Dus het is terecht?quote:Op zondag 18 januari 2015 19:04 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik heb al best vaak gezegd wat ik daarover vind. Maar volgens mij snap je dat niet.
Wat ik ook van Pegida vindt en ondanks hun aangetoonde banden met neo-nazi's in verschillende steden, hoort geen enkele demonstratie afgelast te worden omdat radicale idioten mensen bedreigen.
Wel makkelijk om de ongewenste demonstratie onder het mom van terreurdreiging te verbieden.quote:Op zondag 18 januari 2015 19:06 schreef Wespensteek het volgende:
Wel triest dat die demonstratie is afgelast. Het was een mooie gelegenheid om rond te lopen met "Ich bin Pegida"
Zie mijn bericht.quote:Op zondag 18 januari 2015 19:09 schreef Igen het volgende:
http://www.faz.net/aktuel(...)ischen-13377588.html
- De politie heeft voor morgen *alle* demonstraties in Dresden verboden, ook tegendemonstraties.
- Terroristen werd opgeroepen om zich onder de massa te mengen en dan de organisator te vermoorden
- De politie ziet (i.t.t. wat Pegida zelf zegt) geen verband met IS; weet niet wie erachter zit.
Dat dachten ze 70 jaar geleden ook, iedereen weet wat de gevolgen waren. Of keur jij het verleden ook goed?quote:
Het is niet verboden. De organisatie ziet er zelf van af.quote:Op zondag 18 januari 2015 19:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wel makkelijk om de ongewenste demonstratie onder het mom van terreurdreiging te verbieden.
Ah ok.quote:Op zondag 18 januari 2015 19:14 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Het is niet verboden. De organisatie ziet er zelf van af.
Daarom gaan we nu ook allemaal op de straat en komen al die regeringsleiders langs. Arm in arm met Merkel: "Wir sind Pegida". Hebben ze ook een foldertje die we nu kunnen kopen?quote:Op zondag 18 januari 2015 19:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wel makkelijk om de ongewenste demonstratie onder het mom van terreurdreiging te verbieden.
Half waar:quote:Op zondag 18 januari 2015 19:14 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ook wel slim natuurlijk. Hoeven ze niets te bewaken en zijn ze even af van de zogenaamde extreemrechtsen.quote:Op zondag 18 januari 2015 19:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Intussen heeft de politie ook een verbod uitgevaardigd. Hier de betreffende politieverordening:quote:Op zondag 18 januari 2015 19:14 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Hmmkay.quote:Op zondag 18 januari 2015 19:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Intussen heeft de politie ook een verbod uitgevaardigd. Hier de betreffende politieverordening:
http://www.polizei.sachse(...)lgemeinverfXgung.pdf
De politie zegt:
- er is een "concreet" gevaar (i.t.t. een abstract gevaar)
- terroristen werd opgeroepen zich onder de menigte te begeven, maar de politie weet niet om wie het zou kunnen gaan
- de politie kan daarom de openbare veiligheid niet garanderen
- daarom zijn *alle* demonstraties en optochten morgen de hele dag verboden
Gewoon elke dag opnieuw, tot die smerige neonazi's stoppen met hun kritiek op islamisering.quote:Op zondag 18 januari 2015 19:20 schreef LelijKnap het volgende:
Hoe vaak zou je een protest mogen/kunnen verbieden om een gevaar?
Preciesquote:Op zondag 18 januari 2015 19:21 schreef El_Matador het volgende:
Gewoon elke dag opnieuw, tot die smerige neonazi's stoppen met hun kritiek op islamisering.
Godwinquote:Op zondag 18 januari 2015 19:13 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Dat dachten ze 70 jaar geleden ook, iedereen weet wat de gevolgen waren. Of keur jij het verleden ook goed?
Ik weet dat het juist bij van die nogal extreem-rechtse types in de mode is om juist de moslims min of meer voor neonazi's uit te maken. En ongetwijfeld liepen daar ook wat van rond bij de Pegida-demonstraties. Maar kun je daarmee zeggen dat dat is waar Pegida voor staat?quote:Op zondag 18 januari 2015 19:31 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Pegida maakt natuurlijk totaal geen godwins zelf verder.
Hoe dan ook.quote:Op zondag 18 januari 2015 19:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik weet dat het juist bij van die nogal extreem-rechtse types in de mode is om juist de moslims min of meer voor neonazi's uit te maken. En ongetwijfeld liepen daar ook wat van rond bij de Pegida-demonstraties. Maar kun je daarmee zeggen dat dat is waar Pegida voor staat?
Nee, dat moet je strikt uit elkaar houden.quote:Op zondag 18 januari 2015 19:44 schreef Oud_student het volgende:
Zorgelijke ontwikkelingen, de zelfislamisering is een feit![]()
(met uitvluchten: veiligheid, commercie, racisme, neo-nazi's)
Ja, dat schreef ik. Als ik zo zie wat er voor nieuws uit Frankrijk komt - die aanslag in Parijs, maar net zo goed ook dat die neonazi's van Le Pen de grootste zijn geworden bij de meest recente (Europese) verkiezingen - dan word ik daar niet vrolijk van. Allesbehalve!quote:Op zondag 18 januari 2015 19:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe dan ook.
Jij schreef dat de aanslagen juist averechts werken en toen wees je erop dat Europa ervaring heeft met genocide op grote schaal. Vergeef me als ik de verkeerde woorden gebruik, maar ik meen dat het zoiets was.
Ik blijf erbij dat het een anti-moslim beleid juist in het voordeel is van de extremisten.
quote:Pegida roept inwoners Dresden op tot massaal claxonprotest
Anti-islambeweging Pegida heeft de annulering van protestmars in Dresden een alternatief bedacht: de beweging roept op Facebook op om maandagavond om 18:30 uur massaal te gaan toeteren.
''We laten ons niet verbieden!'', staat er in de oproep.
Normaal gaat Pegida op maandagavond de straat op tegen de 'islamisering van Europa'. Daar komen duizenden mensen op af. Pegida claimde dat er bij de laatste demonstratie in Dresden 40.000 mensen op de been waren. Volgens de politie waren het er 25.000.
De betoging van komende maandag gaat niet door na bedreigingen van islamitische extremisten aan het adres van de leider van de groep, Lutz Bachmann. ''Beste vrienden, we denken dat we alles goed hebben gedaan en onze dertiende bijeenkomst afgelast vanwege de enorme bedreigingen'', schrijft Pegida op Facebook.
http://www.nu.nl/buitenla(...)l-claxonprotest.html
Geen verschil zien tussen Pegida ondersteunen en de holocaust goedkeuren. Driewerfquote:Op zondag 18 januari 2015 19:31 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Pegida maakt natuurlijk totaal geen godwins zelf verder.
Waarom zouden die terroristen ene fuck geven om gematigde moslims die in harmonie met ons willen leven?quote:Op zondag 18 januari 2015 20:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, dat schreef ik. Als ik zo zie wat er voor nieuws uit Frankrijk komt - die aanslag in Parijs, maar net zo goed ook dat die neonazi's van Le Pen de grootste zijn geworden bij de meest recente (Europese) verkiezingen - dan word ik daar niet vrolijk van. Allesbehalve!
Dan moet je voor jezelf eens op een rijtje zetten: wat is hetgeen wat ik uiteindelijk nou echt wil bereiken, en als ik doe wat ik nu doe en zie wat de consequenties daarvan zijn, bereik ik dan dat doel als ik op deze manier doorga? Ik denk dat als de terroristen dat eens serieus voor zichzelf op een rijtje zouden zetten, dat ze dan misschien wat anders zouden doen.
quote:
Is dat relevant? Blijkbaar beantwoord jij m'n retorische vraag anders dan ikzelf zou doen.quote:Op zondag 18 januari 2015 20:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom zouden die terroristen ene fuck geven om gematigde moslims die in harmonie met ons willen leven?
Dat doel is dichterbij gekomen. Voor 9/11 was het moslimextremisme op sterven na dood, of althans marginaal.quote:Op zondag 18 januari 2015 20:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Is dat relevant? Blijkbaar beantwoord jij m'n retorische vraag anders dan ikzelf zou doen.
Wat is volgens jou het uiteindelijke doel van een terrorist?
Is dat doel de afgelopen jaren dichterbij gekomen of verder weg geraakt?
Nogmaals: Welk doel?quote:Op zondag 18 januari 2015 20:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat doel is dichterbij gekomen. Voor 9/11 was het moslimextremisme op sterven na dood, of althans marginaal.
Wat aanslagen en paar oorlogen verder en het extremisme heeft meer aanhang dan ooit.
De docu The Power of Nightmares is het kijken waard.
Groter worden. Zieltjes winnen. Meer gekkies rekruteren.quote:
En dan? Groter worden en meer gekkies recruteren doe je om iets anders te bereiken; het is geen doel op zich.quote:Op zondag 18 januari 2015 20:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Groter worden. Zieltjes winnen. Meer gekkies rekruteren.
Als je naar IS kijkt, dan is hun uiteindelijke doel om hun invloed in het Midden-Oosten uit te breiden, alsmede hun territorium. De westerlingen uit de regio verjagen zouden ze ook mooi vinden.quote:Op zondag 18 januari 2015 20:38 schreef Igen het volgende:
[..]
En dan? Groter worden en meer gekkies recruteren doe je om iets anders te bereiken; het is geen doel op zich.
Kijk aan.quote:Op zondag 18 januari 2015 20:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je naar IS kijkt, dan is hun uiteindelijke doel om hun invloed in het Midden-Oosten uit te breiden, alsmede hun territorium. De westerlingen uit de regio verjagen zouden ze ook mooi vinden.
Sorry, maar dit is echt een gevalletje vanquote:Stap 1 is echter om meer zieltjes te winnen.
Sorry, maar is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen?
Nee, natuurlijk niet.quote:Wat denk jij dat die lui willen? Zoveel mogelijk mensen opblazen met als gevolg dat moslims en westerlingen beste vriendjes worden?
Inderdaad. Jij noemt een noodzakelijke voorwaarde, maar het is nog geen voldoende voorwaarde.quote:Op zondag 18 januari 2015 21:15 schreef KoosVogels het volgende:
Beste Igen, ik besef dat je nooit gaat schrijven: 'Ja Koos, je hebt gelijk'. Dit is immers FOK!
Of je het nou dom vindt of niet, om meer invloed te kunnen uitoefenen zullen clubs als IS meer zieltjes moeten winnen. Dat doen ze onder meer door aanslagen te plegen en het westen tegen zich in het harnas te jagen.
Nu roep jij: 'ja, maar ze worden nu juist weggeblazen door het westen'.
Ook zelfvertrouwen is op zichzelf nog geen voldoende voorwaarde voor succes.quote:Ik denk echter dat die lui voldoende zelfvertrouwen hebben na twee succesvolle guerilla-oorlogen in Afghanistan en een voor hen niet onaardig einde van de Amerikaanse oorlog in Irak.
Managersjargon - brrrrr -quote:
Ik maakte ook wel es foto's van mezelf als ik ergens was, bleek dat later een selfie te heten...quote:Op maandag 19 januari 2015 01:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Managersjargon - brrrrr -
n/o , het is een van die dingen die elk logisch denkend mens zelf heeft bedacht en dan plakken ze er een bestaand woord op waarmee het gepimpt wordt zodat het trendy wordt.
Islamofobie is als eerste uitgesproken door Khomeini, en derhalve ook niet serieus te nemen.quote:Op maandag 19 januari 2015 02:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik maakte ook wel es foto's van mezelf als ik ergens was, bleek dat later een selfie te heten...
Zijn "islamisering" en "islamofobie" niet net zulke "gepimpte trendy woorden"?
Die politieke gespreksronde is imho typisch duits, niemand valt elkaar direkt in de rede en men laat elkaar netjes uitpraten en doet alle moeite zeer correct te formuleren.quote:Op zondag 18 januari 2015 23:01 schreef Igen het volgende:
Goeie uitzending. Ik ben positief verrast over de gematigdheid van alle gasten; dat ze toch best probeerden naar elkaar te luisteren en elkaar te begrijpen.
En ook goed om te zien dat die mevrouw Oertel van Pegida nadrukkelijk afstand nam van de al te xenofobe ideeën van een deel van de aanhang.
Voldoende voorwaarde voor wat?quote:Op zondag 18 januari 2015 21:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Inderdaad. Jij noemt een noodzakelijke voorwaarde, maar het is nog geen voldoende voorwaarde.
Natuurlijk niet, maar het laat zien dat ze niet bang zijn om de strijd aan te gaan.quote:Ook zelfvertrouwen is op zichzelf nog geen voldoende voorwaarde voor succes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |