Moet je nagaan, ik zit niet eens op weerwoordquote:Op woensdag 14 januari 2015 23:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]noem het gewoon situatie, krijg de kriebels van dat ww jargon.
Gewoon een pluim iets onder gemiddeld, niks bijzonders aan. Er is weinig kou voorradig, dus het zou van een eventueel sneeuwdek moeten komen, of de situatie moet aanhouden.
Moest googelen terwijl ik in zwolle heb gewoondquote:Op donderdag 15 januari 2015 11:32 schreef WEST het volgende:
[..]
Nee zijn de uiterwaarden van het zwartewater.
Onnodig gebruik van de engelse taal. Niet cool!quote:Op donderdag 15 januari 2015 11:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Moet je nagaan, ik zit niet eens op weerwoord
Setting/situatie, wat mij betreft precies hetzelfde
Staropramen. Nice.quote:Op donderdag 15 januari 2015 11:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Stroomt het? Duurt bizar lang dan. Hier was het 2 weken onder de -10 in de nacht. Soms zelfs overdag. Rivier van 20 meter breed en vaak niet meer dan een meter diep was nog niet bevroren
Nu prima terrasweer
[ afbeelding ]
Das maar 25km hier vandaanquote:Op donderdag 15 januari 2015 11:34 schreef Dven het volgende:
[..]
Moest googelen terwijl ik in zwolle heb gewoond
Moskou vannacht warmer dan hierquote:Op donderdag 15 januari 2015 11:40 schreef aloa het volgende:
Genoeg kou aanwezig daar waar het weg moet komen.
[ afbeelding ]
Dat valt tegen! Hier zijn de uiterwaarden inmiddels ook vol, maar als het gaat vriezen en het water volgende week gaat zakken dan is dat levensgevaarlijk. Je hebt dan een laag ijs waar het water onder wegzakt...beter zakt eerst het water tot een centimeter of 20 na en dan vorstquote:Op donderdag 15 januari 2015 11:25 schreef WEST het volgende:
[ afbeelding ]
Nu moet de wind gaan liggen en en gaan vriezen. Dan heb je toch een mooie ijsbaan van ruim 4 km lang
Snoeien in januari?quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:15 schreef Gwywen het volgende:
Ik wou dat het eens langer dan een uur droog en windstil was, er valt in januari zo veel te snoeien in de tuin, maar ik kan maar niet beginnen door dat rotweer.
Fruitbomen doe ik altijd op een vorstvrije dag in januari, als ik langer wacht komt de sapstroom op gang en gaan ze bloeden. Genoeg vorstvrije dagen op 't moment, maar te veel regen en wind om lekker in de tuin bezig te gaan.quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:17 schreef Storneren het volgende:
[..]
Snoeien in januari?
Kun je niet beter wachten tot de eventuele kans op vorst een beetje weg is?
Ik krijg eerder het idee dat jij het niet wilt zien.quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:56 schreef dick_laurent het volgende:
Mwah... als ik zo kijk naar de vooruitzichten dan krijg ik het idee dat de sneeuw en kou lovers stukken meer (willen) zien dan er op de planning staat.
Weekje temps die wat onder normaal liggen met misschien een sneeuwvlok hier en daar, en daarna loopt het waarschijnlijk alweer op naar normale temperaturen.
Maar goed, droom gerust over elfstedentochten en zeer strenge vorst hoor. Ik wacht geduldig verder op de lente
Nahh, come on.... ik zie op meerdere weersites ongeveer een graad of 2/3 in de plus overdag en -1 tot -3 snachts. Aan het eind vd periode loopt dat zelfs op naar +4 / +5 overdag en rond 0 in de nacht.quote:Op donderdag 15 januari 2015 13:06 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik krijg eerder het idee dat jij het niet wilt zien.![]()
De vooruitzichten zijn (zoals het nu staat) winters. Mocht er sneeuw gaan vallen, dan kan het nog kouder worden dan de pluim nu aangeeft.
Met wat sneeuw erbij kan het al snel een stuk kouder worden.quote:Op donderdag 15 januari 2015 13:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nahh, come on.... ik zie op meerdere weersites ongeveer een graad of 2/3 in de plus overdag en -1 tot -3 snachts. Aan het eind vd periode loopt dat zelfs op naar +4 / +5 overdag en rond 0 in de nacht.
Tis maar wat je "winters" noemt.
Dat gaat volgens mij sneller dan je denkt.quote:Op donderdag 15 januari 2015 13:21 schreef WEST het volgende:
Het probleem is ook dat de echte kou wel heel erg ver weg is. met een straffe oostenwind duurt het gewoon te lang voordat het hier is. En is het hier dan wordt het weer warmer.
Winters, maar nog lang geen echte winter. Althans, niet zoals ik het zie en vind.quote:Op donderdag 15 januari 2015 13:06 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik krijg eerder het idee dat jij het niet wilt zien.![]()
De vooruitzichten zijn (zoals het nu staat) winters. Mocht er sneeuw gaan vallen, dan kan het nog kouder worden dan de pluim nu aangeeft.
Wat niet is kan nog komen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 13:50 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Winters, maar nog lang geen echte winter. Althans, niet zoals ik het zie en vind.
Ja de warmte zit zomers ook in frankrijk. Dan is het met een zuiden wind sneller dan dat die warmte uit afrika moet komen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 13:29 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat gaat volgens mij sneller dan je denkt.
Als in de zomer de wind naar het zuiden draait, dan loopt het hier ook snel op naar zomerse dagen of meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |