SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Linkjes
Twaalf doden door aanslag in Parijs
Moslims spreken zich massaal uit tegen terreur
Daders aanslag bekend
Gijzeling Dammartin beindigd
Frankrijk: alle gijzelnemers gedood
Wat is Charlie Hebdo?
Beelden van beschietingen (Klik niet als je maag gevoelig is)
Fotoreeks De Morgen
Fotoreeks NRC
(Extra) uitzendingen NOS gemist?
Voor de complotbespeurders is er een topic in BNW
BNW / de aanslag op Charlie Hebdo
Wie is wie tijdens deze acties
NWS / Speciale eenheden Frankrijk SPOILER: restanten van terroristOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bestorming supermarkt
Bestorming Dammartin
Rowan Atkinson, juni 2014
En door...Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
quote:Hollande condemns slow global reaction to Syria crisis - Europe News & Top Stories - The Straits Times
ABOARD CHARLES DE GAULLE AIRCRAFT CARRIER, France (AFP) - French President Francois Hollande on Wednesday criticised the international community for the slow response to the conflict in Syria, in a speech to troops aboard the Charles De Gaulle aircraft carrier.
“I continue to regret the fact that the international community did not act in the required time to stop massacres in Syria and prevent extremists from gaining even more ground,” he said.
The aircraft carrier is to be deployed to the Gulf to support operations against the Islamic State group where France is carrying out air strikes as part of a US-led coalition.
The carrier has a fleet of air and naval craft, including Rafale and Super Etendard fighter jets and an attack submarine.
Mr Hollande’s address to the troops comes with the country in mourning after being struck on home soil in a series of Islamic militant attacks that left 17 people dead last week.
French lawmakers on Tuesday overwhelmingly approved continuing the air strikes after Prime Minister Manuel Valls warned “our mission is not over... we are faced with a war against terrorism.”
Bron: www.straitstimes.com
Waarom zou je niet-moslims willen opleggen dat ze Mohammed niet mogen tekenen? Straks moeten niet-moslims ook vijf keer bidden per dag. Jij hebt dat rare geloof, ik niet!quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:28 schreef Samson het volgende:
[..]
Ik zie echt 0,0 maatschappelijk belang van dergelijke cartoons.
Ze zijn volgens mij al druk bezig in Mali tegen Ansar Dine.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:34 schreef meth1745 het volgende:
[..]
En volgend jaar zegt ie hetzelfde over Nigeria?
En geen sneeuwpoppen meer maken, el hamdulillah.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:38 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Waarom zou je niet-moslims willen opleggen dat ze Mohammed niet mogen tekenen? Straks moeten niet-moslims ook vijf keer bidden per dag. Jij hebt dat rare geloof, ik niet!
IK zou het fijn vinden als je je normaal en respectvol zou uitdrukken. Die laatste zin is niet nodig.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:38 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Waarom zou je niet-moslims willen opleggen dat ze Mohammed niet mogen tekenen? Straks moeten niet-moslims ook vijf keer bidden per dag. Jij hebt dat rare geloof, ik niet!
En wanneer ga jij je je normaal en respectvol uitdrukken? Die post van jou hoefde niet.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
IK zou het fijn vinden als je je normaal en respectvol zou uitdrukken. Die laatste zin is niet nodig.
Over het algemeen ben ik toch een aimabele jongen die anderen met respect bejegent.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:43 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
En wanneer ga jij je je normaal en respectvol uitdrukken?
Het is mij persoonlijk nooit opgelegd om hem niet te tekenen. Echter zou ik het niet doen als iemand daardoor gekwetst zou zijn. Persoonlijk wordt mijn leven er niet minder op als ik uberhaupt wel met zo'n beperking zou moeten leven. Stel dat iemand mij vertelt dat ik onze koningin niet meer mag tekenen. Nou, boeien. Daar leef ik persoonlijk geen minder vrij of leuk leven om. Zolang het geen fundamentele beperkingen zijn die mij bij mn leven in de weg staan kan ik me daar dus echt niet druk om maken. En verder hebben moslims mij persoonlijk dus nog nooit iets opgelegd......quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:38 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dat is nogal subjectief. Iedereen bepaalt voor zichzelf waar hij of zij aanstoot aan neemt en wat ¨respect¨ is. Jouw berichten oogsten bij mij 0,0 respect. Dat zou mij mijn reet moeten roesten maar ik wil jou er voor behoeden een hypocriet te zijn. Oh ja... wacht. Taqyya, jij mag hypocriet zijn.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Over het algemeen ben ik toch een aimabele jongen die anderen met respect bejegent.
Stel dat iemand jou vertelt dat je hier geen berichten meer mag plaatsen? Stel dat je berhaupt nergens meer wat mag zeggen?quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:46 schreef Samson het volgende:
[..]
[...] Stel dat iemand mij vertelt dat ik onze koningin niet meer mag tekenen. Nou, boeien. Daar leef ik persoonlijk geen minder vrij of leuk leven om. [...]
quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:48 schreef Ryan3 het volgende:
Voor degenen die het debat willen volgen, hier topic in POL: POL / [LIVE] Plenair debat over de aanslag in Parijs
Vanwaar dit nobele streven?quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:51 schreef RolandArthur het volgende:
Ik wil jou er voor behoeden een hypocriet te zijn.
Omdat ik het vermoeden heb dat jij een gelovige bent. Als dat zo is begeef je je met een sneltreinvaart richting de Hel. Ik probeer je daarvoor te behoeden. Die taqyya die je jegens mij pleegt is in dat lot overigens niet van toepassing.quote:
Behalve als iemand die islam ridiculiseert.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Over het algemeen ben ik toch een aimabele jongen die anderen met respect bejegent.
Zelfs dan. Anders zie ik graag 5 recente posts van me die het tegendeel bewijzen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 19:19 schreef Geralt het volgende:
[..]
Behalve als iemand die islam ridiculiseert.
twitter:FRANCE24 twitterde op woensdag 14-01-2015 om 19:42:04Paris gunman 'bought weapons in Belgium' http://t.co/cwyCCdEHDx http://t.co/HAZ6wiNYu1 reageer retweet
En niet eens FN kopen, de lullen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 19:44 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:FRANCE24 twitterde op woensdag 14-01-2015 om 19:42:04Paris gunman 'bought weapons in Belgium' http://t.co/cwyCCdEHDx http://t.co/HAZ6wiNYu1 reageer retweet
ben jij een moslim?quote:Op woensdag 14 januari 2015 19:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zelfs dan. Anders zie ik graag 5 recente posts van me die het tegendeel bewijzen.
Als jij moslim bent, mag jij Mohammed niet tekenen. Ik ben echter geen moslim. Jij wilt dat ik hem ook niet teken. Niet omdat je zogenaamd gekwetst of beledigd bent daardoor, maar omdat jij weet dat het niet mag van jouw geloof en dat wil jij mij ook opleggen. Dat wilde je veertig jaar geleden niet, maar nu vind jij dat jij het recht hebt om mij dat op te gaan leggen om een of andere reden. Als ik zeg dat ik de islam een raar geloof vind, mag dat ook al niet. En zo gaat het van kwaad tot erger.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:46 schreef Samson het volgende:
[..]
Het is mij persoonlijk nooit opgelegd om hem niet te tekenen. Echter zou ik het niet doen als iemand daardoor gekwetst zou zijn. Persoonlijk wordt mijn leven er niet minder op als ik uberhaupt wel met zo'n beperking zou moeten leven. Stel dat iemand mij vertelt dat ik onze koningin niet meer mag tekenen. Nou, boeien. Daar leef ik persoonlijk geen minder vrij of leuk leven om. Zolang het geen fundamentele beperkingen zijn die mij bij mn leven in de weg staan kan ik me daar dus echt niet druk om maken. En verder hebben moslims mij persoonlijk dus nog nooit iets opgelegd......
Ja, ik ben Moslim.quote:
Het respect is nagenoeg wederzijds.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:04 schreef Downwards het volgende:
[..]
Respect dat je daar anno 2015 nog openlijk voor uit durft te komen.
Meer respect aan mensen die anno 2015 nog openlijk kritisch over de islam durven te zijn.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:04 schreef Downwards het volgende:
[..]
Respect dat je daar anno 2015 nog openlijk voor uit durft te komen.
Waar haal je dat idee vandaan, dat moslims 40 jaar geleden geen probleem hadden met spotprenten van Mohammed en god? In die tijd kon je niet eens spotten met de katholieke kerk. Twintig jaar geleden toen de paus naar Leuven kwam ging de politie door de stad om een satirische affiche te verwijderen, of, wanneer ze achter een raam hing en niemand opendeed, ze met rode verf onzichtbaar te maken...quote:Op woensdag 14 januari 2015 19:55 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Als jij moslim bent, mag jij Mohammed niet tekenen. Ik ben echter geen moslim. Jij wilt dat ik hem ook niet teken. Niet omdat je zogenaamd gekwetst of beledigd bent daardoor, maar omdat jij weet dat het niet mag van jouw geloof en dat wil jij mij ook opleggen. Dat wilde je veertig jaar geleden niet, maar nu vind jij dat jij het recht hebt om mij dat op te gaan leggen om een of andere reden. Als ik zeg dat ik de islam een raar geloof vind, mag dat ook al niet. En zo gaat het van kwaad tot erger.
ze mogen best problemen hebben met cartoons. geeft niemand het recht om iemand te vermoorden. toen niet nu niet.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:20 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Waar haal je dat idee vandaan, dat moslims 40 jaar geleden geen probleem hadden met spotprenten van Mohammed en god? In die tijd kon je niet eens spotten met de katholieke kerk. Twintig jaar geleden toen de paus naar Leuven kwam ging de politie door de stad om een satirische affiche te verwijderen, of, wanneer ze achter een raam hing en niemand opendeed, ze met rode verf onzichtbaar te maken...
De affiche in kwestie:
[ afbeelding ]
Heb je voorbeelden van spotprenten van mohammed van veertig jaar geleden, en bronnen die aantonen dat moslims daar toen geen probleem mee hadden?
terecht. kut mongool dat het er is.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:27 schreef meth1745 het volgende:
Last Week French Officials Stood Up for Offensive Speech. This Week They’re Arresting People for It.
http://www.slate.com/blog(...)peech_this_week.html
Geen idee waarom je mijn vraag aan iemand anders quote als je gewoon een opmerking wil posten...quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:26 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ze mogen best problemen hebben met cartoons. geeft niemand het recht om iemand te vermoorden. toen niet nu niet.
omdat ik mijn mening wilde neerzetten. probleem mee?quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:36 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Geen idee waarom je mijn vraag aan iemand anders quote als je gewoon een opmerking wil posten...
http://www.nationalreview(...)ooks-years-veroniquequote:Surprised by Dieudonne’s Arrest? France Has Had Anti-Free Speech Laws on the Books for Years
Patrick points to France and Turkey, where government officials waited three days after the rally supporting freedom of speech to return to their normal curtailing of speech. Over at Reason, Matt Welch has more on the issue:
A shocking 54 people have been arrested for speech offenses in the past week, reports the Associated Press. Jacob Sullum has a column this morning explaining why cracking down on speech is the exact wrong response to anti-speech violence. To which I would add two points:
1) As I argue in my latest editor’s note on policing in America, most laws tend to be enforced more stringently on disfavored minorities. Muslims are the least favored minority in France, which means that any crackdown is likely to come down disproportionately on their heads (despite the Interior Minister’s nod toward “Islamophobia”), increasing both the perception and reality of unfairness. And to the extent that alienation and non-assimilation of the Muslim minority contributes to the pool of potential malefactors, that seems strategically unwise.
2) Any speech made criminally taboo will thrive unchallenged in the shadows, rather than be refuted and ridiculed out in the open. If you’re alarmed by Dieudonn’s infamous quenelle gesture, how popular do you think it will get if he’s behind bars?
This is a worldwide teaching moment for free speech. France so far seems to be flunking.
I have to say I’m not surprised. The French government and most French people believe in free speech — except for all the speech that they think shouldn’t be allowed.
quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:12 schreef Lavenderr het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Occupy_Wall_Street ?
Dat is toch niet belangrijk? De islam, daar praten we over. En onze vrijheden. De strijd. Al dat politieke-financiele gedoe op de achtergrond is voor BNW, niet voor gezond denkende mensen.
quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh? Je bent anders vaste klant op BNW.
Met jou gaan we de oorlog winnen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:57 schreef SuperFood het volgende:
ow het wij-moslims-zijn-niet-de-dader-maar-het-slachtoffer-hier-riedeltjefuck toch op. wees verontwaardigd over die moordpartij ofzo. viespeuk.
wat denk je zelf knul.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:00 schreef meth1745 het volgende:
Wat is het verschil tussen Dieudonn's opmerking en deze cartoon van Charlie in 2012:
[ afbeelding ]
"Mohamed Merah, kom terug, ze zijn gek geworden."
Mohamed Merah doodde zeven mensen, waaronder drie joodse kinderen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Toulouse_and_Montauban_shootings
Oeps, wel grof.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:00 schreef meth1745 het volgende:
Wat is het verschil tussen Dieudonn's opmerking en deze cartoon van Charlie in 2012:
[ afbeelding ]
"Mohamed Merah, kom terug, ze zijn gek geworden."
Mohamed Merah doodde zeven mensen, waaronder drie joodse kinderen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Toulouse_and_Montauban_shootings
Ze zijn misschien niet altijd even overtuigend in hun debat, maar dit zijn tenminste wel normale rationele mensen en geen gekkies die ten koste van alles een haatkalifaat willen oprichten.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:07 schreef SuperFood het volgende:
ah geenstijl heeft weer een leuk stukje gevonden over intolerantie:
http://www.geenstijl.nl/m(...)_maar_maar_maar.html
dat maakt het des te erger dat ze min of meer begrijpen waarom de aanslag is gepleegd.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:06 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ze zijn misschien niet altijd even overtuigend in hun debat, maar dit zijn wel normale rationele mensen en geen gekkies die ten koste van alles een haatkalifaat willen oprichten.
Ik denk dat iedereen wel 'begrijpt' waarom, maar dat is anders dan er 'begrip' voor hebben.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:09 schreef SuperFood het volgende:
[..]
dat maakt het des te erger dat ze min of meer begrijpen waarom de aanslag is gepleegd.
Ze suggereren dat de joden gek geworden zijn naar aanleiding van de Israelische aanvallen op Gaza in maart 2012, die door de VN en Frankrijk veroordeeld werden?quote:
ik heb anders sterk de indruk dat ze er alledrie begrip voor hebbenquote:Op woensdag 14 januari 2015 21:12 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen wel 'begrijpt' waarom, maar dat is anders dan er 'begrip' voor hebben.
wat mij betreft een democratische stemming over hoe we met islam omgaan. mijn stem is op grenzen potdicht en bij oproepen tot haat of goedkeuren van dit soort aanslagen afpakken van dubbele nationaliteiten.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:15 schreef El_Matador het volgende:
Wat moet er met juichende moslims, niet-herdenkende kinderen en alle andere (zwijgzame) steunbetuigers aan de aanslagen op Hebdo gebeuren?
• deportatie?
• sterilisatie?
• onthoofding midden op het plein?
• veroordeling, opsluiting en beroving?
• niets
• ...
Zegt u het maar, koene ridders van het Vrije Woord!
Voorleiden? Op welke grond? U mag geen woordjes zeggen, wij wel?quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:18 schreef UpsideDown het volgende:
Ik zou me niet verlagen tot het niveau van ISIS, dus gewoon netjes voorleiden.
Nietsquote:Op woensdag 14 januari 2015 21:15 schreef El_Matador het volgende:
Wat moet er met juichende moslims, niet-herdenkende kinderen en alle andere (zwijgzame) steunbetuigers aan de aanslagen op Hebdo gebeuren?
• deportatie?
• sterilisatie?
• niets
• ...
'Verheerlijken terreur'quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Voorleiden? Op welke grond? U mag geen woordjes zeggen, wij wel?
Stel dat je de nuance zoekt in je reactie?quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:54 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Stel dat iemand jou vertelt dat je hier geen berichten meer mag plaatsen? Stel dat je berhaupt nergens meer wat mag zeggen?
Hun oogbollen injecteren met een bijtend goedje.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:15 schreef El_Matador het volgende:
• deportatie?
• sterilisatie?
• niets
• ...
'Ja maar dat is ook vrijheid van meningsuiting!'quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:19 schreef SuperFood het volgende:
[..]
bij oproepen tot haat of goedkeuren van dit soort aanslagen
idd het is intolerabel gedrag als je met je vrijheid anderen belemmert in hun vrijheid.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:23 schreef Specularium het volgende:
[..]
'Ja maar dat is ook vrijheid van meningsuiting!'
Dikke lul, bok dan maar gewoon op naar de zandbak.
1) Ik ben helemaal geen moslim. 2) we leven nu, niet 40 jaar geleden. 3) ik zeg helemaal niet wat iemand wel of niet mag. 4) lees nog eens terug wat ik zeg en doe dan eens je best om het te begrijpen......quote:Op woensdag 14 januari 2015 19:55 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Als jij moslim bent, mag jij Mohammed niet tekenen. Ik ben echter geen moslim. Jij wilt dat ik hem ook niet teken. Niet omdat je zogenaamd gekwetst of beledigd bent daardoor, maar omdat jij weet dat het niet mag van jouw geloof en dat wil jij mij ook opleggen. Dat wilde je veertig jaar geleden niet, maar nu vind jij dat jij het recht hebt om mij dat op te gaan leggen om een of andere reden. Als ik zeg dat ik de islam een raar geloof vind, mag dat ook al niet. En zo gaat het van kwaad tot erger.
Nee dank je. Ik zal jou echter ook niet tegenhouden om die nuance te zoeken. Er liggen genoeg stenen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:21 schreef Samson het volgende:
[..]
Stel dat je de nuance zoekt in je reactie?
Wie wordt er in zijn vrijheid beperkt als anderen dan wel protesteren dan wel niet meedoen met protesteren? Wie wordt er in zijn vrijheid beperkt als er een cartoon over wordt getekend?quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:24 schreef SuperFood het volgende:
[..]
idd het is intolerabel gedrag als je met je vrijheid anderen belemmert in hun vrijheid.
niemand. en als je vindt van wel ben je onderdeel van het probleem.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wie wordt er in zijn vrijheid beperkt als anderen dan wel protesteren dan wel niet meedoen met protesteren? Wie wordt er in zijn vrijheid beperkt als er een cartoon over wordt getekend?
Ah, er is een term voor. Is het dan ook meteen correct?quote:
Dank, en dus mogen moslims ook hun stem laten horen, "antisemitische" cartoons tekenen en alle andere vrijheden hebben die niet-moslims hebben.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:26 schreef SuperFood het volgende:
[..]
niemand. en als je vindt van wel ben je onderdeel van het probleem.
joh ik heb je mijn mening gegeven. wat je verder vindt is fijn voor je maar leg me geen woorden in de mond.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank, en dus mogen moslims ook hun stem laten horen, "antisemitische" cartoons tekenen en alle andere vrijheden hebben die niet-moslims hebben.
Juichende jodelaars bij de bombardementen op een ijsfabriek in Gaza.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:29 schreef J0kkebr0k het volgende:
Moslims maken elkaar af in het M-O.
Hier roepen veel mensen dan "Ach... lekker, laat die booslims elkaar maar lekker afmaken. Ze verdienen het".
Of als Isral 2000 mensen middels zware bombardementen de dood in jaagt en er vele dakloos maakt en wij hier roepen dat het toch maar kutmoslims zijn die worden afgemaakt.
Is dat verheerlijking van terreur?
Als we dan mensen om krankzinnige redenen gaan oppakken en berechten, doe het dan wel consequent.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Juichende jodelaars bij de bombardementen op een ijsfabriek in Gaza.
Maar nee, hullie zijn fout.
Dat vind ik wel een goeie idd. Dus de cartoons wel en de antisemitische afbeeldingen niet? Dat is dan toch ook het inperken van de vrijheid van meningsuiting?quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank, en dus mogen moslims ook hun stem laten horen, "antisemitische" cartoons tekenen en alle andere vrijheden hebben die niet-moslims hebben.
Dat is het leuke van het etiket 'terreur', je kan het overal opplakken.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Juichende jodelaars bij de bombardementen op een ijsfabriek in Gaza.
Maar nee, hullie zijn fout.
Precies, maar daar zie ik weinig "leuks" in, eerlijk gezegd...quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:41 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat is het leuke van het etiket 'terreur', je kan het overal opplakken.
En wie liep daar voorop in dat opgezette "mensenmassa'tje" van politici? Weg geloofwaardigheid.quote:Een aanval van het IDF op Gaza wordt door de Isralische autoriteiten niet als terreur gezien.
In dit soort discussies is het altijd zo jammer dat je er altijd weer achterkomt dat een groot deel van de NL bevolking uit niet al te slimme mensen bestaat.....quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:25 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Nee dank je. Ik zal jou echter ook niet tegenhouden om die nuance te zoeken. Er liggen genoeg stenen.
Zo zit de wereld in elkaar, iedereen heeft zijn eigen opvattingen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Precies, maar daar zie ik weinig "leuks" in, eerlijk gezegd...
[..]
En wie liep daar voorop in dat opgezette "mensenmassa'tje" van politici? Weg geloofwaardigheid.
In ieder geval van geweld.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:29 schreef J0kkebr0k het volgende:
Moslims maken elkaar af in het M-O.
Hier roepen veel mensen dan "Ach... lekker, laat die booslims elkaar maar lekker afmaken. Ze verdienen het".
Of als Isral 2000 mensen middels zware bombardementen de dood in jaagt en er vele dakloos maakt en wij hier roepen dat het toch maar kutmoslims zijn die worden afgemaakt.
Is dat verheerlijking van terreur?
Helaas zijn er mensen die het importeren van die ¨niet al te slimme mensen¨ blijven faciliteren. Dat maakt het probleem aleen maar groter :pquote:Op woensdag 14 januari 2015 21:43 schreef Samson het volgende:
[..]
In dit soort discussies is het altijd zo jammer dat je er altijd weer achterkomt dat een groot deel van de NL bevolking uit niet al te slimme mensen bestaat.....
De arrogantie van de macht blijft fascineren inderdaad.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:46 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Zo zit de wereld in elkaar, iedereen heeft zijn eigen opvattingen.
Fascinerend toch.
quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:47 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Helaas zijn er mensen die het importeren van die ¨niet al te slimme mensen¨ blijven faciliteren. Dat maakt het probleem aleen maar groter :p
Maar moet dat strafbaar zijn?quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
In ieder geval van geweld.
Ik hou er niet van.
http://www.stripes.com/ne(...)-in-mideast-1.323795quote:The Justice Ministry sent a letter to all French prosecutors and judges urging more aggressive tactics against racist or anti-Semitic speech or acts. The order did not mention Islam.
Komt vooral omdat joden een significant doelwit zijn voor moslimextremisten.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:52 schreef meth1745 het volgende:
[..]
http://www.stripes.com/ne(...)-in-mideast-1.323795
Merkwaardig dat men enkel over racisme en anti-semitisme spreekt op een moment dat er dagelijks aanvallen op moskeen zijn.
Ook opvallend was de opmerking van Valls dat Franse Joden niet bang moeten zijn, en Franse Moslims niet beschaamd...
Als wij geweld verheerlijken van moslims niet accepteren moet dat voor iedereen gelden. Consequent zijn en n lijn trekken.quote:
Meestal alleen als het in ons voordeel is.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als wij geweld verheerlijken van moslims niet accepteren moet dat voor iedereen gelden. Consequent zijn en n lijn trekken.
Als je geweld goedkeurt zet je aan tot meer geweld. Geweld hoort niet verheerlijkt en of goedgekeurd te worden. Dat past niet in een moderne samenleving. Vrijheid van meningsuiting mag, maar die is niet absoluut. De cartoons afkeuren of goedkeuren = ok. Gruweldaden op (onschuldige) mensen goedkeuren is niet ok. Hoe kun je terreur nu goedkeuren?quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:56 schreef Downwards het volgende:
[..]
Normaal? Het lijkt mij vrij absurd dat je iemand de cel ingooit omdat hij 'slechts' zijn mening geeft naar aanleiding van een aanslag. Je kunt het er wel totaal mee oneens zijn of het walgelijk vinden, maar daar houdt het wat mij betreft ook wel op.
Moeten we nu ook die honderden/duizenden moslims in Frankrijk, Belgi en Nederland etc.oppakken omdat ze de aanslagen hebben goedgekeurd op sociale media etc.?
Eens.quote:Op woensdag 14 januari 2015 22:13 schreef davedavy het volgende:
Maar geweld goedkeuren zou nooit en te nimmer mogen.
Wat een onzin man.quote:Op woensdag 14 januari 2015 22:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Eens.
Elke luie Nederlander die voor invallen in Irak en Afghanistan was, is medeplichtig aan vreselijke gewelddadigheden en massamoord.
De eerste taak van een overheid is beschermen van z'n burgers. Wat men nu doet is integendeel het bevorderen van radicalisering van moslims die hierin bevestiging zien dat de Franse justitie met twee maten en gewichten meet.quote:Op woensdag 14 januari 2015 22:13 schreef davedavy het volgende:
[..]
Als je geweld goedkeurt zet je aan tot meer geweld. Geweld hoort niet verheerlijkt en of goedgekeurd te worden. Dat past niet in een moderne samenleving. Vrijheid van meningsuiting mag, maar die is niet absoluut. De cartoons afkeuren of goedkeuren = ok. Gruweldaden op (onschuldige) mensen goedkeuren is niet ok. Hoe kun je terreur nu goedkeuren?
Nu wordt er weer zo gepraat, want vrijheid van meningsuiting. Maar zodra iemand (totaal onterecht natuurlijk) schreeuwt dat alle moslims vergast zouden mogen worden voor zijn part zou die persoon ook vervolgd voor racisme. Echter als iemand beweert dat men dood moet als je de profeet beledigt wordt nu weer wel het handje boven het hoofd gehouden?
Snap mijn kromme vergelijking niet verkeerd. Maar geweld goedkeuren zou nooit en te nimmer mogen.
Dat gaat weer een beetje ver hoor.quote:Op woensdag 14 januari 2015 22:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Eens.
Elke luie Nederlander die voor invallen in Irak en Afghanistan was, is medeplichtig aan vreselijke gewelddadigheden en massamoord.
Niet helemaal. Samsom ging nog gruwelijker de fout in eerder vanavond.quote:Op woensdag 14 januari 2015 22:17 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat een onzin man.
Je doet een Samsonnetje.
Je hebt gelijk, dat was idd nog ergerquote:Op woensdag 14 januari 2015 22:24 schreef Downwards het volgende:
[..]
Niet helemaal. Samsom ging nog gruwelijker de fout in eerder vanavond.
Als je moreel goed vindt om anderen de kastanjes uit het vuur te halen ten koste van onschuldige mensen die daar niet om gevraagd hebben, ben je net zo verantwoordelijk als de kastanjezoekers dan wel de politiek erachter.quote:Op woensdag 14 januari 2015 22:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat gaat weer een beetje ver hoor.
Prachtig! Deze vind ik wel leuk.quote:
Dat neem ik zondermeer aan.quote:Op woensdag 14 januari 2015 22:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Prachtig! Deze vind ik wel leuk.
twitter:InsaneBHawksFan twitterde op woensdag 14-01-2015 om 14:27:23"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize." - Voltaire #JeSuisDieudonne reageer retweet
De cartoon is raak. Een beetje jammer van de titel, dat ze er ¨merde¨ van maken. Hun goed recht overigens.quote:
hoezo "van maken"? de tekst van de oorspronkelijke cartoon was: "le coran c'est de la merde. ca n'arrte pas les balles", naar aanleiding van een schietpartij in Egypte.quote:Op donderdag 15 januari 2015 00:49 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Een beetje jammer van de titel, dat ze er ¨merde¨ van maken. Hun goed recht overigens.
En wie waren toen de schutters? (Gaarne met bron).quote:Op donderdag 15 januari 2015 00:57 schreef meth1745 het volgende:
[..]
hoezo "van maken"? de tekst van de oorspronkelijke cartoon was: "le coran c'est de la merde. ca n'arrte pas les balles", naar aanleiding van een schietpartij in Egypte.
I dunno? Egyptisch leger?quote:Op donderdag 15 januari 2015 00:59 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
En wie waren toen de schutters? (Gaarne met bron).
Ik vroeg mij af naar welke gebeurtenis jij verwees. Er van uitgaande dat jouw geheugen geen gatenkaas is kun je toch wel aan mijn verzoek voldoen? :/quote:
wtf heeft dat met mijn geheugen te maken? denk je dat ik elke editie van het weekblad ken en de preciese gebeurtenis waarnaar verwezen wordt? Denk je dat de doorsnee persoon die de cartoons te zien krijgt weet waarnaar ze verwijzen? Hier is n bron, je vindt er waarschijnlijk andere, 't was alcast iets in het middenoosten. who cares, het is een parodie op de oorspronkelijke cartoon, niet op de gebeurtenis waar de oorspronkelijke cartoon naar verwijst:quote:Op donderdag 15 januari 2015 01:02 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Ik vroeg mij af naar welke gebeurtenis jij verwees. Er van uitgaande dat jouw geheugen geen gatenkaas is kun je toch wel aan mijn verzoek voldoen? :/
Ja, we kunnen weer rustig slapen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 01:00 schreef Nammie het volgende:
Nou, is de storm weer wat gaan liggen?
En waar zijn dan die misdaden? Ik lees ze niet in dat artikel.quote:Op donderdag 15 januari 2015 01:09 schreef meth1745 het volgende:
[..]
http://quenelplus.com/que(...)-pas-les-balles.html
Fijn! Op naar de volgende spannende gebeurtenis. 👍 Jammer genoeg kan ik niet slapen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 01:10 schreef Downwards het volgende:
[..]
Ja, we kunnen weer rustig slapen.
Misschien moet je wat slaappillen nemen. Die werkten vorige week ook zo goed?quote:Op donderdag 15 januari 2015 01:14 schreef Nammie het volgende:
[..]
Fijn! Op naar de volgende spannende gebeurtenis. 👍 Jammer genoeg kan ik niet slapen.
Rappelons-nous que Charlie Hebdo s’tait moqu du Coran et des trs nombreuses victimes du massacre de 2013 en gypte, o plus de 1 150 personnes avaient trouv la mort.quote:Op donderdag 15 januari 2015 01:12 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
En waar zijn dan die misdaden? Ik lees ze niet in dat artikel.
zolpidem? moet ook eens naar de dokter gaan...quote:Op donderdag 15 januari 2015 01:15 schreef Downwards het volgende:
[..]
Misschien moet je wat slaappillen nemen. Die werkten vorige week ook zo goed?
Dus? Daar mochten ze een cartoon over maken. En daar mag je de spot mee bedrijven, zoals jij dat ook doet, alleen doe jij dat met een groep die zich niet meer kan verweren..quote:Op donderdag 15 januari 2015 01:16 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Rappelons-nous que Charlie Hebdo s’tait moqu du Coran et des trs nombreuses victimes du massacre de 2013 en gypte, o plus de 1 150 personnes avaient trouv la mort.
Oja, dat ging inderdaad niet helemaal goed.quote:Op donderdag 15 januari 2015 01:15 schreef Downwards het volgende:
[..]
Misschien moet je wat slaappillen nemen. Die werkten vorige week ook zo goed?
ik drijf de spot? Nee, dat deden Charlie en de tekenaar van die parodie.quote:Op donderdag 15 januari 2015 01:24 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Dus? Daar mochten ze een cartoon over maken. En daar mag je de spot mee bedrijven, zoals jij dat ook doet, alleen doe jij dat met een groep die zich niet meer kan verweren..¨plus de 1 150 personnes avaient trouv la mort¨.
Dus? Wat is er mis met spot? Waarom mag jij wel spotten en anderen niet?quote:Op donderdag 15 januari 2015 01:25 schreef meth1745 het volgende:
[..]
ik drijf de spot? Nee, dat deden Charlie en de tekenaar van die parodie.
Soms is het niet leuk of grappig.quote:Op donderdag 15 januari 2015 01:27 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Dus? Wat is er mis met spot? Waarom mag jij wel spotten en anderen niet?
Hoezo spot ik, kan je niet lezen?quote:Op donderdag 15 januari 2015 01:27 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Dus? Wat is er mis met spot? Waarom mag jij wel spotten en anderen niet?
Dat heb ik wel meegekregen en ik vind dat een kwalijke zaak. Eerst komen ze voor de moslims, dan komen ze voor mij.quote:Op donderdag 15 januari 2015 01:32 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Hoezo spot ik, kan je niet lezen?
En blijkbaar heb je het nieuws niet gevolgd, spotten met moslims mag, moslims die spotten worden opgepakt.
Mag hoor.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:39 schreef SuperFood het volgende:
[..]
omdat ik mijn mening wilde neerzetten. probleem mee?
oeitwitter:AFP twitterde op donderdag 15-01-2015 om 09:22:25#BREAKING: Turkish PM says Netanyahu "like Paris terrorists" committed crimes against humanity reageer retweet
Vertel dat maar aan de nabestaanden van die aanslagen in Parijs, Brussel, Londen, of Madrid.quote:Op donderdag 15 januari 2015 09:51 schreef Kosmoproleet het volgende:
De kans dat je in Europa omkomt door een moslimextremistische aanslag zit volgens mij heel erg in de buurt van nul.
De angst is des te groter.
Tsja, zeg tegen de nabestaanden van de MH17 slachtoffers dat vliegen de meest veilige manier van reizen is.quote:Op donderdag 15 januari 2015 10:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Vertel dat maar aan de nabestaanden van die aanslagen in Parijs, Brussel, Londen, of Madrid.
Je moet nog steeds alles doen om het te voorkomen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 10:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Vertel dat maar aan de nabestaanden van die aanslagen in Parijs, Brussel, Londen, of Madrid.
het is niet altijd de bedoeling van een cartoon om grappig te zijn maar om op een andere manier mensen te laten nadeneken over wat er gebeurt in de wereldquote:Op donderdag 15 januari 2015 01:31 schreef Nammie het volgende:
[..]
Soms is het niet leuk of grappig.
Ik zag ook een cartoon waarin ze spotten met duizenden verkrachte vrouwen in een oorlog. Dat vind ik dan echt te ver gaan eigenlijk. Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand dat plaatje ook maar lachwekkend vond.
In Frankrijk zijn dat hysterische mensen. Als je daar beweert dat men het recht had om te moorden word je opgepakt. Tot zover de vrijheid van meningsuiting.quote:Op donderdag 15 januari 2015 01:43 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Dat heb ik wel meegekregen en ik vind dat een kwalijke zaak. Eerst komen ze voor de moslims, dan komen ze voor mij.Dat neemt niet weg dat de fatsoensrakkers onder bedreiging van moslims de katalisator en grootste drijfveer zijn voor de beperking van het vrije woord.
Vrijheid van meningsuiting heeft ook zo zijn grenzen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 10:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
In Frankrijk zijn dat hysterische mensen. Als je daar beweert dat men het recht had om te moorden word je opgepakt. Tot zover de vrijheid van meningsuiting.
http://www.haaretz.com/news/national/1.636883quote:Push the Bibi: Labor's new video game, inspired by Netanyahu's Paris appearance
Prime Minister Benjamin Netanyahu's now-legendary footwork (and elbow-work) in insinuating himself into the front row of Sunday's mammoth march in Paris has inspired a video game. "Push the Bibi" hit the Web on Tuesday, carrying the logo of Zionist Camp Youth, the youth auxiliary of Netanyahu's chief political rival in the upcoming election.
The object of the game is to use the arrow keys to "push the Bibi," a character with Netanyahu's face, through three moving rows of men in suits and into the front row spot next to French President Francois Hollande, who is flanked by Mali President Ibrahim Keita, former French President Nicolas Sarkozy, German Chancellor Angela Merkel and Palestinian Authority President Mahmoud Abbas.
If the player pushes the "Bibi" into the spot within 30 seconds, the "Bibi" raises his hand, as Netanyahu did to a woman shouting "Am Yisrael Chai" from a balcony overlooking the march.
Win or lose, the outcome of the game is the same: "Game over – don't try again. When Bibi wins, everyone else loses," the screen text reads. It concludes, "We need a different leadership – one that will put Israel in the front row, even without pushing."
Zionist Camp Youth could not be reached for confirmation that it created the game.
Pausquote:Paus Franciscus: 'Het is normaal dat reactie volgt op belediging van iemands geloof'
15/01/2015 om 13:45
Tijdens een toespraak over de aanslagen in Parijs verdedigde paus Franciscus de vrijheid van meningsuiting. Niet alleen als een fundamenteel menselijk recht, maar als een plicht om onze gedachten te uiten voor het algemeen welzijn. Zo bericht Associated Press.
Maar, zo stelde de paus, er zijn ook grenzen aan de vrije meningsuiting. Hij haalde Alberto Gasparri als voorbeeld aan. De man organiseert de reizen van de paus en stond tijdens de toespraak aan zijn zijde. 'Als mijn goede vriend Gasparri vloekt tegen mijn moeder, kan hij een slag verwachten', citeert het persagentschap de paus. 'Dat is normaal. Je mag niet provoceren. Je mag het geloof van anderen niet beledigen. Je mag niet spotten met het geloof van een ander.'
Wie dat wel doet kan een 'reactie' verwachten, zei paus Franciscus daarover volgens Britse omroep BBC. Wel stelde hij nog dat 'in naam van God doden, absurd is', dat meldt Agence France-Presse.
Juist we. Ik ben blij met zijn (ietwat vochtige) support.quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:54 schreef Downwards het volgende:
[..]
Hij heeft er (nog steeds) niets van begrepen en zal daarmee niemand verbazen.
Jij voelt je als moslim wel gesterkt door bovenstaande lariekoek?quote:Je mag niet provoceren. Je mag het geloof van anderen niet beledigen. Je mag niet spotten met het geloof van een ander.'
Terwijl ik het idee had dat deze Paus nog enigszins kon nadenkenquote:Op donderdag 15 januari 2015 14:54 schreef Downwards het volgende:
[..]
Heb je indelijk het idee dat er een paus is die het beeld van gelovigen positief benvloedt, krijg je dit.quote:
Als het op dit soort zaken aankomt, lijkt ook hij mij onverbeterlijk. Vermoedelijk zal hij tot zijn dood dit soort schandalige teksten bezigen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:56 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Terwijl ik het idee had dat deze Paus nog enigszins kon nadenken
Dat stukje aan het eind toen "le pen" erbij kwamquote:
twitter:parool twitterde op donderdag 15-01-2015 om 15:26:37Steen door ruit van Amsterdammer (77) die 'Je Suis Charlie' voor het raam hing. http://t.co/eAUIkPoeig http://t.co/FFg6wwtIbU reageer retweet
quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:parool twitterde op donderdag 15-01-2015 om 15:26:37Steen door ruit van Amsterdammer (77) die 'Je Suis Charlie' voor het raam hing. http://t.co/eAUIkPoeig http://t.co/FFg6wwtIbU reageer retweet
Wat een domme reactie zeg...quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:53 schreef Byzantynixschii het volgende:
Ach gut, moet die kinderneuker zich er ook weer mee bemoeien.
Giel Beelen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:23 schreef Paul het volgende:
SHO / Kritiek op ‘hypocriete’ Giel Beelen
De Paus heeft het beter begrepen dan de meeste. Hij snapt tenminste dat actie reactie uitlokt. Dat snap Wilders schijnbaar niet, dat als je mensen beledigd je iets terug kan verwachten. Hij roept alleen op tot respect voor elkaars levens overtuigingen. Daar kan menig Nederlander nog wat voor leren.quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:54 schreef Downwards het volgende:
[..]
Nee.quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:43 schreef Goldar het volgende:
[..]
De Paus heeft het beter begrepen dan de meeste. Hij snapt tenminste dat actie reactie uitlokt. Dat snap Wilders schijnbaar niet, dat als je mensen beledigd je iets terug kan verwachten. Hij roept alleen op tot respect voor elkaars levens overtuigingen. Daar kan menig Nederlander nog wat voor leren.
'Dat zegt dan meer over jou gebrek aan respect.quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:47 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Nee.
Dat actie reactie uitlokt is stating the obvious.
Dat de reactie bestaat uit het plegen van een misdrijf wil niet zeggen dat er ook iets mis iets met de actie. Dat kan, maar het hoeft niet en in dit geval is dat niet zo.
Dat hij respect wil voor zijn levensovertuiging is leuk voor hem maar dat interesseert mij helemaal niets. Ik vraag ook geen respect voor mijn levensovertuiging. Je kunt je er in vinden of niet en verder boeit het niet.
Ik heb inderdaad geen respect voor levensovertuigingen, waarom zou ik?quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:50 schreef Goldar het volgende:
[..]
'Dat zegt dan meer over jou gebrek aan respect.
Omdat je anders een heel erg zuur persoon bent?quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:51 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad geen respect voor levensovertuigingen, waarom zou ik?
Ha! Ik ben helemaal niet zuur. Maar al zou ik dat wel zijn, is dat een probleem?quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:53 schreef Goldar het volgende:
[..]
Omdat je anders een heel erg zuur persoon bent?
Ik kan prima leven met levensovertuigingen van anderen zonder er respect voor te hebben hoor.quote:En vooral omdat je er toch mee samen zal moeten leren op deze planeet. Of je moet alleen op een eilandje gaan zitten.
Nee, dat gaat niet. Maar dat is jouw probleem.quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:56 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ha! Ik ben helemaal niet zuur. Maar al zou ik dat wel zijn, is dat een probleem?
[..]
Ik kan prima leven met levensovertuigingen van anderen zonder er respect voor te hebben hoor.
Leg eens uit waarom dat niet zou gaan dan?quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:57 schreef Nammie het volgende:
[..]
Nee, dat gaat niet. Maar dat is jouw probleem.
Daar is een speciaal topic voor dat gelinkt staat in de OP.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:00 schreef john2406 het volgende:
Ik kreeg zojuist de tip om eens te googlen op (aanslag parijs nep) ik heb dat natuurlijk gedaan.
Ik zou zeggen doe het ook en oordeel zelf erover, ik weet niet wat ik denken moet trouwens ervan?
Als je op Google zoekt naar welke oorlog of aanslag dan ook en je zet er nep achter, dan krijg je altijd de komplot theorien en het is dan altijd Amerika die het gedaan heeft. Ik persoonlijk hecht daar totaal geen waarde aan want die complottheorien kan je heel makkelijk doorprikken.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:00 schreef john2406 het volgende:
Ik kreeg zojuist de tip om eens te googlen op (aanslag parijs nep) ik heb dat natuurlijk gedaan.
Ik zou zeggen doe het ook en oordeel zelf erover, ik weet niet wat ik denken moet trouwens ervan?
Omdat als je ergens geen respect voor hebt, in dit geval een geloofsovertuiging, je nooit normaal kunt doen tegen de persoon die openlijk gelovig is. Dat heb je dan toch in je achterhoofd zitten en dat komt onbewust wel naar voren.quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:59 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom dat niet zou gaan dan?
Ik heb er helemaal geen mening over trouwen, maar aangezien er een speciaal topic voor is wat ik nog niet gevonden heb trouwens.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:03 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Als je op Google zoekt naar welke oorlog of aanslag dan ook en je zet er nep achter, dan krijg je altijd de komplot theorien en het is dan altijd Amerika die het gedaan heeft. Ik persoonlijk hecht daar totaal geen waarde aan want die complottheorien kan je heel makkelijk doorprikken.
Maar dat is mijn mening.
Hoe kom je daar precies bij?quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:03 schreef Nammie het volgende:
[..]
Omdat als je ergens geen respect voor hebt, in dit geval een geloofsovertuiging, je nooit normaal kunt doen tegen de persoon die openlijk gelovig is. Dat heb je dan toch in je achterhoofd zitten en dat komt onbewust wel naar voren.
Dat lijkt mij vrij logisch, we zijn immers mensen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:07 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Hoe kom je daar precies bij?
Het is prima mogelijk om mensen met levensovertuigingen die ik belachelijk vind normaal te bejegenen zolang hun levensovertuiging niet centraal staat in de communicatie.
Geen enkele grote religie heeft respect voor mij als ongelovige, ze kunnen derhalve allemaal doodvallen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:53 schreef Goldar het volgende:
[..]
Omdat je anders een heel erg zuur persoon bent?
En vooral omdat je er toch mee samen zal moeten leren op deze planeet. Of je moet alleen op een eilandje gaan zitten.
Hoezo dat?quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:03 schreef Nammie het volgende:
[..]
Omdat als je ergens geen respect voor hebt, in dit geval een geloofsovertuiging, je nooit normaal kunt doen tegen de persoon die openlijk gelovig is. Dat heb je dan toch in je achterhoofd zitten en dat komt onbewust wel naar voren.
Tuurlijk wel zolang die ander zijn geloof niet op gaat dringen gaat dat perfect.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:03 schreef Nammie het volgende:
[..]
Gelukkig hebben verreweg de meeste aanhangers van die religies dat respect wel. Waarom zouden die dood moeten vallen? Een religie kan niet doodvallen, mensen wel.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:09 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Geen enkele grote religie heeft respect voor mij als ongelovige, ze kunnen derhalve allemaal doodvallen.
Bron? De geschiedenis laat wat anders zien.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gelukkig hebben verreweg de meeste aanhangers van die religies dat respect wel. Waarom zouden die dood moeten vallen? Een religie kan niet doodvallen, mensen wel.
Wat heeft dat er mee te maken?quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:08 schreef Nammie het volgende:
[..]
Belachelijk vinden en geen respect hebben zijn twee verschillende dingen.
Ja ik vind dat je het verkeerd ziet. Hoe kan je goed met iemand samenwerken als je geen respect hebt voor de geloofsovertuiging van iemand? Dat speelt echt wel mee in hoe je tegen iemand aankijkt, wat je van iemand kan hebben en hoe je iemand behandeld. Ik zou niet eens samen willen werken als ik geen respect voor iemand heb.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:09 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Tuurlijk wel zolang die ander zijn geloof niet op gaat dringen gaat dat perfect.
Als je met iemand werkt of praat gaat dat normaal gesproken niet over zijn geloof of zie ik het verkeerd..
Wat?quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:13 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Wat heeft dat er mee te maken?
Het lijkt alsof je een punt wilt maken door te stellen dat geen respect hebben voor en iets belachelijk vinden twee verschillende dingen zijn. Dat is uiteraard zo, maar welk punt wil je precies maken?quote:
Ho daar ga je de fout in, je kan respect hebben voor iemand als persoon maar toch geen respect voor zijn geloofsoveruiging, die twee dingen moet je ten alle tijden los van elkaar zien.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:16 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ja ik vind dat je het verkeerd ziet. Hoe kan je goed met iemand samenwerken als je geen respect hebt voor de geloofsovertuiging van iemand? Dat speelt echt wel mee in hoe je tegen iemand aankijkt, wat je van iemand kan hebben en hoe je iemand behandeld. Ik zou niet eens samen willen werken als ik geen respect voor iemand heb.
Heb je daar een bron van? De geschiedenis laat zien dat het allemaal niet zo erg is...quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:12 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Bron? De geschiedenis laat wat anders zien.
Omdat je opeens begint over dat je een geloofsovertuiging belachelijk vindt en dat je iemand dan prima kan behandelen. Ja, ik ook. Maar we hadden het erover dat jij geen respect hebt voor geloofsovertuigingen, niet dat je geloofsovertuigingen belachelijk vindt. Want ik vind eigenlijk alle geloofsovertuigingen best belachelijk, maar ik heb er wel respect voor.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:18 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Het lijkt alsof je een punt wilt maken door te stellen dat geen respect hebben voor en iets belachelijk vinden twee verschillende dingen zijn. Dat is uiteraard zo, maar welk punt wil je precies maken?
Tja dat geld voor alles waar je streng voor kan zetten. Streng Wilders aanhangers ook niet, streng liberalen ook niet, streng Feyenoord supporters ook niet....quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:11 schreef liebherr-machinist het volgende:
En daarbij hebben streng gelovigen juist geen respect voor niet of anders gelovigen
Dat dus onzin.... Als ik jou was zou ik er wat meer over gaan lezen...quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:09 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Geen enkele grote religie heeft respect voor mij als ongelovige, ze kunnen derhalve allemaal doodvallen.
Ik zie het juist niet los van elkaar. Gelovigen doen meestal dingen vanuit het geloof en dus maakt een geloofsovertuiging deze mensen (deels) hoe ze zijn.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:20 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Ho daar ga je de fout in, je kan respect hebben voor iemand als persoon maar toch geen respect voor zijn geloofsoveruiging, die twee dingen moet je ten alle tijden los van elkaar zien.
Als een isis strijder een brandend gebouw in rent om een kind te redden is dat respectvol te noemen dat hij dat kind volgens zijn geloofsoveruiging daarna vermoord weer niet
Nou, mijn voorkeur gaat ook uit naar samenwerken met mensen die er geen belachelijke levensovertuiging op na houden. Dat wil echter niet zeggen dat ik niet kan samenwerken met mensen die dat wel doen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:16 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ja ik vind dat je het verkeerd ziet. Hoe kan je goed met iemand samenwerken als je geen respect hebt voor de geloofsovertuiging van iemand? Dat speelt echt wel mee in hoe je tegen iemand aankijkt, wat je van iemand kan hebben en hoe je iemand behandeld. Ik zou niet eens samen willen werken als ik geen respect voor iemand heb.
Redder supermarktklanten Parijs genaturaliseerdquote:Redder supermarktklanten Parijs genaturaliseerd
De Malinese medewerker van de joodse supermarkt die vorige week zes klanten in een koelruimte verborg, krijgt dinsdag de Franse nationaliteit. Dat meldt de zender France Info donderdag.
Lassana Bathily opende vorige week de koelcel voor de klanten, onder wie een baby van een maand, om hen in veiligheid te brengen voor de gijzelnemer. Hij doofde het licht, deed de koelinstallatie uit en deed de deur dicht.
Na de bevrijding van de gegijzelden en de dood van de gijzelnemer deed Bathily bescheiden zijn verhaal tegen een tv-zender. Daarop ontstond een handtekeningenactie in Frankrijk om hem te naturaliseren, die werd gesteund door zeker 300.000 mensen.
Maar dat respect word wel "gesteund" door wetten.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gelukkig hebben verreweg de meeste aanhangers van die religies dat respect wel. Waarom zouden die dood moeten vallen? Een religie kan niet doodvallen, mensen wel.
Jij hebt respect voor dingen die je belachelijk vindt? Ik snap eerlijk gezegd niet hoe dat werkt dan.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:22 schreef Nammie het volgende:
[..]
Omdat je opeens begint over dat je een geloofsovertuiging belachelijk vindt en dat je iemand dan prima kan behandelen. Ja, ik ook. Maar we hadden het erover dat jij geen respect hebt voor geloofsovertuigingen, niet dat je geloofsovertuigingen belachelijk vindt. Want ik vind eigenlijk alle geloofsovertuigingen best belachelijk, maar ik heb er wel respect voor.
Ik stel mijn eigen moraal ook boven wetten van landen, wat is daarmee het probleem precies? Waarom zou een moslim dat niet mogen vinden? Of welk ander mens dan ook?quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:26 schreef DUTCHKO het volgende:
Het grootste probleem is dat aantallen Moslims hun religieuze wetten HOGER stellen dan wetten van de landen waar zij wonen.
Dat ervaren zij als heel normaal
omdat die het uiten in geweld en dwang. Een eend snapt dit zelfsquote:Op donderdag 15 januari 2015 16:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik stel mijn eigen moraal ook boven wetten van landen, wat is daarmee het probleem precies? Waarom zou een moslim dat niet mogen vinden? Of welk ander mens dan ook?
Dan moet je ook niet vreemd opkijken als je neergemaaid word als je in een discussie beland met een reli fanaat of dat je land word overgenomen door reli fanaten.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik stel mijn eigen moraal ook boven wetten van landen, wat is daarmee het probleem precies? Waarom zou een moslim dat niet mogen vinden? Of welk ander mens dan ook?
Omdat er nu eenmaal dingen niet kunnen zoals een weekblad binnen lopen en iedereen doodschieten. Al vind jij dat dat wel kanquote:Op donderdag 15 januari 2015 16:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welke moslims doen dat? Hooguit 1% wereldwijd. En in Europa nu 3 Franse moslims op zo'n 30 miljoen Europese moslims. Een bizarre minderheid.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:29 schreef Doublepain het volgende:
[..]
omdat die het uiten in geweld en dwang. Een eend snapt dit zelfs
quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:29 schreef DUTCHKO het volgende:
je land word overgenomen door reli fanaten.
Maar schijnbaar kan jij daar begrip voor opbrengen..... ik niet.
Nee, sterke discussie, heren.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:30 schreef liebherr-machinist het volgende:
iedereen doodschieten. Al vind jij dat dat wel kan
Bezoek eens achterstandswijk.. Met name de jongeren zijn een gezwel.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welke moslims doen dat? Hooguit 1% wereldwijd. En in Europa nu 3 Franse moslims op zo'n 30 miljoen Europese moslims. Een bizarre minderheid.
tel daarbij het aantal isis strijders en die andere groeperingen zoals boko haram op, evenals diegene die nog opgeleid moeten worde.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welke moslims doen dat? Hooguit 1% wereldwijd. En in Europa nu 3 Franse moslims op zo'n 30 miljoen Europese moslims. Een bizarre minderheid.
Valt allemaal wel mee. Je moet niet zo'n watje zijn man.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:31 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Bezoek eens achterstandswijk.. Met name de jongeren zijn een gezwel.
Ik heb er gewoond, ik weet hoe Nederland zo'n beetje rolt.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:31 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Nee, die maken daar deel van uit. Die hoef je er niet bij te tellen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:32 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
tel daarbij het aantal isis strijders en die andere groeperingen zoals boko haram op, evenals diegene die nog opgeleid moeten worde.
Nou niet delen van mijn tekst weglaten zodat het lijkt alsof ik je ergens van beschuldig h.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[..]
Nee, sterke discussie, heren.
Hmm ok..quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Valt allemaal wel mee. Je moet niet zo'n watje zijn man.
Ik hoor anders bijzonder weinig over religieuze misdrijven gepleegd door jongeren in achterstandswijken in Nederland. Volgens mij valt dat reuze mee.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:31 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Zo lijkt het niet, dat doe je toch echt zelf.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:33 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Nou niet delen van mijn tekst weglaten zodat het lijkt alsof ik je ergens van beschuldig h.
Jij geeft ook niets om te discussieren.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[..]
Nee, sterke discussie, heren.
Maar het zijn juist de ontspoorde bontkraagjes die vatbaar zijn voor radicaal gedachtegoed.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb er gewoond, ik weet hoe Nederland zo'n beetje rolt.
Je moet niet het probleem met kutMarokkanen met islam verwarren.
Wat heeft dat ermee te maken of ik er geweest ben?quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, die maken daar deel van uit. Die hoef je er niet bij te tellen.
Machinist, ben jij wel es in een moslimland geweest?
Klopt, niemand zit aan de drank of gaat naar de hoeren.. Dat is een fabeltje.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:34 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ik hoor anders bijzonder weinig over religieuze misdrijven gepleegd door jongeren in achterstandswijken in Nederland. Volgens mij valt dat reuze mee.
Ja, waar zou dat nou mee te maken kunnen hebben. Denk nog 5 sec langer na.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:35 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Wat heeft dat ermee te maken of ik er geweest ben?
Hoezo niet? Ik vind het juist bijzonder en fascinerend dat mensen een hele levensstijl kunnen veranderen naar aanleiding van een (in mijn ogen!) onzinnig boek, ouderwetse regeltjes opvolgen, zichzelf toch wel beperkingen opleggen soms. En ook wel knap hoe deze mensen geloven in iets waar geen bewijs voor is, maar waar ze dan toch veel moeite insteken.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:26 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Jij hebt respect voor dingen die je belachelijk vindt? Ik snap eerlijk gezegd niet hoe dat werkt dan.
Sinds wanneer zijn aan de drank zitten, het bezoeken van hoeren en het eten van varkensvlees misdrijven dan? Die memo heb ik gemist.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:35 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Klopt, niemand zit aan de drank of gaat naar de hoeren.. Dat is een fabeltje.
Ze houden zich tevens wel netjes aan geen varkensvlees eten, dat moet ik wel zeggen.
Ontspoorden zijn vatbaar voor alles.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Maar het zijn juist de ontspoorde bontkraagjes die vatbaar zijn voor radicaal gedachtegoed.
Bezoek een moskee en vraag het zou ik zeggen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:36 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn aan de drank zitten, het bezoeken van hoeren en het eten van varkensvlees misdrijven dan? Die memo heb ik gemist.
Ja, net zo met sekteleden, echt superknap die mensen. Wat een prestatie!quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:35 schreef Nammie het volgende:
[..]
Hoezo niet? Ik vind het juist bijzonder en fascinerend dat mensen een hele levensstijl kunnen veranderen naar aanleiding van een (in mijn ogen!) onzinnig boek, ouderwetse regeltjes opvolgen, zichzelf toch wel beperkingen opleggen soms. En ook wel knap hoe deze mensen geloven in iets waar geen bewijs voor is, maar waar ze dan toch veel moeite insteken.
weet niet maar ik schreef dit "Omdat er nu eenmaal dingen niet kunnen zoals een weekblad binnen lopen en iedereen doodschieten. Al vind jij dat dat wel kan"quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zo lijkt het niet, dat doe je toch echt zelf.
Oh vast.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ontspoorden zijn vatbaar voor alles.
Stenigen, opruimen? Waar heb je het over?quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:34 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Jij geeft ook niets om te discussieren.
Maar nogmaals: als je JOUW moraal hoger stelt dan de wetten die er in JOUW thuisland de regelgeving voorschrijft, en je gaat TEGEN die wetten in dan moet je niet vreemd opkijken als er een reaktie op komt. In het westen is dat vaak een rechtzaak, in andere landen word je gesetnigd of opgeruimd.
Maar je mag natuurlijk zelf ook een voorbeeld geven.
Dat kan, je hebt dus waardering voor het feit dat mensen actief hun hele leven wijden aan een geloofsovertuiging maar geen waardering voor de overtuiging zelf.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:35 schreef Nammie het volgende:
[..]
Hoezo niet? Ik vind het juist bijzonder en fascinerend dat mensen een hele levensstijl kunnen veranderen naar aanleiding van een (in mijn ogen!) onzinnig boek, ouderwetse regeltjes opvolgen, zichzelf toch wel beperkingen opleggen soms. En ook wel knap hoe deze mensen geloven in iets waar geen bewijs voor is, maar waar ze dan toch veel moeite insteken.
Ja, die opmerking slaat nergens op. Je gebruikt expres "jij" als je mij aanspreekt. En nu bedoel je opeens "iedereen vindt dat het doodschieten van een cartoonredactie wel kan"?quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:37 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
weet niet maar ik schreef dit "Omdat er nu eenmaal dingen niet kunnen zoals een weekblad binnen lopen en iedereen doodschieten. Al vind jij dat dat wel kan"
Waarmee ik bedoel dat je niet altijd dingen kan doen die jij wilt. En met jij bedoel ik iedereen niet jou persoonlijk, begrijpend lezen schijnt moeilijk te zijn.
En dat doen ze vanuit de Islam? Of zal er toch meer achter zitten?quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:31 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Moskeen bepalen niet wat misdrijven zijn, dat doet onze wetgever, dus wat moet ik in een moskee zoeken?quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:37 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Bezoek een moskee en vraag het zou ik zeggen.
Ik kan er wel jaren overna denken maar dan zal ik het nog niet begrijpen, maar om je vraag te beantwoorden. Turkije, marokko, Egypte, diverse andere Afrikaanse landen. Veel met moslims gewerkt dus....quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, waar zou dat nou mee te maken kunnen hebben. Denk nog 5 sec langer na.
Dat blijkt juist niet te zijn. De kut Marokkaantjes komen nog amper in de moskee, met vijf keer bidden per dag heb je geen tijd om rotzooi te trappen. Het zijn vaak de jongens die worden buitengesloten.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Maar het zijn juist de ontspoorde bontkraagjes die vatbaar zijn voor radicaal gedachtegoed.
En je hebt het overleefd.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:40 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Ik kan er wel jaren overna denken maar dan zal ik het nog niet begrijpen, maar om je vraag te beantwoorden. Turkije, marokko, Egypte, diverse andere Afrikaanse landen. Veel met moslims gewerkt dus....
Lees het nu eens rustig na jou opmerking ik heb het idee dat je het totaal niet snapt,(of je bent gerriteerd ergens over)quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, die opmerking slaat nergens op. Je gebruikt expres "jij" als je mij aanspreekt. En nu bedoel je opeens "iedereen vindt dat het doodschieten van een cartoonredactie wel kan"?
Srsly? "Iedereen vindt dat dit moest kunnen"?
Niet te vergelijken, maar ik vind leven nav zo'n boek serieus wel knap ja.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:37 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ja, net zo met sekteleden, echt superknap die mensen. Wat een prestatie!
Nou nou nou, dat doen ze toch echt een heel klein beetje zelf.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:40 schreef Goldar het volgende:
Het zijn vaak de jongens die worden buitengesloten.
Waar zeg ik dan dat ze bloeddorstig zijn???quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En je hebt het overleefd.
Nu, hoe "bloeddorstig" zijn "de meeste" moslims nu eigenlijk?
Je verwart openlijk geweld met het afwijzen van de wetten en leefwijzes in een land.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb er gewoond, ik weet hoe Nederland zo'n beetje rolt.
Je moet niet het probleem met kutMarokkanen met islam verwarren.
Ouders zijn meestal hardwerkende mensen, totaal andere mentaliteit. Vooral Turkse ouderen kan ik wel waarderen, vaak nuchtere en hardwerkende mensen. Waarom de jongeren zo zijn geen idee, maar ze denken het hele boek uit hun hoofd te weten en mensen te kunnen oordelen, eigen mede religieuzen veroordelen terwijl ze zelf hun boek niet naleven. Heb geen idee hoe je dat kan oplossen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:39 schreef Goldar het volgende:
[..]
En dat doen ze vanuit de Islam? Of zal er toch meer achter zitten?
Ik lees heel rustig en lees dat je eerst denkt dat ik "het normaal vind om mensen dood te schieten" en later verander je het opeens in "iedereen vindt het normaal om mensen dood te schieten".quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:41 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Lees het nu eens rustig na jou opmerking ik heb het idee dat je het totaal niet snapt,(of je bent gerriteerd ergens over)
Waarom niet?quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:43 schreef DUTCHKO het volgende:
Onderzoeken in Amsterdam wezen uit dat meer dan 50% van de Moslims de religieuze wetten hoger stelden dan de Nederlandse wetten. En daar word je niet vrolijk van.
Ga maar als moslim drinken in het midden oosten, dat is gewoon een misdrijf hoor alleen niet hier in europa, maar dat snapt iedereen ook wel einstein.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:40 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Moskeen bepalen niet wat misdrijven zijn, dat doet onze wetgever, dus wat moet ik in een moskee zoeken?
Nogmaals: geef eens een voorbeeld waarin jouw moraal hoger staat dan de wetten in het land waar jij in leeft.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik lees heel rustig en lees dat je eerst denkt dat ik "het normaal vindt om mensen dood te schieten" en later verander je het opeens in "iedereen vindt het normaal om mensen dood te schieten".
Begrijp je jezelf nog?
Misschien toen jij er woonde. Maar als iets de laatste tijd duidelijk is geworden, is dat racisme een groot goed is in Nederland. Maar je hebt een punt. Buitengesloten voelen, daar hebben veel mensen last van. Ook een Wilders teert daar op, mensen die zich minder voelen, of in de steek gelaten etc. Terroristen leiders doen dat ook. Je mag bij een groep horen, een groep die de schuld van je falende leventje bij andere zoekt. Wilders zegt min of meer dat .... een falend leven heeft, een uitkering, geen baan kan vinden ligt niet aan hem zelf maar aan die buitenlanders. Terroristen leiders zeggen hetzelfde, dat Achemd geen baan kan vinden, wordt uitgekost etc ligt aan de westerse Imperialisten. Dat soort types zijn gevoelig voor sektes. Voorbeelden te over. Van de scyntolegie kerk tot extreme islam tot rechts extremisme.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nou nou nou, dat doen ze toch echt een heel klein beetje zelf.
In Nederland moet je gewoon je best doen om buiten de boot te vallen.
weet je laat maar zitten als je niet eens begrijpend kan lezen dan heeft discussiren totaal geen nut. Ik gebruikte het woord jij in de algemeenheid niets persoonlijks.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik lees heel rustig en lees dat je eerst denkt dat ik "het normaal vindt om mensen dood te schieten" en later verander je het opeens in "iedereen vindt het normaal om mensen dood te schieten".
Begrijp je jezelf nog?
Heb met moslims gezopen in Azerbeidzjan, was geen probleem hoor.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:44 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ga maar als moslim drinken in het midden oosten, dat is gewoon een misdrijf hoor alleen niet hier in europa, maar dat snapt iedereen ook wel einstein.
De Turkse oudere vrouwen die ik ken, en dat zijn er veel, zitten bijna allemaal thuis.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:43 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ouders zijn meestal hardwerkende mensen, totaal andere mentaliteit. Vooral Turkse ouderen kan ik wel waarderen, vaak nuchtere en hardwerkende mensen. Waarom de jongeren zo zijn geen idee, maar ze denken het hele boek uit hun hoofd te weten en mensen te kunnen oordelen, eigen mede religieuzen veroordelen terwijl ze zelf hun boek niet naleven. Heb geen idee hoe je dat kan oplossen.
En wat is je punt?quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:44 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ga maar als moslim drinken in het midden oosten, dat is gewoon een misdrijf hoor alleen niet hier in europa, maar dat snapt iedereen ook wel einstein.
Ok. Laat maar. Dit is zulk kinderlijk geklets dat hierover praten geen zin heeft.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom niet?
Wat maakt de "Wetten van een land" zo "heilig"?
Oh zoveel dingen. Ik steek over wanneer ik wil, ik gebruik genotsmiddelen die VERBOTEN! zijn, ik koop "illegale/zwarte markt" producten (bewust!), etc.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:44 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nogmaals: geef eens een voorbeeld waarin jouw moraal hoger staat dan de wetten in het land waar jij in leeft.
Omdat ZONDER die regels er chaos komt.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heb met moslims gezopen in Azerbeidzjan, was geen probleem hoor.
Al heb je gelijk; andere landen kennen andere regels.
DUTCHKO vindt het onterecht om die niet te volgen, De Regels zijn belangrijker dan iemands persoonlijke overtuiging. Dat vind ik ernstiger, die denkwijze.
Als dat jouw morele kader is, en het dus ook geen probleem vindt dat anderen jou beroven, heb je een punt ja.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:46 schreef DUTCHKO het volgende:
Als ik jouw redenatie moet volgen dan kan ik morgen naar een bank gaan en helemaal leegroven want MIJN morele wetten hebben gezegd dat ik geld nodig heb.
Maar ook die regels zijn bepaald vanuit een bepaalde ideologiequote:Op donderdag 15 januari 2015 16:48 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Omdat ZONDER die regels er chaos komt.
En ik wil niet veel zeggen maar in de meeste beschaafde westerse landen zijn er prima regels waar IEDEREEN mee kan leven en waar elke religie vrij word gelaten.
En ben je het daar niet mee eens ga je maar naar de rechtbank of je verhuisd naar een ander land!
Ach ja...... en als je dus opgepakt word voor deze overtredingen dan ga je een wapen oppakken of je sleept het land waar je in woont voor de rechter omdat jij vind dat JOUW moraal hoger staat?quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Oh zoveel dingen. Ik steek over wanneer ik wil, ik gebruik genotsmiddelen die VERBOTEN! zijn, ik koop "illegale/zwarte markt" producten (bewust!), etc.
Wie zegt dat? De regeltjesmakers?quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:48 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Omdat ZONDER die regels er chaos komt.
Waarom die agressie? Is het niet de bedoeling oude belachelijke regels af te schaffen? Dan heb je weinig aan een rechtbank of aan oprotten, wel?quote:En ik wil niet veel zeggen maar in de meeste beschaafde westerse landen zijn er prima regels waar IEDEREEN mee kan leven en waar elke religie vrij word gelaten.
En ben je het daar niet mee eens ga je maar naar de rechtbank of je verhuisd naar een ander land!
En sommigen vinden het normaal om andere dood te schieten daar zijn die regels ook voor omdat te voorkomen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Oh zoveel dingen. Ik steek over wanneer ik wil, ik gebruik genotsmiddelen die VERBOTEN! zijn, ik koop "illegale/zwarte markt" producten (bewust!), etc.
Die ideologie heet HUMANITAIRE RECHTEN VAN DE MENS.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:49 schreef Goldar het volgende:
[..]
Maar ook die regels zijn bepaald vanuit een bepaalde ideologie
Nee, wat is de relevantie?quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:50 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ach ja...... en als je dus opgepakt word voor deze overtredingen dan ga je een wapen oppakken of je sleept het land waar je in woont voor de rechter omdat jij vind dat JOUW moraal hoger staat?
Dat is een ideologie, en niet de krabbeltjes van een stel mensen op papier?quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:50 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Die ideologie heet HUMANITAIRE RECHTEN VAN DE MENS.
En tot nu toe de beste die je kunt vinden.
Nee. Je gooit er een zin tegenaan die voor enorme intepretatie vatbaar is. En nu probeer je er onder uit te komen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als dat jouw morele kader is, en het dus ook geen probleem vindt dat anderen jou beroven, heb je een punt ja.
Dat is overigens niet "mijn redenatie" die je volgt, maar je eigen stroman. Maar dat had je vast al gezien.
Afijn we schieten niets op.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, wat is de relevantie?
Hoeveel moslims in Europa pakten de wapens op? Hoeveel moslims in Europa hebben cartoonisten (of columnisten/interviewers/filmregisseurs) omgelegd?
Wat een onzin. Alsof je de wetten van een land klakkeloos zou moeten aannemen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:53 schreef DUTCHKO het volgende:
Sterker: het morele kader van religieuzen zal moeten worden aangepast zodra ze in een seculier land wonen met wetten die hoger staan dan hun eigen religieuze wetten.
Kunnen zij zich hier niet in vinden dan gaan ze maar ergens anders wonen.
Dit keer eens een juiste stroman van je.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:55 schreef DUTCHKO het volgende:
Maar schijnbaar vind jij dit redelijk normaal. Ik niet.
Ja je mag een andere mening hebben maar je kunt JOUW reli wetten niet hoger stellen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat een onzin. Alsof je de wetten van een land klakkeloos zou moeten aannemen.
Daarom zeg ik; een persoonlijke moraal stel jij dus inferieur aan de dan toevallig geldende wetten van een land.
Iemand die niet gewelddadig is en gewoon zijn leven leeft, waarom zou die daarin beperkt moeten worden? Mag je geen andere mening hebben dan "de Wetten van de Groote Heylige Staat"?
Je mist totaal het punt. Geeft niet.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dit keer eens een juiste stroman van je.
Ik vind het redelijk normaal om eerst zelf je morele kader te bepalen en dan es te kijken hoe dat in de wetten van een land past ja.
Of die nu uit religieuze of andere overtuigingen komt, is niet aan mij (of jou!) om onderscheid in te maken.
Of vind jij wel dat jij dat recht hebt?
Nee hoor. Maar ben blij voor je dat jij dat gevoel hebt. Werkze.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:58 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Je mist totaal het punt. Geeft niet.
Dat is mooi, maar het gaat natuurlijk om de passages waarin hij zegt wat allemaal niet mag (terwijl het juist vrijheden zijn die iedereen zich zou moeten kunnen permitteren). Dan mogen jij en de paus etc. dat vervolgens weer smakeloos o.i.d. vinden.quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:43 schreef Goldar het volgende:
[..]
De Paus heeft het beter begrepen dan de meeste. Hij snapt tenminste dat actie reactie uitlokt. Dat snap Wilders schijnbaar niet, dat als je mensen beledigd je iets terug kan verwachten. Hij roept alleen op tot respect voor elkaars levens overtuigingen. Daar kan menig Nederlander nog wat voor leren.
Daar kan je best gelijk in hebben. Ik heb er wat dat aan gaat geen zicht op. Heb geen contacten met jongeren. Ik circuleer zelf al boven de 30 jaren.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:33 schreef Doublepain het volgende:
Ben geen watje verder, veel turkse en mocro matties.. Maar meerderheid van de jongeren zijn verkankerd.
Je bent je er van bewust dat jouw humanitaire wetten regelrecht uit de bijbel komen, of er op gebaseerdzijn?quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:53 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nee. Je gooit er een zin tegenaan die voor enorme intepretatie vatbaar is. En nu probeer je er onder uit te komen.
Maar goed, dan kan ik stellen dat de terroristen hun morele kader ook fout is en dat ze dus bestraft moeten worden.
Sterker: het morele kader van religieuzen zal moeten worden aangepast zodra ze in een seculier land wonen met wetten die hoger staan dan hun eigen religieuze wetten.
Kunnen zij zich hier niet in vinden dan gaan ze maar ergens anders wonen.
Hij zegt dat het niet mag, niet de dingen uit hun verband gaan trekken. Hij roept alleen op tot respect. Je mag er mee spotten, maar waarom? De Paus een pedo noemen vind ik niet spotten, maar beledigen. Bij beledigen houdt voor mij die vrijheid op trouwens.quote:Op donderdag 15 januari 2015 17:04 schreef Downwards het volgende:
[..]
Dat is mooi, maar het gaat natuurlijk om de passages waarin hij zegt wat allemaal niet mag (terwijl het juist vrijheden zijn die iedereen zich zou moeten kunnen permitteren). Dan mogen jij en de paus etc. dat vervolgens weer smakeloos o.i.d. vinden.
Waarom zou je in godsnaam niet mogen spotten met het geloof van een ander?![]()
Dat is wel vreemd, want in een ander topic zat je Wilders -onderbouwd, dat wel- voor "fascist" uit te maken.quote:Op donderdag 15 januari 2015 17:11 schreef Goldar het volgende:
Bij beledigen houdt voor mij die vrijheid op trouwens.
Ik kan onderbouwen waarom hij dat is. Maar iemand voor Pedo uitmaken, dus met andere woorden zeggen hij doet het met kinderen. Vind ik nog al een groot verschil. Dat Wilders een fascist is, of al diep in die hoek zit kan goed onderbouw worden. Een mening heeft altijd een onderbouwing, en is geen losse flodder.quote:Op donderdag 15 januari 2015 17:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is wel vreemd, want in een ander topic zat je Wilders -onderbouwd, dat wel- voor "fascist" uit te maken.
Alles kan beledigend opgevat worden. Moeten we nu alles gaan verbieden? Vrijheden afpakken?
quote:Op donderdag 15 januari 2015 17:11 schreef Goldar het volgende:
[..]
Hij zegt dat het niet mag, niet de dingen uit hun verband gaan trekken. Hij roept alleen op tot respect. Je mag er mee spotten, maar waarom?
quote:De man organiseert de reizen van de paus en stond tijdens de toespraak aan zijn zijde. 'Als mijn goede vriend Gasparri vloekt tegen mijn moeder, kan hij een slag verwachten', citeert het persagentschap de paus. 'Dat is normaal. Je mag niet provoceren. Je mag het geloof van anderen niet beledigen. Je mag niet spotten met het geloof van een ander.'
Bij de Paus zou je er inderdaad wat argumenten bij kunnen zoeken.quote:Op donderdag 15 januari 2015 17:16 schreef Goldar het volgende:
[..]
Ik kan onderbouwen waarom hij dat is. Maar iemand voor Pedo uitmaken, dus met andere woorden zeggen hij doet het met kinderen. Vind ik nog al een groot verschil. Dat Wilders een fascist is, of al diep in die hoek zit kan goed onderbouw worden. Een mening heeft altijd een onderbouwing, en is geen losse flodder.
Als je kan onderbouwen dat de paus het met kinderen heeft gedaan, mag je het van mij zeggen. Anders ben je gewoon aan het schelden.
Pedoseksualiteit bestaat pas sinds de 20e eeuw. Als je uit gaat van standplaats gebondenheid deed hij niks wat in strijd was net de geldende normen en waarden van die tijd en plaats. Is Mohamed dan fout of de normen en waarden van die tijd? En volgensij heeft hij veel van die normen en waardes veranderd.quote:Op donderdag 15 januari 2015 17:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bij de Paus zou je er inderdaad wat argumenten bij kunnen zoeken.
Bij Mohammed, de "Profeet" is het historisch aangetoond dat hij pedo was. 8 jaar is nogal jong, niet?
quote:Op donderdag 15 januari 2015 17:20 schreef Goldar het volgende:
[..]
Pedoseksualiteit bestaat pas sinds de 20e eeuw.
Je gaat het nu ook nog even opnemen voor die woestijnrover? Ben je moslim?quote:Als je uit gaat van standplaats gebondenheid deed hij niks wat in strijd was net de geldende normen en waarden van die tijd en plaats. Is Mohamed dan fout of de normen en waarden van die tijd? En volgensij heeft hij veel van die normen en waardes veranderd.
Dan kun je dus het beste in een moslimstaat gaan wonen, want daar zijn mensen het met je eens.quote:Op donderdag 15 januari 2015 17:11 schreef Goldar het volgende:
[..]
Bij beledigen houdt voor mij die vrijheid op trouwens.
Baasquote:Op donderdag 15 januari 2015 17:24 schreef remlof het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)uraliseerd~a3830648/
Mooi.
Nee. Ik heb wel betere dingen te doen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:23 schreef Goldar het volgende:
[..]
Dat dus onzin.... Als ik jou was zou ik er wat meer over gaan lezen...
Jij bent echt niet meer serieus te nemen na deze opmerking.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:21 schreef Goldar het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van? De geschiedenis laat zien dat het allemaal niet zo erg is...
Valt nog mee dat ze dergelijke cartoonisten slechts op willen hangen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 19:52 schreef 11en30 het volgende:
Moslims eisen doodstraf door ophanging tegen personeel Charlie Hebdo.
http://www.dailymail.co.u(...)lie-Hebdo-staff.html
Heel wat landen waar je als Fransman beter niet op vakantie kunt gaan...quote:Op donderdag 15 januari 2015 19:52 schreef 11en30 het volgende:
nearly 300 people from a religious group rallied in the eastern city of Lahore, carrying placards saying 'Down with Charlie Hebdo'.quote:Op donderdag 15 januari 2015 19:52 schreef 11en30 het volgende:
Wel een professioneel gemaakte banner.quote:Op donderdag 15 januari 2015 21:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
nearly 300 people from a religious group rallied in the eastern city of Lahore, carrying placards saying 'Down with Charlie Hebdo'.
One banner read: 'Making blasphemy cartoon of the Prophet is the worst act of terrorism. The sketch-makers must be hanged immediately.'
NWS / Verviers (Belgi) 2 doden bij actie tegen mogelijke terroristen. #3quote:Op donderdag 15 januari 2015 21:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
In Verviers (Belgi) bij een inval schoten gelost, explosies gehoord. 2 doden (wrs de 2 jihadi's). Politie had aanwijzingen dat de 2 een flinke aanslag op Belgi wilden plegen. Ook elders huiszoekingen gedaan.
Niks te maken met Parijs, wilde het toch even posten.
Ahquote:Op donderdag 15 januari 2015 21:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
NWS / Verviers (Belgi) 2 doden bij actie tegen mogelijke terroristen. #3
Topic is al bij deel 3 maar dank voor het bericht.
Nep moslims! Echte moslims weten dat mo geen god is...quote:Op donderdag 15 januari 2015 21:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
nearly 300 people from a religious group rallied in the eastern city of Lahore, carrying placards saying 'Down with Charlie Hebdo'.
One banner read: 'Making blasphemy cartoon of the Prophet is the worst act of terrorism. The sketch-makers must be hanged immediately.'
De fik er in natuurlijk.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:01 schreef Nibb-it het volgende:
Bodies of French Gunmen Lie Unburied, and Largely Unwanted
PARIS — As France continued to reel from one of the bloodiest terrorist attacks in recent memory, the authorities were grappling with the question of what to do with the bodies of the three gunmen. (New York Times).
Stilletjes de oven in, een begraafplaats kan een bedevaartoord wordenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:01 schreef Nibb-it het volgende:
PARIS — As France continued to reel from one of the bloodiest terrorist attacks in recent memory, the authorities were grappling with the question of what to do with the bodies of the three gunmen. (New York Times).
Jammer voor dat handjevol gematigde moslims die de dupe worden van deze extremisten.quote:Op donderdag 15 januari 2015 19:52 schreef 11en30 het volgende:
terug geven aan de familie, hoe je het went of keert het zijn iemands kinderen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:01 schreef Nibb-it het volgende:
Cremeren en dan uitstrooien bij Osama op zeequote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Stilletjes de oven in, een begraafplaats kan een bedevaartoord worden
Mooiquote:Op donderdag 15 januari 2015 17:24 schreef remlof het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)uraliseerd~a3830648/
Mooi.
twitter:SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 16-01-2015 om 09:39:10Police say Gare de l'Est train station in #Paris has been closed and evacuated after a bomb threat reageer retweet
quote:Mogelijk cyberaanval op Franse kranten
De nieuwssites van een aantal grote Franse mediabedrijven zijn vrijdagochtend onbereikbaar, mogelijk door een cyberaanval.
De webpagina's van kranten Le Figaro, Le Parisien en 20 Minutes, het tijdschrift L'Express en de radiozender France Info kunnen niet laden. Het is niet duidelijk waar de mogelijke aanval vandaan komt. (ANP)
Niet te hopen dat het weer om een extremist gaat.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:56 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
In Reims gaat het ook weer lekker, een gewapende man houdt iemand gegijzeld
twitter:H_E_Samuel twitterde op vrijdag 16-01-2015 om 12:18:53Breaking: Police operation in Reims underway - shots heard, @LePoint Fyi Sad Koachi lived in the eastern town with his wife and child. reageer retweet
Yupquote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:17 schreef VacaLoca het volgende:
Ineens grote succesvolle anti terreur acties in Belgi en Berlijn. Doet een beetje vermoeden dat het meer een show voor het volk is.
Het is iig vrij extreem om iemand te gijzelen met een wapen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:58 schreef Infection het volgende:
[..]
Niet te hopen dat het weer om een extremist gaat.
Moeten die mensen niet werken?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:23 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
In Karachi zijn rellen uitgebroken en zouden de demonstranten het Franse consulaat in de stad willen aanvallen.De politie heeft traangas en waterkannonen ingezet
Waarbij fotograaf is doodgeschoten.twitter:DABNOS twitterde op vrijdag 16-01-2015 om 12:22:54"@russian_market: #BREAKING AFP PHOTOGRAPHER SHOT AT CHARLIE HEBDO PROTEST IN PAKISTAN - AFP REPORTS"#CharlieHebdo #Pakistan #AFP reageer retweet
Kankerbarbarenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:24 schreef Ryan3 het volgende:
Waarbij fotograaf is doodgeschoten.twitter:DABNOS twitterde op vrijdag 16-01-2015 om 12:22:54"@russian_market: #BREAKING AFP PHOTOGRAPHER SHOT AT CHARLIE HEBDO PROTEST IN PAKISTAN - AFP REPORTS"#CharlieHebdo #Pakistan #AFP reageer retweet
quote:Art en Eva presenteren thema-avond over vrijheid
Art Rooijakkers en Eva Jinek gaan de thema-avond over de gevolgen van de terreurgolf in Frankrijk presenteren. Dat heeft de NPO zojuist bekendgemaakt.
Het programma over vrijheid, gelijkheid en broederschap begint volgende week donderdag om half tien, direct na Wie is de Mol. Daardoor vervalt op die dag de dagelijkse talkshow van Eva Jinek. Buiten de presentatie om, is op dit moment verder nog weinig bekend over het tv-programma van de gezamenlijke publieke omroepen.
NPO-bestuurder Shula Rijxman wil met het initiatief laten zien dat “de gebeurtenissen in Parijs bewijzen dat waarden als tolerantie en vrijheid van meningsuiting niet vanzelfsprekend zijn.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |