abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148929316
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:34 schreef Hathor het volgende:

[..]

Denk jij ook niet dat die mensen liever in vrede konden leven?
Ik weet niet of de huilende moslims die de Turkse grens overstaken zo'n fan zijn van IS.

Taqqiya wellicht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_148929343
Ik vind het af en toe ongelooflijk wat ik hier allemaal lees op dit forum. Ongelooflijk dat er nog daadwerkelijk zo veel naïviteit en blindheid onder de bevolking is voor dit probleem. En dat een beweging als PeGiDa - keurig nagepraat door de media - weggezet wordt als extreem-rechts. Echt, om te huilen... wat een zwak, triest, ontkennend en totaal trotsloos volk is dit toch geworden... Echt... zó zwakjes allemaal. Zo temperamentloos... Zo doorgeslagen 'beschaafd' dat het z'n eigen ondergang zal worden. De ruitervolken zouden er zo extreem gemakkelijk overheen gewalst zijn in vroegere tijden.
pi_148929345
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:34 schreef hpeopjes het volgende:
Wel lachen altijd, dit soort huilie topics.
Eigenlijk zijn ze dodelijk vermoeiend.
pi_148929376
pi_148929401
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Omdat IS huishoudt in landen waar vrijwel alleen moslims wonen, ja :')
Aanzienlijke groepen moslims, ook moslims die hier wonen, vinden het prima waar IS mee bezig is. De vorig jaar vertoonde hypocrisie was ook geweldig. Massaal gingen ze de straat op om te demonstreren tegen het onrecht dat de Palestijnen werd aangedaan door Israël, maar ze gaven geen krimp toen IS begon met het afslachten van mede-moslims.

pi_148929483
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Moslims strijden tegen IS. Ja of nee?
Je vraag is niet relevant kijkend naar de situatie.
pi_148929484
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Misschien moet je eens met moslims gaan praten.

Wel eens een ontmoet?
pi_148929529
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je moet ook niet met die geïslamiseerde droeftoeters in discussie gaan. Heeft toch geen zin.
pi_148929530
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:42 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ach, jij bent sowieso niet objectief.
pi_148929573
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:43 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Je moet ook niet met die geïslamiseerde droeftoeters in discussie gaan. Heeft toch geen zin.
Dit dus.
pi_148929627
quote:
7s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:40 schreef Xa1pt het volgende:
[ afbeelding ]
Goed dat deze vrouwen - ik zie nergens mannen, maar dat terzijde - demonstreren. Toch steekt de omvang van het protest wat mager af bij de hordes mensen die voor Palestina op de been waren.
pi_148929681
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ach, jij bent sowieso niet objectief.
Omdat ik je punt onderuit haal, jouw journalistieke kwaliteiten verbazen me elke keer weer, zeg.
pi_148929700
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:42 schreef KoosVogels het volgende:
Misschien moet je eens met moslims gaan praten.

Wel eens een ontmoet?
Ja hoor. Maar ik ontmoet mensen doorgaans niet vanwege hun moslim-zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:43 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

"Discussie" is een groot woord in dezen....
pi_148929708
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Goed dat deze vrouwen - ik zie nergens mannen, maar dat terzijde - demonstreren. Toch steekt de omvang van het protest wat mager af bij de hordes mensen die voor Palestina op de been waren.
Niks mis met protesteren voor de Palestijnen.

Maar het is duidelijk: het is nooit goed.
pi_148929726
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:46 schreef DeParo het volgende:

[..]

Omdat ik je punt onderuit haal, jouw journalistieke kwaliteiten verbazen me elke keer weer, zeg.
Niet doen, vindt -ie niet leuk. :N
pi_148929808
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ja hoor. Maar ik ontmoet mensen doorgaans niet vanwege hun moslim-zijn.
En kunnen ze het waarderen dat je hen ziet als onderdeel van een groep, in plaats van als individu?
pi_148929885
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Er waren wereldwijd talloze demonstraties. Maar goed, cognitieve dissonantie enzo.
pi_148929892
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:34 schreef hpeopjes het volgende:
Wel lachen altijd, dit soort huilie topics.
Je bent het vele jaren lang huilen zelf nog altijd niet zat?
Al gepakt door die nare moslims, Lemmeb?
pi_148929962
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niks mis met protesteren voor de Palestijnen.

Maar het is duidelijk: het is nooit goed.
Niet om het één of ander, maar volgens mij is het groepje vrouwen dat daar demonstreert nog kleiner dan het aantal Nederlandse jihadstrijders dat zich momenteel actief voor IS inzet.

Er is wel wat weerstand, maar het blijft allemaal magertjes. Bij de protesten in Nederlandse steden naar aanleiding van de aanslagen in Parijs viel het ook op: bijna geen moslims te bekennen. Of het moeten die vrouwen zijn met hun stupide "Je suis Ahmed"-actie, omdat ze "Je suis Charlie" niet vonden kunnen.
pi_148930007
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En kunnen ze het waarderen dat je hen ziet als onderdeel van een groep, in plaats van als individu?
Eén zin, negen woorden... en KoosVogels begrijpt 'm niet. Probeer het nog eens.
pi_148930046
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:54 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Niet om het één of ander, maar volgens mij is het groepje vrouwen dat daar demonstreert nog kleiner dan het aantal Nederlandse jihadstrijders dat zich momenteel actief voor IS inzet.

Er is wel wat weerstand, maar het blijft allemaal magertjes. Bij de protesten in Nederlandse steden naar aanleiding van de aanslagen in Parijs viel het ook op: bijna geen moslims te bekennen. Of het moeten die vrouwen zijn met hun stupide "Je suis Ahmed"-actie, omdat ze "Je suis Charlie" niet vonden kunnen.
Hoe vaak ga jij de straat op dan om je ergens over uit te spreken ? Of andere Nederlanders ?
pi_148930071
quote:

[..]

Punt is dat jij de groep die wel demonstreert op een hoop gooit met de 'zwijgende massa'.

Het is, kortom, nooit goed.

Moslims zijn in jouw ogen geen individuen.
pi_148930093
quote:

[..]

Wereldwijd waren er diverse demonstraties. Verschillende leiders van islamitische organisaties hebben een open brief aan ISIS geschreven waarin ze expliciet afstand namen van ISIS.
pi_148930136
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Eén zin, negen woorden... en KoosVogels begrijpt 'm niet. Probeer het nog eens.
M'n vraagt blijft staan.

En wel omdat ik het daar met een hoop moslims over heb gehad.
pi_148930144
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Punt is dat jij de groep die wel demonstreert op een hoop gooit met de 'zwijgende massa'.

Het is, kortom, nooit goed.

Moslims zijn in jouw ogen geen individuen.
Ze enkel als groep willen zien biedt de mogelijkheid om ze te depersonificeren. Dan is achterlijke praat makkelijker je strot uit te krijgen :).
pi_148930192
quote:

Dat is idd wel zo. Maar die dingen liggen ook niet makkelijk in Islamitische kringen. Derhalve ben ik allang blij dergelijke tegengeluiden te zien. Waardering daarvoor moet je toch wel enigszins kunnen opbrengen. Anders wordt het inderdaad een beetje zo'n gevalletje 'het is ook nooit goed'. Dus laten we in ieder geval wel waardering opbrengen voor dat soort tegengeluiden. Maar goed, het is inderdaad (nog) wel wat magertjes.
pi_148930222
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

M'n vraagt blijft staan.

En wel omdat ik het daar met een hoop moslims over heb gehad.
Leer eerst maar begrijpend lezen. :W
pi_148930226
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ze enkel als groep willen zien biedt de mogelijkheid om ze te depersonificeren. Dan is achterlijke praat makkelijker je strot uit te krijgen :).
Dat is inderdaad de klacht die ik van moslims hoorde die twee weken terug stonden te demonstreren.
pi_148930242
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:42 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat lijkt me een zeer relevante vraag met betrekking tot de stelling "moslims staan vooraan in de strijd tegen ISIS". Maar ja, voor jou is vooraan staan in de strijd natuurlijk posten op internet dat het echt klootzakken zijn.
pi_148930260
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Praat jij met moslims over dit onderwerp?
pi_148930301
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:00 schreef Duikbril112 het volgende:

[..]

Dat is idd wel zo. Maar die dingen liggen ook niet makkelijk in Islamitische kringen. Derhalve ben ik allang blij dergelijke tegengeluiden te zien. Waardering daarvoor moet je toch wel enigszins kunnen opbrengen. Anders wordt het inderdaad een beetje zo'n gevalletje 'het is ook nooit goed'. Dus laten we in ieder geval wel waardering opbrengen voor dat soort tegengeluiden. Maar goed, het is inderdaad (nog) wel wat magertjes.
Ach, zolang we dat soort krankzinnige aannames af laten hangen van de opkomst van een demonstratie mag ik hopen dat alle moslims thuis blijven.
pi_148930379
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waarom ligt altijd alles bij jou aan een ander :)?
pi_148930509
quote:
7s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Omdat zelfs hij snapt dat ik een punt heb.
pi_148930647
quote:
7s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Omdat de ander aantoonbaar zeer slecht leest wat ik schrijf:

KV: Misschien moet je eens met moslims gaan praten. Wel eens een ontmoet?
11: Ja hoor. Maar ik ontmoet mensen doorgaans niet vanwege hun moslim-zijn.
KV: En kunnen ze het waarderen dat je hen ziet als onderdeel van een groep, in plaats van als individu?

Sorry hoor, maar op zo'n domme vraag ga ik gewoon niet in.
pi_148930684
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

KV: En kunnen ze het waarderen dat je hen ziet als onderdeel van een groep, in plaats van als individu?

Dat zeg ik, het ligt altijd alleen aan de ander :).
pi_148930714
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je had op de eerste vraag ook gewoon 'nee' kunnen antwoorden.

Jouw mening over dit onderwerp is nogal uitgesproken. Lijkt mij dat je daarom met moslims hierover praat.
pi_148930755
quote:
7s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat zeg ik, het ligt altijd alleen aan de ander :).
Dat zijn jouw woorden, maar in dit geval is het evident.
pi_148930803
quote:
Ongeregeldheden bij demonstratie Pegida in Leipzig

Aan het einde van de demonstratie van anti-islambeweging Legida in Leipzig is het tot enkele schermutselingen gekomen. Hierbij zijn meerdere personen gewond geraakt.
Dat heeft een woordvoerder van de politie laten weten.

Wie door wie werd aangevallen, is nog onduidelijk. Ook is niet bekend hoeveel personen er precies gewond zijn geraakt en wat de ernst van hun verwondingen is.

Er zou met flessen en vuurwerk zijn gegooid. Ook werden journalisten aangevallen. Tegen 22.00 uur was het weer rustig in de stad in het oosten van Duitsland.

Blokkade
Aanhangers van Legida gingen woensdagavond de straat op om te demonstreren tegen wat de organisatie noemt "de islamisering van de westerse samenleving". Tegelijkertijd gingen in Leipzig mensen de straat op om te demonstreren tegen Legida en discriminatie.

Demonstranten van Legida werden tegengehouden door tegendemonstranten toen zij probeerden het centrale Augustusplein te bereiken. Mede hierdoor bleef de opkomst bij de betoging beperkt. Van tevoren was gerekend op 40.000 mensen bij de Legida-mars, maar volgens de politie bleef dit beperkt tot 12.000 tot 13.000 personen.

Bij de in totaal negentien tegendemonstraties was gerekend op 60.000 deelnemers. Uiteindelijk waren er zo'n 20.000 mensen aanwezig. De politie was met ongeveer vierduizend agenten en ander personeel aanwezig om te zorgen dat de situatie niet uit de hand zou lopen.

De Pegida-beweging ontstond in Dresden. In die stad, zo'n 100 kilometer van Leipzig, werd maandag echter de wekelijkse Pegida-betoging verboden wegens een concrete dreiging tegen de demonstranten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator donderdag 22 januari 2015 @ 00:31:55 #239
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148931063
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

ja terug ontopic weer idd

gaat weer nergens over ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_148931105
Ik vind het maar ergerlijk dat zo'n beweging meteen wordt neergezet altijd als 'extreem-rechts'. :')
Trucje uit de jaren '80 van de linkse elite om ieder tegengeluid neer te slaan en monddood te maken m.i. 'ooh, racistisch! ' :') Terwijl racisme helemaal niet opgaat voor een zelf-gekozen, niet-raciale religie.

Natuurlijk niet erg handig, die Hitler-foto die nu is opgedoken. Wat zullen de tegenstanders hebben staan feesten toen ze die foto vonden..............
pi_148931365
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:33 schreef Duikbril112 het volgende:
Ik vind het maar ergerlijk dat zo'n beweging meteen wordt neergezet altijd als 'extreem-rechts'. :')
Trucje uit de jaren '80 van de linkse elite om ieder tegengeluid neer te slaan en monddood te maken m.i. 'ooh, racistisch! ' :') Terwijl racisme helemaal niet opgaat voor een zelf-gekozen, niet-raciale religie.

Natuurlijk niet erg handig, die Hitler-foto die nu is opgedoken. Wat zullen de tegenstanders hebben staan feesten toen ze die foto vonden..............
Dit soort bewegingen zijn dan ook gewoon zeer aantrekkelijk voor mensen met extreemrechtse neigingen. Ik zie niet in waarom dat niet benoemd mag worden. Ik dacht dat dingen benoemen helemaal hip was. :?
pi_148931393
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:33 schreef Duikbril112 het volgende:

Pegida staat voor wij/zij-denken ja. En dat heeft in WO II alleen al tot tientallen miljoenen slachtoffers geleid, en nu verwacht Elfletterig van ons, dat wij zijn haat gaan steunen? Voor de duvel niet! In geen 100 miljoen jaar.
pi_148931470
Laat hij dat maar eens goed in z'n oren knopen, ipv andersom.
pi_148931531
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:45 schreef TorroFernandes het volgende:
Dit soort bewegingen zijn dan ook gewoon zeer aantrekkelijk voor mensen met extreemrechtse neigingen. Ik zie niet in waarom dat niet benoemd mag worden.
Dát dan weer wel. 'Helaas' is dat iets dat er idd bijhoort, dat het zulk volk inderdaad vaker aantrekt. Maar daarbij moet ook misschien wel gezegd worden dat de 'extreem-rechtsen', evenals 'extreem-linksen' nu eenmaal ook wat strijdvaardiger en doorgaans activistischer zijn dan het gemiddelde 'gematigde' volk.

Maar het stempel 'extreem-rechts' wordt vaak ook wel een beetje te pas en te onpas gebruikt in mijn ogen. Hou je van je natie, geef je om je land, ben je algauw zogenaamd 'nationalistisch'. En dat is 'verkeerd' geworden of zo. Ik kan dat eerlijk gezegd moeilijk anders zien dan als propaganda. Nu in tijden van het Europees Project wil de elite het liefst dat we onze naties opgeven in ruil voor de Europese heilstaat. We zouden allemaal Europees moeten gaan denken; ons identificeren met 'Europa'. Ik zie dat als iets dat wordt opgelegd vanuit Top-Bottom. Brainwashing... en velen trappen er helaas in. Dat ergert mij ontzettend.
pi_148931599
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:52 schreef Duikbril112 het volgende:

[..]

Dát dan weer wel. 'Helaas' is dat iets dat er idd bijhoort, dat het zulk volk inderdaad vaker aantrekt. Maar daarbij moet ook misschien wel gezegd worden dat de 'extreem-rechtsen', evenals 'extreem-linksen' nu eenmaal ook wat strijdvaardiger en doorgaans activistischer zijn dan het gemiddelde 'gematigde' volk.

Maar het stempel 'extreem-rechts' wordt vaak ook wel een beetje te pas en te onpas gebruikt in mijn ogen. Hou je van je natie, geef je om je land, ben je algauw zogenaamd 'nationalistisch'. En dat is 'verkeerd' geworden of zo. Ik kan dat eerlijk gezegd moeilijk anders zien dan als propaganda. Nu in tijden van het Europees Project wil de elite het liefst dat we onze naties opgeven in ruil voor de Europese heilstaat. We zouden allemaal Europees moeten gaan denken; ons identificeren met 'Europa'. Ik zie dat als iets dat wordt opgelegd vanuit Top-Bottom. Brainwashing... en velen trappen er helaas in. Dat ergert mij ontzettend.
Ik denk dat het meer van doen heeft met de Europese geschiedenis en het feit dat "houden van je natie" ook gewoon vaak wordt gebruikt als eufemisme voor "haten wat anders is". Overigens is het hele idee van de natie ook gewoon van bovenaf opgelegd.
pi_148931847
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:55 schreef TorroFernandes het volgende:
Ik denk dat het meer van doen heeft met de Europese geschiedenis en het feit dat "houden van je natie" ook gewoon vaak wordt gebruikt als eufemisme voor "haten wat anders is". Overigens is het hele idee van de natie ook gewoon van bovenaf opgelegd.
Ben ik het niet mee eens. 'Houden van je natie' is in principe denk ik heel natuurlijk. Je deelt elkanders taal, gewoonten, nationale helden, muzikanten, sporthelden/teams, geschiedenis etc.
Als natie heb je een uitgebreide geschiedenis met elkaar. Het is een grotere identificatie. Sowieso, landsgrenzen mogen dan misschien niet te zien zijn op satellietbeelden, en derhalve dus volgens sommigen 'illusoir', maar volkeren scheiden zich wel degelijk werkelijk door iets zoals als alleen al taal...

Dus dat is géén illusie. Het is degelijk een werkelijke gemene deler die bindend is.

Ik blijf het een gigantisch dwaas en oppertunistisch iets vinden, die hele massa-immigratie. Het in amper 50 jaar veranderen van een redelijk homogene cultuur naar een volledige multicultuur. :N

Even heel simpelweg gezegd: er zijn nu eenmaal prettige culturen en er zijn ronduit kut culturen. Dat is allemaal maar zonder onderscheid bij elkaar gegooid.
  donderdag 22 januari 2015 @ 01:08:24 #247
104871 remlof
Europees federalist
pi_148931877
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 01:06 schreef Duikbril112 het volgende:
Even heel simpelweg gezegd: er zijn nu eenmaal prettige culturen en er zijn ronduit kut culturen.
En daar hebben we weer zo'n racist in hart en nieren :N
pi_148931906
quote:
13s.gif Op donderdag 22 januari 2015 01:08 schreef remlof het volgende:
En daar hebben we weer zo'n racist in hart en nieren
Ik heb al meer reply's met gróte ergernis van jou gelezen hier. Alsjeblieft... reageer niet op mij. Figuren als jij vind ik toch zo in en in dom. Dat kunnen we echt missen in dit land.
pi_148931934
quote:
13s.gif Op donderdag 22 januari 2015 01:08 schreef remlof het volgende:

[..]

En daar hebben we weer zo'n racist in hart en nieren :N
:O
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_148931970
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 01:06 schreef Duikbril112 het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens. 'Houden van je natie' is in principe denk ik heel natuurlijk. Je deelt elkanders taal, gewoonten, nationale helden, muzikanten, sporthelden/teams, geschiedenis etc.
Als natie heb je een uitgebreide geschiedenis met elkaar. Het is een grotere identificatie. Sowieso, landsgrenzen mogen dan misschien niet te zien zijn op satellietbeelden, en derhalve dus volgens sommigen 'illusoir', maar volkeren scheiden zich wel degelijk werkelijk door iets zoals als alleen al taal...

Dus dat is géén illusie. Het is degelijk een werkelijke gemene deler die bindend is.

Ik blijf het een gigantisch dwaas en oppertunistisch iets vinden, die hele massa-immigratie. Het in amper 50 jaar veranderen van een redelijk homogene cultuur naar een volledige multicultuur. :N

Even heel simpelweg gezegd: er zijn nu eenmaal prettige culturen en er zijn ronduit kut culturen. Dat is allemaal maar zonder onderscheid bij elkaar gegooid.
Ik zou zeggen verdiep je eens in de geschiedenis van de natiestaat. Als we straks echt in verenigd Europa wonen roepen jouw achterkleinkinderen dat het heel natuurlijk is om van je continent te houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')