Vind je van niet?quote:Op woensdag 14 januari 2015 09:42 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ah, wat is het toch mooi, die vrijheid van meningsuiting.
Nee, volgens mij staat nergens in de koran dat je Mohammedlasteraars mag doden. Dat is meer een taak voor Allah zelf.quote:Op woensdag 14 januari 2015 09:39 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Volgens de islam weer wel, dat is het probleem.
Tuurlijk, ik verwacht dan ook dat er volgende zondag honderdduizenden op straat gaan met "Je suis Dieudonné"quote:
Is hij vermoord dan?quote:Op woensdag 14 januari 2015 09:47 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik verwacht dan ook dat er volgende zondag honderdduizenden op straat gaan met "Je suis Dieudonné"
Ach, zo'n Wilders wordt ook aangeklaagd door de staat. Wat dat betreft is de vrijheid van meningsuiting al een tijdje kapot.quote:Op woensdag 14 januari 2015 09:47 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik verwacht dan ook dat er volgende zondag honderdduizenden op straat gaan met "Je suis Dieudonné"
In veel landen staat de doodstraf op kritiek op de Koran of kritiek op Mohammed.quote:Op woensdag 14 januari 2015 09:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, volgens mij staat nergens in de koran dat je Mohammedlasteraars mag doden. Dat is meer een taak voor Allah zelf.
quote:Imam Fawaz: “Moslims en de hypocrisie rondom Charlie”
Shaykh Fawaz, ook bekend als Imam Fawaz, maakt op z’n Facebookpagina kenbaar dat moslims zich niet mogen inzetten voor cartoonisten of journalisten die de Islam en de profeten belachelijk maken.
In zijn artikel getiteld “Moslims en de hypocrisie rondom Charlie”, schrijft Fawaz dat als moslimgeleerden en de islamitische wet het niet toestaan dat de Profeet Mohammed belachelijk wordt gemaakt, moslims dan ook niet solidair mogen zijn met hen die het wel doen.
Hij schrijft verder: “Allah (de Verhevene) heeft het namelijk verboden voor een moslim om zich te bevinden of deel te nemen aan een zitting of bijeenkomst van ongeloof waarin Zijn religie wordt bespot.”
Hij concludeert met het citeren van de Soerat Al-Anaam 68 dat degene die er dus tóch voor kiest om zich in zulke zittingen te bevinden, ongeloof pleegt.
Met de Soerat Al-Nisaa 140 legitimeert hij zijn stelling: “Wanneer een persoon dus (met tevredenheid) zit met een ongelovige die de religie van Allah bespot, is hij …..als deze ongelovige….”
“….Charlie en zijn groep hebben onze Profeet…. belachelijk gemaakt op de meest smerige manier en met de meest vieze woorden en afbeeldingen en ze noemen zijn gemeenschap en zijn volgelingen idioten….”
“…..Degene die zegt dat hij Charlie is, accepteert zijn ongeloof en zijn bespottingen tegen Allah en zijn Profeet en treedt hiermee buiten de Islam….”
“….Hetzelfde geldt voor hen die deelnemen aan demonstraties, waarbij deze verdorven plaatjes, foto’s en tijdschriften die tekeningen bevatten, de beste der Schepselen en meest nobele van alle Profeten bespot…. bovengenoemde uitspraak is op hen van toepassing….”
Hij verzoekt instanties die de fatwa vervaardigen de kwestie te verduidelijken aan met name moslims in de politiek en de media, waarvan velen volgens Shaykh Fawaz zijn vervallen in Fitna en dwalingen.
Fawaz is van mening dat zowel westerse als Arabische media de afbeeldingen promoten of opnieuw willen uitbrengen. Hij beschuldigt de moslimjournalisten en politici ervan bang te zijn als intolerante extremisten in de hoek gezet te worden, om te eindigen met: “…hoe kunnen jullie dan verlangen dat de moslimjongeren binnen onze gemeenschap nog vertrouwen in jullie hebben.?”
Dat klopt, als gevolg van Sharia wetgeving. Die doodstraf is een onjuiste (en extremistische) interpretatie van het geschrevene in de Koran.quote:Op woensdag 14 januari 2015 09:51 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
In veel landen staat de doodstraf op kritiek op de Koran of kritiek op Mohammed.
Iets meer mag ook?quote:Op woensdag 14 januari 2015 09:37 schreef S15 het volgende:
[..]
Ik bedoel, via marktplaats zeggen dat ik er 100 euro voor wil betalen, maar dat ik hem wel bij hem kom ophalen.
Volgens mij snap je het niet.quote:Op woensdag 14 januari 2015 08:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hiermee geeft hij toch aan dat hij de terroristen gelijk geeft? Die kwamen immers tot hun daden om precies hetzelfde motief.
En als we om ieders mening rekening moeten gaan houden, dan, tjah, kun je beter voor eeuwig je mond houden. Bij ieder woord beledig je wel iemand.
En daarbij is het een keuze om je beledigd te voelen. Zij kiezen ervoor om aanstoot er aan te voelen.
mufti heeft nog wat te leren. Wederom een gemiste kans.
quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:17 schreef Loekie1 het volgende:
woensdag 14 januari 2015 10:02 schreef Montagui het volgende:[/b]
Dat klopt, als gevolg van Sharia wetgeving. Die doodstraf is een onjuiste (en extremistische) interpretatie van het geschrevene in de Koran.
Ook deze doodstraf is niet gebaseerd op de koran, maar op de hadith. De sharia waarin blasfemie de doodstraf verdient baseert zich dan ook op deze hadith (omdat het de extremisten beter uitkomt?). Nu komt de hadith wel dichtbij het geschrevene in de koran maar betreft het overlevering van mensen en dergelijke overleveringen zijn ten alle tijde inferieur aan het geschrevene in de koran. Daarbij kent de hadith ook nog eens verschillende gradaties van authenticiteit.quote:Ik denk dat de meeste imams het erover eens zijn dat kritiek op de koran of Mohammed een teken is van afvalligheid en op afvalligheid staat in principe de doodstraf.
De doodstraf voor afvalligheid is vooral gebaseerd op de Hadith. We herinneren de lezer eraan dat de islamitische wet evengoed gebaseerd is op de Hadith als op de Koran. Beide bronnen hebben evenveel kracht van wet.
http://www.exmoslim.org/doodsvonnis%20voor%20afvalligen.html
en:
De beramers van deze aanslagen inspireren zich hierbij op het voorbeeld van Mohammed die zijn critici liet doden. Voorbeelden hiervan waren Asma Bint Marwan, Abu Afak en Ka’b Bin Al-Ashraf. Deze mensen hadden geen enkele militaire daad gesteld, enkel Mohammed bekritiseerd.
http://www.exmoslim.org/doodsvonnis%20voor%20afvalligen.html
quote:Al-Qaeda in Jemen claimt aanslag Charlie Hebdo te hebben gefinancierd
Een hoge leider van al-Qaeda in Jemen claimt dat zijn terreurbeweging de aanslag op Charlie Hebdo in Parijs heeft gefinancierd. Ook werd het doelwit voor de aanslag door zijn terreurbeweging uitgekozen.
De leider, Nasr al-Ansi, stelt in een videoboodschap van elf minuten dat de aanslag een antwoord was op de spotprenten van de profeet Mohammed die Charlie Hebdo had gepubliceerd.
"Wat de gezegende 'Slag om Parijs' betreft: Wij, de organisatie van al-Qaeda op het Arabisch Schiereiland, claimen de verantwoordelijkheid voor deze operatie uit wraak namens de boodschapper van God", zegt al-Ansi in de video.
Twee dagen na de aanslag eiste een hoge functionaris van de terreurbeweging de aanslag al op.
http://nl.wikipedia.org/wiki/G%C3%A9rard_Depardieuquote:Op woensdag 14 januari 2015 10:53 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Moet dit jan boskamp voorstellen ofzo?
[ afbeelding ]
Idd. Nog ondertekend door lul ookquote:Op woensdag 14 januari 2015 11:36 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Zo kan je overal wel ergens een lul in zien...
Ohhh!!! Ik vond die twee rondjes op z'n hoofd al zo vreemd.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:36 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Zo kan je overal wel ergens een lul in zien...
twitter:AP twitterde op woensdag 14-01-2015 om 12:46:35BREAKING: France arrests 54 for defending terror; Charlie Hebdo newspaper fronting Muhammad sells out http://t.co/pWbEhZJgSl reageer retweet
lol, als je echt extremisten wil kweken...quote:Op woensdag 14 januari 2015 13:07 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:AP twitterde op woensdag 14-01-2015 om 12:46:35BREAKING: France arrests 54 for defending terror; Charlie Hebdo newspaper fronting Muhammad sells out http://t.co/pWbEhZJgSl reageer retweet
http://www.dailyprogress.(...)75-c20b38249ce2.htmlquote:Dieudonne, a controversial comic with a large following in France, was among those detained. Government spokesman Stephane Le Foll said some of those detained have already been convicted — a display of French justice that was notably rapid.
The storming of the irreverent Charlie Hebdo newspaper was the opening salvo of three days of terror and bloodshed in the Paris region, ending when security forces killed all three gunmen on Friday. A top leader of Yemen's al-Qaida branch claimed responsibility for the Charlie Hebdo attack, saying in a video posted Wednesday that the massacre was in "vengeance for the prophet."
The core of the newspaper's staff perished a week ago when gunmen stormed its offices, killing 12. Those who survived put out the issue Wednesday, working out of borrowed offices, with a print run of 3 million — more than 50 times the usual circulation.
Charlie Hebdo had received repeated threats for posting caricatures of Muhammad and was firebombed in 2011. Its editor and his police bodyguard were the first targeted in the newsroom.
France's government was preparing tougher anti-terrorism measures, and authorities were already using current laws to their fullest extent. Wednesday's detention of Dieudonne for defending terrorism followed a four-year prison sentence involving the same charge for a man in northern France who seemed to defend the attacks in a drunken rant while resisting arrest.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)ie-Hebdo-tonen.dhtmlquote:Turkse rechtbank wil sites blokkeren die voorpagina Charlie Hebdo tonen
We kennen de aard van het beestje inmiddels toch wel? Uit het feit dat de Turkse premier participeerde in het toneelstukje van afgelopen weekend, zou geen hoop geput moeten worden.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:30 schreef 20100 het volgende:
[..]
http://www.hln.be/hln/nl/(...)ie-Hebdo-tonen.dhtml
Dit terwijl de Turkse premier vorige zondag nog lekker aan het meestappen was in Parijs
Iets met een verbod op het verheerlijken van een terroristische daad geloof ikquote:Op woensdag 14 januari 2015 15:36 schreef El_Matador het volgende:
Straffen
Twee mannen kregen een jaar cel, waarvan respectievelijk acht en negen maanden voorwaardelijk, meldt de Franse krant Le Monde. Ze hadden op straat geschreeuwd en de aanslagen verdedigd. Een van hen zei: "Ik ben er trots op een moslim te zijn, ik hou niet van Charlie, ze hadden het recht om dat te doen."
Ehhh, vrijheid van meningsuiting, misschien?
Maar wat voor een bananenrepubliek ben je dan als je mensen op basis van zo'n mening gaat veroordelen? Ze zaaien geen haat en zetten niet aan tot geweld.. Overigens hoef je in Frankrijk niet zo goed te zoeken om een hoop mensen te vinden die precies dezelfde mening hebben.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:46 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Iets met een verbod op het verheerlijken van een terroristische daad geloof ik
Ik vind het prima dat een staat mensen straft die geweld en of terroristische daden goedkeuren of verheerlijken. Lijkt me niet meer dan normaal?quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:49 schreef Downwards het volgende:
[..]
Maar wat voor een bananenrepubliek ben je dan als je mensen op basis van zo'n mening gaat veroordelen?
Oh, waarom is dat zo normaal?quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:52 schreef davedavy het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat een staat mensen straft die geweld en of terroristische daden goedkeuren of verheerlijken. Lijkt me niet meer dan normaal?
Ja, ze pleegden toch geen geweld?quote:Moderne samenleving = Vrije mening behalve als daar geweld bij komt kijken.
Normaal? Het lijkt mij vrij absurd dat je iemand de cel ingooit omdat hij 'slechts' zijn mening geeft naar aanleiding van een aanslag. Je kunt het er wel totaal mee oneens zijn of het walgelijk vinden, maar daar houdt het wat mij betreft ook wel op.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:52 schreef davedavy het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat een staat mensen straft die geweld en of terroristische daden goedkeuren of verheerlijken. Lijkt me niet meer dan normaal?
Of de duizenden die aanslagen op moskeeën toejuichen op sociale media.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:56 schreef Downwards het volgende:
[..]
Normaal? Het lijkt mij vrij absurd dat je iemand de cel ingooit omdat hij 'slechts' zijn mening geeft naar aanleiding van een aanslag. Je kunt het er wel totaal mee oneens zijn of het walgelijk vinden, maar daar houdt het wat mij betreft ook wel op.
Moeten we nu ook die honderden/duizenden moslims in Frankrijk, België en Nederland etc.oppakken omdat ze de aanslag hebben goedgekeurd op sociale media etc.?
Het wordt vrij druk in de bajes als we iedereen die een misselijke mening erop nahoudt opsluiten.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:56 schreef Downwards het volgende:
[..]
Normaal? Het lijkt mij vrij absurd dat je iemand de cel ingooit omdat hij 'slechts' zijn mening geeft naar aanleiding van een aanslag. Je kunt het er wel totaal mee oneens zijn of het walgelijk vinden, maar daar houdt het wat mij betreft ook wel op.
Moeten we nu ook die honderden/duizenden moslims in Frankrijk, België en Nederland etc.oppakken omdat ze de aanslag hebben goedgekeurd op sociale media etc.?
Geldt exact hetzelfde voor inderdaad.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:57 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Of de duizenden die aanslagen op moskeeën toejuichen op sociale media.
Alsof die fascisten daar iets om geven.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:36 schreef El_Matador het volgende:
Straffen
Twee mannen kregen een jaar cel, waarvan respectievelijk acht en negen maanden voorwaardelijk, meldt de Franse krant Le Monde. Ze hadden op straat geschreeuwd en de aanslagen verdedigd. Een van hen zei: "Ik ben er trots op een moslim te zijn, ik hou niet van Charlie, ze hadden het recht om dat te doen."
Wel mooi dat er 500 examplaren beschikbaar zijn gesteld voor alle mensen in Nederland die in 2014 ook al enige belangstelling hadden voor CH.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:57 schreef Hathor het volgende:
Wat een rare hype is dat nu ineens zeg, iedereen wil ineens dat kutkrantje en voorheen pieste er nog geen hond tegenaan, getuige die oplage van amper 60.000. Dat hele blad boeide me voor die aanslag niet, en nu ook niet.
Dat is inderdaad klantenbinding.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:59 schreef Downwards het volgende:
[..]
Wel mooi dat er 500 examplaren beschikbaar zijn gesteld voor alle mensen in Nederland die CH in 2014 ook al kenden.
Eenmaal thuisgekomen realiseren al die honderdduizenden mensen zich dan ook dat het eigenlijk gewoon een kutblad is. Het verdwijnt in de papierbak en de oplage daalt weer een paar miljoen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:57 schreef Hathor het volgende:
Wat een rare hype is dat nu ineens zeg, iedereen wil ineens dat kutkrantje en voorheen pieste er nog geen hond tegenaan, getuige die oplage van amper 60.000. Dat hele blad boeide me voor die aanslag niet, en nu ook niet.
De fascisten die ze veroordelen? Nee, dat blijkt.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:58 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Alsof die fascisten daar iets om geven.
Er werd vorige week al op gewezen dat de vrijheid van meningsuiting voor moslims wat minder is dan voor anderen, met verwijzing naar onder andere Dieudonné.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:36 schreef El_Matador het volgende:
Straffen
quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er werd vorige week al op gewezen dat de vrijheid van meningsuiting voor moslims wat minder begrijpelijk is dan voor anderen.
Ik vind het vooral bizar hoe snel het gaat. In Nederland heb je Super-snel-recht met OUd en Nieuw en dat duurt ook nog rustig een week of 1-2 en gaat dan vooral over kleine dingetjes als vuurwerk voortijdig afsteken. Of wat grotere zaken als het aanvallen van een hulpverlener.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:36 schreef El_Matador het volgende:
Straffen
Ja, het politieke spel is duidelijk. Deze aanslag was om links aan islamkritisch te binden en fokking Bibi Netanyahu prominent voorop te laten lopenquote:Op woensdag 14 januari 2015 16:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er werd vorige week al op gewezen dat de vrijheid van meningsuiting voor moslims wat minder is dan voor anderen, met verwijzing naar onder andere Dieudonné.
twitter:AP twitterde op woensdag 14-01-2015 om 16:27:56BREAKING: France to send aircraft carrier to Mideast for operation against Islamic State group in Iraq. reageer retweet
Exact, heel vreemd. Op basis van welke wetgeving? Is de noodtoestand uitgeroepen in Frankrijk?quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:27 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ik vind het vooral bizar hoe snel het gaat. In Nederland heb je Super-snel-recht met OUd en Nieuw en dat duurt ook nog rustig een week of 1-2 en gaat dan vooral over kleine dingetjes als vuurwerk voortijdig afsteken. Of wat grotere zaken als het aanvallen van een hulpverlener.
En hier, met toch wel een enorm gevoelige kwestie, binnen een week een veroordeling. Dat is toch vreemd?
George W. God: "logische reactie, had ik ook gedaan"quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:29 schreef Frutsel het volgende:
twitter:AP twitterde op woensdag 14-01-2015 om 16:27:56BREAKING: France to send aircraft carrier to Mideast for operation against Islamic State group in Iraq. reageer retweet
Waarsch. juist omdat het zo gevoelig ligt, willen ze 'snel en daadkrachtig' optreden, maar ze verliezen daardoor alle geloofwaardigheid. Een enorme blunder.quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:27 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ik vind het vooral bizar hoe snel het gaat. In Nederland heb je Super-snel-recht met OUd en Nieuw en dat duurt ook nog rustig een week of 1-2 en gaat dan vooral over kleine dingetjes als vuurwerk voortijdig afsteken. Of wat grotere zaken als het aanvallen van een hulpverlener.
En hier, met toch wel een enorm gevoelige kwestie, binnen een week een veroordeling. Dat is toch vreemd?
Nog meer bommen gooien helpt vast ja.quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:29 schreef Frutsel het volgende:
Bij de VSAmerikaanse economie wel ja.quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:35 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nog meer bommen gooien helpt vast ja.
Klinkt wel interessant.quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:50 schreef VacaLoca het volgende:
Hm ik dacht er zal vast wel een nieuwsbericht of topic op fok zijn over dat Girt Wilders op de video van Al Qaeda Jemen staat. Of mis ik iets?
Wilders staat al wel een hele tijd op die 'lijst' (nummer 3 of 4?). Ook vorige week zag je zijn afbeelding vaker afgebeeld op hun dodenlijst.quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:54 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://nos.nl/artikel/201(...)nslag-in-parijs.html
Breaking lol.quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:29 schreef Frutsel het volgende:
Ze kennen hun publiek denk ik, kijk om je heen op fok en dat geeft een indruk: De meeste mensen formuleren vrijheid van meningsuiting als 'dat ik mag zeggen wat ik wil' , niet dat ieder ander mag zeggen wat hij wil.quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, het politieke spel is duidelijk. Deze aanslag was om links aan islamkritisch te binden en fokking Bibi Netanyahu prominent voorop te laten lopenen nu mag er vrijelijk en zonder morele basis (als die vrijheid van meningsuiting is, dan moet ie ook absoluut zijn) op elk willekeurig maar liefst islamitisch tegengeluid gehakt worden.
Als dat met woorden gaat, kan ik erachter staan.
Mensen opsluiten om dingen die ze zeggen is niet erg consequent. Op zijn zachtst gezegd.
Je zou verwachten dat het "moreel hogere" Europa daarin niet zoals de VS reageert, maar blijkbaar "zit de angst er goed in", ofzo...
Yup, de hakbars krijgen het al moeilijk op een aantal plekken.quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:35 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nog meer bommen gooien helpt vast ja.
quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:00 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Yup, de hakbars krijgen het al moeilijk op een aantal plekken.
Je hebt gelijk, helaas.quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Ze kennen hun publiek denk ik, kijk om je heen op fok en dat geeft een indruk
Voor de verandering helemaal met je eens.quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, het politieke spel is duidelijk. Deze aanslag was om links aan islamkritisch te binden en fokking Bibi Netanyahu prominent voorop te laten lopenen nu mag er vrijelijk en zonder morele basis (als die vrijheid van meningsuiting is, dan moet ie ook absoluut zijn) op elk willekeurig maar liefst islamitisch tegengeluid gehakt worden.
Als dat met woorden gaat, kan ik erachter staan.
Mensen opsluiten om dingen die ze zeggen is niet erg consequent. Op zijn zachtst gezegd.
Je zou verwachten dat het "moreel hogere" Europa daarin niet zoals de VS reageert, maar blijkbaar "zit de angst er goed in", ofzo...
Die sociale kant is eng en moreel verdorven inderdaad.quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voor de verandering helemaal met je eens.
Waren we vorige week overeen gekomen dat we in het westen onze mening mogen uiten, hoe beledigend die ook is, gaan we deze week mensen opsluiten vanwege hun mening.
Die politiestaat is daar niet voor, die is er vast voor een volksopstand.quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die sociale kant is eng en moreel verdorven inderdaad.
Nog enger vind ik de militaire. Lockdowns, enorme politiestaten, voor 4 (?) gekken met wapens. Op 6 miljoen mensen.
Natuurlijk, maar die moet je wel goed oefenen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die politiestaat is daar niet voor, die is er vast voor een volksopstand.
Bij OWS waren al die opsporingsbevoegdheden en middelen voor terrorismebestrijding ook al verdomd handig. Stel je voor dat je zoiets niet neerslaat en het wordt een volksbeweging die de verkiezingen haalt.quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar die moet je wel goed oefenen.
Als er in 2025, als de Uggs uit de mode zijn, toch onverhoopt tegen het Groot-Europese (doch brokkelende) Rijk geprotesteerd gaat worden, dan moeten de politiemannetjes en vooral het apparaat erachter toch goed getraind zijn?
Als de dollar niet al eerder is gevallen, 1971 wordt steeds langer geleden...
http://en.wikipedia.org/wiki/Occupy_Wall_Street ?quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Bij OWS waren al die opsporingsbevoegdheden en middelen voor terrorismebestrijding ook al verdomd handig. Stel je voor dat je zoiets niet neerslaat en het wordt een volksbeweging die de verkiezingen haalt.
Wat mij betreft wordt een oproep tot geweld ook niet bestraft. Dan kun je de koran (en het oude testament) na een kort proces ook verbieden als je consequent bent. Leg de grens liever bij daadwerkelijk geweld. Bovendien wil ik mijzelf ook niet in de vingers snijdenquote:
Of als het oorlog is.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:52 schreef davedavy het volgende:
[..]
Moderne samenleving = Vrije mening behalve als daar geweld bij komt kijken.
Bs.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:03 schreef crv het volgende:
was al bekend dat de "mars van de politici" totaal gefaked is ?
[..]
[ afbeelding ]
In de wet staat waar de grenzen liggen mbt de vrijheid van meningsuiting. Dat verschilt per land.quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:57 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Wat mij betreft wordt een oproep tot geweld ook niet bestraft.
Vergeet de "maanlanding" niet.quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Occupy_Wall_Street ?
Dat is toch niet belangrijk? De islam, daar praten we over. En onze vrijheden. De strijd. Al dat politieke-financiele gedoe op de achtergrond is voor BNW, niet voor gezond denkende mensen.
Wat mij echt volledig ontgaat is waarom dat nu zo belangrijk moet zijn onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Je hebt ook de keus om hem niet te tekenen als dat niet op prijs word gesteld. Wie word daar uberhaupt minder van en wat schiet je ermee op om hem wel te tekenen? Wat bereik je daar nu helemaal mee?quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:58 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind dat onze vrijheden de laatste jaren behoorlijk beknot zijn doordat we alsmaar meer rekening houden met de radicale islam. Wat mij betreft gaan we terug naar af en kunnen we weer overal en altijd Mohammed tekenen.
quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:06 schreef Samson het volgende:
[..]
Wat mij echt volledig ontgaat is waarom dat nu zo belangrijk moet zijn onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Je hebt ook de keus om hem niet te tekenen als dat niet op prijs word gesteld. Wie word daar uberhaupt minder van en wat schiet je ermee op om hem wel te tekenen? Wat bereik je daar nu helemaal mee?
quote:the image was taken down because of "abusive, vile and anti-Semitic comments in response to it," the spokesperson said.
Die keus heb je inderdaad. Het mooie is dus dat je er ook voor kunt kiezen om hem wel te tekenen. Los van de vraag wat je ermee opschiet en of het derden kwetst.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:06 schreef Samson het volgende:
[..]
Wat mij echt volledig ontgaat is waarom dat nu zo belangrijk moet zijn onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Je hebt ook de keus om hem niet te tekenen als dat niet op prijs word gesteld. Wie word daar uberhaupt minder van en wat schiet je ermee op om hem wel te tekenen? Wat bereik je daar nu helemaal mee?
Oh? Je bent anders vaste klant op BNW.quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Occupy_Wall_Street ?
Dat is toch niet belangrijk? De islam, daar praten we over. En onze vrijheden. De strijd. Al dat politieke-financiele gedoe op de achtergrond is voor BNW, niet voor gezond denkende mensen.
Nee, je moet idd vooral alles doen wat je maar kunt onder de vlag van vrijheid van meningsuiting en vooral helemaal niet rekening met andere bevolkingsgroepen houden. Ik zie dat toch iets genuanceerder. Maar blijkbaar is dat raar of niet geaccepteerd. Daar word ik een beetje triest van..... en nee, ik pleit niet voor een verbod maar pleit wel voor wat meer rekening houden met anderen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:10 schreef Downwards het volgende:
[..]
Die keus heb je inderdaad. Het mooie is dus dat je er ook voor kunt kiezen om hem wel te tekenen. Los van de vraag wat je ermee opschiet en of het derden kwetst.
Dat moet ieder voor zich bepalen. Het is in ieder geval een goede zaak dat het tekenen van Mohammed ook gewoon kan. Dat mensen zich eraan storen is niet zo relevant, dat houd je altijd.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:13 schreef Samson het volgende:
[..]
Nee, je moet idd vooral alles doen wat je maar kunt onder de vlag van vrijheid van meningsuiting en vooral helemaal niet rekening met andere bevolkingsgroepen houden. Ik zie dat toch iets genuanceerder. Maar blijkbaar is dat raar of niet geaccepteerd. Daar word ik een beetje triest van.....
Stel ik heb een collega en teken zelf elke dag haar zoontje uitgebeeld als een dik varken. Dan zegt mijn collega, ik heb liever dat je dat niet doet (nee, ze hakt niet meteen mijn kop eraf maar dat is de terroristen discussie...). Dan houd ik rekening met haar en ik doe het niet nogmaals, ook al vinden al mijn andere collega's het nog zo grappig. Dan blijf ik dat niet doen gewoon omdat het kan en omdat ik daar vrij in ben.........quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:14 schreef Downwards het volgende:
[..]
Dat moet ieder voor zich bepalen. Het is in ieder geval een goede zaak dat het tekenen van Mohammed ook gewoon kan. Dat mensen zich eraan storen is niet zo relevant, dat houd je altijd.
Hij zal allicht niet over zichzelf gesproken hebben, toch?quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh? Je bent anders vaste klant op BNW.
Dat is heel nobel en menselijk van jou en jouw eigen afweging, maar voor de vraag of het mag toch niet zo belangrijk?quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:18 schreef Samson het volgende:
[..]
Stel ik heb een collega en teken zelf elke dag haar zoontje uitgebeeld als een dik varken. Dan zegt mijn collega, ik heb liever dat je dat niet doet (nee, ze hakt niet meteen mijn kop eraf maar dat is de terroristen discussie...). Dan houd ik rekening met haar en ik doe het niet nogmaals, ook al vinden al mijn andere collega's het nog zo grappig. Dan blijf ik dat niet doen gewoon omdat het kan en omdat ik daar vrij in ben.........
Snap je redenering wel, hoor. Ik vind de vrijheid van meningsuiting ook geen vrijbrief om iedereen maar tot op het bot te beledigen, daar is hij niet voor bedoeld, er is ook nog zoiets als fatsoen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:18 schreef Samson het volgende:
[..]
Stel ik heb een collega en teken zelf elke dag haar zoontje uitgebeeld als een dik varken. Dan zegt mijn collega, ik heb liever dat je dat niet doet (nee, ze hakt niet meteen mijn kop eraf maar dat is de terroristen discussie...). Dan houd ik rekening met haar en ik doe het niet nogmaals, ook al vinden al mijn andere collega's het nog zo grappig. Dan blijf ik dat niet doen gewoon omdat het kan en omdat ik daar vrij in ben.........
Je gaat in je voorbeeld voorbij aan het maatschappelijk belang van dergelijke cartoons.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:18 schreef Samson het volgende:
[..]
Fatsoen is dat je iemand niet oplegt wat die wel en niet mag tekenen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:23 schreef Pek het volgende:
[..]
Snap je redenering wel, hoor. Ik vind de vrijheid van meningsuiting ook geen vrijbrief om iedereen maar tot op het bot te beledigen, daar is hij niet voor bedoeld, er is ook nog zoiets als fatsoen.
quote:Reports: Paris Gunman Bought Weapons in Belgium
French Islamist gunman Amedy Coulibaly bought most of the weapons used in last week's Paris attacks in Belgium, Belgian newspapers reported Wednesday.
The Kalashnikov rifle and rocket launchers used by brothers Said and Cherif Kouachi in the Charlie Hebdo magazine attack were bought by Coulibaly near the Gare du Midi railway station for less than 5,000 euros ($7,000), Flemish newspaper Het Laatste Nieuws reported.
The Scorpio assault rifle that Coulibaly used during a hostage-taking at a Jewish supermarket in Paris also came from Brussels, the newspaper said, quoting "very well placed sources."
Belgian prosecutors declined to comment immediately when contacted by AFP.
Separately, a known trafficker from Charleroi, south of Brussels, handed himself in to police on Tuesday saying he had been in contact with Coulibaly in recent months, the Belga news agency reported.
He said Coulibaly, who like the Kouachi brothers was shot dead by police, had wanted to buy a vehicle. The trafficker said he had conned Coulibaly at the time but went to police after the attacks because he was scared, Belga said.
During a search of his house police found documents indicating Coulibaly wanted to buy weapons and ammunition, including a Tokarev pistol of the sort used by the Frenchman during the supermarket attack, it said.
The trafficker was now in custody, Belga reported.
The Flemish daily De Standaard said the claims Coulibaly bought the weapons in Belgium were "nothing more than a theory" at this stage.
But it pointed to a report in the French website Mediapart that Couilbaly, one of the Kouachi brothers and a third Islamist had tried to buy weapons in Belgium in 2010 during a bid to spring leading jihadist Smain Ait Ali Belkacem from jail.
Ik geef juist aan dat dit los staat van de terroristen discussie, dus omtrent dat afknallen. Daar heb ik het nu niet over....quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:23 schreef Pek het volgende:
[..]
Snap je redenering wel, hoor. Ik vind de vrijheid van meningsuiting ook geen vrijbrief om iedereen maar tot op het bot te beledigen, daar is hij niet voor bedoeld, er is ook nog zoiets als fatsoen.
Neemt niet weg dat het ook geen reden is om iemand die dat wél doet, zomaar af te knallen. Negeer het, lach erom, en laat het van je afglijden.
Ik zie echt 0,0 maatschappelijk belang van dergelijke cartoons.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:24 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Je gaat in je voorbeeld voorbij aan het maatschappelijk belang van dergelijke cartoons.
En toen kwam je in dit topic om al het nieuws over Charlie Hebdo te ontwijken?quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik word echt doodziek van het ge-Charlie Hebdo in alle media de gehele fucking dag. Wat een overkill zeg.
Nee, om mijn gal te spuien. Ik kan die naam gewoon niet meer horen. Verder vind ik het allemaal erg interessant wat er gaande is.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:28 schreef Breekfast het volgende:
[..]
En toen kwam je in dit topic om al het nieuws over Charlie Hebdo te ontwijken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |