abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148682342
Ik vind dat onze vrijheden de laatste jaren behoorlijk beknot zijn doordat we alsmaar meer rekening houden met de radicale islam. Wat mij betreft gaan we terug naar af en kunnen we weer overal en altijd Mohammed tekenen.
pi_148682351
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:52 schreef davedavy het volgende:

[..]

Ik vind het prima dat een staat mensen straft die geweld en of terroristische daden goedkeuren of verheerlijken. Lijkt me niet meer dan normaal?

Moderne samenleving = Vrije mening behalve als daar geweld bij komt kijken.
Of als het oorlog is.

Terrorist, wat zegt het Nog:

We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_148682360
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 11:03 schreef crv het volgende:
was al bekend dat de "mars van de politici" totaal gefaked is ?

[..]

[ afbeelding ]
Bs.
De politici stonden op een andere, veiligere plek
pi_148682371
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 17:57 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Wat mij betreft wordt een oproep tot geweld ook niet bestraft.
In de wet staat waar de grenzen liggen mbt de vrijheid van meningsuiting. Dat verschilt per land.
  woensdag 14 januari 2015 @ 18:03:32 #280
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_148682471
quote:
11s.gif Op woensdag 14 januari 2015 17:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Occupy_Wall_Street ?

Dat is toch niet belangrijk? De islam, daar praten we over. En onze vrijheden. De strijd. Al dat politieke-financiele gedoe op de achtergrond is voor BNW, niet voor gezond denkende mensen.
Vergeet de "maanlanding" niet.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_148682560
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 17:58 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind dat onze vrijheden de laatste jaren behoorlijk beknot zijn doordat we alsmaar meer rekening houden met de radicale islam. Wat mij betreft gaan we terug naar af en kunnen we weer overal en altijd Mohammed tekenen.
Wat mij echt volledig ontgaat is waarom dat nu zo belangrijk moet zijn onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Je hebt ook de keus om hem niet te tekenen als dat niet op prijs word gesteld. Wie word daar uberhaupt minder van en wat schiet je ermee op om hem wel te tekenen? Wat bereik je daar nu helemaal mee?
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_148682608
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:06 schreef Samson het volgende:

[..]

Wat mij echt volledig ontgaat is waarom dat nu zo belangrijk moet zijn onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Je hebt ook de keus om hem niet te tekenen als dat niet op prijs word gesteld. Wie word daar uberhaupt minder van en wat schiet je ermee op om hem wel te tekenen? Wat bereik je daar nu helemaal mee?
:')
pi_148682618
Inmiddels verwijderde tweet van de Israelische ambassade in Ierland:

http://www.washingtonpost(...)arf-then-deletes-it/

eerdere tweet:

quote:
the image was taken down because of "abusive, vile and anti-Semitic comments in response to it," the spokesperson said.
pi_148682660
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:06 schreef Samson het volgende:

[..]

Die keus heb je inderdaad. Het mooie is dus dat je er ook voor kunt kiezen om hem wel te tekenen. Los van de vraag wat je ermee opschiet en of het derden kwetst.

Ik neem aan dat je toch niet voor een verbod ervan pleit?
pi_148682746
quote:
11s.gif Op woensdag 14 januari 2015 17:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Occupy_Wall_Street ?

Dat is toch niet belangrijk? De islam, daar praten we over. En onze vrijheden. De strijd. Al dat politieke-financiele gedoe op de achtergrond is voor BNW, niet voor gezond denkende mensen.
Oh? Je bent anders vaste klant op BNW.
pi_148682760
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:10 schreef Downwards het volgende:

[..]

Die keus heb je inderdaad. Het mooie is dus dat je er ook voor kunt kiezen om hem wel te tekenen. Los van de vraag wat je ermee opschiet en of het derden kwetst.
Nee, je moet idd vooral alles doen wat je maar kunt onder de vlag van vrijheid van meningsuiting en vooral helemaal niet rekening met andere bevolkingsgroepen houden. Ik zie dat toch iets genuanceerder. Maar blijkbaar is dat raar of niet geaccepteerd. Daar word ik een beetje triest van..... en nee, ik pleit niet voor een verbod maar pleit wel voor wat meer rekening houden met anderen.
pi_148682813
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:13 schreef Samson het volgende:

[..]

Nee, je moet idd vooral alles doen wat je maar kunt onder de vlag van vrijheid van meningsuiting en vooral helemaal niet rekening met andere bevolkingsgroepen houden. Ik zie dat toch iets genuanceerder. Maar blijkbaar is dat raar of niet geaccepteerd. Daar word ik een beetje triest van.....
Dat moet ieder voor zich bepalen. Het is in ieder geval een goede zaak dat het tekenen van Mohammed ook gewoon kan. Dat mensen zich eraan storen is niet zo relevant, dat houd je altijd.
pi_148682890
Ik ben geen moslim dus ik mag gewoon Mohammed tekenen.
pi_148682952
quote:
15s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:14 schreef Downwards het volgende:

[..]

Dat moet ieder voor zich bepalen. Het is in ieder geval een goede zaak dat het tekenen van Mohammed ook gewoon kan. Dat mensen zich eraan storen is niet zo relevant, dat houd je altijd.
Stel ik heb een collega en teken zelf elke dag haar zoontje uitgebeeld als een dik varken. Dan zegt mijn collega, ik heb liever dat je dat niet doet (nee, ze hakt niet meteen mijn kop eraf maar dat is de terroristen discussie...). Dan houd ik rekening met haar en ik doe het niet nogmaals, ook al vinden al mijn andere collega's het nog zo grappig. Dan blijf ik dat niet doen gewoon omdat het kan en omdat ik daar vrij in ben.........
pi_148683048
quote:
11s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh? Je bent anders vaste klant op BNW.
Hij zal allicht niet over zichzelf gesproken hebben, toch?
pi_148683053
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:18 schreef Samson het volgende:

[..]

Stel ik heb een collega en teken zelf elke dag haar zoontje uitgebeeld als een dik varken. Dan zegt mijn collega, ik heb liever dat je dat niet doet (nee, ze hakt niet meteen mijn kop eraf maar dat is de terroristen discussie...). Dan houd ik rekening met haar en ik doe het niet nogmaals, ook al vinden al mijn andere collega's het nog zo grappig. Dan blijf ik dat niet doen gewoon omdat het kan en omdat ik daar vrij in ben.........
Dat is heel nobel en menselijk van jou en jouw eigen afweging, maar voor de vraag of het mag toch niet zo belangrijk?

Een cartoonist (of wie dan ook) die geregeld Mohammed tekent en zich niet laat tegenhouden door mensen zich gekwetst voelen of welke sentimenten dan ook, doet evenmin iets strafbaars en zou ermee door moeten kunnen gaan zolang hij wil.

Het is niet aan ons om voor hem te bepalen of dat 'nodig' is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Downwards op 14-01-2015 18:26:33 ]
pi_148683114
Ik word echt doodziek van het ge-Charlie Hebdo in alle media de gehele fucking dag. Wat een overkill zeg. :r
  woensdag 14 januari 2015 @ 18:23:25 #293
28033 Pek
je moet wat
pi_148683126
quote:

[..]

Snap je redenering wel, hoor. Ik vind de vrijheid van meningsuiting ook geen vrijbrief om iedereen maar tot op het bot te beledigen, daar is hij niet voor bedoeld, er is ook nog zoiets als fatsoen.

Neemt niet weg dat het ook geen reden is om iemand die dat wél doet, zomaar af te knallen. Negeer het, lach erom, en laat het van je afglijden.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_148683171
quote:

[..]

Je gaat in je voorbeeld voorbij aan het maatschappelijk belang van dergelijke cartoons.
pi_148683174
quote:
12s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:23 schreef Pek het volgende:

[..]

Snap je redenering wel, hoor. Ik vind de vrijheid van meningsuiting ook geen vrijbrief om iedereen maar tot op het bot te beledigen, daar is hij niet voor bedoeld, er is ook nog zoiets als fatsoen.

Fatsoen is dat je iemand niet oplegt wat die wel en niet mag tekenen.
  Redactie Frontpage woensdag 14 januari 2015 @ 18:25:51 #296
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148683195
quote:
Reports: Paris Gunman Bought Weapons in Belgium

French Islamist gunman Amedy Coulibaly bought most of the weapons used in last week's Paris attacks in Belgium, Belgian newspapers reported Wednesday.

The Kalashnikov rifle and rocket launchers used by brothers Said and Cherif Kouachi in the Charlie Hebdo magazine attack were bought by Coulibaly near the Gare du Midi railway station for less than 5,000 euros ($7,000), Flemish newspaper Het Laatste Nieuws reported.

The Scorpio assault rifle that Coulibaly used during a hostage-taking at a Jewish supermarket in Paris also came from Brussels, the newspaper said, quoting "very well placed sources."

Belgian prosecutors declined to comment immediately when contacted by AFP.

Separately, a known trafficker from Charleroi, south of Brussels, handed himself in to police on Tuesday saying he had been in contact with Coulibaly in recent months, the Belga news agency reported.

He said Coulibaly, who like the Kouachi brothers was shot dead by police, had wanted to buy a vehicle. The trafficker said he had conned Coulibaly at the time but went to police after the attacks because he was scared, Belga said.

During a search of his house police found documents indicating Coulibaly wanted to buy weapons and ammunition, including a Tokarev pistol of the sort used by the Frenchman during the supermarket attack, it said.

The trafficker was now in custody, Belga reported.

The Flemish daily De Standaard said the claims Coulibaly bought the weapons in Belgium were "nothing more than a theory" at this stage.

But it pointed to a report in the French website Mediapart that Couilbaly, one of the Kouachi brothers and a third Islamist had tried to buy weapons in Belgium in 2010 during a bid to spring leading jihadist Smain Ait Ali Belkacem from jail.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_148683241
quote:
12s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:23 schreef Pek het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat het ook geen reden is om iemand die dat wél doet, zomaar af te knallen. Negeer het, lach erom, en laat het van je afglijden.
Ik geef juist aan dat dit los staat van de terroristen discussie, dus omtrent dat afknallen. Daar heb ik het nu niet over....
pi_148683271
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:24 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Je gaat in je voorbeeld voorbij aan het maatschappelijk belang van dergelijke cartoons.
Ik zie echt 0,0 maatschappelijk belang van dergelijke cartoons.
pi_148683293
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik word echt doodziek van het ge-Charlie Hebdo in alle media de gehele fucking dag. Wat een overkill zeg. :r
En toen kwam je in dit topic om al het nieuws over Charlie Hebdo te ontwijken? :P
pi_148683348
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:28 schreef Breekfast het volgende:

[..]

En toen kwam je in dit topic om al het nieuws over Charlie Hebdo te ontwijken? :P
Nee, om mijn gal te spuien. Ik kan die naam gewoon niet meer horen. Verder vind ik het allemaal erg interessant wat er gaande is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')