Dus een 9 voor straf 2 en 3 oud?quote:Op maandag 19 januari 2015 15:42 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Als jij een 9 niet uitblinken vindt, soit
Ik voel me een beetje gepasseerd
Een 9 voor strafprocesrecht en een 10 voor materieelquote:Op maandag 19 januari 2015 15:42 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dus een 9 voor straf 2 en 3 oud?Dan heb ik niks gezegd, dacht dat je enkel een 9 voor straf 3 oud had
En straf 1 dan?quote:Op maandag 19 januari 2015 15:43 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Een 9 voor strafprocesrecht en een 10 voor materieel
Er is een arrest van de Hoge Raad dat Post-Salduz of Salduzverweer of zo wordt genoemd waarin de Hoge Raad de regels uit Salduz v. Turkije uitlegt.quote:
Dat weet ik niet. In jurisprudentiebundel staat Salduz en Nederland en in de klapper staat Salduz en Nederland HR 30 juni 2009, NJ 2009, 349quote:Op maandag 19 januari 2015 15:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
De vertaalslag van de HR voor nederland van de uitspraak van het EHRM.
Dat is die uitspraak dus. De originele zaak is salduz vs turkijequote:Op maandag 19 januari 2015 15:44 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. In jurisprudentiebundel staat Salduz en Nederland en in de klapper staat Salduz en Nederland HR 30 juni 2009, NJ 2009, 349
Jawel, want die zaak bestaat nietquote:Op maandag 19 januari 2015 15:46 schreef Etsu het volgende:
Hmm, Salduz vs. Turkije is niet voorgeschreven, dus ik schrijf op het tentamen wel gewoon vs. Nederland. Kunnen ze me niet op afrekenen neem ik aan.
Of je schrijft gewoon op wat goed is, daar kunnen ze je sowieso niet op afrekenenquote:Op maandag 19 januari 2015 15:46 schreef Etsu het volgende:
Hmm, Salduz vs. Turkije is niet voorgeschreven, dus ik schrijf op het tentamen wel gewoon vs. Nederland. Kunnen ze me niet op afrekenen neem ik aan.
Ik ken het inmiddels allemaal ook heus wel, alleen het opschrijven gaat me niet zo goed af. En mechanieken als bewijsuitsluiting gaan ook tegen ieder rechtvaardigheidsgevoel in.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:46 schreef Etsu het volgende:
ey ytje, je kent het dus wel. Je gaat de goeie kant op.
Juist dingen als bewijsuitsluiting zijn rechtvaardig. Ze beschermen alle burgers tegen willekeur van de overheid en zorgen dat het OM zich aan de wet houdt. Dat het in concrete zaken soms zuur uitpakt, soit, maar dat is verder niet zo interessant.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik ken het inmiddels allemaal ook heus wel, alleen het opschrijven gaat me niet zo goed af. En mechanieken als bewijsuitsluiting gaan ook tegen ieder rechtvaardigheidsgevoel in.
quote:Op maandag 19 januari 2015 14:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
pax droogt aardig op nu. Best een hunk.
Het is Brok/Huberts:quote:
quote:Indien een zaak niet voldoet aan de overeenkomst, is daarmee een tekortkoming gegeven. Hiermee staat nog niet vast dat de tekortkoming toerekenbaar is, hetgeen noodzakelijk is voor de toekenning van schadevergoeding (art. 6:74 BW). Het enkele feit dat er niet aan de overeenkomst wordt beantwoord (art. 7:17 BW) betekent niet dat de verkoper zich niet meer op overmacht (art. 6:75 BW) kan beroepen, enkele non-conformiteit leidt dus niet meteen tot aansprakelijkheid van de verkoper.
Weet ik.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |