• Joosie200twitter:
quote:Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Weet je wat cassatie is?
Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. Dit arrest is een schoolvoorbeeld van de perfecte en uiterst rechtvaardige werking van de Nederlandse rechtspraak. Waar eiser middels listige kunstgrepen de procedure wilde beïnvloeden is de onafhankelijkheid van het gerecht vast komen te staan en heeft het recht gezegevierd.quote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Joosie200 het volgende:
Etsu c.s., eiser in eerste aanleg, vordert een verklaring voor recht dat Paxcon q.q. eiser verschuldigd is om een hertentamen, te weten: Europees Recht, te behalen met een cijfer gelijk of hoger als van Paxcon q.q. Paxcon q.q. verweerde zich wat als volgt begrepen moet worden: de eis moet worden afgewezen en wel omdat Etsu c.s. zich maar minder vijandelijker moet gedragen jegens mij, zijnde mod van het EXA forum op Fok.nl. Bovendien biedt Paxcon q.q. geen bijles aan medestudenten aan, omdat er reeds capita selecta voor handen zijn om zelf eigenhandig te bestuderen. En zo zou Paxcon q.q. al zijn diensten inzetten om bijles te verlenen, dan niet voor een vriendenprijsje jegens Etsu c.s. De Rechtbank te Noord-Nederland heeft de eis afgewezen en geeft Paxcon q.q. gelijk.
Godverdommequote:Op maandag 19 januari 2015 14:31 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Nee vroeger mocht ik dat graag zien, twee hondekoppen op elkaar. Ik bedoel meer dat het nieuws me nog meer raakt dan vroeger.
quote:Op maandag 19 januari 2015 14:14 schreef Etsu het volgende:
eindelijk romeins recht binnen en nu het tweede jaar afgerond
De laatste nieuwtjesquote:Op maandag 19 januari 2015 14:30 schreef Yreal het volgende:
In ander nieuws, ik zie net dat ik 3 heb gehaald voor strafprocesrecht.
quote:
Ja, was ook dubbel gecheckt.. maar hij had precies die vraag geen punten toegekend terwijl er toch punten voor hadden moeten worden gegeven.. maar hij vond dat ik het niet had verdiendquote:Op maandag 19 januari 2015 14:29 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Altijd fijn om vakken weg te kunnen strepen, congrats
[..]
Zulke docenten kom je ook tegen in Grunn. Meegemaakt met Europees, FAR, straf 3/2 nieuw. Ergens ook wel terecht want volgens mij checken ze die twijfelgevallen altijd al dubbel. Als je het dan bij de nabespreking nogmaals voorlegt zullen ze ook sneller hebben: had je maar beter moeten leren.
Dat was toch dat tentamen waar je niet voor kon leren door operatie? Lekker boeiend. Herkansing acen.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:30 schreef Yreal het volgende:
In ander nieuws, ik zie net dat ik 3 heb gehaald voor strafprocesrecht.
Y denkt volgens mij dat de cijfers bij mekaar op worden geteldquote:Op maandag 19 januari 2015 14:33 schreef Boterbartje het volgende:
Maar Y, is dit nu hoger dan de vorige keer voor straf?
Zou-ie daarom fiscaal erbij hebben gedaan?quote:Op maandag 19 januari 2015 14:34 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Y denkt volgens mij dat de cijfers bij mekaar op worden geteld
Dit was al de her. Dus nu aan het einde van het jaar een extra herkansing bietsenquote:Op maandag 19 januari 2015 14:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat was toch dat tentamen waar je niet voor kon leren door operatie? Lekker boeiend. Herkansing acen.
Waarom had je de eerste kans niet gehaald?quote:Op maandag 19 januari 2015 14:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dit was al de her. Dus nu aan het einde van het jaar een extra herkansing bietsen
Omdat ik dom benquote:Op maandag 19 januari 2015 14:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom had je de eerste kans niet gehaald?
quote:
Beetjequote:Op maandag 19 januari 2015 14:33 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Misschien moeten we een WO rechten nieuwsbrief maken die elke maand rond wordt gemaild met de laatste nieuwtjes
quote:Op maandag 19 januari 2015 14:35 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Zou-ie daarom fiscaal erbij hebben gedaan?
Tja. Wat wil je dan als antwoord horen? Dat ik niet het goede antwoord heb gegeven op meer dan de helft van de vragen? Dat ik het een scheitvak vind?quote:
Spotmeisterquote:Op maandag 19 januari 2015 14:35 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Zou-ie daarom fiscaal erbij hebben gedaan?
Toegegeven, strafprocesrecht is geen leuk vak, maar je moet het wel gewoon kunnen halen met een beetje inzet denk ik zo.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Tja. Wat wil je dan als antwoord horen? Dat ik niet het goede antwoord heb gegeven op meer dan de helft van de vragen? Dat ik het een scheitvak vind?
Meestal als ik een tentamen niet haal heb ik niet genoeg tijd in de voorbereiding gestoken, de hoeveelheid stof onderschat of een essentieel onderdeel van de stof niet begrepen. Ik probeer nog enigszins positief te doen over je 3 maar als jij liever zelfmedelijden hebt en gezeur aanhoort...quote:Op maandag 19 januari 2015 14:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Tja. Wat wil je dan als antwoord horen? Dat ik niet het goede antwoord heb gegeven op meer dan de helft van de vragen? Dat ik het een scheitvak vind?
Combinatie van factoren deze keer.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Meestal als ik een tentamen niet haal heb ik niet genoeg tijd in de voorbereiding gestoken, de hoeveelheid stof onderschat of een essentieel onderdeel van de stof niet begrepen. Ik probeer nog enigszins positief te doen over je 3 maar als jij liever zelfmedelijden hebt en gezeur aanhoort...
Nog vier pogingen en dan kun je misschien wel een gecombineerde tien halen!
Maar blijft de stof niet een beetje hangen van de eerste keer/keren? Lijkt me wel toch..? Hoef je niet opnieuw lang tijd aan te besteden enzo.quote:
Fout gelijkt, dus.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
Maar blijft de stof niet een beetje hangen van de eerste keer/keren? Lijkt me wel toch..? Hoef je niet opnieuw lang tijd aan te besteden enzo.
Lijkt me ook een straf, iedere keer dat proces doorlopen.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
Maar blijft de stof niet een beetje hangen van de eerste keer/keren? Lijkt me wel toch..? Hoef je niet opnieuw lang tijd aan te besteden enzo.
Niet echt. De hele logica van vak blijft me ontgaan.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
En aan het eind van het jaar een WO rechten awardstopic erbij.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:33 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Misschien moeten we een WO rechten nieuwsbrief maken die elke maand rond wordt gemaild met de laatste nieuwtjes
quote:Op maandag 19 januari 2015 14:44 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Lijkt me ook een straf, iedere keer dat proces doorlopen.
Vertel, wat is mijn troostprijs?quote:Op maandag 19 januari 2015 14:44 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
En aan het eind van het jaar een WO rechten awardstopic erbij.
Ties verdient de hoofdprijs vind ik.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:44 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
De Ryon-awardquote:Op maandag 19 januari 2015 14:44 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 19 januari 2015 14:44 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik nomineer jou voor de Richard Krajicek-award.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:44 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Je valt in de prijzen in de categorie van welke user er een reallifesoap moet worden gemaakt. Ik val in de prijzen bij grootste hosselaar.quote:
Wat is dat?quote:Op maandag 19 januari 2015 14:46 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik nomineer jou voor de Richard Krajicek-award.
Spot's winning streakquote:Op maandag 19 januari 2015 14:44 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Naar Erik.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:46 schreef Ties02 het volgende:
De SpotlessMind00-award
*Voor de user met de beste (woord)grappen
Ben benieuwd naar wie die gaat
Ah, nu snap ik hem.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:47 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Die kon heel hard serveren.
Erikquote:Op maandag 19 januari 2015 14:48 schreef Etsu het volgende:
De grootste troll-award.
- BOL9090
- mapima
Stemmen maar.
Je vergeet jantje.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:48 schreef Etsu het volgende:
De grootste troll-award.
- BOL9090
- mapima
Stemmen maar.
Dat wordt de Diekstra-award.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:49 schreef Joosie200 het volgende:
De award voor het langste-met-quotes-en-smileys-bericht gaat naar...
Erikquote:Op maandag 19 januari 2015 14:50 schreef IkeDubaku99 het volgende:
De award voor topichunk gaat naar...
Boterbartje.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:50 schreef Ties02 het volgende:
De Gordon-award voor grootste relnicht gaat naar...
De Bronzen Vuist.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:50 schreef Ties02 het volgende:
Die ene uut Maastrig, waar issie eigenlijk?quote:Op maandag 19 januari 2015 14:50 schreef Ties02 het volgende:
Oh, lief.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:51 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik had jou persoonlijk erg hoog staan
GeneraalAdmiraal?quote:Op maandag 19 januari 2015 14:51 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Die ene uut Maastrig, waar issie eigenlijk?
Pax, 100%.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:52 schreef Ties02 het volgende:
De babyface-award gaat naar...
Pax of mezelf
pax droogt aardig op nu. Best een hunk.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:52 schreef Etsu het volgende:
[..]
Pax, 100%.
Alhoewel, ik weet niet of je een baard hebt, maar ik heb vanmorgen Pax met donshaartjes op z'n kin kunnen betrappen.
Beat me to it in 7 secondequote:Op maandag 19 januari 2015 14:55 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ties nomineer ik voor de Slapeloze Nachten-award.
De Bassie en Adriaan awardquote:Op maandag 19 januari 2015 14:56 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik nomineer Etsu en Paxcon voor beste koppel.
Precies.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:56 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dat is dus precies wat een hipster zou zeggen
quote:Op maandag 19 januari 2015 14:56 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dat is dus precies wat een hipster zou zeggen
*crickets*quote:Op maandag 19 januari 2015 14:58 schreef IkeDubaku99 het volgende:
De award voor topicbabe gaat naar.....
Klopt. Na het behalen van mijn HBO diploma zou ik toelaatbaar zijn voor een master aan de EUR, als ik het allemaal goed heb uitgezocht.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:57 schreef Joosie200 het volgende:
De een-propedeusebul-heb-ik-helemaal-niet-nodig-joh--award gaat naar..
Dat wordt een Jan Douwe Kroeske-award voor jou.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
Klopt. Na het behalen van mijn HBO diploma zou ik toelaatbaar zijn voor een master aan de EUR, als ik het allemaal goed heb uitgezocht.
Sideshow.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:00 schreef Ties02 het volgende:
De Diederik Samsom award voor meest kalende user gaat naar...
De Gouden Lambik.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:00 schreef Ties02 het volgende:
De Diederik Samsom award voor meest kalende user gaat naar...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerst maar eens halen.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
Klopt. Na het behalen van mijn HBO diploma zou ik toelaatbaar zijn voor een master aan de EUR, als ik het allemaal goed heb uitgezocht.
Moet je geen schakeljaar volgen?quote:Op maandag 19 januari 2015 14:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hij doet geen elektrotechniek.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:02 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Moet je geen schakeljaar volgen?
Alles daarvan heb ik inmiddels op de uva gedaan.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:02 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Moet je geen schakeljaar volgen?
quote:In 1937, Hanfstaengl received orders to parachute into an area held by the nationalist side of the Spanish Civil War, to assist in negotiations. While on board the plane he feared a plot on his life and learned more details from the pilot about the mission, who eventually admitted he had been ordered to drop Hanfstaengl over republican-held territory, which would have meant almost certain death. The pilot eventually landed on a small airfield after claiming an engine malfunction following a brief talk with Hanfstaengl, which allowed him to escape.
This version of the story was related by Albert Speer in his memoirs, who stated that the "mission" to Spain was an elaborate practical joke, concocted by Hitler and Goebbels, designed to punish Hanfstaengl after he'd displeased the Führer by making "adverse comments about the fighting spirit of the German soldiers in combat" in the Spanish Civil War. Hanfstaengl was issued sealed orders from Hitler which were not to be opened until his plane was in flight. These orders detailed that he was to be dropped in "Red Spanish territory" to work as an agent for Francisco Franco. The plane, according to Speer, was merely circling over Germany containing an increasingly disconcerted Hanfstaengl, with false location reports being given to convey the impression that the plane was drawing ever closer to Spain. After the joke had played itself out, the pilot declared he had to make an emergency landing and landed safely at Leipzig Airport.[5] Hanfstaengl was so alarmed by the event that he defected soon afterward.
In a late 1960s interview at his home in Schwabing (Munich), Hanfstaengl said he was convinced he was to be tossed out of the plane sans parachute over northern Germany.
Ik blijf het maar een gekke combo vinden, stukjes zout en caramel in de choco. Caramel en choco ala, maar dan graag zoete caramel, niet zout. Is wel de ideale reep, want die vreet ik niet in 1 keer op zoquote:Op maandag 19 januari 2015 15:04 schreef Yreal het volgende:
Die tony nogwattes chocolade met zeezout is echt baas trouwens
Ik twijfel tussen Yreal en Tchock.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:05 schreef Ties02 het volgende:
De Anne Frank award voor de user met de meeste dagboek posts gaat naar...
Kan.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:07 schreef Ties02 het volgende:
[..]
De positieve discriminatie award
nee wacht die kan Ets ook winnen
Ik durf het niet te zeggen vent. Sinds het ontdekken van die nierziekte ben ik zelf min of meer kansloos geworden. Ga uit van een fors hogere premie.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:07 schreef Yreal het volgende:
Even serieus trouwens. Zou ik nog een levensverzekering kunnen afsluiten?
Huh?quote:Op maandag 19 januari 2015 15:08 schreef IPA35 het volgende:
U bent de eerstvolgende die geholpen wordt...
Je gaat niet dood hoor.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:07 schreef Yreal het volgende:
Even serieus trouwens. Zou ik nog een levensverzekering kunnen afsluiten?
Gezien de reacties is er blijkbaar wel een animo voor een award topic. Ik wil hem best organiseren.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:08 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Of dat nu een positief iets is...
vandaag die nieuwe regeling hequote:Op maandag 19 januari 2015 15:11 schreef Ties02 het volgende:
Wil terug naar de bieb maar ben bang dat het nog overvol is
Nooit DOS Rechten proberen te bellen?quote:
Niet echt. Als ik ze nodig heb, loop ik er wel heen.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:11 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nooit DOS Rechten proberen te bellen?
Is 3 uur met OV kerel...quote:Op maandag 19 januari 2015 15:12 schreef Etsu het volgende:
[..]
Niet echt. Als ik ze nodig heb, loop ik er wel heen.
Hang nu al 15 min in de wachtrij...quote:
Haren, maar zit nu thuis.quote:
Leek me misschien wel een aardig moment om daar eens aan te denken...quote:Op maandag 19 januari 2015 15:08 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik durf het niet te zeggen vent. Sinds het ontdekken van die nierziekte ben ik zelf min of meer kansloos geworden. Ga uit van een fors hogere premie.
Hij is nu thth.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:15 schreef Joosie200 het volgende:
3 uur treinen en je woont in Haren?/does-not-compute
Hopelijk doe je geen Y-tje die het geen eitje vondt /hi-ha-hoquote:Op maandag 19 januari 2015 15:19 schreef Reddead het volgende:
Net tentamen Strafprocesrecht gehad.![]()
Kan mijn linkerhand bijna niet meer voelen van het schrijven
vondt ja.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:20 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Hopelijk doe je geen Y-tje die het geen eitje vondt /hi-ha-ho
Nu is het happen, jaaa ja.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:21 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Leuk hé happenZoals Y het zou zeggen
eitjes zijn voor watjes.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:20 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Hopelijk doe je geen Y-tje die het geen eitje vondt /hi-ha-ho
quote:Op maandag 19 januari 2015 15:21 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Leuk hé happenZoals Y het zou zeggen
De-ik-hap-altijd-award gaat naar..
Wat is er zo dringend dat je zo lang in de wachtrij moet staan? Misschien dat wij het antwoord wel weten.quote:
quote:Op maandag 19 januari 2015 15:22 schreef Ties02 het volgende:
[..]![]()
De ik ga te lang door award gaat naar...
JOOSIE
En Ike.quote:
Sociale controle ontbreekt.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:24 schreef Etsu het volgende:
TT's met 'arrest' erin.Toen ik dat deed, kreeg ik de halve SC boos en nu hoor ik er niemand over.
Daar een neuk om gevenquote:Op maandag 19 januari 2015 15:24 schreef Etsu het volgende:
TT's met 'arrest' erin.Toen ik dat deed, kreeg ik de halve SC boos en nu hoor ik er niemand over.
De TT's-serieus-nemen-award gaat naar.. Etsquote:
Ik denk dat jij maar in de organisatie moet van de awards.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:25 schreef Joosie200 het volgende:
De muiten-tegen-en-bespotten-van-Pax-award gaat naar...
Komkommer.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:27 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Wie de fuck eet er trouwens komkommer tijdens een tentamen? Zat een gast naast me lekker op te knabbelen met bijbehorende geluiden.
Inderdaad bezopen.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:27 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Wie de fuck eet er trouwens komkommer tijdens een tentamen? Zat een gast naast me lekker op te knabbelen met bijbehorende geluiden.
quote:Op maandag 19 januari 2015 15:27 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Wat nog idioter is gewoon een zak chips opentrekken tijdens een tentamen. Ja lekker ook dat je iedereen laat meegenieten van je chips-vermalende-geluidquote:Op maandag 19 januari 2015 15:27 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Nog nooit meegemaakt. Welk tentamen was dat dan?quote:Op maandag 19 januari 2015 15:28 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Wat nog idioter is gewoon een zak chips opentrekken tijdens een tentamen. Ja lekker ook dat je iedereen laat meegenieten van je chips-vermalende-geluid
I lost count, is me vaak zat in Blauwborgje overkomen thoughquote:Op maandag 19 januari 2015 15:29 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nog nooit meegemaakt. Welk tentamen was dat dan?
quote:Op maandag 19 januari 2015 15:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gore dingen. Dat ze bij subway uberhaupt voor durven stellen zo'n ding op je vlees te leggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een 6-9 tentamen overleef ik echt niet met alleen een banaantje. Kan daarvoor nooit eten van stress.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:32 schreef Yreal het volgende:
uberhaupt eten tijdens tentamen. Max een banaantje ofzo om na 2 uur wat bij te laden
Wil net zeggen, ik heb geeneens tijd om snel wat te vreten terwijl ik met een tentamen bezig ben. Dat is na 3 uur gewoon snel dorst lessen en in halen die hap achteraf.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:32 schreef Yreal het volgende:
uberhaupt eten tijdens tentamen. Max een banaantje ofzo om na 2 uur wat bij te laden
Ik neem 's morgens altijd broodjes mee, 's middags en 's avonds alleen wat te drinken.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:32 schreef Yreal het volgende:
Je kan toch wel eten en nadenken over het antwoord tegelijk?quote:Op maandag 19 januari 2015 15:33 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Wil net zeggen, ik heb geeneens tijd om snel wat te vreten terwijl ik met een tentamen bezig ben. Dat is na 3 uur gewoon snel dorst lessen en in halen die hap achteraf.
Ik eet wel tijdens het tentamen. Vooral als het ochtendtentamens zijn, dan moet ik eten. Ik krijg in de ochtend meestal weinig naar binnen.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:32 schreef Yreal het volgende:
Dat wel, maar ik wil de gestelde tijd maximaal benutten. Tijdens een tentamen zit ik een flow waar ik niet uit wil door even iets te eten/drinken erbij te pakken. Eten/drinken komt wel na het tentamen, tijdens het tentamen wil ik mij gewoon goed kunnen concentreren en dat gaat bij mij niet als ik ga eten/drinken.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:34 schreef Etsu het volgende:
[..]
Je kan toch wel eten en nadenken over het antwoord tegelijk?
Zo heb ik hem ook in het hoofd. Even checken wat Y zegt, weet je iig hoe het niet moet. En vraag Thock hoe het wel moetquote:Op maandag 19 januari 2015 15:37 schreef Etsu het volgende:
De rechtsregel uit Salduz vs. Nederland is dat je het recht hebt om vóór het politieverhoor je raadsman te raadplegen, correct?
neequote:Op maandag 19 januari 2015 15:37 schreef Etsu het volgende:
De rechtsregel uit Salduz vs. Nederland is dat je het recht hebt om vóór het politieverhoor een raadsman te raadplegen, correct?
quote:Op maandag 19 januari 2015 15:38 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Zo heb ik hem ook in het hoofd. Even checken wat Y zegt, weet je iig hoe het niet moet. En vraag Thock hoe het wel moet
quote:Op maandag 19 januari 2015 15:38 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Zo heb ik hem ook in het hoofd. Even checken wat Y zegt, weet je iig hoe het niet moet. En vraag Thock hoe het wel moet
kuch kuchquote:Op maandag 19 januari 2015 15:38 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Nee.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:37 schreef Etsu het volgende:
De rechtsregel uit Salduz vs. Nederland is dat je het recht hebt om vóór het politieverhoor een raadsman te raadplegen, correct?
Ja, maar das straf 2 nieuw waar je toch in uitblonk? Niet perse straf 3 nieuw aka straf 2 oud?quote:Op maandag 19 januari 2015 15:40 schreef Ties02 het volgende:
[..]
kuch kuch
• Ties02 (Novietenhoeder II; prof. dr. mr. Strafrecht)
quote:Op maandag 19 januari 2015 15:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee.PotverSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mag het weten
quote:Op maandag 19 januari 2015 15:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee.Oh, hier staat tegen Nederland.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als jij een 9 niet uitblinken vindt, soitquote:Op maandag 19 januari 2015 15:41 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ja, maar das straf 2 nieuw waar je toch in uitblonk? Niet perse straf 3 nieuw aka straf 2 oud?
Dus een 9 voor straf 2 en 3 oud?quote:Op maandag 19 januari 2015 15:42 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Als jij een 9 niet uitblinken vindt, soit
Ik voel me een beetje gepasseerd
Een 9 voor strafprocesrecht en een 10 voor materieelquote:Op maandag 19 januari 2015 15:42 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dus een 9 voor straf 2 en 3 oud?Dan heb ik niks gezegd, dacht dat je enkel een 9 voor straf 3 oud had
En straf 1 dan?quote:Op maandag 19 januari 2015 15:43 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Een 9 voor strafprocesrecht en een 10 voor materieel
Er is een arrest van de Hoge Raad dat Post-Salduz of Salduzverweer of zo wordt genoemd waarin de Hoge Raad de regels uit Salduz v. Turkije uitlegt.quote:
Dat weet ik niet. In jurisprudentiebundel staat Salduz en Nederland en in de klapper staat Salduz en Nederland HR 30 juni 2009, NJ 2009, 349quote:Op maandag 19 januari 2015 15:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
De vertaalslag van de HR voor nederland van de uitspraak van het EHRM.
Dat is die uitspraak dus. De originele zaak is salduz vs turkijequote:Op maandag 19 januari 2015 15:44 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. In jurisprudentiebundel staat Salduz en Nederland en in de klapper staat Salduz en Nederland HR 30 juni 2009, NJ 2009, 349
Jawel, want die zaak bestaat nietquote:Op maandag 19 januari 2015 15:46 schreef Etsu het volgende:
Hmm, Salduz vs. Turkije is niet voorgeschreven, dus ik schrijf op het tentamen wel gewoon vs. Nederland. Kunnen ze me niet op afrekenen neem ik aan.
Of je schrijft gewoon op wat goed is, daar kunnen ze je sowieso niet op afrekenenquote:Op maandag 19 januari 2015 15:46 schreef Etsu het volgende:
Hmm, Salduz vs. Turkije is niet voorgeschreven, dus ik schrijf op het tentamen wel gewoon vs. Nederland. Kunnen ze me niet op afrekenen neem ik aan.
Ik ken het inmiddels allemaal ook heus wel, alleen het opschrijven gaat me niet zo goed af. En mechanieken als bewijsuitsluiting gaan ook tegen ieder rechtvaardigheidsgevoel in.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:46 schreef Etsu het volgende:
ey ytje, je kent het dus wel. Je gaat de goeie kant op.
Juist dingen als bewijsuitsluiting zijn rechtvaardig. Ze beschermen alle burgers tegen willekeur van de overheid en zorgen dat het OM zich aan de wet houdt. Dat het in concrete zaken soms zuur uitpakt, soit, maar dat is verder niet zo interessant.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik ken het inmiddels allemaal ook heus wel, alleen het opschrijven gaat me niet zo goed af. En mechanieken als bewijsuitsluiting gaan ook tegen ieder rechtvaardigheidsgevoel in.
quote:Op maandag 19 januari 2015 14:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
pax droogt aardig op nu. Best een hunk.
Het is Brok/Huberts:quote:
quote:Indien een zaak niet voldoet aan de overeenkomst, is daarmee een tekortkoming gegeven. Hiermee staat nog niet vast dat de tekortkoming toerekenbaar is, hetgeen noodzakelijk is voor de toekenning van schadevergoeding (art. 6:74 BW). Het enkele feit dat er niet aan de overeenkomst wordt beantwoord (art. 7:17 BW) betekent niet dat de verkoper zich niet meer op overmacht (art. 6:75 BW) kan beroepen, enkele non-conformiteit leidt dus niet meteen tot aansprakelijkheid van de verkoper.
Weet ik.quote:
Ja precies, maar bij mijn werkgroep aantekeningen heb ik staan dat het met "deskundigheid > wist of behoren te weten" te maken heeft. Bij die casus over de giftige Japanse steranijs.quote:
Yreal de dictator.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik ken het inmiddels allemaal ook heus wel, alleen het opschrijven gaat me niet zo goed af. En mechanieken als bewijsuitsluiting gaan ook tegen ieder rechtvaardigheidsgevoel in.
Ja, zoiets was het. Staat vaag bij.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:58 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ja, volgens mij een flinke hond met hartfalen, gebrekkige zaak of niet?
BR2quote:Op maandag 19 januari 2015 15:58 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Voor welk vak moet je dit trouwens weten?
Gewoon terugscheldenquote:Op maandag 19 januari 2015 16:10 schreef Tchock het volgende:
Er zit een dronken zwerver in de trein iedereen uit te schelden.
Doorgaans gebeurt dat in december, en dan over het hele subforumquote:Op maandag 19 januari 2015 16:02 schreef Etsu het volgende:
ey paxje gaan we awardsverkiezingen houden?
waarom is t niet gebeurd vorige maandquote:Op maandag 19 januari 2015 16:12 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Doorgaans gebeurt dat in december, en dan over het hele subforum
Blijkbaar was er geen interessequote:Op maandag 19 januari 2015 16:12 schreef Etsu het volgende:
[..]
waarom is t niet gebeurd vorige maand
Met mijn wat? sorryquote:
met jou?quote:
Nog niks, ik ging voor de uitslag kreeg ik te horen, het lijkt goed, maar we testen nog wat extra's. Daardoor ben ik nu gespannener dan ooit...quote:Hoe staat het er bij jou voor? Heb niet alles gelezen, maar heb je al uitslag van na de operatie?
Hmm, waardeloos dat ze dat pas tegen je zeggen op het moment dat je definitief antwoord verwacht te krijgen. Wanneer gaan ze dat doen/hoelang gaat dat duren?quote:Op maandag 19 januari 2015 17:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
met jou?
[..]
Nog niks, ik ging voor de uitslag kreeg ik te horen, het lijkt goed, maar we testen nog wat extra's. Daardoor ben ik nu gespannener dan ooit...
Vandaag, morgen of overmorgen word ik 's middags / 's avonds gebeld.quote:Op maandag 19 januari 2015 17:23 schreef Valid het volgende:
[..]
Hmm, waardeloos dat ze dat pas tegen je zeggen op het moment dat je definitief antwoord verwacht te krijgen. Wanneer gaan ze dat doen/hoelang gaat dat duren?
Zo, dat helpt wel om de spanning niet te laten oplopen. Wel fijn dat het geen weken meer duurt, maar dit lijkt me ook zeker niet ideaal. Heb je een beetje afleiding?quote:Op maandag 19 januari 2015 17:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
Vandaag, morgen of overmorgen word ik 's middags / 's avonds gebeld.
Ik zit nu world of warcraft te spelenquote:Op maandag 19 januari 2015 17:28 schreef Valid het volgende:
[..]
Zo, dat helpt wel om de spanning niet te laten oplopen. Wel fijn dat het geen weken meer duurt, maar dit lijkt me ook zeker niet ideaal. Heb je een beetje afleiding?
Dus omdat de RuG wegens een technische storing vrolijk voordat de stufi er is gaat incasseren moeten wij als student maar moeite doen als de incasso misluktquote:Voor het academisch jaar 2014-2015 sta je ingeschreven aan de Rijksuniversiteit Groningen.
Deze maand zouden wij volgens eerdere berichtgeving rond 26 januari 2015 het collegegeld innen, helaas zal er door een technische storing al rond 20 januari 2015 worden geïnd. Wij realiseren ons dat niet iedereen voldoende saldo op zijn/haar rekening heeft staan op die datum.
Mocht je niet voldoende saldo op je rekening hebben staan, dan heb je nog tot uiterlijk 30 januari 2015 om je termijnbedrag of je volledige collegegeld over te maken op rekeningnummer: NL12ABCD345678910, ten name van Rijksuniversiteit Groningen, inzake onderwijsgelden.
Vermeld op het overschrijvingsformulier je studentnummer, of je naam, voorletters en geboortedatum.
Wij hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en onze welgemeende excuses voor het ongemak.
RuG.quote:Op maandag 19 januari 2015 17:33 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dus omdat de RuG wegens een technische storing vrolijk voordat de stufi er is gaat incasseren moeten wij als student maar moeite doen als de incasso mislukt
Oh nee, een overschrijving doen. THE HORRORquote:Op maandag 19 januari 2015 17:33 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dus omdat de RuG wegens een technische storing vrolijk voordat de stufi er is gaat incasseren moeten wij als student maar moeite doen als de incasso mislukt
1998 belde, ze willen hun grap terugquote:Op maandag 19 januari 2015 17:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
Oh nee, een overschrijving doen. THE HORROR
2012 wil graag ook hun grap terugquote:Op maandag 19 januari 2015 17:34 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
1998 belde, ze willen hun grap terug
Haal je overschrijvingskaarten maar tevoorschijn.quote:Op maandag 19 januari 2015 17:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
Oh nee, een overschrijving doen. THE HORROR
quote:Op maandag 19 januari 2015 17:36 schreef Etsu het volgende:
Als je in 1x betaalt, ben je toch goedkoper uit dan dat je in termijnen betaalt of niet?
Jup, je moet het wel op de plank hebben liggenquote:Op maandag 19 januari 2015 17:36 schreef Etsu het volgende:
Als je in 1x betaalt, ben je toch goedkoper uit dan dat je in termijnen betaalt of niet?
Dat vroeg ik niet.quote:Op maandag 19 januari 2015 17:37 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Jup, je moet het wel op de plank hebben liggenIk heb geen geldboom in de achtertuin dus betaal in termijnen
Maar als we dan weer inflatie en rente bij tellen...quote:Op maandag 19 januari 2015 17:36 schreef Etsu het volgende:
Het levert een besparing op van een whopping 25 euro wegens het ontbreken van eenmalige administratiekostenquote:
Het is iets.quote:Op maandag 19 januari 2015 17:39 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Het levert een besparing op van een whopping 25 euro wegens het ontbreken van eenmalige administratiekosten
Als je het nou wegzet tegen 4% levert het je meer op om in termijnen te betalenquote:Op maandag 19 januari 2015 17:40 schreef Etsu het volgende:
Dus niemand hier betaalt het in 1x behalve ik?
Ja, m'n moederquote:Op maandag 19 januari 2015 17:40 schreef Etsu het volgende:
Nee.quote:Op maandag 19 januari 2015 17:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als je het nou wegzet tegen 4% levert het je meer op om in termijnen te betalen
Mijn ma ookquote:Op maandag 19 januari 2015 17:40 schreef Etsu het volgende:
Vind je het heel gek...quote:Op maandag 19 januari 2015 17:43 schreef Etsu het volgende:
M'n ouders betalen niks voor de studie oid. Ook niet voor m'n broertje.
Je moet maar net geluk hebben denk ik dan maar.
Die van mij ook. Had 'm anders niet meegekregen.quote:
Hi ha ho.quote:Op maandag 19 januari 2015 17:46 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Die van mij ook. Had 'm anders niet meegekregen.
Wel liefquote:Op maandag 19 januari 2015 17:45 schreef Etsu het volgende:
[..]
Kreeg de eerste 10 lessen voor m'n 18de, dat wel. Maar daarna zelf moeten betalen.
quote:Op maandag 19 januari 2015 17:46 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ga halen danquote:Op maandag 19 januari 2015 17:45 schreef Ties02 het volgende:
Ik heb geen rijbewijs
Ja voor de brommert
Ja leukquote:Op maandag 19 januari 2015 17:46 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Zo jammer dat je vanaf 24 jaar (?) voor zwaardere motoren kan gaan. Daar zit ik nu ook een beetje op te wachten.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |