abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148814476
De Pegida beweging begint steeds groter te worden, na 11.000 demonstranten eerder deze maand is het aantal verdubbeld tot 20.000 gisteravond. Daarnaast was er naast een demonstratie in Dresden tegelijkertijd een grote demonstratie gehouden in Munchen.

EenVandaag heeft een mooi stukje geschreven over Pegida
http://www.eenvandaag.nl/buitenland/56245/vijf_vragen_over_de_anti_islambeweging_in_duitsland

en hoe extreem is de anti-moslim demonstratie in Dresden?
http://buitenland.eenvand(...)onstratie_in_dresden

Pegida is minder groot dan wordt aangenomen.
German anti-immigration movement Pegida is still only a minor force

[ Bericht 6% gewijzigd door Kosmoproleet op 19-01-2015 11:07:10 ]
pi_148814484
En terecht
pi_148814523
Ik heb al best vaak gezegd wat ik daarover vind. Maar volgens mij snap je dat niet.

Wat ik ook van Pegida vind en ondanks hun aangetoonde banden met neo-nazi's in verschillende steden, hoort geen enkele demonstratie afgelast te worden omdat radicale idioten mensen bedreigen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kosmoproleet op 18-01-2015 19:14:36 ]
pi_148814561
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 19:03 schreef Dingflofbips het volgende:
En terecht
Wat is terecht?
pi_148814580
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 19:04 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik heb al best vaak gezegd wat ik daarover vind. Maar volgens mij snap je dat niet.

Wat ik ook van Pegida vindt en ondanks hun aangetoonde banden met neo-nazi's in verschillende steden, hoort geen enkele demonstratie afgelast te worden omdat radicale idioten mensen bedreigen.
Dus het is terecht?
pi_148814596
Wel triest dat die demonstratie is afgelast. Het was een mooie gelegenheid om rond te lopen met "Ich bin Pegida"
pi_148814723
http://www.faz.net/aktuel(...)ischen-13377588.html

- De politie heeft voor morgen *alle* demonstraties in Dresden verboden, ook tegendemonstraties.
- Terroristen werd opgeroepen om zich onder de massa te mengen en dan de organisator te vermoorden
- De politie ziet (i.t.t. wat Pegida zelf zegt) geen verband met IS; weet niet wie erachter zit.
pi_148814810
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 19:06 schreef Wespensteek het volgende:
Wel triest dat die demonstratie is afgelast. Het was een mooie gelegenheid om rond te lopen met "Ich bin Pegida"
Wel makkelijk om de ongewenste demonstratie onder het mom van terreurdreiging te verbieden.
pi_148814820
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 19:09 schreef Igen het volgende:
http://www.faz.net/aktuel(...)ischen-13377588.html

- De politie heeft voor morgen *alle* demonstraties in Dresden verboden, ook tegendemonstraties.
- Terroristen werd opgeroepen om zich onder de massa te mengen en dan de organisator te vermoorden
- De politie ziet (i.t.t. wat Pegida zelf zegt) geen verband met IS; weet niet wie erachter zit.
Zie mijn bericht.
pi_148814821
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 19:05 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Dus het is terecht?
Dat dachten ze 70 jaar geleden ook, iedereen weet wat de gevolgen waren. Of keur jij het verleden ook goed?
pi_148814844
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 19:13 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wel makkelijk om de ongewenste demonstratie onder het mom van terreurdreiging te verbieden.
Het is niet verboden. De organisatie ziet er zelf van af.
pi_148814894
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 19:14 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Ah ok.
pi_148814901
quote:

[..]

Daarom gaan we nu ook allemaal op de straat en komen al die regeringsleiders langs. Arm in arm met Merkel: "Wir sind Pegida". Hebben ze ook een foldertje die we nu kunnen kopen?
pi_148814949
quote:

[..]

Half waar:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ten-wegens-dreiging/
pi_148814976
quote:

[..]

Ook wel slim natuurlijk. Hoeven ze niets te bewaken en zijn ze even af van de zogenaamde extreemrechtsen.

http://www.faz.net/aktuel(...)resden-13377119.html
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_148814989
quote:

[..]

Intussen heeft de politie ook een verbod uitgevaardigd. Hier de betreffende politieverordening:
http://www.polizei.sachse(...)lgemeinverfXgung.pdf

De politie zegt:
- er is een "concreet" gevaar (i.t.t. een abstract gevaar)
- terroristen werd opgeroepen zich onder de menigte te begeven, maar de politie weet niet om wie het zou kunnen gaan
- de politie kan daarom de openbare veiligheid niet garanderen
- daarom zijn *alle* demonstraties en optochten morgen de hele dag verboden
pi_148815015
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 19:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Intussen heeft de politie ook een verbod uitgevaardigd. Hier de betreffende politieverordening:
http://www.polizei.sachse(...)lgemeinverfXgung.pdf

De politie zegt:
- er is een "concreet" gevaar (i.t.t. een abstract gevaar)
- terroristen werd opgeroepen zich onder de menigte te begeven, maar de politie weet niet om wie het zou kunnen gaan
- de politie kan daarom de openbare veiligheid niet garanderen
- daarom zijn *alle* demonstraties en optochten morgen de hele dag verboden
Hmmkay.
pi_148815041
Hoe vaak zou je een protest mogen/kunnen verbieden om een gevaar?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2015 19:20:28 ]
pi_148815067
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 19:20 schreef LelijKnap het volgende:
Hoe vaak zou je een protest mogen/kunnen verbieden om een gevaar?
Gewoon elke dag opnieuw, tot die smerige neonazi's stoppen met hun kritiek op islamisering.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 18 januari 2015 @ 19:21:54 #20
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_148815088
:')
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_148815100
quote:
6s.gif Op zondag 18 januari 2015 19:21 schreef El_Matador het volgende:
Gewoon elke dag opnieuw, tot die smerige neonazi's stoppen met hun kritiek op islamisering.
Precies _O-

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2015 19:22:22 ]
pi_148815368
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 19:13 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

Dat dachten ze 70 jaar geleden ook, iedereen weet wat de gevolgen waren. Of keur jij het verleden ook goed?
Godwin :')
pi_148815387
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 19:31 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Godwin :')
Pegida maakt natuurlijk totaal geen godwins zelf verder.
pi_148815571
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 19:31 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Ik weet dat het juist bij van die nogal extreem-rechtse types in de mode is om juist de moslims min of meer voor neonazi's uit te maken. En ongetwijfeld liepen daar ook wat van rond bij de Pegida-demonstraties. Maar kun je daarmee zeggen dat dat is waar Pegida voor staat?
pi_148815766
Zorgelijke ontwikkelingen, de zelfislamisering is een feit ;(
(met uitvluchten: veiligheid, commercie, racisme, neo-nazi's)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_148815868
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 19:37 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik weet dat het juist bij van die nogal extreem-rechtse types in de mode is om juist de moslims min of meer voor neonazi's uit te maken. En ongetwijfeld liepen daar ook wat van rond bij de Pegida-demonstraties. Maar kun je daarmee zeggen dat dat is waar Pegida voor staat?
Hoe dan ook.

Jij schreef dat de aanslagen juist averechts werken en toen wees je erop dat Europa ervaring heeft met genocide op grote schaal. Vergeef me als ik de verkeerde woorden gebruik, maar ik meen dat het zoiets was.

Ik blijf erbij dat het een anti-moslim beleid juist in het voordeel is van de extremisten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_148815950
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 19:44 schreef Oud_student het volgende:
Zorgelijke ontwikkelingen, de zelfislamisering is een feit ;(
(met uitvluchten: veiligheid, commercie, racisme, neo-nazi's)
Nee, dat moet je strikt uit elkaar houden.

Schoolboeken aanpassen zodat meer vredelievende moslims in het buitenland ze willen kopen, is totaal wat anders dan politieke uitingen in het binnenland annuleren onder dreiging van geweld.
pi_148816347
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 19:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe dan ook.

Jij schreef dat de aanslagen juist averechts werken en toen wees je erop dat Europa ervaring heeft met genocide op grote schaal. Vergeef me als ik de verkeerde woorden gebruik, maar ik meen dat het zoiets was.

Ik blijf erbij dat het een anti-moslim beleid juist in het voordeel is van de extremisten.
Ja, dat schreef ik. Als ik zo zie wat er voor nieuws uit Frankrijk komt - die aanslag in Parijs, maar net zo goed ook dat die neonazi's van Le Pen de grootste zijn geworden bij de meest recente (Europese) verkiezingen - dan word ik daar niet vrolijk van. Allesbehalve!

Dan moet je voor jezelf eens op een rijtje zetten: wat is hetgeen wat ik uiteindelijk nou echt wil bereiken, en als ik doe wat ik nu doe en zie wat de consequenties daarvan zijn, bereik ik dan dat doel als ik op deze manier doorga? Ik denk dat als de terroristen dat eens serieus voor zichzelf op een rijtje zouden zetten, dat ze dan misschien wat anders zouden doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2015 20:00:33 ]
  zondag 18 januari 2015 @ 20:07:04 #29
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_148816668
quote:
Pegida roept inwoners Dresden op tot massaal claxonprotest

Anti-islambeweging Pegida heeft de annulering van protestmars in Dresden een alternatief bedacht: de beweging roept op Facebook op om maandagavond om 18:30 uur massaal te gaan toeteren.
''We laten ons niet verbieden!'', staat er in de oproep.

Normaal gaat Pegida op maandagavond de straat op tegen de 'islamisering van Europa'. Daar komen duizenden mensen op af. Pegida claimde dat er bij de laatste demonstratie in Dresden 40.000 mensen op de been waren. Volgens de politie waren het er 25.000.

De betoging van komende maandag gaat niet door na bedreigingen van islamitische extremisten aan het adres van de leider van de groep, Lutz Bachmann. ''Beste vrienden, we denken dat we alles goed hebben gedaan en onze dertiende bijeenkomst afgelast vanwege de enorme bedreigingen'', schrijft Pegida op Facebook.
http://www.nu.nl/buitenla(...)l-claxonprotest.html
pi_148816847
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 19:31 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Geen verschil zien tussen Pegida ondersteunen en de holocaust goedkeuren. Driewerf :')
pi_148817326
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 20:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, dat schreef ik. Als ik zo zie wat er voor nieuws uit Frankrijk komt - die aanslag in Parijs, maar net zo goed ook dat die neonazi's van Le Pen de grootste zijn geworden bij de meest recente (Europese) verkiezingen - dan word ik daar niet vrolijk van. Allesbehalve!

Dan moet je voor jezelf eens op een rijtje zetten: wat is hetgeen wat ik uiteindelijk nou echt wil bereiken, en als ik doe wat ik nu doe en zie wat de consequenties daarvan zijn, bereik ik dan dat doel als ik op deze manier doorga? Ik denk dat als de terroristen dat eens serieus voor zichzelf op een rijtje zouden zetten, dat ze dan misschien wat anders zouden doen.
Waarom zouden die terroristen ene fuck geven om gematigde moslims die in harmonie met ons willen leven?
pi_148817417
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_148817473
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 20:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom zouden die terroristen ene fuck geven om gematigde moslims die in harmonie met ons willen leven?
Is dat relevant? Blijkbaar beantwoord jij m'n retorische vraag anders dan ikzelf zou doen.

Wat is volgens jou het uiteindelijke doel van een terrorist?

Is dat doel de afgelopen jaren dichterbij gekomen of verder weg geraakt?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2015 20:24:25 ]
pi_148817720
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 20:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Is dat relevant? Blijkbaar beantwoord jij m'n retorische vraag anders dan ikzelf zou doen.

Wat is volgens jou het uiteindelijke doel van een terrorist?

Is dat doel de afgelopen jaren dichterbij gekomen of verder weg geraakt?
Dat doel is dichterbij gekomen. Voor 9/11 was het moslimextremisme op sterven na dood, of althans marginaal.

Wat aanslagen en paar oorlogen verder en het extremisme heeft meer aanhang dan ooit.

De docu The Power of Nightmares is het kijken waard.
pi_148817749
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 20:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat doel is dichterbij gekomen. Voor 9/11 was het moslimextremisme op sterven na dood, of althans marginaal.

Wat aanslagen en paar oorlogen verder en het extremisme heeft meer aanhang dan ooit.

De docu The Power of Nightmares is het kijken waard.
Nogmaals: Welk doel?
pi_148817943
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 20:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Nogmaals: Welk doel?
Groter worden. Zieltjes winnen. Meer gekkies rekruteren.
pi_148818269
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 20:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Groter worden. Zieltjes winnen. Meer gekkies rekruteren.
En dan? Groter worden en meer gekkies recruteren doe je om iets anders te bereiken; het is geen doel op zich.
pi_148818722
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 20:38 schreef Igen het volgende:

[..]

En dan? Groter worden en meer gekkies recruteren doe je om iets anders te bereiken; het is geen doel op zich.
Als je naar IS kijkt, dan is hun uiteindelijke doel om hun invloed in het Midden-Oosten uit te breiden, alsmede hun territorium. De westerlingen uit de regio verjagen zouden ze ook mooi vinden.

Stap 1 is echter om meer zieltjes te winnen.

Sorry, maar is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen?

Wat denk jij dat die lui willen? Zoveel mogelijk mensen opblazen met als gevolg dat moslims en westerlingen beste vriendjes worden?
pi_148820153
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 20:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je naar IS kijkt, dan is hun uiteindelijke doel om hun invloed in het Midden-Oosten uit te breiden, alsmede hun territorium. De westerlingen uit de regio verjagen zouden ze ook mooi vinden.
Kijk aan.

Ik denk dat aanslagen voor veel politici juist reden zijn om een oorlog tegen IS te willen voeren, zodat ze hun invloed en territorium juist zullen verliezen.
quote:
Stap 1 is echter om meer zieltjes te winnen.

Sorry, maar is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen?
Sorry, maar dit is echt een gevalletje van
"1. Zieltjes winnen
2. ???
3. PROFIT!"
quote:
Wat denk jij dat die lui willen? Zoveel mogelijk mensen opblazen met als gevolg dat moslims en westerlingen beste vriendjes worden?
Nee, natuurlijk niet.

Misschien moeten we hier op de middelbare school eens grondig wat aandacht besteden aan SMART-doelstellingen, het schrijven van een bedrijfsplan etc. etc. Misschien dat die Syrië-gangers daar wat van oppikken, en leren hoe ze met minder aanslagen en minder doden meer resultaten kunnen halen. :P
pi_148820523
Beste Igen, ik besef dat je nooit gaat schrijven: 'Ja Koos, je hebt gelijk'. Dit is immers FOK!

Of je het nou dom vindt of niet, om meer invloed te kunnen uitoefenen zullen clubs als IS meer zieltjes moeten winnen. Dat doen ze onder meer door aanslagen te plegen en het westen tegen zich in het harnas te jagen.

Nu roep jij: 'ja, maar ze worden nu juist weggeblazen door het westen'.

Ik denk echter dat die lui voldoende zelfvertrouwen hebben na twee succesvolle guerilla-oorlogen in Afghanistan en een voor hen niet onaardig einde van de Amerikaanse oorlog in Irak.
pi_148821327
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 21:15 schreef KoosVogels het volgende:
Beste Igen, ik besef dat je nooit gaat schrijven: 'Ja Koos, je hebt gelijk'. Dit is immers FOK!

Of je het nou dom vindt of niet, om meer invloed te kunnen uitoefenen zullen clubs als IS meer zieltjes moeten winnen. Dat doen ze onder meer door aanslagen te plegen en het westen tegen zich in het harnas te jagen.

Nu roep jij: 'ja, maar ze worden nu juist weggeblazen door het westen'.
Inderdaad. Jij noemt een noodzakelijke voorwaarde, maar het is nog geen voldoende voorwaarde.
quote:
Ik denk echter dat die lui voldoende zelfvertrouwen hebben na twee succesvolle guerilla-oorlogen in Afghanistan en een voor hen niet onaardig einde van de Amerikaanse oorlog in Irak.
Ook zelfvertrouwen is op zichzelf nog geen voldoende voorwaarde voor succes.
pi_148821908
Uitzending van Jauch begint nu. Om weer on-topic te komen.
pi_148824778
Goeie uitzending. Ik ben positief verrast over de gematigdheid van alle gasten; dat ze toch best probeerden naar elkaar te luisteren en elkaar te begrijpen.

En ook goed om te zien dat die mevrouw Oertel van Pegida nadrukkelijk afstand nam van de al te xenofobe ideeën van een deel van de aanhang.
pi_148829600
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 21:09 schreef Igen het volgende:
SMART-doelstellingen
Managersjargon - brrrrr -
n/o , het is een van die dingen die elk logisch denkend mens zelf heeft bedacht en dan plakken ze er een bestaand woord op waarmee het gepimpt wordt zodat het trendy wordt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148829693
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 01:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Managersjargon - brrrrr -
n/o , het is een van die dingen die elk logisch denkend mens zelf heeft bedacht en dan plakken ze er een bestaand woord op waarmee het gepimpt wordt zodat het trendy wordt.
Ik maakte ook wel es foto's van mezelf als ik ergens was, bleek dat later een selfie te heten...

Zijn "islamisering" en "islamofobie" niet net zulke "gepimpte trendy woorden"?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_148830122
quote:
12s.gif Op maandag 19 januari 2015 02:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik maakte ook wel es foto's van mezelf als ik ergens was, bleek dat later een selfie te heten...

Zijn "islamisering" en "islamofobie" niet net zulke "gepimpte trendy woorden"?
Islamofobie is als eerste uitgesproken door Khomeini, en derhalve ook niet serieus te nemen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_148830939
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 23:01 schreef Igen het volgende:
Goeie uitzending. Ik ben positief verrast over de gematigdheid van alle gasten; dat ze toch best probeerden naar elkaar te luisteren en elkaar te begrijpen.

En ook goed om te zien dat die mevrouw Oertel van Pegida nadrukkelijk afstand nam van de al te xenofobe ideeën van een deel van de aanhang.
Die politieke gespreksronde is imho typisch duits, niemand valt elkaar direkt in de rede en men laat elkaar netjes uitpraten en doet alle moeite zeer correct te formuleren.

Iig was het enorm hoopvol dat iemand van PEGIDA eindelijk ook de eigen posities uitlegde en bereid was vragen te beantwoorden... Imho bleek daruit juist ook dat het zeer negatieve en rechtsextreme beeld dat rondom PEGIDA ontstaan is zeker ook kon ontstaan doordat deze zelf contact met de pers vermeden.

Of het 'slim' was van die mevrouw Oettel zich te distantieren van de uitspraken van de eigen demonstranten, waarvan benadrukt werd dat het een 'normale' uitsnede was uit urenlang filmmateriaal van interviews met PEGIDA-demonstranten (het onversneden materiaal was via internet geheel te bekijken), weet ik niet en hierbij heb ik wat twijfels.

Het werpt ook de vraag op in hoeverre die gematigdheid (die ook al weergegeven werd in de 'politieke positie-papier' waaraan ook in de zending gerefereerd werd en waarvan door anderen aangegeven dat die punten merendeels juist als heel gematigd en deels eigenlijk ook vervuuld gezien kunnen worden, bv de 'eis? dat enkel asiel gegeven mag worden aan vluchtelingen uit oorlogsgebieden is bv nu al in de duitse asielwet verwerkt, dit is ook voorbehouden aan zulke vluchtelingen).

Eerlijk gezegd denk ik ook dat er een behoorlijk verschil bestaat tussen de 'officiele positie' van PEGIDA, haar organisatoren en hoe bv mevrouw Oettel zich uitdrute in die gespreksronde, en de vele sentimenten van de demonstranten in Dresden.

Het viel me ook op dat bv die man van de AfD eigenlijk veel verder ging op het inspelen op die sentimenten en afkeer van de Islam en/of buitenlanders/asielzoekers... Daarbij bij Frau Oettel kennelijk op afkering stootte en vervolgens redelijk genegeerd werd
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_148831192
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 21:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Inderdaad. Jij noemt een noodzakelijke voorwaarde, maar het is nog geen voldoende voorwaarde.
Voldoende voorwaarde voor wat?

Dergelijke groeperingen hebben nieuwe aanwas nodig. Dat doe je door je profileren. Daarover stonden daags na de aanslag in Parijs ook wat interessante stukken over in de media. De verschillende terreurclubs waren er als de kippen bij om de aanslag op te eisen. Zo'n actie geeft hen aanzien en zal potentiele leden in hun armen drijven, zo was de visie van de 'experts'.

Daarbij is, nogmaals, een anti-islamitische houding in het westen koren op de molen van clubs als IS en Al Qaida.

quote:
Ook zelfvertrouwen is op zichzelf nog geen voldoende voorwaarde voor succes.
Natuurlijk niet, maar het laat zien dat ze niet bang zijn om de strijd aan te gaan.
pi_148832016
Imho is het niet heel nuttig in een discussie over pegida teveel te gaan discussieren over de situatie in Frankrijk of Syrie..
daarover zijn imho eigen topics...

de situatie in Duitsland is wat dat betreft wel anders en het kan nuttig zijn ook de verschillen te beseffen.

Het gevaar hier komt eerder van Salafistische groepen, die overigens sterker aanwezig zijn in het gebied rondom het Ruhrgebied (NRW, Dortmund, duisburg, specifiek rondom Neu-Ulm, B-W, Sauerland (Sauerland-bombergruppe uit 2007 die al bv contacten tot de Salafisten hadden)).
deze hebben ook contacten met berlijn (Al-Nur moskee)

In Oost-duitsland komen momenteel extremistische groepen op rondom vooral Kaukasische extremisten, opvallend veel extremisten uit Dagestan en Tsetsjenie zijn daar actief (vorige week is een terreur-netwerk rondom ee imam uit Dagestan en enkele financiers opgerold in de berlijnse wijk Wedding).

Bij De westelijke Salafisten gaat het opvallend vaak om 'Konvertiten'... ofwel duisters uit een niet-moslim achtergrond die zich bekeerden tot de Islam of er later mee in aanraking kwamen, vaak zijn de ouders geen moslims en spreken deze zelf geen arabisch, opvallend vaak gaat het om redelijk geisoleerde jongens, die een mislukte schoolcarriere hadden en soms criminele problemen die in contact komen met de salafisten en radicaliseren.

Uit berichten van de Verfassungsschutz blijken juist migranten uit een moslim-achtergrond, zeker ook als ze zelf arabisch spreken vaak beter 'weerbaar' tegen Salfistische extermisten.
maar bv jongens uit duitse of duits-russische achtergronden kunnen makkelijk aangezet worden tot geweld en terreur (bv de Sauerlandgruppe bestond uit een jongen van turks seculiere afkomst, een duitse autochtoon en een russisch-duitser).

Ook interssant is het geval van Robert Baum, een autochtone duitse jongen uit Solingen die onder invloed van de Salafisten raakte (vader vroeg gestorven, mislukte schoolcarriere) vanaf 2009..
uiteindelijk werd hij in London gearresteerd met een handleiding bommen te bouwen (na de veroordeling werd de rest van de 12 maanden gevangenisstraf voorwaardelijk gegeven)
en die uiteindelijk naar Syrie/Irak reisde en begin vorig jaar een zelfmoordaanslag in Irak zou hebben gepleegd waarbij tot 50 mensen omkwamen.
http://www.stern.de/tv/st(...)-syrien-2087492.html

Dit soort psychologische profielen komen overeen met bv ook de doelgroepen van Neo-nazi groepen en het werven van geweldsbereide jongeren door deze (bv zijn er duidelijke overeenkomsten tussen bv Robert Baum en bv Uwe Böhnhardt van de NSU beide laag opgeleid en mogelijk intellectueel niet eer begaafd, beinvloedbaar door anderen en in de vroege puberteit getraumatiseerd door de dood van een na familielid)
pi_148832431
Radicale moslimjongeren vluchten weg uit Nederland uit angst opgepakt te worden.
Bewijs dat het helpt om je weerbaar op te stellen.
pi_148832436
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 08:43 schreef RM-rf het volgende:
Die politieke gespreksronde is imho typisch duits, niemand valt elkaar direkt in de rede en men laat elkaar netjes uitpraten en doet alle moeite zeer correct te formuleren.
Wat een verademing idd vergeleken bij de doorsnee Nederlandse talkshow waar het meestal meer op een kippenhok lijkt en het vooral heel gezellig moet zijn.

quote:
Iig was het enorm hoopvol dat iemand van PEGIDA eindelijk ook de eigen posities uitlegde en bereid was vragen te beantwoorden... Imho bleek daruit juist ook dat het zeer negatieve en rechtsextreme beeld dat rondom PEGIDA ontstaan is zeker ook kon ontstaan doordat deze zelf contact met de pers vermeden.

Of het 'slim' was van die mevrouw Oettel zich te distantieren van de uitspraken van de eigen demonstranten, waarvan benadrukt werd dat het een 'normale' uitsnede was uit urenlang filmmateriaal van interviews met PEGIDA-demonstranten (het onversneden materiaal was via internet geheel te bekijken), weet ik niet en hierbij heb ik wat twijfels.
Ze zit natuurlijk een beetje in een spagaat. De voorbeelden die werden getoond waren nog geeneens zo extreem imho, maar doordat het uiteindelijk toch weer steeds over buitenlanders gaat als pijnpunt blijft het gevoelig en heeft ze weinig speelruimte. Overigens vond ik dat Jauch wel heel makkelijk Köln /Berlijn als voorbeeld nam waar het zo goed zou gaan met 10% moslims en het woord "differentiëren" kan ik ook even niet meer horen.

quote:
Eerlijk gezegd denk ik ook dat er een behoorlijk verschil bestaat tussen de 'officiele positie' van PEGIDA, haar organisatoren en hoe bv mevrouw Oettel zich uitdrute in die gespreksronde, en de vele sentimenten van de demonstranten in Dresden.
Dat weet ik wel zeker, maar dat is iets wat je bij de meeste politieke partijen ziet en echt byzonder vind ik dat ook niet. Uiteindelijk is het toch ook een hoop onvrede mbt de politiek in z'n algemeenheid en dat neem je niet weg doordat men nu een keer met elkaar praat. Er zijn gewoon een hoop boze burgers net als in Nederland en dat zal ook nog wel een tijdje zo blijven. Overigens kreeg ik vooral kromme tenen van die gozer van het CDU, maar dat kwam vooral door zijn "fanatieke" optreden. Oettel viel me reuze mee als je in acht neemt dat ze voor het eerst in haar leven in zo'n (media)situatie zat vergeleken met de oude vossen om haar heen.

Het valide punt dat het gewoon niet aan mensen is uit te leggen dat de wet er wel is, maar niet wordt nageleefd wordt dan wel weer een beetje onderuit gehaald door de enorme straflijst van Bachmann. Gewoon niet slim om zo iemand in je organisatie te hebben. Kun je zeggen wat je wilt over tweede kansen, maar die is bij hem ook al lang overschreden.

Niemand die zal zeuren als je boegbeeld een keer in de fout is gegaan, maar als je criminaliteit als 1 van je speerpunten maakt, dan is iemand die de laatste 10 jaar geregeld voor de rechter staat en zelfs langere tijd in de gevangenis heeft gezeten nou niet echt geloofwaardig.
pi_148832492
Deze mensen zijn over tien jaar helden wanneer Europa overgenomen is door de islam :+
pi_148833751
pi_148833754
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 10:17 schreef Diqiu-Long het volgende:
Deze mensen zijn over tien jaar helden wanneer Europa overgenomen is door de islam :+
  † In Memoriam † maandag 19 januari 2015 @ 11:08:40 #55
230491 Zith
pls tip
pi_148833813
quote:
Dat roept men al 14 jaar joh.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 19 januari 2015 @ 11:09:03 #56
427108 flufffy
totò schillaci
pi_148833823
WIR SIND DAS VOLK

w/ w/ w/ w/ w/ w/ *O* *O* *O* *O* *O*

maandag 19 januari 2015 @ 11:15:11 #57
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148834038
quote:
Ik las vanmorgen juist dat ze massaal op de vlucht slaan:

NWS / Nederlandse radicale moslims slaan op de vlucht
Say what?
pi_148834666
quote:

[..]

Het is ook wel eens anders bij Jauch. En die mevrouw Oertel hakkelde af en toe wel een beetje, dus als anderen in het debat kwade bedoelingen hadden gehad dan hadden ze alle kans gehad. Dus vandaar: het viel me mee. :)
quote:
Het viel me ook op dat bv die man van de AfD eigenlijk veel verder ging op het inspelen op die sentimenten en afkeer van de Islam en/of buitenlanders/asielzoekers... Daarbij bij Frau Oettel kennelijk op afkering stootte en vervolgens redelijk genegeerd werd
Dat was ook wel interessant ja.
pi_148879539
Legida wil morgen 60.000 mensen op de been brengen in Leipzig.
4000 politie-agenten moeten voor de veiligheid gaan zorgen. Bachmann laat nog open of hij wel of niet komt. Overigens hebben van links tot rechts een hoop mensen kritiek geuit op het verbieden van de demo's van afgelopen maandag.
http://www.sz-online.de/s(...)isieren-3019115.html
pi_148880522
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 17:12 schreef Kingstown het volgende:
Legida wil morgen 60.000 mensen op de been brengen in Leipzig.
4000 politie-agenten moeten voor de veiligheid gaan zorgen. Bachmann laat nog open of hij wel of niet komt. Overigens hebben van links tot rechts een hoop mensen kritiek geuit op het verbieden van de demo's van afgelopen maandag.
http://www.sz-online.de/s(...)isieren-3019115.html
Van 4800 naar 60.000? Als alle demonstranten uit Dresden überhaupt komen opdagen, lijkt me dat nogal een groot aantal. Ben benieuwd.
In het artikel is overigens ook te lezen dat er al 19 tegendemonstraties zijn aangemeld.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_148898294
quote:
Preekverbod priester die bij Pegida sprak

Een priester die maandag tijdens een demonstratie van de anti-islambeweging Pegida sprak, mag voorlopig niet preken. Bisschop Felix Genn van Münster heeft hem verboden zich binnen en buiten kerken namens de Rooms-Katholieke Kerk uit te laten.

De 67-jarige priester, die geen pastorale functie meer vervult, verspreidde volgens het bisdom tijdens de demonstratie in de stad Duisburg clichés over de islam. De man had er bovendien kritiek op dat enkele weken geleden de verlichting van de Dom van Keulen tijdens een Pegidamanifestatie was gedoofd.

Volgens het bisdom legde de geestelijke met zijn uitlatingen waarvoor hij zijn gezag als priester zou hebben misbruikt, „de basis voor rechtse ideologieën, vreemdelingenhaat en een tegen elkaar uitspelen van godsdiensten waarvoor in de katholieke kerk geen plaats is”. Genn heeft de priester schriftelijk meegedeeld dat hij zulke toespraken niet wil en kan toestaan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_148900061
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 17:36 schreef tofastTG het volgende:

Van 4800 naar 60.000? Als alle demonstranten uit Dresden überhaupt komen opdagen, lijkt me dat nogal een groot aantal. Ben benieuwd.
In het artikel is overigens ook te lezen dat er al 19 tegendemonstraties zijn aangemeld.
Het lijkt mij ook heel optimistisch geschat van de organisatoren, maar we gaan het meemaken vanvond. Overigens is er een onderzoek ingesteld naar uitspraken die Bachmann zou hebben gedaan via FaceBook vorig jaar september (dus nog voordat Pegida begon met demonstreren). Onderzocht wordt of de uitspraken idd van hem zijn en of ze mogelijk strafbaar zijn. Termen als „Dreckspack“, „Viehzeug“ en „Gelumpe“ zouden zijn gebruikt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens blijft het probleem van Pegida buiten Dresden dat er vooral een hoop NPD-aanhangers meelopen en zolang die het beeld bepalen zal het moeilijk worden om een grote beweging te worden.
pi_148901117
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 09:01 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Het lijkt mij ook heel optimistisch geschat van de organisatoren, maar we gaan het meemaken vanvond. Overigens is er een onderzoek ingesteld naar uitspraken die Bachmann zou hebben gedaan via FaceBook vorig jaar september (dus nog voordat Pegida begon met demonstreren). Onderzocht wordt of de uitspraken idd van hem zijn en of ze mogelijk strafbaar zijn. Termen als „Dreckspack“, „Viehzeug“ en „Gelumpe“ zouden zijn gebruikt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens blijft het probleem van Pegida buiten Dresden dat er vooral een hoop NPD-aanhangers meelopen en zolang die het beeld bepalen zal het moeilijk worden om een grote beweging te worden.
Heb je de vertaling voor die Duitse termen?
pi_148901680
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 10:00 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Heb je de vertaling voor die Duitse termen?
zijn gewoon wat scheldwoorden: 'tuig', 'viezerikken', 'Afval'..
misschien niet net, maar niet strafbaar en al helemaalé niet als deze uitspraken gedaan zijn in een besloten niet publieke omgeving.

het geeft wel aan dat iemand als Bachmann onder een vergrootglas komt te liggen en vermoedelijk niet erg geschikt is als 'aanvoerder' van een beweging die de middenklasse en gewone burgers wil vertegenwoordigen.
(Er blijkt ook nu een private rechtzaak tegen Bachmann te lopen wegens het jarenlang weigeren alimentatie voor zn zoon te betalen, en natuurlijk heeft hij zn verleden met meerdere veroordelingen , deels wegens drugsdelicten en contacten in het pooiermilieu)

Oertel lijkt daarin voorlopig geschikter.
Sowieso lijkt het nu te zijn dat Pegida zich opent naar de pers en mogelijk andere partijen, bv ook de fractievoorziter van de SPD (Oppermann) heeft aangegeven bereid te zijn met PEGIDA te spreken, mits deze zich ver houden van racistische parolen.

Aan de andere kant lijkt het wel te zijn dat PEGIDA zich nu erg nauw verbind met de Leipziger variant LEGIDA en deze als 'officiele' Pegida-demonstratie acepteert.
Leipzig wordt echter georganiseerd door openlijke NPD aanhangers en hebben ook een ietwat afwijkend programma waarin duidelijke NPD-standpunten aangehaald worden..

Bv pleitte de LEGIDA (Leipzig) in een Positiepapier letterlijk voor het creeren van een 'Vereinigte Staaten von Europa' welke dan de vluchtelingenpolitiek zou moeten organiseren/controleren (en zelfs dat Rusland lid zou moeten worden hiervan, sowieso zijn die erg openlijk pro-Rusland en pro-Poetin)... zelfs Bachmann herhaalde die eis, overigens met ook veel vraagtekens uit de eigen achterban.
(Ik heb de indruk dat Bachmann zelf wat radicaler is dan zn mede-organisatoren, en die nauwe band met leipzig misschien ook eerder een persoonlijke keuze is die niet noodzakelijk door anderen gedeeld wordt)
pi_148902166
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 10:26 schreef RM-rf het volgende:
zijn gewoon wat scheldwoorden: 'tuig', 'viezerikken', 'Afval'..
misschien niet net, maar niet strafbaar en al helemaalé niet als deze uitspraken gedaan zijn in een besloten niet publieke omgeving.
Hangt van de context af en als die context is dat het tegen 1 speciale groep gericht is, dan vraag ik me serieus af of het niet strafbaar zou kunnen zijn, maar daarvoor ken ik de Duitse strafwetgeving niet goed genoeg.

Overigens las ik net dat men zich in Leipzig voorbereid op 100.000 mensen die gaan betogen (voor en tegen). Ik hoop het beste, maar met dat soort aantallen en de onderliggende woede vrees ik dat het niet helemaal zonder problemen gaat verlopen. Overigens heeft ook het CDU ondertussen een soort van handreiking gedaan richting Pegida middels Stanislaw Tillich. Bij het CDU bestaat ondertussen het idee dat een groot deel van de Pegida sympathisanten ooit CDU stemden.
pi_148903046
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 10:46 schreef Kingstown het volgende:
Hangt van de context af en als die context is dat het tegen 1 speciale groep gericht is, dan vraag ik me serieus af of het niet strafbaar zou kunnen zijn, maar daarvoor ken ik de Duitse strafwetgeving niet goed genoeg.
Duits strafrecht biedt daartoe duidelijk veel minder mogelijkheden, in nederland worden zulke zaken snel via WvStrfR. 137 gedaan; onder Belediging, en staat men ook 'Belediging van een groep' toe

Duitsland kent §186 üble Nachrede http://www.gesetze-im-internet.de/stgb/__186.html
hierbij moet echter de klager veel meer bewijzen, bv dat het ook op de persoon gericht is (algemene 'groepen' die zich beledigt kunnen voelen erkent men niet als strafdaad, enkel onder §193 erkent men onder zeer specifieke beperkende voorwaarden het 'berechtigde Interessen' als een bepaalde groep zich bendaeld kan voelen, maar dat moet dan aangetoond worden).

Bv Thilo Sarrazin kon probleemloos een hoop dingen over immigranten in bv Neuköln beweren en heeft nooit hoeven te vrezen voor een strafrechterlijke vervolging..
iets dat overigens imho de discussie ook geen goed gedaan zou hebben, ook in nederland lijkt het de polarisatie te versterken en het gebrek aan discussie erger te maken...

In geval van Sarrazin bleken wel een hoop van zn beweringen te weerleggen door wetenschappers en onderzoek (alhoewel het 'gevoel' dat sarrazin beschreef bij een deel van de bevolking gewoon blijft bestaan)

Overigens,
Er is nog een pijnlijke foto van Lutz Bachmann opgedoken
eentje waar hij zich als Hitler, inclusief hitlersnor en haar uitdoste en eronder schreef: "Er is wieder da!"
http://www.huffingtonpost(...)eetlnkushpmg00000067
Bachmann bevestigd tegenover BILD dat de foto idd van hemzelf is, maar een 'grapje' was
http://www.bild.de/politi(...)k-39430448.bild.html

Tja, ik vrees dat Pegida werkelijk beter Bachmann een tijdje op een zijspoor moet zetten, want die doet met zulke dingen de beweging erg grote schade aan en maakt vooral zichzelf belachelijk op deze manier.

Ik betwijfel overigens sterk of LEGIDA werkelijk zoveel demonstranten zal aantrekken:
vorige week hadden ze minder dan 5000 en ik betwijfel sterk of ze nu groter worden dan Pegida in Dresden, die op hun hoogtepunt 25000 haalden.

[ Bericht 8% gewijzigd door RM-rf op 21-01-2015 11:31:22 ]
pi_148904405
Het probleem van dat hele PEGIDA gebeuren is volgens mij dat hun officiële standpunten helemaal niet spannend genoeg zijn om zoveel demonstranten te trekken. En dan worden je betogingen al snel gekaapt door andere groeperingen.

Overigens, die foto is wel echt heel pijnlijk.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  woensdag 21 januari 2015 @ 12:18:31 #68
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_148904763
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 11:17 schreef RM-rf het volgende:

Overigens,
Er is nog een pijnlijke foto van Lutz Bachmann opgedoken
eentje waar hij zich als Hitler, inclusief hitlersnor en haar uitdoste en eronder schreef: "Er is wieder da!"
http://www.huffingtonpost(...)eetlnkushpmg00000067
Bachmann bevestigd tegenover BILD dat de foto idd van hemzelf is, maar een 'grapje' was
http://www.bild.de/politi(...)k-39430448.bild.html

[ afbeelding ]

Is waarschijnlijk grap geweest of een reactie op de Godwins, maar dit is natuurlijk een geweldige voorzet voor zijn tegenstanders.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 21 januari 2015 @ 12:21:08 #69
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_148904845
quote:

[..]

Inderdaad, een telefoontje of mailtje whatever geeft de gevestigde orde meteen een reden om de door hen ongewenste demonstratie te dwarsbomen. En anders verzinnen ze zelf wel wat.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_148905047
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 12:18 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Is waarschijnlijk grap geweest of een reactie op de Godwins, maar dit is natuurlijk een geweldige voorzet voor zijn tegenstanders.
de foto is schijnbaar wat ouder, maar wel dit jaar nog gemaakt voordat de Pegida demonstraties hem bekend maakten..
Hij heeft zelf ook aangeven (aan BILD) 'dat het een grapje was'

toch is het gewoon een erg onprettig beeld voor een organisatie als een gezichtsbepalend figuur letterlijk zo dat gezicht als hitler presenteerd.. ook als dat enige maanden voorheen was en hij toen niet wist een publiek figuur te gaan worden.

Ik betwijfel sterk of zo'n figuur 'houdbaar' is als het de organisatie en haar geloofwaardigheid sterk zal schaden..
Ik denk zelf niet dat Pegida enkel kan bestaan mét Lutz Bachmann..

sowieso is die al door zn strafrechterlijk verleden (en het geven dat hij zelf vnaar Afrika vluchtte voor een veroordeling en dus zelf misschien meer zo'n 'opportunistische criminele vluchteling' is dan wat er door hemzelf vaak beweerd wordt over die mensen die vluchtten voor moslim-terreur uit bv Syrie of Somalie/Eritrea/Soedan).

Bv iemand als Frau Oertel kan veel geloofwaardiger en overtuigender een publieke rol spelen als 'Gewone burgerlijke middenklasse-vrouw die zich zorgen maakt over de toestroom van migranten en/of invloed van de islam';
en daarmee misschien meer bereiken qua invloed nemen op de politiek, wat toch eigenlijk hun doel zou kunnen zijn (een ander 'doel' kan ik me niet voorstellen, ik neem aan dat ze 'iets' willen bereiken).

quote:
13s.gif Op woensdag 21 januari 2015 12:21 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Inderdaad, een telefoontje of mailtje whatever geeft de gevestigde orde meteen een reden om de door hen ongewenste demonstratie te dwarsbomen. En anders verzinnen ze zelf wel wat.
De reden waarom de politie die demonstratie afzegde wordt momenteel sterk bekritiseerd omdat er sterke twijfels zijn bij de gevaarinschatting..
Feitelijk betrof de 'bedreiging' niet meer dan een in het arabisch opgestelde Tweet van een (buitenlands) Twitter-account dat bekend is onder Islam-fundamentalisten en waar opgeroepen werd aan islam-fundamentalisten zich 'onder het publiek te begeven en Bachmann te doden..
een concrete dreiging dat personen dit zouden opvolgen is er niet en ook lijkt er geen aanleiding te zijn personen vast te nemen of zelfs reden voor een Strafaanklacht of verdere vervolging.

Het is goed mogelijk dat de Politie in Dresden over-gereageert heeft, deels misschien in combinatie met de opgehitste stemming na de moord op de Eritrese asielzoeker de week ervoor.
(Daarbij speelt dan mogelijk ook de wijfelachtige initiele reactie van de Politie op die moord, die initieel dat inschatten als een 'natuurlijke dood' en geen geweldsmisdrijf, wat het verdere onderzoek wel behinderde)

Enkel is het zeker ook geen situatie die voor de politieke 'Elite', zowel niet in Sachsen als Berlijn erg prettig komt, omdat juist hierdoor de veiligheidssituatie de te meer een plicht voor het Land of de Bund wordt ..
en het nu aan de politiek is om ook veiligheid voor PEGIDA te organiseren.
Toezeggingen zijn ook al gedaan, inclusief sterke druk om al komende maandag de Pegida-demonstrantie in Dresden absoluut te laten dorgaan, begeleid door een veiligheidsconcept onder verantwoording van de Dresdener Polizei

Er wordt in Duitsland weld egelijk een grote waarde aan het recht op demonstreren gehecht (bv ook de NPD heeft vaak succes als hun aanvragen om te mogen demonstreren afgewezen worden en ze daartegen stappen ondernemen... wat er vaak toe leid dat de rechter dwingt Neo-nazi demonstraties toe te staan, waar vervolgens niemand komt opdagen of enkel tegendemonstranten)

[ Bericht 18% gewijzigd door RM-rf op 21-01-2015 12:55:13 ]
  woensdag 21 januari 2015 @ 18:37:49 #71
104871 remlof
Europees federalist
pi_148916568
Bachmann is opgestapt vanwege die Hitler-foto.
pi_148916629
Pegida breidt zich uit naar Vlaanderen meldt de Standaard

quote:
Pegida, de Duitse volksbeweging tegen islamisering, breidt zich uit naar Vlaanderen. Dat meldt De Standaard.

Pegida Vlaanderen wil maandag, 26 januari betogen in Antwerpen. Er is ook een tegendemonstratie aangekondigd door het linkse burgerinitiatief Hart Boven Hard. Pegida Vlaanderen meldt in een persbericht: "Volksbijeenkomst voor vrijheid en tegen islamisering, Conscienceplein, Antwerpen, 20.00 uur".

Confrontatie
Hart Boven Hard organiseert daaraan voorafgaand een tegenbetoging vanaf 18.30 uur: 'Vertrek om 18.30uur aan het Mechelseplein'. Zowel de politie als de beweging zelf willen iedere confrontatie met Pegida Vlaanderen vermijden.

Dreigingsniveau
Wim Van Rooy, woordvoerder van Pegida Vlaanderen, blijkt overigens zijn hand niet in het vuur te durven steken voor de betoging van maandag: "De manifestatie kan enkel doorgaan wanneer ons land het dreigingsniveau afzwakt. Als we op niveau 3 blijven, begrijpt Pegida dat het evenement op een andere datum zal moeten plaatsvinden."

'Kort lontje'
"We moeten kritische vragen durven stellen over de Islam", aldus Van Rooy tegen De Standaard. "Die ideologie - soldatenreligie, zo u wil - heeft het gezond verstand van moslims uitgeschakeld. Daardoor zijn ze vaak erg fanatiek, hebben ze een kort lontje en belanden ze in de gevangenis. We moeten enkel nog onze hand uitreiken naar moslims die ze willen aannemen, en niet naar zij die onze hand afhakken." (De Standaard)
bron

Daarna Pegida Nederland?
I´m back.
pi_148916725
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

bron

Daarna Pegida Nederland?
Inshallah!
Allah Al Watan Al Malik
pi_148916739
quote:
Oops, dat zet het een en ander in perspectief.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 21 januari 2015 @ 18:44:14 #75
198365 Morendo
The Real Deal
pi_148916762
quote:

[..]

bron

Daarna Pegida Nederland?
Ze kunnen zich beter op de Latijnse landen richten. Daar ligt de werkloosheid wat hoger.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_148916788
quote:
14s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:44 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ze kunnen zich beter op de Latijnse landen richten. Daar ligt de werkloosheid wat hoger.
NWS / Pegida breidt zich uit naar Vlaanderen.... daarna Nederland?
Topic.
I´m back.
pi_148917346
Demo loopt helaas uit de hand. Was te verwachten, maar toch jammer.
pi_148925619
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 19:00 schreef Kingstown het volgende:
Met elkaar? Of een van de groepen richting de politie?
pi_148925934
Hun oprichter heeft zijn masker afgezet.

Ik zei toch. Het gaat ze niet om de islam.
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
pi_148926950
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 19:00 schreef Kingstown het volgende:
Rellen?
pi_148930353
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 22:18 schreef Samuray13 het volgende:
Hun oprichter heeft zijn masker afgezet.

Ik zei toch. Het gaat ze niet om de islam.
pi_148930368
quote:
14s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:37 schreef remlof het volgende:
Bachmann is opgestapt vanwege die Hitler-foto.
En hij heeft buitenlanders gespuis genoemd las ik?
pi_148930397
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:05 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Nou en? Dat doet half Nederland ook, elke dag!
pi_148930445
quote:
10s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:06 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Nou en? Dat doet half Nederland ook, elke dag!
Bedankt Lemmeb.
pi_148930546
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:08 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Bedankt Lemmeb.
Waarvoor?
pi_148930967
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:05 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Veel van hen zijn ook gewoon gespuis.
pi_148930968
quote:

[..]

bron

Daarna Pegida Nederland?
Het staat hen vrij om dat te proberen maar het lijkt me voor hen vruchtbaarder om samen te proberen te werken met de PVV.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148931007
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:27 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Veel van hen zijn ook gewoon gespuis.
Aha. :)
pi_148934844
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 22:43 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Rellen?
tegenstanders hadden vooraf twee brandende vuilcontainers op een spoorweg gezet om de aanreis voor eventuele Pegida-aanhangers te voorkomenb.
later zijn op het stationsplein confrontaties geweest tussen tussen tegen en voorstanders, met kennelijk meerdere gewonden (ook een aantal gewondde politieagenten die hen uit elkaar probeerden te halen, vooral tegenstanders hebben met vuurwerk op agenten geschoten).

Verder zijn er enkele journalisten door LEGIDA-aanhangers aangevallen en eentje is in elkaar geslagen en moest naar het ziekenhuis.

Er kwamen duidelijk minder demonstranten dan vooraf aangekondigd, enkele schattingen bleven onder de 10.000 en de politie geeft een officiele schatting van rond de 12.000, de organisatie bewert dat er 15.000 mensen waren..
duidelijk minder dan de 40.000 of 100.000 die vooraf geroepen waren (waarbij die 100.000 zich op voor- en tegenstanders beriep)

Overigens heeft ook PEGIDA ook officieel afstand genomen van het organisatiecommitee van LEGIDA , die volgens hen (Oertel, die nu na Bachman de leiding lijkt te hebben overgenomen) te radikaal en extremistisch zijn
http://www.welt.de/politi(...)erkskoerpern-an.html
quote:
Differenzen zwischen Legida und Pegida

Zwischen dem islamkritischen Bündnis Pegida in Dresden und seinem Leipziger Ableger Legida gibt es zudem offensichtlich Differenzen. Pegida-Sprecherin Kathrin Oertel kündigte am Mittwoch rechtliche Schritte gegen die Gruppe Legida an, die am Mittwochabend in der Messestadt Tausende Menschen mobilisierte.

Die Legida-Organisatoren hätten bis Mittwoch keine klare Erklärung abgegeben, "dass sie den Forderungskatalog von Pegida Dresden übernehmen". "Alles, was heute Abend in Leipzig gesagt und gefordert wird, ist nicht mit uns abgesprochen. Das kann sich für die einheitliche Wahrnehmung unserer Bewegung als kontraproduktiv erweisen. Daher prüfen wir eine Unterlassungsklage", so Oertel.
pi_148934917
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het staat hen vrij om dat te proberen maar het lijkt me voor hen vruchtbaarder om samen te proberen te werken met de PVV.
Heel eerlijk gezegd denk ik dat enerzijds PEGIDA zelf naar nederlands en vlaamse maatstaven veels te 'gematigd' is... Islam-kritiek is hier veel harder en uitgesprokener.
Pegida lijkt ook sterk beinvloed te worden door christelijk-religieuze standpunten (veel kruisbeelden die meegedragen worden) en heeft ook een opvallende anti-amerikaanse en pro-russiche ondertoon.

Bij Nationalistische groepen is er al heel snel een probleem in het samenwerken tussen verschilende protest-culturen..
Een multi-cultuur van nationalisme's lijkt een Contradictie.

Alhoewel het me een lovenswaardig initiatief lijkt te zijn als deze groepen leren hoe om te gaan met onderlinge verschillen en toch tot constructieve standpunten en politieke streefdoelen te komen :)
pi_148935429
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 09:14 schreef RM-rf het volgende:

Dank voor de samenvatting. ^O^
pi_148957999
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 09:19 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Heel eerlijk gezegd denk ik dat enerzijds PEGIDA zelf naar nederlands en vlaamse maatstaven veels te 'gematigd' is... Islam-kritiek is hier veel harder en uitgesprokener.
Pegida lijkt ook sterk beinvloed te worden door christelijk-religieuze standpunten (veel kruisbeelden die meegedragen worden) en heeft ook een opvallende anti-amerikaanse en pro-russiche ondertoon.

Bij Nationalistische groepen is er al heel snel een probleem in het samenwerken tussen verschilende protest-culturen..
Een multi-cultuur van nationalisme's lijkt een Contradictie.

Alhoewel het me een lovenswaardig initiatief lijkt te zijn als deze groepen leren hoe om te gaan met onderlinge verschillen en toch tot constructieve standpunten en politieke streefdoelen te komen :)

Nu nog affikken, dan is het verhaal compleet van die neonazi's.
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
pi_148979558
het is wel klaar nu met pegida zo lijkt het...

verkleden als Hitler, hoe dom kun je zijn?

pi_148980226
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 15:09 schreef riazop het volgende:
het is wel klaar nu met pegida zo lijkt het...

verkleden als Hitler, hoe dom kun je zijn?

[ afbeelding ]
Het is klaar voor deze man. Hij is dan ook al afgetreden uit zijn functie bij Pegida.
De deelnemers zelf gaan maandag weer gewoon door met hun demonstraties. Als dat niet verboden wordt vanwege dreigementen van hun tegenstanders dan.
pi_148980296
Pegida is helemaal niet zo xenofoob

Ze zijn tegen islamisering, maar staat de Duitse Pegida-beweging niet ook voor politieke onvrede, vraagt historicus Jan Dirk Snel zich af.

Elke maandag gaan in Duitsland duizenden demonstranten de straat op. Hun program is helder. Ze zijn voor het opvangen van oorlogsvluchtelingen en politiek of religieus vervolgden. Dat is een humanitaire plicht, menen ze.

Ze keren zich ook tegen de mensonwaardige wijze waarop deze vluchtelingen op het moment vaak gehuisvest worden. Ze komen op voor een decentrale opvang. En ze willen dat het aantal begeleiders van asielzoekers drastisch uitgebreid wordt. Nu is er op elke tweehonderd asielzoekers slechts één maatschappelijk werker beschikbaar en dat betekent volgens hen dat deze ‘deels getraumatiseerde mensen’ in werkelijkheid helemaal geen ondersteuning krijgen. Dat kan zo niet langer.

U begrijpt het al: ik heb het over de tienduizenden demonstranten die de straat opgaan om een tegenstem te bieden aan de xenofobe Pegida-beweging en deze in aantal verre overtreffen. Mis dus. Alle punten die ik noemde, zijn afkomstig uit de negentien stellingen tellende standpuntbepaling van Pegida. Naar Duitse snit is het een typisch ‘politiek correct’ werkstuk: veertien keer vertelt het waar men voor is en dan volgen aan het slot nog vijf zaken waar men tegen is.
http://www.nrc.nl/opinie/(...)al-niet-zo-xenofoob/
pi_148981591
Er wordt deze keer door Pegida niet op maandagvond, maar op zondagmiddag gedemonstreerd.
pi_148982979
De officiële standpunten zijn dan wellicht niet xenofoob, een gedeelte van de aanhang is dat zeker wel.
pi_148996454
Twintigduizend anti-Pegida demonstranten in Freiburg

Een oproep op Facebook om te demonstreren tegen de anti-islambeweging Pegida heeft in Freiburg verrassend veel mensen op de been gebracht. Aan de protestmars in de stad in de deelstaat Baden-Württemberg deden volgens de politie vanavond liefst 20.000 demonstranten mee. Een 28-jarige man had de oproep een maand geleden geplaatst op het sociale netwerk.

Na de Facebook-oproep sloten zich al snel organisaties, politieke partijen en de gemeente van Freiburg aan bij het initiatief van de 28-jarige. Volgens een plaatselijke krant is het een van de grootste demonstraties die ooit in Freiburg is gehouden. De protestmars, met het motto 'Kleur bekennen', verliep zonder noemenswaardige incidenten.

Anti-Islambeweging
De Patriottische Europeanen tegen de islamisering van het Avondland is de beweging die protesteert tegen de islamisering van Duitsland en Europa. Sinds oktober organiseert de groep demonstraties - onder andere in Dresden - tegen moslimfundamentalisme. De laatste weken is de beweging geconfronteerd met veel kritiek, wegens de scherpe kritiek die de beweging levert. Deze anti-Pegida mars is hier een voorbeeld van.

Bachmann stapt op
Pegida-leider Lutz Bachmann trad afgelopen woensdag terug als voorman van de Duitse anti-islambeweging. Dinsdag dook een foto op van Bachmann waarop hij poseert als Adolf Hitler. Bachmann noemde het een grapje, maar zijn mede-bestuursleden waren hier niet over te spreken. 'Dit gaat echt niet. Met zoiets wil ik niets van doen hebben.' Daaropvolgend besloot Bachmann terug te treden als voorzitter van de beweging.

http://www.volkskrant.nl/(...)n-freiburg~a3836377/

Ook bezorgde burgers die serieus genomen moeten worden.
pi_149028971
SPD-leider verrast Pegida-aanhang

SPD-leider Sigmar Gabriel is gisteravond onverwacht verschenen op een discussiebijeenkomst met Pegida-aanhangers in Dresden. De sociaal-democraat verraste daarmee vriend en vijand, omdat hij zich de afgelopen weken nogal scherp uitliet over het anti-islamitische Pegida.

Op een bijeenkomst die was georganiseerd door een Duits centrum voor politieke vorming onder de titel "Wir müssen reden" (wij moeten praten), bleek Gabriel in het publiek te zitten, naar eigen zeggen niet als SPD-leider, maar als privépersoon om te luisteren.

Na het evenement, waaraan zo'n 200 mensen meededen, bleef hij hangen en sprak hij nog bijna een uur met de Pegida-aanhangers.

Open dialoog
Het optreden van Gabriel is des te opvallender omdat er binnen de SPD verschil van mening bestaat over hoe om te gaan met de populaire, maar islam-kritische Pegida-beweging. Gabriel pleit voor een open dialoog, maar velen zijn dat niet met hem eens.
Ook binnen andere gevestigde Duitse partijen bestaat er onenigheid over wat de beste manier is om Pegida te bejegenen.

Gabriel bezocht de discussiebijeenkomst in Dresden op de terugweg van het World Economic Forum in Davos in Zwitserland.
http://nos.nl/artikel/201(...)-pegida-aanhang.html
pi_149029091
Dat is de enige juiste reactie. Ook als je het niet met Pegida eens bent, dan is het voeren van een open dialoog noodzakelijk. Niet willen luisteren naar de argumenten van deze burgers, ze allemaal als nazi's en rechtsradicalen wegzetten en zelfs demonstraties onmogelijk maken zal alleen maar meer onrust en tegenstand opwerpen.

Ik hoop dat er meer politici volgen zodat de Pegidabeweging nog tot iets positiefs kan leiden.
pi_149029342
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 01:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat is de enige juiste reactie. Ook als je het niet met Pegida eens bent, dan is het voeren van een open dialoog noodzakelijk.
Geldt dat niet net zo goed voor alle dissidente groepen? Joden, Is, hamas, junta, Rusland.
pi_149029428
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 01:09 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Geldt dat niet net zo goed voor alle dissidente groepen? Joden, Is, hamas, junta, Rusland.
Die hebben eveneens het recht zich te organiseren en te demonstreren zolang ze dat maar volgens de regels en op een vreedzame manier doen. Maar je moet iedere groep ook beoordelen op wie ze zijn.
IS heeft compleet andere denkbeelden en doelen dan een grote maatschappelijke beweging als Pegida.
pi_149029461
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 01:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Die hebben eveneens het recht zich te organiseren en te demonstreren zolang ze dat maar volgens de regels en op een vreedzame manier doen. Maar je moet iedere groep ook beoordelen op wie ze zijn.
IS heeft compleet andere denkbeelden en doelen dan een grote maatschappelijke beweging als Pegida.
Jawel maar geldt niet altijd dat praten en onderhandelen meer effect heeft dan 'shock&awe'?
pi_149029568
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 01:13 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Jawel maar geldt niet altijd dat praten en onderhandelen meer effect heeft dan 'shock&awe'?
Bijna altijd zou ik zeggen. Onderhandelingen met terroristische groeperingen of oorlogszuchtige landen die niet voor rede vatbaar zijn hebben op den duur geen zin meer. Maar dat is hier uiteraard niet aan de orde.
pi_149030128
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 01:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Bijna altijd zou ik zeggen. Onderhandelingen met terroristische groeperingen of oorlogszuchtige landen die niet voor rede vatbaar zijn hebben op den duur geen zin meer. Maar dat is hier uiteraard niet aan de orde.
Wat is het alternatief dan voor die landen?
pi_149030234
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 01:39 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Wat is het alternatief dan voor die landen?
Ik ga het hier niet hebben over Rusland of andere oorlogszuchtige landen. Ik zie de vergelijking met Pegida totaal niet en hoop dat jij die ook niet ziet.
pi_149030271
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 01:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik ga het hier niet hebben over Rusland of andere oorlogszuchtige landen. Ik zie de vergelijking met Pegida totaal niet en hoop dat jij die ook niet ziet.
De vergelijking is dat je altijd met dissidenten in gesprek moet blijven. Pegida, joden, hamas. Alleen met dialoog kom je misschien ergens
pi_149044519
Ruim 17.000 demonstranten vandaag in Dresden en "Ed aus Holland" heeft ook gesproken. (Edwin Wagensveld).
Met een vriendelijke groet aan Geert Wilders als bonus. Benieuwd hoe deze politieke voorkeursuiting gaat vallen, maar als ik het een beetje in kan schatten, dan zel het weinig bonuspunten opleveren.
pi_149045098
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 01:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik denk dat jij Pegida salonfähig probeert te maken en ze probeert voorstellen als gematigd en een breed ondersteunde maatschappelijke beweging.

Dit staat erg van de realiteit. gezien ook de (in totaal) honderdduizenden mensen die tegen Pegida de straat op gaan. Het is gewoon een marginale grap die veel dubieuze figuren trekt.

Hoeveel oprichters ervan (zeker buiten Dresden, maar ook binnen) zijn nu al bewezen crimineel danwel hebben een neonazi-verleden?

Vrij absurd hoe jij ze neer wil zetten. Gaat helaas niet werken. :)
pi_149045681
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 16:56 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Ik denk dat jij Pegida salonfähig probeert te maken en ze probeert voorstellen als gematigd en een breed ondersteunde maatschappelijke beweging.

Dit staat erg van de realiteit. gezien ook de (in totaal) honderdduizenden mensen die tegen Pegida de straat op gaan. Het is gewoon een marginale grap die veel dubieuze figuren trekt.

Hoeveel oprichters ervan (zeker buiten Dresden, maar ook binnen) zijn nu al bewezen crimineel danwel hebben een neonazi-verleden?

Vrij absurd hoe jij ze neer wil zetten. Gaat helaas niet werken. :)
Ik herhaal het bericht dat ik eerder plaatste nog maar eens:

Ze zijn tegen islamisering, maar staat de Duitse Pegida-beweging niet ook voor politieke onvrede, vraagt historicus Jan Dirk Snel zich af.

Elke maandag gaan in Duitsland duizenden demonstranten de straat op. Hun program is helder. Ze zijn voor het opvangen van oorlogsvluchtelingen en politiek of religieus vervolgden. Dat is een humanitaire plicht, menen ze.

Ze keren zich ook tegen de mensonwaardige wijze waarop deze vluchtelingen op het moment vaak gehuisvest worden. Ze komen op voor een decentrale opvang. En ze willen dat het aantal begeleiders van asielzoekers drastisch uitgebreid wordt. Nu is er op elke tweehonderd asielzoekers slechts één maatschappelijk werker beschikbaar en dat betekent volgens hen dat deze ‘deels getraumatiseerde mensen’ in werkelijkheid helemaal geen ondersteuning krijgen. Dat kan zo niet langer.

U begrijpt het al: ik heb het over de tienduizenden demonstranten die de straat opgaan om een tegenstem te bieden aan de xenofobe Pegida-beweging en deze in aantal verre overtreffen. Mis dus. Alle punten die ik noemde, zijn afkomstig uit de negentien stellingen tellende standpuntbepaling van Pegida. Naar Duitse snit is het een typisch ‘politiek correct’ werkstuk: veertien keer vertelt het waar men voor is en dan volgen aan het slot nog vijf zaken waar men tegen is.
pi_149045715
En voor wie echt wil weten waar Pegida nu eigenlijk voor staat zijn hier alle 19 de standpunten van Pegida te vinden.

http://www.focus.de/polit(...)lich_id_4359150.html
pi_149047683
Iemand in de NRC zegt dat Pegida niet xenofoob is, dus dat is dan zo.

Daartegenover staan weer tientallen andere artikelen. :)
  zondag 25 januari 2015 @ 18:14:37 #113
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149047780
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 01:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat is de enige juiste reactie. Ook als je het niet met Pegida eens bent, dan is het voeren van een open dialoog noodzakelijk. Niet willen luisteren naar de argumenten van deze burgers, ze allemaal als nazi's en rechtsradicalen wegzetten en zelfs demonstraties onmogelijk maken zal alleen maar meer onrust en tegenstand opwerpen.

Ik hoop dat er meer politici volgen zodat de Pegidabeweging nog tot iets positiefs kan leiden.
100+ ^O^
  Redactie Frontpage zondag 25 januari 2015 @ 18:22:47 #114
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_149048042
quote:
Minder mensen op straat voor Pegida in Dresden

Een anti-islamprotest in het Duitse Dresden heeft zondag minder mensen op de been gekregen dan de afgelopen weken. Volgens de politie deden ruim zeventienduizend mee aan de demonstratie van de groep Pegida.

De hoogste opkomst voor een Pegida-protest tot dusver was twee weken geleden, toen 25 duizend mensen kwamen opdagen. Zo'n vijfduizend mensen hielden zondag een tegenprotest in Dresden. Pegida wilde vorige week ook demonstreren, maar zag daar uiteindelijk vanaf nadat er online dreigementen tegen de groep waren opgedoken.

Pegida, dat in het Duitsland staat voor Patriottische Europeanen Tegen de Islamisering van het Avondland, zegt dat de protesten en de groep zelf niet racistisch van aard zijn. Een van de oprichters bracht de groep echter afgelopen week in verlegenheid, nadat Facebook-berichten van hem in de media waren verschenen waarin hij verkleed als Adolf Hitler poseerde en vluchtelingen 'vies' noemde. Lutz Bachmann heeft zijn functie binnen de beweging neergelegd.

Veel Duitse politici, onder wie bondskanselier Angela Merkel, hebben zich al meermaals uitgesproken tegen de groep.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_149048206
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:22 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Het is maar net welke titel je zo'n bericht geeft om er de gewenste draai aan te geven.

Meer Pegida-aanhangers dan tegendemonstranten

Aanhangers van anti-islambeweging Pegida hebben zondagmiddag in Dresden gedemonstreerd, zoals aangekondigd. Het was de eerste demonstratie na het terugtreden van leider en oprichter Lutz Bachmann afgelopen woensdag. Hij kwam onder vuur te liggen door een Hitlerimitatie.

De foto’s waarop Lutz Bachmann, de leider van de Duitse anti-immigratie en anti-islambeweging Pegida, zich afbeeldt als Hitler zijn groot nieuws in Duitsland. Na alle ophef besloot Bachmann gisteravond de eer aan zichzelf te houden en zit Pegida nu zonder leider.
De foto’s waarop Lutz Bachmann, de leider van de Duitse anti-immigratie en anti-islambeweging Pegida, zich afbeeldt als Hitler zijn groot nieuws in Duitsland. Na alle ophef besloot Bachmann gisteravond de eer aan zichzelf te houden en zit Pegida nu zonder leider.

Volgens de politie waren er ongeveer 17.300 Pegida-aanhangers op de been. De organisatie rekende op 25.000 mensen. Zoveel waren er bij de vorige demonstratie twee weken geleden, een record.
Tegelijkertijd waren er zondagmiddag drie tegendemonstraties in de Oost-Duitse stad met in totaal zo'n 5000 mensen. Een grote politiemacht hield beide partijen uit elkaar.

Normaal gesproken demonstreert Pegida op maandagavond. Vorige week ging de betoging niet door, omdat er met aanslagen was gedreigd. Komende maandag is er een gratis concert in Dresden, 'Open en bont - Dresden voor iedereen'. Artiesten als Herbert Grönemeyer en de band Keimzeit demonstreren tegen de ideeën van Pegida. De organisatie van de Pegidamars zei dat zijn aanhangers daar ook naartoe moeten kunnen.
Pegida ontstond in oktober in Dresden. De Patriottische Europeanen Tegen Islamisering van het Avondland (Europa) keert zich tegen buitenlandse invloeden en buitenlanders in Duitsland, vooral islamitische.
http://www.telegraaf.nl/b(...)da-aanhangers__.html
  Redactie Frontpage zondag 25 januari 2015 @ 18:30:14 #116
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_149048246
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het is maar net welke titel je zo'n bericht geeft om er de gewenste draai aan te geven.

Aanhangers van anti-islambeweging Pegida hebben zondagmiddag in Dresden gedemonstreerd, zoals aangekondigd. Het was de eerste demonstratie na het terugtreden van leider en oprichter Lutz Bachmann afgelopen woensdag. Hij kwam onder vuur te liggen door een Hitlerimitatie.

Volgens de politie waren er ongeveer 17.300 Pegida-aanhangers op de been. De organisatie rekende op 25.000 mensen. Zoveel waren er bij de vorige demonstratie twee weken geleden, een record.
Tegelijkertijd waren er zondagmiddag drie tegendemonstraties in de Oost-Duitse stad met in totaal zo'n 5000 mensen. Een grote politiemacht hield beide partijen uit elkaar.

Normaal gesproken demonstreert Pegida op maandagavond. Vorige week ging de betoging niet door, omdat er met aanslagen was gedreigd. Komende maandag is er een gratis concert in Dresden, 'Open en bont - Dresden voor iedereen'. Artiesten als Herbert Grönemeyer en de band Keimzeit demonstreren tegen de ideeën van Pegida. De organisatie van de Pegidamars zei dat zijn aanhangers daar ook naartoe moeten kunnen.
Pegida ontstond in oktober in Dresden. De Patriottische Europeanen Tegen Islamisering van het Avondland (Europa) keert zich tegen buitenlandse invloeden en buitenlanders in Duitsland, vooral islamitische.
Feitelijk gewoon juist, er zijn minder mensen dan vorige keer ;)
_____
pi_149048251
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Tja, als je je moet verlagen tot de Telegraaf.
pi_149048355
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 17:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik herhaal het bericht dat ik eerder plaatste nog maar eens:

Ik heb ook sterk de indruk dat de antigeluiden voornamelijk gebaseerd zijn op vooroordelen.
pi_149048391
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:30 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Feitelijk gewoon juist, er zijn minder mensen dan vorige keer ;)
Feiten kun je verdraaien. Het is ook een feit dat het de op 1 na hoogste opkomst was.
En dat ondanks dat het de eerste demonstratie was na het vertrek van Bachman. En tevens de 1e demonstratie was nadat ze fysiek belaagd waren door tegenstanders en eerdere demonstraties verboden waren wegens bedreigingen van tegenstanders.
pi_149048421
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik heb ook sterk de indruk dat de antigeluiden voornamelijk gebaseerd zijn op vooroordelen.
^O^
Heb jij hun 19 standpunten ook al eens bekeken?
pi_149048456
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

^O^
Zeker. Die staan ook gewoon op Wikipedia.
pi_149048497
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:30 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Tja, als je je moet verlagen tot de Telegraaf.
Als dat je beste argument is :')
LTDVK zijn bron is FOK! en daar zeg je niets over.
Of heeft 'toevallig' jij of LTDVK dat stukje geschreven?
  Redactie Frontpage zondag 25 januari 2015 @ 18:39:32 #123
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_149048551
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als dat je beste argument is :')
LTDVK zijn bron is FOK! en daar zeg je niets over.
Of heeft 'toevallig' jij of LTDVK dat stukje geschreven?
Dit bericht komt gewoon uit de Novum feed :W Enige wat eraan is gewijzigd en er dus FOK! bijstaat is dat de afkorting verkeerd stond uitgelegd dus heb ik daar de juiste van gemaakt :) Er stond Vaderland ipv Avondland.
_____
pi_149048571
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het is ook een feit dat het de op 1 na hoogste opkomst was.
Nee.
Verder staat in beide verhalen gewoon hetzelfde.
In beide verhalen mis ik trouwens ook de inhoudelijke kant over wat Oertel vandaag allemaal gezegd heeft.
pi_149049302
quote:
12s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 16:47 schreef tofastTG het volgende:
De officiële standpunten zijn dan wellicht niet xenofoob, een gedeelte van de aanhang is dat zeker wel.
En een groot gedeelte loopt alleen mee omdat ze ontevreden zijn met de politiek, niet omdat ze per se tegen "Islamisering des Avondlands" zijn.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_149054774
Ik volg dit topic niet op de voet, maar is dit al geadresseerd?

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 13:46 schreef Kosmoproleet het volgende:
http://www.theguardian.co(...)er-far-right-germany

Goh, de Pegida bende is aan het moorden geslagen. Gelukkig zijn het slechts 'bezorgde burgers' volgens eenvandaag.
In reactie daarop zei ik toen al:
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 14:00 schreef Elfletterig het volgende:
.... Zelfs al zou blijken dat het om een racistisch gemotiveerde moord gaat, dan moet daarna nog blijken dat de dader een aanhanger van PeGiDa is. En zelfs al is wél zo, hoe zit het dan ook alweer met niet iedereen verantwoordelijk houden voor de daden van één persoon? We mogen toch ook niet alle moslims verantwoordelijk houden voor de terreurdaden in Parijs? Waarom dan wél alle PeGiDa-deelnemers voor de (eventuele) daad van één persoon?

En dan komt er nog eens bij dat de kans aanzienlijk is dat "internal strife" het motief is. Als veel vluchtelingen langdurig op elkaars lip zitten, ontstaan spanningen. In augustus is een Somalische vluchteling uit de vluchtgarage omgekomen na een vechtpartij: http://www.parool.nl/paro(...)na-vechtpartij.dhtml
Inmiddels is meer duidelijk:
http://www.mdr.de/mdr-inf(...)aa7_zs-5d851339.html
https://mopo24.de/nachric(...)taeter-4068?isAjax=1

De hoofdverdachte van de moord is een man die eveneens uit Eritrea komt. Weet Kosmoproleet dit al? Zo ja, heeft hij al excuses aangeboden voor zijn uitlatingen? Mensen die vreedzaam demonstreren zijn door hem van moord beschuldigd.
pi_149055474
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

^O^
De opvattingen van PeGiDa zijn heel redelijk en lijken in de verste verte niet op (rechts)extremisme. Maar die realiteit past niet in de frame die er moet worden gemaakt.Ik vind het bijzonder kwalijk, ook met het oog op de zuiverheid van maatschappelijke discussies, dat zo'n beweging maar zo in de hoek van extreem-rechts wordt geduwd. Ze nemen daar juist krachtig en duidelijk afstand van.
pi_149055554
quote:
15s.gif Op zondag 25 januari 2015 21:08 schreef Elfletterig het volgende:
Ik volg dit topic niet op de voet, maar is dit al geadresseerd?

[..]

In reactie daarop zei ik toen al:

[..]

Inmiddels is meer duidelijk:
http://www.mdr.de/mdr-inf(...)aa7_zs-5d851339.html
https://mopo24.de/nachric(...)taeter-4068?isAjax=1

De hoofdverdachte van de moord is een man die eveneens uit Eritrea komt. Weet Kosmoproleet dit al? Zo ja, heeft hij al excuses aangeboden voor zijn uitlatingen? Mensen die vreedzaam demonstreren zijn door hem van moord beschuldigd.
Nee, dat is niet ter sprake gekomen. Ik zie ook niet in hoe een persoonlijke aanval deze discussie verbeterd.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_149055867
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 21:24 schreef Felagund het volgende:

[..]

Nee, dat is niet ter sprake gekomen. Ik zie ook niet in hoe een persoonlijke aanval deze discussie verbeterd.
Persoonlijke aanval? :? Ik corrigeer iets dat eerder in deze topicreeks door een user is gezegd. Die schoof de moord op deze asielzoeker in de schoenen van PeGiDa.

Ik zeg verder niks over Kosmoproleet, ik vraag alleen of hij z'n ongelijk in deze al heeft erkend, cq. zijn excuses heeft aangeboden. Puur een inhoudelijk ding dus. Lijkt me een heel normale vraag.
pi_149055894
Op commando excuses aanbieden is nep.

Maar ik kan aangeven dat wat deze casus betreft een verkeerde inschatting heb gemaakt.

Neemt verder niet weg dat er vanaf de jaren '90 tegen de honderd mensen in Duitsland door neo-nazi's zijn vermoord, puur vanwege hun afkomst.

En neemt ook niet weg dat er veel neonazi's meelopen met die Pegida demo's en ze vaak ook in de organisatie zitten. :)
pi_149055899
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 21:24 schreef Felagund het volgende:

[..]

Idd.
pi_149055969
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 21:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De opvattingen van PeGiDa zijn heel redelijk en lijken in de verste verte niet op (rechts)extremisme. Maar die realiteit past niet in de frame die er moet worden gemaakt.Ik vind het bijzonder kwalijk, ook met het oog op de zuiverheid van maatschappelijke discussies, dat zo'n beweging maar zo in de hoek van extreem-rechts wordt geduwd. Ze nemen daar juist krachtig en duidelijk afstand van.
I ben het met je eens dat directe PEGIDA van extreem-rechts beschuldigen fout is, maar dat duidelijk afstand nemen valt nog wel mee. Er wordt bijvoorbeeld niet/nauwelijks op de pers gereageerd. Daarnaast worden zeker de protestmarsen in andere steden geleidt door dubieuze figuren.

Het leeft trouwens niet echt in (West)-Duitsland. De aandacht in de media mag dan groot zijn, op mijn werk wordt er nauwelijks over gesproken.
Album top 100 2024
pi_149056107
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 21:33 schreef Kosmoproleet het volgende:

Maar ik kan aangeven dat wat deze casus betreft een verkeerde inschatting heb gemaakt.

Neemt verder niet weg dat er vanaf de jaren '90 tegen de honderd mensen in Duitsland door neo-nazi's zijn vermoord, puur vanwege hun afkomst.

En neemt ook niet weg dat er veel neonazi's meelopen met die Pegida demo's en ze vaak ook in de organisatie zitten. :)
Vanaf de jaren veertig zijn er enkele miljoenen om hun afkomst vermoord.

Dat heet vooruitgang.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_149056808
19 punten plan ?
pi_149058007
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 21:35 schreef Felagund het volgende:
I ben het met je eens dat directe PEGIDA van extreem-rechts beschuldigen fout is, maar dat duidelijk afstand nemen valt nog wel mee. Er wordt bijvoorbeeld niet/nauwelijks op de pers gereageerd. Daarnaast worden zeker de protestmarsen in andere steden geleidt door dubieuze figuren.

Het leeft trouwens niet echt in (West)-Duitsland. De aandacht in de media mag dan groot zijn, op mijn werk wordt er nauwelijks over gesproken.
PeGiDa bedient zich in alle uitingen voortdurend van dit logo:

Onder de zaken die in de prullenbak belanden, bevindt zich ook - duidelijk zichtbaar - het hakenkruis van Nazi-Duitsland. Dat het elders in Duitsland kennelijk niet leeft, heeft de bondskanselier er niet van weerhouden om mee te doen aan de hetze tegen PeGiDa. Ook zij duwde de beweging in de extreem-rechtse hoek.
pi_149058053
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 21:33 schreef Kosmoproleet het volgende:

Het siert je dat je je inschattingsfout toegeeft. Nog gefeliciteerd met je verjaardag, trouwens. Was het nou vandaag of gisteren?
pi_149058601
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:39 schreef LTVDK het volgende:
Dit bericht komt gewoon uit de Novum feed :W Enige wat eraan is gewijzigd en er dus FOK! bijstaat is dat de afkorting verkeerd stond uitgelegd dus heb ik daar de juiste van gemaakt :) Er stond Vaderland ipv Avondland.
De reden dat er deze ene keer op zondagmiddag ipv maandagavond is gedemonstreerd komt omdat er morgen (maandag dus) een groot anti-Pegida festival georganiseerd is (Offen und bunt – Dresden für alle) met o.a. Herbert Grönemeyer waar men 40.000 bezoekers verwacht. Om een eventuele confrontatie te vermijden is Pegida dus uitgeweken naar vandaag. Normaal gesproken wordt het volgende week weer maandag.

quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 21:58 schreef arjan1112 het volgende:
19 punten plan ?
Er staan 19 punten op papier waar ze voor/tegen zijn.
pi_149058743
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:42 schreef Kingstown het volgende:

[..]

De reden dat er deze ene keer op zondagmiddag ipv maandagavond is gedemonstreerd komt omdat er morgen (maandag dus) een groot anti-Pegida festival georganiseerd is (Offen und bunt – Dresden für alle) met o.a. Herbert Grönemeyer waar men 40.000 bezoekers verwacht. Om een eventuele confrontatie te vermijden is Pegida dus uitgeweken naar vandaag. Normaal gesproken wordt het volgende week weer maandag.

[..]

Er staan 19 punten op papier waar ze voor/tegen zijn.
wat zijn die punten dan
pi_149058838
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:45 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

wat zijn die punten dan
http://en.wikipedia.org/wiki/PEGIDA
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_149061099
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 21:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ja, en u denkt dat alle lieden die de straat opkomen ook daadwerkelijk die standpunten aanhangen? :') Kom op, die punten zijn weinig spannend, daar je toch niet voor de straat op?
pi_149061228
quote:
14s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het siert je dat je je inschattingsfout toegeeft. Nog gefeliciteerd met je verjaardag, trouwens. Was het nou vandaag of gisteren?
Bedankt en laten we dat in het midden houden voor de illusie van anonimiteit. :P
pi_149064458
quote:
10s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:34 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ja, en u denkt dat alle lieden die de straat opkomen ook daadwerkelijk die standpunten aanhangen? :') Kom op, die punten zijn weinig spannend, daar je toch niet voor de straat op?
Natuurlijk zitten er rechts-extremisten bij. Logisch.

Om nu te stellen dat het allemaal extremisten zijn, dat is gewoon niet waar. Daarnaast, in Nederland is het niet de moeite om hier de straat voor op te gaan, want hier kun je dat gewoon zeggen zonder een fascist genoemd te worden. In Duitsland kan dat, zoals je ziet, helemaal niet. Die zitten nog zo diep in de politieke correctheid dat elke vorm van kritiek op de islam gelijk wordt gesteld met nationaal-socialisme. Vandaar die enorme tegenreactie.
pi_149064622
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 07:27 schreef Mystikvm het volgende:
Daarnaast, in Nederland is het niet de moeite om hier de straat voor op te gaan, want hier kun je dat gewoon zeggen zonder een fascist genoemd te worden. In Duitsland kan dat, zoals je ziet, helemaal niet. Die zitten nog zo diep in de politieke correctheid dat elke vorm van kritiek op de islam gelijk wordt gesteld met nationaal-socialisme
Nou nee. De discussie over de Islam wordt ook daar al langer gevoerd. Over het algemeen iets beschaafder en beleefder als bij ons, maar dat is met de meeste zaken zo. In het geval van Pegida is het grootste kritiekpunt "ausländerfeindlichkeit". Als je hun 19 punten doorneemt is ook wel duidelijk waarom. Afhankelijk van hoe je het 1 of het andere punt interpreteert gaan ongeveer 15 van hun 19 punten specificiek over buitenlanders.
Dat is redelijk obsessief en eenzijdig te noemen.

Overigens heeft Pegida nadrukkelijk afstand genomen van de afgeleide "gida" organisaties elders in het land.
pi_149089525
Toespraak van Herbert Grönemeyer vanavond bij het Burgerfeest in Dresden:
https://soundcloud.com/ra(...)-bei-dresdenfueralle
pi_149101190
quote:
Tientallen gewonden bij anti-Pegidabetoging

Zeker 29 mensen, onder wie 24 agenten, zijn gisteravond gewond geraakt bij betogingen tegen de anti-islambeweging Pegida in Hannover. De politie van de Noord-Duitse stad heeft dat vanmorgen bekendgemaakt. De betogers raakten in de binnenstad slaags met agenten. Beide partijen gebruikten pepperspray. Ook vlogen er flessen, eieren en vuurwerk door de lucht.

De politie heeft 42 mensen aangehouden. Voor een betoging van aanhangers van Pegida, in Hannover Hagida geheten, waren ongeveer 150 mensen de straat opgegaan. Aan tegendemonstraties namen circa 1500 mensen deel. Voordat de demonstraties begonnen, woonden honderden mensen in een afgeladen kerk in het centrum een multireligieuze gebedsdienst bij. Vertegenwoordigers van de joodse, christelijke en islamitische gemeenschappen in de stad hadden de bijeenkomst georganiseerd.
http://www.volkskrant.nl/(...)dabetoging~a3838354/
En weer gebruiken de tegenstanders geweld. De tegenstanders zijn een stuk extremer dan de Pegida demonstranten zelf.
pi_149101242
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 12:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En weer gebruiken de tegenstanders geweld. De tegenstanders zijn een stuk extremer dan de Pegida demonstranten zelf.
Zozo, 150 Pegida gasten gingen de straat op.

Taking Germany by storm, die lui.
pi_149101351
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 12:33 schreef KoosVogels het volgende:
Zozo, 150 Pegida gasten gingen de straat op.

Taking Germany by storm, die lui.
Hagida in dit geval. De Nederlandse pers heeft schijnbaar nog steeds niet door dat Pegida alleen in Dresden bestaat en dat men in andere steden "gida" gebruikt plus de eerste letters van de desbetreffende stad. Pegida wil ook helemaal niets met dit soort clubs te maken hebben. Heeft Oertel onlangs weer specifiek benadrukt.
pi_149102307
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 12:37 schreef Kingstown het volgende:
Pegida wil ook helemaal niets met dit soort clubs te maken hebben. Heeft Oertel onlangs weer specifiek benadrukt.
Van Oertel heb ik de indruk dat die idd niks wil met die andere 'aftreksels' die vaak door lokale neo-nazi en NPD afdelingen opgezet geworden zijn.

Opvallend was wel dat er wel pogingen zijn Legida, in leipzig, welke opvalt door een hoge geweldsbereidheid, ook tegen pers-mensen, sterke aanwezigheid van Hooligans (vooral van Lok Leipzig) en Neo-nazi's, erkend te krijgen als 'officiele' Pegida-demo.

Legida-leidspersonen zijn bv Jörg Hoyer (bekend als NS-adept en nazi-verzamelaar), Silvio Rösler (ook bekend als een van de leidspersonen voor HoGeSa) en Arndt Hohnstädter (NPD-bestuurslid)..
daarbij vergeleken is Lutz Bachmann een 'frisse jongen'.
Een van deze personen heeft ook een veroordeling wegens mensenhandel, hij zou illegaal prostitue's vanuit oost-europa naar duitsland gebracht hebben (passend om dan een politieke beweging tegen migratie te leiden)

Sowieso blijkt de Hooligan-scene momenteel in duitsland snel te politiseren en extreem-rechts hier zeer aanwezig te zijn en aan invloed te winnen.
enkele dagen terug (18 januari) was er een herdenking in Köln van een bomaanslag in de Keulse Probsteigasse.

50 Hools wilden deze verstoren en kwamen bewapend met electroshockers, traangasbusjes en boksbeugels aan, en moesten uiteindelijk door opgetrommelde politieeenheden weggedreven worden, 30 konden gearresteerd worden en het bleek te gaan om speciaal hiervoor aangereisde Hooligans uit essen en wuppertal (men vermoedde dat deze eigenlijk naar een HoGeSa-bijeenkomst hadden willen gaan die echter verboden was)
http://www1.wdr.de/studio(...)aufmahnwache100.html

Ik vermoed dat in de komende weken de militante Hool-scene en HoGeSa juist mogelijk Pegida zal willen misbruiken om meer onrusten te scheppen en tot vechtpartijen met vaak evenzeer geweldbereidde links-extremisten en bv Linkse Ultra-scene's te komen.
pi_149102573
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 13:16 schreef RM-rf het volgende:
Opvallend was wel dat er wel pogingen zijn Legida, in leipzig, welke opvalt door een hoge geweldsbereidheid, ook tegen pers-mensen, sterke aanwezigheid van Hooligans (vooral van Lok Leipzig) en Neo-nazi's, erkend te krijgen als 'officiele' Pegida-demo.
Dat is idd opvallend en dat had ik ook in een eerdere posting al gemeld. Ik vraag me oprecht af of Oertel in staat is om dit allemaal te gaan handelen, want er komt nu meer op haar af dan dat ze wrs ooit voor mogelijk heeft gehouden. Met haar nee tegen de AfD heeft ze iig Pegida nog steeds "politiekloos" kunnen houden en dat is iig een slimme move imo, want anders jaag je zeker mensen uit je achterban weg. Als de hooliganscene uit Leipzig idd zichtbaar wordt in de Pegida demo's, dan is dat het begin van het einde, want de doorsnee 48-jarige man die daar meeloopt en boos is op de politiek wil daar niet mee geassocieerd worden. Gaat een lastige job voor haar worden om door dat mijnenveld te manouvreren.
pi_149138813

Blijft vreemd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')