abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148715782
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:35 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Wat heeft dat ermee te maken of ik er geweest ben?
Ja, waar zou dat nou mee te maken kunnen hebben. Denk nog 5 sec langer na.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_148715783
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:26 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Jij hebt respect voor dingen die je belachelijk vindt? Ik snap eerlijk gezegd niet hoe dat werkt dan. :?
Hoezo niet? Ik vind het juist bijzonder en fascinerend dat mensen een hele levensstijl kunnen veranderen naar aanleiding van een (in mijn ogen!) onzinnig boek, ouderwetse regeltjes opvolgen, zichzelf toch wel beperkingen opleggen soms. En ook wel knap hoe deze mensen geloven in iets waar geen bewijs voor is, maar waar ze dan toch veel moeite insteken.
  donderdag 15 januari 2015 @ 16:36:35 #203
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_148715814
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:35 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Klopt, niemand zit aan de drank of gaat naar de hoeren.. Dat is een fabeltje.

Ze houden zich tevens wel netjes aan geen varkensvlees eten, dat moet ik wel zeggen.
Sinds wanneer zijn aan de drank zitten, het bezoeken van hoeren en het eten van varkensvlees misdrijven dan? Die memo heb ik gemist.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_148715826
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:35 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Maar het zijn juist de ontspoorde bontkraagjes die vatbaar zijn voor radicaal gedachtegoed.
Ontspoorden zijn vatbaar voor alles.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_148715849
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:36 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Sinds wanneer zijn aan de drank zitten, het bezoeken van hoeren en het eten van varkensvlees misdrijven dan? Die memo heb ik gemist.
Bezoek een moskee en vraag het zou ik zeggen.
pi_148715863
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:35 schreef Nammie het volgende:

[..]

Hoezo niet? Ik vind het juist bijzonder en fascinerend dat mensen een hele levensstijl kunnen veranderen naar aanleiding van een (in mijn ogen!) onzinnig boek, ouderwetse regeltjes opvolgen, zichzelf toch wel beperkingen opleggen soms. En ook wel knap hoe deze mensen geloven in iets waar geen bewijs voor is, maar waar ze dan toch veel moeite insteken.
Ja, net zo met sekteleden, echt superknap die mensen. Wat een prestatie!
Je suis Charlie Sheen
pi_148715864
quote:
10s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zo lijkt het niet, dat doe je toch echt zelf.
weet niet maar ik schreef dit "Omdat er nu eenmaal dingen niet kunnen zoals een weekblad binnen lopen en iedereen doodschieten. Al vind jij dat dat wel kan"

Waarmee ik bedoel dat je niet altijd dingen kan doen die jij wilt. En met jij bedoel ik iedereen niet jou persoonlijk, begrijpend lezen schijnt moeilijk te zijn.
pi_148715876
quote:
19s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ontspoorden zijn vatbaar voor alles.
Oh vast.
pi_148715889
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:34 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Jij geeft ook niets om te discussieren.
Maar nogmaals: als je JOUW moraal hoger stelt dan de wetten die er in JOUW thuisland de regelgeving voorschrijft, en je gaat TEGEN die wetten in dan moet je niet vreemd opkijken als er een reaktie op komt. In het westen is dat vaak een rechtzaak, in andere landen word je gesetnigd of opgeruimd.
Maar je mag natuurlijk zelf ook een voorbeeld geven.
Stenigen, opruimen? Waar heb je het over?

- het gaat over aanslagen in Frankrijk
- we trekken de discussie breder naar Europa
- jij woont in Canada
- ik woon in Colombia

nu, hoe komt het stenigen-verhaal precies hierin? Wat heeft het voor relevantie?

donderdag 15 januari 2015 @ 16:39:30 #210
186587 Byzantynixschii
pi_148715941
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:35 schreef Nammie het volgende:

[..]

Dat kan, je hebt dus waardering voor het feit dat mensen actief hun hele leven wijden aan een geloofsovertuiging maar geen waardering voor de overtuiging zelf.

Dat is een verschil.
pi_148715944
patje doet ook weer eens een duit in het zakje.
pi_148715950
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:37 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

weet niet maar ik schreef dit "Omdat er nu eenmaal dingen niet kunnen zoals een weekblad binnen lopen en iedereen doodschieten. Al vind jij dat dat wel kan"

Waarmee ik bedoel dat je niet altijd dingen kan doen die jij wilt. En met jij bedoel ik iedereen niet jou persoonlijk, begrijpend lezen schijnt moeilijk te zijn.
Ja, die opmerking slaat nergens op. Je gebruikt expres "jij" als je mij aanspreekt. En nu bedoel je opeens "iedereen vindt dat het doodschieten van een cartoonredactie wel kan"?

Srsly? "Iedereen vindt dat dit moest kunnen"? :N

donderdag 15 januari 2015 @ 16:39:52 #213
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_148715953
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:31 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Bezoek eens achterstandswijk.. Met name de jongeren zijn een gezwel.
En dat doen ze vanuit de Islam? Of zal er toch meer achter zitten?
pi_148715969
Verder geen problemen mee met moslims, veel topgozers maar qua religie neem ik veel niet serieus, maarja das mijn mening.
  donderdag 15 januari 2015 @ 16:40:24 #215
186587 Byzantynixschii
pi_148715972
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:37 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Bezoek een moskee en vraag het zou ik zeggen.
Moskeeën bepalen niet wat misdrijven zijn, dat doet onze wetgever, dus wat moet ik in een moskee zoeken?
pi_148715973
quote:
10s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, waar zou dat nou mee te maken kunnen hebben. Denk nog 5 sec langer na.
Ik kan er wel jaren overna denken maar dan zal ik het nog niet begrijpen, maar om je vraag te beantwoorden. Turkije, marokko, Egypte, diverse andere Afrikaanse landen. Veel met moslims gewerkt dus....
  donderdag 15 januari 2015 @ 16:40:54 #217
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_148715998
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:35 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Maar het zijn juist de ontspoorde bontkraagjes die vatbaar zijn voor radicaal gedachtegoed.
Dat blijkt juist niet te zijn. De kut Marokkaantjes komen nog amper in de moskee, met vijf keer bidden per dag heb je geen tijd om rotzooi te trappen. Het zijn vaak de jongens die worden buitengesloten.
pi_148716026
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:40 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Ik kan er wel jaren overna denken maar dan zal ik het nog niet begrijpen, maar om je vraag te beantwoorden. Turkije, marokko, Egypte, diverse andere Afrikaanse landen. Veel met moslims gewerkt dus....
En je hebt het overleefd.

Nu, hoe "bloeddorstig" zijn "de meeste" moslims nu eigenlijk?

pi_148716030
quote:
19s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, die opmerking slaat nergens op. Je gebruikt expres "jij" als je mij aanspreekt. En nu bedoel je opeens "iedereen vindt dat het doodschieten van een cartoonredactie wel kan"?

Srsly? "Iedereen vindt dat dit moest kunnen"? :N
Lees het nu eens rustig na jou opmerking ik heb het idee dat je het totaal niet snapt,(of je bent geïrriteerd ergens over)
pi_148716053
quote:
10s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:37 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ja, net zo met sekteleden, echt superknap die mensen. Wat een prestatie!
Niet te vergelijken, maar ik vind leven nav zo'n boek serieus wel knap ja.
pi_148716056
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:40 schreef Goldar het volgende:
Het zijn vaak de jongens die worden buitengesloten.
Nou nou nou, dat doen ze toch echt een heel klein beetje zelf.

In Nederland moet je gewoon je best doen om buiten de boot te vallen.

pi_148716079
quote:
14s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En je hebt het overleefd.

Nu, hoe "bloeddorstig" zijn "de meeste" moslims nu eigenlijk?
Waar zeg ik dan dat ze bloeddorstig zijn???
  donderdag 15 januari 2015 @ 16:43:07 #223
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_148716080
quote:
19s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb er gewoond, ik weet hoe Nederland zo'n beetje rolt.

Je moet niet het probleem met kutMarokkanen met islam verwarren.
Je verwart openlijk geweld met het afwijzen van de wetten en leefwijzes in een land.
Dat er 5 gekken zijn die dit doen is het topje van de ijsberg.
Onderzoeken in Amsterdam wezen uit dat meer dan 50% van de Moslims de religieuze wetten hoger stelden dan de Nederlandse wetten. En daar word je niet vrolijk van.
pi_148716083
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:39 schreef Goldar het volgende:

[..]

En dat doen ze vanuit de Islam? Of zal er toch meer achter zitten?
Ouders zijn meestal hardwerkende mensen, totaal andere mentaliteit. Vooral Turkse ouderen kan ik wel waarderen, vaak nuchtere en hardwerkende mensen. Waarom de jongeren zo zijn geen idee, maar ze denken het hele boek uit hun hoofd te weten en mensen te kunnen oordelen, eigen mede religieuzen veroordelen terwijl ze zelf hun boek niet naleven. Heb geen idee hoe je dat kan oplossen.
pi_148716096
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:41 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Lees het nu eens rustig na jou opmerking ik heb het idee dat je het totaal niet snapt,(of je bent geïrriteerd ergens over)
Ik lees heel rustig en lees dat je eerst denkt dat ik "het normaal vind om mensen dood te schieten" en later verander je het opeens in "iedereen vindt het normaal om mensen dood te schieten".

Begrijp je jezelf nog?

pi_148716125
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:43 schreef DUTCHKO het volgende:
Onderzoeken in Amsterdam wezen uit dat meer dan 50% van de Moslims de religieuze wetten hoger stelden dan de Nederlandse wetten. En daar word je niet vrolijk van.
Waarom niet?

Wat maakt de "Wetten van een land" zo "heilig"?

pi_148716129
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:40 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Moskeeën bepalen niet wat misdrijven zijn, dat doet onze wetgever, dus wat moet ik in een moskee zoeken?
Ga maar als moslim drinken in het midden oosten, dat is gewoon een misdrijf hoor alleen niet hier in europa, maar dat snapt iedereen ook wel einstein.
  donderdag 15 januari 2015 @ 16:44:58 #228
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_148716157
quote:
10s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik lees heel rustig en lees dat je eerst denkt dat ik "het normaal vindt om mensen dood te schieten" en later verander je het opeens in "iedereen vindt het normaal om mensen dood te schieten".

Begrijp je jezelf nog?
Nogmaals: geef eens een voorbeeld waarin jouw moraal hoger staat dan de wetten in het land waar jij in leeft.
  donderdag 15 januari 2015 @ 16:45:16 #229
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_148716169
quote:
11s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nou nou nou, dat doen ze toch echt een heel klein beetje zelf.

In Nederland moet je gewoon je best doen om buiten de boot te vallen.
Misschien toen jij er woonde. Maar als iets de laatste tijd duidelijk is geworden, is dat racisme een groot goed is in Nederland. Maar je hebt een punt. Buitengesloten voelen, daar hebben veel mensen last van. Ook een Wilders teert daar op, mensen die zich minder voelen, of in de steek gelaten etc. Terroristen leiders doen dat ook. Je mag bij een groep horen, een groep die de schuld van je falende leventje bij andere zoekt. Wilders zegt min of meer dat .... een falend leven heeft, een uitkering, geen baan kan vinden ligt niet aan hem zelf maar aan die buitenlanders. Terroristen leiders zeggen hetzelfde, dat Achemd geen baan kan vinden, wordt uitgekost etc ligt aan de westerse Imperialisten. Dat soort types zijn gevoelig voor sektes. Voorbeelden te over. Van de scyntolegie kerk tot extreme islam tot rechts extremisme.
pi_148716179
quote:
10s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik lees heel rustig en lees dat je eerst denkt dat ik "het normaal vindt om mensen dood te schieten" en later verander je het opeens in "iedereen vindt het normaal om mensen dood te schieten".

Begrijp je jezelf nog?
weet je laat maar zitten als je niet eens begrijpend kan lezen dan heeft discussiëren totaal geen nut. Ik gebruikte het woord jij in de algemeenheid niets persoonlijks.
pi_148716200
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:44 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ga maar als moslim drinken in het midden oosten, dat is gewoon een misdrijf hoor alleen niet hier in europa, maar dat snapt iedereen ook wel einstein.
Heb met moslims gezopen in Azerbeidzjan, was geen probleem hoor.

Al heb je gelijk; andere landen kennen andere regels.

DUTCHKO vindt het onterecht om die niet te volgen, De Regels zijn belangrijker dan iemands persoonlijke overtuiging. Dat vind ik ernstiger, die denkwijze.

pi_148716220
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:43 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ouders zijn meestal hardwerkende mensen, totaal andere mentaliteit. Vooral Turkse ouderen kan ik wel waarderen, vaak nuchtere en hardwerkende mensen. Waarom de jongeren zo zijn geen idee, maar ze denken het hele boek uit hun hoofd te weten en mensen te kunnen oordelen, eigen mede religieuzen veroordelen terwijl ze zelf hun boek niet naleven. Heb geen idee hoe je dat kan oplossen.
De Turkse oudere vrouwen die ik ken, en dat zijn er veel, zitten bijna allemaal thuis.
  donderdag 15 januari 2015 @ 16:46:33 #233
186587 Byzantynixschii
pi_148716227
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:44 schreef Doublepain het volgende:

[..]

En wat is je punt?
  donderdag 15 januari 2015 @ 16:46:35 #234
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_148716231
quote:
11s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom niet?

Wat maakt de "Wetten van een land" zo "heilig"?
Ok. Laat maar. Dit is zulk kinderlijk geklets dat hierover praten geen zin heeft.
Als ik jouw redenatie moet volgen dan kan ik morgen naar een bank gaan en helemaal leegroven want MIJN morele wetten hebben gezegd dat ik geld nodig heb. :N
pi_148716256
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:44 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nogmaals: geef eens een voorbeeld waarin jouw moraal hoger staat dan de wetten in het land waar jij in leeft.
Oh zoveel dingen. Ik steek over wanneer ik wil, ik gebruik genotsmiddelen die VERBOTEN! zijn, ik koop "illegale/zwarte markt" producten (bewust!), etc.

donderdag 15 januari 2015 @ 16:48:28 #236
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_148716307
quote:
19s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Heb met moslims gezopen in Azerbeidzjan, was geen probleem hoor.

Al heb je gelijk; andere landen kennen andere regels.

DUTCHKO vindt het onterecht om die niet te volgen, De Regels zijn belangrijker dan iemands persoonlijke overtuiging. Dat vind ik ernstiger, die denkwijze.
Omdat ZONDER die regels er chaos komt.
En ik wil niet veel zeggen maar in de meeste beschaafde westerse landen zijn er prima regels waar IEDEREEN mee kan leven en waar elke religie vrij word gelaten.
En ben je het daar niet mee eens ga je maar naar de rechtbank of je verhuisd naar een ander land!
pi_148716324
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:46 schreef DUTCHKO het volgende:
Als ik jouw redenatie moet volgen dan kan ik morgen naar een bank gaan en helemaal leegroven want MIJN morele wetten hebben gezegd dat ik geld nodig heb. :N
Als dat jouw morele kader is, en het dus ook geen probleem vindt dat anderen jou beroven, heb je een punt ja.

Dat is overigens niet "mijn redenatie" die je volgt, maar je eigen stroman. Maar dat had je vast al gezien.

donderdag 15 januari 2015 @ 16:49:56 #238
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_148716363
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:48 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En ik wil niet veel zeggen maar in de meeste beschaafde westerse landen zijn er prima regels waar IEDEREEN mee kan leven en waar elke religie vrij word gelaten.
En ben je het daar niet mee eens ga je maar naar de rechtbank of je verhuisd naar een ander land!
Maar ook die regels zijn bepaald vanuit een bepaalde ideologie
  donderdag 15 januari 2015 @ 16:50:02 #239
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_148716369
quote:
19s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oh zoveel dingen. Ik steek over wanneer ik wil, ik gebruik genotsmiddelen die VERBOTEN! zijn, ik koop "illegale/zwarte markt" producten (bewust!), etc.
Ach ja...... en als je dus opgepakt word voor deze overtredingen dan ga je een wapen oppakken of je sleept het land waar je in woont voor de rechter omdat jij vind dat JOUW moraal hoger staat?
pi_148716378
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:48 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wie zegt dat? De regeltjesmakers? _O-

quote:
Waarom die agressie? Is het niet de bedoeling oude belachelijke regels af te schaffen? Dan heb je weinig aan een rechtbank of aan oprotten, wel?

En wat nu met al die Syrische vluchtelingen? Die rotten op. Aan hun lot overlaten of als vluchteling opnemen?

pi_148716389
quote:
19s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En sommigen vinden het normaal om andere dood te schieten daar zijn die regels ook voor omdat te voorkomen.
  donderdag 15 januari 2015 @ 16:50:49 #242
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_148716392
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:49 schreef Goldar het volgende:

[..]

Maar ook die regels zijn bepaald vanuit een bepaalde ideologie
Die ideologie heet HUMANITAIRE RECHTEN VAN DE MENS.
En tot nu toe de beste die je kunt vinden.
pi_148716404
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:50 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ach ja...... en als je dus opgepakt word voor deze overtredingen dan ga je een wapen oppakken of je sleept het land waar je in woont voor de rechter omdat jij vind dat JOUW moraal hoger staat?
Nee, wat is de relevantie?

Hoeveel moslims in Europa pakten de wapens op? Hoeveel moslims in Europa hebben cartoonisten (of columnisten/interviewers/filmregisseurs) omgelegd?

pi_148716421
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:50 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Die ideologie heet HUMANITAIRE RECHTEN VAN DE MENS.
En tot nu toe de beste die je kunt vinden.
Dat is een ideologie, en niet de krabbeltjes van een stel mensen op papier?

Wonderlijk.

donderdag 15 januari 2015 @ 16:53:08 #245
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_148716463
quote:
19s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als dat jouw morele kader is, en het dus ook geen probleem vindt dat anderen jou beroven, heb je een punt ja.

Dat is overigens niet "mijn redenatie" die je volgt, maar je eigen stroman. Maar dat had je vast al gezien.
Nee. Je gooit er een zin tegenaan die voor enorme intepretatie vatbaar is. En nu probeer je er onder uit te komen.
Maar goed, dan kan ik stellen dat de terroristen hun morele kader ook fout is en dat ze dus bestraft moeten worden.
Sterker: het morele kader van religieuzen zal moeten worden aangepast zodra ze in een seculier land wonen met wetten die hoger staan dan hun eigen religieuze wetten.
Kunnen zij zich hier niet in vinden dan gaan ze maar ergens anders wonen.
  donderdag 15 januari 2015 @ 16:55:36 #246
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_148716582
quote:
19s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, wat is de relevantie?

Hoeveel moslims in Europa pakten de wapens op? Hoeveel moslims in Europa hebben cartoonisten (of columnisten/interviewers/filmregisseurs) omgelegd?
Afijn we schieten niets op.
Je begrijpt duidelijk niet het verschil tussen het aanpassen en lands wetten respecteren OF aan de andere kant deze wetten afwijzen en je eigen reli wetten op een hoger voetstuk zetten.
Maar schijnbaar vind jij dit redelijk normaal. Ik niet.
pi_148716603
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:53 schreef DUTCHKO het volgende:
Sterker: het morele kader van religieuzen zal moeten worden aangepast zodra ze in een seculier land wonen met wetten die hoger staan dan hun eigen religieuze wetten.
Wat een onzin. Alsof je de wetten van een land klakkeloos zou moeten aannemen.

Daarom zeg ik; een persoonlijke moraal stel jij dus inferieur aan de dan toevallig geldende wetten van een land.

Iemand die niet gewelddadig is en gewoon zijn leven leeft, waarom zou die daarin beperkt moeten worden? Mag je geen andere mening hebben dan "de Wetten van de Groote Heylige Staat"?

pi_148716676
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:55 schreef DUTCHKO het volgende:
Maar schijnbaar vind jij dit redelijk normaal. Ik niet.
Dit keer eens een juiste stroman van je.

Ik vind het redelijk normaal om eerst zelf je morele kader te bepalen en dan es te kijken hoe dat in de wetten van een land past ja.

Of die nu uit religieuze of andere overtuigingen komt, is niet aan mij (of jou!) om onderscheid in te maken.

Of vind jij wel dat jij dat recht hebt?

donderdag 15 januari 2015 @ 16:58:14 #249
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_148716705
quote:
19s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat een onzin. Alsof je de wetten van een land klakkeloos zou moeten aannemen.

Daarom zeg ik; een persoonlijke moraal stel jij dus inferieur aan de dan toevallig geldende wetten van een land.

Iemand die niet gewelddadig is en gewoon zijn leven leeft, waarom zou die daarin beperkt moeten worden? Mag je geen andere mening hebben dan "de Wetten van de Groote Heylige Staat"?
Ja je mag een andere mening hebben maar je kunt JOUW reli wetten niet hoger stellen.
En dat gebeurd dus wel vaak met reli boys.

En nu ga ik werken.
  donderdag 15 januari 2015 @ 16:58:48 #250
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_148716727
quote:
19s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dit keer eens een juiste stroman van je.

Ik vind het redelijk normaal om eerst zelf je morele kader te bepalen en dan es te kijken hoe dat in de wetten van een land past ja.

Of die nu uit religieuze of andere overtuigingen komt, is niet aan mij (of jou!) om onderscheid in te maken.

Of vind jij wel dat jij dat recht hebt?
Je mist totaal het punt. Geeft niet.
pi_148716817
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:58 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Je mist totaal het punt. Geeft niet.
Nee hoor. Maar ben blij voor je dat jij dat gevoel hebt. Werkze.

donderdag 15 januari 2015 @ 17:02:28 #252
186587 Byzantynixschii
pi_148716882
Je moraal puur laten afhangen van wettelijke geboden en verboden is knap eng.

Als je eigen zelfbewuste moraal op een aantal punten haaks staat op de wetgeving van het land waarin je woont of waar je je in bevindt dan heb je een keuze om die wetten te overtreden en dan de eventuele consequenties er van voor lief te nemen.

Je kunt ook verhuizen naar een staat waar de wetgeving beter aansluit bij je eigen moraal. Of je kunt proberen politiek te lobbyen om wetten aangepast te krijgen.
pi_148716953
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:43 schreef Goldar het volgende:

[..]

De Paus heeft het beter begrepen dan de meeste. Hij snapt tenminste dat actie reactie uitlokt. Dat snap Wilders schijnbaar niet, dat als je mensen beledigd je iets terug kan verwachten. Hij roept alleen op tot respect voor elkaars levens overtuigingen. Daar kan menig Nederlander nog wat voor leren.
Dat is mooi, maar het gaat natuurlijk om de passages waarin hij zegt wat allemaal niet mag (terwijl het juist vrijheden zijn die iedereen zich zou moeten kunnen permitteren). Dan mogen jij en de paus etc. dat vervolgens weer smakeloos o.i.d. vinden.

Waarom zou je in godsnaam niet mogen spotten met het geloof van een ander? :')
  donderdag 15 januari 2015 @ 17:09:03 #254
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_148717129
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:33 schreef Doublepain het volgende:
Ben geen watje verder, veel turkse en mocro matties.. Maar meerderheid van de jongeren zijn verkankerd.
Daar kan je best gelijk in hebben. Ik heb er wat dat aan gaat geen zicht op. Heb geen contacten met jongeren. Ik circuleer zelf al boven de 30 jaren. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 15 januari 2015 @ 17:09:14 #255
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_148717136
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:53 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nee. Je gooit er een zin tegenaan die voor enorme intepretatie vatbaar is. En nu probeer je er onder uit te komen.
Maar goed, dan kan ik stellen dat de terroristen hun morele kader ook fout is en dat ze dus bestraft moeten worden.
Je bent je er van bewust dat jouw humanitaire wetten regelrecht uit de bijbel komen, of er op gebaseerdzijn?
  donderdag 15 januari 2015 @ 17:11:09 #256
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_148717200
quote:
10s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:04 schreef Downwards het volgende:

[..]

Dat is mooi, maar het gaat natuurlijk om de passages waarin hij zegt wat allemaal niet mag (terwijl het juist vrijheden zijn die iedereen zich zou moeten kunnen permitteren). Dan mogen jij en de paus etc. dat vervolgens weer smakeloos o.i.d. vinden.

Waarom zou je in godsnaam niet mogen spotten met het geloof van een ander? :')
Hij zegt dat het niet mag, niet de dingen uit hun verband gaan trekken. Hij roept alleen op tot respect. Je mag er mee spotten, maar waarom? De Paus een pedo noemen vind ik niet spotten, maar beledigen. Bij beledigen houdt voor mij die vrijheid op trouwens.
pi_148717273
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:11 schreef Goldar het volgende:
Bij beledigen houdt voor mij die vrijheid op trouwens.
Dat is wel vreemd, want in een ander topic zat je Wilders -onderbouwd, dat wel- voor "fascist" uit te maken.

Alles kan beledigend opgevat worden. Moeten we nu alles gaan verbieden? Vrijheden afpakken?

donderdag 15 januari 2015 @ 17:16:16 #258
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_148717425
quote:
11s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is wel vreemd, want in een ander topic zat je Wilders -onderbouwd, dat wel- voor "fascist" uit te maken.

Alles kan beledigend opgevat worden. Moeten we nu alles gaan verbieden? Vrijheden afpakken?
Ik kan onderbouwen waarom hij dat is. Maar iemand voor Pedo uitmaken, dus met andere woorden zeggen hij doet het met kinderen. Vind ik nog al een groot verschil. Dat Wilders een fascist is, of al diep in die hoek zit kan goed onderbouw worden. Een mening heeft altijd een onderbouwing, en is geen losse flodder.
Als je kan onderbouwen dat de paus het met kinderen heeft gedaan, mag je het van mij zeggen. Anders ben je gewoon aan het schelden.
pi_148717429
quote:

[..]

Hij zegt dat het niet mag, niet de dingen uit hun verband gaan trekken. Hij roept alleen op tot respect. Je mag er mee spotten, maar waarom?
quote:
De man organiseert de reizen van de paus en stond tijdens de toespraak aan zijn zijde. 'Als mijn goede vriend Gasparri vloekt tegen mijn moeder, kan hij een slag verwachten', citeert het persagentschap de paus. 'Dat is normaal. Je mag niet provoceren. Je mag het geloof van anderen niet beledigen. Je mag niet spotten met het geloof van een ander.'

:W

En dergelijke onfrisse taal vind je wel prima? Nota bene een week na de aanslagen in Parijs?
pi_148717497
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:16 schreef Goldar het volgende:

[..]

Ik kan onderbouwen waarom hij dat is. Maar iemand voor Pedo uitmaken, dus met andere woorden zeggen hij doet het met kinderen. Vind ik nog al een groot verschil. Dat Wilders een fascist is, of al diep in die hoek zit kan goed onderbouw worden. Een mening heeft altijd een onderbouwing, en is geen losse flodder.
Als je kan onderbouwen dat de paus het met kinderen heeft gedaan, mag je het van mij zeggen. Anders ben je gewoon aan het schelden.
Bij de Paus zou je er inderdaad wat argumenten bij kunnen zoeken.

Bij Mohammed, de "Profeet" is het historisch aangetoond dat hij pedo was. 8 jaar is nogal jong, niet?

donderdag 15 januari 2015 @ 17:20:16 #261
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_148717571
quote:
19s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Bij de Paus zou je er inderdaad wat argumenten bij kunnen zoeken.

Bij Mohammed, de "Profeet" is het historisch aangetoond dat hij pedo was. 8 jaar is nogal jong, niet?
Pedoseksualiteit bestaat pas sinds de 20e eeuw. Als je uit gaat van standplaats gebondenheid deed hij niks wat in strijd was net de geldende normen en waarden van die tijd en plaats. Is Mohamed dan fout of de normen en waarden van die tijd? En volgensij heeft hij veel van die normen en waardes veranderd.
pi_148717637
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:20 schreef Goldar het volgende:

[..]

Pedoseksualiteit bestaat pas sinds de 20e eeuw.
:D

Nou nee. Geslachtsrijpe leeftijden bestaan bij Homo sapiens al zo'n 150.000 jaar.

quote:
Als je uit gaat van standplaats gebondenheid deed hij niks wat in strijd was net de geldende normen en waarden van die tijd en plaats. Is Mohamed dan fout of de normen en waarden van die tijd? En volgensij heeft hij veel van die normen en waardes veranderd.
Je gaat het nu ook nog even opnemen voor die woestijnrover? Ben je moslim?

donderdag 15 januari 2015 @ 17:24:38 #263
104871 remlof
Europees federalist
  donderdag 15 januari 2015 @ 17:28:33 #264
186587 Byzantynixschii
pi_148717818
quote:

[..]

Bij beledigen houdt voor mij die vrijheid op trouwens.
Dan kun je dus het beste in een moslimstaat gaan wonen, want daar zijn mensen het met je eens.
pi_148717853
Je suis Charlie Sheen
  donderdag 15 januari 2015 @ 17:46:02 #266
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_148718432
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:23 schreef Goldar het volgende:

[..]

Dat dus onzin.... Als ik jou was zou ik er wat meer over gaan lezen...
Nee. Ik heb wel betere dingen te doen.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:21 schreef Goldar het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van? De geschiedenis laat zien dat het allemaal niet zo erg is...
Jij bent echt niet meer serieus te nemen na deze opmerking.
pi_148718580
quote:
14s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:29 schreef NotYou het volgende:

[..]

Baas _O_
Meer, meer, meer!
pi_148723429
Moslims eisen doodstraf door ophanging tegen personeel Charlie Hebdo.

http://www.dailymail.co.u(...)lie-Hebdo-staff.html
pi_148724660
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 19:52 schreef 11en30 het volgende:

Valt nog mee dat ze dergelijke cartoonisten slechts op willen hangen.
pi_148724784
quote:

Heel wat landen waar je als Fransman beter niet op vakantie kunt gaan...
pi_148726733
quote:

nearly 300 people from a religious group rallied in the eastern city of Lahore, carrying placards saying 'Down with Charlie Hebdo'.

One banner read: 'Making blasphemy cartoon of the Prophet is the worst act of terrorism. The sketch-makers must be hanged immediately.'

:')

pi_148727084
quote:
8s.gif Op donderdag 15 januari 2015 21:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

nearly 300 people from a religious group rallied in the eastern city of Lahore, carrying placards saying 'Down with Charlie Hebdo'.

One banner read: 'Making blasphemy cartoon of the Prophet is the worst act of terrorism. The sketch-makers must be hanged immediately.'

Wel een professioneel gemaakte banner.

Valt me op dat betogers in die landen beter zijn in vreemde talen dan wij hier in Europa. Hoeveel anti-moslim demonstraties zie je hier met teksten in het Arabisch?
pi_148727399
In Verviers (België) bij een inval schoten gelost, explosies gehoord. 2 doden (wrs de 2 jihadi's). Politie had aanwijzingen dat de 2 een flinke aanslag op België wilden plegen. Ook elders huiszoekingen gedaan.

Niks te maken met Parijs, wilde het toch even posten.
pi_148727494
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 21:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
In Verviers (België) bij een inval schoten gelost, explosies gehoord. 2 doden (wrs de 2 jihadi's). Politie had aanwijzingen dat de 2 een flinke aanslag op België wilden plegen. Ook elders huiszoekingen gedaan.

Niks te maken met Parijs, wilde het toch even posten.
NWS / Verviers (België) 2 doden bij actie tegen mogelijke terroristen. #3
Topic is al bij deel 3 maar dank voor het bericht.

pi_148727571
quote:
14s.gif Op donderdag 15 januari 2015 21:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

NWS / Verviers (België) 2 doden bij actie tegen mogelijke terroristen. #3
Topic is al bij deel 3 maar dank voor het bericht.
Ah :')
pi_148729109
quote:
8s.gif Op donderdag 15 januari 2015 21:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nep moslims! Echte moslims weten dat mo geen god is...
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Redactie Frontpage donderdag 15 januari 2015 @ 23:28:04 #277
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148733463
Deze hoort hier ook gewoon, uit het debat van gisteren.

In plaats van het rondschreeuwen van retoriek van de andere politici had zij de echte inhoud _O_
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  vrijdag 16 januari 2015 @ 01:01:00 #278
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_148736021
Bodies of French Gunmen Lie Unburied, and Largely Unwanted
PARIS — As France continued to reel from one of the bloodiest terrorist attacks in recent memory, the authorities were grappling with the question of what to do with the bodies of the three gunmen. (New York Times).
pi_148736040
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 01:01 schreef Nibb-it het volgende:
PARIS — As France continued to reel from one of the bloodiest terrorist attacks in recent memory, the authorities were grappling with the question of what to do with the bodies of the three gunmen. (New York Times).
De fik er in natuurlijk.
  Redactie Frontpage vrijdag 16 januari 2015 @ 01:02:33 #280
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148736062
quote:
Stilletjes de oven in, een begraafplaats kan een bedevaartoord worden :W
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  vrijdag 16 januari 2015 @ 01:03:18 #281
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_148736087
quote:

Jammer voor dat handjevol gematigde moslims die de dupe worden van deze extremisten.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_148736095
Boven Jemen droppen vanuit een straaljager.
pi_148738866
quote:
terug geven aan de familie, hoe je het went of keert het zijn iemands kinderen.
pi_148738899
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 01:02 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Stilletjes de oven in, een begraafplaats kan een bedevaartoord worden :W
Cremeren en dan uitstrooien bij Osama op zee ^O^
  vrijdag 16 januari 2015 @ 09:39:23 #285
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148739811
quote:
Mooi ^O^

Nationale held die kerel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator vrijdag 16 januari 2015 @ 09:41:20 #286
8781 crew  Frutsel
pi_148739853
SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 16-01-2015 om 09:39:10 Police say Gare de l'Est train station in #Paris has been closed and evacuated after a bomb threat reageer retweet
  vrijdag 16 januari 2015 @ 10:34:51 #287
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_148741081
quote:
Mogelijk cyberaanval op Franse kranten

De nieuwssites van een aantal grote Franse mediabedrijven zijn vrijdagochtend onbereikbaar, mogelijk door een cyberaanval.

De webpagina's van kranten Le Figaro, Le Parisien en 20 Minutes, het tijdschrift L'Express en de radiozender France Info kunnen niet laden. Het is niet duidelijk waar de mogelijke aanval vandaan komt. (ANP)
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_148743202

In Reims gaat het ook weer lekker, een gewapende man houdt iemand gegijzeld
pi_148743267
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 11:56 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
In Reims gaat het ook weer lekker, een gewapende man houdt iemand gegijzeld
Niet te hopen dat het weer om een extremist gaat.
pi_148743688
Niet normaal als je het nieuws overzicht ziet hier op FOK! onder NWS, allemaal moslim gerelateerd.

Wat een naar geloof, bah..
pi_148743705
Ineens grote succesvolle anti terreur acties in België en Berlijn. Doet een beetje vermoeden dat het meer een show voor het volk is.
pi_148743767
H_E_Samuel twitterde op vrijdag 16-01-2015 om 12:18:53 Breaking: Police operation in Reims underway - shots heard, @LePoint Fyi Saïd Koachi lived in the eastern town with his wife and child. reageer retweet
pi_148743798
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 12:17 schreef VacaLoca het volgende:
Ineens grote succesvolle anti terreur acties in België en Berlijn. Doet een beetje vermoeden dat het meer een show voor het volk is.
Yup
pi_148743834
quote:
13s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 11:58 schreef Infection het volgende:

[..]

Niet te hopen dat het weer om een extremist gaat.
Het is iig vrij extreem om iemand te gijzelen met een wapen.
pi_148743840

In Karachi zijn rellen uitgebroken en zouden de demonstranten het Franse consulaat in de stad willen aanvallen.De politie heeft traangas en waterkannonen ingezet
pi_148743866
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 12:23 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
In Karachi zijn rellen uitgebroken en zouden de demonstranten het Franse consulaat in de stad willen aanvallen.De politie heeft traangas en waterkannonen ingezet
Moeten die mensen niet werken?
pi_148743888
DABNOS twitterde op vrijdag 16-01-2015 om 12:22:54 "@russian_market: #BREAKING AFP PHOTOGRAPHER SHOT AT CHARLIE HEBDO PROTEST IN PAKISTAN - AFP REPORTS"#CharlieHebdo #Pakistan #AFP reageer retweet
Waarbij fotograaf is doodgeschoten.
I´m back.
pi_148743906
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 12:24 schreef Ryan3 het volgende:
DABNOS twitterde op vrijdag 16-01-2015 om 12:22:54 "@russian_market: #BREAKING AFP PHOTOGRAPHER SHOT AT CHARLIE HEBDO PROTEST IN PAKISTAN - AFP REPORTS"#CharlieHebdo #Pakistan #AFP reageer retweet
Waarbij fotograaf is doodgeschoten.
Kankerbarbaren :r
pi_148743976
Pakistan is ook niet het meest veilige land voor zoiets. Of protesteerden ze juist tegen Charlie?
pi_148743991
Wat een onzin is dit ook weer:

quote:
Art en Eva presenteren thema-avond over vrijheid

Art Rooijakkers en Eva Jinek gaan de thema-avond over de gevolgen van de terreurgolf in Frankrijk presenteren. Dat heeft de NPO zojuist bekendgemaakt.

Het programma over vrijheid, gelijkheid en broederschap begint volgende week donderdag om half tien, direct na Wie is de Mol. Daardoor vervalt op die dag de dagelijkse talkshow van Eva Jinek. Buiten de presentatie om, is op dit moment verder nog weinig bekend over het tv-programma van de gezamenlijke publieke omroepen.

NPO-bestuurder Shula Rijxman wil met het initiatief laten zien dat “de gebeurtenissen in Parijs bewijzen dat waarden als tolerantie en vrijheid van meningsuiting niet vanzelfsprekend zijn.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')