abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149057655
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 20:55 schreef Elan het volgende:

[..]

Even rempedaal intikken met een auto vol kinderen op nat wegdek vind ik anders ook nogal een kansloze actie.
De kinderen kwamen toch uit de auto van de bumperklever?
pi_149057840
quote:
4s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:16 schreef Servicemonster het volgende:
Soms heb ik ook de neiging om bij bumperklevers even mijn rempedaal aan te tikken, toch doe ik het niet. Meestal verkies ik dan om gelijke snelheid door te rijden, maar net wat vertraagd om te gaan naar de rechter rijbaan.

Bij een scooter wel een keer mijn gaspedaal ingetikt. Die zat een kilometer lang op een meter afstand van mijn bumper...de scooterrijder was daarna heel boos en waarschijnlijk ook geschrokken :P
Stoer man scooters bumperkleven en doodsangsten geven met je gaspedaal.
  zondag 25 januari 2015 @ 22:26:36 #33
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_149057883
Ff serieus, dit moeten toch tokkies zijn? :?

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_149057888
Jammer dat die Alfa Romeobitch hier niet bij om is gekomen.
pi_149057929
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:26 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Jammer dat die Alfa Romeobitch hier niet bij om is gekomen.
Ja echt vet jammer dat die twee kinderen achterin niet mama onthoofd in de auto hebben zien liggen.
  zondag 25 januari 2015 @ 22:29:01 #36
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_149057967
Terug in 4 en remmen op de motor als je toch al krassen op je bumper had
pi_149058037
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Stoer man scooters bumperkleven en doodsangsten geven met je gaspedaal.
Heul stoer. Ik hoop eigenlijk dat ze ervan leren, aangezien behoorlijk veel scooterrijders dit gedrag vertonen (kort achter de auto of half achter de auto blijven hangen).

Vooral ook omdat, in het geval dat ik echt hard moet remmen, zij door mijn achterruit vliegen of op mijn motorkap liggen.
pi_149058105
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ja echt vet jammer dat die twee kinderen achterin niet mama onthoofd in de auto hebben zien liggen.
Eens, eens.
U MAD?
  zondag 25 januari 2015 @ 22:40:07 #39
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_149058464
quote:
14s.gif Op zondag 25 januari 2015 20:55 schreef Lt.Surge het volgende:

[..]

Classic _O_
Klassiek gestoord ja.
pi_149058736
Remlichten even op laten lichten vind ik wel terecht. Beter dat dan een bumperklever in je nek als er echt geremd moet worden.
pi_149058779
Zou die mevrouw haar rijbewijs zijn ingevorderd nu, die met die kids.
blablablabla
  zondag 25 januari 2015 @ 22:51:02 #42
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_149059042
quote:
14s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:45 schreef Kowloon het volgende:
Remlichten even op laten lichten vind ik wel terecht. Beter dat dan een bumperklever in je nek als er echt geremd moet worden.
Goeie. En dan denkt diegene dat je vol op de rem gaat, gaat zelf vol op de rem en/of wijkt uit en verliest mogelijk controle over het voertuig in de reactie. Denk toch eens na. Rij gewoon lekker stoïcijns door, geef desnoods even gas bij, voeg terug en maak je niet druk. Of geef vol gas als je een oude diesel hebt en graag een statement wil maken. Maar ga geen gevaarlijke dingen uithalen om een statement te maken of om toekomstige gevaarlijke dingen te voorkomen.
  zondag 25 januari 2015 @ 22:51:29 #43
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_149059066
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 21:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zullen we even de kinderen niet opofferen omdat jij weer jouw vergeldingszucht bevredigd wil zien?

[..]

Wat dacht je eens van gewoon niet vertragen?
Wat dacht je van niet onnodig bumperkleven? Als iemand bumpert omdat ik zinloos km lang links hang met een lege rechterbaan snap ik dat en ga ik naar rechts. Maar als je een vrachtwagen in haalt en dan gaan kleven is bloedirritant en compleet zinloos. En dan gaat dus idd. mijn poot van het gas en blijf ik naast de vrachtwagen hangen totdat er weer netjes afstand gehouden wordt.
  zondag 25 januari 2015 @ 22:56:17 #44
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_149059266
Ik rij op de cruise. Dus als ik inhaal hou ik snelheid. Als een ander dan gaat kleven tikken we de cc een tandje terug... Dat het inhalen nog langer duurt dus. En dat kan heeeeel lang hoor }:)
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_149059270
quote:
13s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:51 schreef BigSmurf het volgende:
Goeie. En dan denkt diegene dat je vol op de rem gaat, gaat zelf vol op de rem en/of wijkt uit en verliest mogelijk controle over het voertuig in de reactie. Denk toch eens na. Rij gewoon lekker stoïcijns door, geef desnoods even gas bij, voeg terug en maak je niet druk. Of geef vol gas als je een oude diesel hebt en graag een statement wil maken. Maar ga geen gevaarlijke dingen uithalen om een statement te maken of om toekomstige gevaarlijke dingen te voorkomen.
Beide automobilisten zijn schuld aan dit ongeval.
Die kut met haar kinderen omdat ze zat te bumperkleven en die kut voor haar omdat ze remde.
En dat gedrag erna is helemaal zwakzinnig.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_149059291
quote:
13s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:51 schreef BigSmurf het volgende:
Goeie. En dan denkt diegene dat je vol op de rem gaat, gaat zelf vol op de rem en/of wijkt uit en verliest mogelijk controle over het voertuig in de reactie. Denk toch eens na. Rij gewoon lekker stoïcijns door, geef desnoods even gas bij, voeg terug en maak je niet druk. Of geef vol gas als je een oude diesel hebt en graag een statement wil maken. Maar ga geen gevaarlijke dingen uithalen om een statement te maken of om toekomstige gevaarlijke dingen te voorkomen.
En dan lekker zelf de bonnen incasseren. Ik dacht het niet. ;) Het is een normaal principe van autorijden dat je genoeg afstand houdt om te kunnen reageren op je voorganger. Bovendien moet je het niet zien als vergelding, maar puur als actie om je eigen veiligheid wat beter te waarborgen.
pi_149059404
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik rij op de cruise. Dus als ik inhaal hou ik snelheid. Als een ander dan gaat kleven tikken we de cc een tandje terug... Dat het inhalen nog langer duurt dus. En dat kan heeeeel lang hoor }:)
Een led-balk met 'VOLGEN, POLITIE' kan ook wel helpen denk ik. :7
  zondag 25 januari 2015 @ 22:59:45 #48
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 25 januari 2015 @ 23:00:48 #49
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_149059466
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:59 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Een led-balk met 'VOLGEN, POLITIE' kan ook wel helpen denk ik. :7
Ja, daar zou ik ook intrappen op een Seat Ibiza :')
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 25 januari 2015 @ 23:00:59 #50
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_149059478
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:56 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Beide automobilisten zijn schuld aan dit ongeval.
Die kut met haar kinderen omdat ze zat te bumperkleven en die kut voor haar omdat ze remde.
En dat gedrag erna is helemaal zwakzinnig.
Dit.
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:56 schreef Kowloon het volgende:

[..]

En dan lekker zelf de bonnen incasseren. Ik dacht het niet. ;) Het is een normaal principe van autorijden dat je genoeg afstand houdt om te kunnen reageren op je voorganger. Bovendien moet je het niet zien als vergelding, maar puur als actie om je eigen veiligheid wat beter te waarborgen.
Dat ligt eraan, genoeg mensen die 2-strooks waar 130 km/h met 115-120 km/h gaan inhalen. In geval van V-max rijden hoeft het niet natuurlijk. Maar ik zou eerder even gas bijgeven en terugvoegen om uit die "gevaarlijke" situatie te komen dan remmen. Daarmee verleg je namelijk de gevaarzetting van jezelf naar de ander. Dat je dat doet omdat het eigen schuld dikke bult is snap ik wel, maar als het niet nodig is, wees dan gewoon wijs...
  zondag 25 januari 2015 @ 23:02:57 #51
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_149059565
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:20 schreef computergirl het volgende:

[..]

Dan moet jij de hele dag je moeder, je zus(sen), nichtjes en vrouw rondrijden.
Geen probleem. Of ze kunnen fietsen/lopen. :Y
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_149059595
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:00 schreef BigSmurf het volgende:
Dat ligt eraan, genoeg mensen die 2-strooks waar 130 km/h met 115-120 km/h gaan inhalen. In geval van V-max rijden hoeft het niet natuurlijk. Maar ik zou eerder even gas bijgeven en terugvoegen om uit die "gevaarlijke" situatie te komen dan remmen. Daarmee verleg je namelijk de gevaarzetting van jezelf naar de ander. Dat je dat doet omdat het eigen schuld dikke bult is snap ik wel, maar als het niet nodig is, wees dan gewoon wijs...
Oke, ik geef ook eigenlijk altijd gas bij moet ik zeggen. Zou je eigenlijk het nummerbord kunnen noteren en dat door kunnen geven aan de politie?
  zondag 25 januari 2015 @ 23:06:24 #53
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_149059732
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:00 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dit.

[..]

Dat ligt eraan, genoeg mensen die 2-strooks waar 130 km/h met 115-120 km/h gaan inhalen. In geval van V-max rijden hoeft het niet natuurlijk. Maar ik zou eerder even gas bijgeven en terugvoegen om uit die "gevaarlijke" situatie te komen dan remmen. Daarmee verleg je namelijk de gevaarzetting van jezelf naar de ander. Dat je dat doet omdat het eigen schuld dikke bult is snap ik wel, maar als het niet nodig is, wees dan gewoon wijs...
Niet om vervelend te doen, maar 130 is de maximumsnelheid. Daar mag je met 120 ook rijden, ook bij inhalen. En hoe lang denk je nou dat iemand met 120 naast een vrachtauto met 80 rijdt? Lang genoeg om kleven te rechtvaardigen?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 25 januari 2015 @ 23:06:56 #54
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149059756
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:00 schreef BigSmurf het volgende:

Dat ligt eraan, genoeg mensen die 2-strooks waar 130 km/h met 115-120 km/h gaan inhalen. In geval van V-max rijden hoeft het niet natuurlijk. Maar ik zou eerder even gas bijgeven en terugvoegen om uit die "gevaarlijke" situatie te komen dan remmen. Daarmee verleg je namelijk de gevaarzetting van jezelf naar de ander. Dat je dat doet omdat het eigen schuld dikke bult is snap ik wel, maar als het niet nodig is, wees dan gewoon wijs...
Maar ja, wat is V-max he. Jouw teller of die van degene die achter je zit.
pi_149059760
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:03 schreef Kowloon het volgende:
Zou je eigenlijk het nummerbord kunnen noteren en dat door kunnen geven aan de politie?
Ja, dat kan. Er zal een aantekening gemaakt worden. Bij meerdere/veel aantekeningen gaat de politie even langs bij de eigenaar van dat kenteken.
Een foto waarop nummerbord, afstand (schatting natuurlijk) en eventueel chauffeur van de bumperklevende auto staan, helpen bij het doorgeven aan de politie.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_149059779
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:00 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dit.

[..]

Dat ligt eraan, genoeg mensen die 2-strooks waar 130 km/h met 115-120 km/h gaan inhalen. In geval van V-max rijden hoeft het niet natuurlijk. Maar ik zou eerder even gas bijgeven en terugvoegen om uit die "gevaarlijke" situatie te komen dan remmen. Daarmee verleg je namelijk de gevaarzetting van jezelf naar de ander. Dat je dat doet omdat het eigen schuld dikke bult is snap ik wel, maar als het niet nodig is, wees dan gewoon wijs...
Nou ja, dat je 130 km/h mag, betekent niet dat 130 km/h een minimale snelheid is voor de linkerbaan.

Ja, er zijn ook tragere auto's, maar om die nu te verplichten op de rechtersstrook te blijven rijden...
pi_149059879
Er is geen minimale snelheid waarop je mag inhalen. Als je met 60km/u iemand wil inhalen, dan mag dat.
MITS het geen gevaar oplevert voor het (overige) verkeer en je dat overige verkeer niet hindert.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_149059930
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:07 schreef spijkerbroek het volgende:
Ja, dat kan. Er zal een aantekening gemaakt worden. Bij meerdere/veel aantekeningen gaat de politie even langs bij de eigenaar van dat kenteken.
Een foto waarop nummerbord, afstand (schatting natuurlijk) en eventueel chauffeur van de bumperklevende auto staan, helpen bij het doorgeven aan de politie.
Ah, dat laatste is ook wel handig ja. Wel eens gehoord dat het uiteindelijk tot een boete oid. kwam? Of volgt er echt alleen een gesprek?
pi_149060074
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:10 schreef Kowloon het volgende:
Ah, dat laatste is ook wel handig ja. Wel eens gehoord dat het uiteindelijk tot een boete oid. kwam? Of volgt er echt alleen een gesprek?
Geen idee, om eerlijk te zijn. Ik hoop dat het wel tot een boete komt, maar dat is 'hoop', niet 'weet' ;)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 25 januari 2015 @ 23:15:25 #60
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_149060182
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Niet om vervelend te doen, maar 130 is de maximumsnelheid. Daar mag je met 120 ook rijden, ook bij inhalen. En hoe lang denk je nou dat iemand met 120 naast een vrachtauto met 80 rijdt? Lang genoeg om kleven te rechtvaardigen?
Dat mag ja. En kleven is in principe nooit gerechtvaardigd. Maar hoe vaak kom je geen figuren tegen die een auto die bijvoorbeeld 110 km/h rijdt gaan inhalen met 112 - 113 km/h. Waar je dan 130 km/h mag. Dan hinder je gewoon achterop komend verkeer. En dát mag niet.
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:07 schreef skrn het volgende:

[..]

Nou ja, dat je 130 km/h mag, betekent niet dat 130 km/h een minimale snelheid is voor de linkerbaan.

Ja, er zijn ook tragere auto's, maar om die nu te verplichten op de rechtersstrook te blijven rijden...
Inmiddels kan 99,9% van de auto's in Nederland wel 130 km/h rijden. Geef gewoon gas als je inhaalt en voeg meteen terug. Tot in ieder geval iets wat op de V-max lijkt of een significant snelheidsverschil met het voertuig wat je inhaalt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')