abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148932024
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 01:13 schreef TorroFernandes het volgende:
Ik zou zeggen verdiep je eens in de geschiedenis van de natiestaat. Als we straks echt in verenigd Europa wonen roepen jouw achterkleinkinderen dat het heel natuurlijk is om van je continent te houden.
Als dat mettertijd zo, op een natuurlijke wijze zo zou ontstaan, prima! ^O^ Maar het is niet op een natuurlijke wijze zo gegaan... het moest en het zal... en snel! Dat is een geforceerde toestand, onnatuurlijk, opgelegd. Een elitair plannetje.
pi_148932034
Stel dat er een demonstratie was welke gericht was tegen jodendom en er duizenden op afkwamen.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_148932072
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 01:17 schreef thom_05 het volgende:
Stel dat er een demonstratie was welke gericht was tegen jodendom en er duizenden op afkwamen.
Dan zou het nergens op geslagen hebben...
pi_148932096
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 01:16 schreef Duikbril112 het volgende:

[..]

Als dat mettertijd zo, op een natuurlijke wijze zo zou ontstaan, prima! ^O^ Maar het is niet op een natuurlijke wijze zo gegaan... het moest en het zal... en snel! Dat is een geforceerde toestand, onnatuurlijk, opgelegd. Een elitair plannetje.
Ja, dat is dus precies hoe het met de natiestaat is gegaan. Inclusief het creëeren van een gedeelde cultuur.
pi_148932254
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 01:20 schreef TorroFernandes het volgende:
Ja, dat is dus precies hoe het met de natiestaat is gegaan. Inclusief het creëeren van een gedeelde cultuur.
Heb je daarvoor bronnen dan?

Ik kan me haast niet voorstellen dat eenzelfde toestand als die van nu zich al eens eerder heeft voorgedaan namelijk.

Zeker niet dat men in het verleden zomaar even een hen vijandig volk zonde boe of bah heeft toegelaten 'gewoon omdat het kon'.
pi_148932595
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 01:06 schreef Duikbril112 het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens. 'Houden van je natie' is in principe denk ik heel natuurlijk. Je deelt elkanders taal, gewoonten, nationale helden, muzikanten, sporthelden/teams, geschiedenis etc.
Als natie heb je een uitgebreide geschiedenis met elkaar. Het is een grotere identificatie. Sowieso, landsgrenzen mogen dan misschien niet te zien zijn op satellietbeelden, en derhalve dus volgens sommigen 'illusoir', maar volkeren scheiden zich wel degelijk werkelijk door iets zoals als alleen al taal...

Dus dat is géén illusie. Het is degelijk een werkelijke gemene deler die bindend is.

Ik blijf het een gigantisch dwaas en oppertunistisch iets vinden, die hele massa-immigratie. Het in amper 50 jaar veranderen van een redelijk homogene cultuur naar een volledige multicultuur. :N

Even heel simpelweg gezegd: er zijn nu eenmaal prettige culturen en er zijn ronduit kut culturen. Dat is allemaal maar zonder onderscheid bij elkaar gegooid.
Als jij in de jaren 50, 60 of 70 gezet zou worden met een tijdmachine (in Nederland) zou je ook net zo hard klagen, en moeite hebben om je aan te passen. Toen waren er ook protesten maar dan tegen het koningshuis, of van de provo's, of de hippies. En men kankerde ook over van alles en nog wat.

De wereld verandert voortdurend.
pi_148932669
En ondanks die, in jouw ogen achteruitgang, hebben we in vergelijking met toen nu wel abortus, homohuwelijk, euthanasie, een voetbalelftal dat goed presteert, meer Olympisch goud dan ooit.
pi_148932774
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 01:28 schreef Duikbril112 het volgende:

[..]

Heb je daarvoor bronnen dan?

Ik kan me haast niet voorstellen dat eenzelfde toestand als die van nu zich al eens eerder heeft voorgedaan namelijk.

Zeker niet dat men in het verleden zomaar even een hen vijandig volk zonde boe of bah heeft toegelaten 'gewoon omdat het kon'.
Een bron voor de gehele geschiedenis van de Europese natiestaat? Heb je even? :P

Ik zou niet weten op welk vijandig volk jij doelt. Ik denk niet dat men ooit bewust een vijandig volk in hun gebieden heeft opgenomen.
pi_148932831
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 02:10 schreef TorroFernandes het volgende:
Een bron voor de gehele geschiedenis van de Europese natiestaat? Heb je even?

Ik zou niet weten op welk vijandig volk jij doelt. Ik denk niet dat men ooit bewust een vijandig volk in hun gebieden heeft opgenomen.
Met een ons vijandig volk bedoel ik natuurlijk gewoon de moslims. Dat waren ze toen, dat zijn ze nu. Gewoon simpelweg vanuit religieuze weg. Maar ik heb net een hele tekst getypt, en moest m'n browser resetten vanwege een error en m'n tekst weg. God, god god gloeiende...wat irritanttttttt!!!!
Beter ga ik slapen en het morgen opnieuw formuleren, want héél boos op m'n computer. ;) *zucht*(&*&*&$$#$%*(*(& :(
  donderdag 22 januari 2015 @ 02:32:51 #260
104871 remlof
Europees federalist
pi_148932964
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 01:10 schreef Duikbril112 het volgende:

[..]

Ik heb al meer reply's met gróte ergernis van jou gelezen hier. Alsjeblieft... reageer niet op mij. Figuren als jij vind ik toch zo in en in dom. Dat kunnen we echt missen in dit land.
En figuren als jij vind ik erg gevaarlijk. Doen me denken aan de jodenhaters in de jaren dertig en veertig. Gelukkig hebben we daar uiteindelijk mee afgerekend. Wel tegen een veel te hoge prijs trouwens.
pi_148933057
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 02:16 schreef Duikbril112 het volgende:

[..]

Met een ons vijandig volk bedoel ik natuurlijk gewoon de moslims. Dat waren ze toen, dat zijn ze nu. Gewoon simpelweg vanuit religieuze weg. Maar ik heb net een hele tekst getypt, en moest m'n browser resetten vanwege een error en m'n tekst weg. God, god god gloeiende...wat irritanttttttt!!!!
Beter ga ik slapen en het morgen opnieuw formuleren, want héél boos op m'n computer. ;) *zucht*(&*&*&$$#$%*(*(& :(
Aha, maar het importeren van moslims is toch helemaal niet vanuit de EU ingegeven? De tijd dat Nederland bewust moslims hierheen haalde was lang voor de EU überhaupt bestond. Je zou zelfs kunnen zeggen dat door de EU, met haar vrije verkeer van mensen, moslims juist meer buiten de deur gehouden worden. Aangezien werkgevers hun goedkope arbeidskrachten gewoon vanuit Oost-Europa kunnen halen.
  donderdag 22 januari 2015 @ 05:52:56 #262
427108 flufffy
totò schillaci
pi_148933760
goed bezig kom naar Nederland weg met die apen!!! *O*
  donderdag 22 januari 2015 @ 06:17:57 #263
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_148933801
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:45 schreef reza1 het volgende:
Dit soort haatbewegingen zouden verboden moeten worden.
Dit soort posts zouden verboden moeten worden. Oh nee dan is vrijheid ineens belangrijk toch? Als het om jouw vrijheid gaat. Maar die van een ander is niet zo belangrijk.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 22 januari 2015 @ 06:19:50 #264
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_148933806
quote:
13s.gif Op donderdag 22 januari 2015 01:08 schreef remlof het volgende:

[..]

En daar hebben we weer zo'n racist in hart en nieren :N
Wat heeft racisme met cultuur te maken?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_148933832
Die oprichter heeft een aardig strafblad bij elkaar gesprokkeld, en dan nog zo idioot zijn om een hitler foto te maken, ik weet wel vrijheid van meningsuiting en zulks maar het blijft achterlijk
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 22 januari 2015 @ 06:35:01 #266
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_148933913
quote:
15s.gif Op donderdag 22 januari 2015 02:32 schreef remlof het volgende:

[..]

En figuren als jij vind ik erg gevaarlijk. Doen me denken aan de jodenhaters in de jaren dertig en veertig. Gelukkig hebben we daar uiteindelijk mee afgerekend. Wel tegen een veel te hoge prijs trouwens.
Die jodenhaters zijn er nog steeds in grote getallen. Maar wat wil je ook als er in de koran staat dat joden gedood moeten worden. Niet voor niets dat allerlei joodse instellingen tegenwoordig bewaakt moeten worden door zwaarbewapende agenten.
pi_148933919
quote:

[..]

Dat wordt ook wel een beetje in de hand gewerkt.. van mensen uit pek hem beet Iran en China heb je geen last. Op de een of andere manier zit agressie (ook wel trots ( :') ) genoemd) in het bloed van veel Moslims. Vooral de Marokkaanse jeugd (13 t/m 30 jaar) maken zich bijna allemaal schuldig aan criminaliteit.

En heel veel mensen zijn dat gewoon zat.. ik ook.. ik wil me in m'n eigen stad niet meer geïntimideerd en bedreigd voelen door een groepje opgeschoten bontkraagjes omdat je ze net even wat te lang aankijkt. Over alle andere laffe daden waar deze groep jongeren zich meester in hebben gemaakt zwijg ik maar..

Het ergste is nog dat deze groep jongeren continue de hand boven het hoofd worden gehouden door de eigen gemeenschap.. zowel prive als openbaar op televisie waar menig Marokkaanse straatcoach of een of andere imam vooral de schuld geven aan de racistische samenleving en dat het allemaal wel meevalt. Nee, het valt niet mee.

Ik juich Pegida toe.
pi_148933991
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:20 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat zijn jouw woorden, maar in dit geval is het evident.
Het is inderdaad wel vrij duidelijk dat het de basis is van je stellingen.
pi_148934006
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 06:32 schreef TLC het volgende:
Die oprichter heeft een aardig strafblad bij elkaar gesprokkeld, en dan nog zo idioot zijn om een hitler foto te maken, ik weet wel vrijheid van meningsuiting en zulks maar het blijft achterlijk
Wat een figuur inderdaad :')
pi_148934468
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 01:13 schreef TorroFernandes het volgende:

[..]

Ik zou zeggen verdiep je eens in de geschiedenis van de natiestaat. Als we straks echt in verenigd Europa wonen roepen jouw achterkleinkinderen dat het heel natuurlijk is om van je continent te houden.
Een verenigd Europa? Dat komt er echt niet. Sterker nog: de enige tendens die we in Europa zien, zijn verdere opsplitsingen van bepaalde landen. De hereniging van Duitsland, een land dat kunstmatig was opgesplitst, is zo'n beetje de enige uitzondering.

Ik wijs je op Schotland (na referendum nét niet doorgegaan), Vlaanderen, Baskenland, Noord-Italië, het uiteengevallen Joegoslavië en Tsjechoslowakije, Donetsk / Oost-Oekraïne, etc.

Wat trouwens niet wegneemt dat mensen dit continent als geheel meer kunnen gaan waarderen dan nu het geval is. Dat is best denkbaar.
  donderdag 22 januari 2015 @ 08:57:15 #272
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_148934625
Pegida valt op dit moment juist uit elkaar, dus van uitbreiding kan geen sprake zijn.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_148934631
quote:

[..]

Met dit soort gelul vervuil je dus de discussie.

Dan kunnen de huilies zoals Duikbril weer roepen dat de racisme-kaart weer wordt getrokken en dat dingen 'niet gezegd mogen worden'.

Haten op andere culturen maakt je bovendien geen racist.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 22 januari 2015 @ 08:59:18 #274
104871 remlof
Europees federalist
pi_148934641
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 08:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Met dit soort gelul vervuil je dus de discussie.

Dan kunnen de huilies zoals Duikbril weer roepen dat de racisme-kaart weer wordt getrokken en dat dingen 'niet gezegd mogen worden'.

Haten op andere culturen maakt je bovendien geen racist.
Heb je ook gelezen waar ik op reagerde? En vond je dat wel een nuttige bijdrage?
pi_148934655
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 08:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Een verenigd Europa? Dat komt er echt niet. Sterker nog: de enige tendens die we in Europa zien, zijn verdere opsplitsingen van bepaalde landen. De hereniging van Duitsland, een land dat kunstmatig was opgesplitst, is zo'n beetje de enige uitzondering.

Ik wijs je op Schotland (na referendum nét niet doorgegaan), Vlaanderen, Baskenland, Noord-Italië, het uiteengevallen Joegoslavië en Tsjechoslowakije, Donetsk / Oost-Oekraïne, etc.

Wat trouwens niet wegneemt dat mensen dit continent als geheel meer kunnen gaan waarderen dan nu het geval is. Dat is best denkbaar.
Ik zou nog steeds graag willen weten of jij wel eens met moslims over dit onderwerp praat.

Je uit immers flinke bakken kritiek en heb de mond vol over moslims die zich niet uitspreken tegen IS. Als het je zo enorm dwarszit, dan is het logisch dat je met moslims hierover praat om erachter te komen hoe zij tegenover IS staan of wat hun beweegredenen zijn, niet?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')