abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148932136
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 01:11 schreef agter het volgende:

[..]

Ik heb m'n post ook uitgebreid.
Ja, de islam is ook zo'n godsdienst. Maar die heeft niet wezenlijk bijgedragen aan onze tradities. Vandaar dat die er niet bij genoemd wordt als het over onze tradities gaat.

Overigens hoef je het er van mij helemaal niet mee eens te zijn, ik gaf enkel uitleg wat men onder de term 'joods christelijke traditie' verstaat. :)
Hoe heeft het jodendom dan bijgedragen aan onze tradities/waardes? Houden we de sabbat of vieren we het loofhuttenfeest?

Zelfs over het christendom ben ik kritisch, we vieren in Nederland nog wel kerst, we hebben nog wel christelijke waarden. Maar echt christelijk is de meerderheid niet meer. De term joods-christelijke samenleving impliceert dat het jodendom toch wel erg belangrijk is in Nederland. Ik betwist dat.
pi_148932160
Ik zie liever de moslims vertrekken, ja ik weet het ik ben een racist. Was ik vroeger niet :'(
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_148932174
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 01:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoe heeft het jodendom dan bijgedragen aan onze tradities/waardes? Houden we de sabbat of vieren we het loofhuttenfeest?
Ze hebben ons Pasen gegeven door Jezus te vermoorden.
pi_148932177
quote:

[..]

Zelfs over het christendom ben ik kritisch, we vieren in Nederland nog wel kerst, we hebben nog wel christelijke waarden. Maar echt christelijk is de meerderheid niet meer. De term joods-christelijke samenleving impliceert dat het jodendom toch wel erg belangrijk is in Nederland. Ik betwist dat.
Denk jij dat onze samenleving in haar kern gebaseerd is op christelijke waarden? Hoe wij denken over goed en fout, hoe wij kijken naar onze medemens etc?
Make my day!
pi_148932227
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 01:24 schreef agter het volgende:

[..]

Denk jij dat onze samenleving in haar kern gebaseerd is op christelijke waarden? Hoe wij denken over goed en fout, hoe wij kijken naar onze medemens etc?
Een vraag beantwoorden met een wedervraag is niet bepaald sterk.

Om toch antwoord te geven. In haar 'kern' is een groot woord. Maar er zijn nog allemaal christelijke waarden te vinden. Bijvoorbeeld hoe Nederlanders denken over schuld en schaamte, of samenwonen en trouwen.
pi_148932244
quote:

[..]

Wat is eigenlijk de basis van het christendom, is dat niet heb U naasten lief zoals ook zij, of is dat niet van geef zodat ook jij of u kunt ontvangen etc etc etc
Ik las een topic over een kok die zijn naasten voeden deed een daarvoor boetes kreeg, volgens mij zelfs een moslim, en dat word ook nog genomen door de mensen?
Zelf van iemand die het geld leent van een dakloze krant noem maar op ik kan het zo gek niet bedenken.
pi_148932276
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 01:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Een vraag beantwoorden met een wedervraag is niet bepaald sterk.

Om toch antwoord te geven. In haar 'kern' is een groot woord. Maar er zijn nog allemaal christelijke waarden te vinden. Bijvoorbeeld hoe Nederlanders denken over schuld en schaamte, of samenwonen en trouwen.
Ik stel die vraag om een gemeenschappelijk vertrekpunt te vinden. :)
Veel van de oorsprong van die christelijke manier van denken komt bij het joodse volk vandaan.
Het christendom komt voort uit hun tradities.
En niet uit de islamitische tradities.
Make my day!
pi_148932286
Het succes van Joden in Europa is vooral ondanks de inheemse bevolking geweest. Juist de christelijke levensvisie was een grote oorzaak van de Jodenhaat die in de Europese geschiedenis volop terugkomt. Ik vind het raar dat men dan met deze term impliceert dat onze cultuur is gevormd door ineengeslagen handen van Joden en christenen.
pi_148932299
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 01:30 schreef TorroFernandes het volgende:
Het succes van Joden in Europa is vooral ondanks de inheemse bevolking geweest. Juist de christelijke levensvisie was een grote oorzaak van de Jodenhaat die in de Europese geschiedenis volop terugkomt. Ik vind het raar dat men dan met deze term impliceert dat onze cultuur is gevormd door ineengeslagen handen van Joden en christenen.
Maar dat impliceert die term ook niet perse, die ineengeslagen handen.
Al zouden we alle joden vermoorden, dan nog kan er sprake zijn van een joods christelijke traditie.
Make my day!
pi_148932347
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 01:31 schreef agter het volgende:

[..]

Maar dat impliceert die term ook niet perse.
Nee oké, ook nog die schatplichtigheid. Maar volgens mij is men vooral vaak bezig met benadrukken dat het christendom eigenlijk alleen om het Nieuwe Testament draait.
pi_148932356
quote:
Volgens mij is die cultuur gevormd door het leren van het vallen en opstaan, door schade en schande wijs te worden dus.
En zelfs dan kan iemand het nog fout hebben lijkt me zo?
En ik ben zelfs van mening dat die mensen in die landen zuiden daar nog steed niet aan toe zijn, dus nog niet genoeg schade en schande overleeft, hoefd daar ja immers niet meen ik zo er zijn geen winters daar dus waarom sparen voor als het koud is als voorbeeld te noemen.
Maar zo een wereld mens ben ik ja niet en als toerist zal ik niet alle dingen te zien krijgen lijkt me.
pi_148932383
quote:
De term joods-christelijke samenleving impliceert dat het jodendom toch wel erg belangrijk is in Nederland. Ik betwist dat.
Manier van leven komt overheen. Zeker de gereformeerde gemeenschap komt best wel overeen met de orthodoxe joden. Gaat niet direct over religie.
pi_148932461
quote:
Hier ben ik het mee eens. Die term wordt vaak zo gebruikt. Geert Wilders heeft het in de Tweede-Kamer vaak over de joods-christelijke samenleving. Die dan haaks zou staan op de islamitische waarden.

Ten eerste is het oppervlakkig om onze samenleving simpelweg joods-christelijk te noemen. Ten tweede is de islam ook weer schatplichtig aan het christendom en het jodendom. Kortom, joods-christelijk is in mijn ogen vooral politieke spin.
pi_148932531
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 01:37 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Manier van leven komt overheen. Zeker de gereformeerde gemeenschap komt best wel overeen met de orthodoxe joden. Gaat niet direct over religie.
De orthodoxe joden komen qua leefwijze nog meer overeen met de moslims. Kijk naar de positie van de vrouw, de spijswetten en de besnijdenissen.

Het gaat mij om de term joods-christelijk. In hoeverre is Nederland nog christelijk? Laat staan joods.
pi_148932549
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 01:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hier ben ik het mee eens. Die term wordt vaak zo gebruikt. Geert Wilders heeft het in de Tweede-Kamer vaak over de joods-christelijke samenleving. Die dan haaks zou staan op de islamitische waarden.

Ten eerste is het oppervlakkig om onze samenleving simpelweg joods-christelijk te noemen. Ten tweede is de islam ook weer schatplichtig aan het christendom en het jodendom. Kortom, joods-christelijk is in mijn ogen vooral politieke spin.
Ja, in de politiek wordt de term vaak gebruikt en misbruikt. Maar dat kun je de term ansich niet kwalijk nemen. Die bestaat al wat langer: al van voor WOII. En komt uit Amerika. :)
Make my day!
pi_148932570
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 01:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De orthodoxe joden komen qua leefwijze nog meer overeen met de moslims. Kijk naar de positie van de vrouw, de spijswetten en de besnijdenissen.

Het gaat mij om de term joods-christelijk. In hoeverre is Nederland nog christelijk? Laat staan joods.
Het gaat er hier niet zozeer om of iemand christelijk of joods is, maar meer om de morele set van waarden.
Het christendom, of je dat leuk vindt of niet, is wel een van de fundamenten van onze beschaving. Onze beschaving is mede daarop gebouwd.
Make my day!
pi_148932616
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 01:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik doelde meer op het eenvoudig leven, werk en structuur van gemeenschap/netwerken. Daarin komen ze echt niet overeen met Arabieren.
pi_148933077
Ja erg dat het zover is gekomen. Maar wel begrijpelijk dat velen weg willen uit Europa. Het antisemitisme was nog niet half weg uit Europa of er kwamen alweer nieuwe groepen die gemiddeld nog antisemitischer zijn. Partijen zoals die van Timmermans, hebben sowieso bijgedragen aan het feit dat mensen en vooral joden minder veilig zijn in Europa. Tientallen jaren alles goedpraten, tolereren, niet straffen, begrip tonen etc. en nooit eisen en grenzen stellen, hebben Europa niet vrediger gemaakt. Extreem tolerant zijn voor intolerantie is nu eenmaal risicovol.

[ Bericht 2% gewijzigd door maaria1990 op 22-01-2015 03:21:02 ]
pi_148933700
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:30 schreef DeParo het volgende:

[..]

Op vrijwel elk land qua groei en ontwikkeling, huidige glorie of wat ervan over is stamt nog uit oude tijden, beetje treurig dus.
Wij lopen qua ontwikkeling achter op steenrijke en hoogontwikkelde staten als China, Rusland en India?
pi_148934423
quote:
10s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:17 schreef Rezania het volgende:
Lekker boeien dat wat mensen weggaan. Het is niet alsof de EU dan gelijk in elkaar dondert. :')
Dat niet nee, maar het is natuurlijk beschamend dat mensen zich zodanig onveilig voelen in Europa dat ze genoodzaakt zijn om weg te trekken.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_148934499
:W
Protège moi de mes désirs.
pi_148934673
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 02:46 schreef maaria1990 het volgende:
Ja erg dat het zover is gekomen. Maar wel begrijpelijk dat velen weg willen uit Europa. Het antisemitisme was nog niet half weg uit Europa of er kwamen alweer nieuwe groepen die gemiddeld nog antisemitischer zijn. Partijen zoals die van Timmermans, hebben sowieso bijgedragen aan het feit dat mensen en vooral joden minder veilig zijn in Europa. Tientallen jaren alles goedpraten, tolereren, niet straffen, begrip tonen etc. en nooit eisen en grenzen stellen, hebben Europa niet vrediger gemaakt. Extreem tolerant zijn voor intolerantie is nu eenmaal risicovol.
:O
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_148934931
quote:
5s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:14 schreef Elfletterig het volgende:
Waar zou dat toenemend antisemitisme vandaan komen?
Je levert zelf toch fanatiek je bijdrage om zaken op scherp te zetten?
Zie daar een van de oorzaken...
pi_148934967
quote:
7s.gif Op donderdag 22 januari 2015 09:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je levert zelf toch fanatiek je bijdrage om zaken op scherp te zetten?
Zie daar een van de oorzaken...
Ah... het ligt weer eens aan mij. Antisemitisme is per slot van rekening iets dat ik uitdraag of aanmoedig, ik snap het. Ik schrijf 'm erbij op het lijstje van Wereldproblemen veroorzaakt door Elfletterig. ^O^
pi_148934986
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 09:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

:O
Matige reactie op een prima analyse. Kom eens met wat beters dan een gapende smilie.
pi_148934996
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:35 schreef agter het volgende:

[..]

Dat was nou precies mijn vraag.
Waarom worden joden in Europa gepakt door moslims? Wat hebben zij met het pallestijnse conflict te maken?
Zover ik weet wonen en leven deze mensen hier al eeuwen. En van hun kant, in vrede.
Een groot gedeelte heeft er niks mee te maken, maar een heel groot gedeelte ook wel. Je kunt niet zeggen dat je hier in vrede leeft terwijl je tegelijk claimt door je god uitverkoren te zijn om elders mensen van land af te schoppen, omdat je ras je het recht geeft daar te wonen.

Natuurlijk moeten we het onderscheid maken tussen zionisten en joden. Maar de dominante joodse organisaties doen er ook alles aan om dat onderscheid te vervagen. Dat zijn namelijk zionisten houden van antisemitisme, het is de rechtvaardiging van hun ideologie, ze zien het daar waar het niet is, ze maken het groot waar het klein is, en ze helpen het een handje waar ze kunnen.

De antisemietbeschuldiging wordt namelijk maar wat graag gebruikt om criticasters van Israel de mond te snoeren. Ik hoorde afgelopen week nog een zionistische lobbyist met droge ogen stellen, en onweersproken ook nog, dat je een antisemiet bent als je zegt dat Israel de Palestijnen onderdrukt. Die vereenzelviging werkt natuurlijk twee kanten op.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 22 januari 2015 @ 09:24:33 #177
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_148935003
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 08:42 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Dat niet nee, maar het is natuurlijk beschamend dat mensen zich zodanig onveilig voelen in Europa dat ze genoodzaakt zijn om weg te trekken.
Wel raar dat die joden naar Israël willen. Denk dat Europa per saldo veiliger is dan daar.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 22 januari 2015 @ 09:33:38 #178
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_148935150
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:25 schreef Deadre het volgende:

[..]

Zodat de zionisten nog meer land kunnen claimen en Palestijnen uit kunnen moorden? Laat ze lekker opdonderen naar Amerika ofzo, genoeg woestijn land daar.
Zeg kalm eens even. Door jouw vriendjes moeten ze weg, terwijl ze hier al langer wonen en veel beter geïntegreerd zijn :r
pi_148935214
quote:
15s.gif Op donderdag 22 januari 2015 09:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Matige reactie op een prima analyse. Kom eens met wat beters dan een gapende smilie.
Joodse organisaties worden beschermd, mensen die gewelddadig zijn richting Joden vervolgd dus nee, die analyse klopt niet.
  donderdag 22 januari 2015 @ 09:40:40 #180
396550 Richestorags
pi_148935266
quote:
7s.gif Op donderdag 22 januari 2015 09:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Joodse organisaties worden beschermd, mensen die gewelddadig zijn richting Joden vervolgd dus nee, die analyse klopt niet.
En alsnog lopen ze gevaar. Mohammed Merah vergeten? Brussel? Parijs? Hitlergroet naar Joden in Amsterdam? Je hebt echt geen idee ervan hoeveel Joden bedreigd worden door de "fijne" Moslims en hoe zij zich niet herkenbaar meer als Joden kleden.
pi_148935274
quote:
14s.gif Op donderdag 22 januari 2015 09:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ah... het ligt weer eens aan mij. Antisemitisme is per slot van rekening iets dat ik uitdraag of aanmoedig, ik snap het. Ik schrijf 'm erbij op het lijstje van Wereldproblemen veroorzaakt door Elfletterig. ^O^
Je bent nogal dol op het zaaien van haat. Je bent niet de oorzaak maar je helpt wel fanatiek mee aan de verspreiding.
pi_148935293
quote:
15s.gif Op donderdag 22 januari 2015 09:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als dat al een prima analyse is...
  donderdag 22 januari 2015 @ 09:43:06 #183
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_148935310
Spanje was ooit een wereldmacht. Ze trapten alle Joden er uit en 100 jaar later werd het het land dat het nu is.. Duitsland had het ook niet zo op Joden en juist die hadden Duitsland kunnen laten winnen met een Jood die goed was met bommen maken..
reset
pi_148935347
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 09:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En alsnog lopen ze gevaar. Mohammed Merah vergeten? Brussel? Parijs? Hitlergroet naar Joden in Amsterdam? Je hebt echt geen idee ervan hoeveel Joden bedreigd worden door de "fijne" Moslims en hoe zij zich niet herkenbaar meer als Joden kleden.
Moslims eveneens. De wedloop voor het monopolie op slachtofferschap gaat nergens over.
pi_148935437
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 09:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Bespaar je de moeite joh. Je zit te praten tegen een clubje mensen dat het koste wat het kost wil opnemen voor zelfs de meest radicale moslims. Want die horen hier, of zo.
pi_148935480
Het is stuitend dat zoveel users hier niet weten of beseffen dat onze maatschappij gebaseerd is op Joods-Christelijke waarden (of het moeten allemaal moslims zijn die hier zitten te trollen)
Het humanisme is o.a. hierdoor ontstaan. Je hoeft dus helemaal niet gelovig te zijn, de normen en waarden vindt je overal terug: in de taal, wetgeving rechtsspraak, kortom overal.

Willen we deze waarden vervangen door de Islam ?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_148935595
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 09:50 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Bespaar je de moeite joh. Je zit te praten tegen een clubje mensen dat het koste wat het kost wil opnemen voor zelfs de meest radicale moslims. Want die horen hier, of zo.
Daar gaat het nu juist niet om.
  donderdag 22 januari 2015 @ 09:59:34 #188
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_148935598
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 09:52 schreef Oud_student het volgende:
Het is stuitend dat zoveel users hier niet weten of beseffen dat onze maatschappij gebaseerd is op Joods-Christelijke waarden (of het moeten allemaal moslims zijn die hier zitten te trollen)
Ik wil niet vervelend zijn maar je vergeet de Renaissance denk ik. Wat je los daarvan in het algemeen kan zeggen dat er in elk geval een overeenkomst is tussen het jodendom, islam en het christendom. Er zitten types tussen die geloven in een waarheid. Tot op die hoogte nog niks mee. Maar van die types zitten er een paar tussen die de ene waarheid ook met geweld aan een ander willen opdringen. En zich ook niet willen aanpassen. Het probleem denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_148935606
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 09:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daar gaat het nu juist niet om.
|:(
pi_148935657
Tja, dat krijg je als je Israël op alle mogelijke manieren steunt. Als Europa eindelijk sancties zou instellen dan was Israel niet zo'n aanlokkelijke bestemming meer.
pi_148935692
Afreizen naar Israël zou verboden moeten worden, net als je niet naar Daesh mag reizen.
  donderdag 22 januari 2015 @ 10:08:04 #192
396550 Richestorags
pi_148935767
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 09:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Moslims eveneens. De wedloop voor het monopolie op slachtofferschap gaat nergens over.
Ja, dat er Moslims zijn die ook gevaar lopen, wat in de praktijk hartstikke meevalt trouwens, doet toch niets af aan het feit dat Joden gevaar lopen? Moslims lopen nog volop herkenbaar over straat met hoedjes, jurken, theedoeken etc. Joden lopen amper nog herkenbaar over straat en met een reden.
pi_148935830
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja, dat er Moslims zijn die ook gevaar lopen, wat in de praktijk hartstikke meevalt trouwens, doet toch niets af aan het feit dat Joden gevaar lopen?
Het doet allebei niets aan elkaar af. Geweld tegen de ene groep wordt aangegrepen om geweld tegen de andere groep te legitimeren. En juist daarom zijn dit soort wedloopjes vrij nutteloos.
pi_148936908
quote:
10s.gif Op donderdag 22 januari 2015 05:10 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Wij lopen qua ontwikkeling achter op steenrijke en hoogontwikkelde staten als China, Rusland en India?
Qua tempo van ontwikkeling lopen we wat dat betreft inderdaad behoorlijk achter, Europa staat vrijwel stil, op die manier ga je dus ooit wellicht door die schurkenstaten worden ingehaald op bepaalde niveaus.

quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:58 schreef Deadre het volgende:

[..]

Kerel bijna alle banken die omvielen in de VS was de machthebber joods van origine
Wat een flauwekul, met je domme onzinnige praatjes over Joden niet zo Antisemitisch doen, Joden zoals Thomas Friedman en Joseph Stiglitz hebben juist jarenlang gewaarschuwd voor een verrot systeem, en dat verrotte systeem was verantwoordelijk voor het falen van de economieën, het is makkelijk om slechts de banken de schuld te geven.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:55 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Blijven hopen kan altijd.
We zullen zien wat er gebeurt.

quote:
15s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:51 schreef Downwards het volgende:

[..]

Natuurlijk mag jij hem wel noemen. Maar als Lodewijk Asscher mede moet aantonen dat de joden over unieke eigenschappen en talenten beschikken die we niet kunnen missen... ;(

Natuurlijk zijn er uitstekende joodse wetenschappers, artsen etc., maar in het wat grotere geheel zijn ook zij 'gewoon' inwisselbaar.
Ik vind Asscher een van de talloze voorbeelden van Joodse politici vandaag de dag, maar hij was ook niet de enige naam die ik noemde, met jouw kritiek kan vrijwel iedereen een politicus die hij niet graag heeft afbranden, en nee, die Joodse groep is niet inwisselbaar dus.

Of vind jij Einstein en Weizmann inwisselbaar na wat ze betekent hebben? Dat lijkt me niet in ieder geval dus!
pi_148937022
quote:
Dries van Agt denk ik.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_148937148
In Nederland worden Joden helemaal niet getreiterd door moslims enzo.

Ik vind Timmermans (als 1 van de weinige blijkbaar) vervelend.
pi_148937175
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 11:10 schreef Nammie het volgende:
In Nederland worden Joden helemaal niet getreiterd door moslims enzo.

Ik vind Timmermans (als 1 van de weinige blijkbaar) vervelend.
Schijnbaar heb je niet zo veel contact met Nederlandse Joden, maar wat klopt is dat het in Nederland nog relatief meevalt en dat er (als ik me niet vergis) meer Joden vanuit Israel zich hier hebben gevestigd dan er Joden die kant op zijn vertrokken, dus wat dat betreft.
  donderdag 22 januari 2015 @ 11:14:41 #198
396550 Richestorags
pi_148937238
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het doet allebei niets aan elkaar af. Geweld tegen de ene groep wordt aangegrepen om geweld tegen de andere groep te legitimeren. En juist daarom zijn dit soort wedloopjes vrij nutteloos.
Jij maakt er een wedloopje van door in een topic over Joden over Moslims te beginnen. Overigens zijn het bijna exclusief Moslims die in West-Europa voor een onveilige situatie voor Joden zorgen, terwijl dat andersom absoluut niet het geval is. Het grootste gevaar voor Moslims komt uit eigen gelederen.
pi_148937311
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 11:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Jij maakt er een wedloopje van door in een topic over Joden over Moslims te beginnen.
Lees het topic eens door. Een voorproefje:

quote:
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:26 schreef agter het volgende:

[..]

Van de moslims die we er voor terug krijgen, zal het niet komen...
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:28 schreef agter het volgende:

[..]

Die een substantiële bijdrage leveren aan de NLse samenleving, door talent en expertise?
Noem er eens en paar dan.
quote:
10s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:37 schreef Rezania het volgende:
Goed topic dit. _O- Joden vs. Moslims en argumenten op basis van rassenleer. :')
  donderdag 22 januari 2015 @ 11:18:30 #200
396550 Richestorags
pi_148937330
quote:
7s.gif Op donderdag 22 januari 2015 11:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lees het topic eens door. Een voorproefje:

[..]

[..]

[..]

[..]