Ik weet niet of de huilende moslims die de Turkse grens overstaken zo'n fan zijn van IS.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Denk jij ook niet dat die mensen liever in vrede konden leven?
Eigenlijk zijn ze dodelijk vermoeiend.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:34 schreef hpeopjes het volgende:
Wel lachen altijd, dit soort huilie topics.
Dat zijn geen aanhangers van de ware islam.quote:
quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Omdat IS huishoudt in landen waar vrijwel alleen moslims wonen, ja
Aanzienlijke groepen moslims, ook moslims die hier wonen, vinden het prima waar IS mee bezig is. De vorig jaar vertoonde hypocrisie was ook geweldig. Massaal gingen ze de straat op om te demonstreren tegen het onrecht dat de Palestijnen werd aangedaan door Israël, maar ze gaven geen krimp toen IS begon met het afslachten van mede-moslims.
Je vraag is niet relevant kijkend naar de situatie.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moslims strijden tegen IS. Ja of nee?
Misschien moet je eens met moslims gaan praten.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn ze dodelijk vermoeiend.
Je moet ook niet met die geïslamiseerde droeftoeters in discussie gaan. Heeft toch geen zin.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn ze dodelijk vermoeiend.
Ach, jij bent sowieso niet objectief.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:42 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je vraag is niet relevant kijkend naar de situatie.
Dit dus.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:43 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Je moet ook niet met die geïslamiseerde droeftoeters in discussie gaan. Heeft toch geen zin.
Goed dat deze vrouwen - ik zie nergens mannen, maar dat terzijde - demonstreren. Toch steekt de omvang van het protest wat mager af bij de hordes mensen die voor Palestina op de been waren.quote:
Omdat ik je punt onderuit haal, jouw journalistieke kwaliteiten verbazen me elke keer weer, zeg.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, jij bent sowieso niet objectief.
Ja hoor. Maar ik ontmoet mensen doorgaans niet vanwege hun moslim-zijn.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:42 schreef KoosVogels het volgende:
Misschien moet je eens met moslims gaan praten.
Wel eens een ontmoet?
"Discussie" is een groot woord in dezen....quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:43 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Je moet ook niet met die geïslamiseerde droeftoeters in discussie gaan. Heeft toch geen zin.
Niks mis met protesteren voor de Palestijnen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Goed dat deze vrouwen - ik zie nergens mannen, maar dat terzijde - demonstreren. Toch steekt de omvang van het protest wat mager af bij de hordes mensen die voor Palestina op de been waren.
Niet doen, vindt -ie niet leuk.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:46 schreef DeParo het volgende:
[..]
Omdat ik je punt onderuit haal, jouw journalistieke kwaliteiten verbazen me elke keer weer, zeg.
En kunnen ze het waarderen dat je hen ziet als onderdeel van een groep, in plaats van als individu?quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja hoor. Maar ik ontmoet mensen doorgaans niet vanwege hun moslim-zijn.
Er waren wereldwijd talloze demonstraties. Maar goed, cognitieve dissonantie enzo.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Goed dat deze vrouwen - ik zie nergens mannen, maar dat terzijde - demonstreren. Toch steekt de omvang van het protest wat mager af bij de hordes mensen die voor Palestina op de been waren.
Je bent het vele jaren lang huilen zelf nog altijd niet zat?quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:34 schreef hpeopjes het volgende:
Wel lachen altijd, dit soort huilie topics.
Niet om het één of ander, maar volgens mij is het groepje vrouwen dat daar demonstreert nog kleiner dan het aantal Nederlandse jihadstrijders dat zich momenteel actief voor IS inzet.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niks mis met protesteren voor de Palestijnen.
Maar het is duidelijk: het is nooit goed.
Eén zin, negen woorden... en KoosVogels begrijpt 'm niet. Probeer het nog eens.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En kunnen ze het waarderen dat je hen ziet als onderdeel van een groep, in plaats van als individu?
Hoe vaak ga jij de straat op dan om je ergens over uit te spreken ? Of andere Nederlanders ?quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Niet om het één of ander, maar volgens mij is het groepje vrouwen dat daar demonstreert nog kleiner dan het aantal Nederlandse jihadstrijders dat zich momenteel actief voor IS inzet.
Er is wel wat weerstand, maar het blijft allemaal magertjes. Bij de protesten in Nederlandse steden naar aanleiding van de aanslagen in Parijs viel het ook op: bijna geen moslims te bekennen. Of het moeten die vrouwen zijn met hun stupide "Je suis Ahmed"-actie, omdat ze "Je suis Charlie" niet vonden kunnen.
Punt is dat jij de groep die wel demonstreert op een hoop gooit met de 'zwijgende massa'.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Niet om het één of ander, maar volgens mij is het groepje vrouwen dat daar demonstreert nog kleiner dan het aantal Nederlandse jihadstrijders dat zich momenteel actief voor IS inzet.
Er is wel wat weerstand, maar het blijft allemaal magertjes. Bij de protesten in Nederlandse steden naar aanleiding van de aanslagen in Parijs viel het ook op: bijna geen moslims te bekennen. Of het moeten die vrouwen zijn met hun stupide "Je suis Ahmed"-actie, omdat ze "Je suis Charlie" niet vonden kunnen.
Wereldwijd waren er diverse demonstraties. Verschillende leiders van islamitische organisaties hebben een open brief aan ISIS geschreven waarin ze expliciet afstand namen van ISIS.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
M'n vraagt blijft staan.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Eén zin, negen woorden... en KoosVogels begrijpt 'm niet. Probeer het nog eens.
Ze enkel als groep willen zien biedt de mogelijkheid om ze te depersonificeren. Dan is achterlijke praat makkelijker je strot uit te krijgenquote:Op woensdag 21 januari 2015 23:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Punt is dat jij de groep die wel demonstreert op een hoop gooit met de 'zwijgende massa'.
Het is, kortom, nooit goed.
Moslims zijn in jouw ogen geen individuen.
Dat is idd wel zo. Maar die dingen liggen ook niet makkelijk in Islamitische kringen. Derhalve ben ik allang blij dergelijke tegengeluiden te zien. Waardering daarvoor moet je toch wel enigszins kunnen opbrengen. Anders wordt het inderdaad een beetje zo'n gevalletje 'het is ook nooit goed'. Dus laten we in ieder geval wel waardering opbrengen voor dat soort tegengeluiden. Maar goed, het is inderdaad (nog) wel wat magertjes.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:54 schreef Elfletterig het volgende:
Leer eerst maar begrijpend lezen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
M'n vraagt blijft staan.
En wel omdat ik het daar met een hoop moslims over heb gehad.
Dat is inderdaad de klacht die ik van moslims hoorde die twee weken terug stonden te demonstreren.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze enkel als groep willen zien biedt de mogelijkheid om ze te depersonificeren. Dan is achterlijke praat makkelijker je strot uit te krijgen.
Dat lijkt me een zeer relevante vraag met betrekking tot de stelling "moslims staan vooraan in de strijd tegen ISIS". Maar ja, voor jou is vooraan staan in de strijd natuurlijk posten op internet dat het echt klootzakken zijn.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:42 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je vraag is niet relevant kijkend naar de situatie.
Praat jij met moslims over dit onderwerp?quote:Op donderdag 22 januari 2015 00:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Leer eerst maar begrijpend lezen.
Ach, zolang we dat soort krankzinnige aannames af laten hangen van de opkomst van een demonstratie mag ik hopen dat alle moslims thuis blijven.quote:Op donderdag 22 januari 2015 00:00 schreef Duikbril112 het volgende:
[..]
Dat is idd wel zo. Maar die dingen liggen ook niet makkelijk in Islamitische kringen. Derhalve ben ik allang blij dergelijke tegengeluiden te zien. Waardering daarvoor moet je toch wel enigszins kunnen opbrengen. Anders wordt het inderdaad een beetje zo'n gevalletje 'het is ook nooit goed'. Dus laten we in ieder geval wel waardering opbrengen voor dat soort tegengeluiden. Maar goed, het is inderdaad (nog) wel wat magertjes.
Waarom ligt altijd alles bij jou aan een anderquote:Op donderdag 22 januari 2015 00:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Leer eerst maar begrijpend lezen.
Omdat zelfs hij snapt dat ik een punt heb.quote:Op donderdag 22 januari 2015 00:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom ligt altijd alles bij jou aan een ander?
Omdat de ander aantoonbaar zeer slecht leest wat ik schrijf:quote:Op donderdag 22 januari 2015 00:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom ligt altijd alles bij jou aan een ander?
Dat zeg ik, het ligt altijd alleen aan de anderquote:Op donderdag 22 januari 2015 00:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Omdat de ander aantoonbaar zeer slecht leest wat ik schrijf:
KV: Misschien moet je eens met moslims gaan praten. Wel eens een ontmoet?
11: Ja hoor. Maar ik ontmoet mensen doorgaans niet vanwege hun moslim-zijn.
KV: En kunnen ze het waarderen dat je hen ziet als onderdeel van een groep, in plaats van als individu?
Sorry hoor, maar op zo'n domme vraag ga ik gewoon niet in.
Je had op de eerste vraag ook gewoon 'nee' kunnen antwoorden.quote:Op donderdag 22 januari 2015 00:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Omdat de ander aantoonbaar zeer slecht leest wat ik schrijf:
KV: Misschien moet je eens met moslims gaan praten. Wel eens een ontmoet?
11: Ja hoor. Maar ik ontmoet mensen doorgaans niet vanwege hun moslim-zijn.
KV: En kunnen ze het waarderen dat je hen ziet als onderdeel van een groep, in plaats van als individu?
Sorry hoor, maar op zo'n domme vraag ga ik gewoon niet in.
Dat zijn jouw woorden, maar in dit geval is het evident.quote:Op donderdag 22 januari 2015 00:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat zeg ik, het ligt altijd alleen aan de ander.
quote:Ongeregeldheden bij demonstratie Pegida in Leipzig
Aan het einde van de demonstratie van anti-islambeweging Legida in Leipzig is het tot enkele schermutselingen gekomen. Hierbij zijn meerdere personen gewond geraakt.
Dat heeft een woordvoerder van de politie laten weten.
Wie door wie werd aangevallen, is nog onduidelijk. Ook is niet bekend hoeveel personen er precies gewond zijn geraakt en wat de ernst van hun verwondingen is.
Er zou met flessen en vuurwerk zijn gegooid. Ook werden journalisten aangevallen. Tegen 22.00 uur was het weer rustig in de stad in het oosten van Duitsland.
Blokkade
Aanhangers van Legida gingen woensdagavond de straat op om te demonstreren tegen wat de organisatie noemt "de islamisering van de westerse samenleving". Tegelijkertijd gingen in Leipzig mensen de straat op om te demonstreren tegen Legida en discriminatie.
Demonstranten van Legida werden tegengehouden door tegendemonstranten toen zij probeerden het centrale Augustusplein te bereiken. Mede hierdoor bleef de opkomst bij de betoging beperkt. Van tevoren was gerekend op 40.000 mensen bij de Legida-mars, maar volgens de politie bleef dit beperkt tot 12.000 tot 13.000 personen.
Bij de in totaal negentien tegendemonstraties was gerekend op 60.000 deelnemers. Uiteindelijk waren er zo'n 20.000 mensen aanwezig. De politie was met ongeveer vierduizend agenten en ander personeel aanwezig om te zorgen dat de situatie niet uit de hand zou lopen.
De Pegida-beweging ontstond in Dresden. In die stad, zo'n 100 kilometer van Leipzig, werd maandag echter de wekelijkse Pegida-betoging verboden wegens een concrete dreiging tegen de demonstranten.
ja terug ontopic weer iddquote:
Dit soort bewegingen zijn dan ook gewoon zeer aantrekkelijk voor mensen met extreemrechtse neigingen. Ik zie niet in waarom dat niet benoemd mag worden. Ik dacht dat dingen benoemen helemaal hip was.quote:Op donderdag 22 januari 2015 00:33 schreef Duikbril112 het volgende:
Ik vind het maar ergerlijk dat zo'n beweging meteen wordt neergezet altijd als 'extreem-rechts'.
Trucje uit de jaren '80 van de linkse elite om ieder tegengeluid neer te slaan en monddood te maken m.i. 'ooh, racistisch! 'Terwijl racisme helemaal niet opgaat voor een zelf-gekozen, niet-raciale religie.
Natuurlijk niet erg handig, die Hitler-foto die nu is opgedoken. Wat zullen de tegenstanders hebben staan feesten toen ze die foto vonden..............
Pegida staat voor wij/zij-denken ja. En dat heeft in WO II alleen al tot tientallen miljoenen slachtoffers geleid, en nu verwacht Elfletterig van ons, dat wij zijn haat gaan steunen? Voor de duvel niet! In geen 100 miljoen jaar.quote:Op donderdag 22 januari 2015 00:33 schreef Duikbril112 het volgende:
Ik vind het maar ergerlijk dat zo'n beweging meteen wordt neergezet altijd als 'extreem-rechts'.
Trucje uit de jaren '80 van de linkse elite om ieder tegengeluid neer te slaan en monddood te maken m.i. 'ooh, racistisch! 'Terwijl racisme helemaal niet opgaat voor een zelf-gekozen, niet-raciale religie.
Natuurlijk niet erg handig, die Hitler-foto die nu is opgedoken. Wat zullen de tegenstanders hebben staan feesten toen ze die foto vonden..............
Dát dan weer wel. 'Helaas' is dat iets dat er idd bijhoort, dat het zulk volk inderdaad vaker aantrekt. Maar daarbij moet ook misschien wel gezegd worden dat de 'extreem-rechtsen', evenals 'extreem-linksen' nu eenmaal ook wat strijdvaardiger en doorgaans activistischer zijn dan het gemiddelde 'gematigde' volk.quote:Op donderdag 22 januari 2015 00:45 schreef TorroFernandes het volgende:
Dit soort bewegingen zijn dan ook gewoon zeer aantrekkelijk voor mensen met extreemrechtse neigingen. Ik zie niet in waarom dat niet benoemd mag worden.
Ik denk dat het meer van doen heeft met de Europese geschiedenis en het feit dat "houden van je natie" ook gewoon vaak wordt gebruikt als eufemisme voor "haten wat anders is". Overigens is het hele idee van de natie ook gewoon van bovenaf opgelegd.quote:Op donderdag 22 januari 2015 00:52 schreef Duikbril112 het volgende:
[..]
Dát dan weer wel. 'Helaas' is dat iets dat er idd bijhoort, dat het zulk volk inderdaad vaker aantrekt. Maar daarbij moet ook misschien wel gezegd worden dat de 'extreem-rechtsen', evenals 'extreem-linksen' nu eenmaal ook wat strijdvaardiger en doorgaans activistischer zijn dan het gemiddelde 'gematigde' volk.
Maar het stempel 'extreem-rechts' wordt vaak ook wel een beetje te pas en te onpas gebruikt in mijn ogen. Hou je van je natie, geef je om je land, ben je algauw zogenaamd 'nationalistisch'. En dat is 'verkeerd' geworden of zo. Ik kan dat eerlijk gezegd moeilijk anders zien dan als propaganda. Nu in tijden van het Europees Project wil de elite het liefst dat we onze naties opgeven in ruil voor de Europese heilstaat. We zouden allemaal Europees moeten gaan denken; ons identificeren met 'Europa'. Ik zie dat als iets dat wordt opgelegd vanuit Top-Bottom. Brainwashing... en velen trappen er helaas in. Dat ergert mij ontzettend.
Ben ik het niet mee eens. 'Houden van je natie' is in principe denk ik heel natuurlijk. Je deelt elkanders taal, gewoonten, nationale helden, muzikanten, sporthelden/teams, geschiedenis etc.quote:Op donderdag 22 januari 2015 00:55 schreef TorroFernandes het volgende:
Ik denk dat het meer van doen heeft met de Europese geschiedenis en het feit dat "houden van je natie" ook gewoon vaak wordt gebruikt als eufemisme voor "haten wat anders is". Overigens is het hele idee van de natie ook gewoon van bovenaf opgelegd.
En daar hebben we weer zo'n racist in hart en nierenquote:Op donderdag 22 januari 2015 01:06 schreef Duikbril112 het volgende:
Even heel simpelweg gezegd: er zijn nu eenmaal prettige culturen en er zijn ronduit kut culturen.
Ik heb al meer reply's met gróte ergernis van jou gelezen hier. Alsjeblieft... reageer niet op mij. Figuren als jij vind ik toch zo in en in dom. Dat kunnen we echt missen in dit land.quote:Op donderdag 22 januari 2015 01:08 schreef remlof het volgende:
En daar hebben we weer zo'n racist in hart en nieren
quote:Op donderdag 22 januari 2015 01:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zou zeggen verdiep je eens in de geschiedenis van de natiestaat. Als we straks echt in verenigd Europa wonen roepen jouw achterkleinkinderen dat het heel natuurlijk is om van je continent te houden.quote:Op donderdag 22 januari 2015 01:06 schreef Duikbril112 het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. 'Houden van je natie' is in principe denk ik heel natuurlijk. Je deelt elkanders taal, gewoonten, nationale helden, muzikanten, sporthelden/teams, geschiedenis etc.
Als natie heb je een uitgebreide geschiedenis met elkaar. Het is een grotere identificatie. Sowieso, landsgrenzen mogen dan misschien niet te zien zijn op satellietbeelden, en derhalve dus volgens sommigen 'illusoir', maar volkeren scheiden zich wel degelijk werkelijk door iets zoals als alleen al taal...
Dus dat is géén illusie. Het is degelijk een werkelijke gemene deler die bindend is.
Ik blijf het een gigantisch dwaas en oppertunistisch iets vinden, die hele massa-immigratie. Het in amper 50 jaar veranderen van een redelijk homogene cultuur naar een volledige multicultuur.![]()
Even heel simpelweg gezegd: er zijn nu eenmaal prettige culturen en er zijn ronduit kut culturen. Dat is allemaal maar zonder onderscheid bij elkaar gegooid.
Als dat mettertijd zo, op een natuurlijke wijze zo zou ontstaan, prima!quote:Op donderdag 22 januari 2015 01:13 schreef TorroFernandes het volgende:
Ik zou zeggen verdiep je eens in de geschiedenis van de natiestaat. Als we straks echt in verenigd Europa wonen roepen jouw achterkleinkinderen dat het heel natuurlijk is om van je continent te houden.
Dan zou het nergens op geslagen hebben...quote:Op donderdag 22 januari 2015 01:17 schreef thom_05 het volgende:
Stel dat er een demonstratie was welke gericht was tegen jodendom en er duizenden op afkwamen.
Ja, dat is dus precies hoe het met de natiestaat is gegaan. Inclusief het creëeren van een gedeelde cultuur.quote:Op donderdag 22 januari 2015 01:16 schreef Duikbril112 het volgende:
[..]
Als dat mettertijd zo, op een natuurlijke wijze zo zou ontstaan, prima!Maar het is niet op een natuurlijke wijze zo gegaan... het moest en het zal... en snel! Dat is een geforceerde toestand, onnatuurlijk, opgelegd. Een elitair plannetje.
Heb je daarvoor bronnen dan?quote:Op donderdag 22 januari 2015 01:20 schreef TorroFernandes het volgende:
Ja, dat is dus precies hoe het met de natiestaat is gegaan. Inclusief het creëeren van een gedeelde cultuur.
Als jij in de jaren 50, 60 of 70 gezet zou worden met een tijdmachine (in Nederland) zou je ook net zo hard klagen, en moeite hebben om je aan te passen. Toen waren er ook protesten maar dan tegen het koningshuis, of van de provo's, of de hippies. En men kankerde ook over van alles en nog wat.quote:Op donderdag 22 januari 2015 01:06 schreef Duikbril112 het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. 'Houden van je natie' is in principe denk ik heel natuurlijk. Je deelt elkanders taal, gewoonten, nationale helden, muzikanten, sporthelden/teams, geschiedenis etc.
Als natie heb je een uitgebreide geschiedenis met elkaar. Het is een grotere identificatie. Sowieso, landsgrenzen mogen dan misschien niet te zien zijn op satellietbeelden, en derhalve dus volgens sommigen 'illusoir', maar volkeren scheiden zich wel degelijk werkelijk door iets zoals als alleen al taal...
Dus dat is géén illusie. Het is degelijk een werkelijke gemene deler die bindend is.
Ik blijf het een gigantisch dwaas en oppertunistisch iets vinden, die hele massa-immigratie. Het in amper 50 jaar veranderen van een redelijk homogene cultuur naar een volledige multicultuur.![]()
Even heel simpelweg gezegd: er zijn nu eenmaal prettige culturen en er zijn ronduit kut culturen. Dat is allemaal maar zonder onderscheid bij elkaar gegooid.
Een bron voor de gehele geschiedenis van de Europese natiestaat? Heb je even?quote:Op donderdag 22 januari 2015 01:28 schreef Duikbril112 het volgende:
[..]
Heb je daarvoor bronnen dan?
Ik kan me haast niet voorstellen dat eenzelfde toestand als die van nu zich al eens eerder heeft voorgedaan namelijk.
Zeker niet dat men in het verleden zomaar even een hen vijandig volk zonde boe of bah heeft toegelaten 'gewoon omdat het kon'.
Met een ons vijandig volk bedoel ik natuurlijk gewoon de moslims. Dat waren ze toen, dat zijn ze nu. Gewoon simpelweg vanuit religieuze weg. Maar ik heb net een hele tekst getypt, en moest m'n browser resetten vanwege een error en m'n tekst weg. God, god god gloeiende...wat irritanttttttt!!!!quote:Op donderdag 22 januari 2015 02:10 schreef TorroFernandes het volgende:
Een bron voor de gehele geschiedenis van de Europese natiestaat? Heb je even?
Ik zou niet weten op welk vijandig volk jij doelt. Ik denk niet dat men ooit bewust een vijandig volk in hun gebieden heeft opgenomen.
En figuren als jij vind ik erg gevaarlijk. Doen me denken aan de jodenhaters in de jaren dertig en veertig. Gelukkig hebben we daar uiteindelijk mee afgerekend. Wel tegen een veel te hoge prijs trouwens.quote:Op donderdag 22 januari 2015 01:10 schreef Duikbril112 het volgende:
[..]
Ik heb al meer reply's met gróte ergernis van jou gelezen hier. Alsjeblieft... reageer niet op mij. Figuren als jij vind ik toch zo in en in dom. Dat kunnen we echt missen in dit land.
Aha, maar het importeren van moslims is toch helemaal niet vanuit de EU ingegeven? De tijd dat Nederland bewust moslims hierheen haalde was lang voor de EU überhaupt bestond. Je zou zelfs kunnen zeggen dat door de EU, met haar vrije verkeer van mensen, moslims juist meer buiten de deur gehouden worden. Aangezien werkgevers hun goedkope arbeidskrachten gewoon vanuit Oost-Europa kunnen halen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 02:16 schreef Duikbril112 het volgende:
[..]
Met een ons vijandig volk bedoel ik natuurlijk gewoon de moslims. Dat waren ze toen, dat zijn ze nu. Gewoon simpelweg vanuit religieuze weg. Maar ik heb net een hele tekst getypt, en moest m'n browser resetten vanwege een error en m'n tekst weg. God, god god gloeiende...wat irritanttttttt!!!!
Beter ga ik slapen en het morgen opnieuw formuleren, want héél boos op m'n computer.*zucht*(&*&*&$$#$%*(*(&
![]()
Dit soort posts zouden verboden moeten worden. Oh nee dan is vrijheid ineens belangrijk toch? Als het om jouw vrijheid gaat. Maar die van een ander is niet zo belangrijk.quote:Op woensdag 21 januari 2015 18:45 schreef reza1 het volgende:
Dit soort haatbewegingen zouden verboden moeten worden.
Wat heeft racisme met cultuur te maken?quote:Op donderdag 22 januari 2015 01:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Die jodenhaters zijn er nog steeds in grote getallen. Maar wat wil je ook als er in de koran staat dat joden gedood moeten worden. Niet voor niets dat allerlei joodse instellingen tegenwoordig bewaakt moeten worden door zwaarbewapende agenten.quote:Op donderdag 22 januari 2015 02:32 schreef remlof het volgende:
[..]
En figuren als jij vind ik erg gevaarlijk. Doen me denken aan de jodenhaters in de jaren dertig en veertig. Gelukkig hebben we daar uiteindelijk mee afgerekend. Wel tegen een veel te hoge prijs trouwens.
Dat wordt ook wel een beetje in de hand gewerkt.. van mensen uit pek hem beet Iran en China heb je geen last. Op de een of andere manier zit agressie (ook wel trots (quote:Op donderdag 22 januari 2015 01:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is inderdaad wel vrij duidelijk dat het de basis is van je stellingen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 00:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat zijn jouw woorden, maar in dit geval is het evident.
Wat een figuur inderdaadquote:Op donderdag 22 januari 2015 06:32 schreef TLC het volgende:
Die oprichter heeft een aardig strafblad bij elkaar gesprokkeld, en dan nog zo idioot zijn om een hitler foto te maken, ik weet wel vrijheid van meningsuiting en zulks maar het blijft achterlijk
Een verenigd Europa? Dat komt er echt niet. Sterker nog: de enige tendens die we in Europa zien, zijn verdere opsplitsingen van bepaalde landen. De hereniging van Duitsland, een land dat kunstmatig was opgesplitst, is zo'n beetje de enige uitzondering.quote:Op donderdag 22 januari 2015 01:13 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Ik zou zeggen verdiep je eens in de geschiedenis van de natiestaat. Als we straks echt in verenigd Europa wonen roepen jouw achterkleinkinderen dat het heel natuurlijk is om van je continent te houden.
Met dit soort gelul vervuil je dus de discussie.quote:Op donderdag 22 januari 2015 01:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Heb je ook gelezen waar ik op reagerde? En vond je dat wel een nuttige bijdrage?quote:Op donderdag 22 januari 2015 08:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Met dit soort gelul vervuil je dus de discussie.
Dan kunnen de huilies zoals Duikbril weer roepen dat de racisme-kaart weer wordt getrokken en dat dingen 'niet gezegd mogen worden'.
Haten op andere culturen maakt je bovendien geen racist.
Ik zou nog steeds graag willen weten of jij wel eens met moslims over dit onderwerp praat.quote:Op donderdag 22 januari 2015 08:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Een verenigd Europa? Dat komt er echt niet. Sterker nog: de enige tendens die we in Europa zien, zijn verdere opsplitsingen van bepaalde landen. De hereniging van Duitsland, een land dat kunstmatig was opgesplitst, is zo'n beetje de enige uitzondering.
Ik wijs je op Schotland (na referendum nét niet doorgegaan), Vlaanderen, Baskenland, Noord-Italië, het uiteengevallen Joegoslavië en Tsjechoslowakije, Donetsk / Oost-Oekraïne, etc.
Wat trouwens niet wegneemt dat mensen dit continent als geheel meer kunnen gaan waarderen dan nu het geval is. Dat is best denkbaar.
Je snapt het niet.quote:Op donderdag 22 januari 2015 08:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Heb je ook gelezen waar ik op reagerde? En vond je dat wel een nuttige bijdrage?
Symptoonbestrijding. Er zijn altijd gekken die boos zijn op iets, maar als daar te veel van zijn is er iets mis met de gevestigde orde.quote:Op woensdag 21 januari 2015 18:45 schreef reza1 het volgende:
Dit soort haatbewegingen zouden verboden moeten worden.
Ik ga überhaupt niet met mensen om vanwege hun religie. Ik spreek zelden tot nooit moslims en ik ben daar ook niet naar op zoek. En al zou ik ze wél spreken, dan is de mening van die paar mensen ook niet maatgevend voor de totale moslim-populatie in Nederland. Dat weet jij natuurlijk ook best.quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zou nog steeds graag willen weten of jij wel eens met moslims over dit onderwerp praat.
Je uit immers flinke bakken kritiek en heb de mond vol over moslims die zich niet uitspreken tegen IS. Als het je zo enorm dwarszit, dan is het logisch dat je met moslims hierover praat om erachter te komen hoe zij tegenover IS staan of wat hun beweegredenen zijn, niet?
Ook wel logisch, dat als een buitenstaander je gaat vertellen dat de voor jou meest heilige persoon die er is crimineel en fout is, je daar behoorlijk afwijzend in zult staan. Sowieso vraag ik me af wat het nut is om Moslims dat te proberen uit te leggen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:24 schreef DustPuppy het volgende:
Zolang men weigert in te zien dat de persoon die zij 'profeet' noemen, feitelijk een crimineel was, probeer ik eigenlijk altijd de discussie te vermijden. Kan alleen maar ruzie opleveren.
Ik heb het in het verleden weleens geprobeerd met wat islamitische collega's, maar dat komt de werksfeer niet bepaald ten goede
Ik heb eerlijk gezegd ook geen islamitische vrienden, alhoewel ik daar niet (bewust) op selecteer.
Ik zou best met moslims kunnen omgaan, maar dat is dan niet dankzij het feit dat ze moslim zijn, maar ondanks. Hetzelfde geldt trouwens voor andere religies. Wat mij betreft houden mensen hun religie privé.quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:24 schreef DustPuppy het volgende:
Zolang men weigert in te zien dat de persoon die zij 'profeet' noemen, feitelijk een crimineel was, probeer ik eigenlijk altijd de discussie te vermijden. Kan alleen maar ruzie opleveren.
Ik heb het in het verleden weleens geprobeerd met wat islamitische collega's, maar dat komt de werksfeer niet bepaald ten goede
Ik heb eerlijk gezegd ook geen islamitische vrienden, alhoewel ik daar niet (bewust) op selecteer.
Dus jij denkt dat het nut heeft om met mensen in discussie te gaan die hele volkeren kut en minderwaardig vinden? Ok, Chamberlain.quote:
Ze een spiegel voorhouden? Ze de belachelijkheid van hun geloof laten inzien? Waarom zou je dat niet mogen doen? Ze hebben doorgaans namelijk ook een vrij uitgesproken mening of niet- of anders-gelovigen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:28 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ook wel logisch, dat als een buitenstaander je gaat vertellen dat de voor jou meest heilige persoon die er is crimineel en fout is, je daar behoorlijk afwijzend in zult staan. Sowieso vraag ik me af wat het nut is om Moslims dat te proberen uit te leggen.
Ik zou andersom daarentegen niet met jou om kunnen gaan. En dat ligt meer aan je gebrek aan empathisch vermogen, kennis en je vijandige karakter.quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zou best met moslims kunnen omgaan, maar dat is dan niet dankzij het feit dat ze moslim zijn, maar ondanks. Hetzelfde geldt trouwens voor andere religies. Wat mij betreft houden mensen hun religie privé.
Denk je nou werkelijk dat dit mij ook maar één seconde boeit?quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zou andersom daarentegen niet met jou om kunnen gaan. En dat ligt meer aan je gebrek aan empathisch vermogen, kennis en je vijandige karakter.
Komt dan maar eens met een stuk uit de Koran waarin jodenhaat zou staan.quote:Op woensdag 21 januari 2015 22:28 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
beginnen we dan met de islam dat boek staat bol van de joden haat
Complete luchtmachten van Arabische landen, duizenden kilometers van het conflict, bombarderen IS. Dat terwijl ze in beginsel zelf niets met het conflict te maken hebben. Oftewel - wie vechten tegen de extremisten: de moslims. Wie doen dat zowel op de grond als in de lucht: de moslims.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Omdat IS huishoudt in landen waar vrijwel alleen moslims wonen, ja
Aanzienlijke groepen moslims, ook moslims die hier wonen, vinden het prima waar IS mee bezig is. De vorig jaar vertoonde hypocrisie was ook geweldig. Massaal gingen ze de straat op om te demonstreren tegen het onrecht dat de Palestijnen werd aangedaan door Israël, maar ze gaven geen krimp toen IS begon met het afslachten van mede-moslims.
Laten we bij de feiten blijven. Aisha was 9 toen ze trouwden, maar het huwelijk werd pas op haar 11e geconsumeerd.quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:31 schreef Elfletterig het volgende:
De term die DustPuppy gebruikt, crimineel, is trouwens nog zwak uitgedrukt. Het was een uiterst gewelddadige man die behalve crimineel ook nog pedofiel was. Zo noem ik het althans als je seks hebt met meisjes van 9.
Maar in die tijd in wel meer culturen een goed gebruik.quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:38 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Laten we bij de feiten blijven. Aisha was 9 toen ze trouwden, maar het huwelijk werd pas op haar 11e geconsumeerd.
Ja, dat is ook nog steeds pedo, maar goed.
Misschien vind je hier iets van je gading, qua duiding:quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:36 schreef reza1 het volgende:
[..]
Komt dan maar eens met een stuk uit de Koran waarin jodenhaat zou staan.
Nee, de cijfers zijn 6 en 9.quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:38 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Laten we bij de feiten blijven. Aisha was 9 toen ze trouwden, maar het huwelijk werd pas op haar 11e geconsumeerd.
Ja, dat is ook nog steeds pedo, maar goed.
Dit bevreemdt mij echt.quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ga überhaupt niet met mensen om vanwege hun religie. Ik spreek zelden tot nooit moslims en ik ben daar ook niet naar op zoek. En al zou ik ze wél spreken, dan is de mening van die paar mensen ook niet maatgevend voor de totale moslim-populatie in Nederland. Dat weet jij natuurlijk ook best.
Zou misschien wel eens goed voor je zijn. Wellicht dat je dan wat minder boos wordt.quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:36 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zit hier niet op een datingwebsite.
Ik ben niet als journalist werkzaam, dus ik hoef geen hoor- en wederhoor te plegen. Ik heb in mijn vrije tijd wel wat beters te doen dan te luisteren naar de huilverhalen van bekrompen gelovigen, kom nou. Bovendien is het onzin om dit soort discussies op individueel niveau te gaan voeren. Ahmed vindt dit, Murat vindt dat, Mohammed vindt zus, Guido vindt zo, Mehmet vindt weer net was anders. Dat is geen doen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit bevreemdt mij echt.
Aangezien je nogal geïnteresseerd bent in dit onderwerp, lijkt het mij juist logisch dat je met de mensen in gesprek gaat om wie het nou eigenlijk allemaal draait. Hoor- en wederhoor plegen, zeg maar. Je hebt geen goed woord over voor de moslimgemeenschap in ons land, maar doet geen moeite om erachter te komen hoe leden van die gemeenschap hier tegenaan kijken. Het lijkt mij persoonlijk dat jij, nog meer dan anderen, juist wil weten wat deze mensen drijft.
En nee, het is niet maatgevend. Maar het is goed te beseffen dat moslims in Nederland ook allemaal individuen zijn, en niet een of andere homogene groep. Een gesprek kan dat besef doen groeien.
Mensen zijn individuen, Elfletterig. Die kun je niet op een hoop gooien. Ook moslims niet. Het is juist van groot belang dat mensen niet worden beoordeeld en veroordeeld vanwege de daden van een ander.quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben niet als journalist werkzaam, dus ik hoef geen hoor- en wederhoor te plegen. Ik heb in mijn vrije tijd wel wat beters te doen dan te luisteren naar de huilverhalen van bekrompen gelovigen, kom nou. Bovendien is het onzin om dit soort discussies op individueel niveau te gaan voeren. Ahmed vindt dit, Murat vindt dat, Mohammed vindt zus, Guido vindt zo, Mehmet vindt weer net was anders. Dat is geen doen.
Ik bekijk het op macro-niveau. Ik kijk naar statistieken, de opvattingen die uit enquêtes naar voren komen, de bevindingen in rapporten van clubs als het SCP. En die zijn op z'n zachtst gezegd verontrustend.
Zo. Door mijn kijk op de zaak te geven, heb ik volgens 99.999 weer een beetje haat gezaaid. Het zij zo.
Wat een hypocriet is het toch, klagen dat moslims zich alleen zouden richten op Palestina maar zelf constant de focus leggen op Iran...quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Misschien vind je hier iets van je gading, qua duiding:
http://www.elsevier.nl/Al(...)aat-ELSEVIER334348W/
Mensen zijn individuen én maken tegelijkertijd deel uit van bepaalde groepen. Zo is Mark Rutte een individu, maar ook onderdeel van de groep politici. Je verwart het veroordelen / beoordelen van mensen met het simpele feit dat mensen (gewild of ongewild) onderdeel van bepaalde groepen zijn. Jij behoort ook tot groepen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mensen zijn individuen, Elfletterig. Die kun je niet op een hoop gooien. Ook moslims niet. Het is juist van groot belang dat mensen niet worden beoordeeld en veroordeeld vanwege de daden van een ander.
Ik behoor toch geen enkele groep. Hooguit de Nederlanders, maar het lijkt mij toch niet dat ik verantwoording af moet leggen als een landgenoot een misdaad pleegt of iemand z'n kop eraf hakt.
De zaken louter op macro-niveau bekijken, dat is het begin van het einde.
Verantwoordelijk ben je alleen als je geen stelling neemt tegen wandaden.quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mensen zijn individuen, Elfletterig. Die kun je niet op een hoop gooien. Ook moslims niet. Het is juist van groot belang dat mensen niet worden beoordeeld en veroordeeld vanwege de daden van een ander.
Ik behoor toch geen enkele groep. Hooguit de Nederlanders, maar het lijkt mij toch niet dat ik verantwoording af moet leggen als een landgenoot een misdaad pleegt of iemand z'n kop eraf hakt.
De zaken louter op macro-niveau bekijken, dat is het begin van het einde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |