met 115-120 km/h gaan inhalen. In geval van V-max rijden hoeft het niet natuurlijk. Maar ik zou eerder even gas bijgeven en terugvoegen om uit die "gevaarlijke" situatie te komen dan remmen. Daarmee verleg je namelijk de gevaarzetting van jezelf naar de ander. Dat je dat doet omdat het eigen schuld dikke bult is snap ik wel, maar als het niet nodig is, wees dan gewoon wijs...quote:Op zondag 25 januari 2015 22:56 schreef Kowloon het volgende:
[..]
En dan lekker zelf de bonnen incasseren. Ik dacht het niet.Het is een normaal principe van autorijden dat je genoeg afstand houdt om te kunnen reageren op je voorganger. Bovendien moet je het niet zien als vergelding, maar puur als actie om je eigen veiligheid wat beter te waarborgen.
Geen probleem. Of ze kunnen fietsen/lopen.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:20 schreef computergirl het volgende:
[..]
Dan moet jij de hele dag je moeder, je zus(sen), nichtjes en vrouw rondrijden.
Oke, ik geef ook eigenlijk altijd gas bij moet ik zeggen. Zou je eigenlijk het nummerbord kunnen noteren en dat door kunnen geven aan de politie?quote:Op zondag 25 januari 2015 23:00 schreef BigSmurf het volgende:
Dat ligt eraan, genoeg mensen die 2-strooks waar 130 km/h met 115-120 km/h gaan inhalen. In geval van V-max rijden hoeft het niet natuurlijk. Maar ik zou eerder even gas bijgeven en terugvoegen om uit die "gevaarlijke" situatie te komen dan remmen. Daarmee verleg je namelijk de gevaarzetting van jezelf naar de ander. Dat je dat doet omdat het eigen schuld dikke bult is snap ik wel, maar als het niet nodig is, wees dan gewoon wijs...
Niet om vervelend te doen, maar 130 is de maximumsnelheid. Daar mag je met 120 ook rijden, ook bij inhalen. En hoe lang denk je nou dat iemand met 120 naast een vrachtauto met 80 rijdt? Lang genoeg om kleven te rechtvaardigen?quote:Op zondag 25 januari 2015 23:00 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dit.
[..]
Dat ligt eraan, genoeg mensen die 2-strooks waar 130 km/h met 115-120 km/h gaan inhalen. In geval van V-max rijden hoeft het niet natuurlijk. Maar ik zou eerder even gas bijgeven en terugvoegen om uit die "gevaarlijke" situatie te komen dan remmen. Daarmee verleg je namelijk de gevaarzetting van jezelf naar de ander. Dat je dat doet omdat het eigen schuld dikke bult is snap ik wel, maar als het niet nodig is, wees dan gewoon wijs...
Maar ja, wat is V-max he. Jouw teller of die van degene die achter je zit.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:00 schreef BigSmurf het volgende:
Dat ligt eraan, genoeg mensen die 2-strooks waar 130 km/h met 115-120 km/h gaan inhalen. In geval van V-max rijden hoeft het niet natuurlijk. Maar ik zou eerder even gas bijgeven en terugvoegen om uit die "gevaarlijke" situatie te komen dan remmen. Daarmee verleg je namelijk de gevaarzetting van jezelf naar de ander. Dat je dat doet omdat het eigen schuld dikke bult is snap ik wel, maar als het niet nodig is, wees dan gewoon wijs...
Ja, dat kan. Er zal een aantekening gemaakt worden. Bij meerdere/veel aantekeningen gaat de politie even langs bij de eigenaar van dat kenteken.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:03 schreef Kowloon het volgende:
Zou je eigenlijk het nummerbord kunnen noteren en dat door kunnen geven aan de politie?
Nou ja, dat je 130 km/h mag, betekent niet dat 130 km/h een minimale snelheid is voor de linkerbaan.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:00 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dit.
[..]
Dat ligt eraan, genoeg mensen die 2-strooks waar 130 km/h met 115-120 km/h gaan inhalen. In geval van V-max rijden hoeft het niet natuurlijk. Maar ik zou eerder even gas bijgeven en terugvoegen om uit die "gevaarlijke" situatie te komen dan remmen. Daarmee verleg je namelijk de gevaarzetting van jezelf naar de ander. Dat je dat doet omdat het eigen schuld dikke bult is snap ik wel, maar als het niet nodig is, wees dan gewoon wijs...
Ah, dat laatste is ook wel handig ja. Wel eens gehoord dat het uiteindelijk tot een boete oid. kwam? Of volgt er echt alleen een gesprek?quote:Op zondag 25 januari 2015 23:07 schreef spijkerbroek het volgende:
Ja, dat kan. Er zal een aantekening gemaakt worden. Bij meerdere/veel aantekeningen gaat de politie even langs bij de eigenaar van dat kenteken.
Een foto waarop nummerbord, afstand (schatting natuurlijk) en eventueel chauffeur van de bumperklevende auto staan, helpen bij het doorgeven aan de politie.
Geen idee, om eerlijk te zijn. Ik hoop dat het wel tot een boete komt, maar dat is 'hoop', niet 'weet'quote:Op zondag 25 januari 2015 23:10 schreef Kowloon het volgende:
Ah, dat laatste is ook wel handig ja. Wel eens gehoord dat het uiteindelijk tot een boete oid. kwam? Of volgt er echt alleen een gesprek?
Dat mag ja. En kleven is in principe nooit gerechtvaardigd. Maar hoe vaak kom je geen figuren tegen die een auto die bijvoorbeeld 110 km/h rijdt gaan inhalen met 112 - 113 km/h. Waar je dan 130 km/h mag. Dan hinder je gewoon achterop komend verkeer. En dát mag niet.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Niet om vervelend te doen, maar 130 is de maximumsnelheid. Daar mag je met 120 ook rijden, ook bij inhalen. En hoe lang denk je nou dat iemand met 120 naast een vrachtauto met 80 rijdt? Lang genoeg om kleven te rechtvaardigen?
Inmiddels kan 99,9% van de auto's in Nederland wel 130 km/h rijden. Geef gewoon gas als je inhaalt en voeg meteen terug. Tot in ieder geval iets wat op de V-max lijkt of een significant snelheidsverschil met het voertuig wat je inhaalt.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:07 schreef skrn het volgende:
[..]
Nou ja, dat je 130 km/h mag, betekent niet dat 130 km/h een minimale snelheid is voor de linkerbaan.
Ja, er zijn ook tragere auto's, maar om die nu te verplichten op de rechtersstrook te blijven rijden...
Dat is idd ook een denkfout die vaak gemaakt wordt, je MAG 130 het moet niet. Die bumperklevertjes vinden zichzelf vaak in hun recht staan omdat ze de max toegestane snelheid op de klok hebben.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:07 schreef skrn het volgende:
[..]
Nou ja, dat je 130 km/h mag, betekent niet dat 130 km/h een minimale snelheid is voor de linkerbaan.
Ja, er zijn ook tragere auto's, maar om die nu te verplichten op de rechtersstrook te blijven rijden...
Ik rij altijd op de cruise en ook al gaat het inhalen wat trager ik geef geen centimeter gas bij. Betrokkene achter mij heeft maar ff geduld dan.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:15 schreef BigSmurf het volgende:
Inmiddels kan 99,9% van de auto's in Nederland wel 130 km/h rijden. Geef gewoon gas als je inhaalt en voeg meteen terug. Tot in ieder geval iets wat op de V-max lijkt of een significant snelheidsverschil met het voertuig wat je inhaalt.
Ze staan in die zin in hun recht dat jij achteropkomend verkeer hindert als je flink onder V-max op de linkerbaan hangt. Het bumperkleven is fout, maar een gevolg, geen oorzaak. Zelfde met rechts inhalen. Dáár zit de denkfout.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is idd ook een denkfout die vaak gemaakt wordt, je MAG 130 het moet niet. Die bumperklevertjes vinden zichzelf vaak in hun recht staan omdat ze de max toegestane snelheid op de klok hebben.
Is het niet zo dan je vlot iemand moet inhalen om meteen weer naar rechts te gaan?quote:Op zondag 25 januari 2015 23:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik rij altijd op de cruise en ook al gaat het inhalen wat trager ik geef geen centimeter gas bij. Betrokkene achter mij heeft maar ff geduld dan.
Ik rijd regelmatig op zo'n 130 km/h weg, de A15, maar wat ik merk is dat snelheidsverschil ontstaat omdat er vrachtwagens ingehaald moeten worden. Helaas, als je keurig op de rechtersstrook rijdt, rijd je vanzelf een 'fuik' in, namelijk achterop een vrachtwagen. En dan laten de auto's, die op de linkerstrook blijven, je natuurlijk niet zo makkelijk meer tussen.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:21 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ze staan in die zin in hun recht dat jij achteropkomend verkeer hindert als je flink onder V-max op de linkerbaan hangt. Het bumperkleven is fout, maar een gevolg, geen oorzaak. Zelfde met rechts inhalen. Dáár zit de denkfout.
Fixed.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:21 schreef BigSmurf het volgende:
Ze staan in die zin in hun recht dat jij achteropkomend verkeer hindert als je flink onder V-max de gemiddelde snelheid op dat moment op de linkerbaan hangt.
Onzin, ga je ook bumperkleven achter een inhalende vrachtwagen?quote:Op zondag 25 januari 2015 23:21 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ze staan in die zin in hun recht dat jij achteropkomend verkeer hindert als je flink onder V-max op de linkerbaan hangt. Het bumperkleven is fout, maar een gevolg, geen oorzaak. Zelfde met rechts inhalen. Dáár zit de denkfout.
Ik ben het niet met je eens dat bumperkleven een gevolg is. Bumperklevers zien of de weg als een circuit of anticiperen onvoldoende. Als je goed vooruit kijkt dan zie je het vaak ruim van te voren als er een wat trager iemand in gaat halen en is het meestal al voldoende om gewoon het gas los te laten of de cruisecontrol even op standby te zetten. Dan hoef je niet eens abrupt te remmen en hoef je ook niet dicht op de bumper van je voorganger te zitten.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:21 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ze staan in die zin in hun recht dat jij achteropkomend verkeer hindert als je flink onder V-max op de linkerbaan hangt. Het bumperkleven is fout, maar een gevolg, geen oorzaak. Zelfde met rechts inhalen. Dáár zit de denkfout.
Ik hield de spits even buiten beschouwing, want dan gaat elke discussie over snelheid mank vanwege de hoeveelheid verkeer. Dan heb je uiteraard een punt.quote:
Ik kleef zelden, dus nee. Maar als ik ergens voor ben is het een inhaalverbod voor vrachtwagens op 2-strooks snelwegen.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Onzin, ga je ook bumperkleven achter een inhalende vrachtwagen?
Ik voeg pas terug als ik het voertuig wat ik heb ingehaald in mijn binnenspiegel zie.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:15 schreef BigSmurf het volgende:
Geef gewoon gas als je inhaalt en voeg meteen terug.
Heb ik geen boodschap aan. Ik rij altijd v-max. En als ik dan met 130 iemand inhaal die 128 rijdt duurt dat maar ff wat langer. Ga ik geen gas voor bijgeven.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:24 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Is het niet zo dan je vlot iemand moet inhalen om meteen weer naar rechts te gaan?
Door jouw gedrag lok je ergernis uit.
Er zit een + knopje op je stuur om even gas bij de geven met de cc.
Het gaat altijd over de gemiddelde snelheid op dat moment, waarbij die niet boven V-max uit mag komen.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:26 schreef BigSmurf het volgende:
Ik hield de spits even buiten beschouwing, want dan gaat elke discussie over snelheid mank vanwege de hoeveelheid verkeer. Dan heb je uiteraard een punt.
Dat doe ik ook.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:27 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik voeg pas terug als ik het voertuig wat ik heb ingehaald in mijn binnenspiegel zie.
Maar dan rij je toch de V-max? Of de op dat moment gemiddelde snelheid op de linkerstrook? Dan is er geen discussie. Het ging over significant onder de V-max rijden. Je voorbeeld is niks mis mee.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heb ik geen boodschap aan. Ik rij altijd v-max. En als ik dan met 130 iemand inhaal die 128 rijdt duurt dat maar ff wat langer. Ga ik geen gas voor bijgeven.
Als iemand 128 rijdt zie ik geen reden om in te moeten halen.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heb ik geen boodschap aan. Ik rij altijd v-max. En als ik dan met 130 iemand inhaal die 128 rijdt duurt dat maar ff wat langer. Ga ik geen gas voor bijgeven.
Door de bank genomen zijn het juist de klevers die het niet zo nauw nemen met de v-max. De gemiddelde automobilist die zich redelijk aan de snelheid houdt gaat niet zo snel kleven.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:29 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Maar dan rij je toch de V-max? Of de op dat moment gemiddelde snelheid op de linkerstrook? Dan is er geen discussie. Het ging over significant onder de V-max rijden. Je voorbeeld is niks mis mee.
Ik wel. Meestal van die lui die de cruise niet snappen en geen gasvaste poot hebben.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:30 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Als iemand 128 rijdt zie ik geen reden om in te moeten halen.
Omdat je niet anders kan?quote:
De kinderen zijn al opgeofferd door de vrouw in kwestie. Rijbewijs innemen, uit de ouderlijke macht zetten en steriliseren. Per direct.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zullen we even de kinderen niet opofferen omdat jij weer jouw vergeldingszucht bevredigd wil zien?
[..]
Wat dacht je eens van gewoon niet vertragen?
2 rijbanen in elke richting. Vrachtwagen op rechterrijbaan. Auto haalt links in. Jij rijdt achter auto en er is geen plaats voor jou om die auto in te halen.quote:
Oh zo. Ik dacht ff dat je bedoelde dat ik de cruise maar naar beneden moest bijstellen omdat de delta V te klein was.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:41 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
2 rijbanen in elke richting. Vrachtwagen op rechterrijbaan. Auto haalt links in. Jij rijdt achter auto en er is geen plaats voor jou om die auto in te halen.
Ik zou eerder het gaspedaal even los laten en diegene lekker nog wat langer achter me laten hangen. Maar dan wel alleen als er niet meer auto's achter rijden, anders benadeelt het anderen weer. Hoe dan ook, bumperklevers zijn mongolen.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:45 schreef Kowloon het volgende:
Remlichten even op laten lichten vind ik wel terecht. Beter dat dan een bumperklever in je nek als er echt geremd moet worden.
Tuurlijk, gozertje...quote:Op zondag 25 januari 2015 23:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De kinderen zijn al opgeofferd door de vrouw in kwestie. Rijbewijs innemen, uit de ouderlijke macht zetten en steriliseren. Per direct.
Even een toefje gas en zelf de ruimte maken. Slechts zelden blijft iemand hardleers.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:45 schreef Kowloon het volgende:
Remlichten even op laten lichten vind ik wel terecht. Beter dat dan een bumperklever in je nek als er echt geremd moet worden.
Bumperkleven hoort niet, maar daarop reageren door de afstand nog verder te verkleinen geeft weinig blijk van verkeersinzicht.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:51 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat dacht je van niet onnodig bumperkleven? Als iemand bumpert omdat ik zinloos km lang links hang met een lege rechterbaan snap ik dat en ga ik naar rechts. Maar als je een vrachtwagen in haalt en dan gaan kleven is bloedirritant en compleet zinloos. En dan gaat dus idd. mijn poot van het gas en blijf ik naast de vrachtwagen hangen totdat er weer netjes afstand gehouden wordt.
Dat vind ik al weer een ander verhaal.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daarom gewoon mistachterlicht aanzetten.
Dat is wel een irritante grafgewoonte trouwens. Je hindert het andere verkeer door onnodig lang te doen over het inhalen, alleen omdat je te lui bent om even je voet op het gaspedaal te zetten. Haal dan gewoon lekker niet in, die twee kilometer verschil brengen je echt niet sneller thuis.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heb ik geen boodschap aan. Ik rij altijd v-max. En als ik dan met 130 iemand inhaal die 128 rijdt duurt dat maar ff wat langer. Ga ik geen gas voor bijgeven.
Ik rij 130 he. Geen 80...quote:Op maandag 26 januari 2015 00:05 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat is wel een irritante grafgewoonte trouwens. Je hindert het andere verkeer door onnodig lang te doen over het inhalen, alleen omdat je te lui bent om even je voet op het gaspedaal te zetten. Haal dan gewoon lekker niet in, die twee kilometer verschil brengen je echt niet sneller thuis.
boetes worden (gelukkig) niet uitgeschreven omdat Jan Lul tegen de politie zegt dat iemand anders bumperkleeft.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:10 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ah, dat laatste is ook wel handig ja. Wel eens gehoord dat het uiteindelijk tot een boete oid. kwam? Of volgt er echt alleen een gesprek?
Er zou helemaal niks gebeurd zijn als mevrouw de tokkie niet was gaan bumperklevenquote:Op zondag 25 januari 2015 20:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Even rempedaal intikken met een auto vol kinderen op nat wegdek vind ik anders ook nogal een kansloze actie.
Remmen met iemand op je bumper is net zo goed gevaarlijk en asociaal.quote:Op maandag 26 januari 2015 00:53 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Er zou helemaal niks gebeurd zijn als mevrouw de tokkie niet was gaan bumperkleven
Dat klopt, maar dat zou niet gebeurd zijn als ze niet ging bumperkleven.quote:Op maandag 26 januari 2015 01:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Remmen met iemand op je bumper is net zo goed gevaarlijk en asociaal.
Je kan ook gewoon je inhaalmanoeuvre voltooien en daarna naar rechts gaan was er ook niks aan de hand geweest .
Maar nee toch even voor eigen rechter spelen/je gelijk willen halen, stel je voor
Och zelfs als je vrij normale rijstijl hanteert heb je ze regelmatig op je bumper hangen, moet je als volwassene wel boven kunnen staan.quote:Op maandag 26 januari 2015 01:13 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat zou niet gebeurd zijn als ze niet ging bumperkleven.
Maar dat mevrouw de tokkie vervolgens nog ff een stuurbeweging naar rechts maakt is nog erger
Dus gun het haar van harte en mogen ze een langzame dood sterven![]()
Nou ze haalde niet snel genoeg inquote:Op maandag 26 januari 2015 01:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Och zelfs als je vrij normale rijstijl hanteert heb je ze regelmatig op je bumper hangen, moet je als volwassene wel boven kunnen staan.
Mevrouw tokkie zal ook wel (terecht) als schuldige worden aangewezen trouwens al weet ik nou niet precies wat dat andere wijf gedaan heeft.
Maar ook (totaal onnodig) geremd dus blijkbaar.quote:Op maandag 26 januari 2015 01:17 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Nou dat ze niet snel genoeg inhaalde
Dat was omdat die tokkie ging kleven anders deed ze het niet.quote:Op maandag 26 januari 2015 01:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar ook (totaal onnodig) geremd dus blijkbaar.
Ja boeiend, evengoed onwenselijk gedrag natuurlijk.quote:Op maandag 26 januari 2015 01:20 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Dat was omdat die tokkie ging kleven anders deed ze het niet.
Klopt.quote:Op maandag 26 januari 2015 01:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja boeiend, evengoed onwenselijk gedrag natuurlijk.
Beide partijen hebben schuld in de ruzie.quote:Op maandag 26 januari 2015 01:21 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Klopt.
We zijn het dus eens dat de aanstichter van dit alles de tokkie is.
quote:Op maandag 26 januari 2015 01:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Beide partijen hebben schuld in de ruzie.
Ben wel benieuwd hoe dat wijf de macht over het stuur is kwijtgeraakt volgens mij kan ze echt niet rijden, wilde ze een schijnbeweging maken of zo?
Dat ze naar rechts uit week en de controle verloor maar niet waarom ze uitweek.quote:Op maandag 26 januari 2015 01:49 schreef Jiang153 het volgende:
[..]![]()
Dat staat toch in het nieuwsbericht
Gewoon allebei. Idioot figuur.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:48 schreef spijkerbroek het volgende:
Meteen rijbewijs afpakken. Als je met kinderen in de auto dit soort capriolen gaat uithalen, ben je een rijbewijs niet waard.
Of:
Meteen kinderen afpakken. Als je met kinderen in de auto dit soort capriolen gaat uithalen, ben je kinderen niet waard.
Ook dan niet. Dan geef je maar een groot licht signaal ofzo.quote:Op maandag 26 januari 2015 01:29 schreef Carlos93 het volgende:
Helaas wat weinig details om een goede conclusie te trekken. Als het zo'n trage inhaler is, die slechts 100 rijd waar je 130 mag, dan kan ik nog wel snappen dat je gaat bumperkleven. Anders is er geen goed excuus.
quote:Op maandag 26 januari 2015 09:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ook dan niet. Dan geef je maar een groot licht signaal ofzo.
Wat is dat nou weer voor onzin? Als je de maximumsnelheid rijdt, hoezo hinder je dan ander verkeer?quote:Op maandag 26 januari 2015 00:05 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat is wel een irritante grafgewoonte trouwens. Je hindert het andere verkeer door onnodig lang te doen over het inhalen, alleen omdat je te lui bent om even je voet op het gaspedaal te zetten. Haal dan gewoon lekker niet in, die twee kilometer verschil brengen je echt niet sneller thuis.
Die conclusie vind ik veel te ver gaan op basis van dit bericht. Sowieso ben ik er niet direct zeker van dat de kinderen zaten in de auto van de bumperklever.quote:Op maandag 26 januari 2015 09:40 schreef Richestorags het volgende:
Als je dat soort capriolen uithaalt met de kids achterin offer je ze toch al op in feite?
Als er een vrachtauto ingehaald wordt, ok... maar je hebt ook van die figuren die links blijven rijden en dan is een signaal natuurlijk prima. Niet dat het helpt, want de Nederlandse automobilist gaat dan in het merendeel van de gevallen trager rijden en absoluut niet aan de kant... wie denk je immers wel dat je bent dat je iemand verzoekt om zich aan de geldende wet- en regelgeving te houden.quote:Op maandag 26 januari 2015 09:43 schreef Schunckelstar het volgende:
kansloos, seinen dat je er langs wil, je hebt maar gewoon geduld.
quote:Op maandag 26 januari 2015 10:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die conclusie vind ik veel te ver gaan op basis van dit bericht. Sowieso ben ik er niet direct zeker van dat de kinderen zaten in de auto van de bumperklever.
Daarnaast is ontzetting uit de ouderlijke macht een zeer zware maatregel en dat doe je niet op basis van zo'n incident. Dat nog afgezien van het feit dat er toch vaak twee ouders zijn en als die ook nog samenleven... wat wil je dan?
Kijk, dat beiden zich kennelijk misdragen hebben in het verkeer op zodanige wijze en met zodanig gevolg dat ze beter even een tijdje kunnen gaan fietsen, lopen of met het OV... dat lijkt mij een conclusie die wel gerechtvaardigd is uitgaande van een kloppende berichtgeving. Maar verder: nee.
Nee, dat staat er niet:quote:Op maandag 26 januari 2015 10:18 schreef Jiang153 het volgende:
[..]![]()
Dat staat er toch gewoon duidelijk in? De tokkie met de alfa ook wel de bumperklever is dat.
Preciesquote:Op maandag 26 januari 2015 10:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als er een vrachtauto ingehaald wordt, ok... maar je hebt ook van die figuren die links blijven rijden en dan is een signaal natuurlijk prima. Niet dat het helpt, want de Nederlandse automobilist gaat dan in het merendeel van de gevallen trager rijden en absoluut niet aan de kant... wie denk je immers wel dat je bent dat je iemand verzoekt om zich aan de geldende wet- en regelgeving te houden.
Hier lijkt het wel zo te zijn:quote:Op maandag 26 januari 2015 10:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, dat staat er niet:
Ze verloor daarbij de macht over het stuur en beide auto’s raakten van de weg. De Alfa Romeo lag op zijn kop in de sloot. De vijf inzittenden, onder wie twee kinderen, konden er zelf uit komen.
Beide auto's raakten van de weg, waarbij de Alfa op zijn kop in de sloot beland was. Nergens staat dat de vijf inzittenden allemaal uit de Alfa kwamen, al lijkt dat bij eerste lezing wellicht, maar dat is meer het niveau van de kranten in NL...
http://www.bndestem.nl/re(...)oeuvre-1.4730871?22=quote:Auto's belanden in de sloot bij Etten-Leur na verkeersruzie bij inhaalmanoeuvre
ETTEN-LEUR - Ter hoogte van de afslag Vosdonk bij Etten-Leur is zondagmiddag rond 12.45 uur op de A58 in de richting van Roosendaal een ernstig ongeluk gebeurd. Daar ging een verkeersruzie tijdens het rijden aan vooraf.
Twee auto's belandden in de sloot naast de snelweg. Meerdere ambulances en brandweer werden opgeroepen om hulp te verlenen.
Inhaalmanoeuvre
Aanleiding was irritatie tijdens een inhaalmanoeuvre. Een 29-jarige vrouw uit Breda reed op de linkerbaan van de A58 en was bezig om een vrachtauto in te halen. Een 37-jarige automobiliste uit Hoeven sloot er achteraan. Zij vervoerde in haar auto nog vier andere personen.
Bumperkleven
Het ging haar kennelijk niet snel genoeg, want ze ging bumperkleven op haar voorganger. Die liet zich ook niet onbetuigd en tikte even het rempedaal aan. Over en weer volgden drukke gebaren vanwege de onderlinge irritatie. Na de inhaalmanoeuvre ging de vrouw naar rechts. Toen de ander wagen voorbijkwam, maakte de 37-jarige automobiliste van de wagen een kleine stuurbeweging naar rechts.
Ze verloor daarbij de macht over het stuur en beide auto's raakten van de weg. De auto van de bumperkleefster belandde op zijn kop in de sloot. Iedereen kon uit de voertuigen komen.
Proces-verbaal
De vijf inzittenden (37, 59, 15, 8, 4 jaar) gingen met ambulances naar het ziekenhuis voor medisch onderzoek. Uiterlijk leken de verwondingen mee te vallen. De politie maakte proces-verbaal op tegen de veroorzaakster van het ongeluk.
Beide auto’s zijn door een bergingsbedrijf uit de sloot getakeld.
Begrijp ik je verkeerd of ben je nu trots op wangedrag in het verkeer in de vorm van onnodig links rijden en daarbij anderen opzettelijk te irriteren?quote:Op maandag 26 januari 2015 10:50 schreef Schunckelstar het volgende:
Precieszoals ik, en dqn nog vriendelijk zwaaien als je ze er uiteindelijk voorbij laat
Ja, dat is idd een duidelijker bericht.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:04 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Hier lijkt het wel zo te zijn:
[..]
http://www.bndestem.nl/re(...)oeuvre-1.4730871?22=
Je zult het wel weer verkeerd begrijpen, geeft verder niksquote:Op maandag 26 januari 2015 11:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Begrijp ik je verkeerd of ben je nu trots op wangedrag in het verkeer in de vorm van onnodig links rijden en daarbij anderen opzettelijk te irriteren?
Je zou ook gewoon normaal antwoord kunnen geven op mijn vraag.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:35 schreef Schunckelstar het volgende:
Je zult het wel weer verkeerd begrijpen, geeft verder niks
Dit inderdaad.quote:
Dus ik had wel gelijk. Was alleen vergeten waar ik het gelezen hadquote:Op maandag 26 januari 2015 11:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, dat is idd een duidelijker bericht.
Journalisten... Het zou toch fijn zijn als die leren duidelijk te schrijven...
Als het zo'n 100km/h rijder is op een 130km/h weg dan rot die slome maar gewoon op.quote:Op maandag 26 januari 2015 09:43 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
kansloos, seinen dat je er langs wil, je hebt maar gewoon geduld.
Als ik wat zuiniger wil rijden is dat mijn keuze.quote:Op maandag 26 januari 2015 19:46 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Als het zo'n 100km/h rijder is op een 130km/h weg dan rot die slome maar gewoon op.
Dat ja. "Volwassen" mensen die hun emoties niet onder controle hebben en dan gevaarlijk gaan doen uit woedequote:Op zondag 25 januari 2015 20:48 schreef spijkerbroek het volgende:
Meteen rijbewijs afpakken. Als je met kinderen in de auto dit soort capriolen gaat uithalen, ben je een rijbewijs niet waard.
Er is geen minimumsnelheid op Nederlandse snelwegen.quote:Op maandag 26 januari 2015 19:46 schreef Carlos93 het volgende:
Als het zo'n 100km/h rijder is op een 130km/h weg dan rot die slome maar gewoon op.
Fijn, zitten die frusties op het fietspad...quote:Op maandag 26 januari 2015 19:52 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat ja. "Volwassen" mensen die hun emoties niet onder controle hebben en dan gevaarlijk gaan doen uit woedeGewoon lekker fietsen voortaan.
Gewoon zo'n aso-cursus en niet meer de weg op.quote:Op maandag 26 januari 2015 19:52 schreef ems. het volgende:
Dat ja. "Volwassen" mensen die hun emoties niet onder controle hebben en dan gevaarlijk gaan doen uit woedeGewoon lekker fietsen voortaan.
Dit dus (eerst eventjes heel kort, een halve seconde ofzo).quote:Op zondag 25 januari 2015 22:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daarom gewoon mistachterlicht aanzetten.
Wie slaat er dan ook af in een 30km zone?quote:Op maandag 26 januari 2015 20:24 schreef Heremeteit het volgende:
Laatst had ik in een 30km zone een bumperklever. En dan ook nog schrikken als ik rem om af te slaan, wat een inzicht.
Ik werd bang buiten en moest asap terug naar mijn zolderkamertjequote:Op maandag 26 januari 2015 20:34 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wie slaat er dan ook af in een 30km zone?
Is 93 je geboortejaar of je IQ?quote:Op maandag 26 januari 2015 19:46 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Als het zo'n 100km/h rijder is op een 130km/h weg dan rot die slome maar gewoon op.
Neu. De voorste is een linksklever en de achterste is een bumperklever. Beiden strafbaar.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:51 schreef manny het volgende:
Bij bumperklevers wordt toch wel erg gekeken naar de achterste auto, je zou ook zeggen dat de voorste auto te dicht op de voorbumper van de achterste blijft rijden.
Bovenstaande gaat uiteraard alleen op indien de rechterbaan vrij is (in het geval van het nieuwsbericht lag het dus wel aan de achterste), maar bij onnodig linksrijden is de voorste eigenlijk de bumperklever
Dat doe ik als er een bumperklever achter me zit. Gas minderen en weer iets gas geven, paar keer herhalen als de bumperklever irritant blijft kleven. Blijft zo'n figuur bumperkleven dan ga ik langzamer rijden zodat het veiliger wordt, kunnen ze ook makkelijker inhalen.quote:
Die mistlichten voor aan, inderdaad. Dat is schijnbaar enorm stoer oidquote:Op maandag 26 januari 2015 21:54 schreef Buitendam het volgende:
Ik word ook zo moe van die opgefokte figuren.
Koplampen uit, mistlampen aan (dat is een nieuwe trend?) en als een complete debiel jezelf om 07.30 's ochtends over de snelweg laten vliegen.
Dat zou je kunnen zeggen, ja. We hebben echter met z'n allen afgesproken dat de achterste afstand moet houden.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:51 schreef manny het volgende:
Bij bumperklevers wordt toch wel erg gekeken naar de achterste auto, je zou ook zeggen dat de voorste auto te dicht op de voorbumper van de achterste blijft rijden.
Ja dan snap ik het.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat doe ik als er een bumperklever achter me zit. Gas minderen en weer iets gas geven, paar keer herhalen als de bumperklever irritant blijft kleven. Blijft zo'n figuur bumperkleven dan ga ik langzamer rijden zodat het veiliger wordt, kunnen ze ook makkelijker inhalen.
Ik vind niet bumperkleven een beter alternatief.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:14 schreef DS4 het volgende:
Wat dacht je eens van gewoon niet vertragen?
Geen andere auto's op de weg is nog beter, maar ja...quote:Op maandag 26 januari 2015 22:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik vind niet bumperkleven een beter alternatief.
Ervaren bumperklevers schrikken daar niet van. Gewoon de snelheid van de auto in de gaten houden.quote:
Ze zijn meestal met andere dingen bezig dan autorijden.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:12 schreef Heremeteit het volgende:
Waarom rijden mensen niet gewoon op constante snelheid?
Ben je dan een kutmongool, zegquote:Op maandag 26 januari 2015 22:22 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ervaren bumperklevers schrikken daar niet van. Gewoon de snelheid van de auto in de gaten houden.
Ja. Zelf zou ik niet afremmen als er een bumperklever achter mij zit, ik zou wel overdreven voorzichtig rijden aangezien ik op dat moment weet dat ik niet stevig kan remmen. Dus bij elk kruispunt al ver van tevoren uitbollen zodat ik volledig tot stilstand kan komen voor het kruispunt (of wat voor potentieel gevaarlijke situatie dan ook zoals bij een zebrapad) zonder stevig te hoeven remmen.quote:
Je zal wel moeten, die bumperklever maakt het immers onmogelijk om op een normale manier te remmen. Ik ga echt niet speculeren dat die bumperklever zijn auto net zo goed remt als die van mij en dat hij snel genoeg reageert.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:14 schreef DS4 het volgende:
Wat dacht je eens van gewoon niet vertragen?
Wel met licht aan hoop ik? Anders rijd ik je zo overhoop omdat mijn ramen beslagen zijn.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:05 schreef Glazenmaker het volgende:
Vandaag een dagje door de regen gefietst. Ik was bijna de hele dag zeiknat. Gelukkig heb ik dit forum om me door zo'n dag te slepen. Mensen in een overdekte en verwarmde stoel hebben het eigenlijk veel zwaarder, soms is er namelijk iemand die ze 5 seconden vertraagt.
Nee joh geen probleem. Zou nog beter zijn als die bumperklever in die alfa was overledenquote:Op maandag 26 januari 2015 23:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Is het heel erg fout dat ik het mooi vind dat het zo is afgelopen bij deze twee 'dames'?
Ik heb liever dat ze enkel zelf het slachtoffer worden dan dat er anderen bij betrokken zijn. Bij mensen die als een idioot in het verkeer rijden hoop ik stiekem dat ze een keer in een sloot terecht komen of tegen een boom oprijden en dat het dan relatief goed afloopt (geen ernstige onherstelbare schade) zodat de schrik er goed in zit. Als zoiets niet gebeurt dan gaat vroeg of laat een andere verkeersdeelnemer die wel normaal doet het slachtoffer van hen worden.
quote:Op maandag 26 januari 2015 21:52 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Neu. De voorste is een linksklever en de achterste is een bumperklever. Beiden strafbaar.
Bumperkleven is sowieso kansloos. Het is niet dat die automobilist voor je opeens harder gaat rijden. En veel tijd win je er ook niet mee.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik vind niet bumperkleven een beter alternatief.
Misschien moet je lezen waar ik op reageerde.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:17 schreef Jiang153 het volgende:
![]()
Die was gewoon bezig met een inhaalmanoeuvre hoor![]()
Er is geen slecht weer, alleen slechte kleding. Eigen schuld dus.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:05 schreef Glazenmaker het volgende:
Vandaag een dagje door de regen gefietst. Ik was bijna de hele dag zeiknat. Gelukkig heb ik dit forum om me door zo'n dag te slepen. Mensen in een overdekte en verwarmde stoel hebben het eigenlijk veel zwaarder, soms is er namelijk iemand die ze 5 seconden vertraagt.
Moet ze maar voldoende afstand houden.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:51 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Goeie. En dan denkt diegene dat je vol op de rem gaat, gaat zelf vol op de rem en/of wijkt uit en verliest mogelijk controle over het voertuig in de reactie. Denk toch eens na. Rij gewoon lekker stoïcijns door, geef desnoods even gas bij, voeg terug en maak je niet druk. Of geef vol gas als je een oude diesel hebt en graag een statement wil maken. Maar ga geen gevaarlijke dingen uithalen om een statement te maken of om toekomstige gevaarlijke dingen te voorkomen.
Er zijn wel automobilisten die dat doen hoorquote:Op zondag 25 januari 2015 23:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Onzin, ga je ook bumperkleven achter een inhalende vrachtwagen?
Altijd leuk hè, automobilisten die niet rekening houden met de fietser, niet alleen niet eventjes wachten als het kan (als het geen gevaar oplevert) wanneer jij graag wil oversteken door de regen maar ook nog eens door een plas heen rijden met 50 km/u.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:05 schreef Glazenmaker het volgende:
Vandaag een dagje door de regen gefietst. Ik was bijna de hele dag zeiknat. Gelukkig heb ik dit forum om me door zo'n dag te slepen. Mensen in een overdekte en verwarmde stoel hebben het eigenlijk veel zwaarder, soms is er namelijk iemand die ze 5 seconden vertraagt.
Is het je wel eens opgevallen dat mensen dit in rijen bij kassa's ook doen? Hoe langer de rij hoe dichter de persoon achter je op je gaat staan. "Two things are infinite, as far as we know – the universe and human stupidity."quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:22 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Bumperkleven is sowieso kansloos. Het is niet dat die automobilist voor je opeens harder gaat rijden. En veel tijd win je er ook niet mee.
Jij bent niet vaardig in het interpreteren van teksten. Dit was geen 'gejank', het was een oproep om wat rekening met elkaar te houden. Ik weet dat het voor sommige mensen lastig is.quote:
Wat is je punt nu?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Altijd leuk hè, automobilisten die niet rekening houden met de fietser, niet alleen niet eventjes wachten als het kan (als het geen gevaar oplevert) wanneer jij graag wil oversteken door de regen maar ook nog eens door een plas heen rijden met 50 km/u.
Als ze zelf wat vaker zouden fietsen...
Het is te merken dat jij je hoofdzakelijk op een luie manier verplaatst.quote:
Ik zeg altijd 'als je geen geld hebt, moet je geen auto rijden'.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is te merken dat jij je hoofdzakelijk op een luie manier verplaatst.
Heb jij ooit een paraplu vastgehad terwijl je 20 km/u fietst? Met welk praktisch probleem zal ik beginnen? De onmogelijkheid om dat ding stabiel te houden, het fietsen met 1 hand terwijl het verkeer chaotisch is (met regen snel het geval) of het belemmerde zicht?
Ah jij bent zo'n rijdende hindernis die inhaalt met precies 120 km/h volgens 'de cruise' omdat er voor je iemand reed met 119,9 km/h en je anders 'de cruise' niet kunt aanhouden.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik rij op de cruise. Dus als ik inhaal hou ik snelheid. Als een ander dan gaat kleven tikken we de cc een tandje terug... Dat het inhalen nog langer duurt dus. En dat kan heeeeel lang hoor }:)
En jij bent zo een opgefokte rijder die niet kan hebben dat hij 20 seconden vertraging oploopt. Nee, daar kun je trots op zijnquote:Op donderdag 29 januari 2015 13:39 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Ah jij bent zo'n rijdende hindernis die inhaalt met precies 120 km/h volgens 'de cruise' omdat er voor je iemand reed met 119,9 km/h en je anders 'de cruise' niet kunt aanhouden.
Typisch om daar trots op te zijn.
Ik zie vooral weer bevestigd dat heel veel hollanders 0,0 verkeersinzicht hebben en dat koppelen aan de overtuiging dat ze heel geweldig rijden...quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:32 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
En jij bent zo een opgefokte rijder die niet kan hebben dat hij 20 seconden vertraging oploopt. Nee, daar kun je trots op zijn
In elk land heeft de grote meerderheid van de mensen weinig verkeersinzicht en denkt iedereen die auto rijdt dat hij geweldig kan rijden maar misschien is het bij Nederlanders wel nog erger geworden omdat ons verkeersbeleid ervoor zorgt dat mensen niet meer zelf nadenken. Dit merk ik trouwens ook elke keer als ik op bepaalde kruispunten wil oversteken. Ik heb er maar genoegen mee genomen dat je daar veiliger door rood oversteekt dan door groen (tijdens de fase dat er geen incompatibel verkeer is) omdat de helft van de automobilisten te dom is om te begrijpen dat fietsers die rechts naast hem rechtdoor willen oversteken tegelijkertijd groen hebben met die automobilisten die daar naar rechts af mogen slaan.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zie vooral weer bevestigd dat heel veel hollanders 0,0 verkeersinzicht hebben en dat koppelen aan de overtuiging dat ze heel geweldig rijden...
Ergens snap ik ook wel dat we in NL op heel veel plaatsen aanmerkelijk langzamer dienen te rijden dan in omringende landen.
Daarom hoort ze gewoon normaal te doen.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja echt vet jammer dat die twee kinderen achterin niet mama onthoofd in de auto hebben zien liggen.
helemaal mee eens, niks is irritanter dan volgevreten automobilisten die de auto pakken om 100 meter verderop een pakje shag te halen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Altijd leuk hè, automobilisten die niet rekening houden met de fietser, niet alleen niet eventjes wachten als het kan (als het geen gevaar oplevert) wanneer jij graag wil oversteken door de regen maar ook nog eens door een plas heen rijden met 50 km/u.
Als ze zelf wat vaker zouden fietsen...
Ik maak me zelden druk in het verkeer.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:32 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
En jij bent zo een opgefokte rijder die niet kan hebben dat hij 20 seconden vertraging oploopt. Nee, daar kun je trots op zijn
Wat is dan het probleem met mensen die gewoon relaxed rijden op cruise control?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 01:13 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Ik maak me zelden druk in het verkeer.
quote:Op maandag 26 januari 2015 00:05 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat is wel een irritante grafgewoonte trouwens. Je hindert het andere verkeer door onnodig lang te doen over het inhalen, alleen omdat je te lui bent om even je voet op het gaspedaal te zetten. Haal dan gewoon lekker niet in, die twee kilometer verschil brengen je echt niet sneller thuis.
Dat heb ik vrij helder uiteen gezet.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 08:14 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Wat is dan het probleem met mensen die gewoon relaxed rijden op cruise control?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |