Dat is idd ook een denkfout die vaak gemaakt wordt, je MAG 130 het moet niet. Die bumperklevertjes vinden zichzelf vaak in hun recht staan omdat ze de max toegestane snelheid op de klok hebben.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:07 schreef skrn het volgende:
[..]
Nou ja, dat je 130 km/h mag, betekent niet dat 130 km/h een minimale snelheid is voor de linkerbaan.
Ja, er zijn ook tragere auto's, maar om die nu te verplichten op de rechtersstrook te blijven rijden...
Ik rij altijd op de cruise en ook al gaat het inhalen wat trager ik geef geen centimeter gas bij. Betrokkene achter mij heeft maar ff geduld dan.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:15 schreef BigSmurf het volgende:
Inmiddels kan 99,9% van de auto's in Nederland wel 130 km/h rijden. Geef gewoon gas als je inhaalt en voeg meteen terug. Tot in ieder geval iets wat op de V-max lijkt of een significant snelheidsverschil met het voertuig wat je inhaalt.
Ze staan in die zin in hun recht dat jij achteropkomend verkeer hindert als je flink onder V-max op de linkerbaan hangt. Het bumperkleven is fout, maar een gevolg, geen oorzaak. Zelfde met rechts inhalen. Dáár zit de denkfout.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is idd ook een denkfout die vaak gemaakt wordt, je MAG 130 het moet niet. Die bumperklevertjes vinden zichzelf vaak in hun recht staan omdat ze de max toegestane snelheid op de klok hebben.
Is het niet zo dan je vlot iemand moet inhalen om meteen weer naar rechts te gaan?quote:Op zondag 25 januari 2015 23:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik rij altijd op de cruise en ook al gaat het inhalen wat trager ik geef geen centimeter gas bij. Betrokkene achter mij heeft maar ff geduld dan.
Ik rijd regelmatig op zo'n 130 km/h weg, de A15, maar wat ik merk is dat snelheidsverschil ontstaat omdat er vrachtwagens ingehaald moeten worden. Helaas, als je keurig op de rechtersstrook rijdt, rijd je vanzelf een 'fuik' in, namelijk achterop een vrachtwagen. En dan laten de auto's, die op de linkerstrook blijven, je natuurlijk niet zo makkelijk meer tussen.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:21 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ze staan in die zin in hun recht dat jij achteropkomend verkeer hindert als je flink onder V-max op de linkerbaan hangt. Het bumperkleven is fout, maar een gevolg, geen oorzaak. Zelfde met rechts inhalen. Dáár zit de denkfout.
Fixed.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:21 schreef BigSmurf het volgende:
Ze staan in die zin in hun recht dat jij achteropkomend verkeer hindert als je flink onder V-max de gemiddelde snelheid op dat moment op de linkerbaan hangt.
Onzin, ga je ook bumperkleven achter een inhalende vrachtwagen?quote:Op zondag 25 januari 2015 23:21 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ze staan in die zin in hun recht dat jij achteropkomend verkeer hindert als je flink onder V-max op de linkerbaan hangt. Het bumperkleven is fout, maar een gevolg, geen oorzaak. Zelfde met rechts inhalen. Dáár zit de denkfout.
Ik ben het niet met je eens dat bumperkleven een gevolg is. Bumperklevers zien of de weg als een circuit of anticiperen onvoldoende. Als je goed vooruit kijkt dan zie je het vaak ruim van te voren als er een wat trager iemand in gaat halen en is het meestal al voldoende om gewoon het gas los te laten of de cruisecontrol even op standby te zetten. Dan hoef je niet eens abrupt te remmen en hoef je ook niet dicht op de bumper van je voorganger te zitten.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:21 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ze staan in die zin in hun recht dat jij achteropkomend verkeer hindert als je flink onder V-max op de linkerbaan hangt. Het bumperkleven is fout, maar een gevolg, geen oorzaak. Zelfde met rechts inhalen. Dáár zit de denkfout.
Ik hield de spits even buiten beschouwing, want dan gaat elke discussie over snelheid mank vanwege de hoeveelheid verkeer. Dan heb je uiteraard een punt.quote:
Ik kleef zelden, dus nee. Maar als ik ergens voor ben is het een inhaalverbod voor vrachtwagens op 2-strooks snelwegen.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Onzin, ga je ook bumperkleven achter een inhalende vrachtwagen?
Ik voeg pas terug als ik het voertuig wat ik heb ingehaald in mijn binnenspiegel zie.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:15 schreef BigSmurf het volgende:
Geef gewoon gas als je inhaalt en voeg meteen terug.
Heb ik geen boodschap aan. Ik rij altijd v-max. En als ik dan met 130 iemand inhaal die 128 rijdt duurt dat maar ff wat langer. Ga ik geen gas voor bijgeven.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:24 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Is het niet zo dan je vlot iemand moet inhalen om meteen weer naar rechts te gaan?
Door jouw gedrag lok je ergernis uit.
Er zit een + knopje op je stuur om even gas bij de geven met de cc.
Het gaat altijd over de gemiddelde snelheid op dat moment, waarbij die niet boven V-max uit mag komen.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:26 schreef BigSmurf het volgende:
Ik hield de spits even buiten beschouwing, want dan gaat elke discussie over snelheid mank vanwege de hoeveelheid verkeer. Dan heb je uiteraard een punt.
Dat doe ik ook.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:27 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik voeg pas terug als ik het voertuig wat ik heb ingehaald in mijn binnenspiegel zie.
Maar dan rij je toch de V-max? Of de op dat moment gemiddelde snelheid op de linkerstrook? Dan is er geen discussie. Het ging over significant onder de V-max rijden. Je voorbeeld is niks mis mee.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heb ik geen boodschap aan. Ik rij altijd v-max. En als ik dan met 130 iemand inhaal die 128 rijdt duurt dat maar ff wat langer. Ga ik geen gas voor bijgeven.
Als iemand 128 rijdt zie ik geen reden om in te moeten halen.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heb ik geen boodschap aan. Ik rij altijd v-max. En als ik dan met 130 iemand inhaal die 128 rijdt duurt dat maar ff wat langer. Ga ik geen gas voor bijgeven.
Door de bank genomen zijn het juist de klevers die het niet zo nauw nemen met de v-max. De gemiddelde automobilist die zich redelijk aan de snelheid houdt gaat niet zo snel kleven.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:29 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Maar dan rij je toch de V-max? Of de op dat moment gemiddelde snelheid op de linkerstrook? Dan is er geen discussie. Het ging over significant onder de V-max rijden. Je voorbeeld is niks mis mee.
Ik wel. Meestal van die lui die de cruise niet snappen en geen gasvaste poot hebben.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:30 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Als iemand 128 rijdt zie ik geen reden om in te moeten halen.
Omdat je niet anders kan?quote:
De kinderen zijn al opgeofferd door de vrouw in kwestie. Rijbewijs innemen, uit de ouderlijke macht zetten en steriliseren. Per direct.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zullen we even de kinderen niet opofferen omdat jij weer jouw vergeldingszucht bevredigd wil zien?
[..]
Wat dacht je eens van gewoon niet vertragen?
2 rijbanen in elke richting. Vrachtwagen op rechterrijbaan. Auto haalt links in. Jij rijdt achter auto en er is geen plaats voor jou om die auto in te halen.quote:
Oh zo. Ik dacht ff dat je bedoelde dat ik de cruise maar naar beneden moest bijstellen omdat de delta V te klein was.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:41 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
2 rijbanen in elke richting. Vrachtwagen op rechterrijbaan. Auto haalt links in. Jij rijdt achter auto en er is geen plaats voor jou om die auto in te halen.
Ik zou eerder het gaspedaal even los laten en diegene lekker nog wat langer achter me laten hangen. Maar dan wel alleen als er niet meer auto's achter rijden, anders benadeelt het anderen weer. Hoe dan ook, bumperklevers zijn mongolen.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:45 schreef Kowloon het volgende:
Remlichten even op laten lichten vind ik wel terecht. Beter dat dan een bumperklever in je nek als er echt geremd moet worden.
Tuurlijk, gozertje...quote:Op zondag 25 januari 2015 23:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De kinderen zijn al opgeofferd door de vrouw in kwestie. Rijbewijs innemen, uit de ouderlijke macht zetten en steriliseren. Per direct.
Even een toefje gas en zelf de ruimte maken. Slechts zelden blijft iemand hardleers.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:45 schreef Kowloon het volgende:
Remlichten even op laten lichten vind ik wel terecht. Beter dat dan een bumperklever in je nek als er echt geremd moet worden.
Bumperkleven hoort niet, maar daarop reageren door de afstand nog verder te verkleinen geeft weinig blijk van verkeersinzicht.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:51 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat dacht je van niet onnodig bumperkleven? Als iemand bumpert omdat ik zinloos km lang links hang met een lege rechterbaan snap ik dat en ga ik naar rechts. Maar als je een vrachtwagen in haalt en dan gaan kleven is bloedirritant en compleet zinloos. En dan gaat dus idd. mijn poot van het gas en blijf ik naast de vrachtwagen hangen totdat er weer netjes afstand gehouden wordt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |