Ha! Ik ben helemaal niet zuur. Maar al zou ik dat wel zijn, is dat een probleem?quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:53 schreef Goldar het volgende:
[..]
Omdat je anders een heel erg zuur persoon bent?
Ik kan prima leven met levensovertuigingen van anderen zonder er respect voor te hebben hoor.quote:En vooral omdat je er toch mee samen zal moeten leren op deze planeet. Of je moet alleen op een eilandje gaan zitten.
Nee, dat gaat niet. Maar dat is jouw probleem.quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:56 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ha! Ik ben helemaal niet zuur. Maar al zou ik dat wel zijn, is dat een probleem?
[..]
Ik kan prima leven met levensovertuigingen van anderen zonder er respect voor te hebben hoor.
Leg eens uit waarom dat niet zou gaan dan?quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:57 schreef Nammie het volgende:
[..]
Nee, dat gaat niet. Maar dat is jouw probleem.
Daar is een speciaal topic voor dat gelinkt staat in de OP.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:00 schreef john2406 het volgende:
Ik kreeg zojuist de tip om eens te googlen op (aanslag parijs nep) ik heb dat natuurlijk gedaan.
Ik zou zeggen doe het ook en oordeel zelf erover, ik weet niet wat ik denken moet trouwens ervan?
Als je op Google zoekt naar welke oorlog of aanslag dan ook en je zet er nep achter, dan krijg je altijd de komplot theorieën en het is dan altijd Amerika die het gedaan heeft. Ik persoonlijk hecht daar totaal geen waarde aan want die complottheorieën kan je heel makkelijk doorprikken.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:00 schreef john2406 het volgende:
Ik kreeg zojuist de tip om eens te googlen op (aanslag parijs nep) ik heb dat natuurlijk gedaan.
Ik zou zeggen doe het ook en oordeel zelf erover, ik weet niet wat ik denken moet trouwens ervan?
Omdat als je ergens geen respect voor hebt, in dit geval een geloofsovertuiging, je nooit normaal kunt doen tegen de persoon die openlijk gelovig is. Dat heb je dan toch in je achterhoofd zitten en dat komt onbewust wel naar voren.quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:59 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom dat niet zou gaan dan?
Ik heb er helemaal geen mening over trouwen, maar aangezien er een speciaal topic voor is wat ik nog niet gevonden heb trouwens.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:03 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Als je op Google zoekt naar welke oorlog of aanslag dan ook en je zet er nep achter, dan krijg je altijd de komplot theorieën en het is dan altijd Amerika die het gedaan heeft. Ik persoonlijk hecht daar totaal geen waarde aan want die complottheorieën kan je heel makkelijk doorprikken.
Maar dat is mijn mening.
Hoe kom je daar precies bij?quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:03 schreef Nammie het volgende:
[..]
Omdat als je ergens geen respect voor hebt, in dit geval een geloofsovertuiging, je nooit normaal kunt doen tegen de persoon die openlijk gelovig is. Dat heb je dan toch in je achterhoofd zitten en dat komt onbewust wel naar voren.
Dat lijkt mij vrij logisch, we zijn immers mensen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:07 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Hoe kom je daar precies bij?
Het is prima mogelijk om mensen met levensovertuigingen die ik belachelijk vind normaal te bejegenen zolang hun levensovertuiging niet centraal staat in de communicatie.
Geen enkele grote religie heeft respect voor mij als ongelovige, ze kunnen derhalve allemaal doodvallen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:53 schreef Goldar het volgende:
[..]
Omdat je anders een heel erg zuur persoon bent?
En vooral omdat je er toch mee samen zal moeten leren op deze planeet. Of je moet alleen op een eilandje gaan zitten.
Hoezo dat?quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:03 schreef Nammie het volgende:
[..]
Omdat als je ergens geen respect voor hebt, in dit geval een geloofsovertuiging, je nooit normaal kunt doen tegen de persoon die openlijk gelovig is. Dat heb je dan toch in je achterhoofd zitten en dat komt onbewust wel naar voren.
Tuurlijk wel zolang die ander zijn geloof niet op gaat dringen gaat dat perfect.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:03 schreef Nammie het volgende:
[..]
Gelukkig hebben verreweg de meeste aanhangers van die religies dat respect wel. Waarom zouden die dood moeten vallen? Een religie kan niet doodvallen, mensen wel.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:09 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Geen enkele grote religie heeft respect voor mij als ongelovige, ze kunnen derhalve allemaal doodvallen.
Bron? De geschiedenis laat wat anders zien.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gelukkig hebben verreweg de meeste aanhangers van die religies dat respect wel. Waarom zouden die dood moeten vallen? Een religie kan niet doodvallen, mensen wel.
Wat heeft dat er mee te maken?quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:08 schreef Nammie het volgende:
[..]
Belachelijk vinden en geen respect hebben zijn twee verschillende dingen.
Ja ik vind dat je het verkeerd ziet. Hoe kan je goed met iemand samenwerken als je geen respect hebt voor de geloofsovertuiging van iemand? Dat speelt echt wel mee in hoe je tegen iemand aankijkt, wat je van iemand kan hebben en hoe je iemand behandeld. Ik zou niet eens samen willen werken als ik geen respect voor iemand heb.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:09 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Tuurlijk wel zolang die ander zijn geloof niet op gaat dringen gaat dat perfect.
Als je met iemand werkt of praat gaat dat normaal gesproken niet over zijn geloof of zie ik het verkeerd..
Wat?quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:13 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Wat heeft dat er mee te maken?
Het lijkt alsof je een punt wilt maken door te stellen dat geen respect hebben voor en iets belachelijk vinden twee verschillende dingen zijn. Dat is uiteraard zo, maar welk punt wil je precies maken?quote:
Ho daar ga je de fout in, je kan respect hebben voor iemand als persoon maar toch geen respect voor zijn geloofsoveruiging, die twee dingen moet je ten alle tijden los van elkaar zien.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:16 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ja ik vind dat je het verkeerd ziet. Hoe kan je goed met iemand samenwerken als je geen respect hebt voor de geloofsovertuiging van iemand? Dat speelt echt wel mee in hoe je tegen iemand aankijkt, wat je van iemand kan hebben en hoe je iemand behandeld. Ik zou niet eens samen willen werken als ik geen respect voor iemand heb.
Heb je daar een bron van? De geschiedenis laat zien dat het allemaal niet zo erg is...quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:12 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Bron? De geschiedenis laat wat anders zien.
Omdat je opeens begint over dat je een geloofsovertuiging belachelijk vindt en dat je iemand dan prima kan behandelen. Ja, ik ook. Maar we hadden het erover dat jij geen respect hebt voor geloofsovertuigingen, niet dat je geloofsovertuigingen belachelijk vindt. Want ik vind eigenlijk alle geloofsovertuigingen best belachelijk, maar ik heb er wel respect voor.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:18 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Het lijkt alsof je een punt wilt maken door te stellen dat geen respect hebben voor en iets belachelijk vinden twee verschillende dingen zijn. Dat is uiteraard zo, maar welk punt wil je precies maken?
Tja dat geld voor alles waar je streng voor kan zetten. Streng Wilders aanhangers ook niet, streng liberalen ook niet, streng Feyenoord supporters ook niet....quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:11 schreef liebherr-machinist het volgende:
En daarbij hebben streng gelovigen juist geen respect voor niet of anders gelovigen
Dat dus onzin.... Als ik jou was zou ik er wat meer over gaan lezen...quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:09 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Geen enkele grote religie heeft respect voor mij als ongelovige, ze kunnen derhalve allemaal doodvallen.
Ik zie het juist niet los van elkaar. Gelovigen doen meestal dingen vanuit het geloof en dus maakt een geloofsovertuiging deze mensen (deels) hoe ze zijn.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:20 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Ho daar ga je de fout in, je kan respect hebben voor iemand als persoon maar toch geen respect voor zijn geloofsoveruiging, die twee dingen moet je ten alle tijden los van elkaar zien.
Als een isis strijder een brandend gebouw in rent om een kind te redden is dat respectvol te noemen dat hij dat kind volgens zijn geloofsoveruiging daarna vermoord weer niet
Nou, mijn voorkeur gaat ook uit naar samenwerken met mensen die er geen belachelijke levensovertuiging op na houden. Dat wil echter niet zeggen dat ik niet kan samenwerken met mensen die dat wel doen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:16 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ja ik vind dat je het verkeerd ziet. Hoe kan je goed met iemand samenwerken als je geen respect hebt voor de geloofsovertuiging van iemand? Dat speelt echt wel mee in hoe je tegen iemand aankijkt, wat je van iemand kan hebben en hoe je iemand behandeld. Ik zou niet eens samen willen werken als ik geen respect voor iemand heb.
Redder supermarktklanten Parijs genaturaliseerdquote:Redder supermarktklanten Parijs genaturaliseerd
De Malinese medewerker van de joodse supermarkt die vorige week zes klanten in een koelruimte verborg, krijgt dinsdag de Franse nationaliteit. Dat meldt de zender France Info donderdag.
Lassana Bathily opende vorige week de koelcel voor de klanten, onder wie een baby van een maand, om hen in veiligheid te brengen voor de gijzelnemer. Hij doofde het licht, deed de koelinstallatie uit en deed de deur dicht.
Na de bevrijding van de gegijzelden en de dood van de gijzelnemer deed Bathily bescheiden zijn verhaal tegen een tv-zender. Daarop ontstond een handtekeningenactie in Frankrijk om hem te naturaliseren, die werd gesteund door zeker 300.000 mensen.
Maar dat respect word wel "gesteund" door wetten.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gelukkig hebben verreweg de meeste aanhangers van die religies dat respect wel. Waarom zouden die dood moeten vallen? Een religie kan niet doodvallen, mensen wel.
Jij hebt respect voor dingen die je belachelijk vindt? Ik snap eerlijk gezegd niet hoe dat werkt dan.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:22 schreef Nammie het volgende:
[..]
Omdat je opeens begint over dat je een geloofsovertuiging belachelijk vindt en dat je iemand dan prima kan behandelen. Ja, ik ook. Maar we hadden het erover dat jij geen respect hebt voor geloofsovertuigingen, niet dat je geloofsovertuigingen belachelijk vindt. Want ik vind eigenlijk alle geloofsovertuigingen best belachelijk, maar ik heb er wel respect voor.
Ik stel mijn eigen moraal ook boven wetten van landen, wat is daarmee het probleem precies? Waarom zou een moslim dat niet mogen vinden? Of welk ander mens dan ook?quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:26 schreef DUTCHKO het volgende:
Het grootste probleem is dat aantallen Moslims hun religieuze wetten HOGER stellen dan wetten van de landen waar zij wonen.
Dat ervaren zij als heel normaal
omdat die het uiten in geweld en dwang. Een eend snapt dit zelfsquote:Op donderdag 15 januari 2015 16:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik stel mijn eigen moraal ook boven wetten van landen, wat is daarmee het probleem precies? Waarom zou een moslim dat niet mogen vinden? Of welk ander mens dan ook?
Dan moet je ook niet vreemd opkijken als je neergemaaid word als je in een discussie beland met een reli fanaat of dat je land word overgenomen door reli fanaten.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik stel mijn eigen moraal ook boven wetten van landen, wat is daarmee het probleem precies? Waarom zou een moslim dat niet mogen vinden? Of welk ander mens dan ook?
Omdat er nu eenmaal dingen niet kunnen zoals een weekblad binnen lopen en iedereen doodschieten. Al vind jij dat dat wel kanquote:Op donderdag 15 januari 2015 16:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welke moslims doen dat? Hooguit 1% wereldwijd. En in Europa nu 3 Franse moslims op zo'n 30 miljoen Europese moslims. Een bizarre minderheid.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:29 schreef Doublepain het volgende:
[..]
omdat die het uiten in geweld en dwang. Een eend snapt dit zelfs
quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:29 schreef DUTCHKO het volgende:
je land word overgenomen door reli fanaten.
Maar schijnbaar kan jij daar begrip voor opbrengen..... ik niet.
Nee, sterke discussie, heren.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:30 schreef liebherr-machinist het volgende:
iedereen doodschieten. Al vind jij dat dat wel kan
Bezoek eens achterstandswijk.. Met name de jongeren zijn een gezwel.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welke moslims doen dat? Hooguit 1% wereldwijd. En in Europa nu 3 Franse moslims op zo'n 30 miljoen Europese moslims. Een bizarre minderheid.
tel daarbij het aantal isis strijders en die andere groeperingen zoals boko haram op, evenals diegene die nog opgeleid moeten worde.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welke moslims doen dat? Hooguit 1% wereldwijd. En in Europa nu 3 Franse moslims op zo'n 30 miljoen Europese moslims. Een bizarre minderheid.
Valt allemaal wel mee. Je moet niet zo'n watje zijn man.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:31 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Bezoek eens achterstandswijk.. Met name de jongeren zijn een gezwel.
Ik heb er gewoond, ik weet hoe Nederland zo'n beetje rolt.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:31 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Nee, die maken daar deel van uit. Die hoef je er niet bij te tellen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:32 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
tel daarbij het aantal isis strijders en die andere groeperingen zoals boko haram op, evenals diegene die nog opgeleid moeten worde.
Nou niet delen van mijn tekst weglaten zodat het lijkt alsof ik je ergens van beschuldig hè.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[..]
Nee, sterke discussie, heren.
Hmm ok..quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Valt allemaal wel mee. Je moet niet zo'n watje zijn man.²
Ik hoor anders bijzonder weinig over religieuze misdrijven gepleegd door jongeren in achterstandswijken in Nederland. Volgens mij valt dat reuze mee.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:31 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Zo lijkt het niet, dat doe je toch echt zelf.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:33 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Nou niet delen van mijn tekst weglaten zodat het lijkt alsof ik je ergens van beschuldig hè.
Jij geeft ook niets om te discussieren.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[..]
Nee, sterke discussie, heren.
Maar het zijn juist de ontspoorde bontkraagjes die vatbaar zijn voor radicaal gedachtegoed.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb er gewoond, ik weet hoe Nederland zo'n beetje rolt.
Je moet niet het probleem met kutMarokkanen met islam verwarren.
Wat heeft dat ermee te maken of ik er geweest ben?quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, die maken daar deel van uit. Die hoef je er niet bij te tellen.
Machinist, ben jij wel es in een moslimland geweest?
Klopt, niemand zit aan de drank of gaat naar de hoeren.. Dat is een fabeltje.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:34 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ik hoor anders bijzonder weinig over religieuze misdrijven gepleegd door jongeren in achterstandswijken in Nederland. Volgens mij valt dat reuze mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |