M'n moeder probeert me naar Nederland te krijgen deze zaterdag dus die kans zit erinquote:Op donderdag 15 januari 2015 09:35 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Tenzij je dan in Nederland bent is er geen we!
als ik er op reageer wordt het dan een zonnige discussie?quote:Op donderdag 15 januari 2015 10:00 schreef iteejer het volgende:
[..]
gewoon zonneschijn beter marketen
(sorry)
je hebt je zonnebril al op zie ikquote:Op donderdag 15 januari 2015 10:04 schreef Re het volgende:
[..]
als ik er op reageer wordt het dan een zonnige discussie?
net een nieuwe gekocht ja... wishful thinking vooralsnogquote:Op donderdag 15 januari 2015 10:05 schreef iteejer het volgende:
[..]
je hebt je zonnebril al op zie ik
Dankje Frutsel!quote:Op donderdag 15 januari 2015 08:49 schreef Frutsel het volgende:
[..]
bedoel je deze?
http://www.knmi.nl/exp/pl(...)php?run=00&type=snow
Ga jij maar lekker naar Nieuw Zeelandquote:Op donderdag 15 januari 2015 10:32 schreef Dven het volgende:
Altijd warm deze winter in Nederland. Moet ik misschien terug, wordt het grafweer
Waarom Nieuw ZEELANDquote:Op donderdag 15 januari 2015 10:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ga jij maar lekker naar Nieuw Zeeland
Stuur me dan naar Willemstad ofzoquote:Op donderdag 15 januari 2015 10:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Klinkt toch een beetje Nederland, maar is toch zo ver mogelijk.
Graag. Ik wil daar wel heen hoor.quote:Op donderdag 15 januari 2015 10:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ga jij maar lekker naar Nieuw Zeeland
Gezien het daar zomer is, inderdaad niet zo verkeerdquote:
eigenlijk moet je gewoon een baan hebben waarbij je in onze winter daar zit en in onze zomer hier.quote:Op donderdag 15 januari 2015 10:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Gezien het daar zomer is, inderdaad niet zo verkeerd
Bij voorkeur de zomer op de noordelijke hemisfeer toch iets zuidelijker dan Nederlandquote:Op donderdag 15 januari 2015 10:44 schreef WEST het volgende:
[..]
eigenlijk moet je gewoon een baan hebben waarbij je in onze winter daar zit en in onze zomer hier.
Het hele jaar zomer
Zit je alleen met vliegen. Maar dat is geen ramp dat vind ik wel leuk zelfs
Nee er zijn beroerde plekken om heen te gaan.quote:Op donderdag 15 januari 2015 10:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Bij voorkeur de zomer op de noordelijke hemisfeer toch iets zuidelijker dan Nederland
's Zomers ben ik vaak in Lapland. Klein dorpje. Woont een vent met een Thaise vrouw. Vanaf eind mei tot en met eind augustus zijn ze daar. Rest van het jaar in Thailand. Ook niets mis mee
Leek het even spannend te worden maar nu is het gewoon nog een bak water wat uit de lucht komtquote:Op donderdag 15 januari 2015 10:23 schreef marcel-o het volgende:
koufront stort in
iets met glas water
vanaf 19u vandaag dusquote:Op donderdag 15 januari 2015 10:54 schreef Koelkastje het volgende:
Op KNMI staat voor het westen van Nederland nog deze waarschuwing:
Zware windstoten 90-100 km/uur.
Geldig: donderdag 15 januari 2015 vanaf ca 19 uur gedurende ca 12 uur
Waar moet dat vandaag komen dan?
Europa en Amerika zijn redelijk eensgezindquote:Op donderdag 15 januari 2015 10:59 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Ik hoop op alles onder de 0 lijn!
Stiekem in de gang gaan staanquote:Op donderdag 15 januari 2015 11:02 schreef Specularium het volgende:
Wat is dit joh?
Ik kan niet eens normaal roken buiten.
Matig, mag wel wat kouderquote:Op donderdag 15 januari 2015 11:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Europa en Amerika zijn redelijk eensgezind
[ afbeelding ]
Avondrun is vaak kouderquote:
quote:Op donderdag 15 januari 2015 10:23 schreef marcel-o het volgende:
koufront stort in
iets met glas water
Ik wou net al naar de 'overkapte' (bouwplaats aangrenzend aan het pand) rookruimte hier maar die hadden ze afgesloten ivm met de windquote:
Matig.quote:Op donderdag 15 januari 2015 11:06 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Ik wou net al naar de 'overkapte' (bouwplaats aangrenzend aan het pand) rookruimte hier maar die hadden ze afgesloten ivm met de wind!
Wat een luxequote:Op donderdag 15 januari 2015 11:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Matig.
Ik ga nu even op het terras een biertje drinken en een zigaretje rauchen.
Soms wenst een man dat ze ijsberen ook doodknuppelen.quote:
moet je een grote knuppel hebben.quote:Op donderdag 15 januari 2015 11:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Soms wenst een man dat ze ijsberen ook doodknuppelen.
quote:Op donderdag 15 januari 2015 11:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Soms wenst een man dat ze ijsberen ook doodknuppelen.
Stroomt het? Duurt bizar lang dan. Hier was het 2 weken onder de -10 in de nacht. Soms zelfs overdag. Rivier van 20 meter breed en vaak niet meer dan een meter diep was nog niet bevrorenquote:Op donderdag 15 januari 2015 11:25 schreef WEST het volgende:
[ afbeelding ]
Nu moet de wind gaan liggen en en gaan vriezen. Dan heb je toch een mooie ijsbaan van ruim 4 km lang
Nee zijn de uiterwaarden van het zwartewater.quote:Op donderdag 15 januari 2015 11:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Stroomt het? Duurt bizar lang dan. Hier was het 2 weken onder de -10 in de nacht. Soms zelfs overdag. Rivier van 20 meter breed en vaak niet meer dan een meter diep was nog niet bevroren
Nu prima terrasweer
[ afbeelding ]
Moet je nagaan, ik zit niet eens op weerwoordquote:Op woensdag 14 januari 2015 23:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]noem het gewoon situatie, krijg de kriebels van dat ww jargon.
Gewoon een pluim iets onder gemiddeld, niks bijzonders aan. Er is weinig kou voorradig, dus het zou van een eventueel sneeuwdek moeten komen, of de situatie moet aanhouden.
Moest googelen terwijl ik in zwolle heb gewoondquote:Op donderdag 15 januari 2015 11:32 schreef WEST het volgende:
[..]
Nee zijn de uiterwaarden van het zwartewater.
Onnodig gebruik van de engelse taal. Niet cool!quote:Op donderdag 15 januari 2015 11:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Moet je nagaan, ik zit niet eens op weerwoord
Setting/situatie, wat mij betreft precies hetzelfde
Staropramen. Nice.quote:Op donderdag 15 januari 2015 11:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Stroomt het? Duurt bizar lang dan. Hier was het 2 weken onder de -10 in de nacht. Soms zelfs overdag. Rivier van 20 meter breed en vaak niet meer dan een meter diep was nog niet bevroren
Nu prima terrasweer
[ afbeelding ]
Das maar 25km hier vandaanquote:Op donderdag 15 januari 2015 11:34 schreef Dven het volgende:
[..]
Moest googelen terwijl ik in zwolle heb gewoond
Moskou vannacht warmer dan hierquote:Op donderdag 15 januari 2015 11:40 schreef aloa het volgende:
Genoeg kou aanwezig daar waar het weg moet komen.
[ afbeelding ]
Dat valt tegen! Hier zijn de uiterwaarden inmiddels ook vol, maar als het gaat vriezen en het water volgende week gaat zakken dan is dat levensgevaarlijk. Je hebt dan een laag ijs waar het water onder wegzakt...beter zakt eerst het water tot een centimeter of 20 na en dan vorstquote:Op donderdag 15 januari 2015 11:25 schreef WEST het volgende:
[ afbeelding ]
Nu moet de wind gaan liggen en en gaan vriezen. Dan heb je toch een mooie ijsbaan van ruim 4 km lang
Snoeien in januari?quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:15 schreef Gwywen het volgende:
Ik wou dat het eens langer dan een uur droog en windstil was, er valt in januari zo veel te snoeien in de tuin, maar ik kan maar niet beginnen door dat rotweer.
Fruitbomen doe ik altijd op een vorstvrije dag in januari, als ik langer wacht komt de sapstroom op gang en gaan ze bloeden. Genoeg vorstvrije dagen op 't moment, maar te veel regen en wind om lekker in de tuin bezig te gaan.quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:17 schreef Storneren het volgende:
[..]
Snoeien in januari?
Kun je niet beter wachten tot de eventuele kans op vorst een beetje weg is?
Ik krijg eerder het idee dat jij het niet wilt zien.quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:56 schreef dick_laurent het volgende:
Mwah... als ik zo kijk naar de vooruitzichten dan krijg ik het idee dat de sneeuw en kou lovers stukken meer (willen) zien dan er op de planning staat.
Weekje temps die wat onder normaal liggen met misschien een sneeuwvlok hier en daar, en daarna loopt het waarschijnlijk alweer op naar normale temperaturen.
Maar goed, droom gerust over elfstedentochten en zeer strenge vorst hoor. Ik wacht geduldig verder op de lente
Nahh, come on.... ik zie op meerdere weersites ongeveer een graad of 2/3 in de plus overdag en -1 tot -3 snachts. Aan het eind vd periode loopt dat zelfs op naar +4 / +5 overdag en rond 0 in de nacht.quote:Op donderdag 15 januari 2015 13:06 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik krijg eerder het idee dat jij het niet wilt zien.![]()
De vooruitzichten zijn (zoals het nu staat) winters. Mocht er sneeuw gaan vallen, dan kan het nog kouder worden dan de pluim nu aangeeft.
Met wat sneeuw erbij kan het al snel een stuk kouder worden.quote:Op donderdag 15 januari 2015 13:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nahh, come on.... ik zie op meerdere weersites ongeveer een graad of 2/3 in de plus overdag en -1 tot -3 snachts. Aan het eind vd periode loopt dat zelfs op naar +4 / +5 overdag en rond 0 in de nacht.
Tis maar wat je "winters" noemt.
Dat gaat volgens mij sneller dan je denkt.quote:Op donderdag 15 januari 2015 13:21 schreef WEST het volgende:
Het probleem is ook dat de echte kou wel heel erg ver weg is. met een straffe oostenwind duurt het gewoon te lang voordat het hier is. En is het hier dan wordt het weer warmer.
Winters, maar nog lang geen echte winter. Althans, niet zoals ik het zie en vind.quote:Op donderdag 15 januari 2015 13:06 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik krijg eerder het idee dat jij het niet wilt zien.![]()
De vooruitzichten zijn (zoals het nu staat) winters. Mocht er sneeuw gaan vallen, dan kan het nog kouder worden dan de pluim nu aangeeft.
Wat niet is kan nog komen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 13:50 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Winters, maar nog lang geen echte winter. Althans, niet zoals ik het zie en vind.
Ja de warmte zit zomers ook in frankrijk. Dan is het met een zuiden wind sneller dan dat die warmte uit afrika moet komen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 13:29 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat gaat volgens mij sneller dan je denkt.
Als in de zomer de wind naar het zuiden draait, dan loopt het hier ook snel op naar zomerse dagen of meer.
Ja normaal gesproken wel. Dat noemen ze lentequote:Op donderdag 15 januari 2015 13:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Het valt mij op dat er al zoveel knopjes in bomen en planten zitten. Of is dat elk jaar zo?
Het vriest er niet nu...graadje of 1 boven nul. Het weer kan snel omslaan, morgen kan het er 10 graden onder nul zijn.quote:Op donderdag 15 januari 2015 13:58 schreef WEST het volgende:
[..]
Ja de warmte zit zomers ook in frankrijk. Dan is het met een zuiden wind sneller dan dat die warmte uit afrika moet komen.
in Moskou vriest het nu ook niet.
omdat daar de kou in de buurt hangt. Dat krijg je hier pas als het in duitsland ook vriest.quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:19 schreef aloa het volgende:
[..]
Het vriest er niet nu...graadje of 1 boven nul. Het weer kan snel omslaan, morgen kan het er 10 graden onder nul zijn.
Dat is logisch.quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:20 schreef WEST het volgende:
[..]
omdat daar de kou in de buurt hangt. Dat krijg je hier pas als het in duitsland ook vriest.
Punt is dat de kou best ver weg kan zitten, maar bij wijze van spreken in 2 dagen vanuit Rusland naar Nederland kan trekken. Daar is geen 5 dagen voor nodig.quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:20 schreef WEST het volgende:
[..]
omdat daar de kou in de buurt hangt. Dat krijg je hier pas als het in duitsland ook vriest.
Dat bedoel ik idd.quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:36 schreef Blik het volgende:
[..]
Punt is dat de kou best ver weg kan zitten, maar bij wijze van spreken in 2 dagen vanuit Rusland naar Nederland kan trekken. Daar is geen 5 dagen voor nodig.
quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:39 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat bedoel ik idd.
Als je b.v. ziet hoe snel het kan omslaan in de VS...van +20 naar -20 in een dag. (extreem v.b. idd).
quote:In het Nederlandse klimaat komen grote temperatuurtegenstellingen vrijwel nooit voor. Het verschil tussen de huidige temperatuur en die van een week geleden is ongeveer 15 graden, de daling ging echter zeer gelijkmatig. Afgelopen maandag was bijvoorbeeld een echte overgangsdag met een temperatuur van ongeveer 24 graden. Toch komt het af en toe voor dat in Nederland de temperatuur in een zeer korte tijd een spectaculaire daling of stijging laat zien.
We nemen een aantal situaties door, waarbij we ook kijken naar temperatuurverschillen op korte afstand, bijvoorbeeld tussen de noordelijke delen van het land en het uiterste zuiden van Limburg. Juist dit soort extreme verschillen zijn opmerkelijk, simpelweg omdat Nederland een erg klein land is.
Een situatie waarbij het tot grote temperatuursverschillen kan komen zijn zogenaamde stralingsnachten. In dit soort heldere nachten kan het aardoppervlak zijn warmte gemakkelijk uitstralen. Hierdoor is het juist in het binnenland koud, direct aan zee heeft het (vaak) relatief warmte zeewater een remmende invloed op de temperatuurdaling. Een mooi voorbeeld hiervan is de nacht van 9 februari 1996 toen de temperatuur in Twente op -21.0 graden uitkwam. In Vlissingen vroor het slechts 1.6 graden. Niet alleen de aanwezigheid van het warme water van de Westerschelde had invloed op de temperatuur, maar ook de aanwezigheid van bewolking, waardoor het aardoppervlak zijn warmte niet kon uitstralen.
Tijdens de dagperiode komen extreme verschillen in temperatuur nauwelijks voor. Alleen wanneer de grens tussen twee luchtsoorten precies boven ons land liggen kan het voorkomen dat de noordelijke helft van ons land tijdens een winterdag met een sneeuwstorm en vriestemperaturen heeft te maken, terwijl in Limburg bij 10 graden in de plus regen valt. Niet alleen in de winter komt zo’n situatie voor, ook in de zomer is dit mogelijk. Op 10 juli 1968 kwam het kwik in de noordelijke provincies niet hoger dan 14 a 15 graden, In Maastricht werd het bijna 30 graden! De oorzaak was een warmtefront dat over ons land lag. De zuidoostelijke helft van het land kwam net aan de warme kant van het front.
Wijzigingen in zeer korte tijd zijn erg zeldzaam. Er zijn drie omstandigheden waarbij dit toch mogelijk is. Zo kunnen tijdens een heldere stralingsnacht opkomende wolkenvelden de temperatuur snel laten oplopen. Andersom kan dat natuurlijk ook. In zo’n geval is het bewolkt met temperaturen rond nul, klaart het op (eventueel met een vers sneeuwdek) dan kan de temperatuur als een baksteen dalen tot ver onder nul.
In de zomermaanden is een spectaculaire temperatuurdaling mogelijk in de nabijheid van een onweersbui. Voor de bui is het dan tropisch warm, in de bui keldert het kwik soms meer dan 10 graden, vaak in een paar minuten tijd.
Een derde mogelijkheid met snelle temperatuurwisselingen is het invallen van een zeewind. Vooral in de duinen zorgt dit voor grote tegenstellingen. Zo kan het aan het begin van de middag met veel zon en weinig wind 30 tot 35 graden worden. Als even later de zeewind opsteekt koelt het soms tot 20 graden af. Vooral in juni, wanneer het zeewater nog iets koeler is in vergelijking tot juli of augustus zijn de tegenstellingen het grootst.
Een verschil van 10 tot 15 graden is duidelijk merkbaar, zeker als dit in een zeer korte tijd gebeurt zoals bij een onweersbui of een zeewind. Dit stelt echter weinig voor met de grootste temperatuurovergang ooit gemeten in South Dakota (Verenigde Staten). In het plaatsje Spearfish was het bij een heldere hemel, boven een vers pak sneeuw stevig aan het vriezen. Om 07:30 uur op 22 januari 1943 stond de thermometer op -20 graden. Twee minuten later stak een fohnwind op en wees de thermometer +7.2 graden aan! Een ander spectaculair record, ook gemeten in de Verenigde Staten is de grootste temperatuurovergang in 24 uur tijd. In het plaatsje Browning, gelegen in de staat Montana, werd in de avond van 23 januari 1916 +6.7 graden gemeten. De volgende ochtend was het “afgekoeld” naar -48.8 graden. In 24 uur was het verschil ruim 55 graden!
Nee, dat is als er in relatief korte tijd ijskoude lucht uit Siberië richting Nederland wordt geblazen. Dat gebeurt veel minder vaak, en die afstanden zijn ook wel wat groter dan 2000 km. Dan kun je echt hele lage temperaturen krijgen van overdag -10 of kouder. Er werd gezegd dat de koude lucht te ver weg zou zitten om het hier ook koud te laten worden, dat hoeft dus helemaal niet omdat er in 2 dagen tijd prima een afstand van 2000+ km overbrugt kan worden en zo relatief koude lucht Nederland prima kan bereiken, dat is helemaal niet gek en gebeurt vaak genoeg.quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:45 schreef dick_laurent het volgende:
Waar jullie het nu over hebben is volgens mij gewoon 'transportkou'
http://www.knmi.nl/cms/content/25478/transportkou
en daar is komende week volgens mij niet echt sprake van.
Ja dat bedoel ikquote:
Zo verkeerd ziet het er toch niet uit. Ik denk dat de meesten dat grijze weer wel zat zijn.quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ikzo is het al dagen. Het gaat van donker, naar een soort van schemer/grijs.... naar weer donker. Ik merk ook echt geen fuck van dat de dagen langer worden. Echt
Als het wat kouder wordt heb zelfs ik in principe niet zoveel problemen mee, als het maar wat zonniger wordt.
Maar als ik naar de voorspellingen kijk, blijft het op een dagje na, overwegend zwaar bewolkt.
Dus dat gelul van "als het kouder wordt, wordt het meestal ook zonniger" is dus ook weinig van waar.
Het is beter dan dat het was, dat zeker. Ik ben benieuwdquote:Op donderdag 15 januari 2015 15:33 schreef aloa het volgende:
[..]
Zo verkeerd ziet het er toch niet uit. Ik denk dat de meesten dat grijze weer wel zat zijn.
[ afbeelding ]
Is het ook, loop maar te klooienquote:Op donderdag 15 januari 2015 11:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Moet je nagaan, ik zit niet eens op weerwoord
Setting/situatie, wat mij betreft precies hetzelfde
Warm, vochtig, maar toch gladquote:Op donderdag 15 januari 2015 16:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Is het ook, loop maar te klooien
Verder wel echt onvervalst kutweer
quote:
Dit jaar heb ik veel meer last van januari, somberheid zonder reden. Dit jaar voor het eerst maar vitamine D gaan slikken.quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ikzo is het al dagen. Het gaat van donker, naar een soort van schemer/grijs.... naar weer donker. Ik merk ook echt geen fuck van dat de dagen langer worden. Echt
Als het wat kouder wordt heb zelfs ik in principe niet zoveel problemen mee, als het maar wat zonniger wordt.
Maar als ik naar de voorspellingen kijk, blijft het op een dagje na, overwegend zwaar bewolkt.
Dus dat gelul van "als het kouder wordt, wordt het meestal ook zonniger" is dus ook weinig van waar.
Met name maandag aardig wat kans als ik het zo ziequote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:18 schreef aloa het volgende:
Nieuwe pluim (licht) winters en kans op sneeuw.
[ afbeelding ]
Volgens gfs zondag vooral in noordoosten. Veranderd toch weer volgende run.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:32 schreef Blik het volgende:
[..]
Met name maandag aardig wat kans als ik het zo zie
Zon? Wat is dat?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:24 schreef dick_laurent het volgende:
We hebben welgeteld een klein uurtje zon gehad vanmorgen. Nu is het alweer dichtgetrokken en zal wel de rest vd dag dicht blijven![]()
Oh well, het regent tenminste niet.....
Je hoeft hier niet heen he. Niemand dwingt je.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:58 schreef Dven het volgende:
Lekker weer. 16 graden. De bergen in met vriendin en honden. Tshirtje. Biertje. Genot.
Morgen is alles voorbij. Dan land ik in Nederland
Ik hoop het niet.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:11 schreef Re het volgende:
weekje vorst en dan al weer over met de pret?
Laten we het hopenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:11 schreef Re het volgende:
weekje vorst en dan al weer over met de pret?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:29 schreef dick_laurent het volgende:
Ik geef lente de grootste kans!ik geef lente de grootste kans halverwege maart.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is al voorlente hoor dus een zeer matige voorspelling dit.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:31 schreef aloa het volgende:
[..]
ik geef lente de grootste kans halverwege maart.
na die voorlente begint de winterquote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het is al voorlente hoor dus een zeer matige voorspelling dit.
Volgens mij moet jij terug naar de kleuterschool en het boek "rupsje nooit genoeg en de 4 seizoen" er nog eens op naslaan.quote:
quote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Volgens mij moet jij terug naar de kleuterschool en het boek "rupsje nooit genoeg en de 4 seizoen" er nog eens op naslaan.
Hoe moet ik deze afbeelding lezen? Geel is natte sneeuw en wit is 'echte' sneeuw?quote:
klopt!quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:04 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Hoe moet ik deze afbeelding lezen? Geel is natte sneeuw en wit is 'echte' sneeuw?
En ons Twente blijft wederom gespaardquote:
Inderdaad de begrafenis maar aan me voorbij laten gaanquote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je hoeft hier niet heen he. Niemand dwingt je.
Wederomquote:Op vrijdag 16 januari 2015 17:23 schreef MaLo het volgende:
[..]
En ons Twente blijft wederom gespaard
Dat is de sharia-sneeuw driehoek. Is speciaal voor moslims die van sneeuw houden.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 17:40 schreef computergirl het volgende:
[..]
En die grijze driehoek linksboven Amsterdam?
Prutswinter. Geen sneeuw voor ons dan hopen op een kutzomerquote:Op vrijdag 16 januari 2015 17:23 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ksst ga maar naar spanje ofzo voor zon. Ik wil door de sneeuw hardlopen op de Sallandse heuvelrug.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 17:23 schreef MaLo het volgende:
[..]
Deze man snapt hetquote:Op vrijdag 16 januari 2015 23:33 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ksst ga maar naar spanje ofzo voor zon. Ik wil door de sneeuw hardlopen op de Sallandse heuvelrug.
Volgens mij zitten jullie beiden verkeerd en moeten jullie lekker naar Moskou, landklimaatquote:Op vrijdag 16 januari 2015 23:33 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ksst ga maar naar spanje ofzo voor zon. Ik wil door de sneeuw hardlopen op de Sallandse heuvelrug.
Inclusief plaatje met cumulatieve sneeuwhoogten tm volgende week zondag:twitter:Jantje_ twitterde op zaterdag 17-01-2015 om 10:00:07Update sneeuw Benelux -Nederland http://t.co/oFW5IhjGnj THNX @Alpenweerman
reageer retweet
Koud maar zonnig, ook hier in Amsterdamquote:Op zaterdag 17 januari 2015 09:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Volgens mijn mobiel is het hier -1. Wel lekker die zonsopkomst 's ochtends vroeg
quote:Op vrijdag 16 januari 2015 23:33 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Nou, Sallandse heuvelrug op de grens van de grote kans op sneeuwdek, NO-Twente erbuitenquote:
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:10 schreef Pino112 het volgende:
Inclusief plaatje met cumulatieve sneeuwhoogten tm volgende week zondag:twitter:Jantje_ twitterde op zaterdag 17-01-2015 om 10:00:07Update sneeuw Benelux -Nederland http://t.co/oFW5IhjGnj THNX @Alpenweerman
reageer retweet
[ afbeelding ]
Dus..... volgens dit plaatje kunnen we in het midden des lands 8 tot 15 cm sneeuw verwachten, en in twente tussen de 15 - 30 cm?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:10 schreef Pino112 het volgende:
reageer retweet
[ afbeelding ]
Deal!quote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:11 schreef MaLo het volgende:
[..]
[..]
Nou, Sallandse heuvelrug op de grens van de grote kans op sneeuwdek, NO-Twente erbuiten
Alstu
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:11 schreef MaLo het volgende:
[..]En hier opeens weer de meeste sneeuw in Twente
Als de natte sneeuw zou blijven liggen ja. Het zou me all verbazen als dit in mm zou uitkomen...quote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:10 schreef Pino112 het volgende:
reageer retweet
[ afbeelding ]
Jaaaaaaaaaaa eindelijk :pquote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:11 schreef MaLo het volgende:
[..]En hier opeens weer de meeste sneeuw in Twente
Mee eens.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 11:34 schreef DemonRage het volgende:
Dit wordt weer een kwakkelperiode.
Als het echt koud wordt heb ik liever hogedruk, droog, strakblauwe lucht en bijna geen wind. Neerslag in welke vorm dan ook mag van mij dan wegblijven.
Volle bak zon en een fris windje. Het ideale winterweer nu.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 12:44 schreef Dven het volgende:
Overal van eindhoven tot en met rotterdam was het lekker iig
[ afbeelding ]
Dit is lekker weer jaquote:Op zaterdag 17 januari 2015 12:45 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Volle bak zon en een fris windje. Het ideale winterweer nu.
Dat lijkt aardig wat sneeuw te worden.quote:
Ik had het gewoon warm in de zon achter het glas. Dagen als deze zijnquote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:16 schreef aloa het volgende:
Heerlijk weer momenteel. Frisjes, maar wel de zon erbij
Sneeuw is alleen leuk als er dan ook meteen zoveel valt dat het hele openbare leven stilvalt, of ja leuk.. dan heeft het nog wat.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:44 schreef dick_laurent het volgende:
Inderdaad, echt prachtig weer vandaag
En dan natuurlijk moet dat weer verneukt worden door fucking sneeuw morgen. Echt, wat heb je eraan?? wordt alleen maar weer grijze gladde aangevroren drab wat het openbare leven alleen maar moeizamer maakt. Fietsen wordt weer een drama....
Sneeuw
Laagje sneeuw en dan meerdere ijsdagen. Niet van die opvriezende drap met zo´n ijslaag er onder.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Sneeuw is alleen leuk als er dan ook meteen zoveel valt dat het hele openbare leven stilvalt, of ja leuk.. dan heeft het nog wat.
Zucht...quote:Op zaterdag 17 januari 2015 11:21 schreef Pino112 het volgende:
Amerikaans model:
[ afbeelding ]
Cumulatief tm zondag/maandag.
Oosten, midden en noord sneeuw, westen krijgt gewoon nog een lading kille grijze dagen met regen zoals we die de laatste tijd gewend zijnquote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Zucht...
Uiteraard weer helemaal niets hier in het zuid westen.
Woest word ik er vanquote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:38 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Oosten, midden en noord sneeuw, westen krijgt gewoon nog een lading kille grijze dagen met regen zoals we die de laatste tijd gewend zijn![]()
!
Net op het randjequote:Op zaterdag 17 januari 2015 11:21 schreef Pino112 het volgende:
Amerikaans model:
[ afbeelding ]
Cumulatief tm zondag/maandag.
Ik had dat een keer in een hevige sneeuwbui, en dan zo een donder met enorme echo tussendoorquote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:49 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Dat wil ik ook weer een keer meemaken, is al lange tijd geleden!
net ten noorden langs van hierquote:
quote:Op zondag 18 januari 2015 08:35 schreef Ajaxfan het volgende:
Westen lijkt weer volledig naast de pot te pissen.
Oosten is de gelukkige, en morgen het noordenquote:Op zondag 18 januari 2015 08:35 schreef Ajaxfan het volgende:
He wat jammer zegquote:Op zondag 18 januari 2015 08:35 schreef Ajaxfan het volgende:
maak je maar niet druk, morgen heb je alle tijd om daar over na te denken als je ingesneeuwd bentquote:Op zondag 18 januari 2015 10:59 schreef FoXje het volgende:
[..]
Wat zegt dit precies? Ik zit precies in die strook
quote:Op zondag 18 januari 2015 11:01 schreef SuperFood het volgende:
[..]
maak je maar niet druk, morgen heb je alle tijd om daar over na te denken als je ingesneeuwd bent
Nu zelfs overgegaan in motregenquote:Op zondag 18 januari 2015 11:40 schreef MaLo het volgende:
Wat natte sneeuw in Twente gevallen, niks schokkends
Jaquote:Op zondag 18 januari 2015 11:42 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Nu zelfs overgegaan in motregen!
Hier in zeeuws-vlaanderen nietquote:
twitter:Weerpluim twitterde op zondag 18-01-2015 om 13:22:10RT"@Weerplaza: Nieuwste berekeningen. Lees http://t.co/jfLweRRQuQ Kaartje: links 16-20u en rechts 20 tot 06uur. http://t.co/AhsqUsfR0U" reageer retweet
Ah, opwekkend. Mijn werk bevindt zich in het "mogelijk meer dan 5 cm sneeuw"-gebied.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:24 schreef ZaZoe het volgende:
twitter:Weerpluim twitterde op zondag 18-01-2015 om 13:22:10RT"@Weerplaza: Nieuwste berekeningen. Lees http://t.co/jfLweRRQuQ Kaartje: links 16-20u en rechts 20 tot 06uur. http://t.co/AhsqUsfR0U" reageer retweet
Sterkte aan je nabestaanden.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:39 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ah, opwekkend. Mijn werk bevindt zich in het "mogelijk meer dan 5 cm sneeuw"-gebied.
Precies wat je wilt toch?quote:Op zondag 18 januari 2015 13:57 schreef Straatcommando. het volgende:
Grijs kloteweer met regen en zo nu en dan een verdwaalde vlok sneeuw.
quote:Op zondag 18 januari 2015 13:39 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ah, opwekkend. Mijn werk bevindt zich in het "mogelijk meer dan 5 cm sneeuw"-gebied.
Sorry dat ik in dit geval de slechtnieuwsbrenger benquote:Op zondag 18 januari 2015 13:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Als ik het kaartje zo zie zit ik in het 0cm en zelfs het 0mm gebied.
Koppen dicht dus
Hier alleen maar regen, regen en nog eens regen vanaf gisteravond
En dan ook nog een UI van Grolsch... het meest vieze bier van allemaal !!quote:Op zondag 18 januari 2015 14:05 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
[..]
Sorry dat ik in dit geval de slechtnieuwsbrenger ben![]()
Nietusquote:Op zondag 18 januari 2015 14:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
En dan ook nog een UI van Grolsch... het meest vieze bier van allemaal !!
Same here, zit in het gebied mogelijk een sneeuwdek, morgen, als ik goed kijk, mag ik naar het gebied 5 cm of meerquote:Op zondag 18 januari 2015 13:39 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ja. 4 graden hier en het motregent. Druilerig.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:46 schreef Skwish het volgende:
Wat een zeikweer. Typisch weer op een zondag
Heerlijk weer om met de houtkachel aan schaatsen te kijkenquote:Op zondag 18 januari 2015 15:46 schreef Skwish het volgende:
De hele week alquote:Op zondag 18 januari 2015 15:46 schreef Skwish het volgende:
Voorspelling was sowieso al dat het vnl 's avonds of in de nacht zou vallen en dan eigenlijk alleen in een strook vanuit het midden naar het oosten en noorden. Dus wellicht kun je morgenochtend tevreden zijnquote:Op zondag 18 januari 2015 18:29 schreef Kentekenplaat het volgende:
Nou, qua sneeuw zijn we hier weer dood gemaakt met een blije mus, zie ik wel.![]()
De hele dag regen.
Sneeuw is in Nederland vrijwel altijd een precaire situatie.quote:Op zondag 18 januari 2015 18:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Voorspelling was sowieso al dat het vnl 's avonds of in de nacht zou vallen en dan eigenlijk alleen in een strook vanuit het midden naar het oosten en noorden. Dus wellicht kun je morgenochtend tevreden zijn
Ik wilde net hetzelfde vragenquote:
ook een lullige manier om erachter te komen dat je niet in drenthe woontquote:Op zondag 18 januari 2015 21:05 schreef MaLo het volgende:
Volgens buienradar zou het momenteel in Drenthe moeten sneeuwen.
En blijft het liggen?quote:Op zondag 18 januari 2015 21:10 schreef Snowballed het volgende:
Warempel snilt het nu hier... 15km ten oosten van Groningen![]()
Nee.. het vriest ook niet...quote:Op zondag 18 januari 2015 21:35 schreef MaLo het volgende:
[..]
En blijft het liggen?
Hier in Twente nog helemaal nietsch
Vanaf Tubbergen lag er een wit laagjequote:Op maandag 19 januari 2015 08:43 schreef Frutsel het volgende:
[..]
gvd zeg... volgens mij als je tien km naar het westen rijdt wel...
Mooi!quote:Op maandag 19 januari 2015 16:59 schreef Fred0w het volgende:
Via NOS:
[ afbeelding ]
meer foto's:
http://nos.nl/artikel/201(...)eden-in-de-mist.html
Mensen die geloven dat een weersverwachting precies kloptquote:Op maandag 19 januari 2015 17:59 schreef dick_laurent het volgende:
En wéér een intens grijze, zonloze dag.....terwijl er wel zon beloofd was. En morgen zou er ook wat zon zijn? Nou ik geloof er niks van, wordt waarschijnlijk gewoon een voortzetting van vandaag
Dat jij nog vertrouwen hebt in mensen die er bekend om staan hun beloftes niet na te komen xDquote:Op maandag 19 januari 2015 17:59 schreef dick_laurent het volgende:
En wéér een intens grijze, zonloze dag.....terwijl er wel zon beloofd was. En morgen zou er ook wat zon zijn? Nou ik geloof er niks van, wordt waarschijnlijk gewoon een voortzetting van vandaag
Ik had de hele dag zonquote:Op maandag 19 januari 2015 17:59 schreef dick_laurent het volgende:
Ah, cannabis is volledig gelegaliseerd zie ik.quote:Op maandag 19 januari 2015 16:59 schreef Fred0w het volgende:
Via NOS:
[ afbeelding ]
meer foto's:
http://nos.nl/artikel/201(...)eden-in-de-mist.html
Zo inderdaad!quote:Op maandag 19 januari 2015 19:46 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zo, mijn god.. het is mistig!
Mooi hè, echt zo'n dag dat je niet weet of je voor de trein zult springen of je jezelf op zal hangenquote:Op maandag 19 januari 2015 17:59 schreef dick_laurent het volgende:
Ja, ik had dat dus ook. Moest eventjes ergens heen.. uurtje op de weggeweest maar had gewoon moeite om mij te focussen.quote:Op maandag 19 januari 2015 22:17 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Zo inderdaad!
Ik was gewoon gedesoriënteerd in de auto op een wel heel bekende weg.
Nee maar mag toch wel zeggen dat het ruk is?quote:Op maandag 19 januari 2015 22:17 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Mooi hè, echt zo'n dag dat je niet weet of je voor de trein zult springen of je jezelf op zal hangen![]()
Sarcasm off; Het is winter en we hebben een onstabiel zee-klimaat, wat denk je nou zelf, dat somber weer een uitzondering is
Dat ziet er inderdaad fijn uitquote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:35 schreef Dagoduck het volgende:
Gister was het hier heerlijk weer
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gister toen het donker werd betrok het pas, dichte mist. Ik kon het eerstvolgende reflectiepaaltje niet eens zien op de N9, die staan op 50 meter afstandquote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:41 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dat ziet er inderdaad fijn uit
Hier vandaag nog geen straaltje zonlicht gezien
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:10 schreef Infection het volgende:
Wat zijn de sneeuwkansen voor deze week?
Zaterdag 70% neerslagkans en temperaturen rond het vriespunt als ik het KNMI moet geloven. Klopt daar nog wat van?
Jammer.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als ik zo kijk helemaal niks.
Kan nog zo veranderenquote:
Ik hoop in ieder geval nog op iets deze winter. Al is het in februari.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kan nog zo veranderenmaar gezien het feit dat het sowieso al elke keer mis gaat zou ik nergens op rekenen.
Tot half maart hou ik hoopquote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:49 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik hoop in ieder geval nog op iets deze winter. Al is het in februari.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |